Laskutusvälin muuttuminen
Hei! Maksan isäni puhelinlaskun, aiemmin tuli 2 kk välein n.10€ lasku, yllätyin kun nyt tulikin pelkästään tammikuulta 5€ lasku. Eli miksi näin? Ja voiko palata vanhaan synteemiin? Kiitos.
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Lasku on luultavasti jäänyt aiemmin alle minimilaskutusrajan, joten lasku on tämän takia tullut aina parin kuukauden välein. Nyt kun summa on ollut isompi niin lasku on lähtenyt kuukauden ajalta. Puhelinlaskua ei ole mahdollista valita pidemmällä laskutusvälillä vaan se on aina kuukausittain.
Ilmeisesti käytäntö on muuttunut, minimilaskutus rajat kenties muuttuneet ? Onko näin? Jatkuuko maksaminen jatkossa kuukauden välein vai onko kyseessä joku tilapäinen laskutusmuutos?
MIKSEI tästä ole kerrottu asiakkaille mitään?
Minulle sopii kerran kuussa laskutus sekä joka toinen kuukausi laskutus, miten vain. MUTTA minulle ei sovi se, että asiasta ei kerota etukäteen !!!
Laajakaistalaskujen osalta minimilaskutusraja on nykyisin 5 € eli mikäli kuukausilaksutus ylittää tämän summan, tulet saamaan laskut jatkossa joka kuukausi.
Eikö tästä muutoksesta pitäisi asiakkaille kertoa?
Jossei ikiomia viestejä joka asiakkaalle, niin jos vaikka edes tieto asian muuttumisesta nettisivuillenne !!!
Maksan tämän sen jälkeen kun olen saanut kirjallisen ilmoituksen kuukautta ennen laskutusvälin muutosta.
>Kilpailu- ja kuluttajavirasto/sopimusehtojen yksipuolinen muuttaminen
ja
Markkinaoikeus/Kuluttajansuojalain vastainen menettely<
saako kaikki DNAlta tilatut liittymät ja mahdolliset laitehankinnat samaan laskuun, niin kun kilpailijalla oli mahdollista.
ja nyt sitten niitä vastauksia, kiitos.
Laskut lähetetään meiltä useammassa erässä eli laskutuspäiviä on useita. Omaa laskutusryhmää ja laskutuksen aikataulua voidaan muuttaa asiakaspalvelusta käsin.
Aivan kaikkia DNA:n palveluita ei ole mahdollista saada samalle laskulle. Karkeasti jaoteltuna lähetämme erikseen puhelinlaskut sekä netti- ja tv-laskut. Tätäkin tilannetta pääsemme tutkimaan tarkemmin asiakaspalvelussa.
Puhelinpalvelumme on tällä hetkellä valitettavan ruuhkautunut, mutta palvelua saa kyllä kunhan jatkaa jonottamista ruuhkatiedotteista huolimatta. Puheluista asiakaspalveluun veloitetaan kuten mistä tahan DNA-liittymään soitetusta puhelusta eli mitään erillistä lisäveloitusta näistä ei tule. Oma DNA -sovelluksen kautta jätettyihin viesteihin vastaamme viimeistään seuraavana arkipäivänä.
Muutos onnistuu olemalla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Samalla asialla ollaan. Ensinnäkin muutoksesta on ilmoitettava kirjallisesti 1 kk ennen muutosta ja toiseksi on aika typerää lähettää noin pieni lasku kerran kuukaudessa.
Pahoittelut, mikäli olet saanut virheellistä tietoa asian tiimoilta. Minimilaskutusrajan muuttumisesta ei ole tiedotettu erikseen. Laskut on kuitenkin lähetetty normaalisti uuden laskutuskäytännön mukaisesti ja nämä toivottavasti ovat saapuneet perille aivan kuten pitääkin.
Dna-laskuni ovat e-laskuja. Miten voin itse vaihtaa laskujen eräpäivää itselleni sopivaksi?