Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Miksi uusi DNA liittymäni ei toimi, vaikka aktivoin tilauksen?

Hei,

aktivoin juuri uuden liittymän nettisivulla ja SIM kortti ei toimi vaikka sivun mukaan aktivointi onnistui. Laitoin uuden kortin puhelimeen eikä se toimi. Mikä avuksi?

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Pekka!

    Laitathan vanhan liittymän SIM-kortin vielä takaisin puhelimeen, sillä saat siirron etenemisestä tärkeää tietoa tekstiviestitse.

    Jos kyseessä on päivitys vanhasta DNA:n liittymästä ja SIM-kortti on vaihtunut, lähtee uusi kortti toimimaan aktivointia seuraavana arkipäivänä.

    Mikäli vaihdat liittymän toiselta operaattorilta, kestää numeronsiirrossa etämyynnin tilauksilla 14 vuorokautta. Liikkeestä ostetut liittymät siirtyvät 5 arkipäivässä.

    Vanhaan liittymään saapuvissa tekstiviesteissä ilmoitetaan numeron siirtoaika. Kun vanha SIM-kortti lakkaa toimimasta, vaihda uusi DNA:n SIM-kortti puhelimeen ja käynnistä puhelin vielä uudelleen.

    Puhelimen uudelleenkäynnistys on tärkeää, jos korttia on käytetty laitteessa aikaisemmin. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen syötä uuden SIM-kortin PIN-koodi. Tämä on oletuksena 1234, mikä on myös ilmoitettu aloituspakkauksessa.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Näin jälkiviisaana olisi tietenkin pitänyt ensin kokeilla toimiiko vanha kortti. 😃

    Sain tekstiviestin että liittymä vaihtuu huomenna, kiitos nopeasta vastauksesta!

  • Sama ongelma oli, kiitos vastauksesta, mutta yksi hämäävä tekninen virhe oli että aktivoinnin jälkeen tuli samantien tekstiviesti että "liittymä on nyt valmiina aktivoitavaksi" - vaikka siis juuri olin tuon tehnyt. Se hämäsi kun jäin miettimään että onko tämä nyt se viesti jota lupailtiin käyttöohjeissa kun saa vaihtaa SIM-kortin.

  • Kuinka kauan kestää saada viesti puhelimeen, että liittymä on aktivoitu ja, että liittymä vaihtuu huomenna?

  • Hei Ida!

    Viesti lähetetään vanhalle SIM-kortille heti kun numeronsiirto on käynnistynyt. Tarkempi aika ilmoitetaan vielä tämän jälkeen erillisellä tekstiviestillä.

    Käytä vanhaa SIM-korttia niin kauan, kunnes se lakkaa toimimasta.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

  • Hei,

    Nostin nopeutta mokkulassani ja sain uuden liittymän/SIM-kortin, jonka aktivoin. Uuden liittymän aktivointi ilmeisesti kestää n. vuorokauden.
    Saanko puhelimeeni tekstarin, kun uusi liittymä on aktivoitu operaattorilla?
    Onko merkitystä, jos vaihdoin vanhan SIM-kortin mokkulaani, jotta voin käyttää nettiä?

    Yst.terv.
    Jani

  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

  • Hei Jani!

    Vanhaan mokkula-liittymään tulee tekstiviesti aktivointiajankohdasta. Helpoiten kuitenkin huomaat asian, kun vanha liittymä lakkaa toimimasta. Tällöin voit asettaa uuden SIM-kortin tilalle.

  • Vanha liittymä lakkasi toimimasta, vaihdoin uuden kortin mokkulaan ja yhteys pelaa hienosti.
    Kiitos!

  • Heips,
    tilasin älypuhelimen nettikaupasta. Tuli uusi sim kortti ja postista hain eilen uuden puhelimen.
    SIM kortti aktivoitu, vanhaan kapulaan tuli tekstiviesti "liittymä on nyt valmiina aktivoitavaksi" - vaikka siis juuri olin tuon tehnyt.

    Ilmeisesti odoteltava vielä huomiseen, arkipäivään, että uusi kapulani ja liittymäni toimii ??
    Monella ollut samoja ongelmia, pitäisiköhän ohjeita hieman tarkentaa .... vai onko miulta vaan mennyt jotain ohi ... 😉

  • Hei Päivi, aiemmassa viestissä olikin tästä eli jos kyseessä on päivitys vanhasta DNA:n liittymästä uuteen ja SIM-kortti on vaihtunut, lähtee uusi kortti toimimaan aktivointia seuraavana arkipäivänä.

    Jos liittymäsi ei ole tämänkään päivän jälkeen aktivoitunut, otathan yhteyttä asiakaspalveluun.

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

  • Vaikuttaa siltä, että neuvonta ontuu. Mitä virkaa on DNA:n eilen myymällä Nokia Lumialla, joka ei myyjän (Koskikeskus, Tampere) lupauksista huolimatta aktivoitunut tänään. Olen pettynyt palveluun. Numeroni on . Pyydän pikaista aktivointia.

    Edit: Poistettu asiakastietoja.// DNA Welho Ida S

  • Hei Seppo!

    Tämä on julkinen keskustelupalsta, joten ethän julkaise täällä omia asiakas- tai yhteystietojasi.

    Tämän tukisivustomme kautta emme valitettavasti käsittele asiakastietoja ja asiakaspalvelummekin on jo tältä illalta sulkeutunut, joten emme valitettavasti pysty tätä kautta sinua enää auttamaan. Jos mahdollista, voit soittaa asiakasta vikapalveluumme numeroon 0800 300 500. Muussa tapauksessa olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 044 144 044 huomenna torstaina klo 8 jälkeen.

    Tarkistin tuon liittymäsi tilanteen ja se näyttäisi kyllä olevan aivan aktiivinen meidän päässämme, mutta liittymä ei vielä ole rekisteröitynyt verkkoon. Auttaako jos käynnistät puhelimen uudelleen? Onhan SIM-kortti varmasti kunnolla paikoillaan? Pääsetkö syöttämään PIN-koodin, joka on oletuksena 1234? Millaisen virheilmoituksen saat? Toimiiko liittymäkortti toisessa puhelimessa?

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • moi, no minähän blondi en sit saanu sim-korttia itte pois, joten kävin liikkeessä otattamassa, ja tot kai mie si jätin sen vanhan kortin sinne.. ja nyt sit ei ole puhelinta soittaa sinne ja kysyä ett löytyiskö se viel sielt.. eli kuis mää ny si toimin, ku tarttis puhelin toimimaan..?? :/

  • Hei Marita!

    Suosittelen menemään liikkeeseen hakemaan SIM -kortin niin saat puhelimen taas toimimaan.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei

    Mistä johtuu liittymän aktivoinnin epäonnistumine ? Lukee jotakin että aktivointi pankkitunnuksilla ei onnistu koska en ole asiakas/tilaaja, kai minä nyt olen tilaaja kerta saan tilausvahvistuksen yms ja itse olen liittymän tilannut.....

  • Hei Harry!

    Onko ongelma vielä ajankohtainen? Olet siis yrittänyt tilauksen aktivoimista osoitteessa https://aktivoi.dna.fi siinä onnistumatta. Olihan tilausnumero syötetty oikein? Onhan tilaus varmasti tehty sinun nimiisi ja yritithän aktivointia omilla verkkopankkitunnuksillasi? Kokeilethan aktivointia vielä kertaalleen, ja olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, mikäli tämä ei edelleenkään onnistu.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miksi tänä päivänä joku aktivointi voi kestää VIISI arkipäivää!!!!????

  • Hei Anne!

    Numeronsiirto vaatii manuaalista käsittelyä sekä luovuttavan että vastaanottavan operaattorin puolelta ja kyseessä on kaikkien operaattorien välinen yleinen käytäntö.

    Normaali numeronsiirto operaattorilta toiselle kestää viisi arkipäivää, jos tilaus tehdään DNA Kaupasta. Etämyynnin tilauksilla siirto kestää etämyynnin peruutusoikeuden vuoksi 14 vuorokautta, mutta voit luopua tästä ja nopeuttaa siirtoa 5 arkipäivään asiakaspalvelun kautta.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hankin eilen uuden edgen ja haluaisin sen heti käyttöön:)
    Numero pysyi samana, mutta ilmeisesti silti täyty vaan jaksaa odotella.

  • Eli kyse oli siitä, että siirrät nykyisen numerosi DNA:lle joltain toiselta operaattorilta? Siinä tapauksessa ei tosiaan auta kuin odottaa, mikäli vanhan operaattorisi sim-kortti on väärän kokoinen hankkimaasi uuteen puhelimeen. Jos nykyinen sim-korttisi sopii hankkimaasi puhelimeen, voit toki käyttää puhelinta tuolla sim-kortilla sen aikaa, kun odotat että DNA -sim-kortti tulee käyttöön.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei! En saa uutta iPhonea toimimaan. Vanha SIM-kortti vanhassa puhelimessa on jo lakannut toimimasta, ja uusi puhelin pyytää koko ajan SIM-korttia, vaikka se on laitteessa. Olen käynnistänyt monta kertaa uudelleen. En voi edes testata korttia muissa laitteissa, kun ei ole näin pienelle kortille muuta laitetta. Missä voi olla vika? Onko muuta keinoa kuin lähteä liikkeeseen asioimaan?

  • Hei Juho!

    Onko sinun mahdollista olla yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 044 144 044? Tuota kautta pääsisimme tarkemmin selvittämään, onko kaikki kunnossa liittymäsi suhteen.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mikä kestää aktivoin liittymäni siis kyseessä EI ole numeron siirto

  • Se on aktivoitu mutta ei aukea
    Teiltä on myönnetty että ON AKTIVOITU

    Ottakaa itse selville mikä toiminnassanne mättää

  • Hei Jukka!

    Tätä kautta ongelmaa ei ole mahdollista selvittää tarkemmin. Olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, mikäli liittymän pitäisi olla jo aktiivinen, mutta se ei toimi edes laitteen uudelleenkäynnistyksen jälkeen.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Otin käyttöön veljeni iPhone 5 ja sitä varten leikkautin liikeessä microSIM kortin Nanoksi. Laitoin kortin sisälle ja kysyi normaalisti pin-koodia. Tarkistin huolellisesti, että koodi on oikein. Jostain syystä puhelimen aktivointi ei wifi kautta onnistunut ja kun käynnistin ohjeiden mukaisesti puhelimen, niin viestinä tuli, että "sim kortti on hylätty." Mitään puk-koodia ei kysytty missään vaiheessa.

    Nyt kortti ei toimi toisellakaan puhelimella. Onko se nyt täysin jumissa? Miten tästä eteenpäin

  • Hei Mika!

    Mikäli tuo sim-kortti ei toimi enää millään puhelimella, suosittelen hankkimaan liittymääsi uuden sim-kortin. Tämä onnistuu DNA Kaupassa tai olemalla asiakaspalveluun yhteydessä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Mikä SIM, tämä on PÖYTÄKONE!

  • Mikä SIM, tämä on PÖYTÄKONE, sivutuote tabletti.
    EI TOIMI, siis PÖYTÄKONE!

  • Ostin älypuhelimen ja vaihdoin dna liittymätyypin. Miksi liittymän aktivoinnista kuluu parisen viikkoa itse liittymän aukeamiseen? Kyse on kuitenkin ns. talon sisäisestä muutoksesta eli dna-liittymästä toiseen dna-liittymään. Jos olisin vaihtanut operaattoria olisi liittymä auennut numeronsiirtoineen noin viikossa... Ei ymmärrä!

  • Hei Pasi!

    Kyseessä on luultavasti jokin vika itse tilauksessa. Vanhan DNA liittymän päivitys DNA Äly tai Rajaton -liittymään tapahtuu normaalisti seuraavana arkipäivänä. Etämyynnin kautta tehty numeronsiirto kestää 14 vuorokautta toiselle operaattorille, liikkeessä tehty tilaus siirtyy 5 arkipäivässä.

    Mikäli sinulla on tilaukseen liittyen kysyttävää, tulisi asiasta olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044 (ma-pe 8-18, la 9-16:30)

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei,

    Vaihdoin Preapaid liittymästä nettiliittymään, kaikki numerot pysyvät samana ymt.. Kun vahvistin tämän liittymän vaihdon nettipankkitunnuksilla, tuli viesti: Aktivointi onnistui. Siirsin uuden sim.kortin puhelimeen, ja tämä näyttää nettiin mennessä viestin: Olet offline tilassa, ja ei pysty soittamaan kenellekään.

    Vaidoin myös sen vanhan preapaid sim kortin takaisin, eikä siihen ole tullut viestejä että tämä liittymä vaihtuisi.. Siispä varmistan asian kun ylhäällä oli laitettu viestiä että Jos DNA vaihtaa DNA:han, menee siirrossa 1 päivä?

  • Hei Henkka, kyllä. Jos et kuitenkaan saanut tekstiviestiä vanhaan liittymääsi aktivoinnin jälkeen, otathan yhteyden asiakaspalveluun tämän tarkistamista varten.

  • Hei,

    Ajattelin tänne vielä laittaa viestiä, koska yleinen keskustelupalsta, niin kiitoksia paljon DNA:lle asiakaspalvelusta 😀 Sain liittymän toimimaan 😀 Ja jos jollekin tulee samallaisia ongelmia;

    eli vaihtaa Dna preapaidista DNA:han niin muistakaa että PUK koodi on tärkeä, pitäkää tallessa ainakin jos haluutte samannumeron pitää 😀

    Kiitoksia vielä paljon DNA:lle 😀

  • Hei!
    vaihdoin dna prepaidista dna:han. numero ei vaihtunut. aktivoin liittymän mutta ei toimi. aktivoinnin jälkeen tuli viesti prepaid numeroon josta puuttui viestin alku kokonaan. viestin lopussa luki vain ...lähipäivinä. terveisin DNA. pitääkö nyt vain odottaa että liittymä alkaa toimimaan?

  • Hei Pinja!

    Kun kyseessä on päivitys vanhasta DNA:n liittymästä ja SIM-kortti on vaihtunut, lähtee uusi kortti normaalisti toimimaan aktivointia seuraavana arkipäivänä.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • hei taas! nyt tulee ilmoitus että sim kortti vaurioitunut ja sitten kun kokeilee toiseen puhelimeen ni tulee ilmoitus sim kortin rekisteröinti epäonnistui. missä nyt sitten vika?

  • Vanhaan liittymään saapuvissa tekstiviesteissä ilmoitetaan numeron siirtoaika. Kun vanha SIM-kortti lakkaa toimimasta, vaihda uusi DNA:n SIM-kortti puhelimeen ja käynnistä puhelin vielä uudelleen.

    Jos kumpikaan kortti ei toimi eikä puhelimen uudelleenkäynnistys auta, pyytäisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluun soittamalla p.044 144 044

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

  • ostin uuden puhelimen ja puhelin liittymän mut sim kortti ei toimi , ei tarvi kuulemma aktivoida kun pitäs toimia heti

  • Hei Laila, ostit puhelimen ja liittymän siis DNA Kaupalla? Jos näin, liittymää ei tarvitse tosiaan erikseen aktivoida. Suosittelen, että käynnistät puhelimesi vielä uudelleen. Tarkistithan myös puhelimen käyttöoppaasta käyttöönottoon liittyvät asiat ettei siellä ole jotain myös mikä ratkaisee tämän?

  • Hei, onko etämyynnistä ostettujen liittymien aktivointiaika aina tasan 14 vuorokautta? Kun aktivointi on onnistunut, lakkaako edellisen liittymän SIM kortti automaattisesti toimimasta? Kiitos!

  • Jos kyseessä on päivitys vanhasta DNA:n liittymästä ja SIM-kortti on vaihtunut, lähtee uusi kortti toimimaan aktivointia seuraavana arkipäivänä.

    Mikäli vaihdat liittymän toiselta operaattorilta, kestää numeronsiirrossa etämyynnin tilauksilla 14 vuorokautta. Liikkeestä ostetut liittymät siirtyvät 5 arkipäivässä.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kiitos vastauksesta! Jäi vielä hieman epäselväksi, onko toisesta operaattorista siirtymisaika TASAN vuorokautta netissä aktivoimisesta? Olen lähdössä matkoille jonka aikana en toivoisi tämän vaihdoksen tapahtuvan. Toimiiko vanhan liittymän SIM -kortti edelleen vaikka aktivointi on tapahtunut?

  • Kyseessä on lain vaatima 14 vuorokauden peruutusoikeus, siirto kestää aina tuon 14 vuorokautta. Voit kuitenkin siirron alkaessa pyytää myös siirtoajan muutosta myöhemmäksi.

    Voit myös aktivoida tilauksen 30 vuorokauden aikana tilauksen tekemisestä, eli tätä ei tarvitse heti tehdä jos tiedät lähteväsi reissuun.

    Jos siirto tapahtuu ollessasi matkalla, voit ottaa sekä uuden että vanhan kortin mukaan. Vanha kortti toimii niin kauan kunnes uusi lähtee toimimaan.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kiitos vastauksesta! Vielä kysyisin, kuinka entinen liittymäni Soneralla sitten sulkeutuu? Sen jälkeen automaattisesti kun olen vaihtanut uuden DNA kortin puhelimeen vai?

  • Viesti taisi kadota, vaikka se tässä ensin useita minuutteja näkyi. Laitan vielä tämän tiedoksi. Asia koski aktivoinnin itsepintaista epäonnistumista, eikä tässä auta muu kuin mennä kauppaan.

  • Ohjeiden seuraamisesta ei ollut apua, ja teillä lienee kiirettä. Olisi alun alkaen pitänyt mennä kauppaan. Kiitos, jos edes vaivaudutte lukemaan tämän. Ymmärrän, jos on kiirettä. Terv. Juhani

  • Tämä kommentti siirettiin erilliseen viestiin._

  • Sain uuden sim-kortin ja kaikki aktivoinnit tehty ja tekstiviesti saapunut, että uusi kortti alkaa toimimaan klo 16.09. Ja vanha sim-kortti lopettanut toimintansa. Tässä nyt tunnin odotellut ja edelleen "ei signaalia" Siis ymmärsinkö oikein,mitä aiemmista kommenteista luin, että alkaa toimia vasta seuraavana arkipäivänä vai miten tämä menee? T. hermot menee

  • Meille tuli kolme sim-korttia ja kellonajat15.51, 15.46 ja 15.30 aikoihin vain yksi liittymä toimii muut ilmoittavat ei singnaalia. Mitä virkaa on ilmoituksella kellon ajoista jos sim tulee voimaan vasta seuraavana päivänä. Nyt sitten ollaan ilman liittymää.

  • Hei Sirpa ja Tuulikki!

    Jos vanhat kortit ovat lakanneet toimimasta, tulee uudet kortit ottaa nyt käyttöön. Mitään katkosta tuossa vaihdossa ei normaalitilanteessa. Käynnistättehän puhelimet uusien korttien kera vielä kertaalleen uudelleen ja syötättehän PIN-koodin, joka on oletuksena 1234.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei! Ostin uuden puhelimen ja Micro sim vaihtui nanoon (numero ja operaattori pysyi samana) milloin tämä uusi kortti alkaa toimimaan? Liikkeessä (gigantti) luvattiin että heti pitäis toimia

  • Vaihdoin toiselta operaattorilta DNA-liittymään. Vanha operaattori lopetti liittymän, joten vanha kortti ei enää toimi. Uusi DNA-liittymä kytkeytynee vajaan kahden viikon kuluttua. Tämän väliajan minulla ei ole toimivaa numeroa. Miten saan tiedon siitä, milloin kytkentä on tehty? Sähköpostilla?
    Entä voiko kytkentää kiirehtiä?

  • Hei Mika!

    Vanhaa liittymää ei tule irtisanoa entiseltä operaattorilta vaan vanha liittymä on siihen asti voimassa, kunnes uusi DNA:n liittymäsi astuu voimaan. Saat teksiviestinä tiedotteita tarkemmasta siirtoajankohdasta, kun numeronsiirto on käynnistynyt. Kannattaa siis olla yhteydessä nykyiseen operaattoriisi.

  • Se on irtisanottu jo, enkä ole enää yhteydessä entiseen operaattoriin.

  • Ostin uuden puhelimen ja uuden sim kortin. Puhelin ilmoittaa että SIM kortin rekisteröinti epäonnistui. Mitä pitää tehdä?

  • Hei sain maanantaina 24.8. liittymän aktivoinnin suoritettuani teiltä tekstiviestin jossa luki että: Liittymänumeron xxxx siirto DNA:lle on käynnistetty ja arvioitu siirtymäaika DNA:lle on 07.09.2015. Vahvistettu siirtoaika ilmoitetaan tekstiviestillä lähipäivinä. Terv. DNA. Ehdin kuitenkin lopettaa vanhan liittymäni aktivoinnin jälkeen ennen kuin sain kyseisen viestin vanha liittymäni oli siis voimassa perjantaihin 28.8 saakka mutta nyt en tiedä milloin uusi liittymäni on käyttövalmis. Sitten olisi vielä toinen kysymys miksi numeron siirtämisessä kestää niin kauan?

    edit. 31.8.2015 Puhelinnumero piilotettu / DNA Ida T

  • Hei Aleksi! Kun siirrät liittymäsi operaattorilta toiselle, ei sitä saa missään tapauksessa irtisanoa. Jos liittymä irtisanotaan vanhalta operaattorilta, ei siirto onnistu lainkaan. Mikäli siis olet irtisanonut liittymäsi edelliseltä operaattorilta, ei numero siirry DNA:lle.

    Numeronsiirrossa kestää pari viikkoa, kun sopimus on tehty etämyynnissä, esim. puhelinmyyjän kanssa tai netissä. Tämä johtuu mm. lainmukaisesta etämyynnin peruutusoikudesta. Kun sopimus siirrosta tehdään DNA Kaupassa, siirrossa menee hieman vähemmän aikaa.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Aktivoin eilen oman siirrettävän puhelinliittymäni ja se onnistui, ainakin tuli ilmoitus onnistumisesta.
    Yritin tänä aamuna aktivoida samaan aikaan sovittua vaimoni siirrettävää puhelinliittymää, mutta sain kahdesti ilmoituksen, ettei aktivointi onnistunut. En tiedä miten tästä jatkaa, vaimollani ei ole omaa sähköpostia eikä hän suostu käyttämään tietokonetta. Tuntuu turhauttavalta lähteä 40 km päähän pelkän liittymän aktivoinnin vuoksi joten kysyn, onko muita mahdollisuuksia?

  • Hei Kalervo! Onko vaimosi liittymän sopimus sinun nimissäsi vai vaimosi? Jos sopimus on vaimosi henkilötunnuksen alla, täytyy hänen aktivoida tilaus itse omilla verkkopankkitunnuksillaan.

    Jos sopimus vaimon liittymästä on sinun nimissäsi, minkä ilmoituksen nettisivu antaa kun aktivoit tilausta ja se epäonnistuu?

    Helpoiten asiaa on selvittää olemalla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme esim. puhelimitse 044 144 044.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Liittymä on vaimon nimissä ja tunnuksilla, mutta hänellä ei ole internet pankkitunnuksia eikä hän ole suostunut edes kokeilemaan tietokoneen käyttöä.
    Yritin soittaa palvelunumeroon, sain vastauksen että siellä on nyt paljon puheluita. Olisi hyvä jos meidän molempien siirto onnistuisi suunnilleen samaan aikaan.

    Epäilinkin että syy voi olla puuttuvissa pankkitunnuksissa, vahinko ettei liittymän myynyt mies huomannut tätä ansaa vaikka asia oli esillä keskustelussamme. Välillä hän keskusteli myös vaimoni kanssa.

  • No mitä minun tulisi tehdä tässä tilanteessani?

  • Kalervo, kyseessä on siis liittymän siirto DNA:lle joltain muulta operaattorilta? Vai onko liittymä jo aiemmin ollu DNA ja nyt se on päivitetty uudenlaiseen DNA -liittymään? Jos kyse on numeron siirrosta toiselta operaattorilta eikä vaimollasi ole nettipankkitunnuksia, tulee tilaus käydä aktivoimassa DNA Kaupassa. Muuta tapaa tässä tilanteessa ei ole. Harmillista, mikäli tästä on jo myyntitilanteessa ollut puhetta eikä teitä ole ohjeistettu tähän liittyen.

    Aleksi, mikäli olet irtisanonut liittymän, ei käytännössä asialle ole mitään tehtävissä. Voit toki olla operaattoriisi yhteydessä ja tiedustella onko tuo tosiaan irtisanottu ja onko sille jotain tehtävissä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kyse on liittymän siirrosta DNA:lle toiselta operaattorilta. Lähin DNA kauppa voi olla 40 km päässä, varmuudella jossakin 70 - 90 km päässä kaupungissa.
    Mutta pankki sijaitsee vajaan kilometrin päässä, juomme päiväkahvit ja noudamme vaimolle pankkitunnukset. Sen pitäisi onnistua.
    Onneksi emme ole sanoneet liittymiä irti, jos olisi se kai pitäisi avata uusi liittymä uusin tiedoin.

  • Kalervo, tuo lieneekin olevan helpoin tapa, että haette myös vaimolle verkkopankkitunnukset. Näin saatte kotoa käsin aktivoitua tilauksen, eikä tarvitse ajella pitkää matkaa DNA Kauppaan.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kiitos viestien vaihdosta. Vaimon tunnukset ovat pöydällä vieressäni, toivottavasti toimivat!

  • Vielä kerran kiitos! Aktivointi onnistui, kerron tämän tiedoksi toisillekin.

  • Hieno juttu! Nyt vain odottelemaan uusien DNA -liittymien aktivoitumista. 😀

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kyllä liittymä on irtisanottu joten mitä teen nyt sim-kortilla onko se täysin hyödytön miten saan uuden kortin jne ja miten saan sen liittymän toimimaan?

  • Kyllä se sitten saatiin lopulta toimimaan,ja toimii terv Marjatta Hirvonen!

  • Ostin puhelinliittymän DNA-kaupasta. Numero siirtyi Soneralta DNA:lle 27.11.2015 klo 16.05 ja vanha sim-kortti on lakkasi toimimasta. Uusi kortti on asennettu klo 23.20 vanhan tilalle ensimmäistä kertaa. Ei toiminut.

    Tarkistin itsepalvelusivuilla, onko liittymäni aktiivinen. On. Miksi puhelimessa ei siis ole verkkoa vielä 28.11.? Syötin koodin 1234: tarkalleen sanottuna 12 kertaa uudelleen virta pois, virta päälle ja PIN-koodi. Ei vaan toimi. Ei toimi tietenkään palvelutekstiviestitkään kun ei ole verkkoa. Eikä puhelin. Netti toimii onneksi Wifi-verkossa.

    Vaihdanko takaisin Soneraan, vai mitä tehdään? Työni ovat kiinni puhelimesta. Odotan aamulla puhelua, mutta kun ei ole verkkoa. Kismittää ja suututtaa.

    "Elämä on"

    PS. Kaikki ohjeet olivat ylimalkaisia ja joitain kohtia voi tulkita väärinkin. Olen varma, ettei itse aktivoinnissa ole vikaa. Jos on, syy ei ole minun. Bumaskan etulehdelläkin sanotaan, ettei myymälästä noudettuja liittymiä tarvitse erikseen aktivoida.

  • Hei Martti! Oletko kokeillut puhelimen asetuksista hakea verkkoa manuaalisesti? Tai kokeilla toimiiko sim-kortti jossain toisessa puhelimessa?

    Jos liittymäsi on siirtynyt DNA:lle, pitäisi liittymän tosiaan jo toimia. Mikäli verkon manuaalinenkaan haku ei auta, pääsisitkö käymään DNA Kaupassa ja hakemaan sieltä uuden sim-kortin?

    Tämän julkisen keskustelupalstan kautta emme ongelmaasi pääse selvittämään, täällä voimme antaa vain neuvoja yleisellä tasolla. Tarkemmin asiaa on mahdollista selvittää asioimalla DNA Kaupassa tai soittamalla asiakaspalveluumme 044 144 044 jollain toisella puhelimella.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Vaihdoin liittymän 4g:hen. Menin laittamaan uuden simkortin ennen aktivointia. Mitä tehdä?

  • Jos vanha kortti on lakannut toimimasta ja olet saanut kuittauksen liittymän vaihtumisesta, käynnistä vain puhelin uudelleen uuden SIM -kortin kanssa.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • DNA prepaid ilmoittaa että sitä ei ole rekisteröity verkkoon. MItä pitäisi tehdä?

  • Kiitos nopeasta vastauksesta, laitan nyt nuo firman normaalitkin tilit vaihtoon. Hyvää jatkoa asiakaspalvelulle.

  • Hei!

    Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme josta asiaa voidaan selvittää tarkemmin.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Luulin että tämä oli sellainen asiakaspalvelu. Pahoittelut erehdyksestä.

  • Nyt on pari viikkoa ollut DNA Prepaidin kanssa ongelmia. Jostain syystä kerran päivässä puhelin ilmoittaa että "Sim kortin rekisteröinti epäonnistui". Mikä aiheuttaa sen että puhelin tai teidän palvelimet kadottavat liittymäni?

  • @Kettu: Sim-kortissa taikka puhelimessa on luultavasti vikaa. Kokeile simmiä toiseen puhelimeen josko se auttaa.

  • Sain gigantin myymälästä uuden micro simin uuteen puhelimeen vaan mistä löydän tilausnumeron aktivointia varten. Sim kortin viivakoodi ei kelvannut. Vanhakin numero oli dna.

  • Hei Anterro! Pelkkään sim-kortin vaihtoon et tarvitse tilausnumeroa. Sim-kortin saat aktivoitua käyttöön Minun Palvelussa klikkaamalla auki liittymän tiedot. Sim-kortti kohdasta löytyy kohta josta voit aktivoida uuden sim-kortin käyttöön.

    https://minunpalveluni.dna.fi/

    Mikäli näin ei ole, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä sim-kortin aktivoimiseksi, 044 144 044.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Tilasin DNA Kaupasta torstai-iltapäivänä liittymän, johon siirryin toiselta operaattorilta. Myyjän mukaan aktivointi kestää 5 arkipäivää. Edellisen liittymän sim-kortti on jo tohjona, joten siihen mahdollisesti tulleita viestejä ei pysty lukemaan.

    Kysymys kuuluu, alkaako liittymä toimia TASAN 5 arkipäivän kuluttua, eli tänään?

  • Hei! Numeronsiirron ajankohta ilmoitetaan tekstiviestillä. Eli jos vanha sim-kortti ei toimi, et saa tietoosi tarkkaa aikaa siirrosta. Siirrossa tosiaan menee 5 arkipäivää, kun sopimus on tehty DNA Kaupassa, joten jos sopimus on tehty viime viikon torstaina, siitä laskettuna viides arkipäivä olisi huomenna, jouluaattona. Numeronsiirroissa on kuitenkin tauko jouluaattona ja pyhinä, joten luultavimmin liittymäsi siirtyy vasta ensi viikon maanantaina.

    Tarkan siirtoajan voit tarkistaa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme, dna.fi/yhteystiedot

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Eikö lauantai ole lain mukaan arkipäivä? Voisitko selvittää minulle sopimusehdoistanne kohdan, joissa selvitetään, ettei lauantaita tai jouluaattoa lasketa arkipäiväksi?

    Tässä on nyt eri epäselvyyksien vuoksi odoteltu liittymäänne kolme viikkoa. Uskomatonta puuhastelua. Joulun pyhien yli en aio odottaa. Kaivaisitko ne sopimusehtonne, jotta asia voidaan tarkistaa. Kiitos.

  • Numeronsiirrot tapahtuvat ma-pe, eli arkipäivisin. Lauantai lasketaan viikonlopuksi.
    Mitä tarkoitat, että olet epäselvyyksien vuoksi odotellut liittymää kolme viikkoa? Kerroit käyneesi tekemässä sopimuksen viime viikon torstaina.

    Kuten kerroin, voit toki tarkistaa numeronsiirron tarkan ajankohdan olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Tämä on julkinen keskustelupalsta, enkä tätä kautta mitenkään näe, milloin siirto tapahtuu, voin vastailla vain yleisellä tasolla.

    Mikäli et pysty odottamaan numeronsiirron valmistumista, kannattaa asioida nykyisen operaattorisi liikkeessä ja pyytää heiltä numeroosi uutta sim-korttia, jolloin et joudu odottelemaan numeronsiirron valmistumista ilman liittymää.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Tilasin littymän ensiksi netistä, mutta siinä oli "epäselvyyksiä", ja tilaus peruttiin. Naurettavaa, että Sim-kortin saapumista joutuu odottamaan viikon, ja tämän lisäksi "aktivointia" kaksi viikkoa.

    Voisitko kuitenkin linkata tähän yleiset sopimusehtonne sekä mahdolliset erityiset sopimusehdot? En löytänyt niitä sivuiltanne mistään. Kiitos.

  • Hinnastot ja sopimusehdot löydät osoitteesta https://www.dna.fi/puhe-hinnastot-ja-sopimukset. Sopimusehdot olet saanut myös sähköpostitse tilauksen yhteydessä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kerroit, että DNA:lla lauantaita tai jouluaattoa ei lasketa arkipäiväksi. Minulle on tilausta tehdessä luvattu, että liittymäni alkaa toimia viidessä arkipäivässä.

    Lain mukaan lauantait ja jouluaatto ovat arkipäiviä.

    Voisitteko ystävällisesti selvittää, missä kohdassa sopimusehtoja on määritelty, ettei numeronsiirtoja tehdäkään kaikkina arkipäivinä? Onhan teillä oltava siitä määritelmä ehdoissanne, eikö? Sehän antaisi amatöörimäisen puuhastelun vaikutelman, jos määritelmiä heiteltäisiin ilman mustaa valkoisella, eikö? Ei tämä enää mene näin helpolla. Olen todella pettynyt toimintaanne.

  • Kuten kerroin, numeronsiirtoja tehdään maanantai-perjantai -välillä. Lauantaisin ja sunnuntaisin numeronsiirtoja ei tehdä. Kuten myös kerroin, numeronsiirroissa on tauko nyt jouluaattona ja pyhinä.

    Voit tutustua tarkemmin Viestintäviraston määräyksiin numeronsiirrosta TÄÄLLÄ Liitteet -kohdasta "Määräys 46 I/2014 puhelinnumeron siirrettävyydestä", momentti 10.

    Tarkistithan jo tuon liittymäsi numeronsiirtoajan asiakaspalvelustamme? Mikäli et pysty odottamaan numeronsiirron valmistumista, asioithan nykyisen operaattorisi liikkeessä ja pyydä heiltä numeroosi uutta sim-korttia, jolloin et joudu odottelemaan numeronsiirron valmistumista ilman liittymää.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Eipä siinä, mustaa näyttää olevan valkoisella. Itsehän tässä tyhmä olen, kun sopimuksen allekirjoitin.

    Toivotaan, että liittymä edes toimii, kunhan teidän "aktivoijat" jaksavat tulla töihin sen kivasti "aktivoimaan". Ei siinä muuta kun helvetin hyvää joulua.

  • Ostin tori.fi:stä puhelimen (Samsung S6), miksei siinä toimi prepaid liittymä, mutta tavan liittymä toimii? Prepaid liittymässä ei ole yhteyttä verkkoon, puhelut eikä viestit tule perille ainut miten edes netti toimii on kun yhdistää Wifiin.. normaalilla liittymällä pystyy soittamaan ynm ihan normaalisti.

  • Hei Ss!

    Toimiiko tuo prepaid-liittymä muussakaan laitteessa? Onko kyseinen liittymä toiminut aiemmin? Onhan liittymä varmasti aktiivinen ja onhan sillä varmasti saldoa?

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kauanko dnan minunpalvelu sivujen päivitystyöt kestävät?? Tarvisin PUK-koodin mahd pian, ei ole varaa maksaa 10e soitosta/liikkeessä käymisestä.

  • Hei maru!

    Valitettavasti tarkempaa aikataulua huoltotöiden kestosta ei ole antaa.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Moi,
    Sain eilen uuden Samsung S6 -puhelimen ja minulle sanottiin että se tulisi käyttöön heti. Kuitenkaan se ei suostu rekistöröitymään verkkoon enkä pysty tekemään sillä mitään ilman Wifi-yhteyttä, ja sillkään en voi edes soittaa tai laittaa viestiä. Puhelimessa on uusi sim-korttini, koska vanha ei mahdu sinne. Tarvitsisin mahdollisimman pian puhelintani :/

  • Hei Iina!

    Olethan kokeillut jo käynnistää puhelimen uudelleen? Jos liittymä ei kuitenkaan rekisteröidy verkkoon, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa että sim-kortin vaihto on onnistunut.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei!
    Minulle hommattiin uusi liittymä jo joulukuussa, ja nyt sille olisi vasta käyttöä, koska vanha meni juuri umpeen tai jotain. Olemme yrittäneet aktivoida sitä jo joulukuussa, mutta mitään ei tapahtunut. Yrtimme taas tänään, mutta aktivoiminen epäonnistui. Voiko olla että aktivoinnissa on joku tietty päivämäärä, jonka jälkeen se ei ole enään mahdollista? Uusi sim-kortti tälläkin hetkellä puhelimessa, mutta puhelimessa ei ole palvelua, vain hätäpuhelut sallitaan. Kaikenlaista tapahtumaa tiedossa, ja nyt todellakin tarvitsisi liittymän nopeasti käyttöön! 😀

  • Hei! Olen kutakuinki epä-toivonen, en siis kertakaikkiaan saa aktivoitua, tota SIM-korttiani. En vaan osaa. Kaikki menee muka ok siihen asti, ku olen verkkopankki tunnukseni laittanu, ja se palaa sinne dna:n sivulle. Sit ilmotetaan, et "aktivointi epä-onnistui".. Siis voi vattu. Mulle muutamien vaiheiden (ei jaksa selittää) jälkeen, lähetettiin uusi SIM-kortti, mut ei tää onnistu. Olen ollut jo useemman päivän ilman, toimivaa puhelin-yhteyttä. Nimimerkki syrjäytynyt 😉

  • Hei Sonja! Onko kyse siis pelkän uuden sim-kortin aktivoinnista, vai onko liittymääsi tehty jotain sellaisia muutoksia, että sait uuden sim-kortin postitse sekä tilausvahvistuksen sähköpostiisi? Mikäli näin on, tilausvahvistuksessa on tilausnumero, jota tarvitaan aktivointiin. Jos aktivointisivu ilmoittaa, että tilauksen aktivointi epäonnistuu, oletko yhteydessä asiakaspalveluumme 044 144 044. Sitä kautta saadaan tarkistettua miksei tilauksen aktivointi onnistu. ¨

    Jos kyse on pelkän uuden sim-kortin aktivoinnista, etkä ole saanut sähköpostiisis erillistä tilausvahvistusta, onnistuu sim-kortin aktivointi Minun Palvelussa liittymäsi tiedoissa.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Muuttakaa nyt helvetissä noita teidän ohjeita. Aktivoinnissa sanotaan, että liittymä on heti voimassa. No, eihän se ole. En ole vuosikausiin vaihtanut liittymää ja en nyt muista miten se tapahtuu, joten noiden ohjeiden perusteella hävitin jo entisen kortin.

  • Hei Ruuhi!

    Palautetta aiheesta on laitettu eteenpäin. Oliko sinullakin kyse vain uuden sim-kortin aktivoinnista vai onko liittymällesi tehty joitakin muita muutoksia jotka vaativat tuon kortin vaihdon?

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Uusi liittymä. Aktivointi kyllä onnistui.

  • Hain uuden sim-kortin kadonneen tilanne, mutta minulla ei ollut henkkareita mukana. myyjä sanoi että voin aktivoida sen soittamalla? mut puhelin ilmoittaa että ei yhteyttä verkkoon. Kuin tuon sais toimimaan

  • Hei Make! Puhelimella ei tosiaan voi soittaa, jos siinä ei ole sim-korttia tai puhelimessa on sim-kortti, joka ei ole vielä toiminnassa. Eli jotta saat uuden sim-kortin toimintaan, pitäisi sinun saada esim. lainattua joltain puhelinta jolla pirauttaa asiakaspalveluumme, tai käväistä uudelleen DNA Kaupassa aktivoimassa sim-kortti.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Miksi en saa aktivoitua liittymääni. Vaihdoin toiselta operaattorilta teille. Voiko sen aktivoida vasta kun edellinen lakkaa toimimasta, vai missä vika? Vanhalta puhelimelta katosivat kaikki viestit kun se putosi ja meni palasiksi. Siellä saattoi olla jokin viesti DNA:ltakin, en ehtinyt tarkistaa.

  • Paransi Simo korttisi netin 3g 4g:eehen, mutta netti ei ole toiminut 3päivään ja ostin uuden puhelimen samalla

  • Paransin sim korttini netin 3g:stä 4g:eehen, mutta netti ei ole toiminut 3päivään ja ostin samalla uuden puhelimen.

  • Hei! Eikö netti siis toimi lainkaan? Onhan puhelimessa nettiasetukset kunnossa? Onhan mobiilidata puhelimen asetuksesta kytkettynä päälle?

    https://www.dna.fi/tuki-liittyman-asetukset-man...

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Asetukset ovat kunnossa ja mobiilidata on kytettynä päälle...

  • Hei Kappe!

    Kokeilethan käynnistää puhelimen vielä kertaalleen uudelleen. Jos tästä ei ole apua, olethan tilanteen selvitämiseksi yhteydessä asiakaspalveluumme joko soittamalla numeroon 044 144 044 

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Vaihdon nano sim-korttiin (liittymä pysynyt samana). Myyjä sanoi, että sen kun aktivoin kortin netissä. TUNNIN nettisivujenne kaivelun ja googlailun perusteella sen voi tehdä tuolla Minun palveluni --> Liittymän tiedot. Mutta että missähän kohdassa? Täälläkin neuvotte vain puolitiehen.

    Loogisin vaihtoehto olisi tuo nettisivuillanne/Minun palveluni-kohdassa oleva
    "SIM-kortin vaihto

    Uuden SIM-kortin voit tilata itsepalvelun kautta. SIM-kortti toimitetaan liittymän sopimusasiakkaalle. Saat kortin käyttöön aktivoimalla sen itsepalvelussa. Vaihdosta veloitetaan hinnaston mukainen maksu." (Voin valita valikosta Trio SIM Mobiilivarmenteella ja painaa "Tallenna") Luultavasti jos painan tallenna, niin olenkin ostanut uuden SIM-kortin josta vielä veloitetaan?

    Todella raivostuttavaa, että olette tehneet tästä näin vaikeaa. Ja jos korttia ei voikaan aktivoida netissä, miksi myyjänne levittävät väärää tietoa? Ja jos voi, voisitteko kertoa selkeästi, että missä.Tai vaihtoehtoisesti, voisitteko ilmoittaa asiakkaillenne jo etukäteen, että palvelumme toimii yhtä hyvin kuin italialainen autonparkkeeraus.

  • Jos myyjä on unohtanut lisätä kortin tiedot liittymällesi eikä uuden kortin aktivointi onnistu Minun palveluni kautta - kuten nyt vaikuttaa käyneen - hoituu tuo kortinvaihto asiakaspalvelussa joko soittamalla numeroon 044 144 044 (arkisin klo 8-18) 

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • käsketään ottaa yhteys asiakaspalveluun "joka auttaa". . . joo ihan kiva mutteivat osanneet. antoivat toisen numeron jonka jono "täynnä",,,,eli sellaista asiakaspalvelua.

    eli SIM ei toimi. olen aktivoinut ym toiminut ohjeiden mukaan. olin tunnin DNA n asiakas ja nyt riittää.

    monta asiaa jää hoitamatta kun ei ole puhelinliittymää. saako korvauksia?

    koitin jo vaihtaa takaisiin elisalle mutta vaihdossa menee 6-10 päivää. nice!

  • Hei Jani!

    Olethan tilanteen selvittämiseksi yhteydessä asiakaspalveluumme joko soittamalla numeroon 044 144 044 

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kuten laitoin edellä: olin yhteydessä asiakaspalveluun. Eivät osanneet auttaa. Yrittivät kumminkin myydä lisäpalveluja. Sen jälkeen käskivät soittaa toiseen numeroon jonka "jono täynnä".
    Yritin vaihtaa takaisin elisalle. Menee 6-10 päivää numeronsiirrossa. Olisi pitänyt muistaa huonot kokemukset Dna lla muutama vuosi sitten ja pitää toimiva Elisan liittymä.

  • Jos syy liittymän toimimattomuuteen on DNA:n päässä, selvää tämä kyllä olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Jos vika on esimerkiksi päätelaitteessasi, emme DNA:n puolelta pysty tämän suhteen ikävä kyllä auttamaan.

    Onko esimerkiksi mahdollista että puhelimesi olisi SIM-lukittu vanhalle operaattorillesi tai oletko itse kytkenyt päälle turvallisuusasetuksen, jolloin puhelin toimii vain yhdellä tietyllä SIM-kortilla?

    Operaattorinvaihto vie aina vähintään 5 arkipäivää, mutta tämän pidempään ei vaihtoa joudu odottamaan.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • no jos luet viestit edellä niin OLIN yhteydessä asiakaspalveluun. eivät osanneet auttaa joten käskivät soittaa toiseen numeroon. siinä oli jono "täynnä".

    Ja aika vaikea soitella, kun nyt ei ole kotona toimivaa puhelinta tällä hetkellä.
    Helppohan se on kääntää asiakkaan syyksi jos ei toimi.

  • Moi,

    Osaisiko sanoa milloin numeronsiirto tapahtuu ja liittymä aukeaa tilausnumerolle xxxxx?

    Kiitos!

  • Hei, DNA Tuki -sivusto on julkinen keskustelupalsta emmekä voi sopimustietoja tätä kautta käsitellä.

    Numeronsiirto kestää 14 vuorokautta etämyynnin tilauksilla ja 5 arkipäivää myymälästä tehdyillä sopimuksilla. Saat vanhan liittymäsi SIM -kortille tarkan siirtoajan tekstiviestillä.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moi! Ostin uuden puhelimen ja sain siihen tänään uuden SIM kortin. Nyt yläkulmassa lukee "ei verkkoa" vaikka kävin dna-kaupassa aktivoimassa kortin. Luin aiemmista kommenteista että vanhaan SIM:iin tulee tekstiviestejä tms. Mutta,minä heitin jo vanhan korttini pois joten en voi lukea näitä mahdollisia viestejä. Mitä tapahtuu?

  • Hei Ella! Oliko liittymäsi siis jo DNA:lla, ja vain sim-kortti vaihtuu uuteen? Oletko aktivoinut uuden sim-kortin Minun Palvelussa? Kerroin että kävit aktivoimassa sim-kortin DNA Kaupassa. Minun Palvelusta voit vielä tarkistaa täsmääkö siellä liittymäsi tiedoissa näkyvä sim-kortin sarjanumero siihen sim-korttiin mikä sinulla on puhelimessasi.

    Vai oletko siirtämässä liittymääsi DNA:lle joltain toiselta operaattorilta?

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Itselle oli toimitettu viallinen sim kortti. Siitä johtuivat ongelmat. Vaikka dna n toimimaton asiakaspalvelu yritti kääntää sen niin että kyseessä oma toimintani tai viallinen kännykkä. mikä toimi hyvin ennen dna korttia.
    Sain apua kilpailijafiman asiakaspalvelusta (moi)

  • Mikäli sim-kortti on vaurioitunut eikä lähde alunperinkään toimimaan, se vaihdetaan toki toimivaan ilman maksua. Nopeiten siinä tapauksessa uuden sim-kortin saa haettua DNA Kaupasta, lähimmän sellaisen sijainnin voi tarkistaa osoitteessa dna.fi/myymalat

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Liittymä ei lähe käyntiin vaikka aktivoin sen mitä pitäis tehä

  • Itsellä meni pari päivää ennenkuin käynnistyi. Dna oli sössinyt vaikka yrittivät kieltää.

  • Hei Jami,

    asiasta kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta

    https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei,

    Onnistuuko vanhan lankaliittymän siirto (tässä tapauksessa Elisalta) DNA:n verkkoa käyttävälle Moi Mobiilille samalla tavoin kuin DNA:n omaan Kotiluuri -palveluun?
  • Hei JJ! Moi Mobiili on oma yrityksensä, tiedustelethan asiaa heiltä; https://www.moimobiili.fi/
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Mulla on ollut jo noin puolen vuoden ajan dna liittymä joka on toiminut aivan ok mutta tänä aamuna klo 13:15 jälkeen en enään pysty soittamaan eikä nettiyhteyskään toimi

  • Hei Rasmus! Jos liittymäsi ei toimi lainkaan niin olethan yhteydessä asiakaspalveluun ongelman tarkempaa selvittämistä varten, emme tätä kautta pysty valitettavasti käsittelemään asiakastietoja
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei, puhelimeni löytää verkon erittäin huonosti tai ei ollenkaan kuten viimeiset 2 päivää "ei verkkoa". Dna:n sivuilta huomasin " ei aktiivisia liittymiä". Miten tilanne korjataan?
  • Hei Einari,

    Oletko kokeillut onko puhelimen uudelleen käynnistämisestä apua?
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • hei miksi aktivointi ei onnistu! YRITÄN AKTIVOIDA PUHELINLIITTYMÄÄ EI ONNISTU VAIKKA TIEDOT LAITAN OIKEIN. ARMI H. xxx

    edit. Liittymänumero poistettu / DNA Ida T
  • Hei Armi, ethän julkaise tänne keskustelupalstalle puhelinnumeroasi.

    Jos tilauksen aktivointi osoitteessa aktivoi.dna.fi ei onnistu, minkä virheilmoituksen täsmälleen saat? Olethan kirjoittanut tilausnumeron varmasti oikein, etkä ole sekoittanut 0 -numeroa sekä O -kirjainta keskenään?
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei. Ostin uuden puhelimen viikko sitten, ja sain liikkeessä uuden sim-kortin, kun edellinen älypuhelimeni käytti hieman isompaa joka ei uuteen mahtunut. Myyjä sanoi, että uusi kortti toimii heti, koska en vaihtanut liittymätyyppiä.
    Ihmettelin, kun ei viikkoon tullut yhtään puhelua, ja tänään sain Facebookista viestin, että puhelimeni ei kuulemma toimi. Kokeilin soittaa, ja puhelimeen tuli vaan "Not registered on Network".
    Nyt sitten pitäisi ajaa kilometritolkulla lähimpään DNA jälleenmyymälään, että saa asian hoidettua. Ei tuota liittymän puutetta ole wifin takia edes huomannut...
    Vanhan puhelimen ehdin antaa uuden puhelimen ostopäivänä eteenpäin vanhemmilleni, jotka myös asuvat pitkän matkan takana, että ei voi edes vanhaa sim-korttia kokeilla josko sinne olisi jotain viestejä tullut.

    Eikö noita aktivointi jne. viestejä voisi laittaa myös omaan DNA palveluun, että ne olisi saatavilla netin kautta jos tekstiviestit/puhelut ei jostain syystä mene perille?
    Tai edes joku realliaikainen chatti, jossa voisi joltain kysyä tällaisessa tilanteessa apua?
  • Hei Mari!

    Itsepalvelun puolella palvelee chat-asiakaspalvelumme.
    Oletko tarkastanut että liittymän sim-kortti on aktivoitu? Voit aktivoida kortin itsepalvelussa.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Kävin DNA-liikkeessä, ja siellä sanoivat että sim-kortti oli varmaankin viallinen. Antoivat uuden, joka sitten toimi samantien kun vaihdoin sen puhelimeen.
  • Hei! Miten saan nopeutettu liittymän avausta ku vaihdoin operaattoria ja kortit tuli jo postissa. Olen aktivoinut ne jo mutta viestin mukaan avaukseen kuluu vielä yli 10 päivää.
  • Hei Mari!

    Jos kyseessä on numeronsiirto, voit pyytää nopeutusta asiakaspalvelumme kautta.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • "Mikäli vaihdat liittymän toiselta operaattorilta, kestää numeronsiirrossa etämyynnin tilauksilla 14 vuorokautta."  Selvä, tämä valaisi paljon mutta en ole saanut numeronsiirtoajasta mitään ilmoitusta DNA:lta. Onko aktivointi onnistunut varmasti? Sain siitä kyllä verkkosivuillanne vahvistuksen mutta en mitään tekstiviestiä.
  • Tuohon on tullut sen verran muutosta että etämyynnin tilaukset siirtyvät nyt myös 5 arkipäivässä. Huomioithan että jos tilasit liittymän kanssa myös laitteen, alkaa numeronsiirto vasta kun laite on noudettu.

    Pelkän liittymän kanssa siirto alkaa kun olet saanut SIM -kortin kotiin ja aktivoit tilauksen verkkopankkitunnuksilla
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ole
  • vaihdoin kans kortin ei  verkkoa
    tein jo sen tunnus sivul ennen 😀
    näkyy ehkä vasta huomenna:)
    vanha kortti toimiii viel pitääköhän oottaa et tuel viesti mul näky numerot valmiina wlan kautta ku uuden korti laitto vaikka ei verkkoa 😀
    mikael
  • Hei  vaihdoin eilen liittymää. Nyt ei pelitä, ei mobiliverkkoa. netti raksuttaa hiljaa.
    Mitä teen.T 

    poika
  • Vaihtuiko sinulla siis liitymätyyppi vai koko SIM-kortti? Auttaako ensiapuna puhelimen uudelleenkäynnistys?
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Puhelin ei pelaa
    Mobiliverkko ei ole käytössä??????? poika

    poika
  • Kuinka pitkään tehopaketti on jonossa?
    Masi
  • Moi Masi, täsmentäisitkö hieman mistä on kyse? Onko kyse mahdollisesti DNA Super Prepaid -liittymän paketista? Jos sinulla on voimassaoleva paketti ja ostat uuden, se menee varastoon ja tulee käyttöön kunhan nykyinen paketti loppuu.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Haluaisin jo oman nettini takaisin olen kyllästynyt olemaan ilman omaa nettiä voitteko tehdä jotakin
    Manu Mähönen

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.