Mobiilidata ei toimi yhtäkkiä
Kakkospuhelin jossa on vain 4G liittymässä, eli ei voi soittaa ja tekstata, oli kateissa kuukauden tai pari sängyn alla. Tänään löysin, käynnistin, wifillä pääs nettiin, mutta mobiiliverkko ei toimi sisällä eikä ulkona. Katoin asetuksista, että kyllä pitäs olla kaikki asetukset kohillaan, resetoin internet-asetukset ja hain operaattoreita jne. Ei auttanut. Lasku on varmaan kyllä maksettu kun wifin pystyi jakamaan muille laitteille?
Luuri on siis google pixel.
Luuri on siis google pixel.
Seuraa viestiä
4
seuraajaa
Eli saitko yhteyden jaettua muille laitteille tuosta Pixelistä vai onnistuiko toisen laitteen wifi-verkon käyttö puhlimella? Löytääkö puhelin lainkaan 4G- tai 3G-verkkoa?
Parhaiten ongelmaa päästään selvittämään, kun soitat suoraan asiakapalveluumme numeroon 044 144 044. Palvelemme tänään lauantaina klo 16.30 asti ja arkisin 8-18.
Kannattaa käynnistää puhelin kokonaan uudelleen ja tarkistaa että puhelimen mobiilidata-asetukset ovat kunnossa ja datan käyttö on asetettu DNA:n SIM-kortille (jos tämä on siis aikaisemmin ollut käytössä toisella SIM-kortilla). Tarkemmat ohjeet asetuksien tarkistamiseen löydät tarvittaessa puhelimen käyttöohjeesta, joka löytyy ainakin laitevalmistajan sivuilta. Myös osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-puhelimet löytyy yleisimpien puhelinmallien käyttöohjeita.
Hermo alkaa mennä kun puhelimen netti toimii vain kotona wifissä ollessa.
Puhelimeni mobiilidata lakkasi eilen toimimasta aamupäivällä. Netti toimii vain kotona, kun saan verkkoyhteyden mokkulaan.
Asetukset käyty läpi, käynnistelty monesti, lentotilaa venkslattu jne, minkään ei pitäisi olla esteenä.
Viestit eivät tule perille eivätkä lähde,mihinkään nettiä käyttävään sovellukseen en pääse jne, opiskelijalle äärimmäisen huono tilanne.
Käytössäon Samsung Galaxy a52, kuukausi sitten ostettu.
Mitä pitäisi tehdä?
Kiitos vihjeestä. Testasin antamaasi kikkaa, muttei ollut mitään vaikutusta..
Hermo menee pikkuhiljaa 😫😫
Jos liittymän oma netti eikä normaalit tekstaritkaan lähde, niin olisitko asiakaspalveluumme yhteydessä,kiitos. Sitä kautta päästään tarkistamaan liittymäsi tilanne.
www.dna.fi/yhteystiedot
Voihan harmi! Kannattaa alkuun kokeilla käynnistellä puhelinta uudelleen mikäli se auttaisi ongelmaan.
Eli kaks dna korttia, joista toisen data päällä. Kun tämän kortin poistaa ei toisen dna kortin netti toimi. Itse sain nyt vihdoin toimimaan, kun vaihdoin automaattisen linkki haun manuaaliseksi ja sieltä valitsin dna4g. Olin ehtinyt kysymään dna chatistä, vaihtamaan liittymän toiselle operaattorille, jolloin tuli soitto jossa pyydettiin kysymään joltain muulta. Eli nyt sain ainakin väliaikaisesti toimimaan tällä vinkillä ja odottelen toisen operaattorin korttia.
Minun mobiilverkko toimii noin minuutin, kun sen laittaa päälle ja sen jälkeen ei enää toimi. Hetken kun käytän puhelimen wifiä ja koitan mobiiliverkkoa uudelleen, toistuu sama asia.
Eli pitäisikö vikaa etsiä liittymästä vai puhelimesta?
Puhelin on Sonya Xperia 5 ii. Päivitykset ovat kunnossa ja puhelimen olen käynnistänyt uudelleen (useita kertoja).
Rami
Onpas kumma juttu! Olisiko sinulla mahdollista kokeilla liittymää toisessa puhelimessa?