Siirry uusimpaan kommenttiin

Määräaikaisen liittymän irtisanominen

Onko sopimuksen purkamiselle perusteet jos nettiliittymä ei toimi ruuhka-aikana?
(4G toimii kohtalaisesti jos ei ole paljon muita käyttäjiä, koulujen lomien alettua alkoi tökkiminen)
Aspa:n chatissa sain neuvon, soita 0800.... häiriö ilmo ja että siellä voivat purkaa sopimuksen. Mutta tuo 0800... heppu, (asioita tutkittuaan) sanoi, että ei ole perusteita purkamiselle, eikä hän voi sitä tehdä. Kuulemma alueella on riittävästi mastoja, eikä ole tietoa koska 5G:n kattavuutta täällä lisätään.
Syy miksi aloin asiaa kyselemään on halukkuuteni vaihtaa minulla oleva 4G mokkula 5G mokkulaan. DNA sai aikoinaan myytyä minulle mokkulaan 5G liittymän, ja 2v määräaika alkoi alusta, jota jäljellä vielä toista vuotta.
ps. alueella 5G toimii kahdella muulla operaattorilla.


Pertti

Kommentit

  • Hei, jos ongelmaa on jo selvitetty vikapalvelussa ja yhteys on todettu toimivan sopimusehtojen mukaisesti ei kyseessä ole peruste irtisanoa määräaikaista sopimusta
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Mitkä on kustannukset jos irtisanon kesken kauden?
    Pertti
  • Ainakin joskus määräaikaista sopimusta ei tarvinnut erikeen irtisana, kun vaihtoi kallinpaan. Se 0800.. numero menee asiakaspalveluun, kun se on auki. Kannttanee ainakin kysyä.
    PW
  • @PW
    Kiitän vastauksesta, mutta.
    Kuinkahan tuo tilanne kohdallani paranee, jos johonkin kalliimpaan liittymään vaihdan?
    Onko siihen ehkä joku "kikka" kolmonen?
    Pertti
  • Voi olla, että tilanne ei parane. Joissakin tapauksissa voi huonontuakin.
    PW
  • Sijoita 4G reititin niin huonoon paikkaan että huonon yhteyden tunnusmerkit täyttyvät jopa DNA:n puolelta. Sitten aloita uusi valituskierros.
    DNA ei voi määrätä missä kohtaa taloa reititintä pidät.
    Huono signaalitaso (-100- -120 dbm) ja/tai netin download alle 5 Mbps niin irtisanomisperusteet on. Jopa jatkuva 5 Mbps DL alitus ruuhka- aikaan riittää syyksi.
    Enkä ymmärrä DNA: n politiikkaa, miksi pitää kynsin hampain kiinni tyytymättömästä asiakkaasta. Et luultavasti tuon episodin jälkeen palaa koskaan enään DNA: n asiakkaaksi.
    Talvensa
  • @Talvensa
    Kiitos hyvästä vinkistä.
    Kuinkahan ne sieltä operaattorin puolelta tarkastaa tuon "huonon yhteyden", tuleekohan oikein kotietsintä? :-)
    Pertti
  • Kun teet DNA:n nopeusmittauksen, niin he pystyvät siitä katsomaan tulokset.
    PW
  • @PW
    Että näkevät mittaustulokset tuosta noin vaan, niinköhän?
    Eikö tarvii sopia kuinka mitataan ja millä menetelmällä?
    Tuskin sentään reitittimen sijoituspaikkaa näkevät :-)
    Pertti
  • Sijoituspaikkaa eivåt näe.
    Tuolla on ohje, kuinka mittaus tehdään https://www.dna.fi/nopeustesti . Menetelmäkin selviää samalla.
    Heidän serveriltään se mittaus tehdään. Joutunet kertomaan heille IPosoitteen, josta mitukset on tehty.
    Yhden mittauksen perusteella tuskin mihinkään ryhtyvät.
    PW
  • @PW
    Kiitän vastauksesta. Onhan siellä ohjeita, kyllä, kyllä.
    Ei sentään aivan hengittämästä kielletä mittausten aikana.
    Ehkäpä määräajan umpeuduttua hengittelen vapaasti, nauttien toisen operaattorin palveluista, käyttäen myös laitteita Wifi:n kautta.
    Olavi
  • Kokemuksesta sanon myös sen että laskua ei kannata kiristyskeinona jättää maksamatta, menee hyvin livakasti perintään ilman suurempaa varoittelua.
    Itse joskus aikoinaan sain 60€ laskut kasvamaan 180€ perintätoimiston myötävaikutuksella. Siitä olen teille, DNA:n "palvelupäällikkö" hyvin kiitollinen.
    Talvensa

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.