Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Kotimokkula B715 varmenne ei ole kelvollinen

SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER, tuommoista alkoi heittää nyt kun yrittää kirjautua purkkiin sisään, tai yhteyttä ei voitu muodostaa. Kokeiltu kahdella eri W10 koneella, piuhalla ja ilman. On resetoitu sun muuta. Netti pät-kii vaikka vauhtia pitäisi olla yli 50Mbps.
Korttikin on vaihdettu uuteen, kun myymälässä epäili josko siinä vika pätkimiseen. Ei ollut.
Mutta tosiaan nyt tuo virheilmoitus tuottaa päänvaivaa, kun ei ole näihin asioihin oikein paneutunut.
Olenko laittanut vahingossa jtn asetuksia väärin?

Oli vuosia käytössä " hitaampi" Dna prepaid + B593S, eikä mitään ongelmia ollut.
Harmittaa vietävästi, kun uskoin myyntipuheita tästä purkista ja uudesta nopeasta kk liittymästä, jossa nopeudet kuitenkin ovat lupauksista huolimatta samat kuin vanhassakin, sillä erotuksella että uusi pät-kii ja tök-kii.

Hyvää ja toimivaa ei missään nimessä kannattaisi mennä vaihtamaan :/

Kommentit

  • SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER on Firefoxin virhe, joka kertoo että salatun yhteyden palvelimen varmenteen allekirjoittaja ei ole tunnettu, käytännössä tämä tarkoitaa vain sitä, ettei B715 salatun yhteyden varmenne ole tarkoitettu yleiseen käyttöön internetissä, siihen tapaan kuin vaikka https://www.facebook.com on.

    Jos haluat käyttää salattua HTTPS-yhteyttä modeemin konfigurointiin, paina virheilmoituksesta 'Advanced' ja 'Add exception'. (Suomeksi 'Lisätietoja', 'Lisää poikkeus') Voit myös vaihtaa https:n http:ksi selaimen osoitepalkissa, jolloin salausta ei käytetä.


    AP
  • Niinpä.

    Jos ihan tarkkoja ollaan , niin vika ei ole Firefoxissa , vaan siinä modeemissa.

    Siis modeemin softasta joko puuttuu se tarvittava varmenne https-protokollalle tai valmistaja ei ole sitä rekisteröinyt. Firefox ihan oikein edellyttää kelvollista varmennetta salatulle yhteydelle.

    Kuten AP jo edellä kertoi , niin ongelma on helppo korjata joko käyttämälllä http-protokollaa (yhteys ei suojausta tarvitsen , kun on vain käyttäjän ja modeemin välinen , ei mene nettiin) tai laittamalla Firefoxin suojauasetuksiin se edellä mainittu poikkeus.
    Veikko
  • Moikka!

    Itse yhteysongelmista olisi syytä olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun niin saamme myös selvitettyä mikä hidasteluiden syynä on. Toki jos sinulla on vanha mokkula vielä niin voit käyttää tuota yhden päivän ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun p.044 144 044 niin saamme suoraan dataa kuinka hyvin yhteys toimii molemmilla laitteilla. Nettiyhteyden osalta prepaidin ja laskutusliittymän kanssa ei ole eroa, molemmat käyttävät samaa verkkoa.
    DNA Iiro palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.