Miksi DNA Tunnuksen luominen ei onnistu?

Käyttäjätunnuksesi on jatkossa valitsemasi toimiva sähköpostiosoite. Myös salasanan voit valita itse.

Huomaathan, että salasanassa tulee olla minimissään 8 merkkiä, käyttäen vähintään 3 seuraavista: iso kirjain, pieni kirjain, numero tai erikoismerkki.

Muista valita kohta "Olen lukenut ja hyväksyn DNA:n yleiset sopimusehdot"

Palvelu ilmoittaa "sähköpostiosoite on viallinen"
-Virheilmoitus häviää kun sähköpostin syöttää kokonaan

Palvelu ilmoittaa verkkopankkitunnistamisen jälkeen "sinulla ei ole tunnusta palveluun"
-Virheilmoituksen korjaamiseksi tietokoneen selaimesta tulisi tyhjentää välimuisti tai kokeilla tarvittaessa tunnuksen luomista toisella selaimella.
-Tunnuksen luomista voi myös yrittää toisella laitteella, esim. tietokoneella, tabletilla tai älypuhelimella

Kommentit

  • dna tunnuksen luonti ei onnistu ei tullut linkkiä sähköpostiin että voisin aktivoida tunnuksen yritin uudestaan mutta tulivastaus että käyttäjä tunnus on jo olemassa

  • yritin kehoituksesta unohtuiko käyttäjätunnus mutta kone ilmoitti virheellinen tunnus joten ei onnistu ja linkkiä ei ole tullu sähköpostiin ensimmäisen yrityksen jälkeen jote mitä tehdään

  • Kokeilitko vielä resetoida salasanan antamallasi sähköpostiosoitteella? https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • ei huolinut äsken, mut täytyy koetta taas uudelleen.

  • täytyy vaihtaa liittymää. hermo ei pidä.

  • joko sait sähköposti osoitteeni

  • Noin viikko sitten aloin luoda käyttäjätunnusta annetuijen ohjeiden mukaan.
    Sain s-postiini nopeasti viestin sisältäen linkin, jota klikkaamalla homma etenee.
    Linkki ei kuitenkaan reagoinut klikkaamiseen. Sama juttu myös päivittäin saapuneissa
    uusissa s-posteissa. Onko laitteessani vikaa (vai minussa..)?

  • Hei Erkki! Eli mitään ei tapahdu, kun klikkaat linkkiä? Tässä tapauksessa kopioitko linkin ja liität sen selaimen osoiteriville. Toimiiko näin?

    Vai linkki aukeaa, mutta linkistä aukeava sivu ei sisällä mitään?

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei

    yritin aktivoida uuden käyttäjätunnuksen,luo tunnus....heittää pankkitunnuksilla kirjautumisen jälkeen pois"sinulla ei ole voimasssaolevaa tunnusta".... vaihdan liittymät muualle kohta, pankkitunnuksia palanut jo yli 10 ja asiaskaspalveluun ei sähköpostiosoitetta edes..... miten voidaan vaihtaa näin surkealla tavalla ...eli sähköpostiin ei tule edes linkkiä...en pääse hallinnoimaan liittymiäni

  • Hei Pia! Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät osoitteesta https://www.dna.fi/yhteystiedot
    Kohdasta Sähköiset yhteydenotot voit lähettää viestin asiakaspalveluun.

    Mitä nettiselainta käytät, kun yrität luoda DNA Tunnusta? Kokeilisitko käyttää jotain toista selainta ja testata onnistuuko.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Internet Explorer ia... ei pitäisi olla noin hankalaa,että jossei käy usein ,menee aikaa tuntitolkulla....antoi nyt tehdä tunnukset

  • Ei ole kuulemma voimassa olevaa käyttäjätunnusta...mitenkä semmoisen sitten saa??? aina kun yritän luoda pankkilukutunnuksilla niin heittää takas ja alota sama rumba uuvestaan kyllä on minullakin mennyt monta pankkitunnuslukua ihan harakoille eikä kelpuuta minun sähköpostiosoitetta ja siellä ei kyllä ollut mitään uusista käyttäjätunnuksista....
    Mitenkä sitten osaatte laskut laittaa MINUN sähköpostiin jos sitä ei siellä tunnisteta????

  • Hei Anna-Liisa!

    Sulje tietokoneen selain ja kaikki välilehdet kokonaan ja aloita sitten DNA Tunnuksen luominen uudestaan, tämän jälkeen et palaa verkkopankkitunnistautumisen jälkeen etusivulle.

    Varmistathan että kirjoitat tunnusta luodessasi sähköpostiosoitteen kahteen kertaan ilman virheitä

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Entisessä Sonera liittymässäni (irtisanoin 2 viikkoa sitten) oli ominaisuus, että soittajan nimi näkyi puhelimessa. Eikö DNA:ssa ole samaa HYVÄÄ ominaisuutta, en ainakaan löydä?

  • Sonerassa oli ominaisuus sellainen, kun haet yhteystiedoistasi esim Ilkka, napsautit valikosta #+I ja edelleen I valikosta nimi Ilkka. Ei ole Dna:ssa tällaista oikotietä?

  • Hei pekka, tarkoitatko että tallennetun puhelinnumeron nimi näkyi kun tämä numero soittaa? Tämähän on täysin puhelimesta riippuva asia. Oletkohan lie siirtänyt yhteystietojasi uudelle sim-kortille?

    Kannattaa katsoa puhelimen käyttöoppaasta puhelimesi toimintaan liittyvät asiat.

  • Hei. En ole minäkään voinut avata uutta minun palveluani. Aivan samat ongelmat kuin muillakin.Jouko

  • Ei edes Sampo Pankin myymisen jälkeinen verkkopankkifiasko vedä vertoja tämän "järjestelmän" toimivuudelle - ja silloin tuli äänestettyä lompakollani. Sonerallakin toimi "palvelu" paremmin ja siitäkin onnistuin lopulta hankkiutumaan eroon.

    Kesken loppuu verkkopankkien tunnusluvut, kun sitä kokeilee kahdella käyttöjärjestelmällä ja neljällä eri selaimella päästäkseen siihen "järjestelmässä-on-häiriö" viestiin, jota ennen vilahtaa hetkeksi "Sinulla ei ole voimassa olevaa käyttäjätunnusta"-teksti. Niin pieneksi hetkeksi, että melkein uskoisi sen olevan "erheellinen".

    Uskokaa pois - jos olisin keksinyt tavan päästä viimeisistäkin teidän palveluista eroon, olisin sen jo tehnyt. Raha teille näköjään kelpaa, mutta asiakaspalvelujärjestelmän toimivuuteen ei kannata siitä pistä senttiäkään - muuten voi asiakkaat sen kautta jopa lopettaa palveluja ja sehän pienentäisi laskuja. Ei näin saa käydä, joten sekin on "varmistettu".

  • Laitoin jo samaa aihetta koskevan viestin Yleiset- ketjuun, koska en huomannut, että asiaa käsitellään jo täällä.

    Ongelma on se, että kun pankkitunnustautumisen jälkeen palaa takaisin DNA:n kirjautumissivulle, niin herjaa, että "järjestelmässä-on-häiriö". Olen kokeillut sekä firefoxilla että cromella, ja sama herja joka kerta.

    Laatu teillä on ainakin tasaista, koska ei onnistunut liittymänkään aktivoiminen ennen kuin raahasi itsensä DNA-kauppaan.

    Voisiko asialle tehdä jotakin????!!!!!

  • Päivitystä tunnuksen luontiin. Onnistuin tekemään tunnuksen puhelimella. Samsung, Android 4.4.2, oletusselain. Mystinen juttu, miksi ei tietokoneella onnistunut:((

  • Ehdotus - laittakaa siihen tunnuksen luomisen prosessiin ensimmäiseksi ilmoitus "Tunnuksen luominen onnistuu toistakseksi vain mobiililaitteilla" - kunnes joku teidän koodiapinoista osaa päästä selville siitä, miksi se ei tietokoneelta mitenkään onnistu.

    Yleensä ei ole tapana käyttää painokelvotonta sanastoa, mutta tämä tapaus menee jo kaikkien rajojen yli.

    P.S. Kuten voi jo päätellä, niin itselläkin tunnuksen luonti mobiililaitteella onnistui kertaheitolla.

    Tuon lisäksi se, että ei edes teidän tämän "tukipalstan" ketjun seuranta toiminto toimi kunnolla ja seurantasähköpostien suomen kieli näyttää hieman "vinkuintialaiselta", kuten muutamat muut sen järjestelmän muodostamat "virhe ilmoitukset"...

  • Ei toimi edes mobiili kirjautumisena eikä tabletilla. Eikä edes toisilla pankkitunnuksilla.
    En viitsi enää yrittää. Vaihdan liittymän kun määräaikanen sopimus menee umpeen.

  • Hei Matti!

    Et saa siis luotua uutta DNA Tunnusta? Saatko jonkin virheilmoituksen? Jos, niin missä kohdassa?

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Taisin sen jo mainita viestissä.
    Ei hyväksy salasanan toistoa. Väittää että se toiseen kertaan kirjoitettu salasana on väärin.
    Toisella laitteella ilmoitti järjestelmä virheestä. Eikä saa aktivointi s.postia.

  • Ai niin ne tunnukset on joskus toiminut.

  • Oletko siis osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi/ klikannut pinkillä pohjalla olevaa Luo DNA Tunnus -linkkiä ja sitä kautta aloittanut luomaan tunnusta?

    Viestissäsi et maininnut missä kohtaa tarkalleen epäonnistuu ja minkä virheilmoituksen antaa.

    Yrittäisitkö ystävällisesti DNA Tunnuksen luontia uudelleen tuosta Luo DNA Tunnus -kohdasta. Kirjautuminen on tosiaan uudistunut 8.10.2015 ja sen jälkeen on tullut luoda uusi DNA Tunnus, vanhat aiemmin käyttämäsi tunnukset ovat poistuneet käytöstä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Montako kohtaa siellä on jossa lukee luo tunnus? Ja tunnuksen luonti ei onnistu:O ?? Kun painaa napista luo tunnus joutuu pankin tupas tunnistus sivulle jossa saa valita minkäpankin haluaa. Ja omasäästö pankki ja osuuspankki ei toimi.
    Säästöpankki väittää pankkitunnuksia vääriksi. Osuuspankki ilmoittaa järjestelmä virheen. Joka kerta.

  • Hei Matti,

    kannattaa kokeilla tunnuksen luontia vielä toisella selaimella.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei Matti!

    Jos sähköpostiin lähetetty vahvistuslinkki ei toimi, lähetetään se sinulle uudelleen kahden päivän kuluttua.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Firefoksilla toimii. Google gromella ei toimi. Samsung galaxy trend.

  • No jo nyt on P..kele ettei tämä nyt pelitä tämä kirjautuminen ...mikä tässä nyt maksaa?????
    Aluksi toimi ihan oikein Käyttäjätunnus js salkkari ovat edelleenkin samat silloin kun se toimi...mutta nyt ovat virheellisiä MITENKÄ NE NYT YHTÄKKIÄ MUUTTUIVAT VIRHEELLISIKSI????????????

  • Varmistathan että kirjoitat tunnuksen oikein, jos olet unohtanut salasanan niin voit resetoida tämän kirjautumissivulta.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Se tunnusten luominen ei onnistu!!!! menee hermot, joo ja olen kokeillu kolmella eri selaimella + lisäksi iphonella. Joten tuskinpa on mun härveleistä kiinni. Ei jaksais tapella näitten paskojen kanssa koko lauantai iltaa. Jos joku palveluneuvoja vois siältä omalta pikku kuvaputkelta laittaa meikäläiselle semmoset ohjeet että saadaan uudet tunnukset tulemaan kun vanhat ei nyt sitten enää toimi.

  • Tunnusten luonti ei onnistu millään selaimella. Ja tarvitsisin tunnukset (aikaisemmat tunnukset viime vuodelta eivät nykyään käy), että voisin asentaa temppuilleen ja toimimattoman DNA Nettiturvan "Minun palvelut"-sivustolta uudestaan kannettavaani. Kyllä laskut tulevat DNA:lta ajallaan, mutta silloin kun maksettava tuote ei toimi, niin ärsytys on omaa luokkaansa.

  • Hei!

    Olettehan yhteydessä asiakaspalveluumme jonka kautta vikaa saadaan selvitettyä tarkemmin ja tarvittaessa laitettua eteenpäin.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Yritin luoda uudet tunnukset minun palveluuni,mutta en pääse pankin sivuille kun pyydetään valitsemaan pankki. Miksi?

  • Hei Liisa!

    Saatko kenties jonkun virheilmoituksen kun yrität valita pankkia?

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • En saanut mitään virheilmoitusta, mutta yrittäessäni avata kyseisen palvelijan (Signicat Service) sivua se ilmoitettiin vanhentuneeksi!

  • Auttaako jos suljet selaimen ja kokeilet tunnistautumista uudelleen? Entä onnistuuko tunnistautuminen kokonaan toisella selaimella?

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Ei onnistu kummallakaan tavalla. Hyvästi!

  • Tunnuksen aktivointi ei onnistu. Sovellusvirhettä herjannut joka kerta ja useampi viikko tässä jo vierähtänyt yrittäessä... Kaikki selaimet ja laitteet testattu.

  • Hei RH!

    Olethan tilanteen selvittämiseksi yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse, numero on 044 144 044.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Tunnusten luominen ei onnistu explorerilla, cromella eikä Android puhelimella. Samaa ongelmaa, kuin muillakin tässä viestiketjussa olevilla. Kokeilipa miten hyvänsä, niin aina ilmoittaa virhettä palvelussa ja pyytää kokeilemaan myöhemmin uudelleen tai soittamaan asiakaspalveluun. Asiakaspalveluun olen jonottanut sikana, ruuhkaa on yölläkin. Pankkitunnukset loppuvat tässä touhussa.

    Kyllä asiakaspelvelussa nyt on jo tarpeellista ymmärtää, ettei ihmiset täällä turhaan kirjoita samasta ongelmasta jatkuvasti. VIKA PITÄÄ KORJATA, jotta palveluja voi käyttää. Tarvisin PUK-koodin lapselle, mutta jos sitä menee kyselemään asiakaspalvelusta/paövelupisteestä, veloitetaan siitä 10e. Taidamme vaihtaa operaattoria. Kuuluvuusongelmatkin ovat täällä Lapissa jatkuvana riesana! Tästä tiedotti jo viestintävirasto Soneran ja Dna:n osalta ja tutkii jo jatkuvia ongelmia operaattoreilla.

  • Sen ainoan kerran kun pitäisi päästä tutkimaan vanhoja laskuja, niin eipä toimi tunnusten luominen näköjään täälläkään, ei eilen eikä tänään, ei kotoa eikä töistä. Nordean pankkitunnukset hyväksyy ja kun sen jälkeen siirtyy takaisin DNA:n sivulle, tulee ilmoitus järjestelmävirheestä.

    Näköjään vika ei edes ole mitenkään uusi, mutta ilmeisestikin se jaksaa hämmästyttää ja kummastuttaa palveluntarjoajaa joka kerta.

  • Tunnuksen luominen ei onnistu koska pankkitunnistuksen jälkeen saan joko ilmoituksen 1) järjestelmässä häiriö, yritä kohta uudestaan tai 2) sinulla ei ole voimassa olevaa tunnusta (yllättävää). Olen käyttänyt jo tarpeeksi monta pankkitunnusta tähän leikkiin joka on ilmeisesti ollut käynnissä jo jonkun kuukauden. Voisitteko siis ystävällisesti viimeinkin tehdä asialle jotain? Teen palvelumuutoksia verkossa ehkä kaksi, kolme kertaa vuodessa, eikä äkkiseltään tule mieleen että kahtena peräkkäisenä kertana järjestelmä olisi toiminut ongelmitta - mitä ilmeisimmin tästä lähtien en pääse edes kirjautumiseen asti koska en saa luotua uutta tunnusta. Ainoa toimiva asia Dna:ssa nykyisellään ovat ystävälliset asiakaspalvelijat.

  • Hei Pia!

    Tuon ongelman pitäisi korjautua kun suljet selaimen ja kaikki välilehdet ja yrität sitten uudelleen. Vika ilmenee jos valitset "Olen unohtanut tunnukseni" ja tunnistaudut verkkopankkitunnuksilla. Tämän jälkeen kaikki saman istunnon aikana tehdyt tunnistautumiset menevät tuohon samaan putkeen. Selaimen uudelleenkäynnistys korjaa asian.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ja toki ongelmatilanteissa luen aikaisemmat kommentit asiasta ja toimin niihin annettujen ohjeiden mukaan. Siis: suljin selaimen, poistin cookiet, jopa buuttasin koneen. Ymmärrän myös eron tunnuksen luomisen ja tunnuksen unohtamisen välillä (kyllä, uteliaisuuttani kokeilin myös mitä tapahtuu jos valitsen tunnuksen unohtamisen - virheilmoitukset olivat samoja). Enkä saanut tunnusta luotua. Sen sijaan äsken luettuani Iiron postin kokeilin uudelleen toimimalla täsmälleen samoin kuin eilen, ja heti onnistui. Ja tämän jälkeen minun pitäisi ostaa selitys että aikaisempi tunnuksen luomisen epännistuminen oli kiinni minusta eikä Dna:n järjestelmästä? Todella?

  • Vanha viestiketju, ihan pakko kommentoida ku ei toimi edelleenkään. Ei toimi explorerilla eikä Firefoxilla vaikka on avannut selaimet moneen kertaan uudelleen ja sulkenut välilehdet. Järjestelmävikaa herjaa. Tässä touhussa palaa vaan hermot ja pankkitunnuksia. Laitoin jopa viestiä asiakaspalveluun ja jos ei mitään kuulu niin se on liittymän vaihto edessä.

  • Jep hermo on tiukalla kun yrittää saada itsepalvelua toimimaan. Sama laulu: pankkitunnuksia palaa ja luvattua linkiä ei sähköpostissa näy.
    Tuntuu tyhmältä uhota, että palveluntuottaja vaihtuu kohta. Tähän viimeisimpään itsepalvelu-uudistukseen saakka olen ollut tosi tyytyväinen dna:han, mutta nyt keittää jo yli.
    Onneksi edes asiakaspalvelussa vastattiin soittoon tosi nopeasti, sain laskukyselyihin vastaukset.
    Olisi tosi kiva kuitenkin nähdä ne laskut, joita verkkopankissa hyväksyy, vai onko tarkoituskin, että sokkona niitä hyväksytään...

  • Eipä onnistu DNA-tunnuksen luonti mullakaan. Aktivointilinkillä pääsee joka kerta sivulle, jossa seisoo: "Sovellusvirhe Sovelluksessa tapahtui odottamaton virhe. Kokeile hetken päästä uudelleen."

  • "Jep hermo on tiukalla kun yrittää saada itsepalvelua toimimaan. Sama laulu: pankkitunnuksia palaa ja luvattua linkiä ei sähköpostissa näy.
    Tuntuu tyhmältä uhota, että palveluntuottaja vaihtuu kohta. Tähän viimeisimpään itsepalvelu-uudistukseen saakka olen ollut tosi tyytyväinen dna:han, mutta nyt keittää jo yli.
    Onneksi edes asiakaspalvelussa vastattiin soittoon tosi nopeasti, sain laskukyselyihin vastaukset.
    Olisi tosi kiva kuitenkin nähdä ne laskut, joita verkkopankissa hyväksyy, vai onko tarkoituskin, että sokkona niitä hyväksytään...

    jaana

    "3 kuukautta sitten Ilmoita asiaton sisältö"
    Eipä onnistu DNA-tunnuksen luonti mullakaan. Aktivointilinkillä pääsee joka kerta sivulle, jossa seisoo: "Sovellusvirhe Sovelluksessa tapahtui odottamaton virhe. Kokeile hetken päästä uudelleen."

    Antti
    2 kuukautta sitten Ilmoita asiaton sisältö"

    EI ONNISTU TÄÄLLÄKÄÄN, VAIKKA MITÄ TEKISI!

    Olisi tosi kiva kuitenkin nähdä ne laskut, joita verkkopankissa hyväksyy, vai onko tarkoituskin, että sokkona niitä hyväksytään...!!!
    Laskuista kopiot suoraan sähköpostiini, jotta tällainen pelleily loppuu.
    -Asian käsiteltäväksi saaneena -M-

  • Puhelimeni vaatii PUK koodia ja minulla ei ole Oma DNA -tunnuksia. Oma DNA -tunnuksien luominen ei onnistu, koska en voi käyttää pankkitunnuksiani, koska puhelimeni on lukossa. MIkä avuksi tähän pattitilanteeseen?
  • Jos et pääse Minun Palveluun, saat PUK-koodin soittamalla asiakaspalveluumme 044 144 044 jollain toisella puhelimella tai vaihtoehtoisesti käymällä DNA Kaupassa.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Teidän palvelu ei toimi tällä hetkellä, Ai mikä? minunpalveluni.dna.fi. Palveluneuvojat älkää enää kysykö uudestaan että mikä palvelu. Pankkitunnuksilla ei voi luoda uusia tunnuksia. Virheilmoitus on tällainen:

    Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi.

    On kokeiltu eri pankkitunnuksilla ja selaimilla. Ei vaan toimi. Kenenkään ei tarvitse bootata konetta tai keksejä poistaa, jotta voisi kirjautua uudelleen tai luoda tunnusta. Vika on yksinkertaisesti teidän järjestelmässänne. Lopettakaa väärän tiedon kylvämistä jokaiselle asiakkaalle.

  • Aivan sama virhe mulla, kokeilin monta kertaa:
    "Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi."
    Monien yritysten jälkeen peruutin jo avainlukulistani  - luulen että tuo on vain tapa kerätä ihmisten avainlukupareja johonkin väärinkäyttöön...
  • Hei!

    Kyseessä on yleinen vika jonka takia Nordean ja Danske Bankin pankkitunnuksilla DNA Tunnuksen luominen ei tällä hetkellä onnistu. Vika pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian.

    Mikäli sama virhe tulee jonkun toisen pankin tunnuksilla, niin siinä tapauksessa vika on jossakin muualla jota on syytä tutkia teknisen tukemme toimesta. Otattehan siinä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse. Pahoittelut koituneesta haitasta!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • OP
  • Ei toimi handelsbankenillakaan.
  • Vikaa on havaittu myös muiden pankkien tunnuksilla Minun Palvelu -tunnusta luodessa. Vika on selvityksessä ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian.

    Häiriötiedote löytyy osoitteesta https://corporate.dna.fi/hairiotiedotteet?type=tukari1&id=2464
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Olen viimeisen neljän päivän aikana moneen kertaan yrittänyt S-Pankin tunnuksilla tunnistautua luodakseni DNA-tunnuksen, ja aina tulee sama virheilmoitussivu "Meidät tunnetaan helposti lähestyttävänä, mutta nyt kävi näin" jne. Ehkä olisi aika korjata sanamuotoa vaikkapa "aina käy näin"? Vähintäänkin olisi kohtuullista laittaa vikatiedote "Luo DNA Tunnus" linkin alapuolelle, tai poistaa koko linkki toiminnasta ihmisten hermojen ja ajan säästämiseksi. Kyseessä ei ole kuitenkaan mikään hetkellinen häiriö, vaan pidempikestoinen vika. Nyt käy helposti niin, että asiakas kokeilee kaikki maailman selaimet ja laitteet läpi, ja sitten löytää lopulta tämän sivun lukuisten nettihakujen jälkeen, ja haaskaa vielä lisää aikaa kirjoittaessaan tälläisiä viestejä..
  • Eipä toimi itsellänikään OP:n verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Vaatii taitoa tehdä rekisteröitymisjärjestelmä, mikä ei toimi suomalaisilla pankkitunnuksilla.
  • "Eipä toimi itsellänikään OP:n verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella."

    Sama täällä, kokeiltu OP:n ja Aktian tunnuksilla, sekä mobiilivarmenteella. Lienee sanomattakin selvää, ettei onnistunut tunnuksen luonti...
    Verenpaine sen kun nousee, koko ilta mennyt turhaan leikkiessä! PRKL!
    Ja meninpä juuri irtisanomaan Elisan huonon kuuluvuuden vuoksi, tilalle tuli Dna ja vuorostaan nämä ongelmat.
    Millähän saan mobiilivarmenteen aktivoitua, kun en saa koko tunnusta luotua...
    Kahden viikon päästä päättyy edellinen sopimus ja toivon jo nyt etten olisi päättänyt vaihtaa!!!
    Nyt joutuu vissiin olemaan naimisissa määräaikaisen liittymän ja ongelmien kanssa 🙁
    Ainakaan ei nuo edelliset viestit paljon muutakaan lupaa!
  • Vika DNA Tunnuksen luomisen suhteen on edelleen korjauksen alla. Pahoittelut vian aiheuttamasta haitasta. Toivotaan, että tuo saadana kuntoon mahdollisimman pian.

    Häiriötiedote löytyy osoitteesta https://corporate.dna.fi/hairiotiedotteet?type=tukari1&id=2464



    Susanna, mobiilivarmenteen rekisteröinti hoituu osoitteessa https://www.dna.fi/mobiilivarmenne. Tuo onnistuu kunhan liittymäsi on aktiivisena DNA:lla.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hyvä että korjataan. Oletan että ensimmäinen kuukausi tai kauemmin (kunnes korjattu) on luonnollisesti asiakkaille maksuton.
    T: Martin
  • "Susanna, mobiilivarmenteen rekisteröinti hoituu osoitteessa https://www.dna.fi/mobiilivarmenne. Tuo onnistuu kunhan liittymäsi on aktiivisena DNA:lla."

    Jotenkin alkaa jo naurattaa koko homma... Eipä tuo ainakaan minulla toimi.
    Löysin saman linkin jo aiemmin googlesta, mutta sain saman viestin kuin nytkin:


    "Uteliaisuus avaa ovia, mutta joskus käy näin.

     Sivu on saatettu poistaa käytöstä tai sen osoite on muuttunut.  
    Sidan du sökte finns tyvärr inte.
    The requested page does not exist.

    Kirjaudu Minun palveluuni
    Hoida asiasi kätevästi verkossa.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    Ark. 8–18, la 9–16.30. Muina aikoina vain PUK-kyselyt ja varkaus- tai katoamistilanteet"
  • Niin ja liittymä(t) on aktivoitu saman tien (valitettavasti!).

    Aika jännä juttu että juuri se sivu   toimii moitteettomasti... Sattumaako?
  • Hei Susanna!

    Saatko tuon virheilmoituksen siis osoitteessa https://www.dna.fi/mobiilivarmenne ? Toistuuko sama jos menet sivustolle suoraan tuota ylempää linkkiä klikkaamalla? Avautuuko sivu https://mobiilivarmenne.dna.fi normaalisti? Molemmat sivut näyttävät tällä hetkellä toimivan aivan kuten kuuluukin.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Soitin asiakaspalveluun tällä viikolla kun yritin luoda DNA Tunnuksen koska se ei toimi. Pankki tunnuksilla pääsee eteenpäin mutta kun kirjoittaa sähköpostiosoitteen ja salasanaa ja painaa valmis niin tulee ilmoitus että on jokin häiriö ja pitää yrittää hetken kuluttua uudestaan tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Olen yrittänyt useita kertoja ja eri selaimilla ja koneilla ja laitteilla. Asiakaspalvelussa sanottiin että ovat tehneet vikatiketin mutta ei ole mitään kuulunut tai tapahtunut sen jälkeen. Mitenköhän saisi ne tunnukset luotua?
  • Edelleen ongelmia tunnuksen luomisessa? tietojen ilmoittamisen jälkeen ilmoittaa että häiriö, yritä myöhemmin uudelleen tai ota yhteyttä asiakaspalveluun.
    Yritin Mozillalla ja Edgellä...

    Harmittaa!!
  • Yleistä ongelmaa DNA Tunnuksen luonnissa ei ole havaittu. Kokeiletko vielä tyhjentää selaimen historiatiedot ja kokeile sen jälkeen tunnuksen luomista uudelleen.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • moi tunnus on tehty mutta sähköpostiin ei tullut vahvistusta, aktivointti linkia  mitä tehdä
    väärä sähköposti osoite
  • Hei Anton! Jos olet antanut väärän sähköpostiosoitteen, vanhenee rekisteröinti 14 vuorokauden kuluttua koska sitä ei ole aktivoitu ja voit tehdä DNA Tunnuksen uudelleen
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tunnusten luominen ei toimi sillä kun yritän ja syötän pankkitunnuksen sen jälkeen tulee virheilmoitus joka kerta, tarvitsisin puk koodiin enkä voi soittaa asiakspalveluun koska puhelimeni vaatii PUK koodia....
  • Hei Tomi! Kokeilethan selaimen välimuistin tyhjentämistä tai DNA Tunnuksen luomista toisella selaimella tai laitteella
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moi, tilasin juuri dna liittymän, mutta aktivointi epäonnistuu, miksi???
  • Hei Sanna!

    Oletko jo ehtinyt saada tilausvahvistuksen uudesta tilauksestasi sähköpostiin? Millaisen virheilmoituksen saat, kun DNA Tunnuksen rekisteröinti epäonnistuu?
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Itsellä nyt sama ongelma, etten pääse kirjautumaan, ja laskun maksaminen on myöhässä vahingossa päivän. En ymmärrä tätä aina vaihtuvaa systeemiä yhtään. Just, kun on saanut edellisen toimimaan, niin uusi hankalampi tulee tilalle. Mitä järkeä sellaisessa on ? Ei mitään. Edes verkkopankkitunnukset ei kelpaa. Järjetöntä. 
  • Hei Riitta!

    Kerrotko hieman tarkemmin, miten tuo kirjautuminen epäonnistuu? Missä vaiheessa homma tyssää? Saatko jonkin virheilmoituksen?

    Ei syytä huoleen, jos laskun maksu on vain päivän verran myöhässä. Tästä ei vielä ehdi aiheutua ylimääräisiä kuluja tai muuta harmia.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei
    Yritän siis kirjautua tunnuksillani, jotka loin viime kuussa, kun ensimmäinen lasku tuli. Silloin ei ollut mitään ongelmia. Nyt on, että tunnus ja salalsana eivät täsmää, ja virhetilanteita tulee. Yritin jopa verkkopankkitunnuksillani kirjautua, mutta sekään ei onnistunut. Missä on siis vikaa, kun en pääse kirjautumaan sisään millään tavalla ? Kiitos.
  • Käytäthän varmasti oikeaa käyttäjätunnusta eli sähköpostiosoitetta, jonka olet antanut kirjautumisen yhteydessä?

    Mikäli et muista asettamaasi salasanaa, saat tämän nollattua klikkaamalla kirjautumissivulta https://minunpalveluni.dna.fi 'Ongelmia kirjautumisessa' -linkkiä. Tämän jälkeen voit valita haluatko käyttää kertakäyttöistä salasanaa vai nollata salasanan kokonaan klikaamalla 'Olen unohtanut salasanani' -linkkiä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei
    Kyllä mä muistan sen salasanan, mutta kun siellä ei hyväksytä sitä jostakin syyystä. Nyt kännykkälasku on jo 2 päivää myöhässä.
  • Toimitko ylläolevan ohjeen mukaan, eli klikkaa tuota Ongelmia kirjautumisessa -linkkiä, sitä kautta voit kirjautua kertakäyttöisellä salasanalla tai nollata eli vaihtaa salasanan, ja pääsen sisään.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Joo, mutta se menee vain, että salasana 2 kertaa.....eikä muuta. Nyt en enää muista koko salasanaa. Ei siellä missään lue mitään kertakäyttöistä salasanaa. Tai mä en ainakaan sitä näe.
  • Osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi/ kirjautumiskenttien alta löytyy "Ongelmia kirjautumisessa?" -linkki, paina siitä niin saat mm. tuon kertakäyttöisen salasanan vaihtoehdoksi.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • No, ei vaan onnistu ! Kokeilin sitä, mutten pääse edemmäksi mitenkään. Miksi ? Selkokielellä, kiitos ! Se ei hyväksynyt tuota salasanaa, jonka annoitte. Syy ?

  • Miten tämä kirjautuminen voikin olla näin hankalaa ?
  • Kokeile siinä tapauksessa kirjautumista toisella laitteella tai toisella selaimella. Entä onnistuisiko tuo salasanan vaihto? Siinä saat sähköpostiisi linkin mistä pääset vaihtamaan salasanasi.

    Jos kirjautuminen ei nyt millään tahdo onnistua, sat laskun tiedot tarvittaessa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme 044 144 044.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Äh teidän kanssanne. Muistaakseni minulla oli samoja vaikeuksia joskus aikoja sitten, kun olin puhelinasiakkaanne. Nytkään ei tunnusten luominen onnistunut. En minä jaksa käyttää yli puolta päivää tähän hommaan. Taisi tähän tyssätä operaattorin vaihto.
    Liisa
  • Hei Liisa!

    No voihan harmi! Saatko jonkin virheilmoituksen kun yrität luoda tunnuksia?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • No, ties kuinka monennella yrittämällä vihdoin pääsin tunnistautumaan ja jopa antamaan s-postin ja tunnuksen. Sen jälkeen taas pukkasi erroria. En viitsi enää.
    Liisa
  • On tämä hieno systeemi. Jos yritän luoda tunnusta, tulee (onnistuneen) verkkopankkikirjautumisen (Nordea) jälkeen seuraava virheilmoitus: "Sinulla on jo käyttäjätunnus
    Uuden käyttäjätunnuksen voi samalle käyttäjälle luoda vain kerran. Sinulle on jo luotu käyttäjätunnus, mutta se on jäänyt aktivoimatta. Voit aktivoida DNA Tunnuksen sähköpostitse lähettämämme linkin kautta. Jos et löydä sähköpostiviestiä, tarkistathan myös roskapostikansion."

    Sähköpostissa ei ole mitään aktivointiviestiä. Olen katsonut myös roskapostikansion.

    Jos taas yritän käyttää Olen unohtanut tunnukseni -palvelua, tulee verkkopankkikirjautumisen jälkeen seuraava virheilmoitus: "Käyttäjätunnusta ei löydy
    Sinulla ei ole voimassa olevaa käyttäjätunnusta palveluun."

    Ja kyllä, olen kokeillut kolmella eri selaimella (Firefox, Chrome ja Chromium). Lopputulos on kaikilla sama. Samoin välimuistin tyhjentämiset ja selaimen uudelleen käynnistämiset on kokeiltu.

    Kaikkein hulluinta tässä on, että vaikka olen kirjautunut verkkopankkitunnuksilla, en pääse silti lähettämään aktivointiviestiä uudelleen saati syöttämään sähköpostiosoitetta.
    Antti
  • Hei Antti! Tuo kuulostaa siltä että DNA Tunnuksesi on pahemman kerran jumissa ja asiasta tulisi olla yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 niin pystymme korjaamaan asian kuntoon.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Täsmälleen sama ongelma kuin Antilla (28. maaliskuuta).

    Siirsin numeron teille ja nyt en pääse kirjautumaan omiin tietoihini mitenkään.

    Ensimmäisellä tunnuksen luontikerralla sain tunnistauduttua OP:lla, syötettyä sähköpostiosoitteen sekä salasanan, mutta sitten järjestelmä heti herjasikin virhettä ja neuvoi kokeilemaan hetken kuluttua uudelleen tai ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jos ongelma toistuu.

    Aktivointilinkkiä ei tullut sähköpostiin.

    Jos yritän uudelleen luoda tunnusta, systeemi herjaa, että minulla on jo tunnus, mutta aktivointia ei ole suoritettu, joten järjestelmä ei anna yrittää luoda tunnusta uudelleen. Mutta aktivointilinkkiä ei ikinä tullut, joten sitä ei voi tehdä.

    Yritin palauttaa salasanan, jolloin systeemi herjaa, ettei käyttäjätunnusta ole. Samoin, jos yritän palauttaa unohtuneen käyttäjätunnuksen.

    Kertakäyttöisen salasanan saan tilattua sähköpostiini, se tulee joka kerta onnistuneesti tunnistauduttuani OP:lla, mutta jos kertakäyttöisellä salasanalla yrittää kirjautua järjestelmään, se herjaa, ettei tunnusta ole.

    Eli ongelma on, etten pysty aktivoimaan tunnusta, koska aktivointilinkkiä ei koskaan saavu sähköpostiini (myöskään roskapostikansioon). Muuten kaikki sähköpostit saapuvat.

    Olen kokeillut eri selaimilla, tyhjentänyt evästeet, välimuistit ym., mutta ei toimi, koska systeemi herjaa, että minulla on jo tunnus ja sitä ei voi luoda uudelleen ennen kuin olen painanut olematonta aktivointilinkkiä sähköpostissani.
    anonyymi
  • Kuinka onkaan mahdollista, että tämä ongelma on ollut jo vuonna 2015, mutta sama ongelma jatkuu edelleen. (Tästä viestiketjusta aikaleimoja katsellen.)
    anonyymi
  • anonyymi: Sen verran voin lohduttaa, että ainakin minun tapauksessani aspaan soittaminen auttoi: ongelma korjaantui muutamassa päivässä, ja sen jälkeen palvelu on toiminut.
    Antti

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.