Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Mobiilidata ei toimi yhtäkkiä

Kakkospuhelin jossa on vain 4G liittymässä, eli ei voi soittaa ja tekstata, oli kateissa kuukauden tai pari sängyn alla. Tänään löysin, käynnistin, wifillä pääs nettiin, mutta mobiiliverkko ei toimi sisällä eikä ulkona. Katoin asetuksista, että kyllä pitäs olla kaikki asetukset kohillaan, resetoin internet-asetukset ja hain operaattoreita jne. Ei auttanut. Lasku on varmaan kyllä maksettu kun wifin pystyi jakamaan muille laitteille?

Luuri on siis google pixel.

Kommentit

  • Hei Vilho!

    Eli saitko yhteyden jaettua muille laitteille tuosta Pixelistä vai onnistuiko toisen laitteen wifi-verkon käyttö puhlimella? Löytääkö puhelin lainkaan 4G- tai 3G-verkkoa?

    Parhaiten ongelmaa päästään selvittämään, kun soitat suoraan asiakapalveluumme numeroon 044 144 044. Palvelemme tänään lauantaina klo 16.30 asti ja arkisin 8-18.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Luulin, että mobiilidatan jakaminen muihin laitteisiin toimi, mutta ei pystynyt yhdistämään nettiin. Pixelissä toimii kyllä wifi ja itse pixel voi yhdistää nettiin. Tällä hetkellä epäilen, että lasku on maksamatta tai koko liittymä suljettu uuden modeemin hankinnan myötä (pixelin sim tuli vanhan modeemin mukana kaupan päällisiks).
  • Pirauta siinä tapauksessa asiakaspalveluun 044 144 044 tai laita meille yksityisviestiä Facebokissa, niin tarkistetaan asia.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • juu
  • Koira iha hädäs ei saa kännykkää toimimaa :DDD
  • Eli minulla oli 2 korttia puhelimessani dna ja saunalahti nyt kun otin saunalahden pois ja yritin dna liittymällä päässä nettiin ni ei mene. Mobiilidata on päällä ja yläkulmas lukee dna 4g mut ei ole silti päällä. Olen käynyt puhelimen kaikki asetukset läpi mutta en saa vaan nettiä toimimaan. Mikä avuksi???
    Niko
  • Hei Niko!

    Kannattaa käynnistää puhelin kokonaan uudelleen ja tarkistaa että puhelimen mobiilidata-asetukset ovat kunnossa ja datan käyttö on asetettu DNA:n SIM-kortille (jos tämä on siis aikaisemmin ollut käytössä toisella SIM-kortilla). Tarkemmat ohjeet asetuksien tarkistamiseen löydät tarvittaessa puhelimen käyttöohjeesta, joka löytyy ainakin laitevalmistajan sivuilta. Myös osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-puhelimet löytyy yleisimpien puhelinmallien käyttöohjeita.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Minulla olisi sellainen ongelma, että puhelimeni mobiilidata vain lakkasi toimimasta tämän päivän aikana enkä saa sitä toiminaan. Asetusten pitäisi olla kunnossa. Yritin soittaa asiasta dna asiakaspalveluun mutta tuli vain että tästä numerosta ei voida soittaa.
    Kasper
  • Hei Kasper! Oletko testannut onnistuuko soittaminen muihinkaan numeroihin? Entä ovatko laskusi maksettuina? Jos liittymä yhtäkkiä lakkaa toimimasta, voi se olla tilapäisesti suljettuna jos lasku on jäänyt maksamatta. Voit tarkistaa laskutilanteesi Minun Palveluun kirjautumalla https://minunpalveluni.dna.fi/ tai Oma DNA -sovelluksesta. Sovelluksen saa ladattua puhelimen sovelluskaupasta iOSille ja Androidille.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Minun puhelimen mobiilidata lakkasi toimimasta muutama viikko sitten lähes kokonaan. Puhelimen käynnistäminen uudelleen ei auta ja asetukset on tarkastettu kaikki. Tutkin DNA:n kuuluvuuskarttoja ja huomasin että 4G mobiilidata ei toimi alueilla joissa on 5G käytössä - Lapissa toimi mutta Helsingissä/Vantaalla/Söderkullassa alueilla joissa 5G ei toimi ollenkaan. Puhelimena iPhone XR.
    Hermo alkaa mennä kun puhelimen netti toimii vain kotona wifissä ollessa.
    Henni
  • Moi Henni! Kuulostaapa omituiselta, jos mobiilidata ei toimi lainkaan. Olisitko asiakaspalvelumme maksuttomaan vikapäivystykseen 0800 300 500 yhteydessä, niin pääsemme selvittämään tilannetta, kiitos.
    DNA Ida T palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.