Lasku erääntyi ja liittymä suljettu?
Hei en tajunnut laskuni tulevan sähköpostiin joten jäi lasku maksamatta nyt liittymä "kiinni" minuun saa yhteyden mutten saa yhteyttä otettua. Maksoin laskun äsken joten milloin liittymäni taas toimii ?
Seuraa viestiä
5
seuraajaa
Hei Sini!
Liittymä avataan automaattisesti laskutuksen sulusta, kun kaikki erääntyneet laskut näkyvät meillä maksettuina. Suoritukset kirjautuvat laskutusjärjestelmäämme kolmen pankkipäivän kuluessa.
Liittymä on myös mahdollista pika-avata heti asiakaspalvelun kautta. Tästä veloitetaan hinnaston mukaisesti 30 euroa.
Olen mielestäni tehnyt uuden tunnuksen.
Nyt yritin kirjautua, väittää että tunnus ei kelpaa.
Miten nyt pitäisi toimia?
Susanna
Pankkitiedoistani katsoin, että ajalla 30.9.(1.10.) - 12.10 olen maksanut yhteensä 106,64 € DNA:lle ( 30.9., 4.10 ja 12.10.) Haluaisin nyt tietää,
1. mitä minulla on vielä maksamatta, jotta saisin netin auki ( nyt joudun menemään nettiin aina kännykäkkä, joka oletettavasti maksaa)?
2. paljonko DNA-kulut oikein kuukaudessa voivat olla?
Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta https://apps.apple.com/fi/app/oma-dna/id1445655346?l=fi tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.omadna.
Jos laskujen kanssa jää jotain epäselvää niin olettehan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos.
https://www.dna.fi/yhteystiedot
Minulta oli jäänyt lasku maksamatta, ja maanantaina illalla huomasin liittymän menneen kiinni. Maksoin laskun heti tiistaina aamulla, mutta liittymä ei ole vielä auennut. Maksoin laskun verkkopankissa - yritin ensin ohjeiden mukaisesti maksaa laskun Oma DNA -sivustolla jotta liittymän uudelleenavaus kävisi nopeammin, mutta sähköpostillani tai puhelinnumerollani ei päässyt kirjautumaan tuolle ko. sivustolle (myöskään kertakirjautuminen ei onnistu), vaan tulee ilmoitus "Sinulla ei ole voimassa olevaa käyttäjätunnusta palveluun."
Tarkoittaako tämä että sopimukseni on purettu nyt kokonaan? Puhelimen vasemmassa yläkulmassa lukee kyllä edelleen operaattoritunnus "DNA", mutta yhteyttä ei tosiaan ole.
Suoritusten kirjautumisessa kestää normaalisti 1-3 arkipäivää. Minun palveluni -tunnukset toimivat kyllä vaikka voimassa olevia liittymiä ei olisikaan, joten tuossa on nyt jokin muu juttu. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkastaa tuo laskuasia ja samalla katsoa Minun palveluni -tunnusten tilannetta.
Sunnuntaina maksettu dna omat sivujen kautta ja maanantaina liittymä kiinni
Maksu kestää teidän omien sivujen kautta maksettuna 1-3 päivää😂😂
Eikä pääse asiakaspalveluun ruuhkan vuoksi
No oli hyvää aikaa vaihtaa Moi liittymään
Tällä hetkellä puhelinasiakaspalvelussamme on hieman ruuhkaa, pahoittelut siitä! Suoritusten kirjautumisessa kestää tosiaan 1-3 arkipäivää jonka jälkeen liittymä aukeaa automaattisesti. Asiakaspalvelussamme voidaan katsoa olisiko liittymälle mahdollista tehdä pika-avaus jolloin liittymä saataisiin auki välittömästi.
Palvelun virheestä johtuen halusin keskustella palveluesimiehen kanssa ja ymmärrän kyllä, että laskut pitää hoitaa, mutta mielestäni se ei tarkoita, että voi antaa vääriä neuvoja, joista aiheutuu haittaa ja kuluja.
Asiakaspalvelija Chatissa Ke ja Kirsi puhelimessa to totesivat vaan et ollaan pahoillaan, mutta maksaisit ajoissa laskut.
Asiakaspalvelunne taso on ala-arvoista !!!
Jos erääntyneet laskut näkyvät nyt maksettuina myös Minun Palvelussa, niin liittymäsi aukeaa luultavasti tämän päivän aikana.
Uusimmat laskut maksanut, joku vanha oli jäänyt maksamatta. Hankala, kun menee roskapostiin.
Luultavasti tässä tulee operaattorin vaihto, ensin annettiin kortti, jossa netti ei toiminut ollenkaan ja nyt liittymä suljetaan yhden maksamattoman laskun jälkeen.
Ikävä kuulla, että palveluiden kanssa on ollut ongelmia!
Maksamattomasta laskusta kyllä muistutellaan maksumuistutuksellakin ennen kuin liittymää suljetaan. Mikäli liittymän kanssa on ongelmia eikä syytä löydy, niin asia selviää aina olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Suosittelen myös siirtymistä e-laskuun joka on kaikkein kätevin laskutustapa. Tällöin laskut eivät huku esim. roskapostikansioon!
Sain kyllä superhyvää palvelua as pasta.
Kiinnostaisi tietää miten voi olla näin: sovellus kuittaa maksun maksetuksi, mutta ns täyssivut eivät??? Nimittäin nytkin sama tilanne, viime to maksanut laskun ja näkyi silloin heti maksettuna sovelluksessa. Nyt tulin tänne niin v**tu auki on ja nyt on keskiviikko. Tänään varmaan katkeaa. Näin hitsin adhd:na en pysty parempaan, mutta tämä on väärin! Kysyn kantaa asiaan oikeiltakin tahoilta jos niin käy.
Ihmettelen kyllä suuresti miten nopeasti teillä liittymä suljetaan maksamattoman laskun vuoksi ja varsinkin kun laskun summa on mitätön. Epähuomiossa lasku jäänyt maksamatta ja liittymä sulussa, tässä odotellaan ties kuinka monta päivää että liittymä aukeaa. Pikaavausmaksut aivan järkyttävän suuruisia, reilun kuukauden puhelinlaskun verran. Kyllä menee operaattori vaihtoon, onneksi on vara valita!
Itselläni oli jäänyt lasku maksamatta, ja liittymäni suljettiin, maksoin laskun ja odotin että liittymäni aktivoidaan, mutta näin ei käynyt, ainakaan sillain että sitä huomaisi, vaan minun tapauksessani 4G yhteyden uudelleen muodostaminen oli puhelimen UUDELLEEN KÄYNNISTYKSESTÄ kiinni. Kannattaa siis käynnistää puhelin uudelleen varmuuden vuoksi, jos ei liittymää ole aktivoitu mielestäsi ajallaan.
kaikki nettipankiin tulleita laskuja ja myös sen joka oli tänään lähetetty ja jossa on eräpäivää loppukuussa, silti liittymä ei ole "auennut" niin että itse pystyn soittaa mutta minulle pystyy soittaa...pitäisinkö sulkea ja käynnistää puhelin uudelleen että se alkaisi toimimaan?
Mikäli liittymä on avattu uudelleen niin puhelimen uudelleen käynnistäminen voi olla tarpeen jotta liittymä lähtee taas toimimaan normaalisti.
Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta bit.ly/omadna1 tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta bit.ly/omadna2
Eräpäivä 30.5. lasku (jossa ylimääräinen 5 € huomautuslisä edellisestä laskusta) maksettu 28.5., joka näkyy pankissa arvo- ja kirjauspäivänä. Jo 30.5. tuli huomautus maksamattomasta laskusta. Nyt 4.6. tuli Omapostiin maksumuistutus, josta tietysti aiotaan taas laskuttaa se 5 €. Siis viikossa eivät ole saaneet rahoja pankkiinsa näkyviin, muka.
Kaikille muille laskuttajille menevät maksut suoraan niiden tileille ilman ongelmia.
Tätä samaa on jatkunut koko kevään, kun yhdellä oikealla viitenumerolla maksetulla laskulla kuitattiin toinen (seuraavan kuukauden) lasku.
Mulle riittää tämä DNA:n pelleily nyt.
Soittamaan en pysty, koska liittymä sulki.
Mitä tässä pitäisi tehdä?
www.dna.fi/yhteystiedot
Ilmoitus karhun peruutuksesta tuli tekstiviestinä ja lasku tuli sähköpostiin (sekä tieto kesäkuun laskun poistosta, jossa 5 € huomautuslisä). Tullut lasku oli muuten oikein, mutta maksettava määrä 0 €, Maksoin kuitenkin sen 9,15 €.
Mikään ei saa minua enää uskomaan DNA:n systeemien toimivuuteen. Kevään mittaan on mennyt päiväkausia ensin DNA TV:n sopimuksen lopettamiseen ja sitten laskujen oikaisuun.
Muilla operaattoreilla tulee teksti. KIITOS SUORITUKSESTA HETI.
Jos maksat laskun reilun kuukauden myöhässä, on vaarana, että liittymä ehditään sulkea maksamattoman laskun vuoksi. Jos liittymä suljetaan, avautuu tämä automaattisesti muutaman päivän kuluessa siitä, kun kaikki erääntyneet laskut on maksettu.
Tarkemmin laskutilannetta voidaan katsoa asiakaspalvelussamme numerossa 044 144 044.
"Lasku on maksettu ajallaan"
EDIT. Poistettu laskun PDF-tiedosto.
// DNA
Ethän jatkossa liitä viestiisi henkilökohtaisia tietojasi joita kyseisen laskun pdf-tiedostolta on nähtävissä, tämä on julkinen keskustelufoorumi.
Voit reklamoida laskusta esimerkiksi Oma DNA sovelluksen kautta, lataa sovellus App Storesta tai Google Play kaupasta.
Kysyn mielenkiinnosta että eikö oikeasti DNA:n kokoisessa yrityksessä olisi sellaista tietotekniikka-gurua, joka tekisi sovelluksen laskun maksamisesta reaaliaikaista teidän suuntaan?
Ihan todella monella pienemmälläkin yrityksellä on sovelluksen/netin kautta mahdollista maksaa laskut niin että ne näkyy heti palvelun tarjoajalla ja näin ollen asiakaspalvelu olisi hieman nopeampaa asiakkaan suuntaan.
Vaikka kuinka on ajatuksena se, että laskut tulee maksaa ajallaan, niin näinä aikoina on ihmisillä vaan yksinkertaisesti ongelmia hoitaa laskujaan.
Sitten kun ne rahat saa jotenkin kerättyä kasaan hoitaakseen asiansa, niin sitten odotellaan 3-4 päivää liittymän avausta. En todellakaan ymmärrä mitä edes tekee sovelluksella jolla ei voi hoitaa asioita reaaliaikaisesti.
Palaute maksujen kirjautumiseen liittyvän viiveen osalta on meillä kuultu ja asiaa kehitetään kyllä. Oletuksena tietenkin laskut tulisi maksaa ajallaan eräpäivään mennessä, kuten aivan ehdoton valtaosa meidän laskuistamme maksetaankin.
Mä uskon että ihan jokainen meistä ihmisistä itsekkin olettaa että saisi maksaa laskut ajoissa. Harmi että on yrityksiä jotka ei ymmärrä tai halua edes yrittää ymmärtää että se ei ole kaikille ihmisille yhtä helppoa.
Ymmärrän että yritysten pitää vetää rajat ns. johonkin, mutta myös sellaiset asiakkaat on ihmisiä joilla joskus on maksuvaikeuksia.
Tuollaisen hokeminen kuinka suurin osa ihmisistä on parempia kuin muut maksaen laskut ajoissa, kertoo vaan siitä ajatuksesta että yritykselle ei ole mitään väliä niillä vähempiosaisilla asiakkailla.
Olen ollut vuosien ajan tyytyväinen palveluihinne, mutta jatkoa tulen miettimään kyllä.
Ei missään laskun maksussa/tilisiirrossa vaan oikeasti mene nykypäivänä 3 päivää. Tuntuu vaan ja ainoastaan keinolta rahastaa pika-avauksilla.
Ensinnäkin sovellus huijaa teitä sen verran että lasku kuitautuu siellä maksetuksi, mutta DNAlle se menee vasta 3-5 päivän päästä. Ja sieltä maksamalla se menee paytrail oyj palvelun kautta.
Maksoin kaksi laskua, samana päivänä. Toinen normaalisti maksettu lasku oli kuitattuna Oma palvelussa netin kautta seurattuna heti seuraavana päivänä. Toisen maksoin tuon paskan sovelluksen kautta ja mua olikin sitten laskuttanut siinä paytrail, joten varmasti kestää siirtely. Nyt kaksi päivää myöhemmin tää lasku ei ole edelleenkään kuitattuna DNAlle.
Mulla menee seuraavaksi kyllä liittymä vaihtoon kun sopimus loppuu.
Ulkomaanpuhelut eivät toimi. Sain tiedon ulkomailta, että numeroni ei vastaa. Yritin soittaa itse tänään Espanjaan ja Viroon useaan numeroon, mutta vastaus on aina " Liittymästä ei voi soittaa kyseiseen numeroon". Kotimaan puhelut toimivat. Olin yhteydessä Teidän tukeenne ja mitään estoja ei ole. Kävin myös itse läpi kaikki omat tietoni palvelussanne. Neuvojakaan ei osannut sanoa mitään, mistä vika johtuu? On todella valitettavaa, sillä Teidän toimimattomien Roaming yhteydet ovat jo nyt aiheuttaneet itselleni korvaamattomat vahingot!! Toimimattomat liittymänne ovat tulleet minulle ennennäkemättömän kalliiksi.
Omat Roamingit yms. ovat omassa kännyssä päällä. Tämä tuote minkä olen ostanut, ei ole vastannut DNA:n puolelta sitä, mitä sopimus sanoo!
Odotan DNA:ltä hyvitystä ja yhteydenottoa pikaisesti. Soitin tänään häiriöilmoituksen klo 14.31 ja nyt kello on 17.02 eikä mitään ole tapahtunut.
Sopimuksemme kahdesta liittymästä umpeutuu 25.03. eli mitäs nyt tehdään? Kävelenkö Telialle vai Elisalle?
Pahoittelut ongelmista ulkomaan puheluiden kanssa. Valitettavasti emme voi tukisivuston kautta selvittää ongelmaa tarkemmin. Olethan siis suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos!
https://www.dna.fi/yhteystiedot
Kaikki tuki työtaistelulle!
Jos kaikki laskut näkyvät maksettuina, niin kokeiletko käynnistää puhelimen kokonaan uudelleen ja testaa soittamista. Yleensä liittymä lähtee kyllä automaattisesti toimimaan kun se aukeaa sulusta.
Jos et pääse soittamaan asiakaspalveluumme, olethan yhteydessä Oma DNA -sovelluksen kautta, kunhan viestipalvelu sitä kautta on taas auki.
Voit lähettää yksityisviestin myös Facebookin kautta https://www.facebook.com/dna.fi
Ensi viikon alussa jos ei aukea niin dna on vain rahastusta.