Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

MF286 ei löydä päivitystä

Moikka,

Upouusi mokkula ei päivity. Softaversion on ZTE_DNA_MF286_B10, mutta ilmeisesti uudempi on olemassa.

Mitens tuon saisi päivittymään?
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Matti!

    Uusin versio on ZTE_DNA_MF286_B13. Ohjeet mokkulan päivittämiseen löydät sivuiltamme: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Moi Hanna ja kiitos vastauksesta. Tiedän kyllä päivitysproseduurin, mutta tarkista-painike antaa vaihdellen virhe- tai ei päivitystä saatavilla -viestin.
    Eli kuten alkuperäisessä viestissäni kysyin: Mitens tuon saisi päivittymään?
  • Mikäli päivitystä ei ole tarjolla niin olethan kokeillut resetoida mokkulan? Ohjeet resetointiin löytyvät myös mokkulan käyttöohjeesta.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Juu-u...

    Eilen kävin hakemassa 2kk käytössä olleen tilalle (LAN-portit eivät toimineet) uuden laitteen. No nyt reseptin sen, mutta ei se suostu päivittämään.
    Nyt yksinkertainen kysymys:
    Onko muuta tapaa päivittää tuo mokkula?
  • Laitteen päivitys ei onnistu muilla tavoin, pelkästään hallintasivun kautta. B10 on kuitenkin stabiili versio kun se on esiasennettuna joten sen osalta kiirettä päivitykselle ei ole.

    MF286A -mallissa joissa tämä toimiva B10 on esiasennettuna, päivitys tulee vasta viimeisenä ja alkuperäinen arvio oli helmikuun loppuun mennessä. Päivitykset tapahtuvat portaittain laitteille eikä tätä voi nopeuttaa
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Sain DNA:lta tekstiviestinä ohjeen kotimokkula ZTE MF286 päivitykseen.Kun menen annetuille sivustoille, eivät aukea.. ei kannettavalla eikä kännykällä. Miten pääsen päivityksiin?
  • Moikka Raija! Kokeile vielä resetoida mokkula tehdasasetuksille ja yritä sitten yhdistää laitteen hallintasivulle uudelleen
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Mullakin sama ongelma. Sama ZTE ja sama B10 sisällä. Päivityssofta kertoo että "uutta päivitystä ei ole saatavilla". Resetoitu ja uudelleenkäynnistetty kaikki useaan kertaan. Olis ihan kiva saada päivitykset toimimaan.
  • Ja milloinhan ihan aikuisten oikeasti sitä päivitystä olisi tulossa?
    Itsellä B10 inessä. Kyllähän se toimii ihan ok mutta olishan se mukava saada päivitys jos sellainen on kerran.
    En jaksaisi useamman kerran päivässä resetoida ja kokeilla oliskos nyt jo.
    Aina joutuu asetukset muuttamaan omalle kohdalle sopiviksi.
    Ja pistäkääs tän päiväset "oikea" tapa esille!
  • Kuukauden vanha ZTEmf286a ei toimi. Signaalia on neljä tolppaa, mutta padit ja puhelimet eivät löydä verkkoa. Tänään löytyi, mutta putoavat jatkuvasti pois verkosta. Uudelleenkäynnistys auttoi aamulla, mutta ei sekään enää. Ongelma ollut nyt kaksi päivää. Aiemmin toimi moitteettomasti. Yritän päivittää, mutta tulee vain ilmoitus"uuden version tarkistus epäonnistui". Mitä ihmettä pitäisi tehdä?
  • Otimme juuri käyttöön tämän mokkulan, missä oli B10 versio valmiina. Päivitystä tarkistaessa sivu herjaa joka kerta "uuden version tarkistus epäonnistui", reitittimen uudelleenkäynnistyksenkin jälkeen.
    Itse netin download-nopeus on loistava mutta upload-nopeus on uskomattoman pieni, 0,6 Mbps luokkaa. Vanhassa reitittimessä ja netissä download ja upload nopeudet olivat samat, n. 20-39 Mbps luokkaa. Ostos tuntuu tyhmältä, koska uuden liittymän ja laitteen piti olla merkittävästi parempi.
    Johtuuko tämä upload-nopeuden merkittävä hitaus tästä B10 versiosta? Ja miksei päivityksen tarkistus onnistu?
  • ZTE:n mokkuloita ei voi tällä hetkellä päivittää. Syy johtuu ZTE:n globaalista ongelmista, joiden pitäisi olla lähiaikoina poistumassa. Itse päivityksissä ei ole havaittu ongelmia. Valmistaja pyrkii korjaamaan tilanteen mahdollisimman nopeasti.

    MF286-mallille on olemassa manuaalinen päivitystyökalu.

    Tällä työkalulla saadaan päivitettyä MF286 laitteet B09 ja B10 versioista B13:een.

    Jos siis MF286 ei päivity asetussivujen kautta, voi kokeilla ko. työkalua.

    Huom! Työkalu toimii vain MF286-mallilla, ei MF286A:ssa sekä tarvitsee Windows koneen admin oikeuksilla. .ZIP paketissa on myös englanninkieliset ohjeet käyttöön. MF286A-mallin tunnistaa esimerkiksi laitteen pohjasta löytyvästä tarrasta, missä mallinimi (model name) on MF286A.

    https://www.dna.fi/documents/753910/853450/DL_MF286_DNA_FI_EUV1.00.00.zip/4cf4f785-6c32-01f6-7b80-28547954b072

    B03/B04 sekä B10 ovat stabiileja versioita. Huomioithan vianselvityksen yleisimpien Mokkulaongelmien korjaukseen.

    @Oskari, B10 ei pitäisi vaikuttaa suoraan upload nopeuteen. Kannattaa ensi alkuun kokeilla lukita 4G taajuus esim. 1800 tai 2600Mhz:lle
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Kyllähän tämä vähän ihmetyttää. Vanha mobiilimokkula hajosi yllättäen laajalta alueelta kaikilta samaan aikaan ja tilalle myytiin tämä MF286A, joka ei sitten nyt toimi ja jota ei voi päivittää. Maksan kuitenkin koko ajan palvelusta, jota ei siis nyt voi käyttää.  Puhelin toimi tämään Jyväskylässä hyvin, mutta heti kun palasimme kotiin Varkauteen, niin kylläpä lagaa kaikki laitteet ja siinä päällimmäisenä tämä ZTE. Ei voi käytännössä telkkua katsella....
  • Sami Hänninen, samaa mietin. Oma vanha, hyvin toiminut mokkula lopetti toimintansa pari kk sitten ja myytiin tilalle MF286A. Noh, jotenkin se toimi mutta nyt tällä viikolla meni täysin sekaisin, kun yritti päivittää B13-päivityksen siihen.

    DNA vaihtoi uuteen, samaan vehkeeseen mukisematta, mutta tässä on B10 ja uskon ja pelkään että tämäkin sekoaa kokonaan, jos yritän päivittää tähän B13. Että semmosta...

    Nettiyhteys kyykkää vähän väliä, näyttää 2/5 palkkia signaalia jne... Näköjään tähän vehkeeseen ei ole muita apuja kuin kitua tämän päivittymättömyyden ja kyykkäyksien kanssa.
  • Hei! Mulla MF286, alkoi temppuilla n 2 viikkoa sitten ja päivittäin useita kertoja katkoi yhteyttä, ei jakanut ip-osoitetta smart-telkkarille jne. On  resetoitu ja asennettu  ZTE_DNA_MF286_B13 päivitys manuaalisesti. Toimi n 16 tuntia, jonka jälkeen samat ongelmat jatkuivat. Mitä tehdä?
  • Hei JR!

    Huomioithan tosiaan, että manuaalinen työkalu toimii vain MF286-mallilla, ei MF286A:ssa.

    Päivitysongelma on edelleen valmistajalla selvityksessä joten ikävä kyllä A-mallin sekä vanhemman mallin B03/B04 suhteen päivittämistä pitää odotella kunnes ongelma on saatu ratkaistua.

    Tällä välin muihin ongelmiin kannattaa kokeilla ongelmanratkaisua eli: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286#vianselvitys 

    Yksi hyvä vinkki on kokeilla lukittaa Mokkula tietylle taajuudelle eli esim. 800, 1800 tai 2600Mhz.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mitähän nyt pitäisi tehdä menin pävittämään oman purnukkani tuolla ohjelmalla kun modeemin hallinta sivulla luki et olis MF286, päivitys epäonnistui ja nyt siinä palaa vaan powerin valo + punane 3g/4g valo eikä edes hallintasivulle pääse enää
  • On nää mokkulat kyllä järkyttävää kuraa edelleen ja maksava asiakas on aina vaan betatestaaja. Toi firmis on "DNA:n kustomoitu käyttöjärjestelmä" joten ei ihan fiksua syyttää pelkästään tehdasta ongelmista. Luulis jo puolessa vuodessa saaneen ongelmat ratkaistua mutta ei. Onneks löysin (vahingossa)tän threadin kun päivitys ei toimi täälläkään. Olis ihan helvetin suotavaa laittaa mokkulan sivuille selkeät ohjeet että päivitys ei tällä hetkellä toimi jotta muittenkin ko. kurapurkin omistajien aikaa ja hermoja säästyis edes vähän.
  • Miksi päivitys vedettiin pois jakelusta? Olisiko uuden version saatavuudelle aikatauluarviota? Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä siitä, että ilmoitus päivityksen poisvedosta pitäisi laittaa selvästi DNA:n mokkulasivuille, tämä olisi säästänyt minultakin resetointi- ja googlailuaikaa.

    Olen itsekin yrittänyt selvitellä miksi B10-firmiksellä varustettua MF286:tta joutuu käynnistelemään uudelleen päivittäin. Jos taajuuslukko ja uudelleen suuntaus ei auta, pitänee testata työkalua. Sitä ennen olisi toki kiva tietää mikä vika päivityksessä on.
  • "Olen itsekin yrittänyt selvitellä miksi B10-firmiksellä varustettua MF286:tta joutuu käynnistelemään uudelleen päivittäin." Heh, tän saman asian kanssa painin itsekin ja tosiaan laitteen kanssa naimisissa vielä pitemmän tovin. Ärsyttää että vaihdoin ADSL:stä (VDSL ei mahdollinen) tähän kun demosin ensin jonkun päivän ja totesin toimivaksi. Nyt ei oikeastaan enää edes jaksa nousta resetoimaan purkkia vähän väliä. MAC vielä koneena niin ei saa päivitystäkään ajoon.

    Miksi nettiyhteys häviää jopa päivittäin? Kenen vendorin 4G verkko DNA:lla on? Eikö tätä saada kuntoon vai onks vika tossa ZTE mokkulassa?!? Ärsyttää. Mitä trikkejä jengi on keksinyt että nettiyhteys säilyis useamman päivän, eletään kuitenkin pian 5G aikaa eikä edes 4G pysy ylhäällä!
  • Näyttää siltä, ettei DNA:ta kiinnosta pätkääkään ihmisten ongelmat. On aivan käsittämätöntä, että tätä päivitysasiaa saada kuntoon.  Montako kertaa tässä ketjussa on "palveluneuvoja" on antanut sellaisen ohjeen, josta olis ollut hyötyä? Minun osalta liittymä menee vaihtoon ja on aivan varma, että DNA:ta en valitse enää koskaan.
  • Monellako mahtaa olla kyse sellaisesta ongelmasta, jossa kiinteistössä on vielä syystä tai toisesta kytkettynä vanha adsl-modeemi, johon käytettäviä laitteita on verkottunut. Ilmeisesti tässä tapauksessa laitteilla saattaa olla samoja ip-osotteita, koska uusi ja vanha modeemi aloittaa jakamaan osoitteita järjestyksessä sarjasta 192.168.1.2 ; 192.168.1.3 .... jne. Ainakin itsellä tästä aiheutui suuri päänvaiva, kun vaihdoin lennossa laitteiden wlan-yhteyksiä uuteen mokkulaan. Koska osalle tuli aina sama ip-osoite, ei mikään tuntunut toimivan. Kun lopulta sammutin vanhan modeemin ja boottasin kaikki laitteet, sain ne liittymään uuteen mokkulaan eri ip-osoitteilla. On nyt toistaiseksi toiminut jotenkin. Uutta päivitysversiota ei minunkaan modeemi löydä
  • Hei Kaikki,

    ZTE:n boikotti on poistettu ja päivitykset palautettu. Käyttäjät voivat nyt päivittää ZTE:n Mokkulat uusimpiin versioihinsa. MF286 ja MF286A:n tapauksessa B13:sta.

    Olemme lisäksi juuri testaamassa uutta versiota, mikä voisi tulla jakoon portaittain lähiaikoina.
    Olli Kehityspäällikkö
  • Yllä tiedote, joka ei pitänyt paikkaansa 🙁

    Sain juuri puhelun DNA:n asiakaspalvelusta. Siellä kyseltiin miksi olen vaihtanut liittymäni toiselle operaattorille. Kerroin, että pääosin siksi, että asiakkaiden ongelmat eivät DNA:ta kiinnosta. Pohjimmiltaan vaihdon syy oli se, että toisen operaattorin kortilla tämä ZTE MF286A toimii lähes ongelmitta.
  • Hei,

    Minulla on ZTE MF286 versio B10, eikä yhteyttä päivityspalvelimeen saada. Sama juttu ollut jo aiemmin.

  • Päivitys saatavana -> Päivitä -> Uutta versiota ei saatavilla...?
  • Ei toimi täälläkään, B10 ilmoittaa uusiversio saatavilla -> PÄIVITÄ ->

  • Hei, B16 päivitys on tullut jakoon kaikille 22.8. Laite kannattaa resetoida ja selaimen välimuistu tyhjentää, jos päivityksen tarkistus vielä epäonnistuu.

    Ohjeet päivitykseen, päivitykseen liittyvät huomiot sekä muutoslistan löytyy tuttuun tapaan täältä: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286#paivitykset 

    Ongelmatapauksissa kannattaa myös tarkistaa: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286#vianselvitys
    Olli Kehityspäällikkö
  • Olisko millään mahdollista saada semmoinen päivityssofta jakoon joka ei nojaudu inkrementaalisiin päivityksiin?
  • Johan oli rumba päivittää 10:stä --> 16:sta. 13 version kautta oli mentävä ja uutta ohjelmistoa ei voinut asentaa ilman että päivityksen jälkeen resetoi laitteen (painamalla 30sek mustaa nappia laitteen päällä) välissä (koska 13 versio pätki jatkuvasti nettiä, eikä siten voinut ladata uutta versiota)!? Ala-arvoista softaa!
  • ZTE_DNA_MF286_B16 päivitys katkoo mokkulan yhteyttä päivittäin.
    Vaatii kokobuuttauksen, tai kaksi ennen kuin herää hetkeksi henkiin.
    Resetoitu useampaan kertaan, toimii paremmin wifinä, silloin pääsee hallintaan. Kun LAN-verkon kytkee reitittimeen niin hallintasivu jumittuu kokonaan ja hetken kuluttua koko mokkula lakkaa ottamasta yhteyttä ulos. IP osoiteetkin on muutettu jotta mahdolliset päällekkäiset vanhat osoitteet ei olis ongelma ja kaikki verkkolaitteet buutattu. Toimi hetken, noin 3 tuntia ja sitten taas täysjumi.
    Ongelmat alkoivat em ohjelmapäivityssekoiluista, jossa piti ko mokkula päivittää useamman version kauta tähän viimeisimpään. Päivitykset alkoivat pari viikkoa sitten, kuten ongelmatkin. Kyse on MF286A-versiosta.
    Asiakaspalvelua/liikettä ei näytä kiinnostavan asia sen enempää, myydään vaan uutta Huaweita tilalle tai koitetaan nostaa nopeuksia/kk-maksua.
    2 viikkoa on jumpattu nyt.
    Ostin ZTE:n kertamaksulla Powerista DNA:n katselukortin kanssa, jolloin DNA kertoo että kaikki vastuu on ZTE:n ja Powerin. Jos olisin ottanut laitteen kuulemma osamaksulla osana Mokkulasopparia olisi heillä ehkä ollut vaihtolaite/laitetakuu, outoa vastuunkantoa. Lisäksi laitevaihto tuskin auttaa ongelmaa, koska vika on mitä ilmeisimmin softassa.
    Olen uusi yritys-asiakas DNA:lla, mutta kohta riittää tämä pelleily.
    Päivitys on toki ZTE:n, mutta DNA:n edellyttämä versio on siinä ilmeisesti susi.
    AP
  • Moi,

    Minulla on kaikista näistä kirjoituksista huolimatta juuri ostettuna (työkaverilta) ZTE MF286A B10 versiolla, päivitä napin painaminen ei onnistu koska nappi on ns. ´Haaleana´ siinä päivityssivulla.

    Pitäisikö pysyä tässä kyseissä mokkulassa koska löytyy myös tuollainen lisäantennikin siihen ja olen juuri muuttamassa kaupungista haja-asutusalueelle.
    Onnenonkija
  • Millainen takuu on ZTE MF 286.LLA?
    JASKA
  • Tuote on jo poistunut uusmyynnistä , mutta aiemmin takuu oli 24kk.
    Veikko

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.