Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

määräaikaisen sopimuksen purkaminen

olen muuttanut uuteen osoitteeseen, jossa minun dna:n liittymä ei toimi kunnolla. ilmeisesti jokin katvealue. onko mahdollista purkaa määräaikainen liittymäsopimus?

Kommentit

  • Hei Fanny!

    Mikäli yhteys ei toimi kotiosoitteessa kuten pitäisi, voidaan määräaikainenkin sopimus tarvittaessa purkaa tämän vuoksi. Purkupyynnöt käsitellään aina tapauskohtaisesti, joten olethan tämän osalta yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Ensin tutkimme, kuinka yhteys on toiminnut, mistä heikko toimivuus johtuu ja mitä tilanteen parantamiseksi olisi tehtävissä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei,

    Minun pitäisi irtisanoa määräaikainen liittymä määrittelemättömän pituisen ulkomaan oleskelun seurauksena. Soitin aiemmin asiakaspalveluun ja kuulemma pitäisi lähettää teidän dokumenttiosastolle todiste oleskelusta. Oletan että menolippu riittää..? Mitkä ovat tämän dokumenttiosaston yhteystiedot?
  • Asiakaspalvelumme sähköpostiosoite on palvelu@dna.fi, dokumentin voit lähettää sinne. Muistathan liittää viestiksi mitä liite koskee sekä omat yhteystietosi, niin asian käsittely on mahdollisimman mutkatonta, kiitos!
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Onko määräaikaisen nettiliittymän purkaminen mahdollista muuton yhteydessä? Olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja siellä on käytössä taloyhtiölaajakaista.
  • Hei JM,

    Mikäli palvelun saatavuus muuttuu, voidaan määräaikainen sopimus irtisanoa.
    Olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Määräaikainen sopimukseni päättyy 28.12 2018. Aion purkaa sopimukseni. Maksan toki laskuni sopimusajalta. Voinko purkaa sopimuksen jo nyt jotta en unohda purkaa sitä joulukuussa? Riittääkö , että ilmoitan nyt puhelimitse purkavani sen vai onko teillä joku irtisanomislomake?
  • Hei Risto!

    Irtisanominen onnistunee jo tässä vaiheessa ja homma hoituu kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044 tai lähetät meille viestin osoitteessa https://www.dna.fi/yhteystiedot.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • heippa. määräaikanen puhelinliittymän sopimus päättyy 10.2.2019
    onko mahdollista irtisanoa ennemmin ja maksaako se jotain?
  • Hei Irmeli,

    Sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimuksesi milloin vain ja esimerkiksi siirtää numerosi toiselle operaattorille. Huomioithan kuitenkin että jos kyseessä on määräaikainen sopimus, tulee loput sopimuskauden maksut maksaa siirrosta tai irtisanomisesta huolimatta.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei!
    Tilasin uuden liittymän eri operaattorilta, koska nykyinen liittymä ei toimi kunnolla kotona ollessani. Voinko siis purkaa sopimuksen
    Tanja Rajala
  • Hei Tanja,

    Tämä on julkinen keskustelufoorumi, tätä kautta emme voi hoitaa asiakkuuksiin tai sopimuksiin liittyviä asioita.

    Olisithan asiasta siis yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • 2011 voimaan astunut lainsäädäntö, joka kieltää määräaikaisten sopimusten ”ketjuttamisen” ja tällä tapaa kuluttajan pitämisen väkisin liittymäntarjoajan koukussa.

    Eli 2 vuotta meni ja hinta nousi, uusi liittymän että vähän laski hinta ja tämä taitaa olla ketjuttamista? . Joten onko ok nyt lopettaa tämä " uusi" sopimus koska vain ettei tarvitse edes odottaa 2 vuotta?

    Marko Kaskinen
  • Hei Marko, ketjuttaminen johon viittaat tarkoittaa määräaikaisen sopimuksen automaattista jatkamista ilman asiakkaan kontaktoimista. Tämä ei estä määräaikaisen sopimuksen tekemistä tai uuden kampanjan tarjoamista nykyiselle liittymälle.

    Kaikki liittymät ovat pohjimmiltaan toistaiseksi voimassaolevia. Tämä tarkoittaa että liittymät jatkavat toimintaa toistaiseksi voimassaolevana kun määräaikainen sopimus päättyy, jolloin liittymä ei lakkaa yhtäkkiä vain toimimasta. Toistaiseksi voimassaolevan liittymän voi irtisanoa irtisanomisehtojen mukaisesti.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Olen todella raivoissani puhelinmyyjän runnoneen tilauksen läpi uudesta modeemista jota en halunnut ostaa, jonka kerroin hänelle moneen kertaan puhelun aikana: en halua vaihtaa, vanha toimii loistavasti, ihmettelin myös miten hän voi vain lähettää tilausvahvistuksen jota ei tarvinnut kuulemma enää hyväksyä millään lailla (nerokasta!) ja puhelu otettiin toki pahimpaan stressi- ja kiireaikaan juuri ennen joululomaa, ja koko ns. tilaus jossa jouduin maksamaan vanhan modeemin pois könttäsummana ja sitouduin uuden laajakaistamodeemin maksamiseen seuraavien kahden vuoden ajan: aivan TÖRKEÄÄ, EPÄEETTISTÄ JA MORAALITONTA TOIMINTAA. Etenkin, kun kyselin monta kertaa LASKEVATKO kuukausimaksuni jos suostun vaihtamaan laajakaistaan. Jolla en siis tee mitään. Nyt kuukausimaksuni kasvoivat, ja sain kaksi suurta laskua jotka on maksettava viikon välein. Tämäkö on teidän tapanne hoitaa tyytyväisiä kanta-asiakkaita? Olen todella pahoillani, etten heittänyt luuria valtavan nopeasti säksättävän myyjän korvaan. Olen jättänyt soittopyynnön asiakaspalvelullenne: ei kuulu mitään - yllätys? Vaadin että kuuntelette myyntipuhelun läpi.
    K.M.
  • Hei K.M.

    Jos sinulla on ongelmia tilauksen osalta niin olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 tai yhteydenottolomakkeella: https://www.dna.fi/yhteystiedot

    Emme valitettavasti keskustelufoorumin kautta pysty tilauksia tai asiakastietoja käsittelemään
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Itse olen aina kieltäytynyt mistään määräaikaisista liittymistä myyntipuheluissa, tänään tajusin että jo useamman vuoden liittymät mitä DNA on myynyt ovat olleet määräaikaisia. Puhelinmyyjät siis valehtelevat minkä ehtivät eikä DNA ota siitä mitään vastuuta.
    P
  • Hei! Harmi kuulla, mikäli sopimustesi kanssa on ollut epäselvyyttä.
    Lähetämme sopimuksista aina vahvistukset, joista on selkeästi nähtävissä myös mahdollinen määräaikainen sopimus. Sopimuksiin kannattaa aina tutustua ja lukaista ne läpi, jotta tilanteeseen voidaan puuttua samantien, jos tehty sopimus ei ollutkaan sitä mistä oli puhe. Myyjien toki tulisi aina mainita määräaikaisuudesta myös myyntitilanteessa.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei
    Minulla on Dna rajaton kännykkäliittymä nettiominaisuudella. Tulen nyt saamaan työpaikalta puhelinedun ja en tarvitse liittymään enää rajaton/nettimonisuutta, pelkästään tavallisen puheominaisuuden. Onko minun mahdollista vähentää liittymän ominaisuuksia siksi aikaa ( en siis ole vaihtamassa sen osalta operaattoroia ) kun käytän työpaikan kännykkää. Määräaikainen liittymä oli tässä tapauksessa n2€ halvempi kuukaudessa kuin normihintainen.
    Jan-Erik
  • Voit päivittää liittymää alemmaksi esim. 12,90 euroa maksavaan Dna Jämptiin, joss 1M netti ja muu käytön mukaan. Tähän ei voi siirtää alennusta eli se katkeaa määräaikaisuuden loppuun. Liittymä on sen ajan normaalihintainen.

    Jos et tarvitse kuin puhetta, voit ehkä vaihtaa DNA Puhe -liittymään 4,90.

    En suosittele ottamaan määräaikaisia sopimuksia DNA:n kanssa listatarjouksilla. Esim. DNA vastaavassa tilanteessa 12,90 euron Jämptistä oli tekemässä 9,90 euron tarjousta vuodeksi määräajalla, kun kerroin että hinta on kova.

    En ottanut vastaan myymälässä, vaan menin Elisalle, ja tein numeronsiirron. Tämän jälkeen DNA-puhelinmyyjä soitti seuraavana päivänä nähtyään numeronsiirron ja tarjosi määräajalla samaa liittymääni 6,90 eurolla. Jäin DNA:lle.

    Noin niitä tarjouksia kannattaa tehdä, ilman siirtoa ne ovat mitättömiä.
    Asiakas 1M
  • Voinko vaihtaa määräaikaisen puhelinliittymäni toistaiseksi voimassaolevaan puhelinliittymään?
    Ja voinko sitten irtisanoa sopimukseni?

    Sirpale
  • Hei Sirpale!

    Määräaikaisen puhelinliittymän voi vaihtaa kesken määräajan ainoastaan toiseen määräaikaiseen sopimukseen. Vasta määräaikaisuuden jälkeen sopimus on mahdollista vaihtaa toistaiseksi voimassa olevaan.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Ei voi vaihtaa toiseen määräaikaiseen sopimukseen kesken sopimuskauden, sanoi puhelinmyyjänne. Mikä lie totuus..?

    Myitte minulle 4G-liittymän puhelimitse, mutta teidän 4G ei toimi kuin pihalla! Joudun pakottamaan 3G:n päälle, jotta akku ei kulu hetkessä. Olen reklamoinut useampaan kertaan, ei mitään vaikutusta.
    Onko minulla oikeus irtisanoa liittymä kesken sopimuskauden (ja ilman loppulaskua)?
    Halååå
  • DNA tuottaa jatkuvasti pettymyksiä tarkoituksellisesti harhaanjohtavan markkinointinsa ja puhelinmyyntinsä takia.

    Esimerkiksi minulle palvelun myynyt henkilö sanoi, että kokeile nopeampaa laajakaistayhteyttä. Pakettiin kuului myös kaksi 4g-simmiä. Kun en huomannut kokeilujakson aikana merkittävää eroa ja olisin halunnut palata aikaisempaan sopimukseen, se ei kuulemma ollut enää mahdollista eli vanhoja (edullisia) liittymiä en saanut takaisin... Nyt joudun roikkumaan vielä yhden vuoden määräaikaisessa todelliseen tehoonsa nähden ylihinnoitellussa sopimuksessa. Tämän katkeran pettymyksen takia DNA menettää yhden maksavan asiakkaansa pysyvästi.
    Kohta entinen asiakas
  • Hei, ostin dna:lta määräaikaisen sopimuksen eilen, voinko perua sen?
    SM

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.