Liittymien myynti vanhuksille

Teiltä oli puhelinmyyjä kaupannut vuodenvaihteessa 80v mummolleni nopean ja rajattoman 4g liittymän hintaan 34,90e (kampanja 27,90e). Ja tottakai vuoden määräaikaisella sopimuksella. Vanhalla näppäin nokialla hän ei todellakaan tämmöistä liittymää tarvitse eikä varmasti ole ymmärtänyt mitä on tilannut. Kun soitin asiakaspalveluunne, asialle ei kuulemma mitään voinut enää tehdä kun 14 päivän peruutusaika oli ehtinyt mennä umpeen.
Onko tämä yleinenkin käytäntö teillä kaupata vanhuksille ylihintaisia liittymiä ja sitouttaa heidät määräaikaisella sopimuksella josta ei pääse irti?

Kommentit

  • Hei Miikka!

    Pahoittelut että myyjä ei ole kartoittanut mummisi liittymätarpeita tarpeeksi kattavasti tai sopimusta tehdessä on tapahtunut jokin väärinkäsitys tai virhe. Määräaikainenkin sopimus voidaan kyllä kesken sopimuskauden vaihtaa toiseen, kunhan uusikin sopimus on määräaikainen. Pyydäthän siis sopimusasiakasta olemaan itse yhteydessä asiakaspalveluumme niin voidaan vaihtaa mummisi liittymä hänen käyttöönsä paremmin sopivampaan. Ilman valtakirjaa asiaa ei voida siis esim. sinun kanssasi hoitaa. Ohjeet valtakirjan lisäämiseen löytyvät tarvittaessa täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/valtakirja-liittymamuutoksia-varten/

    https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Nojuu kyllä teiltä lauantainakin ehdotettiin tuota liittymätyypin vaihtoa. Mutta siitä täytyisi maksaa muutosmaksu, sekä uusi liittymä olisi listahintainen ilmaan minkänlaista kampanjaa joten tulisi käytännössä samanhintaseksi kuin tuo tämänhetkinen. Eli ei mitään järkeä. Mielestäni ainoa oikea vaihtoehto teiltä olisi purkaa tuo määräaikaisuus jos ette pysty tarjoamaan kohtuuhintaista liittymää siihen tilalle.
    Miikka
  • Hei,

    vetoaisin DNA:n kuluttaja-asiakkaiden toimitusehdoissa olevaan kohtaan.

    https://www.dna.fi/documents/753910/853465/DNA_Oy_yleiset_sopimusehdot_kuluttaja-asiakkaille.pdf/19e2e7a5-62c3-75d0-14e3-50f7fa8d9784

    11.1 Purkaminen (kappale 2)

    Määräaikaista sopimusta ei voi irtisanoa päättymään kesken sopimuskauden. Asiakkaalla on kuitenkin oikeus irtisanoa määräaikainen sopimus päättymään kahden (2) viikon kuluttua irtisanomisesta, jos hän on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa muun erityisen syyn takia on hänen kannaltaan kohtuutonta. Teleyrityksellä on oikeus saada takaisin kytkykaupan yhteydessä luovutettu päätelaite 

    Mielestäni on ilmeistä, että sopimuksen voimassa pitäminen on kohtuutonta, kun vielä liittymä on kaupattu ilman sopimuksentekijän ymmärrystä tuotteesta ja jos hänellä ei ole edes edellytyksiä käyttää täysmääräisesti liittymää sen ominaisuuksien mukaisesti. Kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, jos asia ei aspan kanssa etene.
    Purnipsi
  • Niin pitänee kuluttajaneuvontaan ottaa yhteys kun dna:ta ei näy kiinnostavan asian hoitaminen. Oikeastaan voisi myös iltapäivälehtiin laittaa juttuvinkkiä näistä dna:n toimintaperiaatteista.
    Miikka
  • DNA:n puhelinmyyjä teki vuodenvaihteessa saman tempun anopille. Pelkkää huijausta, pyhelinmyyjä varmasti näki, että dataa ei ole käytetty koskaan. Liittymä on nyt vaihdettu hieukan halvempaan ja tietysti siitäkin veloitettiin. Reklamaatio lähtee vielä DNA:lle ja kuluttaja-asiamiehelle.
    Marko

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.