Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mikä on mobiilivarmenne?

Mobiilivarmenne on operaattoreiden yhteisesti tarjoama palvelu, jonka avulla tunnistaudut ja teet sähköiset allekirjoitukset turvallisesti ja vaivattomasti silloin, kun palveluntarjoajalla on tämä tunnistautumistapa käytössään.

Mitä hyötyä mobiilivarmenteesta on?

Toimiiko mobiilivarmenne kaikissa DNA:n liittymissä?

Mitä eroa on DNA Tunnuksella ja mobiilivarmenteella?

Mikä on mobiilivarmenteessa käytettävä koodi?

Mitä jos puhelin tai henkilökohtainen tunnusluku varastetaan?

Mobiilivarmenteen käyttöönotto edellyttää tunnistautumista verkkopankkitunnuksin palvelua rekisteröitäessä.


Puuttuuko oma pankkisi listalta?

Onko mobiilivarmenne maksullinen palvelu?

DNA Ida S palveluneuvoja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei
    Yritin aktivoida mobiilivarmenteen. Vastauksena sain: "Mobiilivarmenteen rekisteröinti on estetty liittymän omistajan toimesta ".
    En ole estänyt. Mitä nyt teen?

    Ellu
  • Ota yhteys asiakaspalveluun jotta mobiilivarmenteen rekisteröinti voidaan vaihtaa sallituksi

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Otettu yhteyttä asiakaspalveluun. Rekisteröinti vaihdettu sallituksi. Nyt kun yritän aktivoida mobiilivarmenteen, herjaa "Avaimen luonti epäonnistui. Yritä uudelleen".

    Ellu
  • Varmista ettei tietoturvaohjelmisto tai esim. tietoturvan verkkopankin suojaus estä yhteyttä mobiilivarmennetta rekisteröitäessä, tuossa voi myös olla vain hieman viivettä ennen kuin rekisteröinti onnistuu.

    Huomioithan että SIM -kortin tulee myös tukea mobiilivarmennetta, tämä on käytännössä kaikissa uusissa liittymätilauksissa.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ei kuulu vastausta??

    Ari Tastula
  • No niin, taas on päästy vähän eteenpäin. Nyt olen Mobiilivarmenteen hallinta -kohdassa. Tällä kertaa herja on.. "Harmin paikka! Toimenpiteen suorittaminen kesti liian pitkään ja toiminto keskeytyi". Juu, kyllä olen yrittänyt uudelleen. Ja juu, puhelin on auki. Koodi kyllä tulee puhelimeen, mutta aina liian myöhään. Mikä nyt olisi selitys?

    Ellu
  • Saman kysymyksen kuin Ellu esitin jo noin 3 tuntia sitten.

    Ari Tastula
  • Hei!

    Testaa ensin DNA Mobiilivarmenteesi toimivuus osoitteessa https://www.dna.fi/mobiilivarmenne kohdasta "Testaa mobiilivarmennetta"

    Jos saat varmennepyynnön normaalisti näytölle ja tunnistautuminen toimii normaalisti niin tällöin tuota käytettyä palvelua jossa tunnistaminen ei onnistunut tulisi kokeilla.

    Mikäli et saa mitään pyyntöä mobiilivarmenteen testaamisessa, tulisi tästä olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun ongelman tarkempaa selvitystä varten

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Heips
    Ei huono. Nyt toimii smile Kiitos.

    Ellu
  • Testaan tätä ja aina tulee ilmoitus. Syöttämäsi häirinnänestokoodi on virheellinen. Tarkista koodi ja yritä uudelleen.
    Mitä tehdään?

    Koomikko
  • Häirinnänestokoodi on asiakkaan itse valitsema salasana joka syötetään puhelinnumeron lisäksi tunnistautumisen yhteydessä.

    Häirinnänestokoodi voidaan tarvittaessa poistaa liittymältä asiakaspalvelun kautta

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Missä vaiheessa se syötetään? Onko se sama kuin aluksi luotu tunnistautumiskoodi?

    Koomikko
  • Häirinnänestokoodi asetetaan erikseen mobiilivarmenteen hallinnasta, jos et ole tuota asettanut niin jätä vain kenttä tyhjäksi

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei,

    otin Mobiilivarmenteen käyttöön helmikuussa ilman mitään ongelmia ja palvelu on toiminut moitteetta. Hyvä että DNA sitä vihdoin aktiivisesti tarjoaa uusiinkiin liittymiin smile

    Mutta, nyt uusimmalla laskullani helmikuun ajalta on veloitettu Mobiilivarmenteen avausmaksu 3,90;- (tarjouksena 12kk 0 euroa ilman avausmaksua https://mobiilivarmenne.dna.fi/mc/register/start#).

    Lisäksi liittymästäni on lähtenyt 16kpl tekstiviestejä Australiaan lyhytnumerolla 61XXXX yhtenä päivänä 28.2. (yht. 1,44 EUR), jolloin myös Mobiilivarmenteen otin käyttöön. Quriirista en nopealla vilkaisulla moista lyhytnumeroa äkännyt.

    Veloitukset lienevät virheellisiä ja johtunevat Mobiilivarmenteesta ja sen käyttöönotosta?

    Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

    Jukka

    Jukka
  • Hei Jukka!

    Mobiilivarmenteen käyttöönotto on tosiaan mainitsemasi tarjouksen mukaisesti veloitukseton. Olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin saadaan tarkemmin selvitettyä mistä nuo veloitukset ovat aiheutuneet. Voit myös lähestyä meitä yksityisviestillä Facebookissa tai Twitterissä.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Tämä vastaus tuli minulle. En ole Jukka.
    Lähetä se Jukalle.

    Koomikko
  • Iso ja lämmin kiitos dna:lle, että vihdoinkin pystyy käyttämään mobiilivarmennetta äly-liittymällä.

    älykkö
  • Hei
    Myös minun laskuissani on veloitettu tekstiviestejä Australiaan 17 kpl nroon 61XXXX 18.2.-19.2.2016. (yht. 1,53 euroa). Nuo päivämäärät täsmäävät hyvin Mobiliivarmenteen käyttöönottoon.
    Kysyin apua jo asiakaspalvelusta, mutta kertoivat, ettei liity Mobiliivarmenteeseen ja numeroerittelyn saa kätevästi Minun Palveluni kautta. Ei niin fiksu vastaus mielestäni.
    Saitko sinä Jukka vastauksen?

    Ellu
  • Mulla sama juttu, avausmaksu otettu ja muka olisin lähetellyt tekstareita ulkomaille mutta kun en ole!!

    Ari Tastula
  • Nyt sain asiakaspalvelusta viestin....

    "Pahoittelen aiemmin annettua virheellistä tietoa.
    Ulkomaan tekstiviesti veloitukset 61XXX lyhytnumeroon ovat aiheettomia. Viestit ovat mobiilivarmenteen rekisteröinnissä ja käytössä lähetettäviä viestejä, joista ei olisi kuulunut muodostua veloituksia. Vika on tiedostettu ja korjauksessa."

    Olkaahan tarkkoja muutkin !!!!

    Ellu
  • Homma hoituu kun soitatte asiakaspalveluun, minä soitin eilen ja tänään oli homma kondikses. Hyvitetähän laskussa virheellisesti laskutettu mobiilivarmenteen avausmaksu 3,90 € ja ne tekstiviestien hinnat/maksut ulkomaille.

    Ari Tastula
  • Hei,

    Vaatiiko mobiilivarmenne liittymälle kytketyn datayhteyden toimiakseen?

    Jere
  • Hei Jere!

    Mobiilivarmenteen käyttöönotto ja käyttäminen ei vaadi datayhteyttä.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Liittymälläni on käytössä mobiilivarmenne.
    Harkitsen uuden puhelimen hankintaa, joka tulee vaatimaan SIM-kortin vaihtoa, saanko mobiilivarmenteen uudelle kortille käyttöön pelkästään aktivoimalla palvelun uudelleen liittymälle vai tarvitseeko sen eteen tehdä jotain muutakin?

    Jussi Tielinen
  • Hei Jussi!

    Kun olet aktivoinut uuden SIM-kortin käyttöön niin sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin rekisteröidä mobiilivarmenne uudelleen käytöön osoitteessa https://mobiilivarmenne.dna.fi.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Kokeilin allekirjoittamista, mutta tunnukset eivät kelvanneet ja nyt ilmoitus on, että se on lukittu. Miten saan allekirjoituksen auki. Olisi myös hyvä saada vaikka sähköpostina itse luomani salasanat ja tunnisteet.

    Mikko
  • Hei Mikko!

    Kokeilethan siinä tapauksessa rekisteröidä uudelleen tuon mobiilivarmenteen osoitteessa: https://mobiilivarmenne.dna.fi

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Kiitos. Nyt toimii lol

    Mikko
  • Huomasin myös 61xxx veloitukset kun otin mobiilivarmenteen käyttöön helmikuu 11x0.09
    Maaliskuu 26x0.09 asiakaspalvelussa ei tiedetty kuulemma asiasta mitään eli P1 estopäällä siinä ratkaisu hyvityksistä ..?

    Pekka
  • Hei Pekka!

    Olethan uudelleen yhteydessä asiakaspalveluumme ja selvität asiaa sitä kautta. Valitettavasti emme voi täällä julkisella tukisivustolla tarkemmin käsitellä asiaa.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Jos tunnusluku menee lukkoon, niin eikö se avaamiseksi tosiaan ole muuta tapaa kuin uudelleen rekisterointi?

    mPetez
  • Elisalla näköjään pystyy avaamaan tai vaihtamaan lukkiutuneet tunnusluvut, niin eikö DNA:lla tosiaan ole sellaista palvelua?

    mPetez
  • Ikävä kyllä erikseen tuollaista palvelua ei ole vaan nuo tunnukset saa avattua kun palvelun rekisteröi uudelleen käyttöön.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • No siinä olisi kyllä vähän kehittämisen paikka, koska myös Soneralta löytyi moinen, joten vain DNA:lta puuttuu.

    mPetez
  • Kiitos kehitysideasta!

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Jos haluan vaihtaa mobiilivarmenteen tunnuslukua, miten se tapahtuu?

    Ismo Falck
  • Jos tunnistautumus- tai allekirjoitusavain on unohtunut tai se tarvitsee vaihtaa, tarvitsee mobiilivarmenne poistaa ensin asiakaspalvelun p.044 144 044 kautta ja sen jälkeen uudelleenrekisterödä mobiilivarmenne

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Niinhän se piti tehdä ja ikäväkseen sai huomata, että POP-Pankki ei enään kelvannut rekisteröintii ja S-Pankki ei toiminut muuten vaan, mutta onneksi oli vielä yksi asiakkuus säästöpankissa, niin sai sen kuitenkin uudelleen auki. Joten yrittäkääpä nyt ihan aikusten oikeasti saada se lukkiintuneen tunnuksen avaus / vaihtosivu aikaiseksi. Kiitos.

    mPetez
  • yritin luoda mobiilivarmenetta. ne lukkiutuu heti kun saa luotua ne 2 numerosarjaa. yritin mennä kantaan, mutta ei avaudu.

    vesa huhtahaara
  • kuinka toimitaan kun olen unohtanut mobiilivarmenteen salasanan?

    K.Nous
  • Hei K.Nous!

    Mikäli olet unohtanut henkilökohtaisen tunnuslukusi, onnistuu uuden tunnusluvun saaminen ainoastaan rekisteröimällä varmenteen uudelleen.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Yritän luoda mobiilivarmennetta.
    Sain puhelimeeni viestin, jossa pyydettiin luomaan tunnusluku.
    Loin sen ja nyt mitään ei tapahdu.
    Olen kohdassa "2 Luo tunnistusavain" enkä pääse kohtaan
    "3 Luo allekirjoitusavain"

    Vesa K.
  • Olethan klikannut tuota jatka-painiketta puhelimestasi tunnusluvun antamisen jälkeen? Tämän jälkeen sinulle pitäisi pyyntö antaa allekirjoitusavain puhelimeesi.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • keksin kahdeksan numeroa pitkän tunnusluvun (häirinnänestokoodi?). Painoin ok ja tämän jälkeen ei tapahtunut mitään. Ei tullut pyyntöä antaa allekirjoitusavain puhelimeeni. Mitä nyt pitäisi tehdä?

    Vesa K.
  • Suosittelen peruuttamaan rekisteröinnin ja aloittamaan tämän alusta. Seuraathan selaimen ja puhelimesi ohjeita tarkasti ja olethan yhteydessä asiakaspalveluumme 044 144 044, jos tämä ei onnistu edelleenkään.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei, DNA:n mobiilivarmenne ei ole toiminut Kanta.fi -palvelussa muutamaan päivään. Onko vika minun vai teidän päässä?

    Timo L.
  • Hei Timo!

    Millä tapaa vika tarkalleen ilmenee, missä kohtaa tuo tunnistaminen siis epäonnistuu? Saatko jotain virheilmoitusta?

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tunnistuspyyntökoodia ei tule puhelimeeni ja sivu jää latautumaan. Virheilmoituksia ei tule. Olen koittanut eri selaimilla. Firefoxilla, Chromella ja IE:llä. Millään en ole onnistunut kirjautumaan Kanta.fi -palveluun mobiilivarmenteen avulla

    Timo L.
  • Testauksemme mukaan mobiilivarmeenteella tunnistautuminen kanta.fi -palveluun onnistui normaalisti. Sivu latautuu hetken ja kirjautuminen onnistuu.

    Onhan sinulla varmasti mobiilivarmenne käytössä? Toimiiko mobiilivarmenteella tunnistautuminen normaalisti muissa paikoissa?

    Kokeile vielä tyhjentää selaimen välimuisti varmuuden vuoksi, ja kokeile tunnistautumista sitten uudelleen.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Nyt sain mobiilivarmenteen toimimaan Kelan ja Kanta.fi -sivuilla. Tyhjensin selaimen välimuistin ja käynnistin puhelimen uudelleen. Jompikumpi auttoi luultavasti. Kiitos avusta smile

    Timo L.
  • Voiko mobiilivarmenteen ladata kahdelle eri liittymälle jos on 2 puhelinta/liittymää ja tunnistautuu niihin verkkopankkitunnuksilla? Onko mobiilivarmenteen käyttö turvallista, jos käyttää sitä monesta eri liittymästä/sim kortista?

    Elena
  • Hei Elena!

    Mobiilivarmenne on liittymäkohtainen joten sen voi ottaa käyttöön kyllä useammallakin liittymällä eikä sillä ole vaikutusta palvelun käytön turvallisuuteen.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei

    Haluan muuttaa tunnistusavaimen. Miten toimin?

    Preben
  • Hei Preben!

    Tunnusluvun muuttaminen onnistuu ainoastaan rekisteröimällä palvelun uudelleen käyttöön. Vanhan tilauksen saat poistettua asiakaspalvelun kautta, ja tämän jälkeen mobiilivarmenteen rekisteröinti uudelleen onnistuu osoitteessa https://mobiilivarmenne.dna.fi.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Edelleenkään ei pääse rekisteröitymään? Mitähän kautta sen varmenteen voi saada kun tämä vika ei tunnu menevän ohi?

    "MEIDÄT TUNNETAAN HELPOSTI LÄHESTYTTÄVÄNÄ, MUTTA NYT KÄVI NÄIN
    Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi."
    HeliJ
  • Hei Heli,

    sivustolla on ikävä kyllä yleinen häiriö, vikaa korjataan parhaillaan.

    Pahoittelut sivuston toimimattomuudesta ja siitä aiheutuvasta harmista!
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Entä jos on prepaid liittymä?
    Veera Aaltonen
  • Hei Veera!

    Mobiilivarmenne toimii vain DNA:n laskutusliittymillä, prepaidille sitä ei ikävä kyllä ole mahdollista saada.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Pari kysymystä..

    Voi Mobiilivarmennetta käyttää tarvittaessa perinteisen pankkitunnistautumisen kanssa rinnakkain jos ei meinaa mobiilivarmenne mennä läpi, eli toisin sanoen eivät ole toisiaan poissulkevia järjestelmiä?

    Jos on käytössä tabletti jossa ei ole omaa sim korttia / liitymää, onnistuuko mobiilivarmenteen käyttö tabletilla puhelimen luoman wifi verkon kautta?
    Jouko Sivusalo
  • Hei Jouko!

    Mobiilivarmenteen käyttäminen ei estä millään tapaa normaalin verkkopankkitunnistautumisen käyttämistä. Se on kuitenkin sidottu SIM-korttiin, joten jos käytössä ei ole SIM-korttia niin ei mobiilivarmennetta voi käyttää tunnistautumiseen.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Kiitos nopeasta vastauksesta.

    Sen verran jäi vaivaamaan että jos olisi käytössä 4G kotinetti/mokkula jossa on SIM-kortti, niin voiko sillä käyttää mobiilivarmennetta? Mokkulahan luo myös oman wifi verkon?
    Jouko Sivusalo
  • Mobiilivarmenne on mahdollista rekisteröidä ainoastaan puhelinliittymille (poislukien prepaid-liittymät).
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Käytän mobiilivarmennetta vasta toista kertaa eli käyttäminen on outoa ja epävarmaa. Huomaan nyt hukanneeni tunnusluvun ja nyt palvelu lukittui. Miten edetään?
    Maija Vuorimies
  • Jos olet unohtanut tunnistautumisavaimesi, tulee Mobiilivarmenne poistaa liittymältä asiakaspalvelun kautta, tämän jälkeen voit rekisteröidä Mobiilivarmenteen uudelleen.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei!
    Mobiilivarmenne askarruttaa.
    Häiriönestokoodin syötön ja varmistuskoodin ok-klikkauksen jälkeen järjestelmään pitäisi syöttää pin-koodi.
    Minulla ei ole sellaista!!!
    Mistä sen saa?

    Harriet Weurlander
  • Hei Harriet!

    Olethan jo tutustunut tähän keskusteluun? Ilmeisesti kyseessä on siis mobiilivarmenteen tunnusluku. Linkin takaa löytyvät myös ohjeet jos et muista tunnuslukuasi.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Voiko mobiili varmenteesta irtisanoutua??
    Riina Karjalainen
  • Mobiilivarmenne voidaan poistaa liittymältäsi asiakaspalvelumme kautta.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi!

    Olen unohtanut mobiilivarmenteen salasanani ja se on nyt lukittu mitä minun täytyisi tehdä nyt?
    Kia
  • Hei Kia!

    Jos olet unohtanut tunnistautumisavaimesi, tulee Mobiilivarmenne poistaa liittymältä asiakaspalvelun kautta, tämän jälkeen voit rekisteröidä Mobiilivarmenteen uudelleen.
    DNA Iiro palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja kirjoittamasi viesti saattaa näkyä kaikille.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme