Laitenetti Plus riistakametraass

Riistakamerassani on DNA:n laitenetti Plus, mutta miksi se lataa videolähetykset vain kotiverkon kautta? Kun yritän ladata videoklippiä mobiiliverkon kautta kännykään niin oheisen kuvan mukainen kysymys tulee ja hyrrä alkaa pyörimään ja homma jämähtää siihen. Kännykässä on Android 8.0.0 ja olen valinnut kännykän mobiiliverkon sekä automaattisen valintaan että DNAn 4G verkkoon, mutta aina sama ongelma. Sd-kortteja olen vaihdellut ja lataillut sovellusta uudelleen, mutta aina sama. Kamerani on Dnalta ostettu Uovision Glory LTE

Jukka Männistö Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Jukka! Jos riistakamera toimii muuten normaalisti, on kyse luultavasti vain kameran asetuksissa. Uovisionin tekninen tuki voi auttaa asiassa, sivulta löytyy myös työkalu asetuksien ohjelmointiin: https://www.uovisionsuomi.fi/tekninen-tuki/
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei, kiitoksia vastauksesta. Olen Uovisionin teknisen tuen tai huollon kanssa jo asiaa selvitellyt. Eipä taida olla ongelmaa kameran puolella.
    Mutta laitanpa vastauksesi vielä sinne menemään.
    Jukka Männistö
  • Hei, laitoin Uovisionin tekniseen huoltoon vastauksenne.
    Sain sieltä ao. Vastauksen
    "Ongelma on puhelimen ja pilven välisessä yhteydessä. Eikä kameran ja pilven välillä kuten dnalta vihjataan."

    Joten miten asian jatko. ?


    Jukka Männistö
  • Jos laite tarvitsee julkisen IP osoitteen toimiakseen, vaihda kameran asetuksiin APN asetukseksi julkinen.dna.fi
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Riistakameran teknisen tuen kommentti: "Dnan vastauksesta ei ole apua"
    ?
    Jukka Männistö
  • Liittymän asetuksissa ei ole mitään muuta joka voisi vaikuttaa yhteyteen verkkoon päin, toimiihan liittymä muuten normaalisti?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Lähetti videot ja still-kuvat kotiverkkoon, mutta ei mobiiliverkkoon.

    Nyt tosin näyttää siltä, ettei lähetä enää kotiverkkoonkaan.

    Kävin kyllä eilen putsaamassa laitteen kuvatiedot ja alustin sd-kortin.





    Jukka Männistö
  • Eikö se kamera lähetä kuvat ja videot sinne pilvipalveluun ja sieltä niiden katsominen ei onnistu nyt? Uovisionin vastauksesta saa sellaisen kuvan että ne on kyllä siellä pilvessä, eli kameran lähetys toimii.

    Ja onko kyse, että puhelimen 4g yhteydellä ei toimi niiden lataus pilvestä, mutta kun on lähiverkossa wlanilla niin sitten onnistuu vai? Jos ongelma on siinä luurissa, miten toisella laitteella onnistuu katsominen?

    Tuo kotiverkkoon ja mutta ei mobiiliverkkoon lähetys ei oikein mennyt tajuntaan. Vai onko kamerasta päällä joku suorayhteys myös laitteelle tuon pilvipalvelun lisäksi?
    JJJ
  • Kyllä ne still-kuvina menevät pilveen ja sieltä niiden tilaus videona onnistuu kotiverkon kautta.

    Mutta kun tilaat ne kännykän mobiiliverkon kautta niin tulee tuo kuvan mukainen kysymys ja yhteys jäätyy siihen.
    Jukka Männistö

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.