Miten voi tarkistaa saldon prepaid liittymästä ilman puhelinta?
Miten voi tarkistaa salodon liittymästä josta ei pääse lähettämään tekstiviestiä tai surffaamaan osoitteeseen? Minulla kortti on laitettu hälytysjärjestelmään. Se on.tiedossa että muutoin toimii 12 kk latauksesta.
Seuraa viestiä
3
seuraajaa
Ainut tapa tarkistaa saldo tässä tapauksessa on ensin rekisteröidä prepaid liittymä DNA Minun palveluni -sivustolla nimellesi, tämän jälkeen saldotiedot näkyvät sivuston kautta: https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
Voisitte lopettaa noiden paikkansa pitämättömien väitteitten esittämisen.
Onko tuo rekisteröintipalkkio siis missään vaiheessa näkynytkään liittymällä?
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mista-saan-selville-prepaid-liityman-saldon/#c3050130
Olen kysellelyt asiaa useaan kertaan parin kuukauden ajan. Yhden ainoan kerran (20.8.2018) näkyi saldo oikein:
"Nyt näkyy m.prepaid.dna.fi -sivulla, että käytössä on rajoittamaton 2/7 vrk, jonossa 9 Gt 180 vrk.
Omissa palveluissa ei edelleenkään näy muuta kuin saldo 0 Gt ja kehotus: Ladattava mennessä: 13.04.2019"
Siihenpä ne tiedot nollautuivatkin, kun se viimeksi ostettu 7 vrk paketti loppui, eikä ketään tunnu asia DNA:lla kiinnostavan.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Tieto sieltä: DNA Dataprepaidissa EI saa tuota bonussaldoa mitenkään selville.
Miksi asiakkaiden täytyy tuollaiset asiat yksitellen selvittää?
Suurin piirteinhän sen näkee puhelimen datakäytöstä (jos SIM on puhelimessa), mutta ei se auta esim. riistakameran tai muun etäkäytön yhteydessä.
Olen hankkinut gsm-pistorasian, jonne tulee sim-kortti sisään ja se lähettää viestin omaan puhelimeeni, jos loma-asunnossani lämpötila laskee määritellyn rajan ali. Tämä on tärkeää, jotta voin varmistua että lämmityslaitteet eivät toimi ja vaarana on vesijohtojen jäätyminen.
Liittymäähän ei kovin useasti käytetä, joten saldo riittää pitkälle, vain tekstiviestejä lähtee laitteesta.
Sim-korttihan on laitteen sisällä eikä sitä voi sieltä ottaa pois saldonkyselyä varten - en ainakaan viitsi lähteä sellaiseen operaatioon ja taas uudelleen ohjelmoida laitetaa kun sim-kortti laitetaan takaisin.
Josko joku DNA:lta vastaisi tähän kansantajuisesti - tämä ei todellakaan ole pieni ongelma, koska nämä laitteet (jossa käytetään simkorttia) tulevat lisääntymään tulevaisuudessa koko ajan. Tämä on siis kehityksen paikka operaattoreille ja joka sen ensimmäisenä keksii, on taatusti suosittu.
Luo siis ensin DNA Tunnus ylläolevassa osoitteessa, sen jälkeen sisäänkirjautumisen jälkeen voit rekisteröidä ostamasi Prepaid -liittymäsi.
Jos hankit DNA:n prepaidin , niin suosittelen Super Prepaidia. Sen voi rekisteröidä Minun palveluissa ja silloin pääset hallinnoimaan sitä netissä. Muiden prepaidien nettihallinnointi ei oikein toimi , mutta tuon em. hallinnointi ainakin minulla toimii kohtuullisesti.
https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
Pystynkö rekisteröimään toisenkin simin samalle palvelulle vai pitääkö rekisteröidä uusi.
Olen yrittänyt tuolta minun palveluni sivulta tarkistaa mutta ei onnistu.Kaikki tiedot kyllä näkyy ja on oikein mutta saldon tarkistus ei onnistu.
Jos sen prepaidin SIM:n siirtää puhelimeen , niin käsittääkseni liittymää ei enää voi käyttää toisessakaan laitteessa päiväveloituksella , vaan ainoastaan paketeilla. Näin on ollut ainakin aiemmin , onko muuttunut??
Toiseksen jos liittymä on monen sadan kilometrin päässä toisessa laitteessa , niin eipä sitä järin helposti siirretä mihinkään puhelimeen.
Kyllä se rekisteröidyn prepaidin saldo pitää pikimmiten saada näkymään Minun palvelussa kuten aiemminkin. Silloin ei olla SIM:stä riippuvaisia.
Tukisivusto on julkinen keskustelupalsta, joten tätä kautta emme voi esim. saldotietoja luovuttaa. Liittymänumerosi on piilotettu viestistäsi ylläpidon toimesta. Saat liittymän saldotiedon veloituksetta seuraavista paikoista:
- Mobiilisivustolla m.prepaid.dna.fi tai DNA Prepaid -mobiilisovelluksen kautta
- Näppäilemällä puhelimeen komennon *100# ja SOITA-painike
- Lähettämällä tekstiviestin SALDO numeroon 14600
- Soittamalla Käyttöpalveluun 0800 412 582.
Asiakaspalvelun, p. 044 144 044, kautta tehdystä saldokyselystä veloitetaan hinnaston mukaisesti 2,92 € / kysely, joten ensisijaisesti kannattaa siis suosia em. tapoja saldon tarkistamiseen."kokeilin tekstiviestillä minkä DNA käski kokeilla eli lähetin viestin SALDO numeroon 14000 mutta ei onnistunut "
Se oikea numero on 14600 ainakin DNA Hannan viestin mukaan.
Liittymä toimii muuten viesteineen.
Liittymänumero piilotettu ylläpidon toimesta / DNA Hanna
Tukisivusto on julkinen keskustelupalsta, joten tätä kautta emme voi valitettavasti ongelmaa tarkemmin selvittää. Ethän myöskään jaa liittymätietoja julkisesti tänne, kiitos. Liittymänumero on piilotettu viestistäsi.
Uusi datapaketti astuu voimaan aina vasta kun vanha paketti on käytetty kokonaan loppuun. Jos vanhaa pakettia on siis vielä jäljellä niin jonossa oleva paketti aktivoituu vasta kun vanha on käytetty kokonaisuudessaan. Jos asian kanssa on edelleen jotain epäselvää niin olethan yhteydessä esim. Prepaid asiakkaiden maksuttomaan palvelunumeroon 0800 412 582.