Missä ongelma piilee?

Tässä noin 1,5kk sitten kävi huoltomies kattomassa netin, koska päivitettiin tuossa vuoden alussa nopeempaan nettiin 400Mbs (DNA netti oli jo aijemmin). Noh kun pakettina silloin tuli tammikuussa uusi modeemi ja pistettiin kiinni niin jees kaikki toimi silloin viellä ja tuli se n.395M testien mukaan esim: ookla. Tästä sitten helmikuun loppu puolella yhtäkkiä vaan kaikki nopeus testit näytti 195Mbs. Kun huoltomies kävi tuossa maalis kuun loppupuolella, niin se sai läppäristä kyllä saman luvun 395Mbs, mutta ohjeisti, että olisi omassa koneessa vikaa. Olen kokeillut kaikkia keinoja korjata, mutta ei onnistu, tuntuu yhä siltä, että minua kusetettiin jotenkin käynnillä, sillä en saanut mitään vastausta sille miksi netti ei ole niin nopea kuin luvattu. Tässä täytyy ottaa huomioon mitä siellä asiakaspalvelussa ei ymmäretä, että tänne tuli testien mukaan viellä tammikuussa 395Mbs, niin on se ihme, että yhtäkkiä vaan hidastuu ja mitään järkevää vastausta ei saa!

Kommentit

  • Onko kyseessä kiinteä netti vai mobiilinetti? Jos mobiili niin silloin voi tukiasemassa olla ruuhkaa eikä asialle voi mitään, kannattaa lukea ne sopimusehdot joissa on mainittu nopeuden sallittu vaihteluväli.
    Jari
  • 99% varmuudella kiinteä netti tuolla nopeudella 😀
    JJJ
  • Hei Samppa!

    Käy vielä läpi nämä vinkit https://www.dna.fi/tuki-netti nettiyhteyden parantamiseksi. Jos näistä konsteista ei ole apua, olethan yhteydessä asiakaspalveluun joko laittamalla viestiä Oma DNA -sovelluksen kautta tai soittamalla numeroon 044 144 044, niin pääsemme tutkimaan tuota netin nopeutta tarkemmin. Kiitos!
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kannattaa koittaa palauttaa aiemmin toiminut käyttisversio ja puhdistaa käyttis turhasta temp yms. roskasta ja eheyttää osio sekä vielä päivittää verkkokortti ja tarkistaa sen asetukset.
    Oletan, että kyse on langallisesta kaapeliyhteydestä.
    Langattomalla yhteydellä DNA:n päivitys meni pieleen ja ovat korjausta tekemässä.

    Mitkä ovat Modeemin Connection sivun Power arvot lähetys- ja vastaanotto suunnassa sekä ukittujen kanavien määrä?

    PW
  • Emolla oleva yhdysrakenteinen verkkokortti on myös voinut viottua.
    PW
  • Laite itse on pöytäkoneessa ethernet kaapelilla kiinni. Huoltomies itse kokeili omalla koneella samalla johdolla, jolla sitten sattui tulemaan se 395Mbs. Ehdotti, että koneessa olisi vikaa tai, että windows 10 päivitys olisi jotenkin möhlinyt sen. Outoa oli se, että pari ekaa testiä huoltomiehelle tuli sama 195Mbs ja yhtäkkiä kas kummaa jottain siinä sääteli omalla koneellaan ja ei oikeen kertonut mitä, niin tuli 395Mbs. Resetointi ei auta/muuta mitään nopeus pysyy silti samana. Koneestakaan en löydä mitään ongelmaa. Intelin oma ethernet port ohjelma väittää, että kaikki olisi kunossa ja molemmat modeemi ja kone tukee 1000Mbs  eli yhen 1Gb saakka.
    Samppa
  • Oliko huoltomiehen kone kiinni modeemin ethernet-portissa ja käyttikö hän samaa ethernet-kaapelia, kun mikä sinulla on käytössä?
    Todennäköisesti hän kävi laitehallinnassa muuttamassa verkkokortin asetuksen full duplexiksi.
    Oletko katsonut millä nopeudella tietokone ottaa yhteyden modeemille?
    Onko tietokoneen verkkokortti emolla yhdysrakenteinen?
    PW

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.