Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mikro SIM - kortista Nano SIM korttiin

Hankin juuri uuden puhelimen verkon kautta. Vanhassa Lumiassani on DNA:n Mikro SIM kortti. Uuteen Lumia 930 puhelimeen kuuluu Nano Sim kortti. Täytyy varmaan käydä jossain DNA-liikeessä vai miten tämä toimii ?

Eva Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Helpoiten uuden SIM-kortin tosiaan saa jos pääsee käymään liikkeessä. Tai saa ja saa, hinta on hinnaston mukaan 10€.

    Kohdassa Palveluhinnasto / SIM-kortin vaihto https://www.dna.fi/puheliittymahinnasto

    Onnistuu myös asiakaspalvelun kautta, mutta postissa menee silloin aina oma aikansa.

    Sami Paju
  • Hei Eva ja Sami!

    SIM -kortin vaihto on itseasiassa maksutonta, mikäli korttia tarvitsee vaihtaa uuden puhelimen hankkimisen vuoksi. Ehdottomasti nopeiten vaihto onnistuu DNA Kaupassa tai jälleenmyyjällä, josta saat toimivan kortin heti mukaan.

    Voimme myös lähettää sinulle uuden SIM -kortin postitse asiakaspalvelusta, kortin toimitus kestää muutaman päivän ja kortti tulee vielä aktivoida erikseen.

    Pyytäisinkin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044, mikäli haluat että lähetämme sinulle uuden kortin.

    Palvelemme myös Facebookissa https://www.facebook.com/dna.fi ja Twitterissä https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Siinäkin tapauksessa ilmaista, että puhelinta ei ole hankittu DNA:lta?

    Sami Paju
  • Siinäkin tapauksessa kyllä, tämä on muuttunut jokin aikaa sitten asiakkailta saadun palautteen perusteella.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kiitos tiedosta Iiro, tuli päivitettyä omatkin tiedot tuon osalta taas ajan tasalle smile

    Sami Paju
  • Pitääkö tuo maksuton kortinvaihto todella paikkansa?
    Vielä tänään Porin DNA:ssa olivat kuulemma vaatineet 10€ kortin vaihdosta. Uusi puhelin pojalle ja siihen kuuluu pienempi kortti....
    Olisiko liikaa vaadittu että kaikki "myyjät" tietäisivät muuttuneet hinnat!

    Vellu
  • Hei Vellu! Pahoitteluni, mikäli DNA Kaupassa ovat veloittaneet vaihdosta tuon vaihtomaksun, vaikka kyseessä on tilanne jossa puhelin on uusittu ja sim-kortti vaihdettava sen vuoksi. Vaihtomaksu voidaan hyvittää, kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Voinko tehdä sim vaihdon netissä? Verkkokauppa.com ei kyennyt aktivoimaan nanosimiä vaan antoivat blankon simin mukaan. Dna asiakaspalvelu ei enää vastaa puhelimeen klo 18 jälkeen.

    juggis
  • Hei Juggis!

    DNA Äly- ja DNA Rajaton -liittymien kortinvaihdon saat tehtyä DNA Itsepalvelussa osoitteessa https://palvelu.dna.fi, jos vain tuon kortit tiedot on liikkeessä syötetty järjestelmäämme. Pystyisitkö laittamaan meille yksityisviestiä aiheesta Facebookissa https://www.facebook.com/dna.fi, niin voimme tuota kautta katsoa asian kuntoon vielä tämän illan aikana.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kiitos, laitoin viestiä faceen.

    juggis
  • Hei, miten vaihto nanokorttiin tapahtuu itsepalvelussa? Anne

    Anne
  • Kiitti vastauksesta Ida. Ei veloitettu vaihdosta kun emme suostuneet sellaisesta maksamaan. Vanha kortti leikattiin sopivaksi, mutta taitaa se vaihtoon mennä..

    Vellu
  • Mitähän varten multa veloitettiin 10€ simkortin vaihdosta Arvoliittymään? Vanhan ison kortin jouduin vaihtamaan microkorttiin puhelimen vaihdon takia. Samantien kun uusi kortti aktivoitiin imaistiin puheajat liittymästä! Melko reilua.. kai se on naamakerroin keneltä veloitetaan keneltä ei.

    T.A
  • Miten saa itse aktivoitua uuden nano kortin? En löydä DNAn sivuilta (edes omat) mitään mistä sen saisin aktivoitua?!

    Laura
  • Hei Laura!

    Onko käytössäsi DNA Äly- tai DNA Rajaton -liittymä? Olet saanut uuden kortin liikkeestä vai postitse? Jos kortti on lähetetty postissa tai kortin sarjanumero on liikkeessä syötetetty järjestelmään, onnistuu kortinvaihto ohjeen mukaisesti DNA Itsepalvelussa osoitteessa https://palvelu.dna.fi.

    Jos käytössäsi on DNA Onni- tai DNA Joustava -liittymä, tai jos DNA Äly- tai DNA Rajaton -liittymäsi uuden kortin tietoja ei löydy itsepalvelusta, onnistuu kortinvaihto asiakaspalvelumme kautta joko yksityisviestillä Facebookissa tai soittamalla numeroon 044 144 044.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Niin mutta mistä sieltä palvelu.dna:sta??!! Olen käynnyt niitä sivuja läpi enkä mistään löytänyt kohtaa mistä saisi aktivoitua uuden kortin!

    Laura
  • Vastaisitko vielä esittämiini kysymyksiin, eli mikä liittymätyyppi sinulla on käytössäsi ja mitä kautta olet uuden SIM-kortin saanut.

    Jos DNA Äly- tai DNA Rajaton -liittymän uuden SIM-kortin sarjanumero onnistuu DNA Itsepalvelun kautta, löytyy uuden kortin tiedot porautumalla liittymän tietoihin ja aktivointi hoituu linkkiä klikkaamalla. Jos kyse on jostain muusta liittymätyypistä tai jos SIM-kortin tietoja ei löydy itsepalvelusta, olethan aiemman ohjeen mukaisesti yhteydessä asiakaspalveluumme.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei ! Minunkin tarvitsis vaihtaa iso kortti micro korttiin muuta iso kortti meni rikki, joten jouduin heittämään sen pois. Mitä minun tulisi tehdä?

    Elisabeth
  • Nopeiten vaihto onnistuu DNA Kaupassa tai jälleenmyyjällä, josta saat toimivan kortin heti mukaan.

    Voimme myös lähettää sinulle uuden SIM -kortin postitse asiakaspalvelusta, kortin toimitus kestää muutaman päivän ja kortti tulee vielä aktivoida erikseen.

    Pyytäisinkin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044, mikäli haluat että lähetämme sinulle uuden kortin.

    Palvelemme myös Facebookissa https://www.facebook.com/dna.fi ja Twitterissä https://twitter.com/DNA_Palvelu

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Rehellisyyden vuoksi kerrottakoon muillekin miten kortin vaihto meillä sujui:

    1. Poika kävi äitinsä kanssa DNA-jälleenmyyjäliikkeessä aikomuksena vaihtaa iso kortti joka ei uuteen puhelimeen sopinut, pienempään korttiin. Myyjä sanoi kortinvaihdon maksavan 10€, poika soiti minulle ja kerroin ettei siitä kuulu maksaa. Sitten oli leikannut ilmaiseksi kortin pienemmäksi ja kortti toimikin, kuitenkin leikattua korttia ei enää voinut käyttää ilman adapteria "varapuhelimessa".
    2. Kävin myöhemmin pojan kanssa eri DNA-kaupassa vaihtamassa korttia, myyjä kertoi taas maksavan 10€, kerroin että asiakaspalvelun mukaan ei maksa.

    Myyjä sanoi etttei hänelle ole tullut sellaista tietoa, mutta hän saa sen kyllä laitetua maksuttomana ja lupasi näin tehdä. Vähän ihmettelin kun asia noinkin "helposti" selvisi ja ettei pitänyt mihinkään edes nimeä laittaa.

    1. No kaikki olisikin mennyt "liian helposti" lol ellei.. Kas kun seuraava lasku tuli siinä YLLÄTYS YLLÄTYS yritettiin veloittaa 10€ kortinvaihdosta, lupauksista huolimatta!
    2. Noh muutama soittoyritys ja minuuttien jonotus asiakaspalveluun ja sanoivat että vähennä itse laskusta 10 € ja asia on sillä selvä. Saapa nähdä vieläkö koittavat kepillä jäätä ja laittavat karhulaskua tuosta 10€:sta
    Vellu
  • Numeroinnit meni päin... mutta eiköhän asia selviä

    Vellu
  • Samanlainen kokemus kuin Vellulla, yllä. Tytöllä oli aiemmin Prepaid, hommasimme hänelle uuden kännykän ja liittymän (Äly 0,5, se hitain joka tapauksessa), DNA:n myyjä halusi liikkeessä laskuttaa 10€ (vaikka näytin hänelle tämän ketjun, eli yllä "SIM -kortin vaihto on itseasiassa maksutonta, mikäli korttia tarvitsee vaihtaa uuden puhelimen hankkimisen vuoksi."), niin siitä huolimatta pitäisi maksaa. Asia jäi siihen, myyjä ilmoitti "tutkivansa asiaa", mutta eikö myyjien pitäisi noudattaa firman ohjeita, varsinkin kun asia on suhteellisen yksiselitteisesti sanottu firman omilla webbisivuilla, ts. tällä sivulla?

    Kun lasku sitten saapui, tämä 10€ liittymän "vaihdosta" oli laitettu kuitenkin liittymän laskuun mukaan, näin ei mielestäni tulisi olla, koska kysessä oli uuteen puhelimeen ja uuteen liittymään hommattu uusi kortti. Aiempi Prepaid taisi olla DNA:n, mutta sillä ei mielestäni ole tässä merkitystä, sillä prepaid-liittymä on kuitenkin toinen asia kuin esim. määräajaksi tehty henkilökohtainen liittymäsopimus. Se olisi voinut olla ihan kenen tahansa muun palvelutarjoajan prepaid. Myöskään mitään tietoja, numeroita tms. prepaid-kortilta ei siirretty, joten siinäkään mielessä laskutus ei ole perusteltua.

    Sami
  • Hei Sami!

    Pysyikö numero siis samana vaihtaessasi prepaid-liittymän DNA Äly -liittymään? Tässä tapauksessa liittymätyypinvaihto on maksuton eikä tällaista maksua löydy hinnastostamme, muutoksesta ei siis voida veloittaa.

    Jos avasit kokonaan uuden liittymän uudella numerolla, ei tästä aiemmin ole veloitettu mitään. 19.5.2015 myyntiin tuotujen uusien liittymätyyppien myötä otimme käyttöön 3,90 euron avausmaksun, joka veloitetaan uusista DNA Äly- tai DNA Rajaton -liittymäsopimuksista.

    Mikäli laskulla veloitettujen palvelumaksujen suhteen on jotakin epäselvyyttä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko yksityisviestillä Facebookissa, soittamalla numeroon 044 144 044 tai osoitteesta https://www.dna.fi/yhteystiedot löytyvällä sähköisellä yhteydenottolomakkeella.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei!

    Onko siis niin, että sim-kortin vaihto (vanha sim-kortti ei enää sovi uuteen puhelimeen) on ilmaista DNA:lla? Tässä ketjussa on vähän ristiriitaista tietoa.

    Mikael
  • Hei Mikael!

    Jos tarvitset erikokoisen SIM-kortin uuden matkapuhelimen hankinnan vuoksi, niin SIM-kortin vaihto on maksutonta.

    DNA Lotta
  • Hei,

    Pysyikö numero siis samana vaihtaessasi prepaid-liittymän DNA Äly -liittymään? Tässä tapauksessa liittymätyypinvaihto on maksuton eikä tällaista maksua löydy hinnastostamme, muutoksesta ei siis voida veloittaa.

    Ei, numero muuttui, prepaidin numeroa ei kai saanut uuteen liittymään. Laskussa se kuitenkin esiintyy uuden liittymän alla. Omassa liittymässäni nostin nopeutta 0,5->2M, mutta sehän ei ole kai ole liittymätyypin vaihto, eikä SIM-kortin.

    Jos avasit kokonaan uuden liittymän uudella numerolla, ei tästä aiemmin ole veloitettu mitään. 19.5.2015 myyntiin tuotujen uusien liittymätyyppien myötä otimme käyttöön 3,90 euron avausmaksun, joka veloitetaan uusista DNA Äly- tai DNA Rajaton -liittymäsopimuksista.

    Muutos tapahtui jo huhtikuun puolella, ja laskussa lukee "SIM-kortin vaihto"... Siis uuteen liittymään prepaidista ja sen vuoksi, että tuli hankittua uusi puhelin.

    Mikäli laskulla veloitettujen palvelumaksujen suhteen on jotakin epäselvyyttä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme joko yksityisviestillä Facebookissa, soittamalla numeroon 044 144 044 tai osoitteesta https://www.dna.fi/yhteystiedot löytyvällä sähköisellä yhteydenottolomakkeella.

    Täytyypä kokeilla, vaikka suhtaudun asiaan varsin skeptisesti tämänastisen perusteella.

    Sami
  • Hei, olen vaihtamassa puhelinta Samsung galaxy s3: sta Sony xperia z3 compact- puhelimeen. Samsungin puhelimessa minulla oli mikroSIM- kortti, mutta tulevaan puhelimeeni vaaditaan nanoSIM- kortti. Minulla on DNA rajaton 3G- liittymä. Onnistuuko kortin vaihto mikroSIM:sta nanoSIM:iin maksutta niin, että oma puhelinnumeroni ja liittymäni säilyvät? Jos kyllä niin miten?

    Roosa
  • Hei Roosa!

    Sim-kortin vaihto on maksuton toimenpide, kun sim-korttia täytyy vaihtaa siksi että tarvitset eri kokoisen kortin hankkiessasi uuden puhelimen.
    Eli onnistuu kyllä. Liittymäsi säilyy täysin ennallaan, vain sim-kortti vaihdetaan uuteen.

    Sim-kortin vaihto onnistuu DNA Kaupassa tai sim-kortin voi tilata olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei,
    Itselleni myös napsahti lasku sim-kortin vaihdosta.
    Menin siis Giganttii vaihtamaan DNA:n pisteelle sim-korttia kun hankin puhelimen joka vaatii nano-kortin. Olin lukenut nämä viestit läpi ja kun he sanoivat että 10€ tulee maksaa vaihdosta (tulisi laskulla), kerroin että olette täällä korjoittaneet toisin.
    No nyt sieltä sitten tulikin laslussa 10€ vaihdosta. Miksi?
    Kortin vaihdoin tosiaan uuden puhelimen vaihdon myötä, enkä halua maksaa vaihdosta jos täällä toisaalla taas kirjoitetaan sen olevan maksutonta.
    Eikö muutosta voi laittaa johonkin ylös että kaikki pitäisivät niistä kiinni, eikä joissakin paikoissa rahastusta tapahtuisi.
    Kaikille DNA myyjille info tästä!

    Meri
  • Minä kävin ostamassa Gigantista uuden puhelimen ja sieltä tarjottiin SIM-kortin vaihtoa maksua vastaan. Neuvoivat myös, että DNA:lta saa vaihdettua ilmaiseksi. Kävin vaihtamassa DNA:lla ja oli ilmaista.

    Mikael
  • Hei Meri!

    Mikäli laskulla veloitetaan sim-kortin vaihdosta, vaikka sen piti olla maksutonta, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä niin tilanne saadaan korjattua.

    Asiakaspalveluumme saa puhelimen 044 144 044 ja sähköisen lomakkeen https://www.dna.fi/yhteystiedot lisäksi yhteyden Facebookissa www.facebook.com/dna.fi ja Twitterissä https://twitter.com/dna_palvelu

    Hei Mikael!

    Harmillista kuulla, mikäli jälleenmyyjällämme sim-kortin vaihto on ohjattu tekemään DNA Kauppaan ja kerrottu, ettei vaihto veloituksetta onnistuisi kuin siellä. Sim-kortin vaihto onnistuu veloituksetta myös jälleenmyyjällä, eli kuulostaisi siltä että tässä tapauksessa on ollut aukko tiedoissa.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kolmisen kuukautta täällä on nyt DNA:n puolelta kerrottu ettei kortin vaihto esim. pienempään puhelimen vaidon takia, maksa mitään.
    MIKSI liikkeissä ja laskuissa silti yhä vaaditaan maksua!
    Kuinkahan monet tietämättömät maksavat edelleen aiheetta, kun kerran laskutetaan..
    Suoraan sanottuna törkeää kusetusta!

    Vellu
  • Hei Vellu!

    Jos vaihto on luvattu tehdä maksutta ja laskulla on kuitenkin vaihdosta veloitettu, suosittelen olemaan suoraan asiakaspalveluumme yhteydessä jotta virhe voidaan korjata.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • voiko sim-kortin vaihtaa itse ilman vanhempia vaikka on alle 18-vuotias?

    Milla
  • Hei Milla,

    käyttäjä voi hakea uuden SIM-kortin DNA Kaupasta, mutta vain liittymänomistaja voi aktivoida SIM-kortin mikäli se sellaista vaatii.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Soitin juuri asiakaspalveluunne, jossa kerrottiin, että SIM-kortin vaihdosta veloitetaan hinnaston mukaan 10€, siinäkin tapauksessa, että liittymä pysyy samana ja kortti joudutaan vaihtamaan puhelimen vaihdon takia. Merkillisen ristiriitaista nämä jakamanne tiedot.

    Mika
  • Hei Mika! Pahoitteluni, mikäli puhelinasiakaspalvelustamme on annettu väärää tietoa.

    Sim-kortin vaihto tosiaan on maksutonta, jos vaihto tapahtuu uuden puhelimen vuoksi.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kusetus jatkuu näköjään vieläkin.. törkeetä!

    Vellu
  • Miten onnistuu dna prepaid kortin vaihto nano-simiin? säilyykö numero?

    lyyti
  • Vaihto onnistuu asiakaspalvelun kautta kun olet ensin rekisteröinyt liittymän DNA Minun palveluni -sivustolla https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#, numero säilyy samana

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Heippa! Menin sitte leikkelemään mun sim korttia :/ yritin saada siitö nanoo mutta ei oikeen onnistunnu:D koska siitö tuli liian pieni mutta voinko vielö vaihtaa sen nano sim korttiinvaikka se on rikki????!!

    Nuutti
  • Hei Nuutti! Emme suosittele leikkelemään korttia. Tässä ketjussa on neuvottu miten voit tilata liittymääsi uuden sim-kortin.

    DNA Ida T palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja kirjoittamasi viesti saattaa näkyä kaikille.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme