mobiilivarmenne

Hei. Aktivoin juuri mobiilivarmenteen itselleni mutta en pääse kirjautumaan sillä mihinkään sisään. Ymmärsinkö oikein että häirinnänestokoodi on sama kuin se 4-6 numeron sarja mikä piti luoda?
Ja missä muodossa puhelinnumero laitetaan?


Ystävällisin terveisin
Reko Lahtinen

Kommentit

  • Hei Reko!

    Häirinnänestokoodi on erikseen jonka voit myös määritellä jälkikäteen täällä. Samassa osoitteessa voit myös testata mobiilivarmenteen toimintaa. Puhelinnumero syötetään yleensä muodossa 044XXXXXXX
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Moi. Meillä aktivoidaan uudet liittymät huomenna ja ihmettelen miten saan aktivoitua mobiilivarmenteet käyttöön?
    En löydä asiasta mitään tietoa minun dnasta
  • Hei Jaana!

    Mobiilivarmenteen käytöönotto onnistuu osoitteessa https://mobiilivarmenne.dna.fi/ kun liittymä on aktiivinen ja palvelu sallittu. Mikäli mobiilivarmenteen rekisteröinti ei jostain syystä onnistu, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Lisätietoa mobiilivarmenteesta löydät osoitteesta https://www.dna.fi/mobiilivarmenne
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • X punaisella ruksilla
    Syöttämäsi h.estoodi on virheellinen plää plää...
    yritä uudelleen,yritä uudelleen!
    Etteks Te osaa vastata,kuin että pitäisi soittaa aspaan joka on kiinni?

  • Hei Kari!

    Mikäli olet unohtanut häirinnänestokoodin niin siinä tapauksessa sen nollaaminen onnistuu vain asiakaspalvelumme kautta.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Ei ole unhoittunut,vaan siihen ekan kerran luodessani häirintäkoodia tuli ilmoitus herjauksineen,kun tekee uudestaan ninmi juttu.Rautalankaa esiin,tässä tuntuu hakasahtavan yks jos toinenkin.Käräyttää käämit ns.
  • -siis sama juttu,korjaus
  • Onhan sinulla häirinnänestokoodissa kirjain ensimmäisenä? Ja onhan se 4-8 merkkiä pitkä?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Kyllä joo kirjaimella aloitettu Esim:(tuota ei käytetty ja puh.nro on oikein)

    o2468135

    -eikai tuossa voi virhettä asettaja tehdä,vai ollaanko niin yksinkertaisia kuin velipuoli(vitsi)?
  • Suosittelen olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, jossa voimme selvittää ongelmaa tarkemmin asiakastietojen kanssa ja tarvittaessa poistaa mobiilivarmenteen kokonaan uudelleen rekisteröintiä varten, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Asia tuli kuntoon yli tunnin puhelun aikana aspaan.
    Häirinnänestokoodia ei tarvita,laatikon saa jättää tyhjäksi.

    Kaikki toimenpiteet tulisi suorittaa ilmeisesti tunnistautimiseen kåytetettävällä puhelimella,ilman wifiä,puhelimen omalla netillä(aspan arvailuja nämät).

    Tunnistautinen onnistui,vaikka sivusto herjasi virheestä vaikka mitään virhettä ei tullut tehdyksi.Lupasivat korjauttaa virhe ilmot.
  • Ei anna hoitaa mobiilitunnistetta toimivaksi. Yritetty sekä läppärillä että kännykällä ilman wifiä. Ei saa toimivaksi!!! Sovellus on raakileena liikkeellä ja ohjeet ovat täysin puutteelliset, jos tätä ei voi läppärillä tai wifi päällä hoitaa kuntoon. Ja kun ei onnistu mitenkään.
  • Hei Riitta!

    Missä vaiheessa tuo varmenteen käyttöönotto tyssää?
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • tyssäsi ensin kun olisi pitänyt antaa häiriötunniste....sitten väittää ettei koko mobiilitunnistetta ole luotu
  • Otathan siinä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan selvittää tuota tarkemmin liittymätietojen kanssa.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mulla on myös ongelmia asian kanssa, kun yritän kirjautua Kelan sivuille mobiilivarmentamisen jälkeen sivu palautuu takaisin tunnistautumis sivulle, sivun pitäisi siinä vaiheessa kirjautua Kelan sivuille.
  • Hei Toni!

    Ilmeneekö ongelma siis ainoastaan Kelan sivuilla, eli muuten mobiilivarmenne toimii normaalisti?
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Otin juuri käyttöön mobiilivarmenteen puhelimellani, mutta häirinnänestokoodia ei hyväksy millään vaikka kirjaimella aloitettu ja 4-8 merkkiä pitkä. Vasta kun sen hoksasi jättää tyhjäksi pääsi jatkamaan, todella huonosti toimii.
  • Hei Raisa!

    Oletko käynyt siis jo hallintasivulta määrittelemässä häirinnänestokoodin kohdassa Aseta tai vaihda häirinnänestokoodi?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Olin kuullut, että mobiilivarmenteen käyttöönotto ei mene ihan putkeen, ja näinhän se sitten on.
    Miten häirionestokoodin asetuksen on tarkoitus toimia? Sivulla
    https://mobiilivarmenne.dna.fi/mc/login
    kun syöttää puhelinnumeron ja koodin, klikkaa jatka, välähtää sivu jossa teksti "tunnistuspyyntö <jotain>" ja sitten selain palaa samalle sivulle. Mobilivarmennettani pystyy kuitenkin käyttämään tunnistautumiseen, joten mitään häiriönestokoodia ei ilmeisesti tallentunut minnekään, mistä voi tehdä johtopäätöksen, että em. toiminto ei toimi kuten on tarkoitettu.

    Tehkääpä vikatiketti tästä, jotta ongelma korjataan. Kai teille johonkin lokiin tai seurantaan jää tästä tieto? Kyseessä on _mobiilivarmenne_ joten on erittäin huolestuttavaa, jos näin ei ole tilanne. Mitähän muita vikatilanteita teiltä jää huomaamatta?

  • Hei!

    Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että kirjautumisessa olisi mitään yleistä vikaa ja ainakin täällä sivut näyttäisivät toimivan normaalisti.

    Häirinnänestokoodia ei määritellä mobiilivarmenteen käyttöönottovaiheessa, vaan sen voi halutessaan erikseen asettaa hallintasivujen kautta jälkikäteen. Mobiilivarmennetta voi siis käyttää normaalisti ilman häirinnänestokoodiakin.

    Joten kun kirjaudut hallintasivuilla, niin älä syötä häirinnänestokoodin kenttään mitään. Muuten tuo kirjautuminen ei onnistu. Kun olet päässyt kirjautumaan sisälle niin voit asettaa sen jälkeen koodin Aseta tai vaihda häirinnänestokoodi -painikkeella.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Ok. No nyt selviää.
    Mobiilivarmenteen käyttöönotossa ohjeistetaan, että voit asettaa häiriönestokoodin hallinnasta, ja sen jälkeen ohjataan sivulle:https://mobiilivarmenne.dna.fi/mc/login
    Tällä sivulla kysytään häiriönestokoodia, joka edellä pyydettiin asettamaan.
    Sivu on otsikoitu "Mobiilivarmenteen hallinta".
    Kyseessä on kuitenkin vasta *kirjautumissivu* hallintaan, jossa ei tietenkään voi häiriönestokoodia vielä "asettaa tai vaihtaa", vaikka ohjeteksti vasemmalla näin kertoo. Nappulan teksti on "Jatka", eikä "Kirjaudu". Häiriönestokoodin syöttäminen tässä ei tuota käyttäjälle mitään järkevää virheilmoitustakaan.

    Tässä on aika päivänselvä ongelma mobiilivarmenteen käyttöönoton flowssa. Suosittelen vahvasti panostamaan tämän kehittämiseen, jotta parannatte asiakkaiden käyttäjäkokemusta.

    Kiitos kuitenkin nopeasta vastauksesta! Siitä pisteet.

  • Hei,
    Edelleen tuo sama ongelma ohjeistuksessa että pyydetään antamaan häiriönestokoodi ja mikään ei kelpaa. Ainoastaan kentän tyhäksi jättäminen päästää läpi. Ja puhelimeen tulee ilmoitus koodista ja ok:lla pääsen eteenpäin.
    Suraavassa vaiheessa kysytään tunnistekoodia (ei toki juuri saatua koodia kuten äkkiä kuvittelisi, mutta sen tajuaa kun kirjaimia ei tunnistekoodiin edes hyväksytä).
    Senkin voisi selventää, että kyse on mobiilivarmenteen tunnisteesta eikä SIM-pinkoodista (kun yläpuolella lukee, että ollaan SIM-työkaluissa). Näppäilin koodin vahingossa väärin. 2 yritystä jäljellä. Sitten päättelin kyseessä olevan SIM koodin. Yksi yritys jäljellä. Tässä vaiheessa useimmat luovuttavat, ettei puhelin lukitu. Kokeilin kuitenkin uudelleen varmenteen koodia ja onnistuin pääsemään hallintaan. Määritin siellä häirinnänestokoodin.

    Pidän tietotekniikkakurssia seniori-ikäisille. Teidän opasteillanne yksikään mummo tai pappa ei saa otettua mobiilivarmennetta käyttöön.

    Voisitteko vihdoinkin päivittää opasteet selkeämmäksi.

    t. Timo



  • Mobiilivarmenne ei toimi kun laitan salanumeron niin tulee teksti ME returned a temporary error.
  • Hei Esa! Ainakaan mitään yleistä vikaa ei ole tällä hetkellä tiedossa mobiilivarmenteen kanssa. Täällä näyttäisi toimivan tunnistautuminen ja allekirjoitus normaalisti ainakin DNA:n mobiilivarmenteen hallintasivulla.

    Kannattaa alkuun kokeilla käynnistellä puhelinta uudelleen ja mikäli tästä ei ole apua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tutkia tarkemmin ja vilkaista, että liittymän osalta kaikki on kunnossa.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Olin yhteydessä asiakaspalveluun asia kunnossa kiitos.
  • Hei,
    Aina sanotte ettei ole yhteistä vika mobiilivarmennen kanssa. Näyttää kyllä olevaan kun on niin paljon samoja ongelmia. Tässä yksi lisää taas jälleen. Menee kyllä hermot aina tämän kanssa ja olisi aika korjata ohjeita.
    Kyllä olen laittanut apupyyntö asikaspalveluun omalla sivullani ja en kyllä soita tunnin puhelun. Korjaakaa tavan millä otetaan käyttöön ja ei olisi ongelmia.
    Tiina
  • Virhe ME returned s temporary error.
    Soitin asiakaspalveluun ja sieltä kytkettiin varmenne pois ja kehotettiin rekisteröimään varmenne uudestaan. Ei onnistunut, sama ilmoitus. Puhelin käynnistetty useita kertoja uudelleen.
    Varmenne toimi kuukausia hyvin, tämä vika ollut n viikon.
    Juha Henriksson
  • Mä kysyin laskun perässä kun sitä oli veloitettu vaikka varmenne ei toiminut ja neuvoja silloin poisti sen heti. Tämä tyly vastaus sain DNAlta:

    Hei Tiina!

    Kiitos yhteydenotostasi!

    Mobiilivarmenteessa on tosiaan 1,99 €/kk maksut ja viimeisin lasku on elokuun ajalta. Lasku siis asiallinen maksettavaksi, koska mobiilivarmenne ollut tuolloin käytössä.

    Mikäli asiaan liittyen on kysymyksiä voit vastata tähän viestiketjuun tai soittaa asiakaspalveluumme p. 044 144 044.
    Ystävällisin terveisin

    Samu
    palveluneuvoja
    DNA asiakaspalvelu

    Tiina
  • Yritin luoda mobiilivarmenteen puhelimeen eilen. Kirjauduttuani pankkitunnuksilla  palveluun, minua pyydettiin antamaan puhelinnumeroni, johon tulee tekstiviestinä vahvistuskoodi, joka pitää syöttää palveluun. Tekstiviesteissä oli kaksi nelikirjaimista koodia. Kokeilin molempia yhdessä ja erikseen, mutta oli väärä koodi ja ohjelma ilmoitti,että enempää yrityksiä ei sallita vaan minua kehoitettiin ottamaan yhteyttä liittymän omistajaan. En oikein keksi muita omistajia kuin itseni mutta ehkä teillä liittymän tarjoajina on joku ratkaisu asiaan.
    Jarmo Sarjanen
  • Hei Jarmo!

    Otatko yhteyttä asiakaspalveluumme niin voidaan tutkia tarkemmin liittymäsi osalta mikä siellä oikein nyt tökkii!

    Tavoitat asiakaspalvelumme myös Oma DNA -sovelluksen chatin kautta. Voit ladata sovelluksen iOS-puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Play -kaupasta.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mobiilivarmenteen häirintäkoodi......mistä sen saa???
    Sauli Tapani Paukku
  • Mobiilivarmenteen häirintäkoodi...mistä sen saa????
    Sauli Tapani Paukku
  • Hei Sauli!

    Häirinnänestokoodin saa halutessaan määriteltyä samalla kun ottaa mobiilivarmenteen käyttöön. Tämä on siis oma henkilökohtainen koodisi, jonka käyttö ei ole välttämätöntä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei, tunnistautuminen meni ihan ok, mutta sain palautteen seuraavan viestin:
    Unable to respond. Contact customer support.
    Signicat AS
    Gryta 2B, Trondheim, Norway

    Mistä on kyse ja miksei pääse eteenpäin?

    Seppo Ekholm
  • Hei Seppo! Mobiilivarmenteen rekisteröinnissä ei ole ainakaan havaittu yleistä vikaa, pystytkö kokeilemaan rekisteröintiä toisella selaimella?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • No nyt vaihdon iPadin Maciksi ja Chrome vaihtui Safariksi - nyt tuli tällainen ilmoitus:


    MEIDÄT TUNNETAAN HELPOSTI LÄHESTYTTÄVÄNÄ, MUTTA NYT KÄVI NÄIN


    Olemme pahoillamme, mutta jotain yllättävää tapahtui. Taustajärjestelmässä tai verkkoyhteydessä on jotain vikaa ja yhteys katkesi.


    www.dna.fi

    terv.. Seppo
    Seppo Ekholm
  • Moikka!
    Meillä otettiin juuri mobiilivarmenne käyttöön ja mä en ilmeisesti nyt osaa tätä hommaa. Syötän puhelinnumeroni ja puhelimeeni tulee ilmoitus koodin kera, mutta kun painan ok-nappia, niin ilmoittaa että tunnusluku suljettu.
    Annu Kuusela
  • Hei Annu! Saamasi virheilmoitus viittaisi siihen, että tunnusluku on annettu väärin liian monta kertaa ja tunnus on nyt lukittu. Tässä tapauksessa nykyinen mobiilivarmenne tulisi poistaa käytösta ja aktivoida uudelleen. Tämä hoituu asiakaspalvelun kautta soittamalla numeroon 044 144 044 tai laitamalla viestiä Oma DNA -sovelluksen kautta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mobiilivarmennetta luodessa teidän webbipalvelu on nyt jotenkin rikki. Tunnistautumisen (Nordea) jälkeen syötän puhelinnumeroni, saan tekstiviestillä nelimerkkisen koodin, mutta sen jälkeen tulee toistuvasti sama virheilmoitus "Harmin paikka! Palvelussa tapahtui odottamaton virhe. Kokeile uudelleen."

    Saisitteko tän kuntoon, kiitos.

    Markku Helin
  • Hei Markku! Kokeiletko tyhjentää käyttämäsi selaimen evästetiedot ja testaat uudelleen käyttöönottoa, onnistuuko sitten?
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kiitos neuvosta. Valitettavasti tuo cachen tyhjennys ja cookien poisto ei auttanut.  Kokeilin samaa myös ihan toisella tietokoneella, sekä toisella selaimella. Ensiksi Chromella ja sitten Operalla. Kaikilla sama lopputulos, eli sama virheilmoitus edelleen.
    Markku Helin
  • Kiitos lisätiedosta, laitetaan tämä selvitykseen!
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Emme saaneet toistettua ongelmaa täällä päässä. Ongelma voi mahdollisesti liittyä nyt Nordean tunnistautumiseen, joten suosittelen testaamaan vaikkapa huomenna uudelleen käyttöönottoa.

    Jos rekisteröinti ei edelleenkään huomenna onnistu, soittaisitko asiakaspalveluumme niin pääsemme selvittämään ongelmaa tarkemmin, kiitos!
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kokeilin vielä myös Aktian tunnistautumisen kautta. Sama lopputulos edelleen.

    Voisitteko kuitenkin vielä oma-aloitteisesti selvittää tätä ongelmaa, ilman, että mun tarvitsee soittaa ja jonottaa sinne teidän asiakaspalveluun.
    Markku Helin
  • Valitettavasti emme pääse selvittämään ongelmaa ilman yhteydenottoa. Yhteydenoton aikana pääsemme selvittämään ettei kohdallasi rekisteröinti ole esim. jotenkin jumissa taustajärjestelmissämme.
    DNA Ida T palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.