Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Lasku erääntyi ja liittymä suljettu?

Hei en tajunnut laskuni tulevan sähköpostiin joten jäi lasku maksamatta nyt liittymä "kiinni" minuun saa yhteyden mutten saa yhteyttä otettua. Maksoin laskun äsken joten milloin liittymäni taas toimii ?

Sini Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Sini!

    Liittymä avataan automaattisesti laskutuksen sulusta, kun kaikki erääntyneet laskut näkyvät meillä maksettuina. Suoritukset kirjautuvat laskutusjärjestelmäämme kolmen (3) pankkipäivän kuluessa, joten liitymäsi avautunee aikaisintaan ensi viikon tiistaina, jos lasku on maskettu eilen torstaina.

    Liittymä on myös mahdollista pika-avata heti asiakaspalvelun kautta. Tästä veloitetaan hinnaston mukaisesti 30 euroa.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

    Timo
  • liitymä on irti sanotu 25.3 2015 silti tulee lasku en kyllä maksa ei voi olla noin suuri tältä kuult kun ei oo käytettykään

    arja raitikainen
  • Kuinka pian liittymä suljetaan jos lasku on jäänyt maksamatta tai maksetaan myöhässä?

    monika_
  • Hei Monika!

    Tarkkaa aikataulua liittymän sulkemiselle emme valitettavasti voi antaa, mutta sulkeminen on vaarana, jos laskusta on jo ehtinyt lähteä maksumuistutuskirje.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei!

    Minulle on käynyt vahinko ja lasku jäänyt maksamatta.

    "Liittymästä ei voi soittaa valittuun numeroon". Tarkoittaako juuri tämä, että liittymäni kautta en pysty soittamaan, koska maksoin laskun myöhässä? Maksoin laskun juuri hetki sitten ja tarvitsen puhelinta.

    Voinko johonkin sähköpostiosoitteeseen lähettää maksamastani laskusta teille PDF-tiedoston, joka osoittaa laskuni olevan maksettu? Voisinko tällä tavoin saada liittymän heti samantien käyttöön?

    Kiitos vastauksestanne jo etukäteen!

    Christina
  • Hei Christina!

    Jos liittymälläsi ei voi soittaa mihinkään numeroon, saattaa olla, että liittymä on suljettu maksamattomien laskujen vuoksi.

    Kaikkien erääntyneiden laskujen tulee olla maksettuina, jotta liittymän saa auki. Suoritukset kirjautuvat 1-3 pankkipäivässä meille. Valitettavasti Äly ja Rajattomien liittymiä ei voi avata pikana, vaan liittymä aukeaa automaattisesti suorituksen kirjautumisen jälkeen.

    DNA Lotta
  • Hei Lotta!

    Kiitos pikaisesta vastauksestasi. Harmillinen juttu, mutta ymmärrän kyllä tilanteen.

    Mukavaa päivänjatkoa!

    t. Christina

    Christina
  • Minulle soitettiin kun sopimukseni oli loppumassa ja tarjottiin uusia liittymiä. Mainosti kyllä edullisia liittymiä, mutta tuli vaan paljo kalliimmaksi ku perheen dna-väliset puhelut tuli maksullisiksi. Maaliskuussa loppuu sopimus ja vaihtoon menee seitsemän vuoden jälkeen ja asiakaspalvelu ei vastaa!

    Mika Sipola
  • Hei Mika!

    DNA-DNA välisiä puheluita ei valitettavasti uusissa liittymissä ole, mutta DNA Rajaton -liittymät ovat tätäkin parempia kaiken normaalihintaisen kotimaan puheen, viestien ja teidonsiirron kuuluessa samaan kuukausimaksuun.

    Liittymällä ei tarvitse enää ihmetellä onko vastaanottajalla DNA -liittymää kun puhelu menee muutenkin pakettikäyttöön.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei, minulla jäi maksamatta lasku 6.5 eräpäivält ja maksoin laskun 11.5 (älyöiittymä) huomasin maksaneeni laskun älylaitteen viitenumerolla ja soitin tänään 21.5 ja ei näkynyt maksukehoitusta lähteneen dna:lta vielä. Maksoin kyseisen laskun uudestaan 21.5 oikealla viitenumerolla. Onko asia ok nyt vai tuleeko mimulle tästä vielä jotain ?

    Aki
  • Hei Aki!

    Mikäli lasku maksetaan myöhässä tai väärillä maksutiedoilla, voidaan tästä lähettää maksumuistutus. Tapauksessasi ei liittymän kuitenkaan pitäisi mennä kiinni parin viikon viivästyksen vuoksi.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • hei, minulla suljettiin liittymä maksamattomien laskujen vuoksi, niin että en voi soittaa mihinkään , mutta minulle voi soittaa. pysyykö se sellaisena että minuun saa yhteyttä? maksan laskut kyllä sitten kun saan rahaa.

    Sami
  • Hei Sami!

    Kyllä. Uudemmissa liittymätyypeissä on mahdollista vastaanottaa puheluita, vaikka liittymä on suljettu laskutuksen vuoksi.

    DNA Lotta
  • Vuorokausi mennyt kun maksoin laskut. Sama pankki oli kyseessä. Edelleen puhelin kiinni...eikö voi kuittia/tositetta lähettää teille jotta voitaisi nopeuttaa liittymän avaamista?

    Marko
  • Hei Marko, aiempien viestien mukaisesti suoritukset kirjautuvat 1-3 pankkipäivässä meille ja liittymäsi aukeaa tämän jälkeen automaattisesti.

    DNA Jonna palveluneuvoja
  • Hei! Sain eilen maksumuistutuksen teksiviestitse maksamatta jääneestä laskusta. Maksoin laskun ja nyt liittymä ei toimi. Miten liittymä voidaan sulkea näin nopeasti jos maksoin laskun eilen kun sain viestin?

    Roosa
  • Hei Roosa!

    Näin nopeasti ei liittymän pitäisi sulkuun mennä. Onko sinulla mahdollista myös muita aiempia avoimia laskuja? Avoimet laskusi saat tarvittaessa tarkistettua itsepalvelusta osoitteesta https://www.dna.fi/minun-palveluni. Huomithan että suoritusten kirjautumisessa menee 1-3 arkipäivää, joten tänään tai eilen maksamasi suoritukset eivät meillä vielä näy.

    Kannattaa vielä tarkistaa, onko liittymä todella suljettu vai onko kyse ollut jostakin tilapäisesti häiriöstä. Suosittelen käynnistämään puhelimen uudelleen ja tarvittaessa testaamaan SIM-korttia toisessa puhelinlaitteessa.

    Jos näistä ei ole apua, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko yksityisviestillä Facebookissa tai soittamalla numeroon 044 144 044.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

    Päivi
  • Hei! Tuleeko tekstiviestit perille kuitenkin sitten kun liittymä aukeaa uudelleen?

    Sanni
  • Hei Sanni! Osa saattaa jäädä tulematta, riippuu vähän siitä miten lähettäjä on määritellyt viestin voimassaoloajan.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei!
    Mietin tässä kun lueskelin näitä teidän vastauksianne, sanotte että suoritusten kirjautumiseen menee 1-3 arkipäivää, yleensä itselläni on kestänyt aina tämä 3 päivää niin tässä ihmettelen, että minkä pankin asiakkaat saavat jo heti 1. Päivänä suorituksen kirjattua teille? Vai onko vastauksenne vaan turhaa toivon herättelyä asiakkaissanne?

    Jo 2 päivää sitten maksanut asiakkaanne
  • Joidenkin palveluiden osalta suoritukset saattavat kirjautua heti maksamista seuraavana arkipäivänä, mutta on hyvä varautua että tuossa saattaa kestää mainittu kolme pankkipäivää.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

    Marko
  • Jos liittymä suljetaan maksamattoman laskun takia niin voiko siihen numeroon soittaa? Rajaton 4g liittymä

    Jesse
  • Hei Jesse!

    Erääntyneiden laskujen vuoksi suljetulla DNA Rajaton 4G -liittymällä voi vastaanottaa puheluita normaalisti.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei! Olen jättänyt useamman kuun laskut maksamatta ja nyt tuli kirje liittymän purkamksesta. Onko mitään tapaa vielä maksaa koko summaa ja pitää vanha numeroni? En voi soittaa teille koska prepaid- liittymäni estää palvelunumerot ja asun yksin?

    Zolian
  • Hei! Jos liittymäsopimus on jo ehditty purkaa, ei sitä enää saa takaisin.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Minulle on käynyt ihan samoin kuin Roosalla. Esim. maanantaina tuli muistutusviesti maksamattomasta laskusta, jossa mainittiin, että liittymä saatetaan sulkea, jos laskua ei makseta. Tiistaina pääsin pankin tunnuslukukortin kanssa saman pöydän ääreen, mutta enpäs voinut laskua maksaa, kun liittymä oli jo katkaistu. Tällaisista muistutusviesteistä ei ole mitään hyötyä, sillä 1-3 päivän maksujen kirjautumissäännön mukaan maksu ei olisi ehtinyt näkyä ajoissa, vaikka olisin sen jo maanantaina kyennyt maksamaan. Sinänsä tekstarimuistutukset ovat olleet hyvä apu, mutta tämä oli aivan höpöhöpöä eikä mitään palvelua.

    Maria
  • Hei!

    Jos eräpäivä on 1.7. ja maksaa vasta 14.7. (sama pankki kuin teillä), niin suljetaanko puhelimet tuon viivästyksen vuoksi?

    Eeva

    Eeva
  • Hei Eeva!

    Jos laskun maksaa noin pari viikkoa myöhässä, ei liittymä ehdi sen vuoksi mennä sulkuun. Luultavimmin kyllä laskusta ehtii lähteä 5e muistutuskululla varustettu lasku.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Dna järjesti mukavan yllätyksen. Minulla on ollut useita sairaalajaksoja kesän aikana ja 3 puhelinmaksuani oli sen vuoksi myöhässä- en yksinkertaisesti ollut siinä kunnossa, että puhelinmaksu olisi ollut ensimmäisenä mielessä. 2.6. erääntyneen olin maksanut 3.7.- suoritus ei heillä vielä näy, kahden muun eräpäivät olivat 17.6. ja 29.6., jotka nyt sitten eilen 6.7. maksoin. Nytkin olen sairaalassa ja eilen 6.7. rupesin soittamaan kotiin, jolloin tuli ilmoitus, ettei liittymällä voi soittaa. Liittymä oli laitettu sulkuun. Asiakaspalveluun sain yhteyden ja pyytämällä pyysin, että kun suoritan laskut saisin liittymän käyttöön. Tyly asiakaspalvelija totesi, että ei onnistu.
    Kun pääsen joskus kotiin niin ensimmäisenä on työn alla oman ja tyttärieni puhelinliittymien vaihto pois dna:sta.

    Pettynyt sairastaja
  • Vielä kommentoin, että Saunalahdella on maksujärjestelmä, jossa suoritus kirjaantuu välittömästi maksetulle laskulle. Ottakaapa esimerkkiä, niin, ei käy näitä tilanteita, joissa asiakkaanne ( monet sitten entisiä) joutuvat hankaliin tilanteisiin.

    Pettynyt sairastaja
  • Moi,

    Minulla on hiukan samanlainen tarina kuin sairastajalla tuossa yllä. Viime torstai-illalla kuitenkin suoritin kaikki rästissä olevat velat pois ja vielä avonaisen laskunkin. Puhelimeen pystyy kyllä soittamaan, joten kokonaan se ei ole käytöstä pois. Nyt on tiistai, täytyy toivoa että tämän päivän aikana aukeaisi.

    Saisihan tässä itsekin toki skarpata, mutta toivoisi vähän nopeampaa suorituksen näkymistä. No, maailmassa on onneksi suurempiakin asioita.

    Ei ihan terve itsekään
  • Hei!

    Liittymien sulku tapahtuu automaattisesti, mikäli laskuja ei ole maksettu. Laskuista lähetetään myös useita muistutuksia niin tekstiviestillä kuin kirjeitse ennen liittymän sulkemista.

    Uusissa DNA Äly, Rajaton ja Mini -liittymissä laskujen vuoksi suljetulta liittymältä estetään lähtevä liikenne, puheluiden ja viestien vastaanottaminen onnistuu normaalisti kotimaassa, sillä näistä ei veloiteta.

    Liittymä avautuu 1-3 arkipäivässä kun kaikki erääntyneet laskut on maksettu.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei

    niinpä- tekstiviesti varmaan tulee, mutta entäpä jos esim sairaalassa ei puhelin saa olla päällä. Eli hieman inhimillisyyttä peliin: jos asiakas pyytää, että lähettämällä vaikka sähköpostin liitteenä maksettujen laskujen kuitin, voiko liittymän saada auki, niin tuntuisi, että tämä ei niin mahdottomuus ole. DNA:lle on. Koulutusta ehkä myös asiakaspalvelijoillenne kaivattaisiin.

    Pettynyt sairastaja
  • Vielä tekstiviestistä. Dna oli laittanut eilen 6.7. tekstiviestin laskusta, jonka maksoin perjantaina 3.7. Eli pitäisiköhän viestien tulla hieman aikaisemmin, että maksut ennättävät teille kirjaantua - ihmeen kauan kun näkyy kestävän samasta pankkiryhmästäkin maksettunakin.

    Pettynyt sairastaja
  • Tosiaan Saunalahdella lasku nollaantuu heti, kun se on maksettu ja liittymä aukeaa. DNA kiduttaa asiakkaitaan odotuttamalla tuon 3 päivää eikä liittymä aukea siltikään, vaikka lasku olisi heille kirjautunut.

    Tahveli
  • Hei,

    Kirjoitin äsken kommenttini tuoreesta laskusta ja siitä, ettei erittely näy
    tai avaudu "Minun palveluni"-sivulla.
    Olin LIIAN AIKAISIN liikkeellä, nyt laskun erittelyn saa esille ko. sivulla
    sillä NYT TOIMII "Näytä"-toiminto.
    Kun ensimmäisen kerran yritin katsoa erittelyä, "Näytä"-toimintoa ei vielä
    ollut päivitetty.
    Viimeisin lasku ja sen erittely näkyy esimerkiksi sivun alaosassa. Siistiä.

    Silti laskun summa on virheellinen. Laskutitte jo kesäkuussa saman
    (yhden vuoden) lisäpalvelun kaksi (2) kuukautta ennenaikaisesti ja nyt
    siis UUDESTAAN. Pyydän ystävällisesti tarkistamaan ja oikaisemaan.

    Kiitos
    TV

    Timo
  • Hei Timo!

    Huomioithan, että DNA Tuki -sivusto on julkinen keskustelupalsta ja kuka tahansa voi lukea viestisi. Älä siis julkaise asiakastietojasi sillä näitä voidaan käyttää väärin.

    Pyytäisinkin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044 tai sähköisellä lomakkeella https://www.dna.fi/yhteystiedot asian hoitamiseksi.

    Palvelemme myös Facebookissa https://www.facebook.com/dna.fi ja Twitterissä https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei! olen maksanut toissapäivänä erääntyneen puhelinlaskuni ja nyt siitä on 3 arkipäivää. Ei ole vieläkään liittymää aukaistu? Ei voi soittaa teillekkään asiakaspalveluun kun noh.. ei voi soittaa.

    Veronika
  • Asiakaspalveluun soittaminen onnistuu, jos liittymä on suljettu maksamattomien laskujen vuoksi. Löydät meidät halutessasi myös sosiaalisesta mediasta:

    Facebook: https://www.facebook.com/dna.fi
    Twitter: https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Lotta
  • Mitä pitää tehdä jos on tullut viesti että liittymä suljetaan 10,päivän sisällä pvämäärästä ellei ole maksanut laskuja. En voinut maksaa niitä sairaalassa olon takia. Saako liittymän auki vielä vaikka on kerännyt mennä kiinni koska maksusuorituksista menee kauan ennen kuin näkyy teillä siellä. Miten pitää toimia jos kerännyt mennä kokonaan kiinni? Jotta saan uuden liittymän.

    Tohelo
  • Hei Tohelo!

    Suosittelen ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta pääsemme selvittämään asian tarkemmin. Löydät asiakaspalvelumme puhelimitse 044 144 044 sekä esimerkiksi Twitterin https://twitter.com/dna_palvelu ja Facebookin kautta https://www.facebook.com/dna.fi.

    DNA Lotta
  • Miten voin avata liittymän uudelleen kun on kerennyt sulkeutua maksamattomien laskujen takia.Kerkesin laskut kuitenkin maksaa ennen kuin tuli vahvistus liittymän purkamisesta. Onko tämä edes mahdollista avata uudelleen vanhalla njmerolla?

    tohelo
  • Kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, josta voimme tarkistaa onko liittymän uudelleen avaaminen mahdollista.

    DNA Lotta
  • hei!

    minulla jäi muutama lasku maksamatta ja liittymäni meni kiinni (minulle pystyi soittamaan mutta minä en voinut soittaa)

    nykyään minullekkaan ei voi soittaa vaikka olen laskun maksanut (maksoin laskun maanataina 10.08.1015) ja eikä liittymä ole vieläkään auvennut

    olen yrittänyt soittaa teidän asiakas palveluunne mutta sinnekkään en voi soittaa

    eli onko liittymäni kokonaan "mitätöity" vai aukeaako liittymäni lähipäivinä?

    ja jos liittymäni on kokonaan laitettu kiini niin voiko sitä avata uudelleen vai pitääkö minun hommata kokonaan uusi liittymä?

    Mikko
  • Hei Mikko,

    maksusuoritusten kirjautumisessa menee useimmiten n. 1-3 arkipäivää, voi siis olla ettei suoritus ole kirjautunut vielä.

    Mikäli haluat että tarkastamme asian niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä

    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

    Erna
  • Hei!
    Puhelin suljettiin maksamattoman laskun vuoksi ja nyt kaikki laskut on hoidettua ajan tasalle jo viime viikolla. Kaikki erääntyneet näkyvät omassakin itsepalvelussani maksettuina joten tieto on jo teillä. Puhelin on vieläkin kiinni, joten kysyisin vaan että kuinka pitkään kestää ennen kuin asiat siellä teillä kohtaavat ja liittymä on taas normaalisti auki?

    Anna
  • Hei Anna, olethan siinä tapauksessa käynnistänyt puhelimesi uudelleen tai kokeillut sim-korttia toisessa laitteessa? Jos olet ja silti ei liittymä toimi, otathan pikaisesti yhteyden asiakaspalveluun liittymän häiriön tutkimista varten.

    DNA Jonna palveluneuvoja
  • Hei!

    Miksi e-laskussa ei lue miltä aikaväliltä se tulee? On todella vaikea pysyä laskuissa mukana, jos ei tiedä miltä aikaväliltä on laskua maksamassa. Onko tätä laskun aikaväliä mahdollista saada selville jostakin?

    Anna
  • Hei Anna!

    Saat verkkopankkiisi Finnvoice-muotoisen laskun, joka poikkeaa ulkoasultaan normaalista laskusta. Laskutuskausi kuitenkin löytyy myös Finnvoice-muotoisesta laskusta. Lisäksi laskusta löytyy linkki normaaliin PDF-muotoiseen laskuun.

    DNA Lotta
  • Hei LOTTA!!!!!

    Olet vastannut minulle edellä olevaan viestiin vaikken ole sellaista edes lähettänyt! Onko kyseessä isompikin sekaannus vai johtuuko se vain siitä että joku muu on samalla nimellä kysellyt?????

    Anna

    Anna
  • Asiaa on kysynyt joku, jolla on sama nimimerkki kanssasi.

    DNA Lotta
  • Hei!

    Ja pahoittelut toiselle Annalle saman nimimerkin käyttämisestä lol

    Voitko Lotta vääntää vielä rautalangasta, mistä kohtaa laskua tuo laskutusväli löytyy kun en sitä itse näe?

    Terveisin
    puusilmäkö? smile

    Anna
  • Hei Anna, laskutuserittelyn näet laskun toisella ja myös kolmannella sivulla. Laskutusväli on kerrottu siellä myös. Sivullamme https://www.dna.fi/laskutus löydät oikeasta reunasta kohdan Laskutulkki ja sen alla eritelty laskut koskien eri tuotteita.

    DNA Jonna palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

    kimmo
  • Hei!
    Minulla oli ennen sellainen vanhantyyppinen liittymänne (minkä nimeä nyt en enää muista), sen liittymän omilla sivuilla pystyi itse siirtämään eräpäivää kuukaudella.
    Nyt minulla on rajaton-liittymänne, mutta sieltä sivuilta en tälläistä kohtaa löydä.
    Onko se siis näissä rajaton liittymissä mahdollista?
    Oli todella näppärä palvelu, kun asiakaspalveluunne soittaminen on niin tuskaista, aina kauheat jonot.

    T: Tiitu

    Tiitu
  • Hei Tiitu!

    Valitettavasti DNA Rajaton -liittymän laskujen eräpäiviä ei ole mahdollista siirtää itsepalvelun eikä asiakapalvelummekaan kautta.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • miksi en pääse oma dna sivulle maksamaan laskua.en kuulemma ole asiakas? silti on laskuja?? yhteyttä asiakaspalveluun ei saa! tein vanhasta paperilaskusta suoraveloitus sopimuksen pankin kanssa.eikä toimi vieläkään.sekavaa hommaa.ottakaa yhteyttä xxxx

    edit. 3.9.2015 Numero poistettu / DNA Ida T

    marko rantala
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

    Mikko
  • Miksi teillä kestää jopa 3 päivää että suoritus näkyy järjestelmässänne?? Käsittämättömän pitkä aika, luulisi nykyään jo menevän tiedot samantien kun molemmilla sama pankki!!!!

    Ei taida muilla "operaattoreilla" olla näin vanhanaikaista järjestelmää...

    Kartsa
  • Lasku on maksettu, mutta liittymä edelleen suljettu?? Koska aukeaa? Onko vielä jotain avoimia laskuja jossain? Mitä jos joku on ottanut sun imei koodin puhelimesta, voiko siitä tulla lisämaksua?...ja voiko sen poistaa??

    birgitta
  • DNA Rajaton, onko mahdollista vaihtaa johonkin samanlaiseen liittymään missä laskua voi siirtää kk eteenpäin?? miksei dna rajatonta laskua pysty siirtää eteenpäin?

    Janne
  • Miten voi kestää 3päivää jopa että netti aukeaa maksamattoman laskun jälkeen kun kuitenkin sama pankki?
    Kuitenkin tulee 30e avausmaksu sanoi asiakaspalvelija... Eikö pika-avauksen pitäisi heti aueta?
    Ihmeellistä touhua ja oli tyly asiakaspalvelija.. Jos ei olisi määräaikainen liittymä vaihtaisin pois kokinaan..
    Ja lasku oli inhimillisen mokan vuoksi maksamatta ja vain 1muistutus tuli ja heti sulku?

    Jore
  • Hei Jore, harmi kuulla mielipahastasi. Sopimusehtojen mukaisesti asiakkaan vastuulla on suorittaa laskut eräpäivään mennessä laskulla olevien tietojen mukaisesti.
    Jos palvelu suljetaan tilapäisesti maksamattoman laskun vuoksi, on yrityksellä oikeus veloittaa palvelun uudelleen avaamisesta hinnaston mukainen palveluiden uudelleenavausmaksu.

    Pika-avaus on erillinen asia palveluiden uudelleenavauksesta ja on maksullinen toimenpide. Pika-avaus on niin sanottu lupaus suoritusten maksamisesta. Pika-avauksella palvelut avautuvat saman päivän aikana mutta jos suoritusta laskuille ei tietyn ajan sisällä kuitenkaan saavu, on yrityksellä oikeus sulkea palvelut tilapäisesti jälleen.

    Suoritusten kirjautumisessa menee 1-3 arkipäivää. Normaali aika joka paikassa.

    DNA Jonna palveluneuvoja
  • Terve,
    Minulla oli laskut hieman myöhässä ja eräpäivä oli ollut jo 18.8.2015 vanhimmassa.

    Juuri tunti sitten liittymä "sulkeutui" ilmeisesti tuosta syystä. Maksoin juuri eilen nuo kaikki laskut verkkopankin E-laskujen kautta.

    Aloin miettimään, että olisiko tuo vanhin mennyt perintätoimistoon eli jos maksoin nuo e-laskujen kautta suoraan teille niin voinko luottaa, että liittymä aukeaa viimeistään huomenna vai tuleeko ongelmaa jos se on ehtinyt jo perintätoimistoon saakka?

    Jokke
  • Hei Jokke,

    tätä kautta on vaikea kommentoida asiaa näkemättä asiakkuutta - olethan siis yhteydessä asiakaspalveluumme niin pääsemme selvittämään tilanteen.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä

    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei, jos liittymä on suljettu perintään menneen laskun vuoksi joka on maksettu ja kaikki muut laskut hoidettu, niin annatteko uutta puhelinliittymää sen jälkeen ? Esim vakuutta vastaan ja minkä suuruinen vakuus yleensä on

    R
  • Hei R, jos liittymä irtisanotaan kokonaan maksamattomien laskujen vuoksi ja luottotietosi ovat kunnossa, riittää että suoritat kaikki erääntyneet pois jotta saat uuden liittymäsopimuksen luotua.
    Jos luottotietosi eivät ole kunnossa, tarvitaan vakuusmaksu. Tämä määräytyy asiakaspalvelun kautta.

    DNA Jonna palveluneuvoja
  • Hei!

    Jos lasku on mennyt perintään ja maksettu sitä kautta, niin kauan menee että maksu on kuitattu suoritetuksi? Nyt siis yli 3 arkipäivää maksusta ja edelleen näkyy omissa tiedoissa maksamattomana..

    Maria
  • Perintätoimiston kautta suorituksen kirjautuminen kestää muutaman päivän pidempään

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei! Minulla on puhelinlaskussa eräpäivä 28.10, kerkeänkö maksaa vasta 10.11?

    teija
  • Hei Teija! Laskun maksaminen myöhässä on aina asiakkaan omalla vastuulla. Jos maksat laskun kaksi viikkoa myöhässä, on mahdollista että laskusta lähtee maksullinen muistutuslasku.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei! Näissä kysymyksissä ja vastauksissa on erilaisia vastauksia, jotan kysynki että onko pika avaus mahdollista äly ja rajaton liittymiin?
    Nyt on sellainen tilanne että laskut on maksettu ja ei olisi aikaa odotella avautumista ja muutto hommia pitäisi järjestellä. Ja miksi puhelut tulevat perille mutta viestit eivät?

    Pulassa
  • Olipas huonokäytöksinen nainen,kun soitin dna:lle.Yleensä ollut hyvää ja asiallista palvelua vaan ei tänään,töksäytti muija,en pidä lainkaan,että monia vuosia asiakkaana ollut,saan sellasta kohtelua!!!!!!

    mia
  • Olen maksanut kaikki erääntyneet puhelinlaskut mutta 3 pv menossa ja ei ole vielä auennut! No, vaikuttaako asiaan muutkin eräntyneet laskut (esim. viihde-palvelu) jotta liittymä ei aukea. :o

    Tiutu
  • Luin noita kysymyksiä ihan siitä syystä, jos löytyisi jotain tärkeää jota en vielä tiedä. Mutta eihän siellä ollut kuin valituksia puhelimen sulkemisesta. Johan nyt sanoo järkikin jos ei maksa laskua puhelin suljetaan. Itsellänikin ollut 2-3 päivää joskus laskun maksu myöhässä, ei siitä mitään ole tullut. Ei ole järkeä ajatella jos sinulla on 2 viikkoa lasku myöhässä, saat siitä muistutuksen, ei puhelin siinä ajassa mene kiinni. Olen tuosta siksi tietoinen kun kaverini unohti laskunsa 2 viikon ulkomaan matkan takia. Mutta se on tosi asia että asiakaspalvelussa olisi koulutuksen paikka, tai vaihtaa asialliseen henkilökuntaan. Siellä on todella törkeitäkin asiakaspalvelioita. Työ paikallani jos olisi tuommoisia asiakas palvelioita varmasti tulisi lähtö kahden valituksen jälkeen. KÄYTÖSTAVAT JA YSTÄVÄLLISYYS KUNNIAAN. DNA

    u51
  • Miksi laskujen eräpäivää ei voi muuttaa ?

    allu
  • Hei Allu,

    valitettavasti kaikkien laskujen eräpäivää ei ole mahdollista muuttaa.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei, maksoin eilen (3.11) erääntyneet laskut, (ja siis liittymä meni eilen kiinni) ja teillä on tieto,että ne on maksettu, kun minun palvelussa ei ole erääntyviä laskuja. Odottelenko maanantaihin että liittymä "aukeaa"' vai voiko se jo tänään "aueta"?

    Laura
  • Hei Laura!

    Suoritusten kirjautuminen vie kolme arkipäivää ja liittymä aukeaa tämän jälkeen automaattisesti. Käytännössä liittymäsi aukeaa siis ensi tiistaihin mennessä.

    Pika-avauksella saat liittymän auki nopeammin ja tästä veloitetaan 30 euroa. Pika-avaus hoituu asiakaspalvelumme kautta eli joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Elisalla maksettu lasku näkyy samantien jos sen maksaa oma.elisa.fi palvelun kautta ja liittymä aukeaa pienellä viiveellä.

    DNA:lla tieto maksetusta laskusta ei välity suoraan verkkopankin kautta joten viive voi olla useamman päivän. Tämä on melko ärsyttävä ominaisuus joka olisi varmasti yksinkertainen temppu korjata ja lisäisi varmasti asiakastyytyväisyyttä DNA:ta kohtaan.

    Esa Ollitervo
  • Hei! Liittämäni suljettiin maksamattomat laskun takia. Eilen maksoin laskun ja arvasittekin pikana liittymäni. Nyt puhelut toimii mutta kännykän netti ei auennut. Kuuluuko netin avaaminen tuohon "pika-avaukseen"?

    Kukka
  • *avasitte

    Piia
  • Hei!

    Kun liittymä avataan niin silloin sen pitäisi toimia kyllä ihan normaalisti. Ei ole väliä onko kyseessä normaali- vai pika-avaus. Kannattaa kokeilla käynnistää vielä puhelin uudelleen ja jos siitä ei ole apua, niin olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa että liittymä toimii oikein.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä

    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • milloin mina saan käyttä vanha numeroni se on pois ollut käytöstä jonkin aikan ja laskut on maksitte ajat sitten

    aylik
  • Hei!

    Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme josta asiaa voidaan selvittää.

    www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Aina voi vaihtaa Elisaan. Siellä laskut voi maksaa suoraan Oma Elisa palvelussa verkkopankkitunnuksilla. Laskut kirjautuvat välittömästi, eikä tarvitse availla PDF laskuja ruudulle ja Copy/ paste hommilla liittää tilinumeroita ja viitteitä.. Odotella melkein viikko että maksut kirjautuvat.. DNAlla on todella vanhanaikainen laskutus. Itse vaihdan kaikki meidän liittymät Elisalle.

    Antti
  • Laitoimme kuitin maksetusta laskusta pika-avauspyyntöna.Kauanko menee,etta siihen reagoidaan?Jos pitaa odottaa esim.vuorokausi,niin ei se kylla mikaan pika-avaus ole ja silloin menee 30 euroa taivaan tuuliin.

    Maria
  • Hei Maria! Mihin olet tuon kuitin ja pyynnön pika-avauksesta toimittanut, ja milloin? Arkipäivisin klo 14 mennessä toimitetut kuitit käsitellään vielä samana päivänä, ja liittymät avataan klo 16 mennessä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei! Teiltä tulee tekstiviestejä että laskunne on erääntynyt ja maksakaa jne. Mutta mitään laskua teiltä ei ole tullut. Miten selitätten tämän?

    terhi
  • Laskut on lähetetty valitsemallasi tavalla joko paperisena, sähköpostitse tai E-laskuna, tekstiviestissä pitäisi olla ilmoitettuna myös tapa jolla lasku on toimitettu. Mikäli epäilet laskun hukkuneen matkalla, löydät kaikki laskutiedot DNA Minun palveluni -sivustolta: https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kertokaa, miten voi olla mahdollista, että "minun palvelussa" laskut näkyy maksettuina, mutta teidän laskutuksessanne ei. Ja asiakaspalvelukin sitä ihmettelee eikä näin ollen pysty antamaan järkevää vastausta tuohon. Juu ja ymmärrän, että liittymä pysyy suljettuna niinkauan kun lasku on maksamatta, mutta mitä kautta se kuittaantuu sinne "minun palvelu" -sivuille, jos se ei laskutuksessa näy maksettuna, erikoista.

    Raipe
  • Hei,

    Oli epähuomiossa jäänyt edellinen "ADSL-taloyhtiölisänopeuslasku" maksamatta (eräpäivä 1.12.), ja tällä viikolla netti suljettiin. Maksoin välistä jääneen laskun välittömästi, ja vielä odottelen että liittymä aukeaa (loppiainen välissä, OK).

    Kysymykseni, miksi ette lähetä maksumuistutusta, kuten KAIKKI muut palvelutarjoajat vaan katkaisette palvelun kokonaan? Uskoisin, että suurin osa näistä maksamatta jättämisistä johtuu unohduksista.

    Toinen kysymys, maksan DNA:lle taloyhtiölaajakaistan nopeutuksesta (2M -> 100M) perus-2M-nopeus on "ilmainen" kiinteistössä/sisältyy vastikkeeseen. Millä perusteella DNA katkaisee myös tämän 2M:n yhteyden?

    Jaanis
  • Hei Jaanis,

    lähetämme maksumuistutuksen liittymän omistajan osoitteseen aina kirjeitse.

    Käytössä oleva liittymäsi on siis lisänopeus, joten perusnopeus ei ole silloin kytkettynä asuntoon joten emme siis katkaise tätä 2M perusnopeutta.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei,
    Maksumuistutusta ei ole tullut Netpostiin, eikä fyysisenä postina, voitko tarkistaa että kirje on lähtenyt?

    Onko tuo perus-/lisänopeus siis siten, että aikanaan kun olen hankkinut lisänopeutta niin tuo perusnopeus on kytketty pois päältä?

    Jaanis
  • Valitettavasti tätä kautta en voi tarkastaa asiakkuuteesi liittyviä asioita, vaan sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Lisänopeus on sinun tämän hetkinen liittymäsi, perusnopeutta ja lisänopeutta ei voi olla päällekäin.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Kysyin asiaa asiakaspalvelustanne, josta vastattiin että muistutuskirje on lähetetty 21.12. Ei vaan ole tullut meille asti polkenut Kusti. Mielestäni näyttämisvelvollisuus on tässä tapauksessa DNA:n (minulla ei ole kirjettä mitä näyttää). Myönnän että alunperin virhe on omani, unohdin laskun, mutta tämän jälkeen ei prosessi oikein ole toiminut teillä.
    Onko mahdollista laittaa postit samalla myös sähköpostiin ja/tai vaihtoehtoisesti tekstiviestinä? Yhteystietoni kuitenkin teillä on, ja ne on myös ajan tasalla.

    Jaanis
  • Maksoin maksamattoman laskun tiistaina mutta liittymä ei toimi vielä kolmenkaan päivän jälkeen. Osaatteko vastata kuinka kauan tässä prosessissa menee?

    Tomi
  • Hei Tomi!

    Suoritusten kirjautumisessa menee normaalisti 1-3 arkipäivää. DNA Tuki -sivusto on julkinen keskustelupalsta, joten emme täällä voi käsitellä laskuasioita tarkemmin. Pyytäisinkin olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei! Sain tänään (16.2.) viestin DNA:lta, että 8.2. erääntynyt lasku olisi maksamatta. Viestissä sanottin, että maksamalla laskun heti vältyt maksukehoitusmaksulta, ja että mikäli lasku on jo maksettu, tämä ilmainen muistutus on aiheeton. Maksoin nyt saman tien (alle tunnin sisällä viestin tulemisesta), mutta olisiko jotain myöhästymismaksua tai viivästyskorkoa pitänyt maksaa? Vai onko asia nyt kunnossa?

    Maija
  • Maija, toivottavasti viesti DNA:lta ei ollut huijaus, joka on liikkeellä juuri nyt https://www.dna.fi/dna-oy/asiakastiedotteet?rel...

    mie
  • HEI olen maksanut laskun vahingossa teidän toinen tilinomeroon..kun se oli taalenatu mun bakissa ..mut se on kuitenki teidän tilinomero...mutta ma sain taas lasku ja sakko ..

    mitä mun pitäis tehdä???
    Kiitos,,Ismail..

    ismaeili
  • Hei!

    Huomioithan, että DNA Tuki -sivusto on julkinen keskustelupalsta ja kuka tahansa voi lukea viestisi. Älä siis julkaise asiakastietojasi sillä näitä voidaan käyttää väärin.

    Jos olet maksanut laskun DNA:lle käyttämällä oikeaa viitenumeroa, mutta tilinumero on toinen DNA:lle kuuluva, kirjautuu lasku maksetuksi muutaman päivän pidemmällä viiveellä.

    Mikäli asia vaatii jatkoselvitystä, pyytäisinkin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044 (ma-pe klo 8-18, la 9-16:30) tai sähköisellä lomakkeella https://www.dna.fi/yhteystiedot asian hoitamiseksi.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Yksi lasku jäi välistä maksamatta, kun menin ihan sekaisin näiden miljoonan DNA laskun kanssa. Ok- minun moka.
    Liittymät suljettiin, ihan ymmärrettävää.
    Löysin puuttuvan laskun ja maksoin sen eilen "korkojen kera". Samalla huomasin, että sama lasku oli jo ehtinyt mennä perintään.
    Miten saan liittymät auki?
    Pieni vinkki: voisiko laskuj kehittää niin, että kaikki olisi samalla laskulla? Useamman palvelun käyttäjänä on hieman turhauttavaa, kun laskuja tulee silloin ja tällöin erilaisilla eräpäivillä- periaatteessa ihan sama, vaikka palvelut olisivat eri operaattoreilta.

    Riikka
  • Hei Riikka! Liittymä aukeaa, kun suoritus maksamatta jääneelle laskulle kirjautuu DNA:lle perille. Jos laskun ehdit jo maksaa suoraan DNA:lle, tulee perintätoimistoon maksaa heidän laskustaan perintäkulut. Tarkan summan voit tarkistaa perintätoimistolta.

    Valitettavasti ihan kaikkia palveluita ei ole mahdollista saada samalle laskulle. Esimerkiksi kiinteä laajakaista ja puheliittymät eivät voi olla samalla laskulla, sekä Maksuaikasopimuksella hankitut laitteet laskutetaan aina omalla laskullaan. Tarkemmin laskutustasi on mahdollista katsoa jos olet asiakaspalveluumme yhteydessä, sieltä päästään katsomaan onko laskujasi mahdollista yhdistää.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • ali hei montako päivää laskun jälkeen tule korko raha

    ali
  • Moi.

    Minulla on katkennut rahojen tulo kun aloitan uuden työn.

    Ja minulla on puhelin lasku 4GRajaton liittymä maksamatta.
    eräpäivä oli maaliskuun 9 päivä.
    Lasku on edelleen maksamatta.

    Saan laitettua osan rahoista ensi viikolla.
    ja loput maksan vasta huhti-toukokuun vaihteessa.

    Koska saan silloin palkkaa ulos.

    puretaanko minun sopimus yhden laskun takia?

    Viktor Tall
  • On aivan utopistista väittää, että suorituksen kirjautuminen kestää jopa 3 päivää. Kyllä eri pankkien välillä suoritukset näkyvät jo 24 h sisällä. Ja ottakaa jo hyvä DNA:n väki käyttöönne verkkopalveluunne käytänne, että kun asiakas sitä kautta maksaa laskun niin se näkyy VÄLITTÖMÄSTI maksuun laitetuksi, vaikka eurot ei heti tilillenne kilahdakaan mutta tiedätte, että suoritus on tulossa!! Ei voi olla mahdotonta/edes kallistakaan päivittää järjestelmänne tähän päivään!

    Myymeli
  • Samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Minulla oli maksu myöhässä ja laitoin maanantaina aamulla laskut DNA lle ja iltapäivällä liittymä oli suljettu kun aamulla puhelin vielä toimi. Ihmettelin vain sitä että miksi suljettu niin jälkeen päin koska maksoin osuuspankista osuuspankkiin ja pitäisi maksun siirryä heti. Tässä sitä nyt odotellaan koska liittymä taas avataan?

    A.B
  • Hei Myymeli ja A.B!

    Maksun kirjautuminen järjestelmäämme kestää tosiaan tuon 1-3 arkipäivää sillä kun suoritus tulee yksityishenkilöltä yritykselle ja mahdollisesti vielä eri pankkien välillä niin kirjautuminen voi kestää pidempään kuin normaalisti saman pankin sisällä tilisiirtoa tehdessä. Lisäksi suorituksen täytyy kirjautua reskontraamme, että suljetut palvelut avautuvat.

    Laskut kannattaa kuitenkin aina pyrkiä maksamaan ajoissa, näin ylimääräisiltä kustannuksilta ja palveluiden sululta vältytään. Jos laskujen maksun kanssa on ongelmia niin kannattaa heti olla yhteydessä asiakaspalveluumme tai maksunvalvontaan.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • en saa avattua uutta kanavapakettia koska pari laskua myöhässä mutta jos tuon kuitit todisteeksi että laskut on maksettu niin onko mahdollista saada kanavapaketti heti aukaistua?

    sami
  • Jos uuden tilauksen tekeminen ei onnistu erääntyneiden laskujen vuoksi niin valitettavasti maksusuoritusten tulee ensin olla kirjautuneena järjetelmäämme, että uusi tilaus voidaan tehdä. Suoritusten kirjautuminen kestää yleensä 1-3 arkipäivää.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Moi minulta meni liittymä kiinni kun laskuja maksamatta omasta viastani mutta en ymmärrä sitä nytten kun olen maksanut kaikki laskuni liitymä on vieläkin kiinni ajattelin kysyä mistä se johtuu? Varmistin ettei enää puutu laskuja maksamatta

    joni ahlqvist
  • miksi ei laajakaista eikä korttikanavat ei avaudu vaikka rästissä olevat laskut on maksettu 3pv toukokuuta ja ovat sinne kirjautuneet

    Markku Koivusipilä
  • Moi, mulla meni lasku perintätoimistoon, onko silti mahdollista maksaa Dnalle kuuluva osuus DNAlle ja sivuuttaa koko perintätoimisto? Tiedän, ne karhuaa sen jälkeen omia kulujaan.

    Teemu
  • Jos olet saanut laskun perintätoimistolta, tulisi tuo lasku maksaa heidän kauttaan

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Maksun kirjautuminen kolmessa päivässä on p...apuhetta. Jos teidän kokoisella firmalla ei ole mahdollisuutta verkkomaksuun kirjautuneille asiakkaille, kannattaisi vähän miettiä oletteko päteviä pyörittämään tarjoamaanne palvelua.

    Sami
  • Tuosta liittymän pika-avauksesta kysyisin että onko ko.palvelu auki 24h? Vastaako Facebookin asiakaspalvelussa enää kukaan näin klo 20:30

    Jasse
  • Hei, Kadotatteko useinkin asiakkaiden teillä sisällä olevat vakuusmaksut (200e) ?

  • Hei! Jos vakuusmaksusi on kadonnut, tilannetta voidaan tutkia ja selvittää asiakasapalvelumme kautta. Jos vakuusmaksua ei jostain syystä löydy, suosittelen etsimään sen maksusta kuitin ja toimittamaan sen asiakaspalveluumme.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Sitä on nyt tutkittu muutama päivä..tuloksetta...! Eikö teillä pitäisi olla tieto kenen fyrkat teillä on sisällä? Asiakkuuskin kestänyt n.6v

  • Hei! Kuinka kauan laskun eräpäivän jälkeen liittymä menee kiinni? Eräpäivä oli 23.8 ja minulla ei ole varaa maksaa kuin vasta 14.9. Mitä teen?? sad

    Merm
  • Hei Merm!

    Yhden erääntyneen laskun takia liittymää ei yleensä suljeta, mutta toki laskutuksen vuoksi suljettavan liittymän sulkuaikatauluun vaikuttavat erääntyneiden laskujen suuruus ja se montako laskua ja miltä aikaväliltä on kaiken kaikkiaan avoinna. Maksuaikaa kannattaa aina tiedustella asiakaspalvelustamme ennen laskun erääntymistä.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Maksoin laskuni vahingossa väärässä järjestyksessä eli maksoin seuraavan kuun laskun.
    Palvelut kiinni. korjasin asiaa ja maksoin vahingossa taas väärin maksoin seuraavankin kuun ja sitten erääntyneen. + puhelin laskun. soitin pankiin ja sanoivat rahojen jo siirtyneen teille. puhelin lasku rahat nääkyy päivittyneen teidän sivuille muut ei.
    Kummasti toimii nuo teihdän omat sivut. Muillakin samaisia järjestelmiä ja päivityy heti.
    Dna:lla taitaa olla vaan tärkeää että ihmiset maksaa tuon 30 euron lisälaskun että saadaan liittymät kanvat tai netti auki. Kuulostaa aika rahastukselta. Miten tuo 30 euroa teidän automaatiselle palvelulle muka näkyy kun se tulee seuraavaan laskuun ei makseta heti.
    En ole ollenkaan tyytyväinen tähän teidän laskutus palveluun. Lisäksi olenhan maksanut tämänkin kuun ja ei korvata kiinni olevaa aikaa laskun kun olin maksanut vahingossa liian aikaisin. PS kumma juttu että osa rahoista siirtyy mutta ei kaikki.

    Mörkö
  • Moi.

    Miksi liittymäsopimukseni puretaan, vaikka olen maksanut erääntyneet laskut?

    Arska
  • Hei! Olethan asian selvittämiseksi suoraan asiakaspalveluumme yhteydessä, sieltä nähdään asiakkuutesi. Tämä on keskustelupalsta, jossa voimme auttaa vain yleisellä tasolla, joten emme pääse tätä kautta selvittämään miksi liittymäsopimuksesi on purku-uhan alla.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Miten usein teille päivittyy maksetut laskut? Laskut maksettu viime keskiviikkona ja edelleen ovat liittymät kiinni tai siis lasten liittymät toimivat mutta vanhempien eivät.

    Pia
  • Hei Pia!

    Suoritusten kirjautuminen vie normaalisti kolme pankkipäivää ja laskutuksen vuoksi suljetut liittymän avataan aina tämän jälkeen iltapäivän aikana. Jos avoimet erääntyneet laskut on maksettu viime keskiviikko, pitäisi liittymien olla taas normaalisti käytössä tämän päivän aikana.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kiitos Ida vastauksestasi!
    Toivotaan siis että liittymä pian olisi auki.

    Pia
  • Hei! Liittämäni ilmeisesti meni kiinni koska olin unohtanut maksaa laskun. Voinko pika-avata sen, ja miten se tapahtuu? Kuulin että sellainen on mahdollista erillistä maksua vastaan.

    Aino
  • Lisäys edelliseen viestiin: Maksoin siis kaikki avoimet laskut nyt illalla.

    Aino
  • Hei Aino!

    Pika-avaukset hoidetaan asiakaspalvelumme kautta, joten otathan yhteyttä sitä kautta.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Kiitos! Mutta se on siis mahdollista vaikka minulla on rajaton liittymä?

    Aino
  • Hei, Laajakaistani on suljettu kun jäi epähuomiossa maksamatta lasku, olen maksanut kaikki laskut ja tarvitsisin sen auki. Voinko lähettää mihinkään kuvia tai tiedostoja joilla voin todistaa maksut ja se voitaisiin aukaista mahdollisimman nopeasti?

    Aleksi
  • Hei!

    Otattehan yhteyttä asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa tilanne ja katsoa onko liittymille mahdollista tehdä pika-avaus.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mistä tiedän onko liittymäni suljettu vahingossa vanhaan osoitteeseen menneiden laskujen erääntymisen takia ? vai johtuuko puhelimeni toimimattomuus nyt jostain muusta asiasta, koska nettini on samassa laskussa ja se kuitenkin toimii. Näkeekö tätä mistään omista tiedoista ?

    Nette
  • Hei Nette! Oman laskutustilanteesi näet Minun Palvelusta https://minunpalveluni.dna.fi/
    Sieltä saat myös tarkistettua laskutustapasi ja tarvittaessa muutettua osoitteesi ajantasalle.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi! Kauan menee että laajakaista pika-avataan? tein pika-avauksen 2 tuntia sitten eikä netti vielläkään toimi, laskut maksettu kaikki.

    Samuli
  • Hei Samuli! Olit siis asiakaspalveluumme puhelimitse yhteydessä ja tuo pika-avaus tehtiin? Jos laajakaista ei toimi vieläkään, olethan uudelleen yhteydessä niin tarkistetaan mistä on kyse.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Normi perus gsmliittymä piti olla suljettu, mutta silti tulee kuukausimaksuja ??!!
    Missä vika DNA??

    Mitä ihmettä, kusetusta.
  • Hei! Saitko liittymästä irtisanomisvahvistuksen? Tarkistitko miltä ajalta lasku on? Irtisanomisen jälkeen tulee vielä lasku irtisanomispäivään saakka.

    Nopeiten asia selviää, kun olet suoraan asiakaspalveluumme yhteydessä, tämän keskustelupalstan kautta asiaa ei päästä selvittämään.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Isälläni oli dna 4G mokkula. Josta liittymä on irtisanottu jo yli vuosi sitten mutta siitä tulee vieläkin laskua. Pitääkö mokkula palauttaa kun liittymä irtisanotaan.

    Tomppa
  • Hei Tomppa!

    Mokkula saattaa olla maksuaikalaite jonka vuoksi siitä tulee edelleen laskuja vaikka itse liittymä olisikin irtisanottu. Asian selvittämiseksi kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Minulla on joulun alla ongelmia puhelimen puk - koodin saamisessa ?! Maksan laskut 20.12. kun tulee tili/eläke ! Toivon Joulumieltä !

    Seppo Harinen
  • Hei Seppo!

    PUK-koodin saat Minun palvelustani tai puhelimitse 044 144 044. Laskuasioiden suhteen pyytäisin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei minulla on lasku 27.1 jota en voi maksaa, sulkeutuuko liittymäni jos maksan sen laskun vasta ensikuun puolella? Vai tuleeko vain maksumuistutus?

    Kumitikkari
  • Hei!

    Jos laskua ei makseta ajallaan, saattaa sinulle ehtiä lähteä tästä maksumuistutus. Ennen tätä ei liittymää suljeta, mutta tämä on toki vaarana jos laskua ei makseta maksumuistutuksenkaan jälkeen.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei, kannattaisiko teidän ihan suosiolla ilmoittaa että avaus kestää minimissään 3 päivää. OP:stä maksettu OP:n tilille joten suoritus on näkynyt välittömästi (ellei OP tai ellette te käytä reikäkorttitietokonetta). Mielestäni hieman harhaanjohtavaa väittää että suljettu DNA liittymä voitaisiin avata päivässä.
    Sami
  • Samojen saatanan laskuongelmien takia soitellu monta kertaa Dna:lle.Kaikki maksettu ajallaan,mutta kukaan ei saa selvää niistä laskuista,MISTÄ maksetaan! Eivät saa itekkään selvää,ainakaan asiakaspalvelussa,jos sitä nyt palveluksi voidaan sanoa.Sopimukset eivät pidä,kukaan ei muka tiedä kenen kanssa on sovittu mitäkin,liikaa on kuulemma menty lupaamaan.Se ei taas ole minun ongelmani,vaan DNA:n.Parin viikon päästä sanon HEIPPA pitkään jatkuneelle asiakassuhteelle,kaikki DNA:han liittyvät palvelut loppuvat tästä taloudesta lopullisesti...
    Kari
  • Hei!

    Minulla oli laskun eräpäivä 21.2.
    Sain maksumuistutuksen kännykkään 28.2. Seuraava muistutus tuli sähköpostiin lauantaina 11.3. (Liitteenä olleessa kirjeessä oli päiväys 10.3.) Maksoin laskun sunnuntaina 12.3. Tuleeko tästä nyt maksumuistutusmaksu tai muita kuluja? Tai tuleeko perintätoimistolta kirje?
    Julia
  • Hei Julia, ei tule perintätoimistolta kirjettä mikäli lasku ei ole sinne ehtinyt siirtyä. Muitakaan kuluja muistutusmaksun lisäksi ei tule-.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei!
    Jäi epähuomiossa lasku maksamatta eräpäivänä. Maksoin laskun kuitenkin ennen muistutusmaksun tuloa, joka kuitenkin oli ilmeisesti ehtinyt lähteä. Maksanko tulleesta muistutuksesta nyt vain muistutusmaksun (5€) osuuden koska lasku osuus on jo toisella laskulla maksettu?
    Outi
  • Hei Outi!

    Maksa laskut aina saamasi laskukopion maksutiedoilla, itse 5e maksuhuomautusmaksu menee vasta seuraavalle laskulle
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei.

    Vaikuttaako oman liittymäni uudelleenavaukseen se, jos olen omat velkani maksanut, mutta minun DNA-tunnuksillanikin näkyvissä olevat puolisoni velat ovat vielä rästissä? Koukero johtuu siitä, että pojalle avattiin joskus liittymä minun nimiini, ja se on myöhemmässä vaiheessa siirretty puolisoni maksettavaksi, mutta näkyy edelleen minun DNA-tunnareillani ja laskut näkyy samassa arkistossa kaikki sikinsokin.

    Suoraa verkkopankkimaksuyhteyttä olisin myös kaivannut laskutuspalveluunne, jolloin se kuittaantuisi hienosti kerralla ja pysyisin itsekin kärryillä paremmin avoimista ja suoritetuista maksuista. Esimerkiksi Elisalla tää homma toimii hienosti, nimimerkillä kokemusta on. Kannattaa käydä tsekkaa millainen se järjestelmä on, niin hahmotatte mitä haen.
    Katja
  • Hei Katja! Jos poikasi liittymä on edelleen sinun nimissäsi, niin myös sen erääntyneet laskut tulee olla maksettuna, jotta liittymäsi aukeaa. Tähän ei vaikuta se, että liittymään on määritelty joku muu maksajaksi.

    Jos poikasi liittymä tahdotaan siirtää hänen omiin nimiinsä tai puolisosi nimiin, voi muutoksen tehdä Minun Palvelussa, ohjeet löydät TÄÄLTÄ.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ylläolevaan, löysin liittymät-kohdasta vain oman liittymäni, eli voinko olettaa että pojan liittymä on puolison nimissä ja nyt rästini maksettuani oma liittymäni aukeaa muutamassa arkipäivässä?
    Katja
  • Hei Katja,

    jos liittymää ei löydy itsepalvelusta Liittymät -kohdasta, ei liittymä ole nimissäsi.
    Kun olet maksanut kaikki liittymää koskevat erääntyneet laskut, avautuu liittymä heti kun suoritukset kirjautuvat asiakkuudellesi.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei!
    Hieman voisi DNA kehittää tuota maksujen kirjautumista maksu järjestelmään. Esim. Elisalla liittymä(t) aukeaa heti. Niillä maksu kirjautuu suoraan, eikä kestä 1-3 pankkipäivää. Siirtykää nykyaikaan. Kehittäkää Oma Dna sivustoja siten, että sieltä voi suoraan maksaa laskut ja näkee aikaisemmin maksetut laskut. Eikä tarvi tulostella laskuja erikseen.
    Vesku
  • Hei Vesku!

    Kiitos palautteesta! Ikävä kyllä maksujen kirjautumisessa kestää tuon 1-3 arkipäivää. Mutta osan palveluiden laskuista voi maksaa kyllä suoraan Minun palvelussani. Myös vanhat laskut löytyvät Laskuarkisto/Maksetut laskut -kohdasta.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mä oon Veskun kanssa täysin samoilla linjoilla.

    On täysin käsittämätöntä, että nyt kehityksen toimiessa jos minkälaisilla ohjelmilla, niin DNA keikkuu  tän laskustus asian kanssa ihan kehitysmaa tasolla.
    Nykypäivänä rahojen siirto ei enää vie sitä 1-3 pankkipäivää, vaan kyllä ne lähes tulkoon 1 päivässä on.
    Sitten uskomatonta on se, että DNAlla ei oma palvelussa ole suoraan laskunmaksumahdollisuutta. Kyllä muilla operaattoreilla on ja tämä on kyllä yksi syy miksi itse liittymää aijon tulevaisuudessa vaihtaa. Laskut suoraan oma palveluun, siellä maksulinkki. Saa myöhästyneetkin laskut maksettua heti ja liittymän parissa tunnissa auki.
    Eiköhän DNAkin pyöri asiakkailla, nykypäivänä tulisi ottaa suuremmin asiakkaiden palvelu huomioon, muuten ne valitsee firman jaloillaan.

    Nyt oikeasti, tulkaa nykyaikaan ja palvelkaa asiakkaita.
    Maite
  • Hei!
    Liittymä suljettu, minuun saa yhteyden mutta minä en saa muihin yhteyttä! Yksi lasku maksettu myöhässä. Mitään maksumuistutusta ei asiasta ole ilmestynyt missään vaiheessa. Maksoin laskun alle viikon sen myöhästymisestä ja tänään 15.6 tuli perintätoimistolta kirje kotiin. Avaisitteko vähäsen mitä tapahtunut? ja lasku oli vielä yli 10€ normaalia suurempi!!! Mistä nämä johtuvat? JA JO toinen kerta lyhyen ajan sisällä kun DNA:n kanssa näin käy! Jos ei hommat ala teillä toimimaan kunnolla niin operaattorin vaihto edessä! Osotteetkin saa moneen kertaan teille ilmoittaa eikä silti osata oikeaaseen osoitteeseen lähettää laskuja mitä joutunut pyytelemään! Laskuja vain pyydellyt sen takia kun DNA:lla ei ole osattu informoida oikein jos on joku lasku jäänyt välistä! Melkein kuukauden myöhässä eräpäivästä tullut laskuja, ja vain POSTIN ansiosta oikeaaseen osoitteeseen!
    JESSE J
  • Hei Jesse!

    Liittymä suljetaan laskujen vuoksi vasta siinä vaiheessa, kun maksut ovat reilusti myöhässä ja ennen tätä lähetetään useampia muistutuksia sekä varoitus sulkemisesta. Yllättyksenä ei laskutuksen sulun pitäisi siis tulla.

    Kerroit että meille ilmoittamasi yhteystietdot eivät ole ajan tasalla. Olethan viipymättä yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta nämä saadaan pikimmiten päivitettyä oikeiksi ja laskutkin saapuvat sinulle perille ajallaan. Samalla voidaan selvittää, mikäli laskujen suhteen on vielä jotakin epäselvää.

    Laskujen vuoksi suljettu liitymä avataan käyttöön, kun olemme saaneet suoritukset kaikille erääntyneille laskuille. Suoritusten kirjautuminen vie normaalisti 3 arkipäivää laskujen maksamisesta. Pika-avaus liittymälle voidaan tehdä saman tien, jos olet jo maksanut erääntyneet laskut tai laitat ne maksuun tänään, ja tästä veloitetaa hinnaston mukaisesti 30 e.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Pystyttekö estämään pysyvästi Dna Verkkokaupan käytön.Siten että en pystyy mitään palveluita Dna:n Verkkokaupasta.Koska olen ylivelkaantunut näiden Dna Verkkokauppa ostosten takia.Henkilötunnukseni on xxxxx Eston pitää olla pysyvä,eikä sellainen esto minkä poistaa koska tahansa,kun muuten ylivelkaannun liikaa.Koska teille Luottotappio,että joudun Ulosottoon liian kalliiden Dna Verkkokauppa Ostosten takia.Niin silloin kun minulla on maksuhäiriömerkintä niin,ette myymään mitään minulle 2-4 vuoteen Dna Verkkokaupassa.Ennenkuin maksuhäiriömerkintä poistuu Väestörekisterikeskuksesta.

    edit. Henkilötunnus piilotettu / DNA Ida T
    Mikko Haajamo
  • Hei Mikko! Ethän julkaise täällä julkisella keskustelupalstalla henkilötunnustasi.

    Suosittelen tutustumaan omaehtoiseen luottokieltoon. Voit myös asettaa DNA Minun Palvelusta itsellesi myyntikiellon, jolloin et voi tilata nettikaupastamme mm. maksuaikasopimuksella laitteita.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei,
    miten saan teiltä vanhan numeroni uudelle operaattorille?
    Suljitte liittymäni, ja olen jo tehnyt uudelle operaattorille sopimuksen, ja tarvitaan vanha numeroni, joka on ollut käytössäni n. 10 v. Minulla on teillä muitakin palveluja, jotka pysyvät samoina.
    Maria
  • Hei Maria!
    Onko liittymäsi jo siis ehditty irtisanoa DNA:lta kokonaan? Tässä tapauksessa numeron siirto toiselle operaattorille ei enää ole mahdollista, sillä siirrettävän numeron täytyy aina olla aktiivinen.
    Jos numero on ainoastaan suljettu tilapäisesti, saat siirrettyä numeron aivan normaalisti tekemällä numerolle uuden sopimuksen uuden operaattorin kanssa.
    DNA Ida S palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja kirjoittamasi viesti saattaa näkyä kaikille.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme