Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

MF920V -mokkulan akku turvonnut

Akku on turvonnut. Miten toimin? Saako uuden akun vai tarvitsenko kokonaan uuden laitteen? Toimiiko tämä suoralla virralla ilman akkua?
Marika Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Moi! Jos laitteessa on takuuta jäljellä, asioithan mokkulan kanssa DNA Kaupassa.
    Turvallisuussyistä laitetta ei kannata käyttää, jos sen akku on turvonnut. Vaihtoehtona on laitteen huolto tai kokonaan uuden hankinta.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Välittömästi virrat poikki ja laite vaihtoon.
    Eikä laitetta kannata käyttää ollenkaan.
    Siinä on räjähdyksen vaara.
    Tohon malliin ei voi edes itse akkua vaihtaa.
    Elikkä uutta laitetta peliin.

    https://www.dna.fi/dna-mokkula-4g-wlan-mf920v

    Tombstone.
  • Kuinkas pitkä kyseisen tuotteen takuu on? Kävin R-kioskista omani (MF920V) ostamassa viime vuoden joulukuussa, ja juurikin hetki sitten takakuori lähti paikoiltaan akun paisunnan takia...

    Pitääkö minun käydä samassa R-kioskissa, vai voiko tuotteen vaihtaa missä vain dna liikkeessä?
    Topi Mäkelä
  • DNA mokkuloilla on 2 v takuut ostopäivästä alkaen.
    Käy lähimmässä DNA kaupassa.
    Tombstone.
  • Myyjä vastaa myymästään tuotteesta. Kuitti mukaan.
    PW
  • Ehkäpä osasyyllinen on nämä poikkeukselliset sääolosuhteet, vaikka kyllähän laitteen ne pitäisi kestää - jos ei kestä, niin sitten kyseessä on huono suunnittelu.
    PW
  • Itselläni on sama DNA mokkula, ZTE MF920V
    Eikä mitään kuumenemisongelmia,eikä akun pullistumista ole esiintynyt.
    Kyllähän noi akun pullistumat ja liiallinen kuumeneminen kertoo,
    alunperin viallisesta akusta,tai muusta laitteen viasta.
    Ei muuta kun laite vaan takaisin DNA kauppaan ja vaihtoon,
    ennen kun räjähtää silmille.

    Tombstone.
  • Mokkuloiden lämpötilat,mainitaan laitteen turvaohjeissa.

    Käyttölämpötila 0- +40c
    Varastointilämpötila. -20c +70c
    Tombstone.
  • Tuo käyttölämpötila + 40 °C ylittyy näillä keleillä helposti esim. taskussa tai autossa, jossa ei ole ilmastointia.
    Meilläkin parvekkeen lämpömittari näytti +45 °C, kun aurinko paistoi siihen suoraan.
    PW
  • Niin sehän myös vaikuttaa,missä mokkulaa pidetään.
    Onko taskussa,parvekkeella / uimarannalla suorassa auringonpaisteessa,
    auton hanskalokerossa,tai mahdollisesti saunanlauteilla:D:D

    Mutta kuitenkin veikkaan ton mokkulan akun viallisuutta,
    tai laitteen virtapiiriä,ei kunnossa olevan laitten akku pullistele.

    Tombstone.
  • Olen kyllä samaa mieltä veikkauksestasi.
    PW
  • Näin viallinen akku räjähtää.
    Tässä on tehty tarkoituksellisesti testi.
    Mutta näin siinä lopullisesti voi käydä.
    Aluksi alkaa lämpenemään,sitten pullisttu,kunnes räjähtää.
    Viallisen / pullistuneen akun kanssa ei ole leikkimistä.

    Koskee kaikkia akkukäyttöisiä laitteita.
    Mokkuloita,puhelimia,tabletteja,kannettavia koneita,ym,ym..
    Elikkä kun huomaatte,että laitteen akku lämpenee liiaksi ja sitten alkaa pullistelemaan,niin heti on lopetettava laitteen käyttö.

    Sitä ei välttämättä huomaa ensimmäisillä kerroilla ollenkaan.
    Ajan mittaan lämpeneminen kuitenkin lisääntyy ja sitä myöten
    alkaa akun pullistuminen,kunnes lopulta saattaa tulla räjähdys.


    https://www.youtube.com/watch?v=SMy2_qNO2Y0

    Tombstone.
  • Jatkokysymyksiä pukkaa...

    Kävin tänään ensin DNA-liikkeessä Turun keskustassa, siellä oli kesätyöntekijä paikalla, ja puhelimen kautta esimies ohjeisti jättämään yhteystiedot, sillä kyseistä tuotetta ei ollut varastossa.

    Kävin tämän jälkeen vielä Länsikeskuksen R-kioskissa, josta kyseinen laite on viime marraskuussa hankittu. Sieltä todettiin, etteivät voi vaihtaa tuotetta, sillä pakkaus on erilainen, kuin mitä heillä myydään (Hieman outoa, kun heiltä ostettu...), ja minun pitäisi viedä tuote vaihtoon DNA-liikkeeseen.

    Nyt minulla on edelleen hallussani palo/räjähdysherkkä esine, enkä voi käyttää nettiä normaaliin tapaan. Kuinka saan korvaavan tuotteen, ja miten minun tulisi säilyttää tätä viallista laitetta?

    Topi Mäkelä
  • Toi R kioskin homma on täysin perseestä revitty.
    Yritetään vaan vetäytyä vastuusta.Myyjä / myyjäliike on aina ensisijaisesti vastuussa myymästään tuotteesta ( kuluttujalainsäädäntö )
    Takuuasiat kuluu myyjälle.R kioskin on hoidettava takuunalainen tuote
    huoltoon.

    Annettava asiakkaalle uusi korvaava / vastaava tuote tilalle.
    Sillä ei ole paskan vertaa minkävärinen pakkaus on tuotteella ollut ja on nyt.

    Jos ei DNA kaupassa ole uutta tuotetta antaa tilalle,niin heidän on se tilattava
    asiakkaalle.Tilauksen on tultava kohtuullisessa ajassa.

    Onko lähimaisemissa toista DNA kauppaa missä pystyisit asioimaan.

    Tombstone.
  • Tombstone.
  • Päivitettyä tietoa taas.

    Kävin tänään samaisessa DNA-liikkeessä kyselemässä kuulumisia, ja kuulemma viikonloppuna olisi tulossa korvaava huawein laite liikkeeseen... Ehdin jo takaisin kotiovelle, kun tajusin lähteä vielä takaisin keskustaan pyytämään speksejä kyseisestä laitteesta...

    Laite on kyllä mokkulana samoihin tiedonsiirtoihin kykenevä, kuin tämä edellinenkin, mutta akun kapasiteetti on 1500mAh (n6h käyttöaika), kun vanhemmassa se on 2000mAh (jopa 10h käyttöaika)...

    Nyt minulle on siis tarjottu vaihtoehtona ostaa vastaava laite, jonka myyntihinta olisi 180e, puoleen hintaan, tai vaihtaa tämä laite viikonloppuna tuotteeseen, joka ei ole kaikin puolin vastaava laite...

    Samoin alkaa hämmentää, että käsitin olevani DNA-tukifoorumilla. Ja käsitykseni mukaan täällä on myös 7 kpl DNA-henkilökuntaakin... Olisi kiva saada vähän aktiivista otetta sieltäkin päin asian tiimoille...

    En alkanut uutta lankaa kuitenkaan tekemään, kun hyvään netikettiin kuuluu se, ettei samasta aiheesta tehdä tuhatta eri lankaa, niin ajattelin, että olisi oikein jatkaa tätä keskustelua sille kuuluvalla langalla...
    Topi Mäkelä
  • Eipä tosiaankaan nämä palstan palveluneuvojia kiinnosta,
    asikkaiden ongelmat.

    Kyllähän Elisalla ja Telialla homma toimii ihan eri tavalla.

    Normaali vastaus on jokaiseen kysymykseen,soittakaa asiakaspalveluun.
    Voitte myös ottaa yhteyttä sähköpostilla.
    Olemme myös twitterissä,fasebookissa,ym,ym..

    Että ihan ostaa vastaava laite  1/2 hintaan,tai saada heikommalla teholla
    oleva mokkula tilalle.Eikö DNA,lla ole saatavilla
    tota sinulla olevaan mokkulatyyppiä.Varmaankin muista liikkeistä ehkä löytyy,
    jos viitsisi liikkeen myyjä soitella.
    Tombstone.
  • Totuus ei kuulu DNA:n tuotevalikoimiin!
    Kysyi täällä jokin aikaa sitten, miten uuteen liittymään kuuluvaa Viasat-elokuvien katselu onnistuu tietokoneella. Täältä en vastusta saanut.
    Kysyin asiaa selkeästi (suorakatselu mainittuna) sähköpostilla ja vastaus oli ympäri pyöreä ja antoi ymmärtää, että DNA TV:n Viasat ohjelmakirjastosta katselu onnistuisi ostoPIN-.koodilla.
    Totuus oli kuitenkin toisenlainen, eli katselu onnistuu vain DNA TV:n suorakatselusta, kun DNA korjasi liittymästä senkin estäneen virheen.
    En lähde kissojen ja koirien kanssa etsimään Viasatin elokuvia ja niiden sisältöjä kokeilujakson aikana (7pvä), joten ei kiitos Viasatin paketeille.
    PW
  • Tätäkö on tarjottu tilalle.

    https://kauppa4.dna.fi/DNA-Open/Nettiyhteydet-ja-laitteet/Modeemit-ja-mokkulat/DNA-Mokkula-4G-WLAN-E5573Cs/p/QM00012

    Onkohan ton MF920V myynti lopetettu ja saatavuus 0.
    Tombstone.
  • Tilannepäivityys...

    Kävin tänään DNA-liikkeessä vääntämässä kättä, onko heidän uusi tuotteensa vanhaa vastaava. Tämä ei varsinaisesti tulosta tuottanut.

    Tarkistin, että mikä olisi heidän halvin tuote, jolla saisin netin toimimaan, kunnes saisin huolletun tuotteeni takaisin. Halvin vaihtoehto... 185 €. Sovittiin, että palaillaan asian tiimoille seuraavana päivänä.

    Lähdin siis jahtaamaan "halpaa" mokkulaa siksi aikaa, kunnes saisin takuuasian kuntoon. Kohtuuhintainen mokkula löytyi yllättävän läheltä, n20m päässä sijaitsevalta Ärrältä... Kyseinen tuote? Viharakkauteni kohde, DNA Mokkula 4G WLAN MF920V, 59e.

    Sydämeni nousi kurkkuun, olen nähnyt tuon pakkauksen jossain muuallakin... Pyydän myyjää soittamaan Länsikeskuksen Ärrälle ja tarkistamaan tuotteen saatavuuden... Kyllä! Heillä on yksi kappale vielä hyllyllä. Saan varattua tuotteen itselleni, JESHA!!!

    Hyppään ensimmäiseen bussiin kohti länsikeskusta, tällä kertaa se oli numero kutonen, monesti se on voinut olla myös seiska. Joskus aikanaan se oli 210 ja 211 tai jotain...

    Saavun Länsikeskuksen ärrälle, ja selitän viikon tapahtumat dramaattisine käänteineen. Myyjä sulattelee hetken asiaa ja kysyy, onko asialla kiire. Vastaan hetkeäkään epäröiden: -On.

    Myyjä soittaa Ärrän tuoteneuvontaan, ja minuutin-kahden odottelun jälkeen saan vastaavan tuotteen viallisen tilalle ilman ongelmia. Huokaisen helpotuksesta, ahdinkoni on vihdoin ohi ja ongelman ratkaisija on viikon sankarini!

    Palaan vielä Hansan ärrälle ja ostan sen toisenkin viharakastetun kokoelmiini.

    Voin nyt siis vihdoin hoitaa takuuneuvottelut DNA:n kanssa huolettomasti, kun minulla on KAKSI (2) samaa tuotetta, että vaikka sitten menisi puoli vuotta, niin voin kuitenkin käyttää palvelujanne kun ihmettelette, että mitä vittua...

    Olisi vielä ihan kiva saada DNA-tuelta syventävä vastaus kysymykseeni: Mitä vittua?
    Topi Mäkelä
  • Anteeksi kirjoitusvirheeni, piti lukea epäröimättä, eikä epäröiden... Mutta eipä tuo moka tainnut olla ihan pahimmasta päästä.

    Mitä... Vittua?
    Topi Mäkelä
  • Erilliset kiitokset myös PW ja Tombstone avusta ja tuesta... Tunsin itseni välillä hulluksi, kun halusin hoitaa takuuasiani mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti. Koin silti oikeudekseni olla tyytymättä paskaan diiliin, ja se tuotti lopulta tulosta.
    Topi Mäkelä
  • Ikävä kuulla ettei takuuasian hoitaminen ole mennyt täysin nappiin DNA Kaupassa, kyseessä on kuitenkin asia johon emme pysty lainkaan ottamaan kantaa asiakaspalvelusta näkemättä itse laitetta. Tämän vuoksi asiat hoidetaankin aina paikan päällä DNA Kaupassa tai suoraan huoltoliikkeen kanssa.

    Laitevaihtojen osalta päätökset tehdään tapauskohtaisesti ja ilmeisesti tässä on suostuttu vaihtoon mutta valitettavasti liikkeessä ei ole ollut vastaavaa tuotetta ja näitä piti tilata lisää.

    Toivottavasti tuo vaihto saadaan piakkoin tehtyä ja saat vastaavan tuotteen DNA Kaupasta
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Iiro, et vastannut ketjun ainoaaseen kysymykseen. Osa niistä ei vaadi tuotteen näkemistä. Olisiko teillä omasta toiminnastanne ja reagoinnistanne mitään sanottavaa. Kävin liikkeessänne yhteensä 4 kertaa, joka kerta laite näytettävänä...
    Topi Mäkelä
  • Virhehän tässä on sii R-kieskin, siitä en teitä syytä.
    Topi Mäkelä
  • Jostain ihmeen syystä minulla on nyt myös kaksi toimivaa vastaavaa laitetta, ei vaatinut paljoa ponnisteluja ostaa, matkaa oli se 20 metriä.
    Topi Mäkelä
  • Teitä ei myöskään tälläisissä tapauksissa kukaan kiellä itse ottamasta yhteytta R-kioskiin, ja kyselemästä myös sieltä näkökantaa, kyseessä oli Turun Länsikeskuksen R-kioski.
    Topi Mäkelä
  • Tulethan Iiro vielä jonain päivänä vastaamaan, jos kaipaat lisäaikaa asian selvittelyyn, niin anna minun tietää.
    Topi Mäkelä
  • Mitä kysymyksiä nyt siis tarkalleen tarkoitat? Ketjussa löytyy kaksi kysymystä, mokkulan takuuaika ja huolto DNA Kaupan kautta on sinulle jo kerrottu, loput on kertomaasi takuuhuollon tapahtumankäänteistä jotka eivät ole menneet ihan nappiin.

    Viimeisin sinulle annettu tieto DNA Kaupasta on että korvaava laite saadaan viikonloppuna liikkeeseen ja asia on tuon jälkeen hoidettu kuntoon, jos olen asian kertomastasi oikein ymmärtänyt.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tämähän ei tosiaan enää ole ajankohtainen, mutta sitäkin tärkeämpi kysymys.
     "miten minun tulisi säilyttää tätä viallista laitetta?"
    Akku alkoi pullistua sunnuntaina, ja takuuhuollon epäselvyyksien takia jouduin säilyttämään laitetta itselläni neljä päivää. Elämme keskellä kuivaa kautta ja asun puutalossa.

    Tarkennus kysymykseen: Mitä vittua.

    -Voitteko käydä yrityksenne sisällä läpi, mitä on tapahtunut, ja selittää minullekin.

    Oma fiilis tällä hetkellä on se, että yhtiö ja sen työntekijät voi huonosti, kun kukaan ei tahdo kommunikoida.
    Topi Mäkelä
  • Haluaisin myös perustelun, että miten se huawein uusi malli on vastaava laite, jos sen akkukapasiteetti on 1500mAh ja huollettavan tuotteen 2000mAh.
    Topi Mäkelä
  • Turvonneen akun kanssa riittää kun et käytä laitetta.

    Korvaavan laitteen kanssa tässä on kyseessä eri laite, jolloin myös ominaisuudet ovat erilaiset.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Onneksi vielä itselläni toimii.
    Varamokkulakin löytyy,jos sattuu uudenmpi kyrvähtämään.
    Toivottavasti ei tule sitten samanlaista showta.

    Soita sinne,soita tänne,käy siellä,käy täällä.
    Kukaan ei ole tietävinään asiasta mitään,eikä ota kantaa mihinkään.

    Se on tänäpäivänä normaalia käytäntöä,
    oli hajonnut laite mikä tahansa.
    Se on aina asiakkaan oma vika.
    Myyjä / valmistaja ei ota vastuuta mistään.
    Asiakasta kustaan linssiin ihan urakalla.

    https://imgur.com/a/AlV7nu8

    Tombstone.
  • Ensimmäinen paikka, josta löysin määritelmän selitettynä.

    https://www.dna.fi/laiteturva
    " Korvaava laite on uusi tai uudenveroinen tehdaskorjattu tuote. "

    Tehdaskorjausta kyllä tarjosin Liikkeessänne mahdollisena ratkaisuna, kunhan ensin löytäisin kohtuuhintaisen mokkulan, jolla korvata huollon ajaksi kyseinen tuote.

    Liikkeessä vastattiin, ettei laitetta huolleta, vaan se lähetetään valmistajalle, ja saisin huawein korvaavan tuotteen tilalle. Tätä en hyväksynyt vaihtoehdoksi.

    Telian näkemys on tällainen:
    https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Mika-on-Laitevakuutus/ba-p/137042
    "Millainen tuo korvaava laite on? 

    No sehän on yleensä se sama malli, joka tohinassa rikkoutui. Mikäli samaista ei ole enää saatavilla,  korvaava laite on teknisiltä ominaisuuksiltaan (lukuun ottamatta laitteen painoa, kokoa, väriä ja muotoilua) vähintään vakuutettua laitettasi vastaava vehje. Korvaava laite voi olla uusi, tai tehdaskorjattu versio.
    Jos sulla on takuuaikaa jäljellä tuossa rikkoutuneessa, AIG jatkaa takuuaikaa vastaavasti sille korvaavalle mallille. Jos takuu on jo päättynyt, saat 3 kuukauden lisätakuun."


    Topi Mäkelä
  • Akun vioittuessa siitä tulee käsitykseni mukaan kuumenemis/palamis/räjähdysaltis. Jolloin sitä tulisi säilyttää paloturvallisessa tilassa. Näin toimitaan myös, kun säilytetään palo- ja räjähdysherkkiä aineita kuten ponnespray. Tukes tietää parhaiten näistä asioista...
    Topi Mäkelä
  • Helteestä ja pyörittelystä väsyneenä nappasin jo ilmeisesti telian blogikirjoittajan näkemyksen telian näkemyksenä, pahoitteluni siitä. Koitan jatkaa etsintää, missä olisi määritelty, mikä on korvaava tuote...
    Topi Mäkelä
  • https://www.telia.fi/dam/jcr:7a8f529b-2d37-46a6-b5dd-29421de01b0b/telia-laitevakuutus-tuoteseloste-fin-2017.pdf

    "Korvaava laite ja sen toimittaminen vakuutetulle Rikkoontuneen laitteesi tilalle toimitettava korvaava laite on yleensä sama malli kuin vakuutettu laitteesi. Mikäli samaa mallia ei enää ole saatavilla vakuutusyhtiön kautta, korvaava laite on teknisiltä ominaisuuksiltaan (lukuun ottamatta laitteen painoa, kokoa, väriä ja muotoilua) vähintään vakuutettua laitettasi vastaava laite. Korvaava laite on joko uusi tai uutta vastaava (tehdaskorjattu) laite. Mikäli vakuutetun laitteesi takuu on voimassa vahingon sattuessa, AIG jatkaa takuuaikaa vastaavasti myös korvaavalle laitteelle. Mikäli vakuutetun laitteesi takuu on päättynyt, AIG antaa korvaavalle laitteelle kolmen kuukauden lisätakuun. AIG:n hyväksyttyä vahingon korvaava laite toimitetaan vakuutetulle kuriirilla suurimpiin kaupunkeihin yleensä vahinkoilmoituksen hyväksymistä seuraavana arkipäivänä ja haja-asutusalueille yleensä 2-3 arkipäivän kuluessa. Samalla noudetaan vahingoittunut laite, joka jää vakuutusyhtiön haltuun. "

    Nyt uskoisin löytäneeni virallisen määritelmän Telialta...

    Löytyykö DNA:n ehdoista vastaavanlaista tarkempaa määrittelyä korvaavalle tuotteelle?
    Topi Mäkelä
  • Tässä Ylen näkemys asiasta vuodelta 2005. Nyt mukaan tulee jo muunmuassa matkakorvaukset yms kulut, joita virheellinen asiakaspalvelu on minulle tuottanut.
    https://yle.fi/aihe/artikkeli/2005/02/17/takuu-pahkinankuoressa

    Mutkikkaaksi tilanteen tekee se, että osapuolina on nyt teidän takuuketjun useampi osapuoli, enkä enää tiedä, kuka on vastuussa ja mistä. Seuraavaksi aion olla yhteydessä Länsikeskuksen R-kioskin esimieheen, joka käski alaisensa valehdella, ettei vaihtotuottetta olisi.

    Lisään myös sen tiedon, että ehdotin DNA:liikkeessä myös tuotteen vaihtamista mallikappaleeseen, joita liikkeessä näköhavaintoni mukaan on kaksi (2). Tämä ei kuulemma käy, koska kyseessä on mallikappale...
    Topi Mäkelä
  • Unohdin taas lisätä kysymykseni...

    Miksi viallista tuotetta ei voi vaihtaa mallikappaleeseen, jos asiakas tähän ratkaisuun tyytyisi?
    Topi Mäkelä
  • Olisiko minulla ollut oikeus pyytää kustantamaan se sama tuote siitä 20m päästä Ärrältä, jos olisin tajunnut kysyä?
    Topi Mäkelä
  • Ja jos menee of topikiksi, niin voitte kutsua keskustelemaan muillakin foorumeilla, Puhelimitse en lähde tätä asiaa hoitamaan, mieluummin kirjallisena tai kasvotusten...
    Topi Mäkelä
  • Tombstone, tuohon sinun ratkaisuusi minäkin olin jo päätymässä, mutta en tiedä, saako mokkulatikkuja enää edes ostettua mistään, minun puolestani kyllä saisi mieluusti.

    https://drive.google.com/file/d/1Z08K69W8LTQKQwJLBC2HFq5nwdWdc3Tj/view?usp=sharing

    Tällänen tää mun setuppi nyt sitten on... 😀
    Topi Mäkelä
  • Mites sitten, jos tuo päälimmäinen laite toimii moitteetta, enkä koksaan joudu turvautumaan tuohon alempaan mokkulaan, kuinka kauan sen liittymä on voimassa? Takuuhan tuotteeesta lähtee kahden vuoden kuluttua...

    Onko tuotteella myös jokin takuu, että tulee toimimaan silloin, kun päätän ottaa tuotteen käyttöön, vaikka siihen menisi enemmän, kuin tuo kaksi vuotta ja säilytän tuotetta avaamattomana hyllyllä kuvani esittämällä tavalla?
    Topi Mäkelä
  • Minulla ZTE MF970 sama ongelma kesti n.vuoden ja sitten akku turposi. Elisalla vaihdettin uuteen samanlaiseen.Vanha malli MF910 toiminut jo 5 vuotta eikä mitään vikaa ollut vaikka olut aina laturissa.
    Raimo
  • Hei Raimo, tervetuloa mukaan keskustelemaan. En olekaan vielä Elisan käyttöehtoihin tutustunutkaan... Oletko ollut tyytyväinen heidän asiakaspalveluunsa?
    Topi Mäkelä
  • Hauska välihuomautus tähän väliin. Koska ostin kaksi samaa tuotetta lähes samaan aikaan kahdesta eri liikkeestä, enkä tajunnut tarkastella kuitteja heti, joudun tulevissa takuuasioissa ottamaan molemmat laitteet ja kuitit mukaan, minne sitten menenkin... Aika hupaisaa, mutta tekevällehän sattuu 😃
    Topi Mäkelä
  • Kun en henkilökohtaisesti kykene näyttämään toteen, että Länsikeskuksen R-kioskilla olisi ollut kyseistä tuotetta saatavilla, mutta kyseinen tuote on kuitenkin nyt minulla niin kysyisin myös tällaista asiaa:

    Kuinka hyvin pystytte jäljittämään tuotteen historian tehtaalta jälleenmyyjälle sarjanumeron/kuittinumeron perusteella?

    Minä siis väitän, että kyseinen tuote olisi ollut jo maanantaina saatavilla, mutten silti saanut takuuasiaani hoidettua. Tästä koitui ylimääräisiä kuluja, ja ennen kaikkea menetettyä aikaa ja vaivaa.

    Lisäksi joudun myöntämään, etten ollut koskaan tutustunut Mokkuloiden takuuehtoihin. Nyt tuskailen senkin ongelman kanssa, että jotta voisin tehdä valistuneita ostopäätöksiä tästä eteenpäin, joudun sekä hakemaan, että perehtymään kohtuuttoman suureen määrään tietoa eri operaattoreiden ja laitevalmistajien tuote ja takuuehdoista.
    Topi Mäkelä
  • Sama ongelma täällä turpoamisen suhteen, sama malli kuin ostikossa. Tapahtui eilen, onneksi ei vielä palanut tai räjähtynyt. Soitan huomenna asiakastukeen, kun se on sieltä tilattu, mutta toivottavasti tätä ei tarvi pitempään säilytellä kun on nimittäin täällä näitä akkuja muissakin laitteissa ollut vialla vuosien mittaan ja ovat lyöneet kipinää jopa laitteen ollessa kiinni.
    Rekkisaid
  • Sen voin lisätä että tässä minun tapauksessa mokkula on ollut ainoastaan kotikäytössä kaukana ikkunoista ja muista lämmönlähteistä.
    Rekkisaid
  • Rekkisaid
  • Hei, Rekkisaid, kiva kun jaoit kokemuksiasi.

    Ei nämä itsestään pullistelevat/kipinöivät/räjähtelevät akut taida ihan poikkeustapauksia olla. On hämmentävää, että kuluttajallakin lain suoma suoja on vain kaksi vuotta käytön aloittamisesta. Ekosysteemini koostuu laitteista, joista uusimmat ovat mokkulat, ja vanhimmat vastaavan laiset akulliset elektroniikkatuotteet ovat kestäneet kohta 10-20 vuotta oikeaoppista käyttöä, eikä akut tunnu edes kuoleentuvan.

    Haluaako DNA antaa asiantuntevaa lausuntoa, miksi jotkut laitteet ei vaan millään kestä takuuta, ja toiset vastaavat kestää sen 20 vuotta?
    Topi Mäkelä
  • Rekkisad, suosittelen, että tiedustelet myös etukäteen korvaavan tuotteen speksit ja vertaat niitä edelliseen. Tämän jälkeen voit muodostaa päätöksen, hyväksytkö korvaavan tuotteen vai et, myös takuukorjaus on kuluttajasuojalain takaama vaihtoehto, mikäli tuote on ollut käytössä alle kaksi vuotta, eli takuuta ei edes tarvita, kun kyseessä on viallinen tuote. Ainakin näin itse asian olen nyt käsittänyt.
    DNA-tuki voi tietty oikaista väittämäni, jos olen väärässä.
    Topi Mäkelä
  • Tässä akussa on päivämäärä lokakuu 2016, joten ei edes sitä kahta vuotta kestä. Odottelen parhaillaan DNA:lta vastausta, lähetin viestillä kyselyn kun ei oikein kerkiä puhelinjonossa istumaan.
    Rekkisaid
  • Oikeastaan on ihan sama miten vanha akku on - pullistuminen on aina vika valmistuksesa, ei iän mukana tuleva ominaisuus kaikissa akuissa.
    pablo
  • minä ostin oulun linnanmaan prismasta dna wlan-mokkulan akku turposi. takuuta jäljellä yli vuosi. vein sen prismaan ja sain uuden tilalle. netti aikaa sain vielä 30 päivää. hyvin toimii ainakin prismassa. kyllä sen kannattaa viedä sinne mistä on ostanu.
    mikkis
  • Akku kuumeni ja turposi. Purin kotelon ja otin akun , liitin irti, pois. Nyt laite on toiminut kännykän laturilla jo pari vuotta, eikä ollut mitään ongelmia.
    IlpoN
  • Kyllä se aika iso ongelma on jos se akku turpoaa, olisi kai sinulla ollut takuuta jäljellä? Vaikka kuinka toimisikin ilman akkua, niin kaikki tuommoiset aina vaan takuuasiaksi jotta (toivon mukaan) joskus alkaisivat valmistajatkin välittämään laatu ja tarkistusasioista.
    Rekkisaid

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.