määräaikaisen sopimuksen purkaminen
olen muuttanut uuteen osoitteeseen, jossa minun dna:n liittymä ei toimi kunnolla. ilmeisesti jokin katvealue. onko mahdollista purkaa määräaikainen liittymäsopimus?
Seuraa viestiä
20
seuraajaa
Mikäli yhteys ei toimi kotiosoitteessa kuten pitäisi, voidaan määräaikainenkin sopimus tarvittaessa purkaa tämän vuoksi. Purkupyynnöt käsitellään aina tapauskohtaisesti, joten olethan tämän osalta yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme. Ensin tutkimme, kuinka yhteys on toiminnut, mistä heikko toimivuus johtuu ja mitä tilanteen parantamiseksi olisi tehtävissä.
Minun pitäisi irtisanoa määräaikainen liittymä määrittelemättömän pituisen ulkomaan oleskelun seurauksena. Soitin aiemmin asiakaspalveluun ja kuulemma pitäisi lähettää teidän dokumenttiosastolle todiste oleskelusta. Oletan että menolippu riittää..? Mitkä ovat tämän dokumenttiosaston yhteystiedot?
Mikäli palvelun saatavuus muuttuu, voidaan määräaikainen sopimus irtisanoa.
Olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme.
Irtisanominen onnistunee jo tässä vaiheessa ja homma hoituu kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044 tai lähetät meille viestin osoitteessa https://www.dna.fi/yhteystiedot.
onko mahdollista irtisanoa ennemmin ja maksaako se jotain?
Sinulla on oikeus irtisanoa liittymäsopimuksesi milloin vain ja esimerkiksi siirtää numerosi toiselle operaattorille. Huomioithan kuitenkin että jos kyseessä on määräaikainen sopimus, tulee loput sopimuskauden maksut maksaa siirrosta tai irtisanomisesta huolimatta.
Tilasin uuden liittymän eri operaattorilta, koska nykyinen liittymä ei toimi kunnolla kotona ollessani. Voinko siis purkaa sopimuksen
Tämä on julkinen keskustelufoorumi, tätä kautta emme voi hoitaa asiakkuuksiin tai sopimuksiin liittyviä asioita.
Olisithan asiasta siis yhteydessä asiakaspalveluumme.
Eli 2 vuotta meni ja hinta nousi, uusi liittymän että vähän laski hinta ja tämä taitaa olla ketjuttamista? . Joten onko ok nyt lopettaa tämä " uusi" sopimus koska vain ettei tarvitse edes odottaa 2 vuotta?
Kaikki liittymät ovat pohjimmiltaan toistaiseksi voimassaolevia. Tämä tarkoittaa että liittymät jatkavat toimintaa toistaiseksi voimassaolevana kun määräaikainen sopimus päättyy, jolloin liittymä ei lakkaa yhtäkkiä vain toimimasta. Toistaiseksi voimassaolevan liittymän voi irtisanoa irtisanomisehtojen mukaisesti.
Jos sinulla on ongelmia tilauksen osalta niin olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 tai yhteydenottolomakkeella: https://www.dna.fi/yhteystiedot
Emme valitettavasti keskustelufoorumin kautta pysty tilauksia tai asiakastietoja käsittelemään
Lähetämme sopimuksista aina vahvistukset, joista on selkeästi nähtävissä myös mahdollinen määräaikainen sopimus. Sopimuksiin kannattaa aina tutustua ja lukaista ne läpi, jotta tilanteeseen voidaan puuttua samantien, jos tehty sopimus ei ollutkaan sitä mistä oli puhe. Myyjien toki tulisi aina mainita määräaikaisuudesta myös myyntitilanteessa.
Minulla on Dna rajaton kännykkäliittymä nettiominaisuudella. Tulen nyt saamaan työpaikalta puhelinedun ja en tarvitse liittymään enää rajaton/nettimonisuutta, pelkästään tavallisen puheominaisuuden. Onko minun mahdollista vähentää liittymän ominaisuuksia siksi aikaa ( en siis ole vaihtamassa sen osalta operaattoroia ) kun käytän työpaikan kännykkää. Määräaikainen liittymä oli tässä tapauksessa n2€ halvempi kuukaudessa kuin normihintainen.
Jos et tarvitse kuin puhetta, voit ehkä vaihtaa DNA Puhe -liittymään 4,90.
En suosittele ottamaan määräaikaisia sopimuksia DNA:n kanssa listatarjouksilla. Esim. DNA vastaavassa tilanteessa 12,90 euron Jämptistä oli tekemässä 9,90 euron tarjousta vuodeksi määräajalla, kun kerroin että hinta on kova.
En ottanut vastaan myymälässä, vaan menin Elisalle, ja tein numeronsiirron. Tämän jälkeen DNA-puhelinmyyjä soitti seuraavana päivänä nähtyään numeronsiirron ja tarjosi määräajalla samaa liittymääni 6,90 eurolla. Jäin DNA:lle.
Noin niitä tarjouksia kannattaa tehdä, ilman siirtoa ne ovat mitättömiä.
Ja voinko sitten irtisanoa sopimukseni?
Määräaikaisen puhelinliittymän voi vaihtaa kesken määräajan ainoastaan toiseen määräaikaiseen sopimukseen. Vasta määräaikaisuuden jälkeen sopimus on mahdollista vaihtaa toistaiseksi voimassa olevaan.
Myitte minulle 4G-liittymän puhelimitse, mutta teidän 4G ei toimi kuin pihalla! Joudun pakottamaan 3G:n päälle, jotta akku ei kulu hetkessä. Olen reklamoinut useampaan kertaan, ei mitään vaikutusta.
Onko minulla oikeus irtisanoa liittymä kesken sopimuskauden (ja ilman loppulaskua)?
Esimerkiksi minulle palvelun myynyt henkilö sanoi, että kokeile nopeampaa laajakaistayhteyttä. Pakettiin kuului myös kaksi 4g-simmiä. Kun en huomannut kokeilujakson aikana merkittävää eroa ja olisin halunnut palata aikaisempaan sopimukseen, se ei kuulemma ollut enää mahdollista eli vanhoja (edullisia) liittymiä en saanut takaisin... Nyt joudun roikkumaan vielä yhden vuoden määräaikaisessa todelliseen tehoonsa nähden ylihinnoitellussa sopimuksessa. Tämän katkeran pettymyksen takia DNA menettää yhden maksavan asiakkaansa pysyvästi.
Oman liittymän mahdollisen määräaikaisuuden voit tarkistaa Minun palvelustani, Oma DNA -sovelluksen kautta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.
https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
https://www.dna.fi/yhteystiedot
Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta https://apps.apple.com/fi/app/oma-dna/id1445655346?l=fi tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.omadna
Määräaikaisten sopimusten irtisanomiset katsotaan aina tapauskohtaisesti, joten otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkemmin katsoa tilannetta. Tavoitat asiakaspalvelumme kätevästi esim. Oma DNA sovelluksen chatin kautta. Lataa sovellus iOS-puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Play -kaupasta.
- Muutto ulkomaille.
- Muutto asuinpaikkaan, jossa ei kuuluvuutta.
- Nopeus ei täytä nykyään myytävän liittymän minimit (5 Mbps) tai liittymäsi omat minimit. Lähinnä pitää olla kotiosoitteessa, ei riitä jos ei esim. metsässä toimi.
- Jää työttömäksi ja sopimus on solmittu työssä ollessa.
- Sopimus on myyty väärin perustein esim. puhelinmyynnissä.
- Operaattori menee konkurssiin.
Sopimuksen purkuun ei riitä se, että luopuu esim. puhelimen käytöstä.jos haluan irtisanoa määräaikaisen puhelinliittymäni ennen määräajan loppumista, täytyykö minun maksaa liittymäni kuukausimaksut silti määräaikaan asti?
T. Tea
Entiseen osoitteeseen piti ottaa mobiililaajakaista DNA:lta..
Nyt olen muuttanut uuteen kerrostaloon alimpaan kerrokseen, ikkunat sisäpihalle päin ja heti edessä korkeat kerrostalot. Mokkula ikkunalla ja lisäantennit paikallaan. Iltaisin ei tule edes luvattua 5Mbit/s nopeutta (paksut tiiviit seinät ja ikkunat nykyaikaa)
Seinästä tulee kuidulla liittymä, josta maksan vuokran yhteydessä.
Eivät suostu purkamaan määräaikaista liittymää, jolla en tee yhtään mitään enää.
Voin kertoa, että halvemmaksi tulee teille purkaa tämä sopimus.
Tiedustelen kuuluuko DNA rajaton 4G 10M ( 18.9 euroa) tekstiviestipakettiin multimediaviestit ?
Nimimerkki Utelias
Multimediaviestit kuuluvat kaikkien DNA Rajaton -liittymien kuukausimaksuun eli näistä ei veloiteta erikseen.
Onko niin,että vanhan äitini puhelinliittymän määräaikaisen sopimuksen päättyessä, uutta sopimusta ei voi uusia niin, että hänen lapsensa menee Dna-kauppaan, soitetaan äidin puhelimeen, ja hän ilmoittaa, että määräaikaista sopimusta jatketaan? Vaaditaan äitiä tulemaan kauppaan tai antamaan valtakirja. Herranen aika, valtakirjanhan voi tehtailla.Äitini on sitä paitsi ollut Dna:n asiakas vuosia.
Puhelinliittymälle ei automaattisesti tule uutta määräaikaisuutta puhelinta tai osoitetta vaihtaessa, mutta mikäli samalla katsotaan uutta tarjousta ja kampanjahintaa kuntoon, liittyy tähän useimmiten myös määräaikaisuus.
Mikäli nettiliittymä joudutaan päivittämään muuton yhteydessä, on uusi sopimus määräaikainen.
liittymä on 150mb mutta paras mitä olen onnistunut samaan on 27mb. mikä ei tietenkään ole lähellekkään sitä mitä on luvattu. minkä ajan kuluessa voin liittymän irtisanoa ?
Jos kyseessä oli etämyynnin kautta tehty sopimus niin sinulla on 14 vuorokautta (sopimuksen alkamispäivästä alkaen) aikaa irtisanoa sopimus etämyynnin peruutusoikeudella. Selvitämme kuitenkin mielellämme ensin ongelmaasi tarkemmin. Olethan siis yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voidaan tarkastella liittymän toimivuutta ja sopimusasioita tarkemmin, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Voit olla yhteydessä meihin myös Minun palvelustani löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen tai Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
Muiden palveluihin voi kirjautua pankkitunnuksilla jos ei pääse omilla tunnuksilla.
Puhelinpalvelu ei toimi. Hidas.
Mennyt pari päivää jutun selvittäessä. Ajaen jo 100 kilometriä dna n myymälään. Ja sielläkin siirrettiin juttu pääpaikan dnalle jossa palveluhenkilö myymälässä jutteli myyjän kanssa ei asiakkaan. Keskustelun kävivät eri huoneessa.
Harmi kuulla, mikäli asiakaspalveluumme on ollut pitkä jonotusaika, tai palvelu on muutoin ollut hidasta. Toivottavasti sait kuitenkin asiasi hoidettua! Jos et, olisitko uudelleen puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 (ma-pe 8-18, la 9-16.30) yhteydessä, kiitos.
Kannattaa pirauttaa maksuttomaan myyntipalveluumme 0800 550044 niin katsotaan sinulle sopiva kokonaisuus.
Numero palvelee arkisin 9-20, la 10-16.
Voit tutustua paketointiin täällä, hinta määräytyy sen mukaan mitä palveluja Hubin mukaan ottaa.
DNA:n tukifoorumi on julkinen keskustelupalsta joten tätä kautta emme voi tehdä irtisanomisia. Otathan yhteyttä puhelinpalveluumme 044 144 044 niin saadaan hoidettua homma kuntoon.
Olethan sopimusasioissa yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mikäli on ottanut määräaikaisen liittymän ollessa töissä ja nyt joutunutkin pitkälle sairauslomalle ja sen jälkeen työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka johdota tulot ovat pienentyneet, onko määräaikainen liittymäsopimus mahdollista purkaa?
Tällaisessa tilanteessa voidaan tottakai selvittää, olisiko sopimus mahdollista purkaa tällaisen sosiaalisen suoritusesteen vuoksi. Asiaa päästään selvittämään tarkemmin asiakspalvelussa kun soitat meille numeroon 044 144 044 tai laitat viestiä Oma DNA -sovelluksen tai Minun palveluni kautta.
Otin teiltä määräaikaisen liittymän numeronsiirrolla uuden puhelimen myötä kun myyjä sitä niin kovasti mainosti. Tänään kun liittymä aukesi niin huomasin että liittymä ei toimi meidän työpaikalla ollenkaan. Kentät koko ajan ihan nollissa ja nettiyhteys toimii vain edge yhteydellä jos silläkään.. Joudun välillä jakamaan yhteyden myös tietokoneeseen töissä ja nyt on melko mahdotonta sitä tehdä. Voiko tämä purkaa?
Jos liittymä on etämyynnistä tilattu niin sillä on toki aina 14 vuorokauden peruutusoikeus. Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, että voidaan ensin selvittää yhteysongelmia tarkemmin. Tahtotilamme on tietenkin saada liittymä toimimaan niin kuin pitääkin. Myös mahdollinen määräaikaisuuden purkaminen hoituu asiakaspalvelun kautta.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Voit olla yhteydessä meihin myös Minun palvelustani löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen tai Oma DNA -sovelluksen chatin kautta.
Sopimuksen purkaminen muuton vuoksi on mahdollista kesken määräaikaisuudenkin. Irtisanominen onnistuu olemalla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme.
Ehtoihin tehdyt muutokset johtuvat pääosin pakottavan lainsäädännön muuttumisesta. Lähes kaikki ehtomuutokset ovat kuluttajien eduksi, joten asiakkailla ei tässä tilanteessa ole irtisanomisoikeutta sopimusehtomuutokseen vedoten.
Voiko peruuttaa sopimuksen, Todistaja oli vieressä kun kysyin moneen kertaan, että onko samaan hintaan molemmat..
Muutenkin erittäin agressiivistä myyntiä. Haluan vastauksen heti!
Olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, niin voimme selvittää sopimusasioitasi tarkemmin sitä kautta, kiitos! Täällä julkisella keskustelupalstalla emme siis voi näitä tarkemmin ilman asiakastietoja yms. selvittää tai tehdä esim. muutoksia sopimuksiisi.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30