Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Lasku operaattorin vaihdon jälkeen

Vaihdoin kesäkuun alussa operaattorini DNA:lta Saunalahdelle. Sain vielä vaihdoksen jälkeenkin laskun DNA:lta. Miten se on mahdollista?

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Santeri!

    Liittymän kuukausi- ja käyttömaksut laskutetaan irtisanomispäivään saakka. Jos tarkistat nyt saamasi laskun laskutuskauden, veloitetaan sinultanyt toukokuun tapahtumia. Kerroit numeron siirtyneen toiselle operaattorille kesäkuun puolella, joten tullet saamaan vielä yhden pienen laskun kesäkuun osalta.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
    Paras vastaus
  • Olen vaihtanut liittymää DNA:lta Tele Finlandiaan,heidän kirjeessään on päiväys 12.04.2016.
    Sain DNA:lta laskun toukokuun kuukausi maksuista.Luulisin että toukokuu olisi jo mennyt kokonaan uudelle operaattorille.Minulla ei ole muuta todistetta kuin tuo kirjeen päiväys,ehkä sieltä voi tarkistaa milloin on vaihtunut operaattori.

    Riitta Eronen

  • Hei Riitta,

    olethan laskutusasioissa yhteydessä asiakaspalveluumme, tämä on julkinen keskustelufoorumi emmekä voi tätä kautta selvittää asiakkuuteesi liittyviä asioita.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • mistä numerosta saa saldon kun ei tunnu mikään numero toimivan, ottaisin saldon mut numeroa ei missään

  • Hei Arja! Minkä liittymän saldon tarkistuksesta on kyse? Jos prepaidin, löydät ohjeet osoitteesta https://www.dna.fi/prepaid-ominaisuudet-ja-lisa...

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Voisitteko ystävällisesti ottaa puhelimitse yhteyttä todella kummallisen laskunne johdosta.

  • Hei Aila!

    Tukisivusto on julkinen keskustelupalsta joten meillä ei ole asiakas- tai yhteystietojasi, eikä niitä tulisi tänne jakaakkaan. Olethan siis itse yhteydessä asiakaspalveluumme 044 144 044 jos laskutuksen kanssa on jotain epäselvää, kiitos.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Tervehdys! Vaihdoin operaattoria 3.10.2016 ja siinä yhteydessä sovimme teidän virkailijan kanssa että muuta laskua ei tule paitsi jäännösmaksu Samsung Calaxy Xcoverista joka olisi 21,060€. Hän lupasi hoitaa homman ja lähettää laskun . Ei ole kuulunut, mutta nyt sain suuren laskun jossa on myös tuo mainitsemani 21,060€
    Miksi näin ? Eikö sovituista asioista ole tapana pitää kiinni ?.

    Ystävällisin terkuin: A.V

  • Hei Arto!

    Pahoittelut, että sinuun ei olla oltu yhteydessä vaikka näin oli luvattu. Ikävä kyllä emme julkisen tukisivuston kautta voi asiaa selvittää, vaan asia pitäisi hoitaa asiakaspalvelumme kautta.

    Huomioithan myös, kun DNA Tuki -sivusto on julkinen keskustelupalsta niin kuka tahansa voi lukea viestisi. Älä siis julkaise asiakastietojasi sillä näitä voidaan käyttää väärin.

    Pyytäisin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme tai jättämään sähköisen yhteydenottopyynnön sivujemme kautta kohdassa Lähetä viesti.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei Helena!

    Kannattaa tarkastaa laskuilta mistä palveluista ja miltä ajalta palveluista on veloitettu. Mikäli ne eivät täsmää, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jonka kautta tilanne saadaan varmastikin selvitettyä.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Minulla on DNA matkapuhelinliittymä, kiinteä kuukausimaksu 29,90e sisältää kaikki, ilman määräaikaissopimusta. Jos vaihdan laskutuskauden puolivälissä toiseen operaattoriin, niin hyvitetäänkö minulle n. 15e, vai joudunko maksamaan n. 2 viikolta kaksinkertaisen puhelinlaskun (DNA + uusi operaattori)?
  • Hei kk!
    Kuten kerrottua, kuukausimaksut veloitetaan päiväkohtaisesti niiltä päiviltä, jolloin sopimus on aktiivinen, ja laskutus päättyy irtisanmispäivään. Päällekkäistä laskutusta ei siis DNA:n osalta tule.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Täällä Vaasassa paikallinen Anvia pakotettiin Elisalle. Sotkivat sitten sähköpostin niin ettei edes heidän "asiantuntijansa" pystynyt kunnolla saamaan sitä edes entiselleen. Ja sitten pääasia: Lähettivät 100€:n laskun "neuvonnasta"  joka aiheutti teillä(DNA) palvelunumeron katkaisun. Ajattelitte varmaan, että mulla ei ole varaa moiseen. Kertokaa nyt äkkiä mihin voin maksaa että saan palvelunumerot käyttöön. Olen tahtomattani invalidi ja olen niistä riippuvainen.
  • No niin
  • Hei Kari,

    olethan tilanteesta yhteydessä asiakaspalveluumme niin pääsemme selvittämään asiaa tarkemmin, kiitos!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei.
    Kirjoitan tänne koska vuorokauteen en ole saanut yhteyttä teidän asiakaspalvelu numeroon 044 144 0 44.
    3.8.2017 kävin liikkeessänne irtisanomassa vanhan mobiilinettiliittymän ja nyt(23.8.2017) pankissa odottaa hyväksyntää e-lasku dna:lta.

    Mitä teen?

  • Hei Jari!

    Ikävä kyllä emme pysty selvittämään sopimus- tai laskutusasioita tarkemmin tätä kautta, olethan siis yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Muutkin saavat DNA:lta laskuja sopimuskauden päättymisen jälkeen, vaikka loppulasku on jo maksettu.
    Pimeää touhua. Asiakaspalvelun  puhelinnumeroon on turha soittaa ellei halua kuunnella musiikkia...
    Harmistunut Matti
  • Hei Matti! Laskun erittelysivulta näet miltä ajalta lasku on. Sopimuksen irtisanomispäivän jälkeen laskutusta ei tapahtu. Itse lasku kyllä muodostuu jälkikäteen, esim. heinäkuun maksuista lasku lähetetään elokuussa jne.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Moi!
    Minulla vaihtuu puolessa välissä kuuta operaattori DNA:sta pois. Nyt minua huolestuttaa miten tuo vajaan kuukauden lasku tulee menemään. Tyytyväisyyskyselystä sanoivat, että kaikkien kolmen liittymän hinta tuplaantui, koska tarjouskampanja päättyi 🙁
    Harmittaa, kun vanhoista asiakkaista ei haluta pitää kiinni!

  • Hei Kati!

    Jos liittymä irtisanotaan DNA:lta kesken kuukauden, veloitetaan kuukausimaksu päiväkohtaisesti vain niiltä päiviltä, kun liittymä on ollut aktiivinen.

    Kampanjatarjousten osalta suosittelen olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, niin voimme katsoa liittymät ja kuukausimaksut kohdilleen.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Minulta peritään aina vain 8e kuukausilaskua, vaikka olen jo aikaa sitten irtisanonut liittymäni ja olen nyt Saunalahdessa. Ei ole kauaa, kun kävin DNA:ssa paikan päällä ja selvitin kyseistä asiaa, sanottiin, että maksut on maksettu ja asia on nyt selvä. Yritin soittaa äsken DNA:n asiakaspalveluun, ei mitään toivoa. Kehotettiin soittamaan uudestaan, joskus myöhemmin, kun ei ole ruuhkaa. Todellakin pimeää touhua! Enkä ole näemmä ainut.
  • Toivottavasti minä en enää tuplalaskuja kolmesta liittymästä saa. Sen verran huono maku jäi ettei uutta asiakassuhdetta olla solmimassa!!
  • Jos irtisanon määräaikaisen sopimuksen kesken tuon määräajan, miten se vaikuttaa loppulaskuihin? Joudunko maksamaan ne kampanja-alennukset takaisin?
    Tintti
  • Moikka! Jos liittymä irtisanotaan kesken määräaikaisen sopimuksen, veloitetaan sopimuksen jäljellä olevat kuukausimaksut kerralla. Jos vastaavasti siirrät numeron kesken määräaikaisuuden, vaihtuu liittymälle uusi satunnainen numero määräaikaisuuden ajaksi.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Älkää tehkö määräaikaisia sopimuksia. DNA:n kanssa tehty sopimus ei pitänyt edes määräaikaa, vaan vaadittiin uusi kalliimpi liittymä, jotta alennukset olisivat pysyneet voimassa mokkulan kohdalla. "Järjestelmämme" ei hyväksy tällaista hintaa, josta kuitenkin oli tehty kahden vuoden kirjallinen sopimus. Oli puoli vuotta jälellä ja siihen päättyi puhelinasiakkuus DNA:n kanssa. Mokkulan sain irti ja vaihdetuksia toiselle operaattorille ilman määräaikaa. Puhelinoperaattori vaihtui siis kahden vuoden täytyttyä, mutta yritettiin siinäkin jotain maksattaa. Ja sitten pommitettiin markkinointipuheluilla perään.
    Se siitä!
  • Vaihdoin liittymää lokakuussa ja sain vielä laskun vaikka sanoin kaikki sopimuksetkin irti paikallisessa DNA liikkeessä ja lupasivat niin tehä. Mitä teen?
  • Hei Tomi!

    Kannattaa tarkistaa laskuerittelyltä miltä ajalta saamallasi laskulla on laskutettu palveluita. Mikäli asian kanssa on edelleen jotain epäselvää niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, kiitos.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Vaihdoin työpaikkaa ja uusi työnantajani halusi, että otan oman numeroni yrityksen käyttöön ja yritys maksaa laskut. Yrityksellä oli liittymät DNA:lla (tätä minulle ei koskaan kerrottu, koska en itse ko. maksa laskuja) ja yritys oli siirtänyt numeroni DNA:lle saunalahdelta, missä oma liittymäni oli. Vaihdoin työpaikkaa kuitenkin jo 6kk kuluttua ja yritys antoi minulle valtakirjan jolla pystyin siirtämään liittymän itselleni takaisin ja tällöin ilmeni että liittymä oli DNA:lla. Nyt sain laskun DNA:lta, missä laskutettiin huhtikuulta 5pvää!?? Yritin selvittää asiaa asiakaspalvelun kautta, mutta heidän mielestään ei laskussani ole mitään virhettä? Milloin olen solminut sopimuksen DNA:n kanssa? Ja kuinka on voinut syntyä sopimus laskutuksesta huhtikuulle, kun en ole siirtänyt liittymääni? Olen antanut luvan siirtää oman numeroni yrityksen nimiin, en DNA:lle. Tulisiko lasku laskuttaa yritykseltä?
  • Valitettavasti tätä kautta emme tämän asian kanssa voi auttaa, sillä kyse on selvästi sopimuksesta ja laskutuksesta, DNA Tuki -sivusto on julkinen keskustelupalsta ja voimme auttaa vain yleisellä tasolla.

    Laskutamme vain ajalta jolloin liittymä on aktiivinen DNA:lla, sopimuksen siirto toiselle omistajalle vaatii aina uuden omistajan hyväksynnän joten tuosta kannattaa ottaa yhteys asiakaspalveluun jos asiassa on epäselvää
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Nykyinen määräaikaissopimukseni päätyy 23.2.2018 ja liittymä siirtyy toiselle operaattorille 26.2.2018. Sain viestin, että olen siirtämässä numeroani kesken sopimuskauden ja minulta tullaan veloittamaan sitä sun tätä ja tehdään uusi numerokin???
    Minulla on useampi liittymä ja vain tämän yhden numeron kohdalla on määräaikaisuus vaikka olen kaikki liittymät siirtänyt teille yhtä aikaa???

  • Hei Kirsi!

    Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkastaa tuo tilanne. Emme voi näin julkisen tukisivuston kautta käsitellä tarkemmin sopimusasioita.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Muistaakseni DNA tekee aina niin, että laskuja ei lähetetä ennen kuin tiety euromäärä ylittyy tai viimeistään kolmantena(?) laskutuskautena. Jos tuo jämälasku siis on pieni, voi olla, että se lähetetään vasta muutaman kuukauden kuluttua. Laskutuskausi kuitenkin on kertoo sen, miltä ajalta laskua on kertynyt. Sitä en osaa sanoa, onko tuollainen toiminta lain (hengen) mukaista silloin, kun kyse on liittymän sulkemisesta.
  • Olen vastikään vaihtanut operaattoria Telialta DNA:lle. Minulla on liikkuva laajakaista, tabletti ja kännykkä, joka tosin siirtyy DNA:lle vasta 13.9 2018.
    Nyt tuli lasku hieman yli 60 euroa, mutta laskussa ei kerrota mistä laskutetaan. Miksi? Olen hädin tuskin aloittanut DNA:n asiakkaana, kun jo laskuja alkaa tulla. Pyydän selkokielistä vastausta mistä minua laskutetaan tavallaan etukäteen?
  • Hei Rolf!

    Laskun tarkemmat tiedot selviävät laskuerittelystä. Laskuerittelyn löydät esimerkiksi Minun Palvelustani .
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Vaihdoin n. 1,5 vuotta sitten operaattoria. Sain 2,53 € laskun dna:lta nyt toukokuussa.Soitin siitä, niin joku aloittelija ei osannut selittää miksi.
    Sen jälkeen minulle tuli taas lasku dna:lta, summa 0,00 €. Verkkopankki ei hyväksynyt summaa, niin maksoin 0,01 €. Miksi lähetätte tällaisia 0 € laskuja? Jos en maksa mitään, saanko karhulaskun perässä? Älytöntä touhua ja surkea asiakaspalvelu!!!
  • Hei Eve!

    Pahoittelut mikäli laskutuksen kanssa on ollut epäselvyyksiä. Nollalaskuja ei tarvitse tietenkään maksaa, kyseessä on voinut olla maksuaikasopimuksen "loppulasku" joka tulee aina nollasummaisena. Jos olet siis esim. maksanut maksuaikasopimuksen kerralla loppuun kesken sopimuskauden niin tuo loppulasku josta näkyy että laite on kokonaisuudessaan maksettu tulee vasta kun maksuaikasopimus virallisesti päättyy. Ilman tarkempia laskutustietoja asiaa on mahdoton tarkemmin kommentoida, joten jos laskutuksen kanssa on edelleen jotain epäselvää niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, kiitos.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Puhelin liittymäni vaihdettiin telialta dnalle kesäkuussa ja ei ole tullut yhtäkään laskua. Mitä on mennyt pieleen? Käsittääkseni minulla on rajaton.

  • Hei!

    Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan katsoa tarkemmin tilannetta. Kiitos!
    DNA Ilkka palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.