Määräaikaisen sopimuksen purkaminen
olen muuttanut uuteen osoitteeseen, jossa minun dna:n liittymä ei toimi kunnolla. ilmeisesti jokin katvealue. onko mahdollista purkaa määräaikainen liittymäsopimus?
Seuraa viestiä
8
seuraajaa
Mikäli yhteys ei toimi kotiosoitteessa kuten pitäisi, voidaan määräaikainenkin sopimus tarvittaessa purkaa tämän vuoksi. Purkupyynnöt käsitellään aina tapauskohtaisesti, joten olethan tämän osalta yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Ensin tutkimme, kuinka yhteys on toiminnut, mistä heikko toimivuus johtuu ja mitä tilanteen parantamiseksi olisi tehtävissä.
Minun pitäisi irtisanoa määräaikainen liittymä määrittelemättömän pituisen ulkomaan oleskelun seurauksena. Soitin aiemmin asiakaspalveluun ja kuulemma pitäisi lähettää teidän dokumenttiosastolle todiste oleskelusta. Oletan että menolippu riittää..? Mitkä ovat tämän dokumenttiosaston yhteystiedot?
Mikäli palvelun saatavuus muuttuu, voidaan määräaikainen sopimus irtisanoa.
Olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme.
Irtisanominen onnistunee jo tässä vaiheessa ja homma hoituu kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044 tai lähetät meille viestin osoitteessa https://www.dna.fi/yhteystiedot.
onko mahdollista irtisanoa ennemmin ja maksaako se jotain?
Sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimuksesi milloin vain ja esimerkiksi siirtää numerosi toiselle operaattorille. Huomioithan kuitenkin että jos kyseessä on määräaikainen sopimus, tulee loput sopimuskauden maksut maksaa siirrosta tai irtisanomisesta huolimatta.
Tilasin uuden liittymän eri operaattorilta, koska nykyinen liittymä ei toimi kunnolla kotona ollessani. Voinko siis purkaa sopimuksen
Tämä on julkinen keskustelufoorumi, tätä kautta emme voi hoitaa asiakkuuksiin tai sopimuksiin liittyviä asioita.
Olisithan asiasta siis yhteydessä asiakaspalveluumme.
Eli 2 vuotta meni ja hinta nousi, uusi liittymän että vähän laski hinta ja tämä taitaa olla ketjuttamista? . Joten onko ok nyt lopettaa tämä " uusi" sopimus koska vain ettei tarvitse edes odottaa 2 vuotta?
Kaikki liittymät ovat pohjimmiltaan toistaiseksi voimassaolevia. Tämä tarkoittaa että liittymät jatkavat toimintaa toistaiseksi voimassaolevana kun määräaikainen sopimus päättyy, jolloin liittymä ei lakkaa yhtäkkiä vain toimimasta. Toistaiseksi voimassaolevan liittymän voi irtisanoa irtisanomisehtojen mukaisesti.
Jos sinulla on ongelmia tilauksen osalta niin olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 tai yhteydenottolomakkeella: https://www.dna.fi/yhteystiedot
Emme valitettavasti keskustelufoorumin kautta pysty tilauksia tai asiakastietoja käsittelemään
Lähetämme sopimuksista aina vahvistukset, joista on selkeästi nähtävissä myös mahdollinen määräaikainen sopimus. Sopimuksiin kannattaa aina tutustua ja lukaista ne läpi, jotta tilanteeseen voidaan puuttua samantien, jos tehty sopimus ei ollutkaan sitä mistä oli puhe. Myyjien toki tulisi aina mainita määräaikaisuudesta myös myyntitilanteessa.
Minulla on Dna rajaton kännykkäliittymä nettiominaisuudella. Tulen nyt saamaan työpaikalta puhelinedun ja en tarvitse liittymään enää rajaton/nettimonisuutta, pelkästään tavallisen puheominaisuuden. Onko minun mahdollista vähentää liittymän ominaisuuksia siksi aikaa ( en siis ole vaihtamassa sen osalta operaattoroia ) kun käytän työpaikan kännykkää. Määräaikainen liittymä oli tässä tapauksessa n2€ halvempi kuukaudessa kuin normihintainen.
Jos et tarvitse kuin puhetta, voit ehkä vaihtaa DNA Puhe -liittymään 4,90.
En suosittele ottamaan määräaikaisia sopimuksia DNA:n kanssa listatarjouksilla. Esim. DNA vastaavassa tilanteessa 12,90 euron Jämptistä oli tekemässä 9,90 euron tarjousta vuodeksi määräajalla, kun kerroin että hinta on kova.
En ottanut vastaan myymälässä, vaan menin Elisalle, ja tein numeronsiirron. Tämän jälkeen DNA-puhelinmyyjä soitti seuraavana päivänä nähtyään numeronsiirron ja tarjosi määräajalla samaa liittymääni 6,90 eurolla. Jäin DNA:lle.
Noin niitä tarjouksia kannattaa tehdä, ilman siirtoa ne ovat mitättömiä.
Ja voinko sitten irtisanoa sopimukseni?
Määräaikaisen puhelinliittymän voi vaihtaa kesken määräajan ainoastaan toiseen määräaikaiseen sopimukseen. Vasta määräaikaisuuden jälkeen sopimus on mahdollista vaihtaa toistaiseksi voimassa olevaan.
Myitte minulle 4G-liittymän puhelimitse, mutta teidän 4G ei toimi kuin pihalla! Joudun pakottamaan 3G:n päälle, jotta akku ei kulu hetkessä. Olen reklamoinut useampaan kertaan, ei mitään vaikutusta.
Onko minulla oikeus irtisanoa liittymä kesken sopimuskauden (ja ilman loppulaskua)?
Esimerkiksi minulle palvelun myynyt henkilö sanoi, että kokeile nopeampaa laajakaistayhteyttä. Pakettiin kuului myös kaksi 4g-simmiä. Kun en huomannut kokeilujakson aikana merkittävää eroa ja olisin halunnut palata aikaisempaan sopimukseen, se ei kuulemma ollut enää mahdollista eli vanhoja (edullisia) liittymiä en saanut takaisin... Nyt joudun roikkumaan vielä yhden vuoden määräaikaisessa todelliseen tehoonsa nähden ylihinnoitellussa sopimuksessa. Tämän katkeran pettymyksen takia DNA menettää yhden maksavan asiakkaansa pysyvästi.
Oman liittymän mahdollisen määräaikaisuuden voit tarkistaa Minun palvelustani, Oma DNA -sovelluksen kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
https://www.dna.fi/yhteystiedot
Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta https://apps.apple.com/fi/app/oma-dna/id1445655346?l=fi tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.omadna
Määräaikaisten sopimusten irtisanomiset katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkemmin katsoa tilannetta. Tavoitat asiakaspalvelumme kätevästi esim. Oma DNA sovelluksen chatin kautta. Lataa sovellus iOS-puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Play -kaupasta.
- Muutto ulkomaille.
- Muutto asuinpaikkaan, jossa ei kuuluvuutta.
- Nopeus ei täytä nykyään myytävän liittymän minimit (5 Mbps) tai liittymäsi omat minimit. Lähinnä pitää olla kotiosoitteessa, ei riitä jos ei esim. metsässä toimi.
- Jää työttömäksi ja sopimus on solmittu työssä ollessa.
- Sopimus on myyty väärin perustein esim. puhelinmyynnissä.
- Operaattori menee konkurssiin.
Sopimuksen purkuun ei riitä se, että luopuu esim. puhelimen käytöstä.jos haluan irtisanoa määräaikaisen puhelinliittymäni ennen määräajan loppumista, täytyykö minun maksaa liittymäni kuukausimaksut silti määräaikaan asti?
T. Tea
Entiseen osoitteeseen piti ottaa mobiililaajakaista DNA:lta..
Nyt olen muuttanut uuteen kerrostaloon alimpaan kerrokseen, ikkunat sisäpihalle päin ja heti edessä korkeat kerrostalot. Mokkula ikkunalla ja lisäantennit paikallaan. Iltaisin ei tule edes luvattua 5Mbit/s nopeutta (paksut tiiviit seinät ja ikkunat nykyaikaa)
Seinästä tulee kuidulla liittymä, josta maksan vuokran yhteydessä.
Eivät suostu purkamaan määräaikaista liittymää, jolla en tee yhtään mitään enää.
Voin kertoa, että halvemmaksi tulee teille purkaa tämä sopimus.
Tiedustelen kuuluuko DNA rajaton 4G 10M ( 18.9 euroa) tekstiviestipakettiin multimediaviestit ?
Nimimerkki Utelias
Multimediaviestit kuuluvat kaikkien DNA Rajaton -liittymien kuukausimaksuun eli näistä ei veloiteta erikseen.
Onko niin,että vanhan äitini puhelinliittymän määräaikaisen sopimuksen päättyessä, uutta sopimusta ei voi uusia niin, että hänen lapsensa menee Dna-kauppaan, soitetaan äidin puhelimeen, ja hän ilmoittaa, että määräaikaista sopimusta jatketaan? Vaaditaan äitiä tulemaan kauppaan tai antamaan valtakirja. Herranen aika, valtakirjanhan voi tehtailla.Äitini on sitä paitsi ollut Dna:n asiakas vuosia.
Puhelinliittymälle ei automaattisesti tule uutta määräaikaisuutta puhelinta tai osoitetta vaihtaessa, mutta mikäli samalla katsotaan uutta tarjousta ja kampanjahintaa kuntoon, liittyy tähän useimmiten myös määräaikaisuus.
Mikäli nettiliittymä joudutaan päivittämään muuton yhteydessä, on uusi sopimus määräaikainen.
liittymä on 150mb mutta paras mitä olen onnistunut samaan on 27mb. mikä ei tietenkään ole lähellekkään sitä mitä on luvattu. minkä ajan kuluessa voin liittymän irtisanoa ?
Jos kyseessä oli etämyynnin kautta tehty sopimus niin sinulla on 14 vuorokautta (sopimuksen alkamispäivästä alkaen) aikaa irtisanoa sopimus etämyynnin peruutusoikeudella. Selvitämme kuitenkin mielellämme ensin ongelmaasi tarkemmin. Olethan siis yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voidaan tarkastella liittymän toimivuutta ja sopimusasioita tarkemmin, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Voit olla yhteydessä meihin myös Minun palvelustani löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen tai Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
Muiden palveluihin voi kirjautua pankkitunnuksilla jos ei pääse omilla tunnuksilla.
Puhelinpalvelu ei toimi. Hidas.
Mennyt pari päivää jutun selvittäessä. Ajaen jo 100 kilometriä dna n myymälään. Ja sielläkin siirrettiin juttu pääpaikan dnalle jossa palveluhenkilö myymälässä jutteli myyjän kanssa ei asiakkaan. Keskustelun kävivät eri huoneessa.
Harmi kuulla, mikäli asiakaspalveluumme on ollut pitkä jonotusaika, tai palvelu on muutoin ollut hidasta. Toivottavasti sait kuitenkin asiasi hoidettua! Jos et, olisitko uudelleen puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 (ma-pe 8-18, la 9-16.30) yhteydessä, kiitos.
Kannattaa pirauttaa maksuttomaan myyntipalveluumme 0800 550044 niin katsotaan sinulle sopiva kokonaisuus.
Numero palvelee arkisin 9-20, la 10-16.
Voit tutustua paketointiin täällä, hinta määräytyy sen mukaan mitä palveluja Hubin mukaan ottaa.
DNA:n tukifoorumi on julkinen keskustelupalsta joten tätä kautta emme voi tehdä irtisanomisia. Otathan yhteyttä puhelinpalveluumme 044 144 044 niin saadaan hoidettua homma kuntoon.
Olethan sopimusasioissa yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mikäli on ottanut määräaikaisen liittymän ollessa töissä ja nyt joutunutkin pitkälle sairauslomalle ja sen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka johdota tulot ovat pienentyneet, onko määräaikainen liittymäsopimus mahdollista purkaa?
Tällaisessa tilanteessa voidaan tottakai selvittää, olisiko sopimus mahdollista purkaa tällaisen sosiaalisen suoritusesteen vuoksi. Asiaa päästään selvittämään tarkemmin asiakspalvelussa kun soitat meille numeroon 044 144 044 tai laitat viestiä Oma DNA -sovelluksen tai Minun palveluni kautta.
Otin teiltä määräaikaisen liittymän numeronsiirrolla uuden puhelimen myötä kun myyjä sitä niin kovasti mainosti. Tänään kun liittymä aukesi niin huomasin että liittymä ei toimi meidän työpaikalla ollenkaan. Kentät koko ajan ihan nollissa ja nettiyhteys toimii vain edge yhteydellä jos silläkään.. Joudun välillä jakamaan yhteyden myös tietokoneeseen töissä ja nyt on melko mahdotonta sitä tehdä. Voiko tämä purkaa?
Jos liittymä on etämyynnistä tilattu niin sillä on toki aina 14 vuorokauden peruutusoikeus. Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, että voidaan ensin selvittää yhteysongelmia tarkemmin. Tahtotilamme on tietenkin saada liittymä toimimaan niin kuin pitääkin. Myös mahdollinen määräaikaisuuden purkaminen hoituu asiakaspalvelun kautta.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Voit olla yhteydessä meihin myös Minun palvelustani löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen tai Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
Sopimuksen purkaminen muuton vuoksi on mahdollista kesken määräaikaisuudenkin. Irtisanominen onnistuu olemalla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.
Ehtoihin tehdyt muutokset johtuvat pääosin pakottavan lainsäädännön muuttumisesta. Lähes kaikki ehtomuutokset ovat kuluttajien eduksi, joten asiakkailla ei tässä tilanteessa ole irtisanomisoikeutta sopimusehtomuutokseen vedoten.
Voiko peruuttaa sopimuksen, Todistaja oli vieressä kun kysyin moneen kertaan, että onko samaan hintaan molemmat..
Muutenkin erittäin agressiivistä myyntiä. Haluan vastauksen heti!
Olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, niin voimme selvittää sopimusasioitasi tarkemmin sitä kautta, kiitos! Täällä julkisella keskustelupalstalla emme siis voi näitä tarkemmin ilman asiakastietoja yms. selvittää tai tehdä esim. muutoksia sopimuksiisi.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Tilausnumero xxx
Palautan SIM- kortin
Terv.
Erkki Koskinen
xxx
edit. Tiedot piilotettu /DNA Ida T
Jos tahdot perua liittymätilauksesi, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, kiitos.
Sim-korttia ei tarvitse palauttaa.
Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot
Aikas paljon negatiivistä palautetta, määräaikaisista sopimuksista ja niiden irtisanomisesta ? Ei kiva, koska itse olen törmännyt tähän samaan ongelmaan.
Hankin Hupi tv paketin määräaikaisen 18.6.19 alk., tilauksen tein Dna palvelutiskillä Helsingissä. Poika osasi puhua, saan sitä ja tätä ilmaiseksi. Mutta se ongelma, joka harmittaa, muutin Keravalle vuoden vaihteessa 19 ja osoitteen muutoksen yhteydessä, selvitettiin tilanteeni, koska talossa oli Elisan sop.niin siinä yhteydessä jouduin ottamaan dna mokkulan, sekä siinä yhteydessä Hupi tv sopimuskin muuttuui alkamaan 30.12.19 ja sitä sopimusta en löydä, ja kaiken kukkuraksi, en tee sillä mitään. Koska lapsenpseni asuu eri paikkakunnalla. Elikkä maksan aivan turhasta 34€ /kk
Todella ikävä kuulla, että sopimuksen suhteen on ollut epäselvyyttä. Määräaikaista sopimusta ei ole mahdollista purkaa ennenaikaisesti ilman painavia perusteita, mutta tottakai voimme asiakaspalvelussa tutkita, mikä olisi fiksuin vaihtoehto tässä tilanteessa sekä auttaa tuon mokkulan ja Hubin käytön kanssa. Hubia on tarvittaessa mahdollista käyttää myös toisen operaattorin kaapeliverkossa. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät osoitteesta dna.fi/yhteystiedot
Yhteystiedot löydät osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot
Jos oli niin luetko viestini uudelleen, siitä kyllä selviää, että kysymyksessä on määräaikainen Hupi tv sopimus. Kun muutin, niin ei taloyhtiössä ollut DNA verkkoa. Siinä muuton yhteydessä määräaikainen sopimus muuttui, eli tuli yli puolivuotta pakkoa. Kun määräaimainen sop.olisi päättynyt 8.6.21, mutta nyt se päättyy vasta 31.12.21 kun maksaa turhasta 34 kk.
Useimmin tässä tilanteessa alkaa uusi määräaikaisuus. Tarkemmin asiaa voidaan selvittää esimerkiksi myyntipalvelussamme numerossa 0800 550044 samalla kun katsotaan uusi sopimus ja kampanja kuntoon.
Jos uusi määräaikainen puhelinliittymäsopimus alkaa ja numero siirtyy DNA:lle 16.9.2021, niin siihen asti voin varmaankin vielä ilman mitään "sanktioita" vaihtaa halutessani vaikka toiselle operaattorille?
Itse sopimus on tehty 8.9. mutta alkamispäiväksi ilmoitettiin teiltä tuo 16.9.
Mikäli tilaus on tehty etämyynnin kautta, on voimassa 14 vuorokauden peruutusoikeus.
Jos määräaikainen sopimus ei ole itselle sopiva niin tarjoamme kyllä myös toistaiseksi voimassa olevia kampanjaliittymiä. Jokaiselle löytyy kyllä varmasti sopiva liittymä. Mikäli haluaa toistaiseksi voimassa olevan kampanjaliittymän niin tätä voi tiedustella esim. maksuttoman myyntipalvelun numeron kautta, p. 0800 550 044 tai paikan päältä DNA Kaupasta. Toki myös kaikissa asiakaspalvelukanavissa onnistuu katsoa sopimusasioita tarkemmin.
Tämä lienee riittävä peruste määräaikaisen liittymän purkamiseen?
On jo 5 viikkoa toiminut puutteellisesti. Päivisin suht ok, mutta iltaisin 17-23 välillä miten sattuu. Yritän epätoivoisesti katsoa Netflixiä ja tehdä muita juttuja, mutta ei vaan toimi. Sivut latautuvat minuuteissa, ei sekunneissa. Lisäksi jitter melkein 1000. Lähellä oleva masto on hiljattain päivitetty, tuskin minun takiani tekevät sinne enää mitään uutta. Toisaalta en voi tällaista yhteyttä käyttää, juuri niinä aikoina kun sitä eniten tarvitsee se ei tee muuta kuin pätkii. Sama sekä kännykällä että pöytäkoneen mokkulalla.
Tapauskohtaisia, tiedän, kunhan mietin että riittääkö tällainen yleensä perusteeksi ja mitä vaihtoehtoja asian suhteen on. Sama jatkuu viikosta toiseen.
www.dna.fi/yhteystiedot
Ikävä kuulla, että sopimusta tehdessä määräaikaisuus on jäänyt epäselväksi! Onko laajakaistan toimimattomuutta selvitetty jo asiakaspalvelumme toimesta?
Hai DNA sivuilta paikkaa mistä sanoisin liittymän irti mutta en löytänyt, olisi kyllä asiakkaan kannalta mukava jos löytäisin postiosoitteen tai linkin mistä voi lopettaa liittymän.
Timo
Palkatkaa nyt ihmeessä riittävästi ihmisiä sinne asiakaspalveluun, että saisitte sen toimimaan edes jollain tavoin, Nythän se ei toimi ollenkaan.
Ja helpottakaa netistä eroon pääsemistä, niissä tapauksissa, joissa se ei kertakaikkiaan toimi.
Irtisanomisen tiimoilta olisitko yhteydessä asiakaspalveluumme, yhteystiedot löydät osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot
Möitte puhelimessa vanhukselle (muistisairas) joka ei ymmärrä tällaisista liittymäasioista yhtään mitään määräaikaiset puhelin ja dataliittymät. Hänen doro puhelimessaan ei ole edes netin käyttö mahdollisuutta, niin siihen valikoitui kuitenkin 5g ja huippunopea (lue kallis) liittymä. Myös tietokoneeseen tuli laadukas (kallis) nettiyhteys. Valitettavasti emme tätä virhettä 14 päivän aikana saaneet tietoomme, niin sopimus muuttui päteväksi. Kävin neuvottelemassa asiasta myymälässä, ja vastaus oli selkeä että ei voi tehdä mitään. Soitin asiakaspalveluun, ja vastaus ihan sama. Tämä nyt tiedoksi muille tätä palstaa lukeville, että näin hyvä ja palveleva yritys tämä dna on.
Mihin numeroon olit yhteydessä? Vikatilanteissa auttaa asiakaspalvelumme vikapäivystys maksuttomassa numerossa 0800 300 500.
Minulle on myyty määräaikainen 5g liittymä, vaikka sanoin että puhelimeni on 4g. Luin kyllä sopimuksen ja muut tiedot, mutta se ei silloin pistänyt silmään. Voinko mitenkään tästä syystä purkaa sopimuksen etten maksa turhasta...
Kyllä kaupassakin palautetaan rahat, mikäli tuote on viallinen tai myyjä vahingossa ottaa tuotteesta enemmän rahaa kuin pitäisi.
Eikä tarvitse sanoa että "ota yhteyttä asiakaspalveluumme", siellä juuri oltiin töykeitä ja annettiin aivan ristiriitaista informaatiota.
Asiakkaana yli 20 vuotta ja näin palkitaan.
ÄLKÄÄ KIRJOITTAKO MITÄÄN MÄÄRÄAIKAISIA SOPIMUKSIA IHMISET! Ja jos kirjoitatte, niin kantakaa vastuunne, se on ollut ihan oma valinta.
Dementiasta kärsivän ihmisen tekemän sopimuksen saa ihan varmasti poikki, mutta siitähän ei ole kyse näissä viesteissä ja pelkkä ikä ei tarkoita vielä mitään...
Toisin kun nämä, että "tietokone hajosi en tarvi nettiä enää" valitukset. Ne on omia valintoja.
Puhelimesta kun löytyy nykypäivänä myös nettiyhteys, niin eipä se silloin ole must olla tietokonetta.
Yleensä en jaksaisi tämmösiin älyttömiin huomautuksiin vastailla, mutta nyt täytyy. Pena oot varmasti täydellinen ihminen ja elämäsi virheetöntä, onnea siitä.
Siellä on myös ehdot miten siitä määräaikaisesta pääsee eroon ja suuriosa tässä ketjussa on vaan katumuksen aiheuttamia keksittyjä tekosyitä, jotka paistaa läpi valituksista rankasti. Ja tietenkin päälle pitää vielä suuttua, kun ei mene läpi.
Ja Olen myös tehnyt huonoja kauppoja, mutta kannan niistä vastuun, enkä syytä muita omista virheistä. Ihme holhousyhteiskunta tästä Suomestakin tullut, kun jengi mistään kanna vastuuta, vaan kaikki on aina jonkun muun syy. Kantakaa vastuunne ja oppikaa virheistä!