Mistä saan selville prepaid-liitymän saldon?
Hallussani on prepaid-liittymä ja en tiedä kuinka paljon saldoa on käytetty
Seuraa viestiä
14
seuraajaa
Hallussani on prepaid-liittymä ja en tiedä kuinka paljon saldoa on käytetty
Hei!
DNA:n prepaid-asiakkaana käytössäsi on mobiilisivusto m.prepaid.dna.fi. Vielä helpompaa on ladata puhelimeesi DNA Prepaid -mobiilisovellus, jonka kautta sivuston käyttö on kaikkein yksinkertaisinta.
Mobiilisivustolla voit:
tarkistaa liittymäsi puhelinnumeron, saldon, liittymätyypin ja voimassaoloajan
ostaa datapaketteja
kytkeä turvaominaisuuden
ladata lataussetelin
vaihtaa liittymäsi kielen
Mobiilisivuston käyttö on maksutonta. Liittymäsi saldo ei kulu, vaikka puhelimesi siirtää dataa ladatakseen m.prepaid.dna.fi -sivun.
Sivuston käyttö
Mobiilisivustoa käyttääksesi mene DNA:n prepaid-liittymää käyttävällä puhelimella tai tabletilla osoitteeseen m.prepaid.dna.fi. Varmista, ettet ole yhteydessä WiFi- tai WLAN-verkkoon, jolloin liittymäsi automaattinen tunnistaminen ei onnistu.
Mikäli puhelimesi internet-selain käyttää välityspalvelinta (proxy), voit saada tekstiviestin, jossa sinua pyydetään tunnistautumaan. Toimi viestissä olevan ohjeen mukaisesti ja tunnistaudu antamalla puhelinnumerosi. Tekstiviestillä tunnistautumista edellyttävät muun muassa Nokian Asha-mallit.
Tuetut puhelinmallit
Mobiilisivun tulisi toimia ainakin puhelimilla, joissa on nykyaikainen Windows Phone, iOS, Android tai Symbian -käyttöjärjestelmä. Tällaisia puhelimia ovat muun muassa kaikki Nokian Lumia, Applen iPhone ja Samsungin Galaxy-mallit. Voit ladata mobiilisovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta.
Asiointi DNA:n palveluissa puhelimilla, jotka eivät tue mobiilisivustoa
Kaikki vanhemmat puhelimet eivät tue tietoturvan kannalta välttämättömiä tekniikoita, joten mobiilisivuston käyttö vanhemmilla puhelinmalleilla ei ehkä onnistu.
Voit kuitenkin asioida muiden kanaviemme kautta:
Saldon tarkistus: Lähetä tekstiviesti SALDO numeroon 14600
Datapakettien osto: Mene osoitteeseen laturi.dna.fi
Turvaominaisuuden kytkentä: Soita käyttöpalveluun 0800 412 582
Lataussetelin syöttö: Soita käyttöpalveluun 0800 412 582
Kielen vaihto: Soita käyttöpalveluun 0800 412 582
Hei! Asun USA:ssa ja olen tulossa pariksi viikoksi Suomeen. Olen viimeksi kayttanyt prepaid-liittymaani joulun 2015 kieppeilla. Onko sama liittyma, sama numero edelleen kaytossani (vai mahdollisesti luovutettu jollekin toiselle)? Muistelen, etta joskus oli kuuden kuukauden 'raja'... Kiitos etukateen vastauksesta!!!
Hei TTM!
Prepaid-liittymä vanhenee n. 6 kk kuluessa ellei sille ladata tuona aikana lisää saldoa. Luultavasti iittymäsi on siis ehtinyt jo vanhenemaan ellet ole ladannut sille saldoa tämän vuoden aikana. Jos haluat varmistaa asian niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, kiitos
Moi
Minulla on pitkään käyttämättä ollut prepaid sim. Kun laitan sen puhelimeen se kysyy Pin.koodin ja hyväksyy sen, mutta sitten puhelin ilmoittaa ettei siinä ole simmiä. Voisiko olla, että se on tyhjä tai aika joka se on ollut käyttämättä on ollut niiin pitkä, ettei se enää toimi?
Hei Heikki!
Prepaid-liittymä vanhenee n. 6 kk kuluessa jos sille ei ladata sinä aikana saldoa. On siis mahdollista että liittymä on jo vanhentunut tai SIM-kortti voi olla muuten vioittunut. Jos haluat tarkistaa asian niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, kiitos.
M.prepaid.dna.fi sivuston käytöstä, niin ei kyllä ole ilmainen sivusto... Olen aina käyttänyt Wlania. Välillä haluan kuitenkin tarkastella prepaidin saldoa, ihmettelin miten sitä kuluu niin nopeasti. Kuitenkin maksuerittelystä selvisi että datan käyttöön on kulunut jopa 3€, mikä voi johtua ainoastaan kyseisen sivun käytöstä. Harhaanjohtavaa mainostusta!
Mobiilisivuston käyttö on maksutonta. Liittymäsi saldo ei kulu, vaikka puhelimesi siirtää dataa ladatakseen m.prepaid.dna.fi -sivun.
Onko prepaid kortin käyttö riistakameroissa estetty jotenkin, aiemmin minulla toimi, mutta ei enään ole toiminut aikoihin?
Hei Tapio!
Millainen prepaid-liittymä sinulla oli siis käytössä? Milloin liittymä on viimeksi toiminut?
Hei.
Mulla käytössä ns BlindShell-puhelin joka näkövammaisille ja sokeille tarkoitettu Android - puhelin. Puhelin käyttää puhe-eleitä. Miten onnistuu tässä luurissa prepaidin saldon tarkistus? Puh ei ole nettiä mutta myöhemmin tuleva päivitys sen tuo.
Hei Tuija!
Prepaid-liittymän saldoa voit kysyä myös tekstiviestillä lähettämällä viestin SALDO numeroon 14600.
Hei
Minulla on käytössä Super prepaid 4g .
Miten sen saa vaihdettua esim rajaton prepaidiin ? Pitääkö siihen hakea uusi aloitus paketti vai miten ?
Hei Markku!
Valitettavasti prepaid-liittymille ei ole mahdollista tehdä liittymätyypin muutoksia samaan tapaan kuin laskutusliittymille, joten jos haluat vaihtaa nykyisen prepaid-liittymäsi toiseen niin tulee sinun ostaa kokonaan uusi liittymä.
Mitä ihmettä, miksi en saa vastausta prepaid saldo kyselyyni ja m.prepaid.dna.fi sanoo ettei liittymäni ole aktiivinen. Kuitenkin juuri tänään viimeksi soitin sillä?
Hei Taisto!
Kannattaa ihan ensin testata laitteen uudelleen käynnistämistä. Jos mahdollista niin SIM-korttia voi myös testata toisessa laitteessa. Milloin olet viimeksi ladannut liittymällesi saldoa?
Prepaid saldon voit myös tarkistaa viesti koodilla tähti 100 ruutu ja lähetä ja sillon tulee näyttöön paljonko on jäljellä saldoa JA kuinka kauan liittymä on voimassa,tämä on helpoin tapa ja nopein saada saldo selville.
Kumma homma että TÄTÄ ei kukaan mukamas tiedä??
Miten voi tarkistaa salodon liittymästä jolla ei pääse lähettämään tekstiviestiä tai surffaamaan osoitteeseen? Eli mulla on esim. mökillä ohjaamassa ilmalämpöpumppua tällainen liittymä ja olisi kiva jos saldon näkisi jotenkin...
Voikos siitä ottaa korttia toiseen puhelimeen ja sillä lähettää kyselyn?
Empä itekkää muuta keksis...
Toki kaikki on mahdollista, mutta se vähän syö tuota etäkäytön ideaa, jos pitää matkustaa fyysisesti paikanpäälle 😀 Toinen käyttökohde on mulla vastaavalla prepaidillä auton webaston etäohjaus ja sekin värkki on sen verran syvällä auton rakenteissa, ettei sitä ihan pienestä tee mieli ottaa pois 🙁
no pitänee etsiä siihen sitten joku sellaisen operaattorin liitymä joka olisi kk-maksultaan edullinen ja jotenkin "etäkäytettävissä"
Hieman se risoo muakin kun ihan normi kännykän kuukausimaksut on DNA.lla nyt 2,50e/kk kun ennen oli 0,67snt/kk että siitä hyvästä saan maksaa että puhelin vaan on..
Kohta käy samoin kuten kävi lankapuhelimissa että liittymien perusmaksut on SIKAMAISIA!! eikä moni vanhus ostele mitään älypuhelimia ,niille riittää se kestävä vanha Nokian kännykkä pitkäkestosella akulla!
Kummaa pakkosyöttöä on tää nykyaika,jos otat jonkun niin pitää ottaa sitäkin mitä ei tarvitse ihme homma.
Hei Minun prepaid liittymä että saldo 25,00e ei riitä kun käytän 179000
maksullisia tekstiviestejä Mikä on maksu jotta voin käyttää prepaid;ia
Kemi 13.1-17
Sulo Impiö Isoahonk.16
En saanut vastausta kysymyksee!
Sulo Impiö
Prepaid liittymä n:179000 viestit ei toimi kun saldo 25,00e Millä saldomäärällä ne toimii
Sulo Impiö Isoahonk.l6 Kemi
Hei Sulo!
Palvelunumeroiden osalta minimisaldo riippuu täysin käyttämästäsi palvelusta, joten tarvittavaa minimisaldoa emme DNA:n puolelta pysty arvioimaan.
"tarkistaa liittymäsi puhelinnumeron, saldon, liittymätyypin ja voimassaoloajan
ostaa datapaketteja"
Yllämainittu voimassaoloaika lienee liittymän voimassaolo. Haluan tietää onko datapaketti olemassa ja voimassa vai onko data perushinnoittelussa.
Kysyn tätä, koska ostin datapaketin eilen. Pari tuntia sen jälkeen tuli viesti "liittymällesi on kytketty perusdatahinnoittelu". Haluan selvittää, menikö lataus pieleen ja jos niin mistä syystä se meni pieleen. Vai oliko saapunut viesti edelliseen datapakettiin liittyvä "aiheeton viesti"?
m
PS Yleisohjeissa lukee
"Mobiilisivustolla voit
...
ostaa datapaketteja
...
"
Siinä voisi olla "ostaa ja tarkastella datapaketteja" kun sillä kerran voi myös tarkastella datapaketin voimassaoloa, päättymistä jne.
Voinko saada jostain selville dataprepaidin liittymänumeron?Paketti hukassa, kortti muualla, tiedossa viitenumero jolla ladattu laturin kautta.
m
menemällä sivulle m.prepaid.dna.fi kyseisellä laitteella jossa sim-kortti on käytössä, näyttää sivu liittymän numeron.
Saldon tarkistus: Lähetä tekstiviesti SALDO numeroon 14000
Tässä oikea tapa saada saldo DNA Prepaid numerolla ilman viivettä ja virheilmoituksia:
Näppäile: *100# ja soita.
Miksi nämä ohjeet puuttuvat?
Ei mainoksia eikä tarjouksia! Kiitos
Jos lataat "aikaa", niin voit ladata varastoon yhden paketin odottamaan, se tulee käyttöön kun vanha paketti loppuu.
623 % hinnankorotus. Tämä kaikki alle puolen vuoden sisällä.
Asiakaspalvelu voisi myös kertoa tämän eikä aina tuputtaa käyttämään nettiä.
avaatko ystävällisesti tämän lauseesi merkitystä: "Datan käyttöaikana tehty uusi datamääräpohjainen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan."
Kaikki ostamasi data on käytettävä 3kk aikana, tai menetät käyttämättä jääneen datan. Ei auta, vaikka ostaisit uuden paketin ennen määräajan umpeutumista.
Ohjeista kohta 5.4; DNA Dataprepaidin osalta liittymässä oleva datamäärä tai aika on käytettävissä myyntipakkauksessa merkityn ajan. Datan käyttöaikana tehty uusi datamääräpohjainen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan. Muussa tapauksessa käyttämättä jäänyt vanhentunut datamäärä poistetaan. Ehtojen kohdassa ”8.Palvelun voimassaolo” on kuvattu käytön rajoittaminen ja päättyminen.
Dataprepaidiin voi siis tehdä datamääräpohjainen latauksen, esim. 10 Gt/90 päivää: 19,90 €. Tälläinen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan.
Tuota selkeämmin sitä ei voi sanoa. Minun pitää sitten ottaa yhteyttä uudelleen asiakaspalveluun, joka on asiasta aivan eri mieltä.
Käytössä mokkula ja pc eli en voi soittaa tai lähettää viestiä.
Saldokysely SALDO 14000 toimii, saldoa oli jäljellä 0,25 EUR kun yritin latausta.
Jos käyttöpalvelun numeroon 0800 412 582 soittaminen ei onnistuu niin voit ladata latausseteli myös Laturin kautta Latausseteli -välilehdellä. Jos tämäkään en onnistu niin suosittelen olemaan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme selvittää ongelmaa tarkemmin, kiitos.
Kyselystä ei veloiteta mitään. Saldon voit tarkastaa maksuttomasti myös mobiilisivustolla tai DNA Prepaid -mobiilisovelluksella. Android versio löytyy täältä ja iOS versio täältä.
Olisi mukavaa, jos uusisitte tämän kysymys-vastaus-palstan niin, että tuoreimmat olisivat ensin niin ei tarvitsisi rullata sivun loppuun saakka.
Jos et löydä kaipaamiasia tietoja Minun palvelustani, saat nämä tarvittaessa asiakaspalvelustamme.
miksi saldo loppui vaikka en ole puhunut sekunttiakaan. oli 16 euroa saldoa.liittymä dna super prepaid.
Prepaid-liittymän saldo ei kulu itsestään, vaan saldolta veloitetaan aina jotakin tapahtumia. Jos olet esimerkiksi käyttänyt mobiilidataa, veloitetaan tästä hinnaston mukainen päiväveloitus.
Tarkemmin saldon kulumista voidaan tarkistaa, jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme.
vanhentunutta prepaid-liittymää emme ikävä kyllä voi enää palauttaa joten sinun tulee hakea uusi kortti.
Kortti on riistakamerassa. Jäljellä olevaa dataa en kai pysty tarkistamaan ilman kortin käyttämistä esim. kännykässä? Data on riittänyt jo kohta tuon 6kk joka on nyt umpeutumassa. Ajattelin ladata lisäaikaa, mutta vaihtoehdot ovat riistakamerakäyttöön aika/maksu-suhteessa kohtuuttomat. Lisäaikaa saa vain 3 kk ja hinta on ylimitoitettu käyttöön nähden. Aikaisempi 1 Gt on riittänyt 6kk ja nyt pitäisi ostaa 3kk parilla kympillä.
Eikö tosiaankaan lisäaikaa pysty ostamaa vähemmällä datamäärällä pidemmäksi ajaksi?
Riistakamerat ovat hurjaa vauhtia yleistymässä esim. mökkien valvontakäytössä.
Ainoastaan rekisteröidyn prepaid-liittymän saldon voi tarkistaa ns. etänä Minun palvelustani.
DNA Dataprepaidille ei voi ladata lainkaan saldoa vaan ladattavissa ovat ainoastaan seuraavat datapaketit:
- 30 vrk rajatonta käyttöä 19,90 e
- 7 vrk rajatonta käyttöä 7,90 e
- 10 Gt / 90 päivää käyttöä 19,90 e
- 30 Gt / 90 päivää käyttöä 29,90 e
Datapaketin voi ladata seuraavissa kanavissa:Laskutusliittymän avoimet laskut ja kuluvan laskutuskauden saldon näet itsepalvelusta.
Puhelimen käyttökin maksoi ensin 0,67 euron kk-maksu nousi 2.90 ja lähes välittömästi 4,90 . Moninkertainen hinnankorotus yht äkkiä.
Tarkoitatko nyt siis ettet näe rekisteröidyn DNA Prepaid -liittymäsi tietoja DNA Minun palveluni -sivustolla? Tämä on tietoinen ominaisuus tällä hetkellä, valitettavasti vanhoja prepaid -liittymiä ei ole itsepalvelussa ainakaan toistaiseksi
Miten saan siirrettyä rekisteröidystä prepaid-liittymästäni muutaman euron saldon takaisin itselle tai toiseen rekisteröityyn prepaid-liittymääni?
Onko puhelimessa datayhteys käytössä? Olisiko tämä voinut kuluttaa liittymän aloitussaldon? Datan käytöstä ilman erillistä datapakettia veloitetaan 1,916 e/vrk.
Vielä moni katuu lankapuhelimien poistoa,ainut mikä sen pimensi oli linjavika,nyt tarvitaan kaikenmoista pakettia jokaiseen hommaan mitään et tee ilman operaattorien suostumusta!
Hinnat kohta matkapuhelimissa samat /kk kuin entisaikaan
Mikäli et käytä kyseisen liittymän internet-yhteyttä, valitse "tunnistaudu tekstiviestillä" ja seuraa ohjeita.
Käsittääkseni saldon pitäisi näkyä myös Minun Palveluni-sivustolta https://minunpalveluni.dna.fi/ jos luo tunnuksen tuonne ja rekisteröi prepaid-liittymänsä.
Yksi pieni ongelma tässäkin on. Dna:lla on neljä erilaista prepaid-liittymätyyppiä. Missään ei kerrota, minkä prepaid-liittymän voi rekisteröidä ja mitä taas ei voi rekisteröidä. Joten ei muuta kuin kokeilemaan, onko oma prepaid sopiva vai ei.
Tiedonsiirto on oletuksena päällä Super Prepaid-liittymissä. Jos tiedonsiirtoa ei halua käytää, se pitää poistaa puhelimen asetuksista.
Dna:n prepaid-liittymien saldoja ei voi siirtää liittymästä toiseen. Suomessa yksikään operaattori ei tarjoa tällaista mahdollisuutta.
Toiminne kuulostaa kyllä kätevälle ja jotkut saksalaiset operaattorit sitä tarjoavatkin. Sitä tosin vähän hämmästelen, eikö tällainen palvelu johda ongelmiin liittymäsaldojen näpistelyn myötä?
Tosin, eikö Minun Palveluissani sitten näy käytettävissä olevan datan määrä? Tuo on kyllä iso puute, sillä harvaan autoon pystyyn asentamaan VPN-yhteyttä, jotta m.prepaid.dna.fi pääsisi käsiksi.
Varmistakaa toistamiseen, että tiedonsiirto on todellakin ehdottomasti suljettu pois käytöstä puhelimistanne. Dna veloittaa nykyään 0,99 €/vrk pelkästä aukiolevasta tiedonsiirtoyhteydestä, vaikka dataa ei siirtäisi tavuakaan.
Lue myös viestiketju saldo häviää.
Ostin lapselleni yksinkertaisen rannekellopuhelimen, jolla ei voi soitella ja tekstailla saldonumeroihin (eikä vastaanottaa tekstareita). Pystynkö jotenkin tarkistamaan Super Prepaid -liittymän saldon vaihtamatta SIM-korttia toiseen puhelimeen?
Jos kyseessä on rekisteröity prepaid liittymä, voit tarkastaa liittymän saldon itsepalvelusta.
Tänään rekisteröin liittymän jokin aika sitten, eikä se minun palveluissa näy.
Jos liittymä ei jostain syystä näy itsepalvelussa niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että voimme tarkistaa onko liittymän rekisteröinti mennyt varmasti läpi, kiitos.
Olehan jo siis aktivoinut liittymän käyttöön? Jos liittymältä on lähtenyt jo yksi 0,99 e/vrk veloitus tiedonsiirrosta niin ostamasi datapaketti astuu voimaan vasta kun vuorokausi vaihtuu ja liittymällä ei siis ole mitään jo olemassa olevaa pakettia aktiviisena.
Käytännössä vanha datapaketti aina poistuu ja tuosta tulee ilmoitus, jonka jälkeen uusi datapaketti astuu voimaan.
Tämä ei toki alkuperäistä ongelmaa suoraan korjaa, mutta jos lataat puhelimeesi DNA Prepaid -sovelluksen laitteen sovelluskaupasta niin voit ladata datapaketteja suoraan sovelluksen kautta, samalla tämä päiväveloitus vain poistuu.
Ja jos haluat palata takaisin päiväveloitukseen, tulee liittymän rekisteröinti vain poistaa sovelluksen asetuksien kautta ennen sovelluksen poistamista, pelkkä sovelluksen poistaminen ei tätä tee
simiä.
Iiro, voitko vielä täsmentää, mikä "päiväveloitus". Eli kun lataan uuden 30vrk paketin valmiiksi niin meneekö vanhan paketin vaihtuessa uuteen joku päiväveloitus?
m
Tätä 30 vrk pakettia pidempiaikaisia datapaketteja ei valitettavasti ole saatavilla.
saa 4gb 6 eurolla.
kun ei se väisänen tuotua sitä rinnakkais simiäkään.
Kuinka saan tämän datapaketin käyttööni??? nyt maksellut niitä vuorokausimaksuja?!?! Kun luulin että sitten aktivoituisi.
DNA-tili/Omat datapaketit kohdassa seuraavaa:
Aktiivinen paketti:
Datapaketti sovelluksesta
Varastossa:
1Gt 30 vrk
Liittymälle ei voi tilata lisää paketteja.
-P-
Oliko kyse tarkemmin mistä prepaid-liittymästä?
Ehdotus, kuinka DNAn palvelu helposti voisi parantaa:
Lisää 14000 numeroon komento esim OMA / TIEDOT joka vastaa lähettäen liittymän tiedot. Ja lisäätte laturi.dna.fi:hin mahdollisuus syöttää myös sim kortin sarjanumero numeron sijasta, esim. klikkaamalla pieni "numeroni on hukassa" linkki. Näin helpottaisitte lukuisten ihmisten elämä suunnattomasti eikä kukaan tarvii enää tätä ongelmaa soitella as.palv.:uun tai jäädä pulassa.
T
Jos tuonne ei pääse ilman saldoa, siirrä sim-kortti puhelimeen ja soita käyttöpalveluun 0800412582. Tuolla saattaa ehkä olla puhevalikossa kohta, joka lukee numerosi takaisin.
Prepaid-liittymää voi ladata myös tietämättä sen numeroa ostamalla kioskilta tai kaupasta lataussetelin. Super, Rajaton- ja Double-prepaideja varten tarvitset euromääräisen lataussetelin. Dataprepaidia varten tarvitset Datalataussetelin.
Latausseteliä ostettaessa tulee olla tarkkana, sillä väärän tyyppistä seteliä ei voi ladata väärään liittymään.
Yrittäessäni saada Trafin palveluviestin numerosta (14000 tai) 16258, tulee vastausviesti numerosta 14008: Liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen numerosta (14000 tai) 16258. Saunalahdella tuo sama Trafin palveluviesti maksaa 3,00€! Miksi DNAn ilmoittama saldo 37,37 ei ole riittävä? Jos kuitenkin lataan lisää saldoa, niin palvelu toimii! Edelleen kysymys, mistä saan prepaid-liittymäni (todellisen)saldon? Sim-kortti on vanhassa kaksitaajuus-puhelimessa (Nokia 6100), jolla pystyy soittamaan ja vastaamaan puheluihin sekä lähettämään ja vastaanottamaan tekstiviestejä. Käyttöpalvelunumerosta 0800412582 saldoksi ilmoitettiin 37,36€
Palvelunumeroiden käyttöön vaadittava minimisaldo riippuu täysin kyseisestä palvelusta, joten näiden osalta emme asiakaspalvelusta käsin pysty ikävä kyllä arvioimaan riittävää minimisaldoa.
Kuinka voin tarkistaa prepaid-liittymän saldon, kun sim-kortti on mökkihälyttimessä 500 km päässä, ilman asiakaspalveluun soittamista? Hälytin ottaa vastaan ja lähettää vain SMS-viestejä.
Mikäli prepaid-liitymä on rekisteröity, saat tässä tapauksessa saldotiedon Minun palvelustani.
Tällä hetkellä minulla ei ole dna:lta muita palveluita kuin tämä prepaid-liittymä (aiemmin on ollut), niin tätä prepaid-liittymää ei minun palveluni sivulle saa näkyville. Asiakaspalvelussa selvitettiin asiaa ja siinä on joku juttu, että liittymää ei ole mahdollista saada näkyviin tuonne sivulle. Saldon voi tarkistaa ainoastaan soittamalla (ja jonottamalla) asiakaspalveluun, siellä se näkyy kyllä rekisteröitynä. Sitä ei edes osattu kertoa, että kauanko tämä tällainen banni kestää.
Sain homman toimimaan seuraavasti (pin-koodin olin jo aiemmin kytkenyt pois kännykän avustuksella, koska sen nämä hälyttimet yms vaativat):
1. Marssin Dna- kauppaan (arvelin että tuleepa kerralla hoidettua)
2. Rekisteröimme yhdessä liittymän, kun lisäsin siihen 10 e lisää arvoa
3. Liityin Dna Laturiin ja vahvistin sähköpostini
4. Voila homma rokkaa eli voin tarkistaa liittymän ko. palvelusta ja lisätä arvoa tarvittaessa. Nyt liittymä aktiivinen ainakin 6 kk ja max 12 kk ilman arvon lisäyksiä.
Vanhassa tyhmässäkännykässä sitä en huomannut.
Varmista puhelimesi valikoista, että tiedonsiirtoyhteys on kytketty kokonaan pois päältä. Pelkkä sovellusten tiedonsiirron käytön esto ei riitä, vaan nimenomaisesti tiedonsiirtoyhteyden avaaminen matkapuhelinverkkoon tulee kytkeä pois päältä.
Joissakin puhelimissa tiedonsiirtoyhteyden poiskytkentä ei ole mahdollista, kuten Samsung Xcover 271 B2710, tai asetus ei muuten vain toimi oikein, kuten Microsoft Lumia-puhelimet. Näissä tapauksissa vaihda joko liittymää tai puhelinta.
Hyvä oli että totesin että mobiilisovellus tunnistaa liittymän numero myöskin mokkulan kautta. Eli jos SIM on mokkulassa niin DNA-sovellus iPadissa tunnistaa liittymän numero, joka tietenkin auttaa hyvinkin paljon jos numero on hukassa.
Ei mene jakeluun, ettei yli 37€ saldo riitä 3€ palveluun. Yritän nyt kuluttaa tuon saldon pois ennen ensi kesää. Muitakin operaattoreita on.
Dna Rajaton Prepaidin käyttö maksaa 0,89 € jokaiselta vuorokaudelta, myös silloin kun puhelin on sammutettu. 7 € alkusaldo kuluu loppuun seitsemässä vuorokaudessa liittymän käyttöönotosta. Kun otetaan vielä 20 sekunnin puhelu Hoploppiin, niin jäljelle ei tosiaan jää kuin noin 50 – 60 senttiä.
Mikäli sinulla on Dna Super Prepaid ja puhelin vuodelta 2001 tai vanhempi, saldosi pitäisi olla tällä hetkellä noin 6,50 €.
Jos puhelimesi on uudempi eikä se ole aivan täysin karvalakkimalli, se tukee pakettidataa - eli nykyisiä nettiyhteyksiä. Nettiyhteyden auki pitäminen Dna Super Prepaid-liittymällä maksaa 0,99 €/vuorokausi. Huomaa, että pelkkä yhteyden auki pitäminen riittää veloituksen muodostumiseen, internettiä ei tarvitse käyttää lainkaan.
Mikäli puhelimesi toimii Series 40 tai Symbian-käyttöjärjestelmällä, tarkista puhelimesi asetukset ja kytke internet/pakettidata pois päältä.
Mikäli puhelimesi on Lumia, eli toimii Windows Phone-käyttöjärjestelmällä, pakettidataa ei pysty luottettavasti kytkemään pois päältä. Tässä tapauksessa vaihda joko puhelinta tai liittymä.
Muiden operaattoreiden prepaideissa ilman datapakettia veloitus on 0,01 – 0,066 €/Mt, eli maksat vain siirretystä tiedosta. Muilla operaattoreilla pelkkä yhteyden aukipito maksaa esimerkiksi 0 Mt × 0,066 €/Mt = 0 €.
Korjauksena vielä tuohon DNA Super Prepaidin 0,99 euron päivädataan on se että veloitusta ei synny pelkästään siitä että nettiyhteys on auki vaan puhelimen tarvitsee myös siirtää dataa. Useimmissa puhelimissa siirtyy kuitenkin automaattisesti jotain tietoja, vaikkapa vain päivitysten tarkistamiseksi, silloin kun mobiilidata kytketään päälle.
Jos päivädatan haluaa poistaa käytöstä, kannattaa puhelimeen asentaa DNA Prepaid sovellus iOS tai Android laitteen sovelluskaupasta. Sovelluksen kautta voi ladata vaikkapa vain 5 min ajaksi tiedonsiirtoa tai tarvittaessa aina 60 päiväksi
itselläkin on DNA matkamokkula ja syy siihen että on tuo niin kun muita ei enää saa ja vaikka ne toimiskin niin hinnat on aivan yhtä korkeat,ihme hommaa on nykyään kun kaikki pitää ottaa vaikka mitään niillä ei tekisikään.
Eikä vanhempien ihmisten taito ja mielenkiinto riitä tuommoisten asioiden käsittelyyn,kukapa vastaa heille puolipakolla myydyistä liitymistä? monia tuommoisia ongelmia olen kuullu
Kun täytän rekisteröintisivulle liittymänumeron ja PUK-koodin, pääsen sivulle jossa sanotaan "Prepaid-liittymäsi löytyi ja voit rekisteröityä DNA:n asiakkaaksi. Täytä vielä alla olevat kentät". Sivulla on valmiiksi oikeat osoitetietoni yms koska olen kirjautunut sisään. Kun painan sillä sivulla "REKISTERÖI", kestää hetken ja saan virheen:
Liittymäsi rekisteröinnissä tapahtui odottamaton virhe ja liittymän rekisteröinti epäonnistui. Voit yrittää rekisteröintiä myöhemmin uudelleen, tai ongelman jatkuessa olla yhteydessä DNA Asiakaspalveluun p. 044 144 044 (ma-pe klo 8 - 18, la 9 - 16.30)
Olen yrittänyt parina päivänä (24.11.2017 ja nyt 27.11), joten tuo "myöhemmin uudelleen" ei puraise.
Mistä on kysymys? Onko rekisteröinti pahastikin rikki? Teenkö jotain väärin?
Testasin tuossa juuri, niin ainakaan vielä(kään) ei liittymää omille sivuille näkyviin saa. Eli kesä-heinäkuusta lähtien banni on kestänyt. Asiakaspalvelussakaan kun ei osattu kertoa, kauanko tämä tilanne ehkä kestää.
Ja kun minulla on niitä kaksi niin pitääkö olla kaksi bulvaania :-)
No, Bulvaniassa on paljon asukkaita joten eiköhän vapaaehtoisia löydy.
Eli lyhyesti siis: SUPER PREPAID LIITTYMÄN REKISTERÖINTI EI ONNISTU JOS OLET ENNESTÄÄN DNA:N ASIAKAS. Melko surullista ...
Myös Telialla on nyt netissä toimiva palvelu, jolla voi hallinnoida prepaid-liittymiänsä! :))
Kirjoitan kaverin puolesta. Hän pudotti puhelimen lattialle, joka sai särön. Sen jälkeen Prepaid kortti halusi pinkoodin, ja hän kirjoitti sen, mutta ei kelvannut ja ilmoitti että ei korttia puhelimessa. minä kokeilin simkorttia omassa vanhassa puhelimessa joka on toiminut. mutta ei toiminnut sekään. Voiko kaveri saada uuden kortin (DNA liikkeestä) samalla numerolla joka hänellä on?
Henry Hansson
Rauski
Toimiiko liittymä siis tällä hetkellä ollenkaan? Kuinka paljon liittymällä on siis tällä hetkellä saldoa tarkemmin?
Miten tämä oikein menee, tämä liittymän voimassaoloaika ja aktiivinen datapaketti - tarkoittaako tämä, että liittymäni sulkeutuu 27.8.2018 jälkeen vaikka kuinka ostaisin kuukausittaisen datapaketin?

Lisäksi 60 vuorokautta ennen voimassaolon päättymistä liittymän käyttö estyy. Koska ladattu data on voimassa 7, 30 tai 90 vuorokautta, 60 päivän säännöllä ei ole Dataprepaidissä käytännön merkitystä. Kukaan tuskin käyttää Dataprepaideja sovelluksissa, joissa on tarkoitus vastaanottaa tekstiviestejä?
liittymät,ja saldo kyselyihin ei saa vastausta.vituttaa++.
Jos liittymän sim-kortti on nyt kiinni mokkulassa, niin saldon tarkistus onnistuu vaihtamalla liittymän sim-kortin kiinni vaikkapa puhelimeen tai tablettiin siksi aikaa, että saat tarkistettua saldon.
Minulla on maaseudulla kaksi Simpal-T2 lämpötilahälytintä. Ne lähettävät tekstiviestillä hälytyksen jos sähköt katkeavat tai jos lämpötila sisällä menee alle kahdeksan asteen (eli lämmitys on hajonnut jolloin näillä pakkasilla helmikuussa 2018 on kiire hankkia apua ennen kuin vedet jäätyvät). Ja voin myös kysyä tekstiviestillä nykyistä lämpötilaa sisällä ja ulkona ja asettaa erilaisia hälytysrajoja ja tehdä muita toimintoja.
Nyt siis ehdotat että ajaisin Espoosta 650 kilometrin lenkin Saimaan ympäri, käyttäisin pikaisesti nuo SIMmit puhelimessa - etsien ensin puhelimen johon menee vanha mini-SIM, ja katsoisin saldon puhelimen avulla vaikkapa näppäilemällä *100# ja "soita".
Ei mene läpi!
Varsinkaan kun nettisivunne vonkaa rekisteröimään Prepaid-SIMmit. Ja kuten aiemmin kerroin, minulla on tietenkin liittymänumerot ja PUK-koodit tiedossani ja olen yrittänyt rekisteröidä niitä, tosin viimeksi marraskuussa 2017.
Rekisteröintihän johti silloin virheeseen, eli kun täytin liittymänumeron ja PUK-koodin, pääsin sivulle jossa sanotaan "Prepaid-liittymäsi löytyi ja voit rekisteröityä DNA:n asiakkaaksi. Täytä vielä alla olevat kentät". Täytin ne ja painoin sillä sivulla "REKISTERÖI", kesti hetken ja sain virheen:
"Liittymäsi rekisteröinnissä tapahtui odottamaton virhe ja liittymän rekisteröinti epäonnistui. Voit yrittää rekisteröintiä myöhemmin uudelleen, tai ongelman jatkuessa olla yhteydessä DNA Asiakaspalveluun p. 044 144 044 (ma-pe klo 8 - 18, la 9 - 16.30)"
Näyttäisi siltä että nyt Telia on tuonut markkinoille täsmälleen saman palvelun samoilla hinnoilla, käyttöajoilla ja toimivalla rekisteröinnillä, ja jopa niin että noista käyttöajoista ei anneta kaksoisviestiä "kaksitoista kuukautta, mutta saattaa se loppua kuudenkin kuukauden kuluttua" kuten DNA tekee (mikä vaikuttaa ns. bullshitiltä kun tsekkaa saman asian puhelimen avulla).
Tältä pohjalta minä tulen heittämään nuo DNA:n liittymät roskiin kun saldo alkaa loppua ja vaihdan Teliaan.
Vai onko tuo rekisteröinti jo saatu korjatuksi? Jos on niin kertokaa ihmeessä siitä!
Ystävällisin terveisin
Kari Mäkelä
puhelimeni ei toimi.
Mitään ilmoitusta prepaidin loppumisesta ei tullut, nyt vain viesti turvaominaisuudesta. Sivustolle en puhelimella pääse; kannettavan kautta yritin annettuun osoitteeseen turvaominaisuudesta, turhaan.
Miten saan tuon turvaominaisuuden?
Voiko prepaidia ladata lisää?
Terveisin,
Turvanumero on liittymällä sitä varten, että voit soittaa siihen rajoitetusti vaikka liittymäsaldosi olisikin lopussa. Kokeilitko siis tätä osoitetta puhelimella? Mobiilisivusto toimii vain laitteella jossa prepaid-liittymä on käytössä. Huomioithan ettet ole WLAN-verkossa kun menet sivulle. Saldoa voit kysyä myös lähettämällä tekstiviestin numeroon 14600.
yritin lähettää tekstiviestin numeroon 14600, tuli ilmoitus: Liittymäsi saldo ei riitä PAUSE-tilan kytkemiseksi. Siis? Ja mistä voi ostaa lisää puheaikaa, jos saldo nollilla?
Lataus onnistuu monella tapaa, voit tutustua eri tapoihin osoitteessa https://www.dna.fi/prepaid-lataa-liittymaasi
juuri tällaiset vastaukset ovat huonoja. En halua mennä jonnekin sivulle, vaan vastauksen tähän. Neuvokaa se yksinkertaisin tapa miten ladata lisää prepaid-liittymään vastauksessanne. Muuten tämä on näennäispalvelua. Käytätte muutenkin liikaa teknistä kieltä, kun ihmisten puhelinongelma on perustaltaan yksinkertainen: puhelinta pitäisi voida käyttää edes perustoimintaan eli soittoon.
Mutta nyt joka tapauksessa molemmat prepaidit näkyvät asiakkuudellani. Ongelmana oli kuulemma kauan sitten luodussa asiakkuudessa tehdyt virheet.
Ja tuosta "ei sovi kaikkeen käyttöön" haluan sanoa että minulla kyseessä on kaksi SimPal-lämpötilahälytintä, toinen mökillä ja toinen maalla tyhjillään olevassa omakotitalossa. Ne toimivat tekstiviesteillä (konfigurointi, kyselyt ja hälyytykset) joten jonkinlainen kohtuuhintainen ja helposti ylläpidettävä tekstiviestiSIMmi tarvitaan. En kovin mieluusti käsittelisi kuukausittaisia laskuja näiden takia, mutta kalenterissani on merkintä ensi marraskuulle kun saldoa pitää taas ladata lisää.
Ketjusta löytyy ylempää mainiot ohjeet tähän, liittymän tulee olla rekisteröity: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mista-saan-selville-prepaid-liityman-saldon/#c2538349
1) Ellei ennestään ole niin pitää luoda DNA-tunnus eli www.dna.fi -> Kirjaudu -> Luo DNA Tunnus. Siihen tarvitaan esim. pankkitunnukset.
2) Liittymä pitää rekisteröidä eli www.dna.fi -> Kirjaudu -> Kirjaudu Minun palveluuni -> Rekisteröi prepaid. Siihen tarvitaan SIM-kortin “pohja-osassa” olevia tietoja (puhelinnumero ja PUK1-koodi)
Sen jälkeen liittymän tiedot ja saldo näkyvät “Minun palveluni” sivulla.
Mutta tuo nettirekisteröinti ja rekisteröinti yleensäkin toimii huonosti. Minulla se ei onnistunut netissä vaikka puolen vuoden ajan silloin tällöin kokeilin ja toinen liittymä oli upouusi (DNA vetosi aluksi siihen että kovin vanhoja ei voi rekisteröidä). Eikä se ensimmäisellä yrittämällä onnistunut DNA:n liikkeessäkään Keravalla - käskivät käymään toisen kerran myöhemmin kun ovat selvittäneet asiaa lisää.
Toisella yrittämällä Lahden keskustan DNA:lla rekisteröinti onnistui, mutta silloinkin jouduttiin soittamaan jonnekin asiantuntijalle ja se kesti. Lahteen kuitenkin kiitokset sinnikkyydestä.
Ja nyt pystyn seuraamaan saldoja!
Asiakaspalveluun soittamalla rekisteröintiä ei voi tehdä koska ei voida varmistaa kuka olet (vaikka virhetilanteessa tuleva ohje niin kehottaakin tekemään)
Mahdollinen syy minun ongelmaani voisi olla se että olin PlusTV-asiakas vuodesta 2007 alkaen, ja kun DNA osti PlusTV:n niin sieltä tuli jotenkin tuplat asiakastiedot.
Uusi ja tyylikäs (ja epäinformatiivinen) m.prepaid.dna.fi näyttää vain liittymän voimassaoloajan ja paketin kulutuksen. Paketin käyttämättömistä päivistä pitäisi ilmeisesti itse laskea minä päivänä paketti loppuu, ja kellonaika pitää kai kaivaa jostain muistilokerosta?
"Minunpalveluni" ei tunne koko datapakettia.
Tällä välin olen laittanut kuitenkin kortin takaisin vanhaan Samsungiin eikä kyseistä ongelmaa esiinny !
Tekstiviestillä ja *100#-puhelulla ei edelleenkään näe paketin loppumispäivää tai kellonaikaa.
Tarkasta siis puhelimen asetukset, että internet- ja wap-yhteydet ovat varmasti kytketty pois päältä.
On myös hyvä tarkastaa multimediaviestien asetukset, sillä Dna tulkitsee virheelliset APN-asetukset aina internet-käytöksi. Monet muut operaattorit eivät avaa yhteyksiä väärillä asetuksilla, jolloin tätäkään ongelmaa ei ole.
Mikäli puhelimen käyttöliittymästä ei selviä, kuinka internet-yhteyden saa pois päältä, ei auta muuta kuin vaihtaa liittymää. Muiden operaattoreiden prepaideissa veloitus on 0,01 – 0,066 €/Mt. Näin pelkkä auki oleva yhteys ilman todellista käyttöä ei kerrytä veloituksia, sillä nolla kertaa kuusi on nolla.
Onko toi sitten harhaanjohtavaa markkinointia jos sanotaa että veloitetaan vain niiltä päiviltä mitä nettiä käytetään?
Miten sen nyt ottaa. Jos sammutat päätelaitteen tai laitat sen lentotilaan, veloituksia ei synny.
Samoin, jos päätelaitteessa on toimiva datayhteyden katkaisu, veloituksia ei synny. Ongelma vain on, että osassa puhelimista yhteyden katkaisu ei toimi luottettavasti. Esimerkiksi Microsoft Lumia-puhelimet voivat käyttää dataa, vaikka täppä olisi käyttöliittymästä väännetty pois-asentoon.
Eilen näytti DNA Prepaid -sivu samaa tietoa kuin tekstiviestikysely saldosta eilen (ja yhä tänään):
"Tiedonsiirtopalveluasi on jäljellä 0Gt. Tiedonsiirtopalvelu päättyy 13.03.2019. Lataa lisää osoitteessa www.dna.fi/lataus . Terveisin, DNA"
Vasta tänään näyttää DNA Prepaid -sivu tilanteen oikein:
Rajoittamaton 30 vrk
Paketti käytössä: 10:49 asti
Mieluummin maksan Telialle hieman hitaammasta Prepaidista saman ja saan toimivan saldotiedon vaikka kuinka monesta liittymästä yhteen applettiin.
Ei kelpaa, ei riitä. Vanhassa m.prepaid.dna.fi -versiossa näki kaiken aikaa, milloin paketti loppuu. Ei tarvinnut suorittaa laskutoimituksia eikä veikkauksia. Miksi olemassa olevia ominaisuuksia pitää mennä poistamaan?
Sitä paitsi omalla kohdallani kyse on reitittimessä olevasta dataprepaid-liittymästä, johon tulevia tekstiviestejä ei todellakaan lueta reaaliaikaisesti. Eikä sillä soitella mitään #XYZ## -puheluitakaan.
"Prepaid liittymän saldo näkyy aina mobiilisivustolla m.prepaid.dna.fi tai DNA Prepaid -mobiilisovelluksen kautta. Rekisteröityneet asiakkaat näkevät saldon myös Minun palveluni kautta. Pakettien vanhenemisesta lähetetään aina erikseen viesti 3 vrk ja 1 vrk ennen paketin päättymistä sekä sen jälkeen kun paketti on loppunut "
Juuri mitkään väitteistäsi eivät pidä paikkaansa.
Minun Dataprepaid liittymään ei tullut viestiä ennen 30 vrk paketin loppumista - 7 vrk oston jälkeen eilen kyllä.
Rekisteröin sitten tuon SIM-kortin, mistä sain viestin:
"DNA Dataprepaid liittymällesi on ladattu datapaketti. Tarkista datapaketti osoitteessa http://m.prepaid.dna.fi"
Viestissä ei kerrottu, mikä paketti liittymään on muka äsken ladattu, eikä se näy mitenkään tuolla mobiilisivulla eikä myöskään DNA Minun palvelussa.
Rekisteröidystä Dataprepaidista näkyy Minun palveluni -sivulla tällaista (puh.numeron ja puk-koodin lisäksi):
0,00 Gt
Lataa lisää dataa
Ladattava mennessä: 13.04.2019
Tieto ladatuista paketeista ja niiden voimassaolosta puuttuu siis kokonaan.
Omissa palveluissa ei edelleenkään näy muuta kuin saldo 0 Gt ja kehotus: Ladattava mennessä: 13.04.2019
miten lataan lisää aikaa prepaid-liittymään lataussetelilllä vanhassa Windows Vista -koneessani, kun siinä ei tämä uusi komea grafiikkanne toimi?
Viikko sitten yhtenä päivänä näkyi, että aikaisempi 7 vrk paketti oli loppumassa ja 9 Gt / 6 kk jonossa.
Nyt ei mistään näe enää tilannetta, vaan kehotetaan ostamaan uusi paketti. Siis mikään noista: m.prepaid.dna.fi, *100#, tekstiviestikysely tai rekisteröidyn liittymän tarkistus Minun palvelusta ei tiedä tilannetta, vaikka liittymä toimii.
Data Prepaidin saldokysely ei toimi edelleenkään millään tavalla, kun siinä rekisteröinnin jälkeen on 9 Gt / 6 kk saldoa.
Ja kun lähetin sms viestillä saldo kyselyn niin sieltäkin tuli että saldoa jäljellä 0 Gt.
Näkyykö tuo lataus nyt liittymäsi saldolla? Mikä lataus ei ole rekisteröitynyt vuorokauden kuluessa latauksen tekemisesä, olethan ongelman selvittämiseksi yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044.
Miksi asiakkaiden täytyy tuollaiset asiat yksitellen selvittää?
Sain mainoksen prepaid liittymän hallinnasta toisen liittymän kautta. Kokeilin ladata android kaupasta dna appin, mutta se haluaa kaikki oikeudet toisen liittymän puhelimeeni. Joita en luonnollisesti aio antaa ja poistin appin välittömästi käyttökelvottomana. Onko systeemi todellakin suunniteltu noin, vai enkö ole ymmärtänyt jotain asiaa oikein?
Entä kun liittymään on ladannut saldoa, niin käytetäänko peruspuheluihin ja perustekstareihin Suomessa ensin 'vanhaa' bonussaldoa vai uutta ladattua saldoa eli kuluvatko saldot pois ikäjärjestyksessä tyypistä riippumatta vai kuluvatko saldot pois aina ensin ladattu saldo tai aina ensin bonussaldo?
Latasin 24.2.2019 10 euroa DNA prepaid liittymään (tekstiviesti varmistus), mutta saldo näyttää edelleen 0.51 euroa. Mihin se lataus summa on oikein mennyt ?
t. Tapyo
Onko lataamasi saldo mahdollisesti ehtinyt jo kulua tällä välin? Jos liittymäsi on rekisteröity, voimme tutkita liittymän lataus- ja käyttöhistoriaa tarkemmin asiakapalvelussa.
en ole edes avannut puhelinta latauksen jälkeen eli siellä pitäisi edelleen olla 10.51 e.
Ohessa numero: 041 *******.
Kiitokset.
t. Tapyo
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
Jos latasit 10 € Rajaton Prepaid-liittymään 24.2.2019, niin tästä on jäljellä vain 0,21 € 6.3.2019. Rajaton Prepaid-liittymän käyttö maksaa 0,89 € jokaiselta vuorokaudelta, käytettiin liittymää tai ei.
Mikäli haluat liittymän, jota ei veloiteta päiviltä, jolloin liittymää ei käytetä, joudut hankkimaan esimerkiksi Super Prepaid-liittymän.
Asun ulkomailla. Saunalahti-liittymäni umpeutuu 16/7 jos en lataa siihen puheaikaa ennen tuota päivämäärää koska silloin tulee vuosi täyteen. Olen tulossa Suomeen vasta 21/7. Olen pitänyt liittymän usean vuoden. Voinko ladata esim. netillä ulkomailla ja kuinka? Tai voinko esim. saada sarjanumeron Suomesta ja ladata sen täällä ennen tuota paivamäärää?
Kiitos paljon vastauksesta.
Mutta takaisin itse asiaan. Sekä Dna:n että Saunalahden prepaideja voi ladata netin kautta, kunhan sinulla on joko maksukortti tai suomalainen pankkitili ja siihen verkkopankkitunnukset. Tätä kautta ladatessa prepaidin sim-korttia ei tarvita, riittää kun tiedät ladattavan liittymän puhelinnumeron.
Dna ja Saunalahti eivät toimita latauslipukkeita ulkomaille, joten joten haluat tehdä latauksen lipukkeella, tarvitset apulaisen Suomessa. Lipukkeella ladatessa sinun tulee lisäksi olla maassa, jossa prepaid-liittymäsi toimii.
Jos olet maassa, missä prepaid-liittymäsi ei toimi, netin kautta lataaminen on ainoa vaihtoehto.
Mikäli liittymällä on edellistä pakettia vielä jäljellä niin uusi paketti aktivoituu kun vanha loppuu. Mikäli tästä ei ole kyse, niin otatko yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan vilkaista tilannetta tarkemmin.
Latasin juuri DNA Prepaid liittymääni 0417069999 10 Eur. Saldo ei näy missään eikä liittymä tunnista numeroani. Missä vika ? yst. terv. Jyrki Leskinen
Mikäli saldo ei vuorokauden sisään päivity liittymälle, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin selvitellään asiaa tarkemmin, kiitos.
Ajamalla sinne mokille ja laittamalla SIM:n puhelimeen , jolla voi saldon tarkistaa , jos lämpöpumpulla ei onnistu. :-)
Toinen ja paljon suositeltavampi tapa on rekisteröidä se prepaid Minun palveluissa , jolloin saldon voi tarkistaa sieltä vaikkapa tietokoneella.
Rekisteröinti onnistuu kyllä helposti , jos vain liittymän numero on tiedossa.
DNA TV ei tallentanut lauantaina 4.1.10 nelosen Beckiä eikä MTVn Wallanderia?? Mistä johtuu? Jonotin äsken 45 min. mutta toivottavasti saan vastauksen tätä kautta.
(Minun palveluuni) rekisteröiodyn dna-prepaid liittymän saldotiedot eivät (edelleenkään) näy. Kuinkahan kauan "palvelu ei ole saatavilla"?
Tällä välin saldon voi tarkistaa muilla keinoin.
Taas erinomainen esimerkki DNA:n kyvyttömyydestä hoitaa muutoksia asiallisesti. Siis miksi tärvelitte jo rekisteröityjen liittymien saldon näytön ennen kuin uusi järjestelmänne on valmis. Fiksumpaa olisi ollut kuljettaa vanhaa ja uutta rinnakkain kunnes uusi on valmis ja tehdä sitten vasta vanhojen poisto/siirto uuteen.
No kun ette näytä osaavan niin tätähän siitä seuraa.
onko tällä numerolla käyttöaikaa jäljellä, saldo on loppunut viime syksynä. eli oon yrittäny selvittää netissä käyttöaikaa mutta tuloksetta.
DNA Rajaton Prepaid -liittymät ovat voimassa 3 kk aktivoinnista tai 6 kk viimeisimmästä latauksesta. DNA Super Prepaid -liittymät ovat voimassa 6kk aktivoinnista tai 12 kk viimeisimmästä latauksesta.
Jos liittymä on aktiivinen, saldon tarkistaminen onnistuu kyseisellä liittymällä
Tarvittaessa liittymän tilanne voidaan tarkistaa myös asiakaspalvelussamme, jonka tavoitat laittamalla viestiä Oma DNA -sovelluksen kautta tai soittamalla numeroon 044 144 044.
Itse lopetin DNA prepaidin saldon lataamisen, kun kuukausihinta nousi 16,90 eurosta 24,90 ja nopeus putosi samalla n. 150 Mbit/s alle sataan. Myöhemmin huomasin vielä, että DNA myy noita numeroita kelle tahansa, jollei sitä älyä erikseen kieltää. Ainakin kotikuntani oli kuulemma joutunut ostamaan (korona-tiedotusta varten) testikäytössä olleen prepaid numerorni DNA:lta sen sijaan, että olisi katsonut yli 20 vuotta voimassa olleen julkisen numeroni tiedoistani esim. Kanta-palvelusta.
DNA Super Prepaid -liittymä on voimassa viimeisimmästä latauksesta 12 kuukautta, joten mikäli tuo aika ei ole ylittynyt niin liittymäsi pitäisi kyllä olla edelleen käytössä. Tavoitat asiakaspalvelumme myös Oma DNA sovelluksen -chatin kautta jossa voidaan katsoa tarkemmin liittymän tilaa. Lataa sovellus iOS-puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Play -kaupasta.
Tätä kyselin jo huhtikuussa. Minkähän vuoden huhtikuussa Minun palveluun taas ilmestyy se rekisteröimäni Super Prepaid??
Kuten jo aiemmin jouduimme kertomaan, ovat muutostyöt valitettavasti viivästyneet ja tämänhetkisen arvion mukaan prepaid-liittymien tiedot saadaan itsepalveluun kuluvan kesän aikana. Toivotaan, että tätä ei tarvitsisi enää kauaa odottaa. Pahoittelut tilanteen vuoksi aiheutuvasta harmista ja vaivasta.
Ei voi johtua siitä, että nykyisin esim: R_kioskin kauppiaalle on annettu turhaa lisä tehtävää kun joutuu aktivoimaan liittymän.
Täysin älyvapaata touhua taas kerran.
Soittaminen ei välttämättä onnistu jos saldoa on liian vähän, tämä riippuu siitä millainen prepaid-liittymä sinulla on ja millaiseen numeroon olet soittamassa.
Jos saldon kanssa on jotain epäselvää niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että voimme selvittää tilannetta tarkemmin liittymätietojen kanssa, kiitos.
DNA:n prepaid-liittymäasiakkaiden maksuton asiakaspalvelunumero on 0800 412 582.
Näkyy harmautettuna.
Se toimi. En edes muista, milloin olin laittanut hallintanumeron, mutta se oli siellä ja ohjeesi pelitti. Nyt pääsen paljon paremmin testaamaan GPS trackeriä (TKStar).
Ostin tokmannista 19,90€ DataPrepaidin, jonka aktivoin laturi.dna.fi
Netti ei toimi mokkulassa? Laturi ilmoittaa, että " Liittymälläsi on aktivoimaton paketti", jota ei selvästi voi aktivoida.
Myöskään nytten laturista ei voi ostaa dataprepaidiin nettiä?? Milloin toimisi? Elinkeinoni on opinnot internetissä??
Mitä minun Prepaid-liittymässäni on tällä hetkellä varaa puhua!!!?????
joku mies puhuu napsauttamalla tätä ja napsauttamalla sitä .... sitten hän sanoo, että sinulla on raja täynnä blabla...
Tarkistin, saldo on yli 40 euroa...
miksi niin???
Palauttakaa ihmeessä se takaisin. Kiitos!
Reippaasti yli vuosi on tuostakin lupailusta jo mennyt. Tuli kesä ja syksy, talvikin ja kevät, ja nyt jo kesä 2021..
Sitaatti:
"Kuten jo aiemmin jouduimme kertomaan, ovat muutostyöt valitettavasti viivästyneet ja tämänhetkisen arvion mukaan prepaid-liittymien tiedot saadaan itsepalveluun kuluvan kesän (2020) aikana. Toivotaan, että tätä ei tarvitsisi enää kauaa odottaa. Pahoittelut tilanteen vuoksi aiheutuvasta harmista ja vaivasta.
DNA Ida S palveluasiantuntija
26 kes 2020"
Että mitäs se Dna jahkailee? Voisiko asiakkaiden etuakin huomioida? "Haloo... Dna? Kuuluuko...?!
tekstiviesti "SALDO" numeroon 14600
eipä se ainakaan palauta mitään tekstiviestiä saldotiedoilla. Jos ei tuo enää toimi, niin mikä tekstiviesti toimii. Huom. Nyt siis haussa tämä tekstiviesti tapa. Muut ei kelpaa erinäisistä syistä.
Kyseinen numeron on edelleen käytössä ja pitäisi kyllä toimia normaalisti. Ainakaan mitään yleistä vikaa ei ole ollut tiedossa tämän osalta. Kannattaa vielä kokeilla käynnistellä puhelinta uudelleen. Menevätkö viestit perille muille vastaanottajille puhelimesta?
En ole siirtämässä muutaman toisen operaattorin prepaittia. Siis lopetan ne ja otan toiselle operaattorille prepait liittymille, tässä tapauksessa kyselen dna:lta. Ts.voinko hallitsemieni prepait liittymien saldoa hallita, tarkastella henkilökohtaisesta puhelinliittymästä.
Minulle DNAssa väitettiin että Prepaid liittymä on sama kun latausliittymä. Ei ole. Ei voi puhua samana vuonnakaan.
Latausliittymä on voimassa 2 vuotta vaikka sitä ei lataisi tai käyttäisi ollenkaan. DNA Prepaid vain neljäsosa tuosta. Eli varakännyssä jokseenkin turhan päiväinen. Harmi että näin retkutettiin. mutta ei siinä mennyt kun vitonen. täytyy katsella jonkun muun operaattorin oikeata latausliittymää.
Lisäksi Latausliittymässä on kiinteä puhelinnumero, se on siis puhelinliittymä, mikä näkyy pääliittymän tavoin omilla sivuilla.
yms, yms. myös mobiilidatan käyttö on edullisempaa: korkeintaan noin 69 senttiä/vuorokausi.
Mikä on minimisumma, että tuon DNAn Prepaidin voi ladata ?
Ja miksi kummassa Prepaidin hallintasivuilla lukee "ei nettiyhteyttä" ja tyrkytetään ostamaan nettiaikaa vähintään 3 tunniksi.
Eikö tämäkään siis pitänyt paikkansa että vitosen aloituspaketissa olisi myös netti mikä kuluttaa kyllä saldoa euron per päivä ?
m.prepaid.dna -sivulla ei voi hallita tai muokata liittymää. Se teksti on harmaana.
Yleisesti prepaid-liittymistä puhutaan siis myös latausliittyminä, joten siltä osin olet saanut siis ihan oikeaa tietoa. Nykyään Latausliittymä-nimellä myydään ilmeisesti myös Elisalla liittymää joka on ns. tavallinen laskutusliittymä joka vain maksetaan etukäteen, tämä on siis voinut aiheuttaa sekaannuksen asiaan.
Kuten ketjussa onkin jo aikaisemmin kerrottu niin DNA:n prepaid-liittymän saldot tiedot saa siis seuraavista pakoista:
- Mobiilisivustolla m.prepaid.dna.fi tai DNA Prepaid -mobiilisovelluksen kautta
- Näppäilemällä puhelimeen komennon *100# ja SOITA-painike.
- Lähettämällä tekstiviestin SALDO numeroon 14600.
- Soittamalla Käyttöpalveluun 0800 412 582
Minimilataussumma on 5e. Lataaminen taas onnistuu seuraavissa kanavissa:- DNA Laturi -sivulla https://laturi.dna.fi/
- Otto-automaatilla
- R-Kioskilla
- Lataussetelillä (ostettavissa R-kioskeilta ja K-Kaupoista, ladattavissa myös Käyttöpalveluun soittamalla)
Ilmeisesti sinulla on siis käytössä DNA Super Prepaid, tässä on tosiaan oletuksena tiedonsiirto kotimaassa 0,99 €/vrk niiltä kalenterivuorokausilta, kun mobiilidataa käytetään. Tarkemmin tietoa liittymästä löytyy sivuiltamme https://kauppa4.dna.fi/Puhelimet-ja-liittym%C3%A4t/Prepaid/DNA-Super-Prepaid/p/UPRE00001.Jos sinulla on tarvetta laskutusliittymälle ns. varapuhelimeen niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme ja voidaan sitä kautta katsoa sopiva vaihtoehto sinulle, mikäli prepaid-liittymä ei tässä tarkoituksessa palvele oikein.
https://www.dna.fi/yhteystiedot
"Yleisesti prepaid-liittymistä on puhutaan siis myös latausliittyminä, joten siltä osin olet saanut siis ihan oikeaa tietoa. Nykyään Latausliittymä-nimellä myydään ilmeisesti myös Elisalla liittymää joka on ns. tavallinen laskutusliittymä joka vain maksetaan etukäteen, tämä on siis voinut aiheuttaa sekaannuksen asiaan."
Elisan Latausliittymä on rekisteröity prepaid , ei mikään laskutusliittymä. Siis se poikkeaa normaalista prepaidista vain siinä , että se on rekisteröity asiakkaalle ja sitä voi hallinnoida itsepalvelussa.
Mm. Elisa myy sekä latausliittymää että Prepaid liittymiä. Ne ei ole siis sama asia. ja eroavaisuuksia on monenlaista eikä vain siinä että se on rekisteröity ja voi näin ollen hallinnoida itsepalvelussa. Erovaisuudet kirjoitin edellä. se on kaksi vuotta voimassa, vaikka ei koskisi puhelimeen sormenpäälläänkään. DNA Prepaid vain puoli vuotta eli neljännes tuosta. Sekä mobiiliverkko on vähintään 30 senttiä per vuorokausi halvempaa. yms yms yms.
DNA myy Prepaid liittymää latausliittymänä. sitä se ei ole.
"Lieneekö teillä käytännön kokemusta latausliittymästä ?"
Kyllä semmoiset 15 vuotta ja tälläkin hetkellä minulla on Latausliittymä.
"Elisa myy sekä latausliittymää että Prepaid liittymiä."
Jep näin tekee.
Yleisesti ottaen liittymät jaetaan kahteen pääkategoriaan:
1. On jälkikäteen maksettavia (laskutettavia) liittymiä ja niitä kutsutaan yleisnimellä postpaid-liittymä. Juridisesti laskutus tarkoittaa luottokauppaa ja sellaisen liittymän voi saada vain , jos luottotiedot on kunnossa.
2. Sitten on etukäteen maksettavia liittymiä ja niitä kutsutaan yleisnimellä prepaid-liittymä. Juridisesti etukäteen maksu tarkoittaa käteiskauppaa ja silloin ei luottotiedoilla ole väliä.
Nuo mainitut ovat tyyppinimityksiä , ei tuotenimiä.
Kommentoin edellä , että Elisan Latausliittymä ei ole laskutettava eli kuuluu em. jälkimmäiseen kategoriaan.
Kummassakin kategoriassa on erilaisilla tuotenimillä tukko liittymiä , joiden ominaisuudet ja hinnat vaihtelevat. Niillä eroavaisuuksilla operaattorit kilpailevat keskenään.
Elisalla on vuosien varrella ollut useilla eri tuotenimillä tukko prepaid-tyypin liittymiä ja tälläkin hetkellä Prepaid-tuotenimellä ja sitten Latausliittymä-tuotenimellä. Tyypiltään ne ovat samanlaisia , mutta se on totta , että hinnoiltaan , voimassaoloajoiltaan , nettinopeuksiltaan jne. ne eroavat.
Siis ei sekoiteta liittymien tyyppejä ja tuotenimiä. Tarkoitin aiemmassa viestissäni noita tyyppinimiä enkä tuotenimiä.
On hankala viestintäjärjestlmä, kun lainausmahdollisuus puuttuu. Mutta yritetään.
Latauspaikat on tiedossa, kiitos.
Miksi mm. laturin verkkosivuilla ei ole kaikkia mahdollisuuksia, mitä esimerkiksi latausliittymän kännyllä kun menee DNA Prepaid -sovellukseen, niin siellä pystyy lataamaa nettiaikaa.
Nämä eri latauspaikat tarjoaa eri mahdollisuuksia. Ei sillä että asia olisi mitenkään ajankohtainen.
Kulutan tämän vitosen loppuun ja katselen sitten latausliittymää. Mikä palveli minua paremmin. Tällä DNA Prepaidilla tällaisenaan en tee yhtään mitään. Tutustuin kyllä tuohon DNA Super Prepaid liittymään ennen tilausta, kuten yleensä yritän ottaa selvää mitä tilaan. Kuitenkin puhelimessa asiakaspalvelija antoi ymmärtää että tämä on vastaavanlainen kun Elisan lautausliittymä. Tuo että tämä on voimassa vain puoli vuotta, tuli minulle kuitenkin puun takaa.
Minulla oli latausliittymäkin puolitoista vuotta käyttämättä.
"Jos sinulla on tarvetta laskutusliittymälle ns. varapuhelimeen niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme ja voidaan sitä kautta katsoa sopiva vaihtoehto sinulle, mikäli prepaid-liittymä ei tässä tarkoituksessa palvele oikein."
Minä en tarvitse toista laskutusliittymää, ainoastaan latausliittymän, mitä teillä ei ole tarjota.
Jumankere ku ne tietää mun sähköpostin ja nimen ja osoitteen ! Voishan kai kertoo saldon !Mut ku ei !?? Hyvästi prebaid! Olis ny kiva tietää saldo ?Ennen ku haastan koko paskan oikeuteen !!!??
huomasin pienen ongelman android 12 tekstisoftan kanssa eli kun lähetät saldo viestin 14600 numeroon niin se kysyy että muistetaanko asia koska maksullinen numero.Toi kaatuu jos valitsee että muista.Toi johtaa siihen ettei pysty käyttämään prepaidin 1€/pv nettiä,en ainakaan itse saanut toimimaan vaan piti ostaa 7pv datapaketti että sai netin toimimaan.
Sovelluksen rekisteröinnin voi poistaa Muut-toiminnon takaa löytyvän linkin "Poista sovellus käytöstä" kautta.
Tämän jälkeen ns. päivädata palaa jälleen käyttöön ja käyttäjä voi poistaa itse sovelluksen puhelimestaan.
Sovelluksen poistaminen poistaa myös mahdollisen sovelluksen kautta ostetun datapaketin käyttäjältä mikäli aikaa on vielä jäljellä. Tästä varoitetaan käyttäjää ennen poistoa.