Siirry uusimpaan kommenttiin

Lasku erääntyi ja liittymä suljettu?

Hei en tajunnut laskuni tulevan sähköpostiin joten jäi lasku maksamatta nyt liittymä "kiinni" minuun saa yhteyden mutten saa yhteyttä otettua. Maksoin laskun äsken joten milloin liittymäni taas toimii ?

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Sini!

    Liittymä avataan automaattisesti laskutuksen sulusta, kun kaikki erääntyneet laskut näkyvät meillä maksettuina. Suoritukset kirjautuvat laskutusjärjestelmäämme kolmen pankkipäivän kuluessa. 

    Liittymä on myös mahdollista pika-avata heti asiakaspalvelun kautta. Tästä veloitetaan hinnaston mukaisesti 30 euroa.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
    Paras vastaus
  • Hei.
    Olen mielestäni tehnyt uuden tunnuksen.
    Nyt yritin kirjautua, väittää että tunnus ei kelpaa.

  • Samanlaisia ongelmia itselläni. En tajunnut tuota sähköpostilaskua, sitten olin matkoilla ja lasku erääntyi. Olen nyt maksanut laskun, mutta  kaikki on sekaisin: aikaisemmin tekemäni tunnus ei toimi, uutta ei voi tehdä, kun on jo kerran tehty. Joku vahvistus olisi pitänyt tulla sähköpostissa, kait tunnuksesta?, mutta sähköpostista ei löydy.
    Miten nyt pitäisi toimia?

    Susanna
  • Mistä tunnuksesta oli nyt siis kysymys? Yritättekö siis kirjautua Minun palveluuni, Oma DNA -sovellukseen vai johonkin muualle?
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Yritin kirjautua Minun palveluuni, ajatuksella, että tietäisin, mitä laskuja on maksamatta, mutta tämä siis ei onnistunut.
    Pankkitiedoistani katsoin, että ajalla 30.9.(1.10.) - 12.10 olen maksanut yhteensä 106,64 € DNA:lle ( 30.9., 4.10 ja 12.10.) Haluaisin nyt tietää,
    1. mitä minulla on vielä maksamatta, jotta saisin netin auki ( nyt joudun menemään nettiin aina kännykäkkä, joka oletettavasti maksaa)?
    2. paljonko DNA-kulut oikein kuukaudessa voivat olla?
  • Jos Minun palveluuni kirjautumisessa on ongelmia niin sisäänkirjautumiskohdan alla on Ongelmia kirjautumisessa? -kohta jonka kautta voit tarvittaessa resetoida esim. unohtuneen salasanan tai kirjautua kertakäyttötunnuksella palveluun. Laskutiedot voi tarkistaa myös Oma DNA -sovelluksen kautta.

    Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta https://apps.apple.com/fi/app/oma-dna/id1445655346?l=fi tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.omadna.

    Jos laskujen kanssa jää jotain epäselvää niin olettehan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos.

    https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei!

    Minulta oli jäänyt lasku maksamatta, ja maanantaina illalla huomasin liittymän menneen kiinni. Maksoin laskun heti tiistaina aamulla, mutta liittymä ei ole vielä auennut. Maksoin laskun verkkopankissa - yritin ensin ohjeiden mukaisesti maksaa laskun Oma DNA -sivustolla jotta liittymän uudelleenavaus kävisi nopeammin, mutta sähköpostillani tai puhelinnumerollani ei päässyt kirjautumaan tuolle ko. sivustolle (myöskään kertakirjautuminen ei onnistu), vaan tulee ilmoitus "Sinulla ei ole voimassa olevaa käyttäjätunnusta palveluun."

    Tarkoittaako tämä että sopimukseni on purettu nyt kokonaan? Puhelimen vasemmassa yläkulmassa lukee kyllä edelleen operaattoritunnus "DNA", mutta yhteyttä ei tosiaan ole.
  • Hei Joni!

    Suoritusten kirjautumisessa kestää normaalisti 1-3 arkipäivää. Minun palveluni -tunnukset toimivat kyllä vaikka voimassa olevia liittymiä ei olisikaan, joten tuossa on nyt jokin muu juttu. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkastaa tuo laskuasia ja samalla katsoa Minun palveluni -tunnusten tilannetta.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • mitä voin tehdä, vai en mitään . sain  verottajalta lähes 15000 € mätkyt ja maksujärjestelyjen jälkeen käteen jää n.400 € / kk ruokrahaa, joten kaikki muu pitää karsia kuten hubi ja urheilupaketit . miten onnistuu kun ei niitä pysty kumminkaan maksamaan?
  • eikö määräaikaista voi lopettaa jos maksukriisi tulee? miten toimitaan?
  • Ota yhteyttä asiakaspalveluun soittamalla ja toimita todiste maksuesteestä.
  • Torstaina 5.12 klo 13.04 tekstiviesti muistutus erääntyneestä laskusta,6-8.12 itsenäisyyspäivä ja vkl.
    Sunnuntaina maksettu dna omat sivujen kautta ja maanantaina liittymä kiinni
    Maksu kestää teidän omien sivujen kautta maksettuna 1-3 päivää😂😂
    Eikä pääse asiakaspalveluun ruuhkan vuoksi
    No oli hyvää aikaa vaihtaa Moi liittymään
  • Jussi, kai tiedät, että DNA omistaa Moi:n 😀
  • Hei Jussi!

    Tällä hetkellä puhelinasiakaspalvelussamme on hieman ruuhkaa, pahoittelut siitä! Suoritusten kirjautumisessa kestää tosiaan 1-3 arkipäivää jonka jälkeen liittymä aukeaa automaattisesti. Asiakaspalvelussamme voidaan katsoa olisiko liittymälle mahdollista tehdä pika-avaus jolloin liittymä saataisiin auki välittömästi.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Maanantaina 9.12 liittymä kiinni maksamattomien laskujen takia. Olin yhteydessä aspaan Chatin kautta ja ohjeet, että 2 vanhinta laskua pitää maksaa ja viimeinen voi jäädä auki. Kun näkyy maksettuna niin voi pyytää pika-avausta. No tilillä huono tilanne ja ajelin 10km/suunta kaverilta lainaksi 100e ja talletusautomaattiin et saan 2 vanhinta laskua maksettua. Ti näkyi maksettuna minun palvelussa ja pyydettiin pika-avausta. Melkoinen yllätys, kun sanottiin et ei onnistu, koska vielä 1 lasku auki. Eli sama reissu uudestaan ja lainaksi 50eur ja talletusautomaattiin et saan maksettua. Ke taas yhteys aspaan chatin kautta ja sanottiin et ei voi pika-avata, koska ensimmäinen lasku oli mennyt perintään, vaikka onkin siis jo maksettuna. Kuulemma aukee normaalisti varmaan To aikana. No tästä riemastuneena tein asiasta reklaamaatiota puhelimitse ja halusin keskustella aspa esimiehen kanssa asiakaspalvelun laadusta ja vääristä neuvoista. Kirsi (nimi varmaan muutettu) keskusteli kanssani tympeästi asiasta eikä suostunut esimiehelle yhdistämään tai jättämään soittopyyntöä. Kirsin mielipide oli et ei oli tarvinnut ajella kun olisi maksettu laskut ajallaan ja asiassa ei ole mitään reklamoitavaa. TODELLISUUDESSA olen yrittänyt parhaani mukaan hoitaa asiaa kuntoon ja kysynyt ohjeita aspasta, jotta asia saadaan hoidettua. Olen näiden ohjeiden perusteella ajanut 20 km ma iltana hakemaan rahaa lainaksi ja tallettamassa tilille, jotta saan maksut kuntoon ja tämä olisi ollut ihan fine, jos asia olis hoitunut, mutta Tiistaina siis chatin kautta pika-avaus pyyntö ja sanottiin et kaikki pitää maksaa ja sama reissu uudestaan eli turhaa kulua ja vaivaa. Ke ei onnistunut pika-avaus ja nyt siis odotellaan normaalia avausta, joka pitäisi tapahtua tänään.
    Palvelun virheestä johtuen halusin keskustella palveluesimiehen kanssa ja ymmärrän kyllä, että laskut pitää hoitaa, mutta mielestäni se ei tarkoita, että voi antaa vääriä neuvoja, joista aiheutuu haittaa ja kuluja.
    Asiakaspalvelija Chatissa Ke ja Kirsi puhelimessa to totesivat vaan et ollaan pahoillaan, mutta maksaisit ajoissa laskut.
    Asiakaspalvelunne taso on ala-arvoista !!!
  • Tiistaina 10.12 liittymä kiinni maksamattomien laskujen takia. Maksoin laskut heti ja nyt ne näkyvät maksettuina minun palvelussa. Tänään kuitenkin saapui vielä maksumuistutus. Voinko olettaa, että liittymä avataan tässä lähiaikoina hoidettujen maksujen myötä, vai pitääkö minun reakoida maksumuistutukseen?
  • Hei! Tuliko tuo muistutus postitse vai tekstarina? Mikäli postitse, kannattaa tarkistaa minä päivänä se on lähetetty. Kahteen kertaan joka tapauksessa laskua ei tarvitse maksaa, muistutuskulu tulee sitten vain seuraavalle laskulle, jos muistutus on ehditty lähettää ennenkuin lasku on maksettu.

    Jos erääntyneet laskut näkyvät nyt maksettuina myös Minun Palvelussa, niin liittymäsi aukeaa luultavasti tämän päivän aikana.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Muistutus tuli sähköpostitse.
  • Epähuomiossa erääntynyt maksu maksettu ja näkynyt maksettuna omilla sivuillakin eilisestä alkaen, miksi liittymä on edelleen suljettu?

  • Hei, miksei omilla sivuilla näe että liittymä on suljettu maksamattoman laskun takia? Pohtinut päivän syytä netin toimimattomuuteen.
    Uusimmat laskut maksanut, joku vanha oli jäänyt maksamatta. Hankala, kun menee roskapostiin.
    Luultavasti tässä tulee operaattorin vaihto, ensin annettiin kortti, jossa netti ei toiminut ollenkaan ja nyt liittymä suljetaan yhden maksamattoman laskun jälkeen.
  • Hei Kaisa!

    Ikävä kuulla, että palveluiden kanssa on ollut ongelmia!

    Maksamattomasta laskusta kyllä muistutellaan maksumuistutuksellakin ennen kuin liittymää suljetaan. Mikäli liittymän kanssa on ongelmia eikä syytä löydy, niin asia selviää aina olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Suosittelen myös siirtymistä e-laskuun joka on kaikkein kätevin laskutustapa. Tällöin laskut eivät huku esim. roskapostikansioon!
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • DNA sovelluksessahan näkyy heti oikeastaan, että maksu maksettu. Netti alkoi takkuilemaan ja ihmettelin syytä. Menin DNA sivuille ja oma dna:n. Siellähän maksu näkyi edelleen monta päivää maksun jälkeen maksamattomana. Liittymä oli suljettu.
    Sain kyllä superhyvää palvelua as pasta. 
    Kiinnostaisi tietää miten voi olla näin: sovellus kuittaa maksun maksetuksi, mutta ns täyssivut eivät??? Nimittäin nytkin sama tilanne, viime to maksanut laskun ja näkyi silloin heti maksettuna sovelluksessa. Nyt tulin tänne niin v**tu auki on ja nyt on keskiviikko. Tänään varmaan katkeaa. Näin hitsin adhd:na en pysty parempaan, mutta tämä on väärin! Kysyn kantaa asiaan oikeiltakin tahoilta jos niin käy.
  • Sovellus näyttää sinulle että olet maksanut laskun, itse suoritus siirtyy pankkien välillä ja kirjautuu maksetuksi 1-3 arkipäivässä.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Höpö höpö,perustuu pelkkään rahastukseen ,30€ avaus vaikka laskut maksettu ennen liittymän sulkemista
  • Hei
    Ihmettelen kyllä suuresti miten nopeasti teillä liittymä suljetaan maksamattoman laskun vuoksi ja varsinkin kun laskun summa on mitätön. Epähuomiossa lasku jäänyt maksamatta ja liittymä sulussa, tässä odotellaan ties kuinka monta päivää että liittymä aukeaa. Pikaavausmaksut aivan järkyttävän suuruisia, reilun kuukauden puhelinlaskun verran. Kyllä menee operaattori vaihtoon, onneksi on vara valita!
  • Hei Malla! Muistutamme avoimesta laskusta useampaan kertaan, ennenkuin liittymä menee kiinni. Lähetämme muistutuksia tekstiviestillä sekä vielä kirjepostina. Jos liittymä menee kiinni, niin se tosiaan aukeaa kunhan erääntyneet laskut näkyvät meillä maksettuina. Normaalisti maksujen kirjautumisessa menee pari pankkipäivää.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Sattuneesta syystä kirjeposti ei toiminut tuona aikana kun sitä olette lähettäneet, tämän olisi voinut huomioida tilanteessa.
  • Makselin kanssa sähköpostitulvaan hukkuneet laskut liittymän sulkeuduttua (muistutusviestejä oli kyllä tullut vähemmällä käytöllä olevaan vanhaan puhelinnumeroon, ei siinä mitään), ja liittymä aukesi automaattisesti hienosti seuraavana päivänä. Älysinpä siinä sitten tehdä e-laskupyynnön saman tien. Tuolla aiemmin kuitenkin sanottiin, että pika-avaus (soittamalla aspaan) maksaa 30€, mutta näköjään maksaa saman tuo automaattinen avaaminen...
  • Hei,

    Itselläni oli jäänyt lasku maksamatta, ja liittymäni suljettiin, maksoin laskun ja odotin että liittymäni aktivoidaan, mutta näin ei käynyt, ainakaan sillain että sitä huomaisi, vaan minun tapauksessani 4G yhteyden uudelleen muodostaminen oli puhelimen UUDELLEEN KÄYNNISTYKSESTÄ kiinni. Kannattaa siis käynnistää puhelin uudelleen varmuuden vuoksi, jos ei liittymää ole aktivoitu mielestäsi ajallaan.
  • Hei,
    kaikki nettipankiin tulleita laskuja ja myös sen joka oli tänään lähetetty ja jossa on eräpäivää loppukuussa, silti liittymä ei ole "auennut" niin että itse pystyn soittaa mutta minulle pystyy soittaa...pitäisinkö sulkea ja käynnistää puhelin uudelleen että se alkaisi toimimaan?


  • Hei Marcus!

    Mikäli liittymä on avattu uudelleen niin puhelimen uudelleen käynnistäminen voi olla tarpeen jotta liittymä lähtee taas toimimaan normaalisti.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Maksoin maanantaina erääntyneen laskun ja nyt keskiviikkona se ei ole vieläkään auki...pitkä matka maksuilla.
  • Kaikki laskut maksettu maanantaina virka-aikaan eikä liittymä vieläkään ole auki, nyt kuitenkin jo torstai-ilta. 🤔
  • Moi Millis! Normaalisti maksut kirjautuvat kyllä jo 3 arkipäivässä maksetuiksi. Suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin saadaan tarkistettua laskujen tilanne. Voit lähettää viestin Oma DNA -sovelluksessa tai Facebook -sivujemme kautta, tai soittaa 044 144 044 (ark. 8 -18, la 9 - 16.30)

    Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta bit.ly/omadna1 tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta bit.ly/omadna2
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Toimiiko DNA/Digita laskutus nykyään ollenkaan?
    Eräpäivä 30.5. lasku (jossa ylimääräinen 5 € huomautuslisä edellisestä laskusta) maksettu 28.5., joka näkyy pankissa arvo- ja kirjauspäivänä. Jo 30.5. tuli huomautus maksamattomasta laskusta. Nyt 4.6. tuli Omapostiin maksumuistutus, josta tietysti aiotaan taas laskuttaa se 5 €. Siis viikossa eivät ole saaneet rahoja pankkiinsa näkyviin, muka.
    Kaikille muille laskuttajille menevät maksut suoraan niiden tileille ilman ongelmia.
    Tätä samaa on jatkunut koko kevään, kun yhdellä oikealla viitenumerolla maksetulla laskulla kuitattiin toinen (seuraavan kuukauden) lasku.
    Mulle riittää tämä DNA:n pelleily nyt.
  • Hankalaksi menee, koska tunnuksen luominen ei onnistu minusta riippumattomista syistä, ja teidän FB sivut vaatii mese-appin, mikä minulla jo on...
    Soittamaan en pysty, koska liittymä sulki.
    Mitä tässä pitäisi tehdä?
  • Millis, Nyt en aivan ymmärrä millaista ongelmaa esim. Facebook -viestin lähettämisen kanssa on? Jos käytät Facebook -sovellusta puhelimella, etsit vain DNA -sivun ja voit lähettää viestin normaalisti.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Ourasi, kuulostaa erikoiselta. Laskusta ei kahdessa päivässä ehdi lähtemään muistutusta. Suosittelen olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin saamme katsottua laskutustasi tarkemmin.

    www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Viime viikolla tuli sitten Intrumilta karhukirje (23,24 €) laskusta, joka on 30.3. lähtien merkitty maksetuksi Oma DNA -palvelussa. Ilmoitin Intrumille karhun olevan aiheeton ja soitin eilen DNA:n senioreiden palvelunumeroon. Puolen tunnin keskustelun ja odottelun jälkeen asiakaspalvelija totesi karhun olevan väärin tehdyn ja lupasi peruuttaa sen ja lähettää uudelleen tuon alkuperäisen laskun (9,15 €).
    Ilmoitus karhun peruutuksesta tuli tekstiviestinä ja lasku tuli sähköpostiin (sekä tieto kesäkuun laskun poistosta, jossa 5 € huomautuslisä). Tullut lasku oli muuten oikein, mutta maksettava määrä 0 €, Maksoin kuitenkin sen 9,15 €.
    Mikään ei saa minua enää uskomaan DNA:n systeemien toimivuuteen. Kevään mittaan on mennyt päiväkausia ensin DNA TV:n sopimuksen lopettamiseen ja sitten laskujen oikaisuun.
  • On kovin erityisen hidasta toimintaa laskujen kirjautumisessa. Liittymä on suljettuna, vaikka laskut on maksettu minun palveluni kautta, niin sinne ilmestyy teksti, että odottaa.Montako päivää pitää odottaa, että se puhelin aukeaa nyt on mennyt 3 vrk.
    Muilla operaattoreilla tulee teksti. KIITOS SUORITUKSESTA HETI.
  • Minulla oli kolme päivää liittymä suljettuna ja avautui neljäntenä samaan aikaan kun se suljettiin ekana päivänä. Nykyään OmaPalvelussa lukee että maksun kirjautumisessa menee 2-4 pankkipäivää joka on pitkä aika, kun maksuja ”ajetaan” pankeista yleensä pari kertaa päivässä. Vaihdoin liittymää...eikä vastaavaa ongelmaa ole enää ollut.

  • Minulla on laskun eräpäivä ollut 2.6. 32,90 e. Jos maksan laskun 7.7. kerkeääkö liittymä sulkeutua.
  • Hei Helena!

    Jos maksat laskun reilun kuukauden myöhässä, on vaarana, että liittymä ehditään sulkea maksamattoman laskun vuoksi. Jos liittymä suljetaan, avautuu tämä automaattisesti muutaman päivän kuluessa siitä, kun kaikki erääntyneet laskut on maksettu.

    Tarkemmin laskutilannetta voidaan katsoa asiakaspalvelussamme numerossa 044 144 044.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Minulla suljettiin myös unohtuneen laskun takia liittymät. Sinänsä ymmärrän käytännön, mutta tässä tapauksessa olen erittäin pettynyt saamaani palveluun sillä olen ollut DNA:n asiakas varmaan jo kymmenen vuotta enkä ole ikinä yhtään laskua missannut. Nyt minulle lähetetään yksi muistutus postitse ja sen jälkeen suljetaan yhteydet ilman mitään erillistä ilmoitusta. Eikö voisi antaa vielä sulkuvaroituksen erikseen niin kuin sähköyhtiöt tekevät? Sitten haluatte 60 euroa palvelumaksua jos haluan että liittymät avataan heti laskun maksun jälkeen eikä "1-3 päivän kuluessa". Maksan teille liki 200 euroa kuukaudessa kahdesta laajakaistasta ja kaksista tv paketeista kahteen eri osoitteeseen, sekä kahdesta puhelinliittymästä enkä saa edes tekstiviestiä missä kerrottaisiin että kohta menevät kiinni jos ei makseta. Toivottavasti tähän käytäntöön tulee muutos mahdollisimman pian. Ja toivottavasti nämä terveiset ihan oikeasti voitaisiin viedä eteenpäin eikä vain vastailla niillä perinteisillä pahoittelu liirumlaarumeilla.
  • Kiitokset palautteesta, laitetaan terveisiä eteenpäin! Ikävä kuulla, että palvelut ovat menneet kiinni tämän tapauksen takia! Maksumuistutuksella mainitaan palveluiden mahdollisesta sulkemisesta ja perinnästä mikäli laskua ei maksa viipymättä.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Mihin voin reklamoida laskustanne sähköisesti?

    "Lasku on maksettu ajallaan"

    EDIT. Poistettu laskun PDF-tiedosto.
    // DNA
  • Hei Jouni,

    Ethän jatkossa liitä viestiisi henkilökohtaisia tietojasi joita kyseisen laskun pdf-tiedostolta on nähtävissä, tämä on julkinen keskustelufoorumi.

    Voit reklamoida laskusta esimerkiksi Oma DNA sovelluksen kautta, lataa sovellus App Storesta tai Google Play kaupasta.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei,

    Kysyn mielenkiinnosta että eikö oikeasti DNA:n kokoisessa yrityksessä olisi sellaista tietotekniikka-gurua, joka tekisi sovelluksen laskun maksamisesta reaaliaikaista teidän suuntaan?
    Ihan todella monella pienemmälläkin yrityksellä on sovelluksen/netin kautta mahdollista maksaa laskut niin että ne näkyy heti palvelun tarjoajalla ja näin ollen asiakaspalvelu olisi hieman nopeampaa asiakkaan suuntaan.

    Vaikka kuinka on ajatuksena se, että laskut tulee maksaa ajallaan, niin näinä aikoina on ihmisillä vaan yksinkertaisesti ongelmia hoitaa laskujaan.
    Sitten kun ne rahat saa jotenkin kerättyä kasaan hoitaakseen asiansa, niin sitten odotellaan 3-4 päivää liittymän avausta. En todellakaan ymmärrä mitä edes tekee sovelluksella jolla ei voi hoitaa asioita reaaliaikaisesti.
  • Hei Maite!

    Palaute maksujen kirjautumiseen liittyvän viiveen osalta on meillä kuultu ja asiaa kehitetään kyllä. Oletuksena tietenkin laskut tulisi maksaa ajallaan eräpäivään mennessä, kuten aivan ehdoton valtaosa meidän laskuistamme maksetaankin.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Kyllä,

    Mä uskon että ihan jokainen meistä ihmisistä itsekkin olettaa että saisi maksaa laskut ajoissa. Harmi että on yrityksiä jotka ei ymmärrä tai halua edes yrittää ymmärtää että se ei ole kaikille ihmisille yhtä helppoa.
    Ymmärrän että yritysten pitää vetää rajat ns. johonkin, mutta myös sellaiset asiakkaat on ihmisiä joilla joskus on maksuvaikeuksia.
    Tuollaisen hokeminen kuinka suurin osa ihmisistä on parempia kuin muut maksaen laskut ajoissa, kertoo vaan siitä ajatuksesta että yritykselle ei ole mitään väliä niillä vähempiosaisilla asiakkailla.
    Olen ollut vuosien ajan tyytyväinen palveluihinne, mutta jatkoa tulen miettimään kyllä.
    Ei missään laskun maksussa/tilisiirrossa vaan oikeasti mene nykypäivänä 3 päivää. Tuntuu vaan ja ainoastaan keinolta rahastaa pika-avauksilla.
  • Kuten totettua, tämä ongelma on meillä tiedostettu ja kehityksen alla. Syitä laskujen maksun viivästymiselle on monia ja varmasti jokainen on joskus maksanut jonkun laskun myöhässä. Tarkoitus ei missään nimessä ole asettaa asiakkaita eriarvoiseen asemaan, mutta palveluita kehitettäessä on ajoittain asetettava suuremmat asiakasjoukot ja tyypillisimmät tilanteet etusijalle. Maksujen kirjautumisen osalta olemme eittämättä jääneet kehityksestä jälkeen ja toivottavasti tähän saadaan pian jokin toimivampi ratkaisu.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Maksoin suljetun liittymän laskun aamulla kuuden aikaan.. samana päivänä soitin dna:lle ja minulle sanottiin että liittymä avataan seuraavana päivänä.. mutta kun tänään soitin sanoi siellä toinen vihainen täti että ei aukea kuin vasta ehkä ensi viikolla tiistaina..Haloo?? Nyt on perjantai ja raha mielestäni liikkuu myös vkonloppuisin joten ihmettelen kovasti. Liittymät on menossa jo toiselle operaattorille liittymien kalleuden takia yms. asiakaspalvelu on ala arvoista sekä hitaus joka asiassa.
  • Älkää missään tapauksessa tälläisissä tilanteissa erehtykö maksamaan laskua Oma Dna sovelluksen kautta.
    Ensinnäkin sovellus huijaa teitä sen verran että lasku kuitautuu siellä maksetuksi, mutta DNAlle se menee vasta 3-5 päivän päästä. Ja sieltä maksamalla se menee paytrail oyj palvelun kautta.
    Maksoin kaksi laskua, samana päivänä. Toinen normaalisti maksettu lasku oli kuitattuna Oma palvelussa netin kautta seurattuna heti seuraavana päivänä. Toisen maksoin tuon paskan sovelluksen kautta ja mua olikin sitten laskuttanut siinä paytrail, joten varmasti kestää siirtely. Nyt kaksi päivää myöhemmin tää lasku ei ole edelleenkään kuitattuna DNAlle.
    Mulla menee seuraavaksi kyllä liittymä vaihtoon kun sopimus loppuu. 

  • Nettilaskun eräpäivä 23.11, maksoin sen ke 23.12. Joulunpyhien takia netti sulkeutui maanantaina 28.11. Jos olisi ollut normiarki niin ei olisi netti keskeytynyt. Pitäisikö teidän kohtuullistaa prosessia jos on monta pyhäpäivää. Nyt joudun maksamaan 30e liittymän avausmaksun seuraavassa laskussa. Ei mene ihan järkeen tämä.
  • Toisekseen vaikka maksu on maksettu oman profiilin kautta on se edelleen tilassa "odottaa". Se on ollut tilassa "odottaa" huomenna jo kuusi päivää, melkein seitsemän. Kailissa verkkokaupoissa (vaikka raha ei siirry heti) on maksun vahvistus aina suoritus maksetusta maksusta vaikka raha siirtyisi myöhemmin. Heti maksun jälkeen tila pitäisi muuttua "maksettu".
  • Niinpä, juuri tuon takia vaihdoin liittymää eikä ongelmia maksujen kanssa ole enää ollut.
  • Juuri nyt ollut omilla sivuilla maksun tila "odottaa" seitsemän päivää. Kyllä, seitsemän päivää, 2020 luvulla. Ymmärrän kyllä pyhäpäivät mutta maksu on lähtenyt tililtäni 23.12 aamuyöstä ja maksuprosessi on antanut teille maksun yhteydessä vahvistuksen että maksu on maksettu. Silti te vielä odottelette. Ja tästä odotuksesta on palkintona minulle 30e avausmaksu myöhemmässä laskussa. Kiitos!
  • Sieltähän se 30e lisämaksu tuli, ei mitään kohtuullistamista pitkien pyhien vuoksi. 28.12 soitin asiakaspalveluun kun netti meni sulkuun ja sieltä sanottiin että jos olisi ollut normaalit arkipäivät (24.12 ja 25.12) ei liittymä olisi ehtinyt sulkeutua. Tänään otin yhteyttä asiallisesti asiakaspalveluun niin vastaus oli että teillä olisi ollut aikaa maksaa lasku moneen kertaan ennen noita joulun pyhiä. Olen aivan kummissaan tällaisesta hyökkäyksestä. No kun sattui unohtumaan tällä kertaa. Sain myös kuulla että se miten liittymä sulkeutuu ja sen periaatteet eivät ole kuulemma julkista tietoa. Joten sulku saattaa tulla miten vain milloin tahansa? No, tuo 30e säästettään nyt niin että dnatv kortti on nyt irtisanottu ja liigapelit tilataan suoraan cmoren kautta.
  • Hei,
    Ulkomaanpuhelut eivät toimi. Sain tiedon ulkomailta, että numeroni ei vastaa. Yritin soittaa itse tänään Espanjaan ja Viroon useaan numeroon, mutta vastaus on aina " Liittymästä ei voi soittaa kyseiseen numeroon". Kotimaan puhelut toimivat. Olin yhteydessä Teidän tukeenne ja mitään estoja ei ole. Kävin myös itse läpi kaikki omat tietoni palvelussanne. Neuvojakaan ei osannut sanoa mitään, mistä vika johtuu? On todella valitettavaa, sillä Teidän toimimattomien Roaming yhteydet ovat jo nyt aiheuttaneet itselleni korvaamattomat vahingot!! Toimimattomat liittymänne ovat tulleet minulle ennennäkemättömän kalliiksi.
    Omat Roamingit yms. ovat omassa kännyssä päällä. Tämä tuote minkä olen ostanut, ei ole vastannut DNA:n puolelta sitä, mitä sopimus sanoo! 
    Odotan DNA:ltä hyvitystä ja yhteydenottoa pikaisesti. Soitin tänään häiriöilmoituksen klo 14.31 ja nyt kello on 17.02 eikä mitään ole tapahtunut.
    Sopimuksemme kahdesta liittymästä umpeutuu 25.03. eli mitäs nyt tehdään? Kävelenkö Telialle vai Elisalle?


  • Hei Veikko!

    Pahoittelut ongelmista ulkomaan puheluiden kanssa. Valitettavasti emme voi tukisivuston kautta selvittää ongelmaa tarkemmin. Olethan siis suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos!

    https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Tänään viim.maksupäivä laskulla ! Olen jo viikon soittanut as.palveluun , mutta kiinni työtaistelun vuoksi ? Laskun summa niin iso , etten pysty maksamaan kerralla. Osamaksu sopimuksesta olisin neuvotellut???? Kuinkas nyt minun käy.........meneekö liittymä kiinni ? Onko konstit nyt loppu  ?
  • Maksoin 5 arkipäivää sitten erääntyneen laskun, jonka vuoksi liittymä suljettiin väliaikaisesti. Ymmärrän toimenpiteen, eikä sulkemisesta oli vastaanväittämistä, mutta _automaattisesti_ jos tuon liittymän pitäisi aueta 1-3 arkipäivän sisällä, niin milloin tätä sopisi odotella tapahtuvaksi?

    Kaikki tuki työtaistelulle!
    Juuso
  • Hei! Eihän erääntyneenä ole enää muita laskuja? Näiden tilanne kannattaa tarkistaa vielä Oma DNA -sovelluksesta.
    Jos kaikki laskut näkyvät maksettuina, niin kokeiletko käynnistää puhelimen kokonaan uudelleen ja testaa soittamista. Yleensä liittymä lähtee kyllä automaattisesti toimimaan kun se aukeaa sulusta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei! Ei ole muita laskuja erääntyneenä. Olen lukenut ohjeet puhelimen uudelleenkäynnistyksestä, se ei auta. OmaDna-sovelluksessa ilmoitetaan edelleen ettei liittymää ole avattu. Viime keskiviikkona hoidettu ja erääntyneitä ei ole, maksettuina näkyy sovelluksessa aiemmatkin kaikki.
    Juuso
  • Siinä tapauksessa kannattaa olla puhelimitse yhteydessä 0800 300 500 jos saat joltain puhelinta soiton ajaksi lainaan, että tilanne päästään tarkistamaan. Numero on maksuton.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Mikä on ? Dna -lta soitettiin , sovittiin maksujärjestely laskuuni, lupasivat laittaa sähköpostiini tiedot maksuista ! Nyt on kulunut viikko, eikä mitään löydy sähköpostistani ???
    Paula
  • Paula, tarkista ettei maksusuunnitelman vahvistus ole mennyt roskapostikansioon. Jos ei löydy, kannattaa olla puhelimitse yhteydessä 0800 300 500.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Maksoin erääntyneen laskun yli viikko sitten ja vuorokausi sen jälkeen liittymä lopetti toiminnan, vaikka OmaDnassa kaikki laskut näkyivät jo tuolloin maksettuina. Tälläkään hetkellä OmaDna:sta ei löydy avoimia laskuja. Olen ulkomailla, olen kokeillut käynnistää puhelimen useita kertoja, mutta en saa puhelinta toimimaan. En siis voi myöskään soittaa asiakaspalveluun, eikä (jo loppuneen) työtaistelun vuoksi asiakaspalvelu palvele verkossa. Liittymätiedoissa ei näy mitään ihmeellistä, mutta silti jo 8 päivää liittymä kiinni ja kaikki maksut tosiaan on järjestelmän mukaan maksettu. Miten voin toimia tilanteessa, jotta saisin puhelimen toimimaan?
    A
  • Hei A, lakko on tosiaan eilen illalla saatu päätökseensä ja tästä päivästä lähtien asiakaspalvelumme on avoinna normaalisti.

    Jos et pääse soittamaan asiakaspalveluumme, olethan yhteydessä Oma DNA -sovelluksen kautta, kunhan viestipalvelu sitä kautta on taas auki.
    Voit lähettää yksityisviestin myös Facebookin kautta https://www.facebook.com/dna.fi
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Mikä vi**u siinä kestää lasku maksettu keskiviikkona ja nyt mennyt 3 päivää. Onko liittymä kiinni kun voin vastata puheluun mutta en voi soittaa ja sieltä kuuluu "liittymästä ei voi soittaa juuri nyt"
    Ensi viikon alussa jos ei aukea niin dna on vain rahastusta.
    Jimi
  • Digitalisaatiota kohti ja operaattorit voivat katkaista liittymän ja netin toiminna kuukauden vanhan laskun takia, jolloin ihmisillä asioiden hoitaminen tulee mahdottomaksi. Tuohon on tultava muutos ja operaattoreiden valtaa pitää rajoittaa lainsäädännöllä tulevaisuudessa jos kaikkea viedään kohti digiä.
    T
  • Jos ei maksa palveluista ei niitä silloin ole oikeus saada. Ainahan voi ostaa Prepaidin silloin kun sattuu rahaa olemaan ja hoitaa sillä "asioita", mutta jos ei ole edes puhelinlaskua varaa maksaa, niin mitähän asioita sitä sitten pitäisi rahattoma hoitaa...
    Pena

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.