Laskutusvälin muuttuminen

Hei! Maksan isäni puhelinlaskun, aiemmin tuli 2 kk välein n.10€ lasku, yllätyin kun nyt tulikin pelkästään tammikuulta 5€ lasku. Eli miksi näin? Ja voiko palata vanhaan synteemiin? Kiitos.
Mervi Ilomäki Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Mervi!

    Lasku on luultavasti jäänyt aiemmin alle minimilaskutusrajan, joten lasku on tämän takia tullut aina parin kuukauden välein. Nyt kun summa on ollut isompi niin lasku on lähtenyt kuukauden ajalta. Puhelinlaskua ei ole mahdollista valita pidemmällä laskutusvälillä vaan se on aina kuukausittain.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Minulla taloyhtiö-kotilaajakaistan lisänopeusmaksu on maksettu vuosia joka toinen kuukausi. Nyt YLLÄTTÄEN onkin maaliskuussa yhden kuukauden lasku.
    Ilmeisesti käytäntö on muuttunut, minimilaskutus rajat kenties muuttuneet ? Onko näin? Jatkuuko maksaminen jatkossa kuukauden välein vai onko kyseessä joku tilapäinen laskutusmuutos?
    MIKSEI tästä ole kerrottu asiakkaille mitään?
    Minulle sopii kerran kuussa laskutus sekä joka toinen kuukausi laskutus, miten vain. MUTTA minulle ei sovi se, että asiasta ei kerota etukäteen !!!
    Minni
  • Hei Minni!

    Laajakaistalaskujen osalta minimilaskutusraja on nykyisin 5 € eli mikäli kuukausilaksutus ylittää tämän summan, tulet saamaan laskut jatkossa joka kuukausi.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Selvä, asia siis yllättäen muuttunut.
    Eikö tästä muutoksesta pitäisi asiakkaille kertoa?
    Jossei ikiomia viestejä joka asiakkaalle, niin jos vaikka edes tieto asian muuttumisesta nettisivuillenne !!!
    Minni
  • Kiitos palautteestasi! Tästä laskutusmuutoksesta ei ole erikseen tiedotettu, mutta huomioidaan tämä toive laajemmasta tiedottamisesta ehdottomasti jatkossa. Hyvä että tämä asia nyt kuitenkin selvisi nopeasti tätä kautta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kaapeli-TV:n perusmaksu laskutetaan sopimuksen mukaisesti 2kk:n laskutusvälillä,nyt ennalta ilmoittamatta tuli kk:n lasku.
    Maksan tämän sen jälkeen kun olen saanut kirjallisen ilmoituksen kuukautta ennen laskutusvälin muutosta.
    >Kilpailu- ja kuluttajavirasto/sopimusehtojen yksipuolinen muuttaminen
    ja
    Markkinaoikeus/Kuluttajansuojalain vastainen menettely<
    kai.markus
  • mikä DNAlla laskutuspäivä sitten on ? Täytyy vähän sinne tänne esittää kysymyksiä, kun ei ole yhtä palvelukanavaa mihin saisi esittää kysymykset kerralla. chattiin ei kukaan vastaa. ja soittelemaan en ryhdy ja maksamaan siitä hyvästä.
    saako kaikki DNAlta tilatut liittymät ja mahdolliset laitehankinnat samaan laskuun, niin kun kilpailijalla oli mahdollista.
    ja nyt sitten niitä vastauksia, kiitos.
    Pärrä
  • Hei Pärrä!

    Laskut lähetetään meiltä useammassa erässä eli laskutuspäiviä on useita. Omaa laskutusryhmää ja laskutuksen aikataulua voidaan muuttaa asiakaspalvelusta käsin.

    Aivan kaikkia DNA:n palveluita ei ole mahdollista saada samalle laskulle. Karkeasti jaoteltuna lähetämme erikseen puhelinlaskut sekä netti- ja tv-laskut. Tätäkin tilannetta pääsemme tutkimaan tarkemmin asiakaspalvelussa.

    Puhelinpalvelumme on tällä hetkellä valitettavan ruuhkautunut, mutta palvelua saa kyllä kunhan jatkaa jonottamista ruuhkatiedotteista huolimatta. Puheluista asiakaspalveluun veloitetaan kuten mistä tahan DNA-liittymään soitetusta puhelusta eli mitään erillistä lisäveloitusta näistä ei tule. Oma DNA -sovelluksen kautta jätettyihin viesteihin vastaamme viimeistään seuraavana arkipäivänä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei! Olisiko mahdollista vaihtaa laskun eräpäivä? Seuraava eräpäivä on 24.3 mutta eläkepäivä on kuukauden 3.päivä..Miten on??
    Riitta Haapaniemi
  • Hei Riitta!

    Muutos onnistuu olemalla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Kaapeli-TV:n perusmaksu laskutetaan sopimuksen mukaisesti 2kk:n laskutusvälillä,nyt ennalta ilmoittamatta tuli kk:n lasku.
    Samalla asialla ollaan. Ensinnäkin muutoksesta on ilmoitettava kirjallisesti 1 kk ennen muutosta ja toiseksi on aika typerää lähettää noin pieni lasku kerran kuukaudessa.

    Tarmo Seppälä
  • Olethan tarvittaessa asiakaspalveluumme yhteydessä, mikäli laskutusvälisi on jostain syystä muuttunut ja tilannetta on tarve selvittää tarkemmin, kiitos.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Laskutusjakson muuttaminen olisi ollut niin helppo kertoa laskulla. En mielestäni sitä sieltä löytänyt. Hyvä kun asia kuitenkin on nyt selvinnyt näiden viestien kautta. Minulle sopii kyllä kerran kuussa, kunhan vain ei tule ylimääräistä laskutuskulua lisäksi!
    Pirjo Santanen
  • Soitin teille tästä samaisesta laskutusjakso muutoksesta maaliskuussa, kun sitä oli muutettu ilmoittamatta ja sen vuoksi oli laskukin jäänyt maksamatta. Tammikuun lasku tuli normaalisti, sen jälkeen ollut ihan arpapeliä tuleeko 10€ vai 5€, ja joka kuukausi vai joka toinen. Silloin puhelimessa ollut työntekijänne väitti että muutoksesta oli ilmoitettu sähköpostitse. Sanoin että en ollut kyseistä meiliä koskaan saanut, vaikka laskut kyllä löytävät joka kerta perille samaan osoitteeseen. Nyt yllä, palveluneuvoja vastaa toiselle asiakkaalle, että näistä ei ole ilmoitettu asiakkaille, muidenkin asiakkaiden samaa kysellessä. Miksi tämä puhelimessa ollut työntekijänne väitti muuta, eli valehteli? Oman kokemukseni mukaan tätä epärehellistä taktikointia on tapahtunut teillä aiemminkin.

    Heidi
  • Hei Heidi!

    Pahoittelut, mikäli olet saanut virheellistä tietoa asian tiimoilta. Minimilaskutusrajan muuttumisesta ei ole tiedotettu erikseen. Laskut on kuitenkin lähetetty normaalisti uuden laskutuskäytännön mukaisesti ja nämä toivottavasti ovat saapuneet perille aivan kuten pitääkin.
    DNA Ida S palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.