Sopimuksen siirto toiselle henkilölle / Omistajanvaihto
Haluaisin vaihtaa pojan liittymän hänen omiin nimiinsä mutten muista kuinka se tapahtui?
Seuraa viestiä
5
seuraajaa
Omistajan vaihto on mahdollista numeronluovutuksella. Numeron voi luovuttaa asioimalla DNA Kaupassa sekä Oma DNA -sovelluksen kautta, mutta numeron vastaanottaminen on mahdollista vain DNA Kaupoissa.
Luovuttaja (numeron nykyinen omistaja) ja vastaanottaja (numeron uusi omistaja) voivat asioida DNA Kaupassa yhdessä, jolloin myös luovutus saadaan tapahtumaan välittömästi.
Numeronluovutuksesta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10€ luovuttajalta.
Mikäli nykyinen omistaja ei pääse DNA Kauppaan, voi numeron luovutuksen tehdä DNA:n virallisella numeronsiirtovaltakirjalla tai luovuttamalla numeron Oma DNA-sovelluksen kautta.
Valtakirja löytyy nettisivuiltamme https://www.dna.fi/tuki-puhelinliittymat/liittyman-lisapalvelut kohdasta ”Numeron siirto vanhasta liittymästä uuteen”.
Numeronluovutus Oma DNA -sovelluksessa
Voit ladata sovelluksen iPhonelle App Storesta bit.ly/omadna1 tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta bit.ly/omadna2
Numeron luovutus löytyy liittymän tietojen alta kohdasta "Liittymän hallinta".
Numeronluovutus on voimassa 30 päivää, jonka kuluessa uuden asiakkaan tulee käydä DNA Kaupassa tekemässä uusi liittymäsopimus numerolle.
EDIT: Ohje päivitetty 16.4.2021/ DNA IdaT
Estääkö määräaikainensopimus omistajavaihdoksen DNA Itsepalvelussa?
Hei Jukka, määräaikaisen liittymän voi siirtää toiselle omistajalle, mutta laitetta ei voi tai jos liittymä on kytköksissä laitteeseen.
Mitenkä onnistuu nettiliittymän vaihto omistajalta toiselle?
Hei Mika!
Kiinteän nettiliittymän siirtäminen toisen henkilön nimiin ei ole valitettavasti mahdollista. Kehotan siis irtisanomaan oman sopimuksesi ja kaveriasi tekemään uuden nettisopimuksen meidän kanssa.
Tämähän (irtisanominen) ei kuitenkaan ole mahdollista, koska kyseessä on määräaikainen sopimus, joten tästä syystä omistajanvaihdos olisi tullut kyseeseen. Tai onnistuuhan tuo irtisanominen kai kesken sopimuskauden, mutta eikös siitä tule jonkinlaisia "sakkomaksuja" maksettavaksi?
Hei Mika,
mikäli laajakaistaliittymä irtisanotaan muuton vuoksi ja uudessa osoitteessa ei ole DNAn saatavuutta, ei määräaikaisen sopimuksen jäljellä olevia kuluja veloiteta. Suosittelen sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme niin voimme katsoa tilanteen tarkemmin.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
Hei
Voiko puhelinliittymän omistajaa vaihtaa jos uudella omistajalla on luottotiedot menneet?
Kiitos!
Valitettavasti vaihto ei silloin onnistu.
Hei!
Isäni kuoli vähän aikaa sitten ja puhelinliittymäni oli vielä hänen nimissään. Miten voin vaihtaa liittymän omiin nimiini?
Hei !
Jos henkilö, joka on jo ollut ko. liittymän käyttäjänä tai joku muu kuolinpesän osakas, haluaa liittymän omistajaksi, tulee mennä DNA Kauppaan tekemään uusi liittymäsopimus.
Uutta sopimusta varten tarvitaan
edit. 16.4.2021 / Ohje päivitetty / DNA Ida T
Liittymän omistajanvaihdos
Haluaisin vaihtaa pojan liittymän hänen omiin nimiinsä. Onko se maksullinen toimenpide ja saisinko toimintaohjeet.
Hei JukkaN!
Liittymän omistajana vaihdosta veloitetaan 10 euroa ja toimintaohjeet löydät tämän viestiketjun alusta. 😀
Hei!
Yritän tehdä omistajanvaihtoa kahdelle liittymälle. Valitettavasti uuden sopijan kohdalla hyväksyminen ei onnistu. Yhdistyksen kaksi eri nimenkirjoitusoikeudellista henkilöä on yrittänyt vahvistaa muutoksen omilla henk.koht. pankkitunnareillaan, mutta järjestelmä ei ole hyväksynyt kumpaakaan.
Mitä meidän tulisi tehdä?
Hei Venla! Oletko siis siirtämässä liittymiä yrityksen nimiin? Kun muutoksen vahvistaminen ei onnistu, saako uusi omistaja jonkin virheilmoituksen?
Moikka!
Juu, siis olen siirtämässä kahta liittymää henkilöasiakkaalta yritykselle (tarkemmin yhdistykselle).
Uusi omistaja saa vahvistamisen yhteydessä virheilmoituksen, jossa sanotaan, että "tilaus on hylätty" (kuvakaappaus liitteenä).
Liitetty tiedosto

Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellisen henkilön kannattaa olla yritysasiakaspalveluumme yhteydessä ja tiedustella sitä kautta miksei siirto heidän omistukseensa onnistu.
https://www.dna.fi/yrityksille/ota-yhteytta
Näin teen. Kiitos!
Voinko siirtää minun nimissä olevan liittymän alle 18v pojan nimiin jonka käytössä liittymä on?
Liittymäsopimuksen omistajan tulee olla täysi-ikäinen joten valitettavasti omistussuhteenmuutos ei siten vielä onnistu
Moi! Miten saan puhelinliittymiemme hallintaoikeuden myös vaimolle? Tarkoitus olisi että myös hän voisi saada valtuudet muuttaa lastemme liittymätyyppiä?
Hei Juha!
Tällöin kyseessä on tavallinen valtakirja, DNA Äly, Mini ja Rajaton -liittymillä valtakirjan voi lisätä suoraan DNA Minun palveluni -sivustolta
Haluamme vaihtaa pojan liittymän hänen omiin nimiinsä kun on nyt täysi-ikäinen. Liittymä on nyt isän nimissä ja noin 10 kk määräaikaista sopimusta jäljellä. Päteekö tuo määräaikainen sopimus myös omistajavaihdoksen jälkeen? Vai pystyykö hän valitsemaan itselleen haluamansa liittymän ja operaattorin? Mitään laitetta ei liittymään ole kytketty.
Hei Sanna!
Määräaikaisuus jatkuu normaalisti omistajanvaihdoksen jälkeenkin. Tämän jälkeen liittymän uusi omistaja eli poikasi voi itse valita haluamansa liittymätyypin. Myös operaattorin vaihto onnistuu, mutta määräaikainen sopimus kuitenkin velvoittaa suorittamaan DNA-sopimuksen mukaiset maksut sopimuskauden loppuun asti.
Heips!
Minun pitäisi siirtää kolme SuperÄlypakettia (4G 200) nykyisten haltijoiden omistukseen. Liittymistä yhdessä lukee, että kyseessä on määräaikainen sopimus 10.3.2016 - 9.3.2017. Ja kahdessa lukee sama päivinä 1.11.2015 - 31.10.2016.
Jos omistaja vaihtuu, niin ei kait tuo määräaikaisuus sido uutta omistajaa?
Hei Juki!
Sopimus siirtyy kokonaisuudessaan uudelle omistajalle, eli jos sopimuksella on määräaikaisuus, niin se siirtyym myös uudelle omistajalle.
Mikä ihmeen valtakirja, riittääkö pelkkä paperilappu?
Valtakirja voi olla tulostettu asiakirja josta käy ilmi seuraavat tiedot:
Vaihtoehtoisesti liittymän omistaja voi lisätä valtakirjan sähköisesti Minun palvelussani.
Pystynkö avaamaan mitään puhelinliittymää teille, kun luottotiedot ovat menneet?
Hei Ttii!
Luottohäiriöinen asiakas, jolla ei ole ulosotossa todettua varattomuutta tai teleoperaattorin maksuhäiriömerkintää, voi saada liittymän, jonka käyttöä on rajoitettu palvelu- ja ulkomaapuheluiden osalta. Lisätietoa tästä saat tarvittaessa asiakaspalvelustamme.
Missä ja miten voi vaihtaa liittymän käyttäjää?
Sopimuksen käyttäjän tiedot voidaan päivittää asiakaspalvelumme kautta.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
Liittymäni on yrityksen nimissä ja haluaisin siirtää sen takaisin omiin nimiini. Kuinka toimin?
Jos liittymä on tällä hetkellä yrityksen nimissä niin yrityksen tulee ilmoittaa omistajan muutoksesta. Olethan siis yhteydessä yrityksen edustajaan/nimenkirjoitusoikeudelliseen henkilöön ja pyydät häntä ilmoittamaan meille omistajan muutoksesta, kiitos.
Onnistuuko puhelimen osamaksusopimuksen siirto toiselle ihmiselle millään tavalla?
Laitesopimuksen siirto toisen henkilön nimiin ei onnistu, mutta laskut voidaan omistajan pyynnöstä lähettää myös erilliselle maksajalle. Maksajan vaihto onnistuu asiakaspalvelun kautta.
olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan tilannetta tarkemmin, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Kaverini nimissä on käyttämäni Dna rajaton liittymä, minulla itselläni on luottotietohäiriö merkintä rikosoikeusasia, joka tullu nuoruuden töppäilyistä. Käräjäoikeuden määräämä korvaussumma huomattava, jota lyhennetään ulosottoon joka kuukausi. Nyt kaverini haluaisi lopettaa liittymän koska teiltä päin oli soiteltu hänelle ja ihmetelty miksi hänen nimissään on 2-liittymää, hänen omansa ja minun käytössäni oleva! Itse en ole velkaa Dna:lle ja laskuni olen aina maksanut ajallaan, muutaman kerran hiukan myöhässä mutta en siten että, liittymä olisi keritty sulkemaan kertakaan. Laskuni kuukaudessa ovat 30-55e/kk. Dna:lta kun on oltu kaveriini yhteydessä viime viikolla, niin sieltä on sanottu että, olemassa olevaa puhelinnumeroa ei voi siirtää nimiini mutta, voin saada uuden liittymän ilman vakuusmaksua. Onko näin ja jos ei ole, niin paljonko se vakuusmaksu sitten olisi, jotta saisin uuden rajattoman liittymän omiin nimiini? En halua muilta operaattorilta sopimusta. Olen aina asioinnu Dna:aan kanssa ongelmitta, edellisenä vuonna kävin käteisellä ostamassa uuden Samsung edge S7 kännykän! Internet Dna-welho nettiyhteys on nimissäni ja käytössäni ja laskut olen hoitanut ajallaan ja eikä näin ollen minulla ole teille päin mitään velkaa koskaan kertynyt. Laskut hoidetaan ennen eräpäivää. Prepaid liittymät ei kiinnosta.
T:Harri.
Jos prepaid-liittymä ei ole vaihtoehto niin kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme katsoa onko uuden liittymäsopimuksen tekeminen sinun omiin nimiisi mahdollista.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
Pitää soittaa asiakaspalveluun ja tiedustella asiaa!
T.Harri.
Isäni omisti puhelinliittymäni, mutta teimme omistajanvaihdoksen minun nimiini. Loin nyt omat tunnukset verkkopalveluun. "Aktivoi liittymäsi" -kohdassa kysytään tilausnumeroa. Näenkö tuon jostain? Vai aktivoituuko liittymä käyttäjälleni automaattisesti kuun vaihteessa kun homma on "virallista" tms. ?
Liittymää ei tarvitse enää erikseen aktivoida omistajanvaihdon yhteydessä, se ilmestyy asiakkuudellesi automaattisesti kuun vaihteessa.
Hinnaston löydät täältä. Palveluhinnasto on viimeisellä sivulla.
Omistussuhteen muutos maksaa 10 e.
Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan katsoa mitä tilanteessa on mahdollista tehdä. Kiitos!
Jos yhteisön nimissä on ollut nettiliittymä ja mokkula. Voiko tuota liittymää ja mokkulaa vaihtaa yksityisen henkilön nimiin?
Sopimuksen omistaja voi vaihtaa liittymän nimiisi vaikka siinä olisi määräaikainen sopimus voimassa.
Puhelinliittymäni on pappani nimissä ja hän kuoli vähän aikaa sitten. Minut on merkitty liittymän käyttäjäksi ja puhelinasiakaspalvelusta minut ohjattiin Telia Kauppaan jotta voi siirtää liittymän omalle nimelleni. Liikkeessä kuitenkin sanottiin ettei siirto onnistu ilman perunkirjaa, jossa voi mennä jopa se kolme kuukautta. Enkö tosiaan voi siirtää liittymää omiin nimiini ennen sitä?
- Kuolinpesän osakkaiden suostumukset numeronluovutukseen sekä
- Dokumentti, josta selviää ketkä ovat kuolinpesän osakkaita (jokin näistä riittää)
Omistajan vaihto on mahdollista numeronluovutuksella. Numeron voi luovuttaa asioimalla DNA Kaupassa sekä Oma DNA -sovelluksen kautta, mutta numeron vastaanottaminen on mahdollista vain DNA Kaupoissa.
Luovuttaja (numeron nykyinen omistaja) ja vastaanottaja (numeron uusi omistaja) voivat asioida DNA Kaupassa yhdessä, jolloin myös luovutus saadaan tapahtumaan välittömästi.
Numeronluovutuksesta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10€ luovuttajalta.
Mikäli nykyinen omistaja ei pääse DNA Kauppaan, voi numeron luovutuksen tehdä DNA:n virallisella numeronsiirtovaltakirjalla tai luovuttamalla numeron Oma DNA-sovelluksen kautta.
Valtakirja löytyy nettisivuiltamme https://www.dna.fi/tuki-puhelinliittymat/liittyman-lisapalvelut kohdasta ”Numeron siirto vanhasta liittymästä uuteen”.
Numeronluovutus Oma DNA -sovelluksessa
Voit ladata sovelluksen iPhonelle App Storesta bit.ly/omadna1 tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta bit.ly/omadna2
Numeron luovutus löytyy liittymän tietojen alta kohdasta "Liittymän hallinta".
Numeronluovutus on voimassa 30 päivää, jonka kuluessa uuden asiakkaan tulee käydä DNA Kaupassa tekemässä uusi liittymäsopimus numerolle.
- paljonko joudun maksamaan määräaikaisen liittymäni siirrosta, mikäli siirryn toisen operaattorin asiakkaaksi 10.5.2021 (eli määräaikaisuuteni päättyisi yhden vuorokauden ennen sopimuksen päättymistä)?
- paljonko vanhan puhelinnumeroni siirto toiselle operaattorille maksaa?
Martti: Numeronluovutusvaltakirjan tulee olla mukana DNA Kaupassa, sitä ei siis voi toimittaa etukäteen esim. asiakaspalveluun.
Sopimuksen siirtäminen toisen henkilön nimiin kesken kauden ei valitettavasti onnistu, mutta maksaja saadaan kyllä vaihdettua asiakaspalvelussa ja e-laskusopimuksen voi tehdä toisenkin henkilön laskusta.
Laskutuksen eriyttäminen hoituu asiakaspalvelumme kautta.
On ollut puhetta numeronluovutuksesta isältäni minulle jo jonkin aikaa mutta aina kun asiasta mainitaan dna kaupassa siellä sanotaan että vaihto ei onnistu siellä ja että se tarvitsee tehdä netin kautta... mutta näissä ohjeissa sanotaan että vaihto juuri tarvitsisi tehdä dna kaupassa koska numeron vastaan otto onnistuu vain siellä?
Miten asia oikein on?
viimeksi käyty porin itäkeskuksenkaaren kaupassa
Ottaisin sopimuksen muuten omiin nimiin, mutta luottotietojen takia ei onnistu.
Työnantajalla on myös dnan liittymät.
Numeron voi luovuttaa DNA Kaupassa tai Oma DNA-sovelluksessa.
Vastaanotto onnistuu toistaiseksi vain DNA Kaupassa.
Teimme äitini Oma Dna -sovelluksessa numeron luovutuksen minulle, ja sen jälkeen tilasin omalla Moi-tililläni uuden Moi Potti -liittymän äitini numerolla, entisten Moi-liittymieni kaveriksi. Moilta tuli vielä lisäkysyely johon täytin numeron nykyisen omistajan tiedot, eli äitini nimen ja hetun. Nyt Moin mielestä voisin aktivoida liittymäni, mutta DNA:lta tuli tänään tekstiviesti "Hei, liittymänumerolle XXX tilattu numeron luovutus on peruttu. Terveisin, DNA" ilman sen kummempia selityksiä.
Mikä nyt neuvoksi? Jos haluaa numeron itselleen ja samalla pois DNA:sta, onko silti käytävä DNA Kaupassa? Onko pakko tehdä väliaikainen (kallis) DNA-liittymä omissa nimissään ennen kuin voi vaihtaa operaattoria? Kyllä on vaikeaksi tehty, vaikka saman konsernin operaattorille yrittää siirtyä 😀
Koitettiin siirtää liittymääni isäni nimistä omiini, mutta dna kaupassa ei suostuttu sopimusta siirtämään, vaan olisi ollut pakko tehdä uusi sopimus (kalliimmalla hinnalla). Tässä ketjussa kuitenkin on mainittu, että liittymän määräaikaisuuskin säilyy omistajanvaihdoksen yhteydessä --> eli sopimus siirtyy vain uuden henkilön nimeen ja olenhan siis itse ollut tuon numeron käyttäjänä jo 15 vuotta, nyt vain pitäisi virallisesti "omistajuus" siirtää nimiini.
Puhelimessa asiakaspalvelu oli tosiaan luvannut, että liittymä jatkuu samanhintaisena mun nimissä, mutta liikkeessä myyjä ei tähän suostunut ja reissu jäi turhaksi.
Onko tässä nyt myyjä sitten toiminut virheellisesti vai mikä homma? Menee tosi vaikeeks tää asiointi teidän kanssa ja kalliiksi, kun joutuu edestakasin ajeleen liikkeeseen firman sisäisten ohjeistusten ollessa epäselviä myyjien kesken.
Tämä DNA kaupassa asioiminen tuntuu epäloogiselta ja turhalta sekä ennen kaikkea huonolta asiakaspalvelulta joka voi edesauttaa liittymän siirtymistä muille operaattoreille.
Elisan mukaan liittymän ja numeron omistajan vaihdos onnistuu ilman Elisa kaupassa tai DNA kaupassa käyntiä näin : Nykyinen DNA liittymän omistaja vaihtaa kyseessä olevan DNA liittymän Elisa liittymäksi . Tämän jälkeen hän siirtää numeron ja liittymän omistajuuden liittymän käyttäjälle verkkopalvelussa jonka jälkeen liittymän haltia ja käyttäjä eli siis uusi tuleva omistaja hyväksyttää / vahvistaa digitaalisesti tunnistautuneena numeron ja liittymän siirron sekä liittymän sopimusehdot eli liittymän omistaja tai uusi omistaja ei tarvitse fyysisesti vierailla missään myymälässä.
Eli kieltäytyykö DNA tarjoamasta asiakkaille mahdollisuutta siirtää numeron ja liittymän omistajuus liittymän nykyiselle haltijalle siten että kumpikaan ei tarvitse käydä DNA kaupassa ?
Numeron nykyinen omistaja voi luovuttaa numeron DNA Kaupassa tai Oma DNA-sovelluksessa.
Vastaanotto onnistuu toistaiseksi vain DNA Kaupassa, joten uuden omistajan tulee asioida siellä. Toivotaan että tulevaisuudessa muutos onnistuisi kokonaan verkossa.