Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Laitenetti ei toimi riistakamerassa

Hei, asensin riistakameraani Laitenetti plussan. Kamera löytää verkon ja muuten toimii normaalisti, mutta kuvaa se ei suostu lähettämään. Samoilla asetuksilla enstisellä kortilla (DNA Jämpti) kuva tulee mainiosti. Miten Laitenetti eroaa Jämpti-liittymstä ja mitä asetuksissa pitää muuttaa. Näyttää siltä, että lähiverkkoa se ei oikeasti löydä vaikka DNA palkit ovat ok.. Asetuksena on nyt smtp.dna044.com.
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Harri!

    Kamera voi vaatia APN asetukseksi julkinen.dna.fi toimiakseen oikein, mutta sähköpostiasetuksien osalta nämä ovat samat laitteesta ja liittymästä riippumatta
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • DNA ymmärtääkseni myy Uovision UM785 kameraa, siis sama kuin minulla. Onko siihen asennusohjeita. Tarkoitan, että ao. asetussivu olisi malliksi täytetty niin kuin sen tulee olla. Tuo APN on mms-puolella. Sähköpostipuolella on vain smtp-palvelin ja käyttäjätunnus, joka on siis tyhjä. Voisi lähettää ohjeet sähköpostiini.
    Harri
  • Laitteen käyttöohje löytyy valmistajan tuotesivulta: https://www.uovisionsuomi.fi/tuote/uovision-um785-3g-lahettava-riistakamera/

    Sähköpostiasetukset ovat samat laitteesta riippumatta: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/sahkoposti-asetukset-puhelimeen/#c2105439
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kiitos vaan. Laitteen käyttöohjeet toki ovat tiedossani ennestään ja noista sähköpostiasetusohjeista ei ole apua; ne ovat kamerassani noin.
    Harri
  • Moi,

    Sama ongelma Burrel s12 hd (vm 2017) riistakameran kanssa. Vaihdoin vanhan toimivan dna liittymän elokuussa (myyjän suosituksesta) halvempaan dna laitenetti liittymään. Verkko löytyy ja kamera ottaa kuvia ja ilmoittaa, että kuvien lähetys onnistuu. Kuvat eivät ilmesty työ- tai kotipostiin (office ja gmail). Kortti ja kamera resetoitu ja asetukset laitettu uudelleen Burrelin ohjeiden mukaisesti. Lähettävän Gmailin asetukset "löysät". Kamera ollut pois päältä kesäkauden.

    Aika tympeätä, koska laite pitäisi viedä talveksi mökille vahdiksi.

    Edit: laitoin tämän viestin myös toiseen saman aiheen ketjuun. Tuntuu olevan uusien dna liittymien ongelma laitteesta riippumatta...
    JP
  • Tässä mitä minulle puhelimessa myytiin toimivan tilalle, nimenomaan riistakameraan:

    "DNA Laitenetti
    Edullinen netti valvontalaitteisiin ja älylaitteiden etäohjaukseen.

    • Rajaton tiedonsiirto 128 kbit/s nopeudella
    • Kuukausimaksu 4,90 €/kk, sis. 100 tekstiviestiä/kk, paketin ylimenevät viestit 0,09 €/kpl
    • Liittymällä ei voi soittaa puheluita eikä lähettää multimediaviestejä
    DNA Laitenetin edullinen kuukausimaksu mahdollistaa eri laitteiden huolettomat ja toimivat nettiyhteydet ajasta ja paikasta riippumatta. Liittymä on suunniteltu erityisesti kodin tai kesämökin mittareiden ja älylaitteiden etäohjaukseen ja muihin satunnaisen ja vähäisen tiedonsiirto- ja tekstiviestiyhteyden tarvitseviin laitteisiin.

    Sopivia käyttökohteita ovat esimerkiksi pakkasvahdit, etäohjattavat pistorasiat, hälytyslaitteet, termostaatit, ilmalämpöpumpun etäohjauslaitteet ja etäluettavat lämpö- ja kosteusmittarit. Riistakameraan suosittelemme nopeamman nettiyhteyden 4G-liittymiä. Liittymät toimivat vain Suomessa."

    Eli ei siis sovellu riistakameralle... DNA, voisitteko ystävällisesti opettaa näitä teidän innokkaita puhelinmyyjiä. Tässä nyt on mennyt puoli sunnuntaita tämän kanssa säätäessä. Täytyy marssia Elisan myymälään huomenna.
    JP
  • Hei JP!

    Onko vika siis alkanut nimenomaan uuden liittymän vaihdon jälkeen, jolloin vanhat asetukset ovat lakanneet toimimasta? Haluaisimme ehdottomasti selvittää mikä tässä on vikana, sillä liittymä toimii samassa verkossa ja kaiken pitäisi toimia normaalisti.

    Pystytkö pirauttamaan meille asiakaspalveluun p.044 144 044 niin voimme selvittää tätä yhdessä teknisen tukemme kanssa
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moikka!

    Kaipaamme tarkempia tietoja viasta asiakastietojen kera, vian juurisyy ei valitettavasti ole vielä selvinnyt. Pyytäisinkin soittamaan asiasta asiakaspalveluun p.044 144 044 (ma-pe klo 8-18, la 9-16:30) tai chatilla puhelimen sovelluskaupasta löytyvän Oma DNA sovelluksen kautta.

    Ettehän anna tietoja tähän keskusteluun, kyseessä on julkinen keskustelupalsta. Vian selvitys ei ole mahdollista ilman viallisen liittymän tietoja.

    Tarvitsemme seuraavat tiedot asiakaspalveluun:
    - Laitteen tarkka merkki ja malli
    - Liittymänumero
    - Käytetty APN ja porttiasetukset
    - Mahdolliset laitteen antamat virheilmoitukset
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei,
    pahoittelen että en ole ehtinyt tähän vastailemaan. Tein jonkun muun tekemän toimenpiteen eli laitoin kortin puhelimeen ja totesin sen toimivan normaalisti, paitsi siis puhelut. Sitten kortti takaisin kameraan, ei vaikutusta. Mutta yllätys yllätys, seuraavana päivänä kuvia alkoi tulemaan. Siis samoin kuin "tuolla jollain toisella". Linja piti siis jotekin "aukaista" ennen kun alkoi toimimaan. Tiedä näistä:)
    Harri
    Harri
  • Moi,

    Sain Burrel s12 riistakameran ja DNA Laitenetin pelittämään. Vika ei ollutkaan liittymässä, vaan lähettävän Gmailin asetuksissa. Google on kiristänyt asetuksia. Enää ei riitä, että antaa käyttöoikeuden laitteille, jotka käyttävät vähemmän turvallisia kirjatumistekniikoita. Palautussähköpostiini tuli herja, että joku (tässä tapauksessa riistakamera) yritti kirjautua lähettävälle Gmail-tilille, ilman että pystyi varmentamaan henkilöllisyyttään. Kamerahan ei tietenkään tätä osannut tehdä. Asia hoitui salasanan vaihdolla ja uusien asetusten tallentamisella kameraan.

    JP
    Jukka-Pekka Soila
  • Hei!

    Olemme tehneet muutoksia sähköpostipalvelimen puolella ja viestien pitäisi nyt kulkea sukkelammin.

    Suosittelemme kuitenkin käyttämään riistakameroissa sähköpostin palveluntarjoajan omia palvelimia mikäli mahdollista. Gmail osoitteella tulisi käyttää Googlen asetuksia (huomioi myös TÄMÄ) ja hotmail sekä outlook osoitteilla Microsoftin asetuksia. Nämä kuitenkin vaativat laitteelta kykyä tunnistautua ja salata liikenne, mikä kaikilta vanhoilta riistakameroilta ei luonnistu.

    Mikäli vanhalla laitteella tarvitsee siis käyttää DNA:n sähköpostipalvelinta tai käytössä on DNA:n sähköposti, tulee tässä ottaa huomioon myös palvelimen rajoitus 100 viestiä tunnissa.

    Autentikointia käytettäessä tulee myös ehdottomasti käyttää oman sähköpostin kirjautumistietoja sekä salasanaa, näihin kenttiin ei voi syöttää mitä vain tietoja.

    Teemme jatkossakin töitä asian parissa, jotta varsinkin riistakameroiden toiminta on häiriötöntä.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei, sähköpostiviestit lakkasivat sunnuntain jälkeen kulkemasta. Kävin eilen laittamassa kameraan sen vanhan liittymän kortin ja heti alkoi sähköposteja tulemaan. Peruutin äsken laiteliittymän ja käytän vanhaa, joka siis toimii hyvin. Katsotaan viikonloppuna miten toinen laiteliittymä toimii tutkapannassa vai joutuuko siinä palaamaan vanhaan.
    Harri
    Harri

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.