Lakko?

Asiakaspalvelun puhelinvastaaja kertoo että olette lakossa. Kauanko tämä arviolta jatkuu?
Sari Tiirikainen Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Tietoa ICT -alan lakosta löytyy osoitteesta https://proliitto.fi/fi/neuvottelut/media-viestinta-ja-ict-alat#5df4b542

    Ict-alan lakko alkoi maanantain 25.4.2022 kello 6.00 ja päättyi sunnuntaina 8.5.2022 kello 23.59. Seuraava työtaistelu on  9.5.2022 – 22.5.2022.
    Pro on ilmoittanut uudesta lakosta, joka toteutetaan ajalla 23.5 –5.6.2022., jos ratkaisua ei sitä ennen saavuteta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Okei, kiitos tiedosta.
    Sari Tiirikainen
  • Mitenhän saan tehtyä maksusuunnitelman laskulle jossa on jo eräpäivä ohittunut?
    Asiasta laitoin sähköpostia jo ennen lakkoa ja mitään ei ole vastattu,sitten tuli teidän lakko päälle ja maksumuistutuksia tulee joissa uhataan sulkea liittymä. Mielestäni tämmöiset asiat pitäisi saada hoidetuksi.
    Pi
  • Kannattaa tässä tapauksessa olla puhelimitse yhteydessä 0800 300 500.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Kuten myös palvelun siirto uuteen osoitteeseen. Kuun vaihteessa olisi muutto mutta puhelinvastaaja ja sähköpostivastaaja ilmoittavat vain että työtaistelu eikä kukaan vastaa. Mitä sitten pitäisi tehdä?
    Anne
  • Työriitaa sovitellaan seuraavan kerran 18.5.2022, toivotaan että ratkaisu löytyisi ja lakko pian päättyisi.

    Voit kokeilla olla yhteydessä tuohon numeron 0800 300 500 ja tiedustella saisivatko hoidettua asian sitä kautta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,
    minulle joku tyyppi DNA:lta myi uutta liittymäsopimusta/sopimusmuutosta, kun otin yhteytä kaapelimodeemiongelmassa. Sain sen seurauksena tilausvahvistuksen uusila ehdoilla. Nyt kuitenkin sain laskun vanhojen ehtojen mukaisesti. Sotku pitäisi selvittää jonkun järkevän ihmisen kanssa (ei se, joka sopimusta myi/muutti). Olen yrittänyt soittaa moneen eri numeroon ilman vastausta. Omilta sivuiltani en löydö mitään s-postia tms yhteydenottokanavaa. Tuntuu typerältä hoitaa yksityistä asiaa yleisellä kanavalla. Tämä sotku alkoi jo lähes kuukausi sitten eli juuri ennen lakkoa. Kahden viikon normaali valitus/peruutusaikakin on jo ohi. Eli mitäs tehdään? Odotellaan ja ihmetellään pääsevätkö liitot sopuun?
    Lintsi
  • Moi! Kannattaa ensimmäisenä tarkistaa miltä ajalta nyt saamasi lasku on, ja milloin uusi kampanjahinta on alkanut.
    Jos tämä ei selvennä tilannetta, ja lasku on ajalta jolloin uuden hinnan piti olla jo voimassa, kannattaa olla asiakaspalveluumme yhteydessä lakon päätyttyä.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Dnalta ostettu puhelin hajosi ja takuuaikaa on vielä jäljellä. Mitäs tässä tilanteessa nyt pitäs tehä kun pitäs saada puhelin korjattua tai uusi puhelin?
    Matti mallikas
  • Olen koittanut saada  kuolleen isäni puhelinliittymää  suljettua yli kolme viikkoa. Miten se onnistuu kun lakko näemmä jatkuu hamaan tulevaisuuteen? Oli näköjään joku kauppamies saanut myytyä isälleni 5G liittymän vaikka hänellä on vain 4G puhelin. Aika härskiä myydä 90 vuotiaalle liittymä mitä hän ei todellakaan tarvitse.
    Kari Höckerstedt
  • Miten voip erä päivää siirtää kun ei saa yhteyttä ja jos on jo kerenny tulemaan muistutus
    Miika L
  • Vaikuttaako tämä lakko teidän huoltoon? Vaimoni puhelin on ollut huollossa varmaankin jo kuukauden päivät ja se pitäisi saada ennen kuin lähdemme reissuun kesäkuun alussa. I
    Jani
  • Maksulliset DNA-TV-palvelut pitäsi irtisanoa kun tuli muutto toiseen osoitteeseen. Miten mentellä kun palvelunumero ei vastaa ja mitään sähköpostiosoitetta ei ole tarjolla? Kysessä on kohta 90-v henkilö jolla ei todellakaan ole mahdollisuuksia tai edes taitoa hoitaa tällaista asiaa "kätevästi verkossa".
    Veikko
  • @Veikko, Miika, Kari ja muutkin, Dnan sähköpostiosoite on palvelu@dna.fi
    eli tuonne vaan meiliä.
    Jari
  • Kiitos vinkistä Jari. Sinne meni. Vahvistuksia ja hyvistyslaskua odotellessa.
    Veikko
  • Noh, reisille meni... Tässä automaattivastaus:

    "Hyvä asiakkaamme. Työtaistelun vuoksi emme pysty vastaanottamaan tai käsittele sähköposteja lainkaan. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa."

    Just...

    Mitäköhän seuraavaksi?
    Veikko
  • Pitänee ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan. On hieman tympeetä maksaa palvelusta joka ei toimi, mutta häiriöilmoitusta ei saa perille eikä palvelun irtisanominenkaam onnistu.
    Jaakko
  • Jos teillä on välttämätön hoidettava asia, niin soittakaa vikapäivystykseen 0800300500. Älkää kuunelko liian tarkkaan sieltä tulevaa viestiä, vaan valitkaa kähinnä sopiva vaihtoehto ja odottkaa. Toivottavasti saatte asianne hoidettua.
    PW
  • Ja juuri eilen ilmoitettiin TAAS uudesta lakosta joka alkaa 6.6. ja jatkuu 2 viikkoa. Eli jo neljäs lakko peräkkäin. Ei hitto, toivottavasti pian saadaan sovintoesitys jonka molemmat osapuolet on valmiita hyväksymään, eihän tuosta mitään tule kun me asiakkaat ollaan kuin nalli kalliolla jatkuvien lakkojen takia.
    Jari
  • Mitenkähän operaattorin tekemä virhe pitäisi nyt oikaista kun lakko vain jatkuu ja jatkuu? Kirjeessä on tiedote että voi 1kk ajan tästä kirjeestä huomauttaa/perua asian, mutta kun aspa ei ole auki niin minkäs teet?

    Mennyt täysin pisteet operaattorilta joka ei saa edes omaa aspaansa pidettyä työkykyisenä vaan pitää lakkoilla kuukausitolkulla putkeen.
    Paavo
  • Hei,

    Haluan irtisanoa määräaikaisen sopimuksen modeemiin, joka päättyy 8.6. Riittääkö kirjallinen ilmoitus omien sivujen kautta ja asiakaspalvelijat käsittelevät sen sitten kun lakko loppuu? En tiedä miten muuten pitäisi menetellä, kun omien sivujen kautta ei pysty irtisanomaan.
    Camilla
  • Hei Camilla,

    Juuri näin, yhteys irtisanotaan sen päivän mukaan kun irtisanomisilmoitus on jätetty, vaikka se hoidettaisiinkin viiveellä.

    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Kahdesta ostamastani iphonesta ei ole tullut 5.6 erääntyvää laskua. Mihin numeroon tässä asiassa voi soittaa vai annanko olla?
    Jarza
  • En ole voinut asioida "turvallisesti" verkossa, koska mobiilivarmenteeni ei ole toiminut useaan viikkoon.
    Ritva
  • Hei Ritva,

    Vikatilanteissa maksuton vikanumero 0800 300 500 palvelee normaalisti, olethan sinne yhteydessä viipymättä jotta pääsemme selvittämään asiaa, kiitos.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Voisitteko edes kertoa, kun lakko on ohi, ettei tarvitse aina yrittää soittaa asiakaspalvelinumeroon.
    Tapio
  • Moi,
    Mulle on tullut maksumuistutus laskusta, joka on jo maksettu. Työtaistelun vuoksi asiakaspalveluun ei saa yhteyttä. Sähköpostiviestiä olen laittanut jo myös. Lakon aikana täytyy miettiä, miten nää asiat sitten saisi hoitaa...

    Ela
  • Hei Ela,

    Mikäli lasku on maksettu, voit jättää muistutuksen huomiotta.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei! Äitini muutti hiljattain uuteen asuntoon, jossa vuokraan sisältyy DNA:n taloyhtiölaajakaista. Laajakaista luvattiin kytkeä toimintaan huhtikuun alusta heti muuton jälkeen, mutta sitten alkoi työtaistelu ja laajakaistaa ei ilmeisesti koskaan ehditty kytkeä päälle DNA:n puolelta. Onko olemassa jotakin asiakaspalvelu- tai vikailmoitusnumeroa joka toimii lakon aikana?
    Jussi
  • Jussi, voit soittaa maksuttomaan numeroon 0800 300500 joka on Dnan vikailmoitusnumero, pystynevät kytkemään netin tuotakin kautta.
    Jari
  • Haluan irtisanoa nettiliittymäni, joka ei ole ollut käytössä toukokuun alusta lähtien, mutta en ole saanut mitään kautta laitettua asiaani eteenpäin. Mistä siis voin irtisanoa liittymäni nyt lakon aikana? Ja tuleeko minun maksaa toukokuun lasku ja kesäkuun lasku, joka juuri kirjautui nettipankkiin?
    Olen yrittänyt laittaa viestiä, mutta sitä ei otettu vastaan, olen yrittänyt etsiä lomaketta, mutta en ole sellaists löytänyt. Alkaa turhauttamaan tämä.

    Kiitos avusta 


    Maarit
  • Moi. Eikö tosiaan mitään kautta voi saada maksuaikaa laskuille??Kyllä on supistettua.
    Minna
  • DNA-tv tulee kortin kautta, ja kortti ollut pimeänä lakon alusta asti. Jalkapallofanina kevään tärkeimmät pelit jäivät näkemättä. Johtuukohan lakosta vai jostain muusta? Kukaan ei vastaa puhelimeen, niin vaikea selvittää. Lasku kyllä tuli.
    Lauri
  • Ite ajattelin mennä mennä ens viikol myymäläs tai myyntipistees käymään jos ne vaiks sit poikkasis siitälähtien ku määräaikaisuus koht päättyy. Ellei sit onnistu jonku paremman diilin kauppaan 😀
    X
  • Mistään ei saa ketään kiinni, eikä tietoa siis onko ne myymälät auki vai ei. Onneksi asiani koskee jo muutenkin kaikkien teidän palveluiden irtisanomista niin tämä lisäsi vain halukkuuttani käydä uusien liittymien avaamisen vaiva läpi. Jatkuvia ongelmia ollut ja aina asiakaspalvelusta huonoa palvelua.
    M
  • Tää on ihan farssi koko lafka.

    Ei muuten onnistu TV-palveluiden irtisanominen edes netin kautta...

    "Viestin lähetys epäonnistui. Yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun joko puhelimitse tai chatin välityksellä."

    Saas nähdä tuleeko chatista vastausta...

    Pitäiskö vaan jättää laskut maksamatta, niin sillähän näistä eroon pääsee...


    Veikko
  • Ei koske vain Dnata vaan muitakin operaattoreita, syyttävä sormi osoittaa Ammattiliitto Prota joka on noiden jatkuvien lakkojen takana. Toki ymmärrän että työntekijöiden pitää saada palkankorotus mutta liika on liikaa! Eli laittakaa joukolla valituksia Ammattiliitto Prolle!
    Jari
  • Monessa organisaatioissa näissä tilanteissa ylemmät toimihenkilöt, keskijohto tai muut osastot paikkaavat toimintaa kun liittolaiset lakkoilevat. Eli funktio aspa toimii eikä ole kokonaan kiinni.

    Oletteko harkinneet?
    Paavo
  • olen soittanut asikaspalveluunne maaliskuussa 2022,ja yritin lopettaa maksullisen paperilaskun lähettämisen, koska minulla on suoraveloitus enkä tarvitse sitä mihinkään,mutta paperinen lasku yhä vain tulee,miten saan sen lopetettua ?
    veli kallio
  • Puhelimesta, josta olen maksanut loppusumman 10.11.21 tuli  erämaksu?
    Eräpäivä 23. 5.22
    Aija
  • Miten saan peruttua tänään tilaamani DNA-Hupi-liittymän?
    Tarja Porkka
  • Olen nyt ollut jonossa 3 tuntia maksuttomaan palvelunumeroonne, sillä määräaikainen sopimukseni päättyy tänään ja olette pyytäneet minua ottamaan yhteyttä. En kyllä voi enää kovin monta tuntia odotella. Voiko sopimusasian hoitaa kun lakkonne joskus loppuu?

    Birgit
    Birgit Palmén-Vähäaho
  • Melkein kaksi vuotta olen yrittänyt saada e-laskun toimimaan. Paperilasku maksaa 4.90!. Pankissa sanoivat, että vika on DNA:lla. DNA sanoo, että pankissa. Nyt keväällä dna asiakaspalvelusta joku sanoi, että heillä on rasti kohdassa paperilasku. Pari kuukautta meni e-lasku ja nyt taas ilman mitään muutosta tuli paperilasku!! Heti kun lakko on ohi maksan loput laskut könttänä ja vaihdan firmaa!
    Mintttu
  • Miten saan muutettua mieheni liittymän laskutuksen s-postilaskutukseksi. koska nyt peritään uudesta liittymästä paperilaskun hinta 4,90 eur/lasku. Olen yrittänyt tänään soittaa DNA-palveluun yhteensä tunnin ajan kaksi kertaa. Mitään vastausta ei kuulu. Muokkaa toiminto on harmaana enkä pysty itse oma-DNA:n kautta sitä tekemään. Onko erääntynyt lasku syynä muokkaa toiminnon harmauteen etten pysty lakutusosoiossa tiedoissa muokkaaman lakutustapaa, vaikka siellä se on valintapainikkeena, mutta nyt harmaan. Ja vaikka nyt heti maksan erääntyneen laskun pois niin tuskin se sieltä itsekseen harmaasta painikeesta käyttökelpoiseksi muuttuu. Kyllä meni hankalaksi tämä niin aina hyvin toiminut DNA-palvelut. Kismittää vietävästi kun muutenkin joka palveluissa vastaa nykyään vain "robotit"!!!
    Jahas kuin Mintttu 1 viestin eli ongelmia on täössä ollut näköjään ennenkin. 5 euroa on paljon jos liittymähintakin nousee. Pitääkö vaihtaa firmaa, tulee myös mieleen.....!!!
    Minttu2
  • Katastrofaalinen tilanne DNA:lla. Kukaan ei vastaa koko päivänä. Lopettakaa se lakko nyt pikana. Palkat pöytään ja toihin !
    PR
  • Hei, minulle tuli tekstiviesti, että liittymäni hinta nousee 31.5.2022 jälkeen, mutta DNA haluaa tehdä tarjouksen edullisen hinnan jatkamisesta. Sain numeron 0800302090, johon voin soittaa. Numeroon ei saa yhteyttä, jonotusaika on pitkä lakon vuoksi. Mikäli DNA nostaa liittymäni hintaa normaalin taksan mukaiseksi, joudun vaihtamaan operaattoria.

    Ulla Koskenkorva
  • Hei miten saan tehtyä laskulle maksu sopimuksen. Mihinkään ei saa yhteyttä.
    Tarja Lehtinen
  • Tuleva entinen asiakkaanne tässä moi!

    Olen jättänyt huhtikuun lopussa irtisanomisilmoituksen omien tietojen kautta DNA TV:n irtisanomisesta. Ehdin jo unohtaa asian muiden kiireideni alle, mutta uuden laskun tultua tajusin, etten ollutkaan saanut teiltä mitään irtisanomisvahvistusta. Tein irtisanomisilmoituksen nyt uudelleen, mutta sain ilmoituksen että työtaistelun vuoksi ette käsittele sähköposteja. Ette te kyllä vastaa puhelimeenkaan, samasta ilmoittamastanne syystä.

    Kyllä minä työtaistelun ymmärrän, mutta kun ei tähän pikkuasiaan ihmistä tarvita. Miksi te ette saa sinne omiin tietoihin koodattua automaattista irtisanomiskäsittelyä kaikille tuotteille?

    Periaatteesta en jätä laskua maksamatta, mutta samasta aatteesta jätän jatkossa DNA:n tuotteet ostamatta, koska valinnanvaraa on.

    Olin pitkään tyytyväinen asiakas, mutta kun luottamus menee, niin se ei kovin nopeasti palaudu.
    Lassi
  • Enpä tiennyt lakosta  ostin toukokuun ouolivälis 30 päivää rajaton data ym... se lakkasi toimimasta  no ostin toisen..29.5.2022.. kelasin ett jos mokasin ite... nooh.. nekin rahat meni sit ja ilotus on kytketty.. ja seuraavana päivänä ett internet saldo loppu.. upeeta tosiaan... 50 euroo menny ja ei toimi puhelin liittymä..
    Pete
  • Jatkoin sopimusta teillä muodossa "DNA Nopea 4G Rajaton Plus -liittymä hintaan 25,90 €/kk 12 kk ajan, ei määräaikaa. Tämän jälkeen hinta on 34,90 €/kk...". Nyt sain kuitenkin laskun hinnalla 34,90. Lähetitte siis virheellisen laskun. Asiakaspalvelustanne ei selvästikään ole hyötyä. Miten asia korjataan?
    EA
  • Oli Dna,n foorumille laitettu hyvä linkki.Valittakaa tonne.

    Toimitusjohtaja ja johtoryhmä | DNA
    Agualung
  • Jokos se lakko loppui.
    23.5.2022 <--> 5.6.2022
    Toimiiko hommat normaalisti maanantaista 6.6.2022 lähtien.


    Agualung
  • Agualung, ei toimi normaalisti vaan Pron sivuilla kerrotaan että seuraava, siis jo neljäs lakko, alkaisi huomenna 6.6. ja sitten se viides lakko alkaisi 20.6.

    Lainaus tuolta sivulta:
    "Neljäs kahden viikon lakko toteutetaan ajalla 6.6. kello 6.00–19.6. kello 23.59. Viides kahden viikon lakko toteutetaan ajalla 20.6.–3.7., jos sovittelussa ei saada tuloksia ennen sitä."

    https://proliitto.fi/fi/neuvottelut/media-viestinta-ja-ict-alat#5df4b542

    Jari
  • Täytyy sanoa että Pro ja kuljetusalan liitto AKT on yksiä lakkoherkimpiä liittoja mitä löytyy!
    Jari
  • DNA voisi antaa kenkää kaikille lakossa oleville asiakaspalvelijoille ja palkata vaikka kolminkertaisella palkalla muutaman ihan omilla aivoilla ajattelevan ihmisen töihin. Niin surkeaa vastausta yleensä tullut asiakaspalvelusta, että en ymmärrä mitä ne siellä töissä edes tekee tuollaiset mitään mistään tietämättömät tunarit.

    Lisäksi kun kehittäisivät järjestelmiään edes vähän, niin ei tarvisi joka asiassa asiakaspalvelua häiritä.
    Pena
  • Dna,lla on hommissa ne jotka eivät muualle pääse.
    Varmaankin palkka maksetaan banaaneilla.
    Agualung
  • Työnantajapuoli on murjomassa paikallisen sopimisen läpi vaikka väkisin, joka johtaisi merkittäviin heikennyksiin ICT-alalla ja täällä itketään kun asiakaspalvelu ei vastaa. Jos DNA ei pysty lakosta johtuen hoitamaan lakisääteistä velvoitettaan, niin siitä ei saa syntyä kuluttajalle ylimääräisiä kustannuksia. Ottakaa siis mukava asento nojatuolissa ja odottakaa että lakko päättyy. Liittymä voidaan katsoa irtisanotuksi siitä päivästä kun olette asiasta ilmoittaneet. Tuon jälkeen tulleet veloitukset voi jättää huomiotta ja niitä ei tarvitse maksaa.

    Nerox
  • Näyttää lakko jatkuvan maailman tappiin asti.
    Neuvotteluissa ei tulosta tänäänkään.
    Pro,n pomot kyllä kuittailee itselleen hyvät palkat ja palkkiot.

    Ict-alan sovittelussa ei tulosta tänään | Ammattiliitto Pro
    Agualung
  • Nyt kun juuri ilmoitettiin, että lakko loppuu välittömästä, niin tänne varmaan tulee nyt parissa päivässä kauhea kasa vastauksia kysytyttyihin kysymyksiin?

    Vai jatkuisiko kuitenkin sama sonta ja mihinkään ei vastata, kuten ei ennenkään, mutta olkaa nyt tyytyväisiä palkankorotuksiin... DNA:n asiakaspalvelu on kyllä yksi vitsi.
    Pena

  • Tuskimpa Dna,n asiakaspalveluun muutoksia tule.
    Sama show jatkuu entisellään.

    Ammattiliitto Pro hyväksyi sovintoesityksen – lakko päättyy välittömästi - MTVuutiset.fi
    Agualung
  • Jos lakkonne aikana on liittymä suljettu-milloin se avautuu? Yhtään avointa laskua ei ole.
    Sirpa
  • Hei! Olen asioinut liikkeessä ja nyt odoteltu maanantaista asti että saan ostettua uuden liittymän ja puhelimen. Omaluottotietokielto mikä tekee asiointiin omat kiemurat ja teillä olevan lakon vuoksi toki kestää että "saadaan täppä ruutuun" mutta osaatteko arvioida kuinkahan kauan? -kiitos vastauksesta 😀
    Lea

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.