Lähetys katkeaa usein.

Viimeisen parin viikon ajan lähetys on katkeillut monesti, tv on päällä mutta siinä on vain musta ruutu. Painettaessa jotain kanavaa lähetys taas palaa, tämä saattaa tapahtua  pienilläkin väliajoilla joten mikään valmiustila ei ole kyseessä. Välillä myös ilmoittaa että virta ei ole päällä, vaikka virtavalo palaa.

Kommentit

  • Moikka! Onko sinulla siis vain telkkari, eikä nyt kyse ollut telkkari + Hubi -yhdistelmästä? Jos käytössä on vain telkkari ja kanavat tulevat antennin tai kaapelin kautta, niin kuulostaisi siltä, että telkkarissa on jotain häikkää, jos se välillä ilmoittaa myös ettei virta ole päällä. Tarkista vielä, että antennijohto on kunnolla kiinni, ota se hetkeksi kokonaan irti sekä seinästä että telkkarista, ja asenna uudelleen paikoilleen.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi 😀  Minulla on TV + DNA Hubi kovalevyllä ollut jo kauan. Ne on kytketty toisiinsa  ohjeiden mukaisella tavalla.Tv on ihan uusi  joten siinä ei kyllä mitään vikaa ole , samaa en voi sanoa  Hubista joka on ollut kauemmin.
    Hugo
  • Ok, kiitos lisätiedoista!

    Onko Hubissa päivitykset ajantasalla? Entä kaikki piuhat kunnolla paikoillaan? Onko tätä kanavien mustaksi menemistä tiettyjen/tietyn kanavien kohdalla vai kaikilla?

    Saat tarkistettua päivitykset seuraavasti:
    1. Valitse Android-kotivalikko
    2. Valitse ”Asetukset
    3. Etene valikossa alaspäin kaukosäätimen nuolipainikkeilla ja valitse ”Tietoja
    4. Valitse ”Järjestelmäpäivitys
    5. Valitse ”Tarkista päivitykset
    6. DNA Hubi tarkistaa saatavilla olevat päivitykset. Jos päivitys on saatavilla, asenna päivitys näytöllä näkyvien ohjeiden mukaisesti. 


    Tarkemmin päästään tilannetta selvittämään asiakaspalvelumme maksuttoman vikapäivystyksen 0800 300 500 kautta.


    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kyllä minä olen päivittänyt aina kun niistä ilmoitus on tullut, muistaakseni  viime viikolla juurikin. Juuri tarkistin että uutta päivitystä ei ole saatavilla. En ole pannut merkille millä kanavilla tämä tapahtuu mutta yleisimmillä  ainakin näin tapahtuu.Johdot on kyllä kiinni niinkuin pitääkin eihän se muuten pelaisikaan.
    Hugo
  • Hugo kirjoitti:
    "Viimeisen parin viikon ajan lähetys on katkeillut monesti, tv on päällä mutta siinä on vain musta ruutu. Painettaessa jotain kanavaa lähetys taas palaa"

    Meillä sama ilmiö ollut myös pari viikkoa. Aamuisin kun telkkarin käynnistää ruutu on musta. Hubi ja Topfield tallentava kytketty samaan telkkariin. Musta ruutu molemmissa. Kanavan vaihto palauttaa kuvan.
  • Näin se menee - ruutu on musta jos pitkään käyttämättä, esim. jos illalla jättänyt sammuttamatta. Liekö se sitten oudosti toimiva "näytönsäästäjä". Näytönsäästäjää ei saa edes pois päältä mitenkään. Eikö näytönsäästäjän asetuksiin voisi laittaa mahdollisuuden "Ei koskaan"???
    A-P
  • Yleensä kun täällä jotain neuvoa kysyy, niin aina ehdotetaan virtajohto pois ja virtajohto takaisin. Sitten päivitystä ja jos nämäkään ei auta niin sitten loppuu palveluneuvojilta neuvot. Keskustelu jatkuu vaan muiden kanssakärsijöiden kesken. Toivottavasti tosissaan autatte vikojen selvittämisessä ettekä vaan vaikene.
    Hugo
  • Jos ylläolevista vinkeistä ei ole apua, niin päästään tosiaan tilannetta selvittämään asiakaspalvelumme maksuttoman vikapäivystyksen 0800 300 500 kautta.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hugolle: Tarkoittaako ilmoitus että "virta ei ole päällä" mitä. Eli jos TV ilmoittaa "ei signaalia" tai vastaavaa, voisi HDMI-johdossa olla vika. Tätä teki itsellä Xbox ja johdon vaihdolla lähti toimimaan. Hubissa ei ainakaan tuollaista ilmoitusta taida olla? Voihan se Hubin HDMI-lähtökin pätkiä, mutta kaapeli on oikeastaan ainoa jota voi itse kokeilla. Varsinkin jos käytössä on nyt 4K TV ja ennen ei ole ollut. Myös hubin resoluutiota voi tiputtaa FullHD:lle.

    Android Koti > Asetukset > Näytönsäästäjä. Mitä asetuksia tuolla oli?

    Muuten tässä on varmaan 3 erilaista vikaa nyt kerrottu.
    JJJ
  • JJJ Käytössä on aika uusi 4K tv. Täytyy vaihtaa johto,  onko HDMI johdoissa joku nimenomainen joka olisi tarkoitettu 4K:lle? Voiko "markettijohdot" olla huonompia kuin erikoisliikkeistä ostetut? Kyllä se taitaa olla ilmoitus "ei signaalia" mikä tv:stä tulee, mutta kun menee laitteisiin  jota tv:hen on liitetty niin siellä on virta pois siitä hubista.
    Hugo
  • 4K kuva vaatii enemmän HDMI-kaapelilta. HDMI Versio pitää olla min.2.0, että 50/60Hz kuva menee kunnolla läpi 4K tarkkuudella. Halvat johdot, varsinkin 2-3m+ pituuksilla ei meinaa oikein toimia.

    Helpoin on jos annat scaalauksen TV:n hoidettavaksi ja muutat hubin ulostuloksi 1920x1080/50Hz. (Voin katsoa tarkemmat ohjeet, jos ei onnistu vaihto purkin asetuksista.) Mökkinäppäintä kuitenkin ja sieltä alhaalta asetukset...
    JJJ
  • Meillä on Hubi,johdot on tarkistettu tv-ruutu edelleen mustana,miten voin tarkistaa päivitykset?
    t.Liisa
    Liisa Kunnari
  • Liisa  Tämän ketjun alkupäässä on ohjeet miten pääsee tarkistamaan päivitykset.
    Hugo
  • Samaa ongelmaa täällä ja alkoi 2 viimesen päivityksen yhteydessä. Lisäksi dnatv kaatuilee tuli viimeisen päivityksen myötä.
    jos ei ole mustassa ruudussa niin sitten sisäänrakennetussa chrome castissa.
    Kesken TV lähetyksen katselun dnatv palaa aloitus ruutuun ja alkaa lataamaan sisältöä. Kun valitsee dnatv niin pinkki ruutu noin 5 sekunttia. Sovellus kaatuu useamman kerran päivässä.
    Tomppa

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.