Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Käyttöoikeuden tarkistus lähtevän postin palvelimessa

Hei,
Käytän Welho.com sähköpostia Outlook 2010:illä. Lähtevän postin palvelin on muotoa 'smtp.welho.com'. Toimii kotona welhon verkossa hyvin, mutta töissä joudun vaihtamaan työpaikan operaattorin lähtevän postin palvelimeen - ja se on turhauttavaa. Samoin ulkomailla ei postin lähetys onnistu lainkaan, koska siellä tuota tietoa on vaikea kaivaa. Onko DNA:lla olemassa sellainen lähtevän postin palvelin, joka edellyttää käyttöoikeuden tarkistusta? Ja jos on, niin mikä se on, mistä saan tunnuksen ja salasanan, ja mikä on tällöin lähtevän postin palvelimen portti. Ja jos on, niin maksaako se jotain?.

Kommentit

  • Lähtevän postin palvelin tulee aina valitettavasti vaihtaa käytössä olevan operaattorin mukaisesti, varsinkin jos käytät sähköpostia jonkin erillisen sähköpostiohjelman kautta. Welho.com-osoitteita voi kuitenkin käyttää myös selaimessa toimivan Webmailin kautta osoitteessa https://www2.dna.fi//webmail ja tällöin palvelinasetuksista ei tarvitse huolehtia. Voit siis käyttää sähköpostiasi esim. työpaikalla ja ulkomailla tätä kautta, jolloin käytössä olevan operaattorin tietoja ei tarvitse tietää.

    Tarkoitatko tällä palvelimella, joka edellyttää käyttöoikeuden tarkistusta salattua porttia? Welho.com-osoitteella on DNA Welhon verkossa lähtevän postin palvelin aina smtp.welho.com mutta palvelimen porttia voi muuttaa. Palvelimen salaamaton portti on 25, mutta SSL-salattu portti on 465 ja TSL salattu portti on 578. Nämä portit vaativat nimenomaan joko SSL- tai TSL-salauksen ja tämän lisäksi myös todentamisen. Nämä voi tarkistaa esim. käytössä olevan sähköpostiohjelman palvelin- tai porttiasetuksista. Ne tulee myös varsinaisesti osaa vaihtaa ja päivittää itse, sillä emme anna tarkempaa käytönopastusta sähköpostiohjelmiin.

  • käytän macBook Pro. mail ohjelmaa ja DNA nettitikkua. Lähtevä posti ei lähde. Mikä on lähtevän postin palvelimen osoite

  • Wmail sähköpostiasetukset:

    Saapuvien sähköpostien asetukset
    IMAP palvelin: imap.gmail.com
    Portti: 993
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

    Lähtevän sähköpostipalvelimen asetukset
    SMTP palvelin: smtp.gmail.com
    Portti: 465
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

    DNAinternet-sähköposti

    Saapuvien sähköpostien asetukset
    IMAP palvelin: mail.dnainternet.net
    Portti: 993
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

    Lähtevän sähköpostipalvelimen asetukset
    SMTP palvelin: smtp.dnainternet.net tai smtp.dna044.com
    Portti: 465
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

    Welho-sähköposti

    Saapuvien sähköpostien asetukset
    IMAP palvelin: imap.welho.com
    Portti: 993
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

    Lähtevän sähköpostipalvelimen asetukset
    SMTP palvelin: smtp.welho.com
    Portti: 465
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

    Voit halutessasi myös käyttää DNA:n tai Welhon lähtevän sähköpostin palvelinta, vaikka käyttäisit jonkin toisen palveluntarjoajan sähköpostia. Sinun tulee kuitenkin olla aina DNA:n verkossa jotta lähetys onnistuu.

    Mikäli käytät sähköpostia myös toisen operaattorin verkossa, sinun täytyy vaihtaa sähköpostiohjelmaan sen operaattorin lähtevän postin palvelimen osoitetiedot, jonka verkossa olet tai käytät webmailia. Saapuvan postin palvelintiedot ovat aina DNAn.

  • Kaikki nuo dnainternet asetukset on kokeiltu, mutta ei toimi lähtevä sähköposti macbookin mailissa. Asetukset toimivat Iphonessa, mutta ei Mailissa. Lähtevän postin palvelimeen ei saa yhteyttä. Missä vika voisi olla?

  • Valitettavasti tämän tarkempaa käytönopastusta ei voida antaa sähköpostiohjelmille. Pyytäisin ottamaan yhteyttä ohjelman omaan tukeen.

  • Hei,
    Käynnistin tämän ketjun aikoinaan. En vain muistanut kommentoida, että noi saamani ohjeet toimivat. Eli oleellista Outlookissa oli, että käyttöoikeuden tarkistuksessa otin käyttöön oikean portin ja oikean salaustavan (Portti: 465, Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL). Nykyään voin käyttää Outlookia missä WLAN-verkossa tahansa ja Welho-posti toimii moitteettomasti.

  • Hei,

    Ja mikähän noista yllä olevista vaihtoehdoista mahtaa olla IMAP palvelin lähtevissä posteissa, kun käytössä on DNA puhelinliittymä tai DNA mokkula WLAN?

  • Hei Susanna,

    toisen palveluntarjoajan sähköpostiosoitteen postit lähtevät verkostamme, kun käytössä on Welhon tai DNA:n lähtevän postin palvelin, eli smtp.dnainternet.net tai smtp.welho.com

  • Vähän pihallahan tässä on:
    jos minulla on vaikka padissa mobiilidataa varten Telen Finlandin sim-kortti, joka toimii Soneran verkossa, niin mikähän tuo lähtevän postin palvelin voisi olla?
    Ja tarvitseeko sitten kotona vaihtaa lähtevän postin palvelinta, kun olen Welhon/DNA:n langattomassa verkossa?
    Tai töissä, jos siellä käytettävä verkko on Elisan?

  • Hei Lari!

    Mikäli käytät iPadissa Soneran tai Elisan verkossa toimivaa SIM-korttia, sinun tulee tiedustella sähköpostiasetuksia näiden operaattorien asiakaspalvelusta. Sama koskee myös tilannetta, kun otat WLAN-yhteyden toisen operaattorin tarjoamaan kiinteään laajakaistaan eikä DNA:n mobiiliyhteyttä ole. DNA:n sähköpostiasetukset toimivat vain, kun käytät DNA:n mobiiliverkkoa tai WLAN-yhteydellä DNA Welhon kiinteää laajakaistaa.

  • Mistä johtuu kun olen tehnyt hieman muutoksia pöytäkoneeni wlan-asetuksiin, niin en pysty enää lähettämään sähköpostia.
    Olen kokeillut kaikkia vaihtoehtoja.
    salattua ja salaamatonta ja vaihdellut portteja, mutta mikään ei auta.
    kaiken lisäksi en oikeastaan ole muuttanut mitään postiasetuksia vain verkkojohto on välillä ollut kiinni ja välillä irti kun asensin reitittimiä uudelleen.
    Kerran aikaisemmin kävi jo niin, että kun laitoin modeemilta piuhan kiinni pöytäkoneeseen niin posti ei lähtenyt, mutta kun otin verkkopiuhan irti ja yhteys oli langaton lähti posti moitteettomasti.
    Tällä hetkellä asetukset ovat lähtevässä postissa.
    smtp.dnainternet.net ja portti 25 ilman suojausta.
    Virheilmoitus ilmoittaa, että lähtevän postin (SMTP) palvelimen asetusta on ehkä muutettava. Voit etsiä oikeat asetukset sähköpostiosoitetta varten ottamalla yhteyttä sähköpostipalvelun tarjoajaan.
    Kysymyksessä on yksityinen palvelun tarjoaja.
    Enkä ymmärrä miten se liittyy lähtevään postiin, jossa nyt on jotain vikaa, sillä saapuva posti toimii moitteettomasti.
    Käytän Dna:n laajakaistayhteyttä, jonka olen 20 vuotta sitten ostanut Salon Seudun Puhelimelta, joka nyttemmin on kyllä vaihtanut nimensä Louneaksi. voiko heidän muutokset vaikuttaa lähtevään postiin, koska käytössä on heidän lankansa.

  • Mikäli käytössäsi ei ole DNA Welhon laajakaistayhteys, en voi sinua sen tarkemmin auttaa. Lähtevän postin palvelin määräytyy aina sen operaattorin mukaan, kenen yhteyttä käytät.

  • En tiedä mistään Welhoista mitään, mutta vastahan minä kirjoitin, että olen 20 vuotta käyttänyt DNA:n laajakaistaa ???????????

  • DNA:n kautta tilattava laajakaista on nykyään DNA Welho, mikä nimemme nykyään on. Jos laajakaistasi on Lounealta, ole heihin yhteydessä sähköpostipalvelimien tarkistuksen suhteen.

  • Lounean lähetvän postin asetukset:
    "asmtp.seutuposti.fi (suositeltu, vaatii kirjautumisen) ASMTP (Portti 465, SSL/TLS)
    smtp.seutuposti.fi (suojaamaton, toimii ainoastaan Lounean internet-liittymästä) SMTP (Portti 25, suojaamaton)"
    joka pitää olla, kun on heidän verkossaan.

  • Koska DNA saa aikaiseksi autentikoivan ja salatun SMTP-palvelimen asiakkailleen (sekä Welho että mobiiliasiakkaat), jotta voisi helposti lähettää sähköpostia myös reissussa ollessaan ja WLAN-verkkoja käyttäessä?

    Autentikointitunnuksina voisi DNA ottaa samat DNA-omapalvelu tunnukset+salasanat käyttöön, jolla voi tarkistaa viimeisen laskunsakin. Tällöin teknisessä toteutuksessa ei tarvitse kuin saada vain samat salasanat ja tunnukset vaikka kerran vuorokaudessa päivitettynä TSL/SSL+SMTP serverin käytettäväksi (verkkokopio). Luulisi olevan parissa työpäivässä tehty jo olemassa olevin työntekijöin ilman lisäkustannuksia.

    Asia aiheuttaa jatkuvia hankaluksia erityisesti mobiiliasiakkaille kun ulkomailla ollessaan sähköposti lakkaa toimimasta.

  • Lumia 900:ni ei ole lähettänyt postia enää muutamaan viikkoon, vastaanotto sen sijaan toimii. Alkuaan toimi ok, sitten vaan päätti itse olla lähettämättä mitään eteenpäin. Missä vika?
    Tänään en voinut lähettää posteja kummaltakaan koneeltani millään DNA-sähköpostilla. Webmail on sen sentään netin kautta pelittänyt. Mikä lähettämisen kaatoi, kun itse en ole tehnyt koneilla mitään postien asetuksiin liittyvää. Alkaa tosissaan risoa, kun olis paljon toimitettavaa monelle taholle.

  • Hei zimon!

    Samanlaisia toiveita on tullut muiltakin asiakkailta, palaute on välitetty eteenpäin. Tarkempaa tietoa asiakaspalvelulla ei kuitenkaan tässä vaiheessa ole antaa.

  • Hei Jamo!

    DNA Internet sähköposteissa on tehty muutoksia, tarkistathan että sinulla on oikeat asetukset tietokoneella, lisää tietoa löydät ketjusta:
    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/huoltokatko-ja...

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Suosittelen ystävällisesti vaihtamaan halvempaan ja laadukkaampaan Saunalahteen...
    Näin minä tein ja kaikki ongelmat hävisivät...
    Kaikki tulee ja lähtee, eikä mitään asetuksia tarvii räplätä jatkuvasti!!!

  • Hei,yksi kysymys: S-postia lähetäessäni tulee seuraava viesti:
    Käyttämäsi palvelimen varmenteen tarkistus ei onnistunut.
    Vaadittu varmenne ei ole voimassa järjestelmän nykyisen kellonajan tai allekirjoitetun tiedoston aikamerkinnän mukaan.
    Haluatko jatkaa tämän palvelimen käyttämistä?
    S-posti on Windows Live ja palvelin on dna - mitä muutoksia minun pitäisi tehdä, jotta varmenne olisi voimassa? Kertokaa ihmeessä, kiitos.

  • Toimiiko sähköpostisi normaalisti Webmailin kautta? Sähköpostiohjelmien ongelmiin emme voi ottaa tätä kautta kantaa. Sähköpostin lähtevän postin palvelin on smtp.dnainternet.net ja saapuvan postin palvelin mail.dnainternet.net. Tarkista nämä asetukset käyttämäsi sähköpostiohjelman asetuksista.

  • En ole tarvinnut Wepmailia enkä ole käyttänyt sitä lähiaikoina - s-postin palvelimet ovat juuri nuo mainitsemasi - lähtevän postin portti = 25 ja saapuvan =110 - ovatko ne oikein?

  • Käyttämäsi asetukset ovat ihan oikein. Kannattaa testata postien lähettäminen webmailin kautta. Mitään yleistä vikaa palvelimissamme ei ole. Menevätkö lähettämäsi viestit vastaanottajille perille?

  • Juu, kyllä vain - viestit lähtevät sen jälkeen, kun vastaan KYLLÄ kysymykseen: Haluatko jatkaa tämän palvelimen käytämistä?

  • Onko kyseinen herja alkanut vasta tänään, vai jatkunut jo pidemmän aikaa?

  • Se on jatkunut jo jonkin aikaa - ehkä viime loka-marraskuusta lähtien viime vuoden puolelta. Siis se herja on aina, kun lähetän/vastaan ensimmäisen kerran johonkin viestiin ... seuraavassa viestien vastauksissa sitä ei enää ole.

  • Mikäli sähköpostien lähetys onnistuu normaalisti webmailin kautta, johtuu herja sähköpostiohjelmastasi, tai koneestasi. DNA Welholta ei saa tukea tietokone- tai ohjelmakohtaisiin ongelmiin.

    ​DNA:n yhteistyökumppani HS-Works Oy tarjoaa DNA:n kuluttaja-asiakkaille valtakunnallisesti maksullista teknistä tukea. ​HS-Works Oy:n palvelunumero DNA:n asiakkaille 0600 305060 (1,98eur/min + mpm/pvm).

  • Piti vaihtaa pöytäkone uuteen. Ongelmana on alustaa ja saada sähköposti käyttöön uudessa koneessa. Kaikki muu on onnistunut, mutta palvelinyhteys ei toimi.Posti on @welho.com -pohjainen ja yhteys kiinteä laajakaista Helsingissä. Ei taida olla muusta kiinni kuin siitä, että vuosia käytössä olleen tunnuksen salasana on unohtunut. Sitä DNA:n asiakaspalvelusta kysyttäessä miten sen saisi, he eivät sitä jostain syystä anna. Vanhalla koneella yhteys tosin toimii vielä, mutta pitäisi se uusi kone saada pikaisesti käyttöön tältäkin osin.

  • Kullervo: Oletko kokeillut Minun Palvelusta tuota sähköpostin salasanan nollausta?
    Kirjaudu sisään Minun Palveluuni ja valitse vasemmasta laidasta sähköpostit-kohta. Täältä löytyy kaikki käytössä olevat sähköpostiosoitteet.

    Käyttäjätunnuksen ja salasanan saat selville, kun painat halutun sähköpostiosoitteen perässä olevaa muokkaa-painiketta. Käyttäjätunnus näkyy nyt ylimmäisenä ja tämän perässä on vaihda salasana-painike, josta voit asettaa uuden salasanan.

    Syötä nämä käyttäjätunnukset ja salasanat sähköpostiohjelmaan ja lisäksi tarvitset vielä saapuvan ja lähtevän postin palvelimien osoitteet ja portit. Ne löytyvät täältä:

    Saapuvien sähköpostien asetukset
    IMAP palvelin: imap.welho.com
    Portti: 993
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL
    Lähtevän sähköpostipalvelimen asetukset
    SMTP palvelin: smtp.welho.com
    Portti: 465
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL

  • Komppaan Zimonia:

    "Koska DNA saa aikaiseksi autentikoivan ja salatun SMTP-palvelimen asiakkailleen (sekä Welho että mobiiliasiakkaat), jotta voisi helposti lähettää sähköpostia myös reissussa ollessaan ja WLAN-verkkoja käyttäessä?

    Autentikointitunnuksina voisi DNA ottaa samat DNA-omapalvelu tunnukset+salasanat käyttöön, jolla voi tarkistaa viimeisen laskunsakin. Tällöin teknisessä toteutuksessa ei tarvitse kuin saada vain samat salasanat ja tunnukset vaikka kerran vuorokaudessa päivitettynä TSL/SSL+SMTP serverin käytettäväksi (verkkokopio). Luulisi olevan parissa työpäivässä tehty jo olemassa olevin työntekijöin ilman lisäkustannuksia."

    Itse siirsin työsähköpostini gmailiin ja nyt on tuo sama ongelma, eli tarvitsisin autentikoivan SMTP -palvelimen käyttäjätunnuksilla ja salasanalla. DNA ilmoittaa kaikissa näissä viestiketjuissa ratkaisuksi pelkän SMTP palvelimen ja portin - mutta kun homma ei toimi ellei ole käyttäjätunnusta ja salasanaa.. Minulla siis käytössä DNA:n mokkulayhteys.

    Soitin jo asiakaspalveluun ja siellä vain toitotettiin ei oota.

    Myöskään gmailin osoitteeni käyttäjätunnuksena ja gmailin salasana ei toiminut niinkuin jossain palstalla DNA ehdotti.

  • Miks ihmeessä te ette käytä sitten Gmailin smtp-palvelinta autentikoinnin kanssa? Kyllä sähköpostipalveluntarjoajien omat SMTP-palvelimet toimii dna-liittymillä ihan normaalisti, kunhan käyttää tunnistautumista.
    Itelläkin Hotmail ja Gmail käyttää kyseisten palveluiden omia SMTP-palvelimia.
    Silloin nuo ei toimi, jos koittaa autentikoimattomana käyttää ja porttia 25.

    Gmailin palvelimet ja portit löytyy esim täältä

  • viimeviikolla normaalisti toiminut Outlook 2007 sähköposti lakkasi lähettämästä viestejä, saapuvat tulee?

  • Outlookin Lähtevät-kansiossa saattaa olla joku "korruptoitunut" posti joka estää kaikkien postien lähetyksen. Kannattaa poistaa kaikki postit Lähtevät-kansiosta ja koittaa sitten tehdä ja lähettää ihan uusi posti.

    Viestit menee Poistetut-kansioon, josta ne voi koittaa lähettää yksitellen uudestaan.

  • Alkaa olla mitta täynnä kyllä tuon lähtevän postin palvelimen kanssa. Perheen sähköposteissa smtp.welho.com vaan lakkaa toimimasta. Ei mitään asetuksia muutettu, Mikään asiakastuen ehdottama helppo korjaus ei auta.

    Ei ole ensimmäinen kerta mutta kohta viimeinen kyllä :(.

  • Miten saan poistettua webmailin kirjautumissivulle ilmestyneen mainosliman eli silmille hakkaavan ja varsinaisen oikean asian hukuttavan tarpeettoman mainoksen? Peruskeinon kyllä tiedän: Älä käytä!

    Muiden ei tarvitse kommentoida kunhan DNA:n asiantuntija kertoo!

  • Hei Perhon Marssi, tarkoitat siis kirjautumiskohdan yläpuolella olevaa DNA:n palveluiden mainosta, joka ei kuitenkaan estä kirjautumista. Uskoisin, että selaimeen asetetuilla mainoksenestolisäosilla sen saat näkymättömiin. Kannattaa googletella asiaa. Valitettavasti muuten emme voi tässä asiassa auttaa. Jos mainoksessa on virhe tai se estää kirjautumisen, mielellämme otamme ilmoituksen tästä vastaan jotta asia voidaan korjata.

  • Oikein ymmärretty. Tutkin uusien lisäosien parantavaa vaikutusta mainoksen estoon.

    Typerää, että varsinainen käyttöaihe hukkuu roskaan. Asiasivujen ei pitäisi muistuttaa puhelinluetteloiden keltaisia sivuja, jossa kaikki informaatio oli sotkettu ylivärikkäillä tekstikorostuksilla ja mainoksilla sekavaksi mössöksi.

    Kiitos!

  • Lähtävä posti (SMTP) smtp.welho.com:n kautta lakkasi toimimasta joitain päiviä sitten. Muuttamalla käytetyn portin 25:sta SSL/465:ksi se toimii satunnaisesti.

    Sähköposti on toiminut ongelmitta useita vuosia, mitään asetuksia ei ole muutettu (PC:stä tai kaapelimoodemista) pitkään aikaan, ja Welhon yksityisliittymän muuttumisesta Welhon taloyhtiön liittymäänkin on jo melkein vuosi.

    -> Koska www ja meilit sisäänpäin toimivat ongelmitta, vika ei ole verkkoyhteydessä. Koska sähköpostin lähetys Gmailin-tilin 465/SSL portin kautta toimii, vika ei ole oman pään ja julkisen verkon välissä. Eli vaihtoehdoksi jää lähinnä joku moka Welhon omien sähköpostipalvelimien kanssa.

    Miksi tästä ei ole vikatiedotetta?

  • Hei Eero!

    Selvitämme sähköpostiasiaa parhaillaan. Lisää keskustelua aiheesta löydät täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/smtpwelhocom-e...

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.