Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mobile Broadband -ilmoitus selaimessa

Päivitin vanhan dna mokkulan uuteen ja samalla myöskin liittymän. Sen seurauksena smartti tv:ssä ei enää lähe viaplay sovellus päälle van aukasee jonkun mobile boardband sivun ja tässä kohtaa tv tottelee vain kaukosäätimen exit namiskaa. Miten saada viaplay päälle?

Aleksi Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Oletko smart tv:n asetuksista yhdistänyt tuohon mokkulan nettiin? Tuo Viaplay -sovellus yrittää ilmeisesti avata mokkulan hallintasivua / -sovellusta.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kyllä tv:n asetuksista yhdistin.
    Aleksi
  • Oliko tähän ongelmaan joku ratkasu olemassa?
    Aleksi
  • Saatko valittua tuon aloita-painikkeen ja pääsetkö sitä kautta jatkamaan yhteyden käyttönottoa? Mitä jos muodostat yhteyden nettiin ensin jollakin toisella laittella?
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Sen verran pääsin eteenpäin että seuraavaksi herjaa sitä kun automaattiset päivitykset ei ole käytössä ja siihen se jää. Kokeiltu on vaikka millä laitteilla ja normaalisti toimii paitsi tämä.
    Aleksi
  • Hei,
    mullakin vähän sama ongelma.
    Mobile Broadband avaa itsensä ihan pyytämättä, kun yritän mennä esimerkiksi Iltalehden sivuille tietokoneella. Sen jälkeen en vain pääse eteenpäin.
    iiro
  • Hei,

    Kotimokkula B715 sekä Mokkula E5573Cs uudelleenohjaa asetussivuilleen kahdessa tapauksessa:
    1) Kun laite otetaan käyttöön ja pitäisi vaihtaa tärkeimmät oletusasetukset
    2) Kun laitteelle on päivitys, eikä käyttäjä ole valinnut automaattisia päivityksiä ko. asetussivuilta

    Selailun pitäisi palautua normaaliksi, kun käyttäjä kirjautuu avautuvalle asetussivulle ja seuraa ohjeita asetusten vaihtamiseen sekä mahdollisuuksien mukaan päivittää laitteen.

    Oletussalasana kirjautumiseen on 1234

    Asetussivuille pääsee itse kirjoittamalla selaimen osoitekenttään: 192.168.1.1 tai dna.mokkula/

    Asetussivujen käyttöön suositellaan tietokoneen tai mobiililaitteen selainta.

    Jos asetussivuille kirjautumisen ja ohjeen mukaisten asetustusten vaihdon sekä päivityksen jälkeen tapahtuu edelleen uudelleenohjausta, kannattaa kokeilla palauttaa laite tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 30 sekunnin ajan ja tämän jälkeen vielä kirjautua asetussivuille.

    Lisätietoja: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-premium-b715#asetukset
    Olli Kehityspäällikkö
  • 18.10.2018 saatu mokkula ei toimi. Eli sama ongelma. Jotkin talletetut linkit ohjautuvat tuonne Mobile Broadbandiin ja kun yrität tehdä jotakin, homma pysähtyy eikä mitään tapahdu. Tämän jälkeen koko mokkula katoaa luettelosta ja palautuu noiden resetointi- ym, temppujen jälkeen??? Kuinka pitkään tämän kanssa täytyy temppuilla että homma saadaan kuntoon???? Ja kun tarpeeksi temppuilee, niin joku muukin voi mennä ketuille esim. omassa koneessa.
    Rami
  • Onneksi on sentään vanha mokkula että edes pääsee tänne valittamaan. Senkin kanssa on ongelma kun siinä on mikro-sim ja tässä uudessa nano. Eli vuonna 2018 täytyy puljata jopa noiden erikokoisten simmien ja niiden kehysten kanssa. Luojan kiitos, että en heittänyt niitä kehyksiä pois.
    Rami
  • Hei Raimo,

    edellä mainittu uudelleenohjaus on ominaisuus, mikä on tehty vain ja ainoastaan käyttäjän parasta ajatellen. Mokkulaan käyttöönotossa olisi ensiarvoisen tärkeää asettaa automaattiset päivitykset sekä vaihtaa oletussalasana. Näitä ei voida tehdä käyttäjän puolesta, joten joudutaan turvautumaan tähän, parhaimmassa tapauksessa kerran, tapahtuvaan uudelleenohjaukseen Mokkulan asetussivuille.

    Kun sivulle kirjautuu (oletussalasana 1234) avautuu automaattisesti suomenkielinen helppo ohje, missä päästään määrittämään nämä tärkeimmät asetukset ilman sen kummempaa seikkailua.

    Asetussivuilla on myös muuta hyödyllistä, joita voi kiinnostuksen mukaan säätää, kuten 4G-taajuuden lukitus, WiFin nimen vaihto sekä tilatiedot.
    Olli Kehityspäällikkö
  • Moi, olisiko mahdollista saada ihan step by step ohjeet tähän? Oletatte, että ihmiset osaavat päivittää ja laittaa oikeat rastit oikeisiin ruutuihin ihan itse!?? Tämä on palveluntarjoajan tehtävä, ei asiakkaan, etenkin kun myytte k.o mokkulaa nimenomaan helppona asentaa, minulle painotettiin, ettei tarvitse tehdä itse MITÄÄN muuta, kuin laittaa plugi seinään ja valita oikea wifi yhteys saatavilla olevista vaihtoehdoista. Kävin tänään vaihtamassa yhden eilen käyttöön ottamani modeemin uuteen, kukaan ei siis teillä tiedä, ettei asiakkaan puolesta tuota automaattisen päivityksen ominaisuutta muka voi asettaa, vaan antavat uuden laitteen ja toivovat että toimii? Millä perusteella sen pitäisi siis toimia, jos asetuksia ei pystytä muka asiakkaan puolesta asettamaan? Sain myös infoa DNAn asiakaspalvelusta, että osalle mokkuloista on jäänyt tämä päivitys esiaseus tekenättä ja siksi sekoilee.. Eli laittakaa tyhmemmillekin tiedoksi kuvalliset selkeät step by step ohjeet! Ja korjatkaa tilanne älkääkä myykö helppona asentaa, kun ei ole. On täyttä paskapuhetta tuommoinen! Ei kukaan voi olettaa, että kaikki osaisivat toimia IT-maailmassa, kuten ei muillakaan aloilla. Eli tehkää asiakkaillenne palvelus ja lopettakaa ohjeiden antaminen, elleivät ne ole täydellisiä ja aukottomia!
    Katja
  • Lisäisin vielä edelliseen, että mitään muuta asetusten vaihtoa ei pyydetty k.o sivuilla tekemään kuin vaihtamaan mokkulan salasanaa. Lisäksi päivitysnappulaa tai ohjetta ei ole. Eli mitä ihmettä pitää tehdä???
    Katja
  • Kannattaisiko Katja vaan soittaa aspaan ja kysyä apua? Eiköhän ne pinkistä kaupastakin osaa auttaa jos vaikka viet laitteen ja virtalähteen sinne ja sanot että haluat käyttökuntoon ja automaattiset päivitykset päälle.
    Aapeli
  • Hei Katja,

    Mikäli laitteen käyttöönotossa tai itse käytön aikana esiintyy ongelmia tai sinulla on jotain kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme niin selvitetään asiat yhdessä.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Moi, kuule on yritetty. Kuten kirjoitin, olen sekä ollut yhteydes asiakaspalveluun että käynyt pinkissä kaupassa..Älkää kuvitelko että ihan niin avuton olen.. 😀 Vaihdettu mokkula jo kerran, sama homma uudessakin. Ohjeet selkeesti kehiin vaan ni pärjättäis kaikki paremmin.. Ei auttanu chatti, ei kauppa.. Löysin täysin vahingossa keskustelupalstalta ohjeen.. Eli hyvin meni mu-tu..
    Katja
  • Minulla sama ongelma Playstation 4 Viaplay -sovelluksen kanssa. Mokkula on päivitetty ja automaattiset päivitykset ovat päällä. Myös oletussalasana on vaihdettu, mutta ongelma on ja pysyy. Viaplay -sovelluksen käynnistäessä ohjelma uudelleenohjautuu Mokkulan hallintasivuille. Mikä siis olikaan suositeltu ratkaisu?
    Aki
  • Hei,

    Kotimokkula B715 sekä Mokkula E5573Cs uudelleenohjaa asetussivuilleen kahdessa tapauksessa:
    1) Kun laite otetaan käyttöön ja pitäisi vaihtaa tärkeimmät oletusasetukset
    2) Kun laitteelle on päivitys, eikä käyttäjä ole valinnut automaattisia päivityksiä ko. asetussivuilta

    Selailun pitäisi palautua normaaliksi, kun käyttäjä kirjautuu avautuvalle asetussivulle ja seuraa ohjeita asetusten vaihtamiseen sekä mahdollisuuksien mukaan päivittää laitteen.

    Oletussalasana kirjautumiseen on 1234

    Asetussivuille pääsee itse kirjoittamalla selaimen osoitekenttään: 192.168.1.1 tai dna.mokkula/

    Asetussivujen käyttöön suositellaan tietokoneen tai mobiililaitteen selainta.

    Jos asetussivuille kirjautumisen ja ohjeen mukaisten asetustusten vaihdon sekä päivityksen jälkeen tapahtuu edelleen uudelleenohjausta, kannattaa kokeilla palauttaa laite tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 30 sekunnin ajan ja tämän jälkeen vielä kirjautua asetussivuille käyden läpi ohjattu asennus.

    Lisätietoja: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-premium-b715#asetukset
    Olli Kehityspäällikkö

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.