Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Kysymys WLANISTA kun se pätkii

Meillä on ongelmaa WLAN yhteyden pätkimisen kanssa. Tiedoksi että kiinteä verkkoyhteys toimii normaalisti siinä ei ole ongelmaa. Meillä oli ennen ciscon wlan modeemi hankittu v.2005 ja vaihdoimme sen tuossa viime viikolla sagemon modeemiin, kun meillä ei mennyt enää kuin yksi laite wlan yhteyteen. Tilanne jopa mielestäni huononi vaikka modeemin pitäisi olla tehokkaampi. Olen koittanut vaihtaa modeemista wlan kanavaa ja sama ongelma. Auto asetuksella on myös sama ongelma. Onko antaa jotain vinkkejä mitä voisi kokeilla. Kun pudotin oman puhelimeni pois WLANISTA niin toinen puhelin meni sinne.

Kommentit

  • Mikä sagemon modeemi? Mikä ohjelmistoversio?
    Toivottavasti ohjelmistopäivitys korjaa tilanteen.
    Oletko tallentanut kanavan muutoksen?
    Onko modeemi varmasti reitittävässä tilassa, jos yhteyslaitteita on yli 5 kpl.
  • Modeemi on Router modessa. Se on oletus ei kait sen tarvi olevan siltaavassa mooodissa?
    Siinä on päällä ipv4 ja ipv6 router mode.
    Onko verkossa 5 laitteen rajoitus ?
    Meillä on kannettava, kaksi puhelinta x box ja pöytäkone mutta ne on harvoin yhtä aikaa päällä lähinnä siellä on 4 laitetta päällä.

    Modeemin nimi on mielestäni Sagemcom F-3284DC se on haettu viime ke
    Ohjelmstoversiota en nyt näe, mutta mistä siihen voi ladata uusimman?

  • Siltaavassa tilassa ei toki tarvitse olla. Router tila mahdollistaa suuremman laitemäärän.
    5 laitteen rajoitus on vain siltaavassa tilassa.
    Kytke varmuuden vuoksi laite vain IPv4 modeen.
    Tuota modeemia en tunne, mutta ohjelmistoversion näkee ensimmäiseltä sivulta, kun menee laitehallintaan. Päivitys tapahtuu automaattisesti muutaman yön aikana, kun modeemi on yön yli päällä. Tuota voi nopeuttaa soittamalla asiakaspalveluun ja pyytämällä modeemin päivitystä.
    Uudempi ei aina ole "tehokkaampi". Voisi sanoa, että milteinpä päin vastoin, kun pelätään lähekkäisten laitteiden häiritsevän toisiaan.
    Tuossa modeemissa on 2.4 ja 5.0 GHz:n WLAN taajuudet ja niissä on sama salasana.
    Yritä ryhmitellä laitteet eri taajuuksille niiden ominaisuuksien mukaan. Hitaammat 2.4 GHz:lle ja nopeammat 5.0 GHz:lle jos sitä tukevat. Kaistanleveydellä voi myös olla merkitystä, jos sitä pystyy tuossa modeemissa säätämään.

    Käytätkö DNA TV:tä? Jos käytät, ongelmasi voi johtua siitä. Se kun tukee vai 5 laitteen käyttöä ja vainyhden laitteen suoratoistoa. DNA TV jää päälle, jos sitä ei erikseen kytke irti, joten 5 yhtäaikaisen laitteen käyttö syntynee helposti.
  • PW: Ei ole sagecomissa 2.4 ja 5 GHz taajuuksien Wifieille yhteinen salasana, vaan ne voi määritellä täysin erikseen, kuten SSID kummallekin verkolle myös erikseen. Siellä voi itse asiassa olla kolme eri verkkoa samaan aikaan, jos aktio voi myös "Vierailija" verkon (tämä taisi olla 2.4GHz taajuuksinen). "Eri" -sana tulee siitä, että vierailija-verkko on täysin irrallaan normi NAT/DHCP purkasta eli sille on oma DHCP/NAT purkka erikseen, mutta "normi" 2.4 ja/tai 5 -GHz wifit menee samaan reititykseen Ethernet LAN porttien kanssa.
  • Kiitos. Mikähän mahtaa olla uusin modeemin ohjelmistoversio. Meinaan tällä hetkellä myös WLAN toimii hyvin.

  • Sagemcom F-3284DC uusin ohjelmistoversio on 2.89.0



  • Minun mielestäni meidän ohjelmistoversio tässä on 2.73
    Tarkistin ja modeemin ja se on Sagemcom
    ja siinä lukee seuraavaa, joten ilmeisesti pitäisi päivittää?
    Standard Specification Compliant
    EuroDOCSIS 3.0
    Hardware Version
    V1.0
    Software Version
    DNA_2.73.0-T1
    Model Name
    FAST3284 DC

  • Tietääkseni tuohon modeemiin on olemassa uudempi ohjelmistoversio. Päivittynee yöllä DNA:n toimesta, kun annat modeemissa olla virran päällä muutaman yön.
  • Mulla DNA_2.89.0 ja edellen saa buuttailla jotta wifi pysyy päällä. Tällä laitteella ongelma on ollut alusta alkaen eikä mikään ole sitä poistanut. Sagecom? Just mikähän kaverin, kaverin, kaverin nyrkkipaja sekin on. Nykyään on vaikeaa löytää laadukkaita laitteitta kun kukaan ei enää ehdottomasti vaadi laatua, tyydytään vaan buuttailemaan. Oikea tapa olisi mennä takaisin myymälään pyytämään laitteen vaihtoa, vaikka kerran viikossa, luulisi sen jälkeen DNAllakin jonkun alkavan miettimään, että mistä tuo laite hankitaan ja mitä valmistajalta vaaditaan. Toinen tapa on tuon lisäkis muuttaa se Sagecom siltaavaan tilaan ja kytkeä jatkoksi jonkun oikean laitevalmistajan (esim Dynalink) reititin. Siitä huolimatta se Sagecomin laite pitäisi saada kunnon alennuksella, koska sehän ei toimi kuten pitäisi.
  • PL:
    Mikä Sagecom?
    Kaapeli- vai antenniverkko?
    Jos kaapeliverkko, soita asiakaspalveluun ja pyydä heitä tekemään laitteeseen päivitys.
  • Kiinteällä kanavalla ei pätki yhtä pahasti. Kannattaa käyttää taajuutta, jonka signaali on riittävä.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.