Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mistä saan selville prepaid-liitymän saldon?

Hallussani on prepaid-liittymä ja en tiedä kuinka paljon saldoa on käytetty

Jallu Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei!

    DNA:n prepaid-asiakkaana käytössäsi on mobiilisivusto m.prepaid.dna.fi. Vielä helpompaa on ladata puhelimeesi DNA Prepaid -mobiilisovellus, jonka kautta sivuston käyttö on kaikkein yksinkertaisinta.

    Mobiilisivustolla voit:

    tarkistaa liittymäsi puhelinnumeron, saldon, liittymätyypin ja voimassaoloajan
    ostaa datapaketteja
    kytkeä turvaominaisuuden
    ladata lataussetelin
    vaihtaa liittymäsi kielen
    Mobiilisivuston käyttö on maksutonta. Liittymäsi saldo ei kulu, vaikka puhelimesi siirtää dataa ladatakseen m.prepaid.dna.fi -sivun.

    Sivuston käyttö
    Mobiilisivustoa käyttääksesi mene DNA:n prepaid-liittymää käyttävällä puhelimella tai tabletilla osoitteeseen m.prepaid.dna.fi. Varmista, ettet ole yhteydessä WiFi- tai WLAN-verkkoon, jolloin liittymäsi automaattinen tunnistaminen ei onnistu.

    Mikäli puhelimesi internet-selain käyttää välityspalvelinta (proxy), voit saada tekstiviestin, jossa sinua pyydetään tunnistautumaan. Toimi viestissä olevan ohjeen mukaisesti ja tunnistaudu antamalla puhelinnumerosi. Tekstiviestillä tunnistautumista edellyttävät muun muassa Nokian Asha-mallit.

    Tuetut puhelinmallit
    Mobiilisivun tulisi toimia ainakin puhelimilla, joissa on nykyaikainen Windows Phone, iOS, Android tai Symbian -käyttöjärjestelmä. Tällaisia puhelimia ovat muun muassa kaikki Nokian Lumia, Applen iPhone ja Samsungin Galaxy-mallit. Voit ladata mobiilisovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta.

    Asiointi DNA:n palveluissa puhelimilla, jotka eivät tue mobiilisivustoa
    Kaikki vanhemmat puhelimet eivät tue tietoturvan kannalta välttämättömiä tekniikoita, joten mobiilisivuston käyttö vanhemmilla puhelinmalleilla ei ehkä onnistu.

    Voit kuitenkin asioida muiden kanaviemme kautta:

    Saldon tarkistus: Lähetä tekstiviesti SALDO numeroon 14600
    Datapakettien osto: Mene osoitteeseen laturi.dna.fi
    Turvaominaisuuden kytkentä: Soita käyttöpalveluun 0800 412 582
    Lataussetelin syöttö: Soita käyttöpalveluun 0800 412 582
    Kielen vaihto: Soita käyttöpalveluun 0800 412 582

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei! Asun USA:ssa ja olen tulossa pariksi viikoksi Suomeen. Olen viimeksi kayttanyt prepaid-liittymaani joulun 2015 kieppeilla. Onko sama liittyma, sama numero edelleen kaytossani (vai mahdollisesti luovutettu jollekin toiselle)? Muistelen, etta joskus oli kuuden kuukauden 'raja'... Kiitos etukateen vastauksesta!!!

    TMM
  • Hei TTM!

    Prepaid-liittymä vanhenee n. 6 kk kuluessa ellei sille ladata tuona aikana lisää saldoa. Luultavasti iittymäsi on siis ehtinyt jo vanhenemaan ellet ole ladannut sille saldoa tämän vuoden aikana. Jos haluat varmistaa asian niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, kiitos

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Moi

    Minulla on pitkään käyttämättä ollut prepaid sim. Kun laitan sen puhelimeen se kysyy Pin.koodin ja hyväksyy sen, mutta sitten puhelin ilmoittaa ettei siinä ole simmiä. Voisiko olla, että se on tyhjä tai aika joka se on ollut käyttämättä on ollut niiin pitkä, ettei se enää toimi?

    Heikki
  • Hei Heikki!

    Prepaid-liittymä vanhenee n. 6 kk kuluessa jos sille ei ladata sinä aikana saldoa. On siis mahdollista että liittymä on jo vanhentunut tai SIM-kortti voi olla muuten vioittunut. Jos haluat tarkistaa asian niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • M.prepaid.dna.fi sivuston käytöstä, niin ei kyllä ole ilmainen sivusto... Olen aina käyttänyt Wlania. Välillä haluan kuitenkin tarkastella prepaidin saldoa, ihmettelin miten sitä kuluu niin nopeasti. Kuitenkin maksuerittelystä selvisi että datan käyttöön on kulunut jopa 3€, mikä voi johtua ainoastaan kyseisen sivun käytöstä. Harhaanjohtavaa mainostusta!

    Matti
  • Mobiilisivuston käyttö on maksutonta. Liittymäsi saldo ei kulu, vaikka puhelimesi siirtää dataa ladatakseen m.prepaid.dna.fi -sivun.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Onko prepaid kortin käyttö riistakameroissa estetty jotenkin, aiemmin minulla toimi, mutta ei enään ole toiminut aikoihin?

    Tapio
  • Hei Tapio!

    Millainen prepaid-liittymä sinulla oli siis käytössä? Milloin liittymä on viimeksi toiminut?

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei.
    Mulla käytössä ns BlindShell-puhelin joka näkövammaisille ja sokeille tarkoitettu Android - puhelin. Puhelin käyttää puhe-eleitä. Miten onnistuu tässä luurissa prepaidin saldon tarkistus? Puh ei ole nettiä mutta myöhemmin tuleva päivitys sen tuo.

    Tuija Kilkki
  • Hei Tuija!

    Prepaid-liittymän saldoa voit kysyä myös tekstiviestillä lähettämällä viestin SALDO numeroon 14600.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei
    Minulla on käytössä Super prepaid 4g .
    Miten sen saa vaihdettua esim rajaton prepaidiin ? Pitääkö siihen hakea uusi aloitus paketti vai miten ?

    Markku
  • Hei Markku!

    Valitettavasti prepaid-liittymille ei ole mahdollista tehdä liittymätyypin muutoksia samaan tapaan kuin laskutusliittymille, joten jos haluat vaihtaa nykyisen prepaid-liittymäsi toiseen niin tulee sinun ostaa kokonaan uusi liittymä.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Mitä ihmettä, miksi en saa vastausta prepaid saldo kyselyyni ja m.prepaid.dna.fi sanoo ettei liittymäni ole aktiivinen. Kuitenkin juuri tänään viimeksi soitin sillä?

    Taisto
  • Hei Taisto!

    Kannattaa ihan ensin testata laitteen uudelleen käynnistämistä. Jos mahdollista niin SIM-korttia voi myös testata toisessa laitteessa. Milloin olet viimeksi ladannut liittymällesi saldoa?

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Prepaid saldon voit myös tarkistaa viesti koodilla tähti 100 ruutu ja lähetä ja sillon tulee näyttöön paljonko on jäljellä saldoa JA kuinka kauan liittymä on voimassa,tämä on helpoin tapa ja nopein saada saldo selville.
    Kumma homma että TÄTÄ ei kukaan mukamas tiedä??

    Tessu
  • Miten voi tarkistaa salodon liittymästä jolla ei pääse lähettämään tekstiviestiä tai surffaamaan osoitteeseen? Eli mulla on esim. mökillä ohjaamassa ilmalämpöpumppua tällainen liittymä ja olisi kiva jos saldon näkisi jotenkin...

    Timo
  • Voikos siitä ottaa korttia toiseen puhelimeen ja sillä lähettää kyselyn?
    Empä itekkää muuta keksis...

    Tessu
  • Toki kaikki on mahdollista, mutta se vähän syö tuota etäkäytön ideaa, jos pitää matkustaa fyysisesti paikanpäälle smile Toinen käyttökohde on mulla vastaavalla prepaidillä auton webaston etäohjaus ja sekin värkki on sen verran syvällä auton rakenteissa, ettei sitä ihan pienestä tee mieli ottaa pois sad

    no pitänee etsiä siihen sitten joku sellaisen operaattorin liitymä joka olisi kk-maksultaan edullinen ja jotenkin "etäkäytettävissä"

    Timo
  • Hieman se risoo muakin kun ihan normi kännykän kuukausimaksut on DNA.lla nyt 2,50e/kk kun ennen oli 0,67snt/kk että siitä hyvästä saan maksaa että puhelin vaan on..
    Kohta käy samoin kuten kävi lankapuhelimissa että liittymien perusmaksut on SIKAMAISIA!! eikä moni vanhus ostele mitään älypuhelimia ,niille riittää se kestävä vanha Nokian kännykkä pitkäkestosella akulla!
    Kummaa pakkosyöttöä on tää nykyaika,jos otat jonkun niin pitää ottaa sitäkin mitä ei tarvitse ihme homma.

    Tessu
  • Hei Minun prepaid liittymä että saldo 25,00e ei riitä kun käytän 179000
    maksullisia tekstiviestejä Mikä on maksu jotta voin käyttää prepaid;ia
    Kemi 13.1-17
    Sulo Impiö Isoahonk.16

    Sulo Impiö
  • En saanut vastausta kysymyksee!
    Sulo Impiö

    Sulo Impiö
  • Prepaid liittymä n:179000 viestit ei toimi kun saldo 25,00e Millä saldomäärällä ne toimii
    Sulo Impiö Isoahonk.l6 Kemi

    Sulo Impiö
  • Hei Sulo!

    Palvelunumeroiden osalta minimisaldo riippuu täysin käyttämästäsi palvelusta, joten tarvittavaa minimisaldoa emme DNA:n puolelta pysty arvioimaan.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mistä näen onko datapaketti voimassa?
    "tarkistaa liittymäsi puhelinnumeron, saldon, liittymätyypin ja voimassaoloajan

    ostaa datapaketteja"
    Yllämainittu voimassaoloaika lienee liittymän voimassaolo. Haluan tietää onko datapaketti olemassa ja voimassa vai onko data perushinnoittelussa.
    Kysyn tätä, koska ostin datapaketin eilen. Pari tuntia sen jälkeen tuli viesti "liittymällesi on kytketty perusdatahinnoittelu". Haluan selvittää, menikö lataus pieleen ja jos niin mistä syystä se meni pieleen. Vai oliko saapunut viesti edelliseen datapakettiin liittyvä "aiheeton viesti"?
    mikko
  • Datapakettien tarkastelu onnistuu laitteen omalla selaimella osoitteessa m.prepaid.dna.fi ja datapaketteja voi myös ladata käyttämällä DNA Prepaid -sovellusta joka löytyy mobiililaitteen sovelluskaupasta
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hyvä. Kokeilen tuota. kiitoksia.
    m

    PS Yleisohjeissa lukee

    "Mobiilisivustolla voit 

    ... 


    ostaa datapaketteja
     ...
    "
    Siinä voisi olla "ostaa ja tarkastella datapaketteja" kun sillä kerran voi myös tarkastella datapaketin voimassaoloa, päättymistä jne.


    mikko
  • Hei
    Voinko saada jostain selville dataprepaidin liittymänumeron?Paketti hukassa, kortti muualla, tiedossa viitenumero jolla ladattu laturin kautta.
    Tauno
  • Minulla se ainakin näkyy viestikentässä ("DNA Laturi 041708xxxx") kun haen pankin tapahtumista viitenumerolla sen maksun.
    m

    mikko
  • Danskessa ei löydy kuin viitenumero 71......
    Tauno
  • Hei Tauno,

    menemällä sivulle m.prepaid.dna.fi kyseisellä laitteella jossa sim-kortti on käytössä, näyttää sivu liittymän numeron.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Tämä ei toimi:
    Saldon tarkistus: Lähetä tekstiviesti SALDO numeroon 14000
    Tässä oikea tapa saada saldo DNA Prepaid numerolla ilman viivettä ja virheilmoituksia:
    Näppäile: *100# ja soita.

    Miksi nämä ohjeet puuttuvat?

    Ei mainoksia eikä tarjouksia! Kiitos
    Mario Hakulinen, Mikkeli
  • Hei. Dataprepaidista kysyisin. Voiko ladata uuden paketin ennen vanhan päättymistä siten että se aktivoituu kun vanha loppuu ?
    Jussi
  • Hei Jussi! Datan käyttöaikana tehty uusi datamääräpohjainen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan.
    Jos lataat "aikaa", niin voit ladata varastoon yhden paketin odottamaan, se tulee käyttöön kun vanha paketti loppuu.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Eli siis jos lataan kuukauden rajatonta käyttöä niin se aktivoituu kun nykyinen loppuu?
    Jussi
  • Eipäs jäänyt uusi paketti odottamaan, vaan se otettiin käyttöön heti vanhan paketin ajan umpeuduttua, vaikka vanhasta oli yli 10Gt dataa jäljellä.
    J
  • Vasta muuten täältä palstalta löysin tuon *100# soita. Se toimii todella nopeasti. Miksi siit ä ei tiedoteta käyttäjille laajemmin ?
    Martti Salomaa
  • Pohdin myös samaa kuin Tessu. MInulla oli kanssa Dna Onni liittymän kk maksu 0,67 € ja nyt se on pari kuukautta 2,90 ja kesäkuun alusta 4,90€. Toisin sanoen  

    623 % hinnankorotus. Tämä kaikki alle puolen vuoden sisällä.


    Martti Salomaa
  • Dna prepaidin saldon ja voimassaolon saa myös selville soittamalla +358800412582, ilmainen. Siellä voi myös ladata R-kioskilta ostetun lataussetelin.
    Asiakaspalvelu voisi myös kertoa tämän eikä aina tuputtaa käyttämään nettiä.

    DNA prepaid käyttäjä
  • sitä juuri ihmetteln että asiakaspalvelu ei kerro asiakkaalle tietoa. Mutta syy lienee siinä että kun opertaattoreilla on hinnat samat, niin nyt koitetaan saada prepaid-käyttäjiä liittymien käyttäjiksi. DNA ehkä tietoisesti rakentaa mielikuvaa että prepaid- littymä on hankala, koska on vaikea ymmärtää miksi tieustelu SALDO numeroon 14000 ei toimi.
    Martti Salomaa
  • Ida T,
    avaatko ystävällisesti tämän lauseesi merkitystä: "Datan käyttöaikana tehty uusi datamääräpohjainen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan."

    Kaikki ostamasi data on käytettävä 3kk aikana, tai menetät käyttämättä jääneen datan. Ei auta, vaikka ostaisit uuden paketin ennen määräajan umpeutumista.
    J
  • Tänään kello 22 helmikuun viimeisenä päivänä 2017 toimi saldotarkistukset viestinumeroissa 14000 ja 14600. Nopein ja kätevin on kuitenkin *100# soita,koska se tulee automaattisesti näytölle ja kertoo myös voimassaoloajan.
    Martti Salomaa
  • Tänään(1.3.17) klo 15 viesti SALDO numeroon 14000 toimii. Näyttää myös voimassaoloajan.
    Martti Salomaa
  • Numeroon 14600 toimii myös, mutta vastaus ei kerro voimassaoloaikaa.
    Martti Salomaa
  • J nopein edelleen *100# soita. Toimii edelleen ja kertoo voimassaoloajan.
    Martti Salomaa
  • Hei J! Löydät Dataprepaidin käytöstä ja lataamisesta tietoa käyttöohjeesta.

    Ohjeista kohta 5.4; DNA Dataprepaidin osalta liittymässä oleva datamäärä tai aika on käytettävissä myyntipakkauksessa merkityn ajan. Datan käyttöaikana tehty uusi datamääräpohjainen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan. Muussa tapauksessa käyttämättä jäänyt vanhentunut datamäärä poistetaan. Ehtojen kohdassa ”8.Palvelun voimassaolo” on kuvattu käytön rajoittaminen ja päättyminen.

    Dataprepaidiin voi siis tehdä datamääräpohjainen latauksen, esim. 10 Gt/90 päivää: 19,90 €. Tälläinen lataus lisää jäljelle jääneen datamäärän voimassaoloa uuden datapaketin voimassaolon mukaan.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kiitos Ida T,
    Tuota selkeämmin sitä ei voi sanoa. Minun pitää sitten ottaa yhteyttä uudelleen asiakaspalveluun, joka on asiasta aivan eri mieltä.
    J
  • Kuinka tarkistan dataprepaidin saldon?
    Käytössä mokkula ja pc eli en voi soittaa tai lähettää viestiä.
    Brian
  • Hei Brian! Vaikka kyseessä onkin mobiilisivusto, voit tarkastella dataprepaid -liittymäsi saldon normaalisti myös tietokoneella osoitteessa m.prepaid.dna.fi
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kun soitan Käyttöpalveluun ladatakseni lataussetelin, kännyn näyttöön tulee ilmoitus Puhelu ei ole sallittu. Lataus ei onnistu USSD viestilläkään, tulee viesti Tunnistamaton palaute

    Saldokysely SALDO 14000 toimii, saldoa oli jäljellä 0,25 EUR kun yritin latausta.
    Asko
  • Hei Asko!

    Jos käyttöpalvelun numeroon 0800 412 582 soittaminen ei onnistuu niin voit ladata latausseteli myös Laturin kautta Latausseteli -välilehdellä. Jos tämäkään en onnistu niin suosittelen olemaan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme selvittää ongelmaa tarkemmin, kiitos.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Väheneekö saldo kun tiedustelen *100#.puheaikaa?
    Antti
  • Hei Antti!

    Kyselystä ei veloiteta mitään. Saldon voit tarkastaa maksuttomasti myös mobiilisivustolla tai DNA Prepaid -mobiilisovelluksella. Android versio löytyy täältä ja iOS versio täältä.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Vastasitte Brianille 24 pv sitten, että "Vaikka kyseessä onkin mobiilisivusto, voit tarkastella dataprepaid -liittymäsi saldon normaalisti myös tietokoneella osoitteessa m.prepaid.dna.fi". Tieto ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Yritin äsken useampaan kertaan, tuloksena aina teksti "liittymää ei tunnistettu" - siis sitä liittymää, johon teiltä kuitenkin tuli niitä tunnistautumislinkkejä. Pitkän linkin kirjoittaminen tietokoneelle puhelimen pieneltä näyttöruudulta on tosi hankalaa, näyttö kerkiää pimetä kahteen kertaan naputtelu-urakan aikana. Kaikilla meillä ei nähkääs ole - eikä tule - ns. älypuhelinta.

    Olisi mukavaa, jos uusisitte tämän kysymys-vastaus-palstan niin, että tuoreimmat olisivat ensin niin ei tarvitsisi rullata sivun loppuun saakka.
     


    Ystävällisin terveisin
  • Olen rekisteröinyt prepaid liittymäni oma dna palvelussa. Uudessa minun palvelussa rekiströity prepaid ei näy. Prepaid on tietoturvalaitteessa, jolla ei voi tehdä saldokyselyä. Miten saan rekisteröimäni prepaid liittymän saldotiedon, viimeisen voimassaolopäivän sekä puk-koodin selvitettyä?
    Ripa
  • Hei Ripa!

    Jos et löydä kaipaamiasia tietoja Minun palvelustani, saat nämä tarvittaessa asiakaspalvelustamme. Näppärimmin saat yhteyden asiakaspalveluun joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • hei.
    miksi saldo loppui vaikka en ole puhunut sekunttiakaan. oli 16 euroa saldoa.liittymä dna super prepaid.
    aarre lampinen
  • Hei Aarre!
    Prepaid-liittymän saldo ei kulu itsestään, vaan saldolta veloitetaan aina jotakin tapahtumia. Jos olet esimerkiksi käyttänyt mobiilidataa, veloitetaan tästä hinnaston mukainen päiväveloitus.
    Tarkemmin saldon kulumista voidaan tarkistaa, jos olet yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Samoin kävi mullakin saldo loppu,vaikka ei sekuntiakaan puhunut.Aarre sosittelen liittymän vaihtoa.

    keijo leskinen
  • Saako vanhentunutta liittymää päälle dna n kautta vaiko haettava uusi kortti?
    jukka tuomisto
  • Hei Jukka,

    vanhentunutta prepaid-liittymää emme ikävä kyllä voi enää palauttaa joten sinun tulee hakea uusi kortti.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Sain lahjaksi 1Gt dataprepaidin joka on voimassa 6kk.
    Kortti on riistakamerassa. Jäljellä olevaa dataa en kai pysty tarkistamaan ilman kortin käyttämistä esim. kännykässä? Data on riittänyt jo kohta tuon 6kk joka on nyt umpeutumassa. Ajattelin ladata lisäaikaa, mutta vaihtoehdot ovat riistakamerakäyttöön aika/maksu-suhteessa kohtuuttomat. Lisäaikaa saa vain 3 kk ja hinta on ylimitoitettu käyttöön nähden. Aikaisempi 1 Gt on riittänyt 6kk ja nyt pitäisi ostaa 3kk parilla kympillä.
    Eikö tosiaankaan lisäaikaa pysty ostamaa vähemmällä datamäärällä pidemmäksi ajaksi?
    Riistakamerat ovat hurjaa vauhtia yleistymässä esim. mökkien valvontakäytössä.
    Hannu
  • Hei Hannu!

    Ainoastaan rekisteröidyn prepaid-liittymän saldon voi tarkistaa ns. etänä Minun palvelustani.

    DNA Dataprepaidille ei voi ladata lainkaan saldoa vaan ladattavissa ovat ainoastaan seuraavat datapaketit:
    •  30 vrk rajatonta käyttöä 19,90 e
    • 7 vrk rajatonta käyttöä 7,90 e
    • 10 Gt / 90 päivää käyttöä 19,90 e 
    • 30 Gt / 90 päivää käyttöä 29,90 e
    Datapaketin voi ladata seuraavissa kanavissa:
    • Laturi (laturi.dna.fi)
    • R-Kioski
    • Lataussetelit
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • miten saan tietää tämän hetkisen summan puhelin laskustani . käytössä normaali liittymä
    tuocco
  • Hei tuocco!

    Laskutusliittymän avoimet laskut ja kuluvan laskutuskauden saldon näet itsepalvelusta.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Mulla on kanssa ongelma jossa dna prepaid näkyi aiemmin, kun olin asianmukaisesti antanut tiedot. Nyt ei näy.
    Puhelimen käyttökin maksoi ensin 0,67 euron kk-maksu nousi 2.90 ja lähes välittömästi 4,90 . Moninkertainen hinnankorotus yht äkkiä.
    Martti Salomaa
  • Hei Martti!

    Tarkoitatko nyt siis ettet näe rekisteröidyn DNA Prepaid -liittymäsi tietoja DNA Minun palveluni -sivustolla? Tämä on tietoinen ominaisuus tällä hetkellä, valitettavasti vanhoja prepaid -liittymiä ei ole itsepalvelussa ainakaan toistaiseksi
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Saako rebait liittymään saman numeron jos kortti katoaa tai muuten turmeltuu.
    Urpo Yli-Njiikilä
  • Kyllä, prepaid liittymä tulee kuitenkin ensin rekisteröidä DNA Minun palveluni -sivustolla
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei,
    Miten saan siirrettyä rekisteröidystä prepaid-liittymästäni muutaman euron saldon takaisin itselle tai toiseen rekisteröityyn prepaid-liittymääni?

    Kaisa
  • Moi, olen ostanut muutama päivän sitten DNA SUPER PREPAID R- kioskista. Olen laittanut SIM- kortti puhelimeen. Olen tarkistanut saldo- 6,90. En soittanut, eikä lähttänyt viestiä mihinkään. Tänään olen tarkistanut saldo- 0,00. Missä on minun rahaa???????
    Inna Gavrilova
  • Hei Inna!

    Onko puhelimessa datayhteys käytössä? Olisiko tämä voinut kuluttaa liittymän aloitussaldon? Datan käytöstä ilman erillistä datapakettia veloitetaan 1,916 e/vrk.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kohta ois halvempaa käyttää entisajan lankaliittymää kuin nykyajan sovelluksia,maksa sitä maksa tätä koodaa sitä sun tätä ja kun akku loppuu tai sähköt talosta menee niin hommat on siinä.
    Vielä moni katuu lankapuhelimien poistoa,ainut mikä sen pimensi oli linjavika,nyt tarvitaan kaikenmoista pakettia jokaiseen hommaan mitään et tee ilman operaattorien suostumusta!
    Hinnat kohta matkapuhelimissa samat /kk kuin entisaikaan
    Tessu
  • Kuinka prepaid-liittymän saldon saa selville tietokoneen selaimelta? Saahan siihen sillä saldoa ostettuakin, joten kaiketi myös ajankohtaisen saldon - mutta mistä?
    Kim Pettersson
  • DNA Ida S. Onko dataliikenne oletuksena päällä Super Prepaid liittymissä? Jos on taikka ei, olisi sinun tullut kertoa se "sivuseikka" vastauksessasi - ja onpa "ovela" tapa nollata asiakkaalta saldot. Näin menetteli esim. Tele Finland (nyk. Telia) oletusarvoisesti liittymillään (prepaidien kohdalta heillä ei tietoa). On totaalisen itsestäänselvää ettei milloinkaan dataliikenne saa olla oletuksena päällä, vaan että se on laitettava itse päälle, ja mieluiten vielä erikseen aktivoitava. Siten ei tule "tahattomia" varkauksia.
    Kim Pettersson
  • Oletko kokeillut tarkistaa saldon prepaid-sivustolla http://m.prepaid.dna.fi/

    Mikäli et käytä kyseisen liittymän internet-yhteyttä, valitse "tunnistaudu tekstiviestillä" ja seuraa ohjeita.

    Käsittääkseni saldon pitäisi näkyä myös Minun Palveluni-sivustolta https://minunpalveluni.dna.fi/ jos luo tunnuksen tuonne ja rekisteröi prepaid-liittymänsä.

    Yksi pieni ongelma tässäkin on. Dna:lla on neljä erilaista prepaid-liittymätyyppiä. Missään ei kerrota, minkä prepaid-liittymän voi rekisteröidä ja mitä taas ei voi rekisteröidä. Joten ei muuta kuin kokeilemaan, onko oma prepaid sopiva vai ei.

    Tiedonsiirto on oletuksena päällä Super Prepaid-liittymissä. Jos tiedonsiirtoa ei halua käytää, se pitää poistaa puhelimen asetuksista.

    Dna:n prepaid-liittymien saldoja ei voi siirtää liittymästä toiseen. Suomessa yksikään operaattori ei tarjoa tällaista mahdollisuutta.

    Toiminne kuulostaa kyllä kätevälle ja jotkut saksalaiset operaattorit sitä tarjoavatkin. Sitä tosin vähän hämmästelen, eikö tällainen palvelu johda ongelmiin liittymäsaldojen näpistelyn myötä?
    irritus
  • Pakko taas ihmetellä teidän touhuja. Minulla on siis kakkospuhelimessa DNA Super Prepaid ja nyt äsken sain viestin, että saldoa siinä on jäljellä alle 5€. Toukokuun lopussa saldoa oli vielä vajaa 15€. Tämä on mielenkiintoista, koska en ole kesäkuussa käyttänyt koko puhelinta. Ja EI, mobiilidata EI ole koskaan ollut puhelimessani päällä, koska käytän liittymääni vain puheluiden soittamiseen..Kysymys kuuluukin: Miten tämä on mahdollista?
    Hämmentynyt asiakas
  • Olen rekisteröinyt kaksi prepaid data liittymää, mutta molempien saldo näyttää nolla. Toisen pääsen tarkistamaan m.prepaid.dna.fi sivuilta, mutta toinen on autossa ja olisi hyvä jos näkyisi tuolla Minun "palveluni" sivuilla. Miksi saldo ei päivity?
    PetriP
  • Data Prepaid liittymään voi ladata ainoastaan dataa, ei saldoa, joten näiden liittymien saldon tuleekin olla nolla.

    Tosin, eikö Minun Palveluissani sitten näy käytettävissä olevan datan määrä? Tuo on kyllä iso puute, sillä harvaan autoon pystyyn asentamaan VPN-yhteyttä, jotta m.prepaid.dna.fi pääsisi käsiksi.
    irritus
  • Inna Gavrilovaja ja Hämmentynyt asiakas, Dna on muuttanut, eli käytännössä nostanut tiedonsiirron hintaa Super Prepaid-liittymissä kesäkuusta alkaen.

    Varmistakaa toistamiseen, että tiedonsiirto on todellakin ehdottomasti suljettu pois käytöstä puhelimistanne. Dna veloittaa nykyään 0,99 €/vrk pelkästä aukiolevasta tiedonsiirtoyhteydestä, vaikka dataa ei siirtäisi tavuakaan.

    Lue myös viestiketju saldo häviää.



    irritus
  • Jos lähetän viestin numeroon 14000 SALDO niin se sano että viestiä ei ole lähetety
    Kaim
  • Moi,

    Ostin lapselleni yksinkertaisen rannekellopuhelimen, jolla ei voi soitella ja tekstailla saldonumeroihin (eikä vastaanottaa tekstareita). Pystynkö jotenkin tarkistamaan Super Prepaid -liittymän saldon vaihtamatta SIM-korttia toiseen puhelimeen?
    Tuomas Kujala
  • Hei Tuomas!  Rekisteröidyn prepaid-liittymän saldon voi tarkistaa ns. etänä Minun palvelustani.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Oma asiani korjaantui sillä, että käynnistin puhelimeni uudestan. Pitää näköjään tulevaisuudessa käynnistää laite päivittäin, ihan vain varmuuden varalta, jos keksitte taas jonkun uuden tavan lypsää ihmisiltä rahaa. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että menetin tässä farssissa 10€. Onnekseni ei ollut paljon enempää saldoa. Tietääpähän tästä lähtien, etta lataa vain pikkusummia kortille, jos nyt ylipäätään enää käyttää teidän firman palveluita ollenkaan. On nimittäin vielä hyvin muistissa IP-palveluviesti sekoilutkin..
    Hämmentynyt asiakas
  • Eikös sitä datan määrää vois saada näkyviin myös webbisivuille (minun palveluni)? Nyt näkyy nyt vain m.prepaid.dna.fi sivustolla, minne autosta tai muistakaan tyhmemmistä laitteista ei pääse käsiksi.
    PetriP
  • Hei Petri!

    Jos kyseessä on rekisteröity prepaid liittymä, voit tarkastaa liittymän saldon itsepalvelusta.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Kyseessä on rekisteröity prepaid liittymä ja isepalvelu näyttää sivuillaan 0,00 Gt, vaikka dataa on vielä jäljellä. Olisi kiva päästä näkemään datan määrä myös tuolla itsepalvelun sivuilla eikä vain tekstivietsillä tai m.prepaid.dna.fi sivuilla.
    PetriP
  • Sama ongelma kuin PetriP kirjoitti. Minun palveluni näyttää dataprepaidin saldoksi 0,00 Gt, vaikka juuri on saldoa lisää ladannut. Näin on ollut jo pitkään. Saman teki toisen dataprepaid liittymän kanssa. Tässä viestiketjussa palveluneuvoja antavat monia ohjeita saldon tarkistamiseksi. Myös viitataan tähän 'minun palveluuni'.  Samoin, jos selaimen kautta yrittää tarkistaa, tulee ilmoitus: liittymää ei tunnistettu, tämän jälkeen pyydetään lähettämään tekstiviesti ja paluuviestinä pitäisi avautua linkki jonnekin, mutta vaan ei avaudu...  Kaiken tämän jälkeen on epäselvää, mikä dataprepaid liittymän saldo on.Timpa
    Timo Niemi
  • Tämä on tiedossa oleva ominaisuus, DNA Minun palveluni -sivustolla ei näy liittymälle ladatut datapaketit, tämän tiedon saa m.prepaid.dna.fi mobiilisivulta
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Onko tiedossa oleva ominaisuus vai vika, että nettisivulla tehdyn prepaid-liittymän rekisteröinnin jälkeen sitä ei minun palveluni sivuilla näy liittymälistalla?

    Tänään rekisteröin liittymän jokin aika sitten, eikä se minun palveluissa näy.
    Jn
  • Hei Jn!

    Jos liittymä ei jostain syystä näy itsepalvelussa niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että voimme tarkistaa onko liittymän rekisteröinti mennyt varmasti läpi, kiitos.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei! Tilasin DNA Super Prepaidiin 30vrk rajoittamattoman datapaketin. Nyt kun katson datapakettejani m.prepaid.dna.fi sivustolta, tilaamani datapaketti on "Varastossa". Mitä tämä tarkoittaa? Mitään aiempia paketteja liittymässäni ei ole? Onko tuo 30vrk rajoittamaton datapaketti nyt siis käytössä vai ei (varastossa)? Vai pitääkö minun ensin käyttää jäljellä oleva saldo "ryöstöhinnalla" loppuun ennen kuin tilaamani 30vrk paketti on käytössä?
    Simo
  • Hei Simo!

    Olehan jo siis aktivoinut liittymän käyttöön? Jos liittymältä on lähtenyt jo yksi 0,99 e/vrk veloitus tiedonsiirrosta niin ostamasi datapaketti astuu voimaan vasta kun vuorokausi vaihtuu ja liittymällä ei siis ole mitään jo olemassa olevaa pakettia aktiviisena.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Latasin prepaidiin datapaketin kun edellistä pakettia oli vielä paripäivää voimassa. Parinpäivän jälkeen vanhan paketin loppuessa ja uuden kytkeytyessä päälle (?) tuli viesti "liittymällesi on kytketty perusdatahinnoittelu". Muistaakseni sama juttu käsi viimeksi. Onko tämä normaalia. Tuo aiheeton (?) viesti aiheuttaa turhia sydämentykytyksiä ja hermoromahduksia.

    mikko
  • Hei Mikko!

    Käytännössä vanha datapaketti aina poistuu ja tuosta tulee ilmoitus, jonka jälkeen uusi datapaketti astuu voimaan.

    Tämä ei toki alkuperäistä ongelmaa suoraan korjaa, mutta jos lataat puhelimeesi DNA Prepaid -sovelluksen laitteen sovelluskaupasta niin voit ladata datapaketteja suoraan sovelluksen kautta, samalla tämä päiväveloitus vain poistuu.

    Ja jos haluat palata takaisin päiväveloitukseen, tulee liittymän rekisteröinti vain poistaa sovelluksen asetuksien kautta ennen sovelluksen poistamista, pelkkä sovelluksen poistaminen ei tätä tee
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • pasa firma koko dna tolkuttomat hinnat prepaidilla eikä saa rinnakkais
    simiä.
    aarre lampinen
  • >>samalla tämä päiväveloitus vain poistuu

    Iiro, voitko vielä täsmentää, mikä "päiväveloitus". Eli kun lataan uuden 30vrk paketin valmiiksi niin meneekö vanhan paketin vaihtuessa uuteen joku päiväveloitus?
    m

    mikko
  • Hei,Onko olemassa pidempiä datapaketteja kuin 30 vrk?
    Sami
  • Hei Sami!

    Tätä 30 vrk pakettia pidempiaikaisia datapaketteja ei valitettavasti ole saatavilla.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • se on moi nyt ei tarvi dna datapakettia 10 euroa kk 1gb kun moilla
    saa 4gb 6 eurolla.
    kun ei se väisänen tuotua sitä rinnakkais simiäkään.
    aarre lampinen
  • Sama juttu kuin Simolla!!! ei! Tilasin DNA Super Prepaidiin 30vrk rajoittamattoman datapaketin. Nyt kun katson datapakettejani m.prepaid.dna.fi sivustolta, tilaamani datapaketti on "Varastossa". Mitä tämä tarkoittaa? Mitään aiempia paketteja liittymässäni ei ole? Onko tuo 30vrk rajoittamaton datapaketti nyt siis käytössä vai ei (varastossa)? Vai pitääkö minun ensin käyttää jäljellä oleva saldo "ryöstöhinnalla" loppuun ennen kuin tilaamani 30vrk paketti on käytössä?

    Kuinka saan tämän datapaketin käyttööni??? nyt maksellut niitä vuorokausimaksuja?!?! Kun luulin että sitten aktivoituisi.
    Petri Nousiainen
  • Siis 30vrk/1G, paketin, mutta kuitenkin.
    Petri Nousiainen
  • Jos olet ladannut liittymällesi datapaketin, eikä liittymällä ole jo ennestään datapakettia niin varastossa oleva datapaketti astuu voimaan kun nykyinen aktiivinen datayhteys on päättynyt. Jos paketti ei automaattisesti astu käyttöön, nappaa vain mobiilidata hetkeksi pois päältä.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Miksi ei ole sitten toiminut kuten mainitsit. Nyt pariin otteeseen ostanut tuon päiväpaketin.

    DNA-tili/Omat datapaketit kohdassa seuraavaa:
    Aktiivinen paketti:
    Datapaketti sovelluksesta
    Varastossa:
    1Gt 30 vrk

    Liittymälle ei voi tilata lisää paketteja.

    -P-
    Petri Nousiainen
  • Tuon mukaan sinulla on jo käytössäsi datapaketti sovelluksesta, oletko siis ladannut liittymälle datapaketin DNA Prepaid sovelluksella?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kyllä olen, mutta sovelluksen pääsivulla näyttää nyt että Yhteys päällä vain 1 tinti ja 19minuuttia, oik yläkulmasta kun avaan saldo ja ostohistorian niin paketti ei näy siellä, ainoastaan nuo 1päivän paketit??!?! Kun avaan samasta valikosta DNA-tilini ja sieltä  omat datapaketit nin on tuo edellisessä viestissä mainittu teksti.  Mihin se 30vrk paketti on sitten kadonnut...  ?? hmmppff..

    Petri Nousiainen
  • Eli silloin käytössäsi on sovelluksen kautta ladattu datapaketti, eikä liittymä käytä päiväkohtaista veloitusta. Varastossa olevat datapaketit astuvat voimaan kun nykyinen paketti on käytetty loppuun.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • en tarvi enää näitä uusia vastauksia se on moi nyt.
    aarre lampinen
  • Hei, jos liittymän voimmalaomoaika loppui reilenn8h sittrn voinko ladata siihen vielä saldoa?
    En tiedä
  • Hei!

    Oliko kyse tarkemmin mistä prepaid-liittymästä?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Enxkuy oo varma mitä liittymiä on?
    En tiedä
  • DNA Super Prepaid ja DNA Prepaid -liittymät on mahdollista saada käyttöön vielä 14 päivän ajan umpeutumisestaan. DNA Rajaton Prepaidin kohdalla aika on kaksi kuukautta. Joten mikäli liittymäsi voimassaoloaika on vasta eilen umpeutunut niin lataaminen pitäisi kyllä vielä onnistua.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Saldopalvelu kertoo prepaid-liittymäni saldoksi 37,37€ ja liittymän voimassaoloaika 10.07.2018. Yrittäessäni saada tekstiviestinä rekisteritietoja 16258, niin tulee viesti numerosta 14008: liittymäsi saldo ei ole riittävä. Mihin tuo ilmoitettu saldo katoaa? Muut operaattorit veloittaa samasta palvelusta 2-6€/ vastaanotettu tieto, DNA on
    Hessu -48
  • Yleinen ongelma, ja nyt itsellä. Prepaid Sim ja numero hukassa/ei mukana. Saldo 0. Asiakaspalvelu jo kiinni ja oikeastaan vain mokkula mistä ei voi soittaa mutta lähettää sms kyllä. SALDO kyselyllä 14000 numeroon ei anna puhelinnumeroa. Yritä sitten ladata saldoa tai datapakettia. Mahdotonta. Mitä tehdä?

    Ehdotus, kuinka DNAn palvelu helposti voisi parantaa:
    Lisää 14000 numeroon komento esim OMA / TIEDOT joka vastaa lähettäen liittymän tiedot. Ja lisäätte laturi.dna.fi:hin mahdollisuus syöttää myös sim kortin sarjanumero numeron sijasta, esim. klikkaamalla pieni "numeroni on hukassa" linkki. Näin helpottaisitte lukuisten ihmisten elämä suunnattomasti eikä kukaan tarvii enää tätä ongelmaa soitella as.palv.:uun tai jäädä pulassa.

    T
    TF
  • Avaa internet-yhteys ja kokeile, pääsetkö saldottomalla liittymällä kuitenkin m.prepaid.dna.fi

    Jos tuonne ei pääse ilman saldoa, siirrä sim-kortti puhelimeen ja soita käyttöpalveluun 0800412582. Tuolla saattaa ehkä olla puhevalikossa kohta, joka lukee numerosi takaisin.

    Prepaid-liittymää voi ladata myös tietämättä sen numeroa ostamalla kioskilta tai kaupasta lataussetelin. Super, Rajaton- ja Double-prepaideja varten tarvitset euromääräisen lataussetelin. Dataprepaidia varten tarvitset Datalataussetelin.

    Latausseteliä ostettaessa tulee olla tarkkana, sillä väärän tyyppistä seteliä ei voi ladata väärään liittymään.
    irritus
  • Kyse onkin siitä, kun lähetän viestin: SALDO numeroon 14000, tulee vastausviesti: Saldosi on 37,37 euroa, liittymän voimassaoloaika 10.07.2018. Terveisin DNA.
    Yrittäessäni saada Trafin palveluviestin numerosta (14000 tai) 16258, tulee vastausviesti numerosta 14008: Liittymäsi saldo ei ole riittävä palvelun tilaamiseen numerosta (14000 tai) 16258. Saunalahdella tuo sama Trafin palveluviesti maksaa 3,00€! Miksi DNAn ilmoittama saldo 37,37 ei ole riittävä? Jos kuitenkin lataan lisää saldoa, niin palvelu toimii! Edelleen kysymys, mistä saan prepaid-liittymäni (todellisen)saldon? Sim-kortti on vanhassa kaksitaajuus-puhelimessa (Nokia 6100), jolla pystyy soittamaan ja vastaamaan puheluihin sekä lähettämään ja vastaanottamaan tekstiviestejä. Käyttöpalvelunumerosta 0800412582 saldoksi ilmoitettiin 37,36€
    Hessu -48
  • Hei Hessu!

    Palvelunumeroiden käyttöön vaadittava minimisaldo riippuu täysin kyseisestä palvelusta, joten näiden osalta emme asiakaspalvelusta käsin pysty ikävä kyllä arvioimaan riittävää minimisaldoa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei,

    Kuinka voin tarkistaa prepaid-liittymän saldon, kun sim-kortti on mökkihälyttimessä 500 km päässä, ilman asiakaspalveluun soittamista? Hälytin ottaa vastaan ja lähettää vain SMS-viestejä.
    MarkkuS
  • Hei MarkkuS!

    Mikäli prepaid-liitymä on rekisteröity, saat tässä tapauksessa saldotiedon Minun palvelustani.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • MarkkuS, itselläni sama tilanne, että olisin halunnut liittymää käyttää hälyttimessä juuri sen vuoksi, että voisin netistä tarkistaa saldoa. Tässä vain on sellainen "pieni juttu".
    Tällä hetkellä minulla ei ole dna:lta muita palveluita kuin tämä prepaid-liittymä (aiemmin on ollut), niin tätä prepaid-liittymää ei minun palveluni sivulle saa näkyville. Asiakaspalvelussa selvitettiin asiaa ja siinä on joku juttu, että liittymää ei ole mahdollista saada näkyviin tuonne sivulle. Saldon voi tarkistaa ainoastaan soittamalla (ja jonottamalla) asiakaspalveluun, siellä se näkyy kyllä rekisteröitynä. Sitä ei edes osattu kertoa, että kauanko tämä tällainen banni kestää.
    Jn
  • Moi,

    Sain homman toimimaan seuraavasti (pin-koodin olin jo aiemmin kytkenyt pois kännykän avustuksella, koska sen nämä hälyttimet yms vaativat):
    1. Marssin Dna- kauppaan (arvelin että tuleepa kerralla hoidettua)
    2. Rekisteröimme yhdessä liittymän, kun lisäsin siihen 10 e lisää arvoa
    3. Liityin Dna Laturiin ja vahvistin sähköpostini
    4. Voila homma rokkaa eli voin tarkistaa liittymän ko. palvelusta ja lisätä arvoa tarvittaessa. Nyt liittymä aktiivinen ainakin 6 kk ja max 12 kk ilman arvon lisäyksiä.

    MarkkuS
  • Laitoin vanhaan älykännykkään prepaid liittymän. Nyt huomaan että liittymään ladattu saldo pienenee vaikka en käytä puhelinta? Osaatteko veikata mistä se johtuu.
    Vanhassa tyhmässäkännykässä sitä en huomannut.

    Jukka
  • Dna nosti Super Prepaid, Double Prepaid ja Prepaid-liittymien tiedonsiirron hintaa kesäkuun alussa. Nykyään jo pelkkä tiedonsiirtoyhteyden avaus maksaa 0,99 € jokaiselta päivältä. Itse siirretävän tiedon määrällä ei enää ole väliä. Nollastakin tavusta tiedonsiirtoa tulee 0,99 € veloitus joka päivä, jos puhelin avaa yhteyden.

    Varmista puhelimesi valikoista, että tiedonsiirtoyhteys on kytketty kokonaan pois päältä. Pelkkä sovellusten tiedonsiirron käytön esto ei riitä, vaan nimenomaisesti tiedonsiirtoyhteyden avaaminen matkapuhelinverkkoon tulee kytkeä pois päältä.

    Joissakin puhelimissa tiedonsiirtoyhteyden poiskytkentä ei ole mahdollista, kuten Samsung Xcover 271 B2710, tai asetus ei muuten vain toimi oikein, kuten Microsoft Lumia-puhelimet. Näissä tapauksissa vaihda joko liittymää tai puhelinta.
    irritus
  • Tämän totesin äsken myös, kun vasta ladattu SIM laitettiin 4G mokkulaan, ja heti käynnistettyä sitä niin on jo vedetty saldosta 0,99 Eur. Tarkoittaa ettei helposti pystykään lataamaan aiottu datapaketti jos tämä maksaa 19,90 kun lataa 20€. Ei pysty siis tekemään käytännössä pienintäkään asia ilman että joutuu ihan älyttömiä maksamaan alle 1 MT liikenteestä. Taas joutuu alkaa väsäämään vaikean kautta että sais aktivoitua datapaketti ilman että laittaa mokkula päälle kertaakaan.. ei voi käyttää mobiilisovellusta koska silloin joutuisi laittamaan mokkula/data päälle jolloin heti menee se 1€. Ei hyvä DNA. Miten näin yksinkertainen asia voi tehdä näin kömpelöksi?

    Hyvä oli että totesin että mobiilisovellus tunnistaa liittymän numero myöskin mokkulan kautta. Eli jos SIM on mokkulassa niin DNA-sovellus iPadissa tunnistaa liittymän numero, joka tietenkin auttaa hyvinkin paljon jos numero on hukassa.
    TF
  • Hei DNA Ida S
    Ei mene jakeluun, ettei yli 37€ saldo riitä 3€ palveluun. Yritän nyt kuluttaa tuon saldon pois ennen ensi kesää. Muitakin operaattoreita on.
    Hessu -48

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja kirjoittamasi viesti saattaa näkyä kaikille.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme