Kohteella wlan ei ole kelvollista ip-määritystä
Mikä menee pieleen?
Aiemmin langaton yhetys toiminut moitteettomasti. Nyt pari kuukautta vanha Acerin kone herjaa että ei ole kelvollista ip-määritystä ja mihinkään asetuksiin ei ole koskettu. Sama langaton yhteys toimii toisella koneella ja puhelimessa..Yhteys ei toimi silloinkaan vaikka liittäisi koneen kaapelilla modeemiin. (ja toisessa koneessa toimii)
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Hei!
Jos kyseessä on kiinteä laajakaista, onkohan modeemi kenties asetettu siltaavaksi ja sinulla on jo siihen kytkettynä 5 laitetta? Laajakaista saa modeemin lisäksi vain 5 IP osoitetta ja siltaavassa tilassa modeemiin saa tämän vuoksi vain 5 laitetta.
Jos vaihdat modeemin reitittäväksi, voit käyttää modeemissa niin montaa laitetta kuin tämä vain tukee
En usko että ongelma on tuonkaltainen. Laitemäärä ei ylitä viittä. Ja yhteys toisiaan toimi vielä hetki sitten. Useampana päivänä langaton yhteys on pitänyt kännistää uudestaan useamman kerran, koska se on katkennut kesken käyttöä. Ja nyt se ei toimi kyseisessä koneessa lainkaan. Mihinkään asetuksiin ei ole koskettu ja samoilla asetuksilla on siis toiminut tähän aamuun asti.
Jos modeemin yhteys ei toimi läppärissä piuhallakaan niin käynnistä vielä läppäri uudelleen Windowsin restart toiminnolla ja nappaa modeemista pariksi minuutiksi virrat pois, näillä ainakin väliaikainen laitejumi saadaan suljettua pois
Itselläni teki samaa koko aamun.Kiinteä langallinen yhteys.
Modeemi resetoitu useaan otteeseen,Koneita ( 3 kpl ) käynnistelty.
On irroteltu kaikki johdot,virrat poikki ja uudelleen päälle.
Koneet päällä erikseen 1 kerrallaan ja sitten kaikki samaan aikaan päällä.
https://postimg.org/image/al1ms9h5x/
Kävin testaamassa naapurissa kaikkia 3,mea konetta ( elisan liittymä )
ja kaikki toimi yhteydet pelasi normaalisti.
Koitin naapurin kannettavaa omassa modeemissani,ei toiminut.
Tuli vaan kyseinen ilmoitus.
No nyt lähti sitten toimimaan,että vika ei ollut omissa laitteissani.
Vaan DNA päässä.Mutta sitähän ei sitten myönnetä.
Ainahan vika on käyttäjässä tai käyttäjän laitteissa.
Täällä sama ongelma, yhtäkkiä kannettava ei löydä kelvollista ip-määritystä, mitään asetusten muutoksia ei ole tehty. Wlan-verkko toimii muissa laitteissa. Kytketyt laitteet ei ylitä viittä laitetta. Mistä pysyvä apu? Modeemista kytketty virta pois ja kone käynnistetty uudelleen, auttaa hetkellisesti.
Olemme paikallistaneet ko. ongelman mahdollisesti johtuvan Windows 10:n päivityksestä. Windows 10 päivitykset asennetaan nykyään automaattisesti, jolloin käyttäjä ei välttämättä itse ole muutoksia laitteistolleen tehnyt.
Tarkemmin sanottuna ongelma johtuu siitä, ettei WIN10 sammu totaalisesti vaikka tietokoneen sammuttaa oikeaoppisesti ”Shut down” –painikkeesta uusimman päivityksen myötä 12/2016. Totaalisen sammumisen sijasta painike tekee ”Hybrid shutdownin”, jolloin käytännössä tietokone ei sammu kokonaan, vaan tallentaa edellisen istunnon järjestelmiinsä. Tämä aiheuttaa ongelmia nettiyhteyden toimivuuteen IP ristiriitojen takia. Jotta ongelma korjautuu, asiakkaan pitää sammuttaa tietokone ”Shift” –painike pohjassa, jotta Windows tekee ”Full shutdownin”.
Upeaa! Vika korjaantui heti kun kokeilin tuota Mokkulamiehen Shift-näppäin pohjassa sammuttamista. Isot kiitokset!
Mahtavaa! Mulla oli sama ongelma ja harhailin tälle sivulle... Tämähän toimi!
Kiitos mokkulamies 😀
Ongelma korjattu sinun ansiostasi.
Täällä sama ongelma. Uusi boxi ja uusi operaattori ja uusi kone win 10 ja ei yhteys auennut wlan ei löytänyt ip osoitetta. Shiftin kanssa sammuttaminen auttoi ja johan alkoi höögimään yhteys. Oisi hyvä että asennusoppaassa oli tästä maininta win10 asennuksen kohdalla! Melkein jo meinasi alkaa kaduttamaan vaihto dnalle .... onneksi alkoi toimimaan.
Kiitos neuvosta - heti alko yhteys pelittää 😀
Kiitos, Mokkulamies!
Näinhän tämä juurikin meni.
Mahtavaa, että ongelma on selvinnyt! Pyytäisin tässä vaiheessa antamaan palautetta Microsoftille aiheesta. DNA ei pysty asiaan paljoa vaikuttamaan vaan kyseessä on tosiaan Microsoft Windowsin uusi "ominaisuus".
Pysyvämpi korjaus voi löytyä myös vaihtamalla päivityksen myötä muuttuneita virranhallinta-asetuksia. Poistamalla käytöstä Windows 10:ssa Hybrid Shutdown-toiminto virranhallinta-asetuksista, poistuu samalla tarve shiftin käytölle.
Asetuksen muuttaminen tapahtuu seuraavasti:
-Olli
Mullakin tepsi, FAQeja kannattaa tosiaankin lukea:-)
Kiitti mokkulamies! Onneksi internetin kautta löytää arjen sankareita niiku sie
Samoin täällä alkoi jumiutunut yhteys pelittää heti Mokkulamiehen neuvoilla! Ihanaa! Kiitos!!
Jumiutuneessa koneessa on juurikin Windows 10 automaattipäivityksin, ja toisessa moitteetta toimeneessa kotikoneessa on Windows 10 ilman automaattisia päivityksiä.
Win 10 on ihan roskaa, pelkkiä ongelmia täynnä!
Onneksi win7 kone toimi, jolloin löytyi ohjeet täältä! 😀 Onneksi en koko päivää tuhlannut pähkäilyyn.
Arvailinkin asian liittyvän kirotun win10:n (rouvan kone) päivityksiin.
Kiitos mokkulamies, kaikki lähti toimimaan neuvojesi mukaan!
Kiitos Mokkulamies! Tappelin koneen kanssa 3h ja olin jo melko varma että WLAN-vastaanotin rikki, mutta onneksi löysin tämän palstan!
Kiitos mokkulamies!!!
Ihanaa kiitos, tuli sama ongelma just vastaan ja tää toimi!
Sama ongelma, menihän tässä muutama tunti ennen kuin löysin täältä ohjeita. Kohdan neljä pukin poisto auttoi.
Sama homma. Lauantaista asti itkenyt miksi läppäri ei toimi dna mokkulan verkossa, muut pelit kyllä. On tää melkoista salatiedettä.
Dna olisi fiksu niin laittais tekstiviestillä yms. Tiedotetta asiakkaille. Kiitoksia sinulle mokkulamies.
Kiitos paljon avusta! Nyt netti toimii tietokoneessakin jälleen!
Kiitos. Kolme päivää tappelin ennenkuin ymmärsin googlata asiaa. Shift pohjassa sammutus läppärillä ja taas toimii kuin ihmisen mieli. Hienoa!
Täällä sama ongelma ja yhtä onnellinen lopputulos.kiitokset!
Kiitos mokkulamies! Heti löytyi ongelmaan ratkaisu!
Erinomaista toimintaa. Alkoi pelittämään heti.
Mä en pärjää ilman tablettia!
Jos sim-kortti on suoraan tabletissa, onhan mobiiliverkko päällä?
Helpoiten sinua päästään auttamaan kun olet puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 yhteydessä.
Jos kytkennät on tarkistettu ja modeemi resetoitu eikä yhteys tästä huolimatta toimi millään laitteella niin olethan suoraan yhteydessä joko asiakaspalveluumme tai vikapäivystyksen numeroon 0800 300 500 joka palvelee kellon ympäri, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Pari päivää sitten alkoi samanlainen, edellä kuvattu ongelma ("ei löydä IP yhteyttä"). Kone on Win7 ja kyseessä Ethernet-laajakaista modeemi.
Modeemi täysbootattu jo useita kertoja, PC:stä tarkistettu oikeat asetukset DNA:n ohjeiden mukaisesti, littymä-valot muut kunnossa paitsi se IP-osoite "maapallo" punaisena. Alan uskoa ettei ole pelkästään laitteista kii? Mitä seuraavaksi?
Jos kaikki alustavat vianselvitystoimenpiteet on jo tehny niin siinä tapauksessa kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme tai vikapäivystykseemme, että pääsemme tutkimaan ongelmaa tarkemmin asiakastietojesi kanssa, kiitos. Yhteystiedot näet esim. aikaisemmasta vastaustauksesta tai sivuiltamme: www.dna.fi/yhteystiedot.