Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Sopimuksen siirto toiselle henkilölle / Omistajanvaihto

Haluaisin vaihtaa pojan liittymän hänen omiin nimiinsä mutten muista kuinka se tapahtui?

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei!

    DNA:n puhelinliittymien omistajan vaihtaminen onnistuu suoraan DNA Minun palveluni -sivustolta osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi/. HUOM! Omistussuhteen muutos onnistuu kaikkina muina päivinä paitsi kuun viimeisenä.

    Muutos onnistuu seuraavasti:
    • Omistaja kirjautuu DNA Tunnuksella palveluun osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi/
    • Kirjautumisen jälkeen valitse etusivulta siirrettävän liittymän kohdalta "Lisätiedot ja hallinta" ja pääset tarkastelemaan kyseisen liittymän tietoja
    • Avaa Tuotetiedot -otsikon alta "Muut toiminnot" ja klikkaa "Siirry"-painiketta
    • Rullaa "Liittymän tiedot" -sivua alaspäin, "Liittymän hallinta"-osion alta löytyy otsikko "Liittymän omistajan vaihtaminen"
    • Painamalla "Muokkaa" pääset syöttämään uuden asiakkaan tiedot
    Uudelta omistajalta vaaditaan muutoksen yhteydessä seuraavat tiedot:
    • Henkilötunnus
    • Nimi
    • Sähköpostiosoite
    • Yhteyspuhelinnumero
    Uusi omistaja saa tilapäiset tunnukset itsepalveluun https://palvelu.dna.fi/uusisopija.
    Tunnukset lakkaavat toimimasta sen jälkeen, kun muutos on tapahtunut tai tilaus hylätty. Hyväksyminen on tehtävä viimeistään kuluvan kuukauden viimeisenä päivänä klo 20.00 mennessä.

    EDIT: Ohjetta päivitetty 31.1.2019 / DNA Ida S
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Estääkö määräaikainensopimus omistajavaihdoksen DNA Itsepalvelussa?

  • Hei Jukka, määräaikaisen liittymän voi siirtää toiselle omistajalle, mutta laitetta ei voi tai jos liittymä on kytköksissä laitteeseen.

  • emme löydä "liittymän hallinta" kohdan alta muuta kuin "yksityiskohtainen hinnasto " eikä sopimusasiakkaan vaihtoa ?
    mikä vikana ?

  • Hei isaela!

    Omistusuhteen muutos onnistuu kaikkina muina päivinä paitsi kuun viimeisenä. Omistussuhteen muutos on näkyvissä Itsepalvelussa vain jos sen tekeminen on mahdollista, eli ei kuukauden viimeinen päivä.

  • Hei, kävin jälleen kokeilemassa1.7 mutta ei löydy ... ei onnistu !
    T.Isaela

  • Onko käytössäsi mikä liittymätyyppi?

    Rajaton-, Äly- ja Mini-liittymien omistussuhteen muutos onnistuu Itsepalvelussa.

    Onni-, Joustava- ja Prepaid-liittymien omistussuhten muutos tehdään DNA Kaupassa.

  • Rajaton ja joustava.
    T. Isaela

  • Hei, mistä saan valtakirjan jolla voin valtuuttaa ihmisen tekemään puolestani liittymän siirron omiin nimiinsä?
    T: Hanne

  • Hei Hanne!

    Valtakirja voi olla vapaamuotoinen, mutta siitä tulee löytyä valtuuttajan ja valtuutetun nimi, hetut, mitä valtakirja oikeuttaa tekemään sekä valtuuttajan allekirjoitus.

    Vaihtoehtoisesti voit käyttää oheista valmista valtakirjapohjaa. Valtakirja tulisi tulostaa, täyttää ja uusi omistaja voi tämän jälkeen asioida DNA Kaupassa tekemässä omistussuhteenmuutoksen valtakirjan kanssa.

    Liitetty tiedosto
    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Eipä onnisunut valtakirjan kanssa ! Vuoden alussa kuulemma tullut semmoinen uusi sääntö. Pitää tehdä sähköisenä, paperi ei kelvannut, Kysymys oli juurikin liittymän siirto omiin nimiin.

  • Hei Margit, minkä niminen liittymätyyppi on kyseessä?

    DNA Onni- ja DNA Joustava-liittymien osalta omistussuhteen muuttaminen onnistuu lähimmässä DNA Kaupassa. Mikäli ette pääse molemmat samaan aikaan paikalle, onnistuu tämä myös valtakirjalla.

    DNA Rajaton- ja DNA Äly -liitymien kohdalla omistajan vaihtaminen onnistuu suoraan DNA Itsepalvelussa osoitteessa https://palvelu.dna.fi.

  • Likalla on se SuperÄly ja se olis nyt laitettu hänen omiin nimiin. Tätä on nyt väännetty moneen suuntaan, niinpä meen itte myymälään. Yhä edelleen olen sitä mieltä, että henkkoht kontakti on paras. Olen siis tehnyt kyllä tuon sähköisen valtakirjan, mutta... Miulla se näkyy, likalla ei. Hänellä on kyllä tunnukset, laajakaistan kautta. Enpä osaa tätä asiaa oikein hoitaa, joten homma hoituneen myymälässä suoraan. Nyt vaan "hoitokäyrä" on aika korkeella !

  • Hei Margit, Superäly-liittymän kohdalla silloin aikaisemman vastauksen mukaisesti eli DNA Rajaton- ja DNA Äly -liitymien kohdalla omistajan vaihtaminen tehdään DNA Itsepalvelussa osoitteessa https://palvelu.dna.fi

    Tarkemmat ohjeet ihan tämän keskusteluketjun alussa.

  • minulla on rajaton teho eikä voi vaihtaa itsepalvelussa omistajuutta

  • Hei Jaana!

    Jos liittymällä on määräaikainen DNA Reilu -sopiumus, ei omistajaa voi vaihtaa itsepalvelun kautta. Muussa tapauksessa muutoksen pitäisi onnistua tämän viestiketjun ohjeilla.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mitenkä onnistuu nettiliittymän vaihto omistajalta toiselle?

  • Hei Mika!

    Kiinteän nettiliittymän siirtäminen toisen henkilön nimiin ei ole valitettavasti mahdollista. Kehotan siis irtisanomaan oman sopimuksesi ja kaveriasi tekemään uuden nettisopimuksen meidän kanssa.

  • Tämähän (irtisanominen) ei kuitenkaan ole mahdollista, koska kyseessä on määräaikainen sopimus, joten tästä syystä omistajanvaihdos olisi tullut kyseeseen. Tai onnistuuhan tuo irtisanominen kai kesken sopimuskauden, mutta eikös siitä tule jonkinlaisia "sakkomaksuja" maksettavaksi?

  • Hei Mika,

    mikäli laajakaistaliittymä irtisanotaan muuton vuoksi ja uudessa osoitteessa ei ole DNAn saatavuutta, ei määräaikaisen sopimuksen jäljellä olevia kuluja veloiteta. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme katsoa tilanteen tarkemmin.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä

    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei

    Voiko puhelinliittymän omistajaa vaihtaa jos uudella omistajalla on luottotiedot menneet?

    Kiitos!

  • Valitettavasti vaihto ei silloin onnistu.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei,

    miten onnistuu DNA Rajaton- ja DNA Äly -liitymien omistussuhteen vaihtaminen siinä tapauksessa kun uudella omistajalla on luottotiedoissa Oma Luottokielto -merkintä?

  • Hei Aleksi, sama kuin edellä eli silloin ei valitettavasti onnistu. Kielto tulee poistaa ensin.

  • Hei ja kiitos nopeasta vastauksesta.

    Eli Itsepalvelussa tämä ei ainakaan onnistu. Mutta mikäli henkilö, jolla on tuo merkintä, kuitenkin itse haluaa tämän liittymän, niin siirronhan pitäisi onnistua esittämällä Suomen Asiakastiedolta saaman todistuksen. Kyseinen merkintähän ei voi haitata avaamasta liittymää kun siitä esittää todistuksen, ja samalla se myöskin kumoaa yllä mainitun rekisterimerkinnän.

    Eli kysyisin että mikäli alkuperäinen omistaja tekee sähköisen valtakirjan omistussuhteen muutosta varten, niin omistusuhteen vaihto onnistunee Dna Kaupassa uudelle omistajalle todistuksen esittämällä?

  • Asiakkaan tulee ensin ilmoittaa omaehtoisen luottokiellon peruminen ja tämän jälkeen asiakas voi laittaa vaihdon käyntiin DNA Itsepalvelun kautta.
    DNA Kaupalla vaihtoa ei valitettavasti pysty tekemään kuin tilanteissa, jos liittymätyyppi on Onni tai Joustava.

  • Hei!

    Isäni kuoli vähän aikaa sitten ja puhelinliittymäni oli vielä hänen nimissään. Miten voin vaihtaa liittymän omiin nimiini?

  • Hei Outi!

    Onko sinut kuitenkin merkitty kyseisen liittymän käyttäjäksi? Tässä tapauksessa liittymäsopimuksen siirto sinun nimiisi onnistuu DNA Kaupassa, eikä sinun tarvitse ottaa mukaasi mitään erillisiä dokumentteja asian hoitamiseksi.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Liittymän omistajanvaihdos

    Haluaisin vaihtaa pojan liittymän hänen omiin nimiinsä. Onko se maksullinen toimenpide ja saisinko toimintaohjeet.

  • Hei JukkaN!

    Liittymän omistajana vaihdosta veloitetaan 10 euroa ja toimintaohjeet löydät tämän viestiketjun alusta. 😀

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miten DNA Mini Data liittymän omistajan vaihto hoituu? Omilta sivuilta en löydä omistajan vaihto kohtaa.

  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

  • Miten saan siirrettyä liittymän omistuksen itselleni kun se on isäni nimissä?

    Tyyppi "DNA SuperÄlypaketti 2M 500" ja määräaikaisena voimassa helmikuun loppuun asti. "Liittymän hallinta" -otsikon alla ei näy tuota ohjeistettua "sopimusasiakkaan vaihto" -kohtaa. Tuo siis kun isäni (omistaja) kirjautuu palveluun.

  • Hei Eetu!

    Jos tuota kohtaa ei jostain syystä nyt löydy, niin pyytäisin ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei!

    Yritän tehdä omistajanvaihtoa kahdelle liittymälle. Valitettavasti uuden sopijan kohdalla hyväksyminen ei onnistu. Yhdistyksen kaksi eri nimenkirjoitusoikeudellista henkilöä on yrittänyt vahvistaa muutoksen omilla henk.koht. pankkitunnareillaan, mutta järjestelmä ei ole hyväksynyt kumpaakaan.

    Mitä meidän tulisi tehdä?

  • Hei Venla! Oletko siis siirtämässä liittymiä yrityksen nimiin? Kun muutoksen vahvistaminen ei onnistu, saako uusi omistaja jonkin virheilmoituksen?

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moikka!

    Juu, siis olen siirtämässä kahta liittymää henkilöasiakkaalta yritykselle (tarkemmin yhdistykselle).
    Uusi omistaja saa vahvistamisen yhteydessä virheilmoituksen, jossa sanotaan, että "tilaus on hylätty" (kuvakaappaus liitteenä).

    Liitetty tiedosto

  • Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen henkilön kannattaa olla yritysasiakaspalveluumme yhteydessä ja tiedustella sitä kautta miksei siirto heidän omistukseensa onnistu.

    https://www.dna.fi/yrityksille/ota-yhteytta

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Näin teen. Kiitos!

  • Voinko siirtää minun nimissä olevan liittymän alle 18v pojan nimiin jonka käytössä liittymä on?

  • Liittymäsopimuksen omistajan tulee olla täysi-ikäinen joten valitettavasti omistussuhteenmuutos ei siten vielä onnistu

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Viestiketjun alussa mainitut ohjeet eivät pidä kutiansa. Mainittua "sopimusasiakkaan vaihto" ei löydy. Luin kyllä koko viestiketjun.
    Mielenkintoiseksi asian tekee se, että löysin sen "sopimusasiakkaan vaihto" ennen kuin loin itselleni tunnukset ts. ennen kuin olin ottanut verkkopalvelun käyttööni, siis kun kirjauduin sisäänpankkitunnuksilla. Nyt kun minulla on käyttäjätunnus, tuo vaihtomahdollisuus netissä on kadonnut!
    Nyt ei ole kuun viimeinen päivä.
    Lisäksi kysyin asiaa aiemmin tehdessäni puhelimitse muutoksia nettiliittymään, eli asiakaspalvelija juuri neuvoi tekemään tämän muutoksen netissä.
    Joku ei tässä taaskaan nyt mene ollenkaan niinkuin pitäisi!

  • Hei Jaakko!

    Sopimusasiakkaan vaihto ei ole mahdollista mikäli liittymällä on jokin ajastettu muutos käynnissä, esim. liittymätyypin vaihto. Tähän viittaa myös se että aikaisemmin painike oli sinulla näkyvillä.

    Liittymätyypin vaihdot ja sopimusasiakkaan vaihdot tapahtuvat kuun vaihteessa joten samaan aikaan näitä ei ole mahdollista tehdä, tuota kannattaa yrittää uudelleen kuun vaihduttua

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moi! Miten saan puhelinliittymiemme hallintaoikeuden myös vaimolle? Tarkoitus olisi että myös hän voisi saada valtuudet muuttaa lastemme liittymätyyppiä?

  • Hei Juha!

    Tällöin kyseessä on tavallinen valtakirja, DNA Äly, Mini ja Rajaton -liittymillä valtakirjan voi lisätä suoraan DNA Minun palveluni -sivustolta

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei!
    Siirsimme liittymäni isältä minulle DNA:n nettipalvelussa. Tuleeko liittymä välittömästi minun nimiini vai kauan siinä kestää?

  • Hei Nella!

    Tarkastathan sähköpostisi, olet saanut sinne ohjeet kuinka toimia tuon omistussuhteen muutoksen kanssa.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei!
    Olen saanut ohjeet s-postiini ja hoitanut omistusmuutoksen myös omalta osaltani. Mietin vain, että onko liittymä nyt siis heti nimissäni vai meneekö siinä kauan? Tämä jäänyt siis epäselväksi.

  • Hei Nella!

    Omistajan vaihto tulee voimaa seuraavan laskutuskauden alusta alkaen eli helmikuussa tehty muutos astuu voimaan 1. maaliskuuta.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Minulta ei löydy tuolta omilta sivuilta noiden ylläolevien neuvojen mukaan tuota sopimusasiakkaan vaihto juttua.. Miksi ei? Vielä ei ole kuun loppu? Kyseessä on superäly paketti joka pitäisi vaihtaa pojan omiin nimiin ja poika on täysi ikäinen

  • Valinta poistuu näkyvistä mikäli liittymällä on jokin muutospyyntö jo käynnissä, kuten esim. liittymätyypin vaihto joka estää sopimusasiakkaan vaihdon

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Iiro, ei ole meneillään mitään sellaista.. Eli missä vika?

  • Tuota on pahempi arvuutella kun muutoin valinta on näkyvissä, tarkemmin asian selvittäminen vaatii yhteydenottoa asiakaspalveluun

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ollaan vaihtamassa tytön liittymä hänen nimiinsä. Tytär sai s-postiin käyttäjätunnuksen ja kännykkään salasanan. S-postin linkki sivulle, missä vaihto pitäisi tehdä vie sivulle, joka poistettu ja tilalle tarjotaan minun palveluni kirjautumista, mutta annetut tunnukset eivät pelitä. Hieno järjestelmä, mutta ei ihan pelitä.

  • Hei Jari!

    Ei tuon kyllä pitäisi niin toimia, voisitteko laittaa tuon saadun sähköpostin sisällön asiakaspalveluun niin vikaa voidaan tutkia tarkemmin

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Haluamme vaihtaa pojan liittymän hänen omiin nimiinsä kun on nyt täysi-ikäinen. Liittymä on nyt isän nimissä ja noin 10 kk määräaikaista sopimusta jäljellä. Päteekö tuo määräaikainen sopimus myös omistajavaihdoksen jälkeen? Vai pystyykö hän valitsemaan itselleen haluamansa liittymän ja operaattorin? Mitään laitetta ei liittymään ole kytketty.

  • Hei Sanna!

    Määräaikaisuus jatkuu normaalisti omistajanvaihdoksen jälkeenkin. Tämän jälkeen liittymän uusi omistaja eli poikasi voi itse valita haluamansa liittymätyypin. Myös operaattorin vaihto onnistuu, mutta määräaikainen sopimus kuitenkin velvoittaa suorittamaan DNA-sopimuksen mukaiset maksut sopimuskauden loppuun asti.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei!
    Liittymäni oli ennen isäni nimissä (laskut menivät hänelle), menimme hänen DNA tunnuksilleen ja toimimme tuolla yllä olevien ohjeiden mukaan (minulla oli DNA Äly liittymä joka vaihdettiin DNA rajaton 4G tehoksi puhelinpalvelun kautta samaan aikaan, uusi liittymä tulee voimaan 12.3) en kuitenkaan ole saanut sähköpostiini vielä mitään tunnuksia tai jatko-ohjeita, miten kauan näissä menee? Olen tarkistanut sähköpostini roskapostikorin

  • Hei Janita!

    Sähköpostin pitäisi tulla sinulle muutaman minuutin kuluessa, eli todennäköisesti tuossa on nyt mennyt jotakin mönkään. Olethan huomenna yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044 (klo 9 -16.30), niin selvitetään mistä homma oikein kiikastaa.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei,

    minulla on ikivanha dna-lahja littymä, joka on äitini nimissä. Minä olen ilmeisimmin tässä liittymässä mainittu käyttäjänä ja haluaisinkin siirtää liittymän täysin nimiini. Tämä liittymän omistajavaihdos pitää varmaankin suorittaa dna-kaupassa?

  • Hei Kim! Kyllä, kun kyse on vanhan mallisesta DNA Lahja -liittymästä, onnistuu sen omistajan vaihto DNA Kaupassa.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Heips!

    Minun pitäisi siirtää kolme SuperÄlypakettia (4G 200) nykyisten haltijoiden omistukseen. Liittymistä yhdessä lukee, että kyseessä on määräaikainen sopimus 10.3.2016 - 9.3.2017. Ja kahdessa lukee sama päivinä 1.11.2015 - 31.10.2016.

    Jos omistaja vaihtuu, niin ei kait tuo määräaikaisuus sido uutta omistajaa?

  • Hei Juki!

    Sopimus siirtyy kokonaisuudessaan uudelle omistajalle, eli jos sopimuksella on määräaikaisuus, niin se siirtyym myös uudelle omistajalle.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mikä ihmeen valtakirja, riittääkö pelkkä paperilappu?

  • Valtakirja voi olla tulostettu asiakirja josta käy ilmi seuraavat tiedot:

    • Valtuutetun nimi
    • Valtuutetun henkilötunnus
    • Voimassaoloaika, alku ja loppu
    • Mitä valtuutus koskee
    • Valtuuttajan nimi
    • Valtuuttajan henkilötunnus
    • Valtuutetun ja valtuuttajan allekirjoitus

    Vaihtoehtoisesti liittymän omistaja voi lisätä valtakirjan sähköisesti Minun palvelussani.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei!
    Teimme Äitini kanssa omistaja vaihdon (liittymäni hänen nimissöän). Yritin useaan kertaan varmentaa vaihdosta pankkitunnuksilla mutta luvun antamisen jälkeen tulee aina seuraavanlainen tilanne. Ja eteenpäin ei pääse. Eli siis en voi varmentaa vaihtoa loppuun asti. Kyseessä on rajaton 4G. Vaikuttaako muutama luottomerkintä asiaan. Tänään kuitenkin avasin liikkeessä pojalleni uuden liittymän ja merkinnät eivät vaikuttaneet.
    Haluaisimme tämän liittymän minun nimiini koska en halua vaihtaa pihelinnumeroa.

  • Hei JD!

    Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa missä ongelma oikein on.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei,

    Liittymäni nykyinen omistaja on tehnyt omistussuhteen vaihdon liittymääni ja olen vahvistanut vaihdon sähköpostiini tulleen linkin kautta. Olen tunnistautunut vahvistuksessa pankkitunnuksillani ja saanut ilmoituksen, että vaihto oli onnistunut. Pitäisikö minulle tai liittymän nykyiselle omistajalle tulla vielä sähköpostitse tai muuten ilmoitus omistajan vaihdon onnistumisesta vai voinko nyt luottaa että omistaja automaattisesti vaihtuu seuraavan kuun vaihteessa?

  • Hei MKK!

    Voit luottaa kyllä siihen, että omistajan vaihto on onnistunut jos sait tehtyä tuon onnistuneesti läpi.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mitä jos omistajalle ei ole verkkopankkitunnuksia ja kyseessä on DNA Äly-liittymä (nyt kun liittymätyyppi vaihdetaan automaattisesti uudistuksen myötä), onko mahdollista tehdä sopijan vaihto myymälässä valtakirjalla?

  • Hei Ihmettelijä!

    Jos sopimusasiakkaan vaihto ei syystä tai onnistu Minun palveluni kautta niin susoittelen olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme että voimme selvittää asiaa tarkemmin, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Onnistuuko omistajan vaihdos jos soittaa asiakas-palveluun.

  • Hei
    Olen soittanut asiakaspalveluun, ja pitkään kuuntelin musiikkia. Sieltä ei suostuttukaan vaihtamaan sopijaa, vaan tarjottiin kaksi vaihtoehtoa - jonottaminen kaupassa ja netti. Sain vähän epämääräiset ohjeet sopijan vaihtoon. Otin ne ylös. (Puheluthan teillä ilmeisesti nauhoitetaan.) Tuhlasin yli puoli tuntia luomalla tunnukset ja etsiessäni sitä maagista kohtaa, jossa voin siirtää liittymä poikani omaan nimeen. En löytänyt.
    Hain sivuiltanne kohdesanoilla, ja löysin nämä ohjeet, jotka ovat keskustelun alussa. Tein kaiken uudestaan step-by-step. EI OLE siellä Liittymän hallinnan alla mitään kohtaa Tilaa sopijan vaihto!

    Huomasin että tätä kysytty jo aikaisemmin, mutta en löytänyt vastaustanne.
    Miten toimin.
    Tämän ei todellakaan pitää viedä niin paljon asiakkaan aikaa.

  • Hei Noora!

    Jos liittymän hallinnan alta löytyy muut vaihtoehdot, mutta sopimusasiakkaan vaihto puuttuu niin tuo johtuu siitä liittymällä on jokin muutos ajastettuna tai liittymän käyttöä on rajoitettu esim. laskujen vuoksi tai liittymällä on aktiivinen DNA Reilu -sopimus

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Pystynkö avaamaan mitään puhelinliittymää teille, kun luottotiedot ovat menneet?

  • Hei Ttii!

    Luottohäiriöinen asiakas, jolla ei ole ulosotossa todettua varattomuutta tai teleoperaattorin maksuhäiriömerkintää, voi saada liittymän, jonka käyttöä on rajoitettu palvelu- ja ulkomaapuheluiden osalta. Lisätietoa tästä saat tarvittaessa asiakaspalvelustamme.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei.
    Missä ja miten voi vaihtaa liittymän käyttäjää?
  • Hei!

    Sopimuksen käyttäjän tiedot voidaan päivittää asiakaspalvelumme kautta.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä
    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei!

    Liittymäni on yrityksen nimissä ja haluaisin siirtää sen takaisin omiin nimiini. Kuinka toimin?
  • Hei Tiina!

    Jos liittymä on tällä hetkellä yrityksen nimissä niin yrityksen tulee ilmoittaa omistajan muutoksesta. Olethan siis yhteydessä yrityksen edustajaan/nimenkirjoitusoikeudelliseen henkilöön ja pyydät häntä ilmoittamaan meille omistajan muutoksesta, kiitos.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei,

    Onnistuuko puhelimen osamaksusopimuksen siirto toiselle ihmiselle millään tavalla?
  • Hei!

    Laitesopimuksen siirto toisen henkilön nimiin ei onnistu, mutta laskut voidaan omistajan pyynnöstä lähettää myös erilliselle maksajalle. Maksajan vaihto onnistuu asiakaspalvelun kautta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Voinko siirtää laitemaksun (Mokkula) lyhennyksen toiselle kun olen jo siirtänyt liittymän laskutuksen hänelle? Vai onko laite aina maksettava yhdeltä tililtä?
  • Kuten tuossa viestiäsi edeltävässä viestissämme olemmekin jo kertoneet, laitteen omistajuutta ei ole mahdollista siirtää toiselle henkilölle. Laitteelle voidaan kyllä määritellä erillinen maksaja, tämä hoituu tarvittaessa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei, onnistuuko entisen avopuolison nimissä oleva liittymäni vaihtamaan omiin nimiini? Kyseinen liittymä on ollut hänen nimissä, koska minulla maksuhäiriömerkintä kauan aikaa sitten. Liittymä pitäisi mahd pian saada omiin nimiini, jos se onnistuu, kun minulla tuo vanha maksuhäiriö merkintä.
  • Hei Tietämätön,

    olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan tilannetta tarkemmin, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös
    Facebookissa​​​
    Twitterissä​​​
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Liittymää ei voi vaihtaa toiselle esittämällänne tavalla ainakaan teidän omassa toimipisteessä! KO. toimenpide vaati uudet sim kortit ja uudet kalliimmat liittymät!
  • Hei,

    Haluan vaihtaa liittymän toisen henkilön nimiin. Yritin seurata tässä ketjussa olleita ohjeita, mutta "liittymän hallinta" -kohdan alta löytyy ainoastaan hinnasto, ei mitään muuta nappia.

    Ongelma ei johdu ainakaan seuraavista asioista:
    - Liittymätyyppi on DNA Nopea 4G Rajaton
    - tänään on 4.11. (ei siis kuun viimeinen päivä)
    - ei pitäisi olla kyse tästä: "Valinta poistuu näkyvistä mikäli liittymällä on jokin muutospyyntö jo käynnissä, kuten esim. liittymätyypin vaihto joka estää sopimusasiakkaan vaihdon"
    - kaikilla osapuolilla on luottotiedot kunnossa

    Voisitteko ystävällisesti taikoa sen "Liittymän omistajan vaihtaminen" -napin tuonne nettipalveluun? En voi mennä DNA-kauppaan.

    Toivon nopeaa vastausta, kiitos.
  • Hei Johanna!

    Tukisivusto on julkinen keskustelupalsta joten vaitettavasti tätä kautta emme voi ongelmaa tarkemmin selvittää. Mikäi sopimusasiakkaan vaihto on siis edelleen ajankohtainen niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että voimme selvittää tilannetta tarkemmin asiakastietojesi kanssa, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä:
    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei!
    Mikä olisi helpoin tapa toimia tässä tilanteessa:
    Äidilläni oli nimissään puhelinliittymä, ja siinä kaksi numeroa (hänen omansa ja isäni). Äitini kuoli hiljattain ja nyt pitäisi liittymä saada isäni nimiin. Soitin as.palveluun, josta pystyttiinkin poistamaan äitini numero, mutta omistajanvaihdos ei soittamalla onnistu. Neuvottiin menemään DNA-kauppaan.

    Ongelma on, että isäni on 80-vuotias ja liikuntarajoitteinen, lähin DNA-kauppa on 40 kilometrin päässä. Netin kautta asioiminen ei onnistu, koska äidilläni ei luultavasti ollut tunnuksia DNA-palveluun.

    Onko mahdollista, että isäni kirjoittaisi minulle valtakirjan asian hoitamista varten? Liittymän nykyiseltä omistajaltahan sitä ei ole mahdollista saada.
  • Eipä löydy kenelläkään tuota "liittymän hallinta" kohdan alta muuta kuin "yksityiskohtainen hinnasto ". Neuvot ja ohjeet ihan hyvät ja selkeät mutta eivät vastaa todellisuutta. Tätä omistajan vaihdosta on nyt väännetty DNA:n kanssa kohta 4kk ja vaikka mihin soittaa niin ei auta, sama levy pyörii. Voin kertoa ettei koskaan milloinkaan ole saanut niin huonoa asiakaspalvelua kuin mitä teiltä ollut saamatta. Kun sopimus päättyy niin voitte olla varmoja että operaattori vaihtuu eikä teidän puljulta tule enää koskaan mitään.
  • Hei Heikki!

    Oliha kyse varmasti puhelinliittymästä ja nimenomaan laskutusliittymästä? Jos omistajan vaihto ei jostain syystä onnistu itsepalvelussani niin tässä voidaan auttaa kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos muutos ei onnistu asiakaspalvelun avustuksellakaan niin siinä tapauksessa voidaan katsoa jotain muuta keinoa omistussuhteenmuutoksen tekemiseksi. Pahoittelut ongelmista asian kanssa!
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei.
    Kaverini nimissä on käyttämäni Dna rajaton liittymä, minulla itselläni on luottotietohäiriö merkintä rikosoikeusasia, joka tullu nuoruuden töppäilyistä. Käräjäoikeuden määräämä korvaussumma huomattava, jota lyhennetään ulosottoon joka kuukausi. Nyt kaverini haluaisi lopettaa liittymän koska teiltä päin oli soiteltu hänelle ja ihmetelty miksi hänen nimissään on 2-liittymää, hänen omansa ja minun käytössäni oleva! Itse en ole velkaa Dna:lle ja laskuni olen aina maksanut ajallaan, muutaman kerran hiukan myöhässä mutta en siten että, liittymä olisi keritty sulkemaan kertakaan. Laskuni kuukaudessa ovat 30-55e/kk. Dna:lta kun on oltu kaveriini yhteydessä viime viikolla, niin sieltä on sanottu että, olemassa olevaa puhelinnumeroa ei voi siirtää nimiini mutta, voin saada uuden liittymän ilman vakuusmaksua. Onko näin ja jos ei ole, niin paljonko se vakuusmaksu sitten olisi, jotta saisin uuden rajattoman liittymän omiin nimiini? En halua muilta operaattorilta sopimusta. Olen aina asioinnu Dna:aan kanssa ongelmitta, edellisenä vuonna kävin käteisellä ostamassa uuden Samsung edge S7 kännykän! Internet Dna-welho nettiyhteys on nimissäni ja käytössäni ja laskut olen hoitanut ajallaan ja eikä näin ollen minulla ole teille päin mitään velkaa koskaan kertynyt. Laskut hoidetaan ennen eräpäivää. Prepaid liittymät ei kiinnosta.

    T:Harri.
    Harri Salo
  • Hei Harri!

    Jos prepaid-liittymä ei ole vaihtoehto niin kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme katsoa onko uuden liittymäsopimuksen tekeminen sinun omiin nimiisi mahdollista.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä:
    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_fi

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Kiitos tiedosta.

    Pitää soittaa asiakaspalveluun ja tiedustella asiaa!

    T.Harri.
    Harri Salo
  • Hei,
    haluan liittymän omistajanvaihdoksen, itseltäni pojalleni. Olen toiminut ohjeittenne mukaan.  Ei löydy ohjeittenne mukaista  "Muokkaa" -toimintoa.
    Tässä se mitä näkyy:
    Liittymän hallinta
    Näitä tietoja voit hallita itsepalvelun kautta:
    Yksityiskohtainen hinnasto »
    Liittymän nimeäminen
    Kuinka siis toimia?

    Eero Ahre
  • Eli Liittymän hallinta -otsikon alla ei näy mitään muuta kohtaa kuin Liittymän nimeäminen? Jos näin on, olisitko puhelimitse asiakaspalveluumme yhteydessä tilanteen tarkistamiseksi, kiitos.

    Asiakaspalvelumme 044 144 044 on avoinna tänään pe 22.6.2018 klo 8-14 ja juhannuksen jälkeen maanantaina taas normaalisti 8 - 18.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei,

    Isäni omisti puhelinliittymäni, mutta teimme omistajanvaihdoksen minun nimiini. Loin nyt omat tunnukset verkkopalveluun. "Aktivoi liittymäsi" -kohdassa kysytään tilausnumeroa. Näenkö tuon jostain? Vai aktivoituuko liittymä käyttäjälleni automaattisesti kuun vaihteessa kun homma on "virallista" tms. ?
    Janita
  • Moi Janita!

    Liittymää ei tarvitse enää erikseen aktivoida omistajanvaihdon yhteydessä, se ilmestyy asiakkuudellesi automaattisesti kuun vaihteessa.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei, miksi ei liittymän omistajan vaihto onnistu vaikka ei ole kuukauden viimeinen päivä?

    Johan
  • Olen tapellut asian kanssa nyt pari tuntia ja alkaa aika loppua...
    Johan
  • Kiitos vaan avusta.. taas pitää odottaa kuukausi että saa asian eteenpäin
    Johan
  • Hei, omistussuhde oltaisiin muuttamassa ja tuli tekstiviesti, ongelma vaan että sähköposti ei tullut mikä neuvoksi?
    Andreas
  • Moi, tarkisitko vielä myös sähköpostin roskapostikansion, ettei viesti ole mennyt sinne? Entä kirjoittihan liittymän nykyinen omistaja uuden omistajan sähköpostin varmasti oikein?
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei, sopimusasiakkaan muutoksen vahvistamiseen liittyvä sähköposti tuli käyttäjätunnuksen kanssa, mutta en ole vieläkään saanut tarvittavaa salasanaa tekstiviestillä puhelimeeni. Kaikki tarvittavat tiedot kuten puhelinnumero on oikein. Mistä syystä en saa tekstiviestiä puhelimeeni?
    Jenna
  • Teitkö tuon muutoksen eilen tai tänään? Selvitämme tällä hetkellä vikaa jossa jotkin asiakastekstiviestit lähtevät normaalia hitaammin liikkeelle
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Minulla sama ongelma kuin Jennalla, eli omistajan vaihdokseen liittyvä salasana ei tule perille tekstiviestillä. Kokeiltu tehdä omistajuuden siirto kahteen kertaan tänään. Uuden omistajan puh nro on varmasti syötetty oikein.
    Jaana
  • Kun aikoo vaihtaa liittymän omistajaa sanoo palvelu, että peritään hinnaston mukainen maksu. Mutta mistä löytää hinnaston??? Todella hankalaa.  Hinta omistajanvaihdolle pitäisi löytää helposti. Pitäisi tietää palvelun hinta, jotta voi vaikka ensin vaihtaa liittymän toiselle operaattorille, jos siellä halvempi vaihtaa omistajaa.
    Lena
  • Hei Lena,

    Hinnaston löydät täältä. Palveluhinnasto on viimeisellä sivulla.
    Omistussuhteen muutos maksaa 10 e.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.