Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Määräaikaisen sopimuksen purkaminen

olen muuttanut uuteen osoitteeseen, jossa minun dna:n liittymä ei toimi kunnolla. ilmeisesti jokin katvealue. onko mahdollista purkaa määräaikainen liittymäsopimus?

Kommentit

  • Hei Fanny!

    Mikäli yhteys ei toimi kotiosoitteessa kuten pitäisi, voidaan määräaikainenkin sopimus tarvittaessa purkaa tämän vuoksi. Purkupyynnöt käsitellään aina tapauskohtaisesti, joten olethan tämän osalta yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Ensin tutkimme, kuinka yhteys on toiminnut, mistä heikko toimivuus johtuu ja mitä tilanteen parantamiseksi olisi tehtävissä.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei,

    Minun pitäisi irtisanoa määräaikainen liittymä määrittelemättömän pituisen ulkomaan oleskelun seurauksena. Soitin aiemmin asiakaspalveluun ja kuulemma pitäisi lähettää teidän dokumenttiosastolle todiste oleskelusta. Oletan että menolippu riittää..? Mitkä ovat tämän dokumenttiosaston yhteystiedot?
  • Asiakaspalvelumme sähköpostiosoite on palvelu@dna.fi, dokumentin voit lähettää sinne. Muistathan liittää viestiksi mitä liite koskee sekä omat yhteystietosi, niin asian käsittely on mahdollisimman mutkatonta, kiitos!
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Onko määräaikaisen nettiliittymän purkaminen mahdollista muuton yhteydessä? Olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja siellä on käytössä taloyhtiölaajakaista.
  • Hei JM,

    Mikäli palvelun saatavuus muuttuu, voidaan määräaikainen sopimus irtisanoa.
    Olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Määräaikainen sopimukseni päättyy 28.12 2018. Aion purkaa sopimukseni. Maksan toki laskuni sopimusajalta. Voinko purkaa sopimuksen jo nyt jotta en unohda purkaa sitä joulukuussa? Riittääkö , että ilmoitan nyt puhelimitse purkavani sen vai onko teillä joku irtisanomislomake?
  • Hei Risto!

    Irtisanominen onnistunee jo tässä vaiheessa ja homma hoituu kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044 tai lähetät meille viestin osoitteessa https://www.dna.fi/yhteystiedot.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • heippa. määräaikanen puhelinliittymän sopimus päättyy 10.2.2019
    onko mahdollista irtisanoa ennemmin ja maksaako se jotain?
  • Hei Irmeli,

    Sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimuksesi milloin vain ja esimerkiksi siirtää numerosi toiselle operaattorille. Huomioithan kuitenkin että jos kyseessä on määräaikainen sopimus, tulee loput sopimuskauden maksut maksaa siirrosta tai irtisanomisesta huolimatta.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei!
    Tilasin uuden liittymän eri operaattorilta, koska nykyinen liittymä ei toimi kunnolla kotona ollessani. Voinko siis purkaa sopimuksen
  • Hei Tanja,

    Tämä on julkinen keskustelufoorumi, tätä kautta emme voi hoitaa asiakkuuksiin tai sopimuksiin liittyviä asioita.

    Olisithan asiasta siis yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • 2011 voimaan astunut lainsäädäntö, joka kieltää määräaikaisten sopimusten ”ketjuttamisen” ja tällä tapaa kuluttajan pitämisen väkisin liittymäntarjoajan koukussa.

    Eli 2 vuotta meni ja hinta nousi, uusi liittymän että vähän laski hinta ja tämä taitaa olla ketjuttamista? . Joten onko ok nyt lopettaa tämä " uusi" sopimus koska vain ettei tarvitse edes odottaa 2 vuotta?

  • Hei Marko, ketjuttaminen johon viittaat tarkoittaa määräaikaisen sopimuksen automaattista jatkamista ilman asiakkaan kontaktoimista. Tämä ei estä määräaikaisen sopimuksen tekemistä tai uuden kampanjan tarjoamista nykyiselle liittymälle.

    Kaikki liittymät ovat pohjimmiltaan toistaiseksi voimassaolevia. Tämä tarkoittaa että liittymät jatkavat toimintaa toistaiseksi voimassaolevana kun määräaikainen sopimus päättyy, jolloin liittymä ei lakkaa yhtäkkiä vain toimimasta. Toistaiseksi voimassaolevan liittymän voi irtisanoa irtisanomisehtojen mukaisesti.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Olen todella raivoissani puhelinmyyjän runnoneen tilauksen läpi uudesta modeemista jota en halunnut ostaa, jonka kerroin hänelle moneen kertaan puhelun aikana: en halua vaihtaa, vanha toimii loistavasti, ihmettelin myös miten hän voi vain lähettää tilausvahvistuksen jota ei tarvinnut kuulemma enää hyväksyä millään lailla (nerokasta!) ja puhelu otettiin toki pahimpaan stressi- ja kiireaikaan juuri ennen joululomaa, ja koko ns. tilaus jossa jouduin maksamaan vanhan modeemin pois könttäsummana ja sitouduin uuden laajakaistamodeemin maksamiseen seuraavien kahden vuoden ajan: aivan TÖRKEÄÄ, EPÄEETTISTÄ JA MORAALITONTA TOIMINTAA. Etenkin, kun kyselin monta kertaa LASKEVATKO kuukausimaksuni jos suostun vaihtamaan laajakaistaan. Jolla en siis tee mitään. Nyt kuukausimaksuni kasvoivat, ja sain kaksi suurta laskua jotka on maksettava viikon välein. Tämäkö on teidän tapanne hoitaa tyytyväisiä kanta-asiakkaita? Olen todella pahoillani, etten heittänyt luuria valtavan nopeasti säksättävän myyjän korvaan. Olen jättänyt soittopyynnön asiakaspalvelullenne: ei kuulu mitään - yllätys? Vaadin että kuuntelette myyntipuhelun läpi.
  • Hei K.M.

    Jos sinulla on ongelmia tilauksen osalta niin olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 tai yhteydenottolomakkeella: https://www.dna.fi/yhteystiedot

    Emme valitettavasti keskustelufoorumin kautta pysty tilauksia tai asiakastietoja käsittelemään
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Itse olen aina kieltäytynyt mistään määräaikaisista liittymistä myyntipuheluissa, tänään tajusin että jo useamman vuoden liittymät mitä DNA on myynyt ovat olleet määräaikaisia. Puhelinmyyjät siis valehtelevat minkä ehtivät eikä DNA ota siitä mitään vastuuta.
  • Hei! Harmi kuulla, mikäli sopimustesi kanssa on ollut epäselvyyttä.
    Lähetämme sopimuksista aina vahvistukset, joista on selkeästi nähtävissä myös mahdollinen määräaikainen sopimus. Sopimuksiin kannattaa aina tutustua ja lukaista ne läpi, jotta tilanteeseen voidaan puuttua samantien, jos tehty sopimus ei ollutkaan sitä mistä oli puhe. Myyjien toki tulisi aina mainita määräaikaisuudesta myös myyntitilanteessa.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei
    Minulla on Dna rajaton kännykkäliittymä nettiominaisuudella. Tulen nyt saamaan työpaikalta puhelinedun ja en tarvitse liittymään enää rajaton/nettimonisuutta, pelkästään tavallisen puheominaisuuden. Onko minun mahdollista vähentää liittymän ominaisuuksia siksi aikaa ( en siis ole vaihtamassa sen osalta operaattoroia ) kun käytän työpaikan kännykkää. Määräaikainen liittymä oli tässä tapauksessa n2€ halvempi kuukaudessa kuin normihintainen.
  • Voit päivittää liittymää alemmaksi esim. 12,90 euroa maksavaan Dna Jämptiin, joss 1M netti ja muu käytön mukaan. Tähän ei voi siirtää alennusta eli se katkeaa määräaikaisuuden loppuun. Liittymä on sen ajan normaalihintainen.

    Jos et tarvitse kuin puhetta, voit ehkä vaihtaa DNA Puhe -liittymään 4,90.

    En suosittele ottamaan määräaikaisia sopimuksia DNA:n kanssa listatarjouksilla. Esim. DNA vastaavassa tilanteessa 12,90 euron Jämptistä oli tekemässä 9,90 euron tarjousta vuodeksi määräajalla, kun kerroin että hinta on kova.

    En ottanut vastaan myymälässä, vaan menin Elisalle, ja tein numeronsiirron. Tämän jälkeen DNA-puhelinmyyjä soitti seuraavana päivänä nähtyään numeronsiirron ja tarjosi määräajalla samaa liittymääni 6,90 eurolla. Jäin DNA:lle.

    Noin niitä tarjouksia kannattaa tehdä, ilman siirtoa ne ovat mitättömiä.
  • Voinko vaihtaa määräaikaisen puhelinliittymäni toistaiseksi voimassaolevaan puhelinliittymään?
    Ja voinko sitten irtisanoa sopimukseni?

  • Hei Sirpale!

    Määräaikaisen puhelinliittymän voi vaihtaa kesken määräajan ainoastaan toiseen määräaikaiseen sopimukseen. Vasta määräaikaisuuden jälkeen sopimus on mahdollista vaihtaa toistaiseksi voimassa olevaan.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Ei voi vaihtaa toiseen määräaikaiseen sopimukseen kesken sopimuskauden, sanoi puhelinmyyjänne. Mikä lie totuus..?

    Myitte minulle 4G-liittymän puhelimitse, mutta teidän 4G ei toimi kuin pihalla! Joudun pakottamaan 3G:n päälle, jotta akku ei kulu hetkessä. Olen reklamoinut useampaan kertaan, ei mitään vaikutusta.
    Onko minulla oikeus irtisanoa liittymä kesken sopimuskauden (ja ilman loppulaskua)?
  • DNA tuottaa jatkuvasti pettymyksiä tarkoituksellisesti harhaanjohtavan markkinointinsa ja puhelinmyyntinsä takia.

    Esimerkiksi minulle palvelun myynyt henkilö sanoi, että kokeile nopeampaa laajakaistayhteyttä. Pakettiin kuului myös kaksi 4g-simmiä. Kun en huomannut kokeilujakson aikana merkittävää eroa ja olisin halunnut palata aikaisempaan sopimukseen, se ei kuulemma ollut enää mahdollista eli vanhoja (edullisia) liittymiä en saanut takaisin... Nyt joudun roikkumaan vielä yhden vuoden määräaikaisessa todelliseen tehoonsa nähden ylihinnoitellussa sopimuksessa. Tämän katkeran pettymyksen takia DNA menettää yhden maksavan asiakkaansa pysyvästi.
  • Shaibaa! Pakkopannaan pallo jalkaan taitavasti puhuen ja määräaikasuus piilottaen. Tietty itsellä vastuu on mutta kun ei toimi siellä missä luvataan, ei heikostikkaan. Yhteisverkko, vitsi! Vieraan valtakunnan verkko jo hyvissä ajoin ennen rajaa kun Elisalla sai mennä kauas rajan yli ennen roamingia. Maksan itteni ulos enkä vastaa edes Dna-myyjien puhutteluun. Ei voi suositella edes jäynämielessä.
  • Olen siirtymässä   toiseen liittymään, mutta  en löydä  nykyisen liittymäni  loppumisaikaa.Kuinka toimisin?

  • Mistä saan tiedon  liittymäni kestosta?
  • Hei Ritva!

    Oman liittymän mahdollisen määräaikaisuuden voit tarkistaa Minun palvelustani, Oma DNA -sovelluksen kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

    Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta https://apps.apple.com/fi/app/oma-dna/id1445655346?l=fi tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.omadna
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei kysyisinkö minkälaisilla syillä määräaikaisen nettiliittymän voi perua?
  • Hei Iina!

    Määräaikaisten sopimusten irtisanomiset katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkemmin katsoa tilannetta. Tavoitat asiakaspalvelumme kätevästi esim. Oma DNA sovelluksen chatin kautta. Lataa sovellus iOS-puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Play -kaupasta.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Määräaikaisen sopimuksen voi purkaa yleensä näistä syistä:
    1. Muutto ulkomaille.
    2. Muutto asuinpaikkaan, jossa ei kuuluvuutta.
    3. Nopeus ei täytä nykyään myytävän liittymän minimit (5 Mbps) tai liittymäsi omat minimit. Lähinnä pitää olla kotiosoitteessa, ei riitä jos ei esim. metsässä toimi.
    4. Jää työttömäksi ja sopimus on solmittu työssä ollessa.
    5. Sopimus on myyty väärin perustein esim. puhelinmyynnissä.
    6. Operaattori menee konkurssiin.
    Sopimuksen purkuun ei riitä se, että luopuu esim. puhelimen käytöstä.
  • Hei,

    jos haluan irtisanoa määräaikaisen puhelinliittymäni ennen määräajan loppumista, täytyykö minun maksaa liittymäni kuukausimaksut silti määräaikaan asti?

    T. Tea
  • Minulla määräaikainen liittymä tyttäreni kanssa. Dna:lta ei saa e sim palvelua. Silti en saa tyttäreni liittymää vaihtaa toiselle operaattorille kuka voisi palvelun tarjota. Itse jäisin asiakkaaksi. Mutta luulen kun sopimus päättyy vaihdan heti operaattoria
  • Nyt on jo törkeyden huippu.
    Entiseen osoitteeseen piti ottaa mobiililaajakaista DNA:lta..
    Nyt olen muuttanut uuteen kerrostaloon alimpaan kerrokseen, ikkunat sisäpihalle päin ja heti edessä korkeat kerrostalot. Mokkula ikkunalla ja lisäantennit paikallaan. Iltaisin ei tule edes luvattua 5Mbit/s nopeutta (paksut tiiviit seinät ja ikkunat nykyaikaa)
    Seinästä tulee kuidulla liittymä, josta maksan vuokran yhteydessä.
    Eivät suostu purkamaan määräaikaista liittymää, jolla en tee yhtään mitään enää.

    Voin kertoa, että halvemmaksi tulee teille purkaa tämä sopimus.
  • Hei Timppa täällä. olette ilmeisesti sanoneet irti minun  mini data-liittymän.olen invalidi ja puhelin olisi minulle aivan ehdoton maksoin eilen 8.6-20 viimeisillä rahoillani avoimen 31,12E maksun .eikö voisi harkita liittymän aukaisua. terv timo koskinen, oulu
  • Tervehdys
    Tiedustelen kuuluuko DNA rajaton 4G 10M ( 18.9 euroa) tekstiviestipakettiin multimediaviestit ?

    Nimimerkki Utelias


  • Moi Ari!

    Multimediaviestit kuuluvat kaikkien DNA Rajaton -liittymien kuukausimaksuun eli näistä ei veloiteta erikseen.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Katselin juuri maksujani, koska olen vaihtamssa toisen operaattorin liitymään.  Huomasin, että minulle oli merkitty määräaikainen liitymä päättymään 31.1.20.  mutta toinen laitettu alkamaanheti perään, siten, että uusi määräaikainen liitttymä, jolle en ole hyväksyntääni antanut kestääkin 31.1.21 asti.  Onko tällainen toiminta laillistakaan.  Sen tulen maanantaina kuluttajansuoja asiamieheltä ja juristilta tarkistamaan.  Tällainen toiminta on paitsi törkeää, niin varmasti myös laillisesti epäilyttävää.  Onneksi isäni on hovioikeudenneuvos ja hänen kauttaan löydän varmasti juristin asiaa selvittämään.  Mikäli en sopimuksestanne eroon pääse, siis.  mielenkiintoista olisi selvittää myös toimintanne laillisuus muutenkin.
  • Moikka Elina! Määräaikaisia sopimuksia ei uusita automaattisesti, myyjämme on ollut sinuun yhteydessä tai olet tehnyt uuden sopimuksen asiakaspalvelun kautta. Jos tilauksissasi on epäselvää, olethan yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044 (ma-pe klo 8-18, la 9-16:30) tai puhelimen sovelluskaupasta löytyvän Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Olen useamman kerran kysellyt asiakaspalvelusta määräaikaisen nettiliittymän purkamista koska maksan siitä nyt vuoden päivät turhaan kun voin käyttää puhelimen kautta nettiä!Puhelinliittymän hinta lähes tuplaantuu heinäkuun puolivälissä jolloin molempien liittymien hinta huitelee 47€:ssa.Reklamaatioissa olen myös peräänkuuluttanut että voin hyvin vaihtaa operaattoria jos ei hyvään yhteisymmärrykseen päästä asiasta/suosittelemattomuutta tutuille ko. puljun palveluille... kaikkiin viesteihin en edes saanut vastausta.Tässä päästään vaan siihen lopputulokseen että edellisellä operaattorilla oli hinnat ok muta nopeudet tökki,kuvittelin että vaihtamalla paranee mutta nopeudet ok ja hinnat ei kohtaa...
  • Hei.
    Onko niin,että vanhan äitini puhelinliittymän määräaikaisen sopimuksen päättyessä, uutta sopimusta ei voi uusia niin, että hänen lapsensa menee Dna-kauppaan, soitetaan äidin puhelimeen, ja hän ilmoittaa, että määräaikaista sopimusta jatketaan? Vaaditaan äitiä tulemaan kauppaan tai antamaan valtakirja. Herranen aika, valtakirjanhan voi tehtailla.Äitini on sitä paitsi ollut Dna:n asiakas vuosia.
  • Hei Hanski! Voit hoitaa asioita toisen henkilön puolesta vain valtakirjan avulla, tämän väärentäminen on rikos. Helpoiten valtakirjan saat lisättyä DNA Minun palveluni -sivustolla, jolloin tieto löytyy suoraan äitisi asiakastiedoista: https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Kiitos vastauksesta. Eli toisin sanoen, netissä voi tehdä tämän valtakirjan? Miten siihen sitten se allekirjoitus hoituu vai onko luotettava se, kun on omassa palvelussa?

  • DNA Tunnuksen voi luoda vain vahvalla sähköisellä tunnistuksella ja valtakirja tallentuu suoraan sähköisesti asiakastietoihin
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Miksi sopimukseni voimassaoloaika aina muuttaessani/vaihtaessani puhelinta tms muuttuu määräaikaiseksi ilman kulloinkin voimassa olevaa määräaikaisalennusta? Asiakkuutenihan ei muutu ollenkaan!
  • Tarkennan hieman: DNA:n asiakashan on henkilö eikä suinkaan joku paikka jossain päin maailmaa, esim kotikuja 2 c34 Pihtipudas Finland
  • Moi Pekka!

    Puhelinliittymälle ei automaattisesti tule uutta määräaikaisuutta puhelinta tai osoitetta vaihtaessa, mutta mikäli samalla katsotaan uutta tarjousta ja kampanjahintaa kuntoon, liittyy tähän useimmiten myös määräaikaisuus.

    Mikäli nettiliittymä joudutaan päivittämään muuton yhteydessä, on uusi sopimus määräaikainen.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • olen tehnyt uuden langattoman nettiliittymän joka astui voimaan 15.09.2020 nyt kun olen sitä testaillut \ käyttänyt huomasin kuinka huonosti se minun kotonani toimii.
    liittymä on 150mb mutta paras mitä olen onnistunut samaan on 27mb. mikä ei tietenkään ole lähellekkään sitä mitä on luvattu. minkä ajan kuluessa voin liittymän irtisanoa ?
  • Hei Hannu!

    Jos kyseessä oli etämyynnin kautta tehty sopimus niin sinulla on 14 vuorokautta (sopimuksen alkamispäivästä alkaen) aikaa irtisanoa sopimus etämyynnin peruutusoikeudella. Selvitämme kuitenkin mielellämme ensin ongelmaasi tarkemmin. Olethan siis yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voidaan tarkastella liittymän toimivuutta ja sopimusasioita tarkemmin, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30

    Voit olla yhteydessä meihin myös Minun palvelustani löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen tai Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei. Hiukan erikoista. Miksi dna omat sivut ei toimi.
    Muiden palveluihin voi kirjautua pankkitunnuksilla jos ei pääse omilla tunnuksilla.
    Puhelinpalvelu ei toimi. Hidas.
    Mennyt pari päivää jutun selvittäessä. Ajaen jo 100 kilometriä dna n myymälään. Ja sielläkin siirrettiin juttu pääpaikan dnalle jossa palveluhenkilö myymälässä jutteli myyjän kanssa ei asiakkaan. Keskustelun kävivät eri huoneessa.


  • Hei Liisa! Minun Palveluun https://minunpalveluni.dna.fi/ luodaan DNA Tunnus verkkopankkitunnusten avulla. Mikäli et muista tunnustasi tai salasanaasi, on kirjautumiskentän alla "Ongelmia kirjautumisessa?" -linkki, josta unohtuneen tunnuksen tai salasanan saa tietoonsa.

    Harmi kuulla, mikäli asiakaspalveluumme on ollut pitkä jonotusaika, tai palvelu on muutoin ollut hidasta. Toivottavasti sait kuitenkin asiasi hoidettua! Jos et, olisitko uudelleen puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 (ma-pe 8-18, la 9-16.30) yhteydessä, kiitos.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Morjens Hanna,mun pitikin kysyä,paljonko teidän versio kustantaa kun meillä on tää Elisan viihdepaketti,jos se olisi edullinen niin???ja Ja sitten toi Welho joka on kallis,jos sen saisi yhdistettyä tähän teidän dna viihdepakettiin,olisi halvempi
  • Hei Veikko,

    Kannattaa pirauttaa maksuttomaan myyntipalveluumme 0800 550044 niin katsotaan sinulle sopiva kokonaisuus.
    Numero palvelee arkisin 9-20, la 10-16.

    Voit tutustua paketointiin täällä, hinta määräytyy sen mukaan mitä palveluja Hubin mukaan ottaa.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Minulla päättyy Welho liittymä  04,10-2020 teillä,joka oli määräaikainen ja nyt sanon sen irti,joten ei uusita enään toistaiseksi. Mulla on elisan viihde ja muutan myös tämän,saan halvemmalla.    Kiitos teille
  • Hei Veikko!

    DNA:n tukifoorumi on julkinen keskustelupalsta joten tätä kautta emme voi tehdä irtisanomisia. Otathan yhteyttä puhelinpalveluumme 044 144 044 niin saadaan hoidettua homma kuntoon.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei haluan sanoa irti määräaikaisen sopimuksen voimassa 28.9.2022  jos joutuu vaihtamaan halvempaa dna tarjous liittymään onko mahdollista
  • Hei Päivi,

    Olethan sopimusasioissa yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei!

    Mikäli on ottanut määräaikaisen liittymän ollessa töissä ja nyt joutunutkin pitkälle sairauslomalle ja sen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka johdota tulot ovat pienentyneet, onko määräaikainen liittymäsopimus mahdollista purkaa?
  • Hei Paulanen!

    Tällaisessa tilanteessa voidaan tottakai selvittää, olisiko sopimus mahdollista purkaa tällaisen sosiaalisen suoritusesteen vuoksi. Asiaa päästään selvittämään tarkemmin asiakspalvelussa kun soitat meille numeroon 044 144 044 tai laitat viestiä Oma DNA -sovelluksen tai Minun palveluni kautta.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Moi.
    Otin teiltä määräaikaisen liittymän numeronsiirrolla uuden puhelimen myötä kun myyjä sitä niin kovasti mainosti. Tänään kun liittymä aukesi niin huomasin että liittymä ei toimi meidän työpaikalla ollenkaan. Kentät koko ajan ihan nollissa ja nettiyhteys toimii vain edge yhteydellä jos silläkään.. Joudun välillä jakamaan yhteyden myös tietokoneeseen töissä ja nyt on melko mahdotonta sitä tehdä. Voiko tämä purkaa?
  • Hei Pete!

    Jos liittymä on etämyynnistä tilattu niin sillä on toki aina 14 vuorokauden peruutusoikeus. Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, että voidaan ensin selvittää yhteysongelmia tarkemmin. Tahtotilamme on tietenkin saada liittymä toimimaan niin kuin pitääkin. Myös mahdollinen määräaikaisuuden purkaminen hoituu asiakaspalvelun kautta.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30

    Voit olla yhteydessä meihin myös Minun palvelustani löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen tai Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Minulla toistaiseksi voimassa oleva sopimus alkaen 12.04.2019. Onko nettiliittymän purkaminen mahdollista muuton yhteydessä? Olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle ja siellä on käytössä taloyhtiölaajakaista.
  • Hei Kata!

    Sopimuksen purkaminen muuton vuoksi on mahdollista kesken määräaikaisuudenkin. Irtisanominen onnistuu olemalla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • DNA yleiset sopimusehdot muuttuivat ja joissa todetaan että "Teleyrityksen muuttaessa sopimusehtoja, asiakkaalla on oikeus irtisanoa sopimus tai palvelu päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta", niin koskeeko tämä myös määräaikaisia sopimuksia? Eli voinko kilpailuttaa nykyiset kännykkäliittymäni vaikka määräaikainen sopimus päättyy vasta heinäkuussa 2021?
  • Hei Ape!

    Ehtoihin tehdyt muutokset johtuvat pääosin pakottavan lainsäädännön muuttumisesta. Lähes kaikki ehtomuutokset ovat kuluttajien eduksi, joten asiakkailla ei tässä tilanteessa ole irtisanomisoikeutta sopimusehtomuutokseen vedoten.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Myytiin gigantissa dna liittymä väärin perustein lahjonnan avulla joulukuussa.  luvattiin sama paketti kuin entisessä. mutta ei tullutkaan läppäriä mukaan , vaan lasku tulee entisestä liittymästä.
    Voiko peruuttaa sopimuksen, Todistaja oli vieressä kun kysyin moneen kertaan, että onko samaan hintaan molemmat..
    Muutenkin erittäin agressiivistä myyntiä. Haluan vastauksen heti!
  • Hei Hilkka!

    Olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, niin voimme selvittää sopimusasioitasi tarkemmin sitä kautta, kiitos! Täällä julkisella keskustelupalstalla emme siis voi näitä tarkemmin ilman asiakastietoja yms. selvittää tai tehdä esim. muutoksia sopimuksiisi.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Ehtoihin tehdyt muutokset sisältävät myös kohtia, joissa ei ole pakottavaa lainsäädännön muuttumista. Lisäksi uusissa ehdoissa on kohtia, jotka eivät ole kuluttajan eduksi. Tämän takia kys. muutokset oikeuttavat irtisanomaan määräaikaisenkin sopimuksen sopimustekstin mukaisesti. Miten selitätte aikaisemman kommentin, että se ei olisi mahdollista, vaikka sopimusteksti sanoo toista?
  • Kuinka kauan teillä yleensä menee vastauksien antamiseen tällä palstalla? Nyt on saanut odottaa jo viikon vastausta oheiseen kysymykseen määräaikaisen liittymän irtisanomiseen, kun ehdot muuttuvat.
  • Peruutan puhelinmyynnistä 29.04.2021 tilaamani puhelinliittymän, koska sain Elisalta paremman tarjouksen.
    Tilausnumero xxx
    Palautan SIM- kortin
    Terv.
    Erkki Koskinen
    xxx

    edit. Tiedot piilotettu /DNA Ida T
  • Hei Erkki! Ethän julkaise tänne julkiselle tukifoorumille mitään henkilökohtaisia tietojasi.

    Jos tahdot perua liittymätilauksesi, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, kiitos.
    Sim-korttia ei tarvitse palauttaa.

    Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,
    Aikas paljon negatiivistä palautetta, määräaikaisista sopimuksista ja niiden irtisanomisesta ? Ei kiva, koska itse olen törmännyt tähän samaan ongelmaan.
    Hankin Hupi tv paketin määräaikaisen 18.6.19 alk., tilauksen tein Dna palvelutiskillä Helsingissä. Poika osasi puhua, saan sitä ja tätä ilmaiseksi. Mutta se ongelma, joka harmittaa, muutin Keravalle vuoden vaihteessa 19 ja osoitteen muutoksen yhteydessä, selvitettiin tilanteeni, koska talossa oli Elisan sop.niin siinä yhteydessä jouduin ottamaan dna mokkulan, sekä  siinä yhteydessä Hupi tv  sopimuskin muuttuui alkamaan 30.12.19 ja  sitä sopimusta en löydä, ja kaiken kukkuraksi, en tee sillä mitään. Koska lapsenpseni asuu eri paikkakunnalla. Elikkä maksan aivan turhasta 34€ /kk
  • Hei Leena!

    Todella ikävä kuulla, että sopimuksen suhteen on ollut epäselvyyttä. Määräaikaista sopimusta ei ole mahdollista purkaa ennenaikaisesti ilman painavia perusteita, mutta tottakai voimme asiakaspalvelussa tutkita, mikä olisi fiksuin vaihtoehto tässä tilanteessa sekä auttaa tuon mokkulan ja Hubin käytön kanssa. Hubia on tarvittaessa mahdollista käyttää myös toisen operaattorin kaapeliverkossa. Asiakaspalvelun yhteystiedot löydät osoitteesta dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei! En todellakaan tiedä, mitä sopimusta tarkoitatte. Minulla on puhelimessa priepeid-liittymä ja netissä taloyhtiön netti joka kuuluu vuokraan muuta ei ole eikä ole ollut. Terv. Timo koskinen
  • Hei Timo! Mihin viestisi liittyy? Olethan tarvittaessa asiakaspalveluumme yhteydessä, mikäli sinulla oli jotain sopimuksiisi liittyvää asiaa, kiitos.

    Yhteystiedot löydät osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei Timo, oliko viestisi tarkoitettu minulle?
    Jos oli niin luetko viestini uudelleen, siitä kyllä selviää, että kysymyksessä on määräaikainen Hupi tv sopimus. Kun muutin, niin ei taloyhtiössä ollut DNA verkkoa. Siinä muuton yhteydessä määräaikainen sopimus muuttui, eli tuli yli puolivuotta pakkoa. Kun määräaimainen sop.olisi päättynyt 8.6.21, mutta nyt se päättyy vasta 31.12.21 kun maksaa turhasta 34 kk.
  • En todellakaan tiedä mistä hupi-sopimuksesta puhut. Minulla ei ole ollut teiltä vuosi kausiin muuta kuin puhelimessa priepeid-liittymä. en todellakaan ole teille mitään velkaa. jos tämä ei ala selviämään niin pitänee mennä minun asiassa eteenpäin. Yst. terv. Timo Koskinen
  • Hei Timo, Leena ei ole täällä DNA edustaja. Ihan vain tiedoksi. Soita DNA asiakaspalveluun jos on jotain kysyttävää. Ja minäkään en ole DNA edustaja, ihan vain jo tässä vaiheessa tiedoksi 😉
  • moi.Muutto uuteen kotiin,jossa talokohtainen ilmainen netti.En tarvitse enään tätä voimassaolevaa
  • Tapani Puustinen, ei DNA tätä kautta tiedä mistä osoitteesta tai liittymästä on kysymys. Soita asiakaspalveluun.
  • Mites, jos on määräaikainen soppari ja haluaa päivittää liittymän nopeampaan ei määräaikaiseen niin päättykö määris siihen, kun uusi sopimus tulee voimaan.
  • Moi Maukka!

    Useimmin tässä tilanteessa alkaa uusi määräaikaisuus. Tarkemmin asiaa voidaan selvittää esimerkiksi myyntipalvelussamme numerossa 0800 550044 samalla kun katsotaan uusi sopimus ja kampanja kuntoon.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Ok, varmistelin vaan asiaa, kun aiemmin noin tehneenä niin on onnistunut ja ei tarvinnut uuden olla määräaikainen.
  • silloin sanottiin et voi vaihtaa, jos vaan on kalliimpi se uusi liittymä.
  • Entäs, jos haluaa irti määräaikaisesta sopimuksesta, mutta haluaa kuitenkin jatkaa asiakkaana. Kuinka paljon tuo kustantaa?
  • Tämä onkin hieman harvinaisempi tilanne. Yleensä määräaikaista sopimusta ei pureta ennenaikaisesti, mikäli tilanne ei vaadi myös liittymän irtisanomista. Tilannekohtaisesti eri vaihtoehtoja voidaan katsoa tarkemmin meillä asiakaspalvelussa
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Moi,

    Jos uusi määräaikainen puhelinliittymäsopimus alkaa ja numero siirtyy DNA:lle 16.9.2021, niin siihen asti voin varmaankin vielä ilman mitään "sanktioita" vaihtaa halutessani vaikka toiselle operaattorille?
    Itse sopimus on tehty 8.9. mutta alkamispäiväksi ilmoitettiin teiltä tuo 16.9.

  • Moi Timbe,

    Mikäli tilaus on tehty etämyynnin kautta, on voimassa 14 vuorokauden peruutusoikeus.

    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Tilaus on tehty DNA myymälässä, mutta eikö sopimus astu voimaan vasta, kun liittymä on aktivoitu? Joten eikö siis irtisanominen ennen tätä ole silloin ok?
  • Puhelinliittymä 150/mb netillä on aivan kuraa, ei oo pitkään aikaa toiminu enää yli 15mb, oletteko laittaneet jarrut päälle??
  • voiko määräaikaisen sopimuksen siirtää numeroparkkiin, kun sille ei ole käyttöä. Numeron kuitenkin haluan säilyttää?
  • Numeron säilyttäminen onnistuu vaihtamalla liittymän edullisempaan liittymätyyppiin, esim. DNA Numeroparkkiin. Vaihto onnistuu olemalla yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044 (ma-pe klo 8-18, la 9-16:30) tai puhelimen sovelluskaupasta löytyvän Oma DNA -sovelluksen viestien kautta.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Mites sen määräaikaisuuden käy, siirtyykö se sitten numeroparkkiin?
  • Numeroparkkia ei ole mahdollista saada määräaikaisena, se on aina toistaiseksi voimassa oleva sopimus. Jos liittymällä on siis määräaikaisuus niin tämä tulee ensin purkaa. Olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, niin päästään selvittämään tilannettasi tarkemmin ja katsomaan onko määräaikaisuuden purkamiselle perusteita. Pelkkä liittymän tarpeettomuus ei ole kuitenkaan peruste sopimuksen purkamiselle.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Miksi DNA tarjoaa kampanjahintoja pääosin vain määräaikaisena? Itselläni oli Elisan toissa vuoden Black friday kampanjaliittymä, ja kilpailutin sen nyt uudestaan. En ollut varma liittymäni määräaikaisuudesta joten olin yhteydessä Elisaan ja minulle kerrottiin että he eivät edes tarjoa ollenkaan määräaikaisia liittymiä, kaikki heidän tarjoushinta liittymät ovat toistaiseksi voimassa olevia. Vaihdoin Telian kampanjaliittymään ja tämäkin on toistaiseksi voimassa oleva. Ihan mielenkiinnosta kysyn että miksi DNA:lla käytäntö täysin päinvastainen?
  • Hei Leila!

    Jos määräaikainen sopimus ei ole itselle sopiva niin tarjoamme kyllä myös toistaiseksi voimassa olevia kampanjaliittymiä. Jokaiselle löytyy kyllä varmasti sopiva liittymä. Mikäli haluaa toistaiseksi voimassa olevan kampanjaliittymän niin tätä voi tiedustella esim. maksuttoman myyntipalvelun numeron kautta, p. 0800 550 044 tai paikan päältä DNA Kaupasta. Toki myös kaikissa asiakaspalvelukanavissa onnistuu katsoa sopimusasioita tarkemmin.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Ok, kiitos vastauksesta! Nyt huomasinkin että löytyy myös nettisivuilta.
  • Hei,

    Tämä lienee riittävä peruste määräaikaisen liittymän purkamiseen?

    On jo 5 viikkoa toiminut puutteellisesti. Päivisin suht ok, mutta iltaisin 17-23 välillä miten sattuu. Yritän epätoivoisesti katsoa Netflixiä ja tehdä muita juttuja, mutta ei vaan toimi. Sivut latautuvat minuuteissa, ei sekunneissa. Lisäksi jitter melkein 1000. Lähellä oleva masto on hiljattain päivitetty, tuskin minun takiani tekevät sinne enää mitään uutta. Toisaalta en voi tällaista yhteyttä käyttää, juuri niinä aikoina kun sitä eniten tarvitsee se ei tee muuta kuin pätkii. Sama sekä kännykällä että pöytäkoneen mokkulalla.

    Tapauskohtaisia, tiedän, kunhan mietin että riittääkö tällainen yleensä perusteeksi ja mitä vaihtoehtoja asian suhteen on. Sama jatkuu viikosta toiseen.
  • Kannattaa ehdottomasti nyt olla asiakaspalveluumme yhteydessä, niin päästään tuota yhteyden toimintaa selvittämään tarkemmin ja samalla voit tiedustella mahdollisuutta määräaikaisuuden purkuun.

    www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Dnan mobiililaajakaista ei toimi eikä sille ole käyttöä. Kyseessä on määräaikainen sopimus, mutta tilausta tehdessä puhuttiin muuta kuin nyt. Tämä osoittaa että dna ei ole luotettava operaattori, eikä kenenkään kannata käyttää dnan palveluita
  • Hei Paavo!

    Ikävä kuulla, että sopimusta tehdessä määräaikaisuus on jäänyt epäselväksi! Onko laajakaistan toimimattomuutta selvitetty jo asiakaspalvelumme toimesta?
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Dna ei ole luotettava operaattori, eikä kenenkään kannata käyttää dnan palveluita! ne huiata ihmisiä! odotan vain se paska sopimus loppu sitten varma en ikinä enää osta dna enkä ikinä suosittelee. enkä antaa yhtään mun tutulle osta dna!
  • Hei!
    Hai DNA sivuilta paikkaa mistä sanoisin liittymän irti mutta en löytänyt, olisi kyllä asiakkaan kannalta mukava jos löytäisin postiosoitteen tai linkin mistä voi lopettaa liittymän.
    Timo
  • Palveluiden irtisanominen onnistuu olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Nyt on menossa ICT -alan lakko, ja työtaistelun aikana asiakaspalvelumme palvelee vain rajoitetusti numerossa 0800 300 500. Voit lähettää sähköpostia osoitteeseen palvelu@dna.fi, mutta myös sähköposteja käsittelyssä saattaa esiintyä viivettä lakosta johtuen.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Näyttää siltä, että jokaiseen viestiin kehotatte asiakasta ottamaan yhteyttä asiakaspalveluunne ja annatte puhelinnumeron. Tänään jonotin 35 minuuttia kuunnellen samaa biisiä, mutta kukaan ei koskaan vastannut. Myös chatti oli toimimattomassa tilassa samaan aikaan.

    Palkatkaa nyt ihmeessä riittävästi ihmisiä sinne asiakaspalveluun, että saisitte sen toimimaan edes jollain tavoin, Nythän se ei toimi ollenkaan.
    Ja helpottakaa netistä eroon pääsemistä, niissä tapauksissa, joissa se ei kertakaikkiaan toimi.
    Antti Juvonen
  • PÄÄSENKÖ EROON TEISTÄ SIISDNASTA 19.7 ALKAEN PUH JONKA SAIN VIIMEKSI VOI LOPRTTAA xxx
    PERTTI ASIKAINEN
    (Päivitetty )
  • Hei Pertti, ethän julkaise tänne julkiselle foorumille mitään henkilökohtaisia tietojasi, kuten puhelinnumeroasi.

    Irtisanomisen tiimoilta olisitko yhteydessä asiakaspalveluumme, yhteystiedot löydät osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei
    Möitte puhelimessa vanhukselle (muistisairas) joka ei ymmärrä tällaisista liittymäasioista yhtään mitään määräaikaiset puhelin ja dataliittymät. Hänen doro puhelimessaan ei ole edes netin käyttö mahdollisuutta, niin siihen valikoitui kuitenkin 5g ja huippunopea (lue kallis) liittymä. Myös tietokoneeseen tuli laadukas (kallis) nettiyhteys. Valitettavasti emme tätä virhettä 14 päivän aikana saaneet tietoomme, niin sopimus muuttui päteväksi. Kävin neuvottelemassa asiasta myymälässä, ja vastaus oli selkeä että ei voi tehdä mitään. Soitin asiakaspalveluun, ja vastaus ihan sama. Tämä nyt tiedoksi muille tätä palstaa lukeville, että näin hyvä ja palveleva yritys tämä dna on.
    Pettynyt
  • Aivan todella törkeää! Viitaten tuohon edelliseen viestiin jonka lähetti pettynyt. Itse myös todella pettynyt Dna:n toimintaan. Mulla määräaikanen sopimus, jonka haluan purkaa koska tietokone hajosi. En aio ostaa uutta, eikä ole älytelkkaria tms. mihin liittymää voisi hyödyntää. En todellakaan aio maksaa 1v3kk turhaan 14,90e/kk pienipalkkaisena ihmisenä! Tämä ei jää tähän.
    Petra
  • Töissä verkko ei toimi ollenkaan, soitin dna:lle, voisitko irtisanoa sopimuksen, kukaan ei auttanut minua tässä asiassa. En suosittele ollenkaan huono palvelu
    Sahin
  • Hei Sahin!

    Mihin numeroon olit yhteydessä? Vikatilanteissa auttaa asiakaspalvelumme vikapäivystys maksuttomassa numerossa 0800 300 500.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei,

    Minulle on myyty määräaikainen 5g liittymä, vaikka sanoin että puhelimeni on 4g. Luin kyllä sopimuksen ja muut tiedot, mutta se ei silloin pistänyt silmään. Voinko mitenkään tästä syystä purkaa sopimuksen etten maksa turhasta...
    Pauliina P.
  • Hei Pauliina! Olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin päästään katsomaan liittymätyypin valintaa ja sitä olisiko kuitenkin jokin toinen parempi. Etämyynnissä on 14vrk peruutusoikeus. Kannattaa kuitenkin huomioida, että vaikka liittymätyyppi olisikin myös 5G -verkkoa tukeva, niin se toimii täysin normaalisti myös 4G -verkossa. Liittymän netin maksiminopeus vain saattaa olla parempi kuin muissa liittymätyypeissä.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Käytössäni on rajaton 5g 400, joka ei toimi todellakaan hyvin. Lataukset puhelimelta internettiin ovat 0.41mbps/s. Eli maksan taas tyhjästä. Puheluiden singaali on parantunut nyt asunnossani, mutta netin käyttö on todella huonoa. Olen ollut aikaisemminkin yhteydessä asiakaspalveluun, mutta ei tämä etene. Tännekin alueelle rakennetaan kokoajan lisää. Joten arvaan täysin että netin käyttö huononee siitä vielä enemmän kun käyttäjiä tulee satoja lisää.
    tuomas l
  • Minulle myytiin päällekkäin kaksi nettiliittymää, olin siinä uskossa että toinen automaattisesti irtisanotaan, kun minulle tarjottiin halvempaa tilalle, mutta toisin kävi. Koska maksan DNA:lle muitakin laskuja, koko perheen liittymät, netit, puhelimet yms, en huomannut tätä laskua joka kuukausi, kun kaikki tuli e-laskuna könttäsummana ja nyt sitten eivät palauta rahojani takaisin. Melkein vuoden verran laskutettu tyhjästä ja sitten on oma vikani kun en tarkistanut että myyjä teki virheen!
    Kyllä kaupassakin palautetaan rahat, mikäli tuote on viallinen tai myyjä vahingossa ottaa tuotteesta enemmän rahaa kuin pitäisi.

    Eikä tarvitse sanoa että "ota yhteyttä asiakaspalveluumme", siellä juuri oltiin töykeitä ja annettiin aivan ristiriitaista informaatiota.

    Asiakkaana yli 20 vuotta ja näin palkitaan.
    Simon
  • Talonyhtiöömme on tulossa kuitu, jolloin nopeus ja hinta huomattavasti asiakasystävällisemmät kuin nykyisellä sopimuksella. Eikä irtisanominen onnistu koska määräaikainen. Eli 1,5 v maksua aivan turhaan. 18 x 25e on kova hinta heittää joka kk pois yksinhuoltajalle. Kiitos vain Dna!



    Maija
  • Yli 80-vuotiaalla asiakkaalla rikkoitui tietokone eikä pysty uutta ostamaan. 25.90€/kk joutuu maksamaan vielä puolitoista vuotta, koska perusteet pienestä tuloista ja iästä ei riitä irtisanomiseen. Pitäisikö lähettää puolison sadan euron kuukausittaisista lääkkeistä ja sähkölaskuista kuitteja vai miten tähän saisi näinä aikoina jotain inhimillisyyttä?
    Tiina
  • Ehkä ihmiset oppii jossain vaiheessa etteivät allekirjoita kaikenmaailman määräaikaisia sopimuksia. Ihan älyttömillä syillä sitten pyritään niistä eroon, kuten tästäkin ketjusta voi lukea.

    ÄLKÄÄ KIRJOITTAKO MITÄÄN MÄÄRÄAIKAISIA SOPIMUKSIA IHMISET! Ja jos kirjoitatte, niin kantakaa vastuunne, se on ollut ihan oma valinta.
    Pena
  • Pena, kyllä sinäkin vielä joskus vanhenen/dementoidut tai ehkä joudut vanhempiesi asioita hoitamaan. Siinä ei kuule yhtää neuvosi siinä vaiheessa auta, joku asiasta yhtään ymmärtämätön nimen paperiin kirjoittaa. Monet myyjät on niin taitavia (rottia), että myyvät vaikka hiekkaa saharassa. Toivotaan nyt, että Pena ei koskaan menetä tätä nykyistä järkensä tasoa.
    Pettynyt
  • Kaikki valittajat ja sopimuksista eroon pyrkijätkö täällä on dementoituneita vanhuksia? Ei todellakaan jos lukee viestejä, vaan mitä kummallisimmilla perusteilla yrittävät omia mokiaan perustella. No ehkä siitä ihminen oppii, kun hölmöilee.

    Dementiasta kärsivän ihmisen tekemän sopimuksen saa ihan varmasti poikki, mutta siitähän ei ole kyse näissä viesteissä ja pelkkä ikä ei tarkoita vielä mitään...
    Pena
  • Ei kelvannut todettu dementia sopimuksen purkuun DNA:lla
    Pettynyt
  • Kyllä se täytyy saada silloin poikki, ei kannata jättää asiaa siihen ja kuluttajaneuvonnasta voi kysyä alkuun apua.
    Toisin kun nämä, että "tietokone hajosi en tarvi nettiä enää" valitukset. Ne on omia valintoja.
    Pena
  • No melko mielenkiintoinen ajatuksen kulku täytyy olla, jos meinaa määräaikaisen nettisopimuksen sitoa mielessään yhteen laitteeseen. Eihän se nyt milläänlailla ole laitteeseen sidottu ja se nyt täytyy ymmärtää. Jos ei tosiaan mihinkään nettiä tarvi elämässään, niin onnittelut siitä, silloin maksaa turhasta.
    Pena
  • Tottakai sopimus on tehty sillä mentaliteetilla että laite toimii ja on ehjä!
    Puhelimesta kun löytyy nykypäivänä myös nettiyhteys, niin eipä se silloin ole must olla tietokonetta.
    Yleensä en jaksaisi tämmösiin älyttömiin huomautuksiin vastailla, mutta nyt täytyy. Pena oot varmasti täydellinen ihminen ja elämäsi virheetöntä, onnea siitä.
    Petra
  • Miten se tietokone liittyy siihen nettiin yhtään mitenkään, jos on joku laitenetti, niin siinä laitteessa on takuu, sen kytkyn ajan. Sitä olisi myös alusta asti voinut käyttää sillä puhelimen netillä..

    Siellä on myös ehdot miten siitä määräaikaisesta pääsee eroon ja suuriosa tässä ketjussa on vaan katumuksen aiheuttamia keksittyjä tekosyitä, jotka paistaa läpi valituksista rankasti. Ja tietenkin päälle pitää vielä suuttua, kun ei mene läpi.

    Ja Olen myös tehnyt huonoja kauppoja, mutta kannan niistä vastuun, enkä syytä muita omista virheistä. Ihme holhousyhteiskunta tästä Suomestakin tullut, kun jengi mistään kanna vastuuta, vaan kaikki on aina jonkun muun syy. Kantakaa vastuunne ja oppikaa virheistä!
    Pena

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.