Mobiilidata ei toimi

Hankin uuden puhelimen heinäkuun loppupuolella ja pari viikkoa kaikki suju ihan ongelmitta, mutta sitten alkoi häröillä. Nettiyhteys yhtäkkiä katkeaa, vaikka puhelimessa näkyy täydet palkit ja 4g, eikä yhteys palaudu millään takaisin. Ei auta vaikka temppuilen mobiilidataa päälle ja pois tai lentotilaa päälle ja pois, nollasin verkkoasetukset ja otin sim kortin pois ja tuijottelin että onko vaurioita tai jotain, mutta en löydä ratkaisua ongelmaan. Ja kun puhelin aina väittää että mobiilidata on ihan normaalisti päällä, ja liittymän osaltakin kaikki kunnossa. Ainoa keino mikä auttaa on puhelimen laittaminen kokonaan pois päältä ja käynnistäminen uudestaan mutta koska tää tapahtuu joka päivä ainakin kerran niin se ei oo kauheen kestävä ratkaisu + on erittäin rasittavaa kun pitää veivata puhelimesta virrat päälle ja pois kokoajan. Mikä neuvoksi?
Peppi
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Laita SIM-kortti päiväksi toiseen puhelimeen. Jos vieläkin katkeilee -> vika on sim-kortissa / liittymässä. Jos ei katkeile -> vika on puhelimessa.

    Laita puhelimeen toinen SIM-kortti. Jos katkeilee -> vika on puhelimessa. Jos ei katkeile -> vika on sim-kortissa/liittymässä.

    Jos vika on SIM-kortissa tai liittymässä, operaattori hoitaa sen kuntoon (tai vaihdat operaattoria)

    Jos vika on puhelimessa: puhelimen nollaaminen (factory reset) voi auttaa. Myös päivittäminen voi auttaa. Puhelimen myyjä saattaa tietää (takuu?). Monella puhelinvalmistajalla on sivuillaan keskustelualueita (tosin englanniksi), jossa joku on jo saattanut törmätä samaan (jos kysyt sellaisessa apua, ensimmäiset tarkentavat kysymykset tulevat olemaan: oletko kokeillut toista liittymää, oletko päivittänyt, oletko resetoinut). Tai sitten puhelin yksinkertaisesti on rikki, jolloin huolto saattaisi osata sanoa minkä osan vaihtaminen auttaa.

    yxWaan
    Paras vastaus

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.