Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mobile Broadband -ilmoitus selaimessa

Hei, minulla on ollut DNA kotimokkula käytössä noin 2 viikoa. Minulla on ollut alusta asti ongelmana että en pääse eri sivustoille esim. blogeihin ja muihin kotisivuihin koska tämä Mobile Broadband aukeaa aina. Olen painanut aloita painiketta jolloin pyydetään vaihtamaan mokkulan salasana. Olen vaihtanut salasanan mutta ei autanut. Olen myös kokeilut palauttaa mokkulan tehdasasetukset mutta sekään ei auta. MIKÄ SIIS AVUKSI? En pysty käyttämään nettia normaalisti koska en pääse millekkään sivustoille.
Riina Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Riina!

    Tarkennatko vielä mistä mokkulasta on kyse ja minkä ohjelmistoversio laitteessa on sisällä? Onko vika alkanut esim. jonkin tietyn mokkulan tai käyttöjärjestelmän päivityksen jälkeen?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Minulla on DNA Kotimokkula Premium 4G+ WLAN B715. En ymmärä mitä tarkoitat ohjelmaversiolla? 😃 Ongelma alkoi heti kun yhdistin ensimmäisen kerran mokkulan netin läppäriini sekä puhelimeeni.
    Riina
  • Onko vika samanlainen kuin päivä sitten toisella henkilöllä, jossa esim. iltalehden sivun avaaminen ohjaakin hallintasivulle? Onko eri selaimien käytöllä vaikutusta tilanteeseen?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • On samanlainen ongelma. Olen kokeillut eri selaimilla ja ongelma on aina sama.
    Riina
  • Hei,

    Kotimokkula B715 sekä Mokkula E5573Cs uudelleenohjaa asetussivuilleen kahdessa tapauksessa:
    1) Kun laite otetaan käyttöön ja pitäisi vaihtaa tärkeimmät oletusasetukset
    2) Kun laitteelle on päivitys, eikä käyttäjä ole valinnut automaattisia päivityksiä ko. asetussivuilta

    Selailun pitäisi palautua normaaliksi, kun käyttäjä kirjautuu avautuvalle asetussivulle ja seuraa ohjeita asetusten vaihtamiseen sekä mahdollisuuksien mukaan päivittää laitteen.

    Oletussalasana kirjautumiseen on 1234

    Asetussivuille pääsee itse kirjoittamalla selaimen osoitekenttään: 192.168.1.1 tai dna.mokkula/

    Asetussivujen käyttöön suositellaan tietokoneen tai mobiililaitteen selainta.

    Jos asetussivuille kirjautumisen ja ohjeen mukaisten asetustusten vaihdon sekä päivityksen jälkeen tapahtuu edelleen uudelleenohjausta, kannattaa kokeilla palauttaa laite tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 30 sekunnin ajan ja tämän jälkeen vielä kirjautua asetussivuille.

    Lisätietoja: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-premium-b715#asetukset 

    Olli Kehityspäällikkö
  • Hei, niinkuin jo ihan ensimmäisessä viestissä sanoin olen jo nuo kyseiset neuvot tehnyt eli painanut aloita ja edennyt ohjeen mukaisesti sekä palauttanut tehdasasetukset mutta kumpikaan ei auta ongelmaan.
    Riina
  • Hei Riina,

    Olisithan siinä tapauksessa yhteydessä asiakaspalveluumme niin tekninen tukemme pääsee tutkimaan ongelmaa tarkemmin, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Tuliko tähän ongelmaan ikinä ratkaisua? Meillä aivan samanlainen ongelma ja kyseessä samanlainen laitekin :P
    Kiia
  • Minun piti käydä vaihtamassa mokkula uuteen. Oli ilmeisesti mokkulassa jokin vika. Sen jälkeen on toiminut ongelmitta. 😀
    Riina
  • Oletko yrittänyt resetoida sitä mokkulaa?
    Asiakas 1M
  • Tein kaikki mitä dna asiakaspalvelussa pyydettiin tekemään ja kun sen jälkeenkään ei toiminut niin käskivät käydä vaihtamassa mokkulan uuteen.
    Riina
  • No hyvä että sait kuntoon, yhdellä tutulla oli sama ongelma, aamulla vaihdettiin mokkula ja toimii hyvin. Oli apua tästä ketjusta.
    Asiakas 1M
  • Täällä sama ongelma. Supistunut netin käyttö aika lailla sen jälkeen kun hankin dna-kaupasta uuden reitittimen. Harmittaa, kun vaihdoin toimivan laitteen toimimattomaan, kun halusin uudempaa ja nopeampaa tekniikkaa.
    Tiina Sandberg
  • Meillä sama mokkula, ja sama ongelma. Kannattaisiko heti pyytää uusi mokkula, vai yritänkö temppuilla tuon tänään vastaanotetun kanssa?
    Kaija Kailajärvi
  • Meillä alkoi pelittämään kun sen resetoi eli palautti tehdasasetukset. Jos se ei auta, niin käskettiin ottaa yhteys asiakaspalveluun ja jonkun kohdalla se tarkoitti koko laitteen vaihtamista.
    Kannitha
  • Hei,
    Jouduin ostamaan uuden mokkulan vai reititinkö tuo laite on. Sen myötä ilmestyi joku ihmeen Mobile Broadband ja kaikille nettisivuille ei pääse. En halua mitään mobile broadband juttuja. Ihan vaan pääsy nettiin niin kuin ennenkin. Onko nyt ainoa vaitoehto mennä kaikkien läppäreiden ja muiden härpättimien kanssa takaisin DNA kauppaan jotta siellä homma saadaan käyntiin. Nämä uudistukset ovat harvoin olleet sellaisia joita käyttäjät haluavat.
    Anna K.
  • Hei Anna!

    Jos yhteyden toimivuuden tai uuden laitteen käytön kanssa on ongelmia niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta tarkemmin asiakastietojesi kanssa, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Sama ongelma. Sain mokkulan 18.10.2018! Jos ovat olleet viallisia, niin miksi niitä vielä jaellaan???? Ja miksi yleensä pitäisi mennä muuttamaan mokkulan asetuksia????
    Raimo Nordsten
  • Hei Raimo,

    edellä mainittu uudelleenohjaus on ominaisuus, mikä on tehty vain ja ainoastaan käyttäjän parasta ajatellen. Mokkulaan käyttöönotossa olisi ensiarvoisen tärkeää asettaa automaattiset päivitykset sekä vaihtaa oletussalasana. Tämä on ensiarvoisen tärkeää laitteen turvallisuuden ja toiminnallisuuden takia. Näitä ei voida tehdä käyttäjän puolesta, joten joudutaan turvautumaan tähän, parhaimmassa tapauksessa kerran, tapahtuvaan uudelleenohjaukseen Mokkulan asetussivuille.

    Kun sivulle kirjautuu (oletussalasana 1234) avautuu automaattisesti suomenkielinen helppo ohje, missä päästään määrittämään nämä tärkeimmät asetukset ilman sen kummempaa seikkailua.

    Asetussivuilla on myös muuta hyödyllistä, joita voi kiinnostuksen mukaan säätää, kuten 4G-taajuuden lukitus, WiFin nimen vaihto sekä tilatiedot.
    Olli Kehityspäällikkö
  • Sama ongelma, oli erehdys hankkia uusi mokkula vanhan tilalle:-(
    Uuno
  • Vielä... Ongelma ilmenee minulla vain Cromen selaimella, Opera toimii normaalisti. DNA pitää siis https:// sivuja vaarallisina:-(
    Kun ostin mokkulan vähän aikaa sitten DNA.n myymälästä, niin olisi myyjän pitänyt kertoa, että ongelmia sitten ilmenee, varaudu niihin.
    Uuno
  • Joo, sama ongelma tääläkin. Mobile B. ilmoitus tulee tämän tästä. Siinä kehotetaan laittaa salasana mokkulan takaa, mut ei se ole oikea vaikka kokeiltu kymmenen kertaa.
    Uuden palveluntarjoajan myötä myös sähköposti ei enää lähetä viestejä(Outlook).
    Jos mokkulan resetoi niin noi asetussivut siis aukea koneelle??

    Pekka

    Pekka
  • Hei Pekka,

    oletussalasana on B715 ja E5573Cs Mokkuloille 1234. Joissakin harvinaisissa tapauksissa salasana on voinut vaihtua myös muotoon: admin.

    Tehdasasetuksille palauttamisen pitäisi vaihtaa salasana edellä mainittuun. Tehdasasetuksille palauttaminen tapahtuu takaosan reset-painiketta 30 sekuntia painamalla. Lyhyempi painallus vain uudelleenkäynnistää laitteen.

    Asetussivuille pääsee itse heti kirjoittamalla selaimen osoitekenttään dna.mokkula/ tai 192.168.1.1, kun selainta käyttävä laite on yhdistetty Mokkulaan.

    Lisätietoja: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-premium-b715#asetukset
    Olli Kehityspäällikkö
  • Olli, kehityspäällikkö kirjoittaa:

    "edellä mainittu uudelleenohjaus on ominaisuus, mikä on tehty vain ja ainoastaan käyttäjän parasta ajatellen. Mokkulaan käyttöönotossa olisi ensiarvoisen tärkeää asettaa automaattiset päivitykset sekä vaihtaa oletussalasana. Tämä on ensiarvoisen tärkeää laitteen turvallisuuden ja toiminnallisuuden takia. Näitä ei voida tehdä käyttäjän puolesta, joten joudutaan turvautumaan tähän, parhaimmassa tapauksessa kerran, tapahtuvaan uudelleenohjaukseen Mokkulan asetussivuille."

    Miksi tuota ei ole mainittu siinä pienessä ohjevihkosessa??? Sivulla 3 mainitaan "syötä oikea salasana, löydät sen ... takaosan tarrasta". (Siis uniikki salasana -ko/kö??) Ja edelleen "Vaihda tarvittaessa näiden ohjeiden mukaan asetuksia ...". Siis tarvittaessa eli kun ei ole tarvetta, niin miksi sinne pitäisi kirjautua??? Ja soppa on valmis. Eikö sivulla 3 voi sanoa suoraan että tee nuo Ollin mainitsemat temput!!!
    Rami
  • Kurja päivä tänään. Välillä toimii ja välillä tulee tuo ilmoitus "Tervetuloa sovellukseen Mobile Broadband " juuri kun pitäisi tehdä jotakin tärkeää:-(
    Uuno
  • "edellä mainittu uudelleenohjaus on ominaisuus, mikä on tehty vain ja ainoastaan käyttäjän parasta ajatellen. "

    Käyttäjänä olen vähän erimieltä. Miksi muutta jotain mikä toimi hyvin? Ei tämä ainakaan minun käyttäjäkokemustani parantanut, aiheutti vain "raivoa" en ole osannut muuttaa salasanoja tai muita.  Onko käyttäjiltä kysytty että halutaanko jo toimivaan systeemiin parannuksia.... en usko. Tämä on joku systeemi millä lisätään myyntiä.  Olisi myös mukava tietää aikooko DNA tehdä mitään korjauksia tai poistaa mokomaa käytöstä kun aika moni meistä tuntuu olevan sitä mieltä että tämä mobile brodadband ei ole käyttäjän parhaaksi. 


    Anna K
  • Hei,

    olemme tehneet muutoksia tulevien erien oppaisiin sekä nettisivuiltamme löytyviin tukimateriaaleihin kertomaan paremmin miksi uudelleenohjaus löytyy ja miten se suoritetaan. Lisäksi olemme valmistajan kanssa tehneet yhteistä kehitystyötä, missä olemme parantaneet varsinaisen uudelleenohjauksen informatiivisuutta.

    Uudelleenohjaus uusissa päivityksissä sekä ensimmäisessä käyttöönotossa on ensiarvoisen tärkeää, että asiakkaan tietoturva sekä palvelun laatu pysyvät kunnossa nyt ja tulevaisuudessa.

    Kiitos palautteesta, siitä on ollut apua materiaalien parantamisessa!

    Olli Kehityspäällikkö
  • Tänään pääsi vain muutamille sivuistoille eri selaimia käyttäen. Otin mokkulasta virran pois päältä vähäksi aikaa ja sitten taas toimi. Tässä laitteessa on kyllä jokin laatuvirhe ja DNA voisi sen avoimesti myöntää.
    Unto
  • Sama täällä, laite reilu kaks viikkoa vanha ja esim netflixin kanssa toimii mutta viaplayn kanssa ei toimi. Olisi tosiaan ollut reilua dna kaupassa myyjän kertoa että näissä laitteissa on ollut hieman ongelmia.

    Tuomas
  • DNA, nyt voisitte paikata tilanteen fiksusti. Antakaa jokaiselle tällaisen mokkulan hankkineelle 50,00 euron korvaus/laite, varsinkin sellaisille joilla oli jo toimiva laite ennen tähän pommiin siirtymistä. Minä ainakin kehun DNA.ta netissä, jos näin teette.
    Unto
  • Hei Unto ja Tuomas,

    nyt emme pääse aivan kärryille minkä näette olevan ongelmana?

    Selaimen uudelleenohjaus "korjaantuu" käymällä asetussivuilla tietokoneella tai mobiililaitteella. Ohjeet löytyvät täältä.

    Mitään yleistä vikaa Kotimokkula B715:ssa ei tietojemme mukaan ole. Parhaiten ongelmanselvitys onnistuu asiakaspalvelusta, mutta ratkaisua voi etsiä myös seuraavilla ohjeilla:

    1. Tarkasta päivitykset ja päivitä laite mahdollisuuksien mukaan
    2. Palauta laite tehdasasetuksille painamalla laitteen takaosasta "reset" painiketta 30 sekuntia
    3. Tyhjennä selaimesi välimuisti ja historiatiedot selaimen asetuksista (offlinetiedostot, evästeet jne.).
    4. Päivitä käyttölaitteesi (tabletit, puhelimet, TV:t; kaikki Mokkulaan yhteydessä olevat laitteet).
    5. Windows 10 kone kannattaa käynnistää uudestaan shift-nappulaa pohjassa pitämällä ja esim. tabletit kannattaa käynnistää uudestaan pitämällä virrat pois kytkettynä yli 30 sekuntia.
    6. Jos ongelma poistuu käyttäessä Ethernet-johtoa (eikä ole korjaantunut ylläolevilla ohjeilla), vika on suurella todennäköisyydellä langattomassa WiFi-verkossa. Tällöin kannattaa kokeilla WiFi-kanavan käyttötaajuuden tarkastamista, käyttölaitteiden asetusten varmistamista sekä tietyissä tilanteissa WiFi-kanavan lukitsemista. Lisätietoja www.dna.fi/tuki-wifi  . Samaisesta linkistä löydät myös tiedot mitä nopeuksia laitteesta voi yhteensopivilla laitteilla saada.
    7.  Jos ongelma toistuu WiFissa ja Ethernet-piuhalla (eikä ole korjaantunut ylläolevilla ohjeilla), kyse voi olla verkkopuolen ongelmasta. Ko. tilanteessa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun. Täältä pystytään neuvomaan tukiasemien summittaiset paikat sekä mahdolliset käytettävät 4G taajuudet. Käyttäjä kuitenkin pystyy kokeilemaan erilaisia tapoja verkkoyhteyden parantamiseen. Lisätietoja www.dna.fi/tuki-netti .
    Tiivistetysti nettituen ohjeet:

    • Kokeile sijoittaa mokkula sille ikkunalle, joka osoittaa lähimpään tukiasemaan
    • Kokeile lukita jokin tietty taajuus Mokkulan asetuksista, esim. 800, 1800, 2600Mhz. Huonon kuuluvuuden alueella harkitse ulkoisen antennin hankintaa: www.dna.fi/mokkula-antennit
    • Varmista ettei alueella ole aktiivista vikailmoitusta häiriötiedotteista
    • Varmista ettei Mokkulan ja tukiaseman välillä ole signaalia estäviä esteitä

    Olli Kehityspäällikkö
  • Itse pääsin yli tästä ongelmasta vaihtamalla Internet-operaattoria. Suosittelen 😀

    Tero
  • Olli the Kehityspäällikkö,
    - Oletussalasana on nykyään melko heikko 1234 tai admin...
    - Resetti vaihtuu 30 sekunttia painamalla Reset-painiketta? Normaalisti se tapahtuu 5-10 sekuntissa.
    -

    - Miksi päivitykset ovat "ensiarvoisen tärkeitä" sallimaan yhteydet ihan tavallisiin osoitteisiin? Me elämme 2018-vuodessa. Mikä protokolla tarvitsee päivityksen www.tamk.fi -sivustolle sallimisen?
    Tero
  • Justiinsa, perkele. Oikeen soitettiin ja tarjottiin mokkulan päivitystä...tulee valmiina, piuha sinään vaan nii toimii...nyt toi sama ongelma. Mulla oo aikaa ruveta pelaan ton mokkulan kans...soittais ny joku elisalta...
    Krisse
  • Hei Krisse!

    Mikäli vaiva ei tarkea tämän ketjun ohjeilla, pirautathan asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044, niin katsotaan laitteen toiminta yhdessä kuntoon.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kävin Kampin DNA:ssa alun perin ihan muusta syystä, ja myyjä puhui minut vaihtamaan hyvin toimineen (hänen mukaansa ikivanhan) modeemini ilmaiseksi, jos vaihdan sopimusta tarjoamaansa! Miksiköhän?
    Menin lankaan ja nyt minulla ihan samat ongelmat kuin täällä muilla. Kävin jo kerran tänään näyttäen tulosteen kuvankaappauksista (salasana väärä jne..). Kaveri siellä sanoi, ettei koskaan ole nähnyt moista tapausta!!! Ja että ongelma ei ole heidän, vaan viesti tullut jostain muualta! Joten informoikaapa, DNA ja asiakastuki, edes omia myyjiänne. Pitänee mennä perumaan kaupat.
    Kiukkuinen asiakas
  • Hei!

    Jos et saa uutta modeemiasi toimimaan, olisithan ystävällisesti puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme niin tutkitaan ongelmaa yhdessä, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Laite on hyvä ja ominaisuudet ok. Tuo uudelleenohjaus vain näyttää hieman epäilyttävältä. Mitä jos sitä hieman parantelisi, että tavalliset kuolevaisetkin selviävät?

    Itse sain kliksuteltua läpi, salasanaksi 1234 tai moggulan ylämummosta reset painiketta 15-30 sekuntia, jolloin tuo 1234 toimii taas.
    Aapeli
  • Hmmmm....

    Päivitinpä minäkin B715s:n uusimpaan softaversioon 11.197.01.00.182.

    Kaikki meni ihan kuten pitääkin ja en ole havainnut muutaman tunnin käytön jälkeen tässä ketjussa esille tulleita ongelmia. No aika näyttää kuinka toimii.

    Siis ei se softa vissiin ihan susi ole , kun näyttäisi toimivan ainakin joissakin laitteissa. :=)
    Veikko
  • Tehty salasanan vaihto. Tehdasasetuksille palautettu. Toimenpiteet suoritettu
    useita kertoja. Mobile Broadband ilmoitus ilmestyy keskeyttämään aloitetut toimet.
    Mikä neuvoksi?

    Aatos Ingerö
  • Hei Aatos,

    minä ratkaisin ongelman kohdallani siten, että siirryin takaisin vanhaan modeemiini. Nyt toimii taas moitteettomasti. (Ihmetyttää, miksi myyjä halusi ilmaiseksi lahjoittaa minulle tämän Mobile Horrorin! 😀
    Kiitos kaikille, jotka yrittivät auttaa.
    (nyt vähemmän kiukkuinen asiakas)
    Kiukkuinen asiakas
  • Käyn itsekin palauttamassa laitteen takaisin Dna-liikkeeseen. Onneksi tallessa on se ikivanha mokkula. Asiakasystävällisempää asennetta kaivattaisiin Dna:lta, eikä väittää virheellistä laitetta ominaisuudeksi.
    Henri
  • Hei!

    Minulla on nyt tapahtunut tätä ihan samaa, enkä pääse puhelimessa wifi -verkossa ollessani esimerkiksi googlaamaan mitään, kun sivu ohjautuu aina tälle kyseiselle sivustolle. Olen vaihtanut salasanan, ja silti joka kerta ohjaudun uudelleen salasanan vaihtoon, enkä pääse sivulta pois muuten, kuin sulkemalla selaimen. Onko tähän ongelmaan nyt ollut muuta selkeää ratkaisua kuin laitteen vaihtaminen?
    Anni
  • Hei Anni, kyse ei ole virheestä laitteessa vaan tämä ohjaa asetussivulle jos et ole asentanut uusimpia päivityksiä laitteeseen, tarkista siis päivitykset tai vaihda laite asentamaan päivitykset automaattisesti. Hallintasivun käyttö onnistuu tietokoneen selaimella tai mobiililaitteella

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kyse on juurikin virheestä. Huawei B715 häiritsee tietoliikennettä tavalla, mikä on erityisen vahingollista selaimettomille laitteille, kuten esimerkiksi kameroille, tulostimille ja tiedostopalvelimille.
    irritus
  • Täällä ihan samat ongelmat kuin noissa viime syksyn keskusteluissa.
    Päivitysyritysten jälkeen ei auttanut muu kuin reset-nappi. Ja sama toistui uudelleen. Ja tuo broadband tukki uuden kannettavani molemmat selaimet. Seuraavana päivänä palautin mokkulan liikkeeseen, ja sain tehtyä uuden sopimuksen hyvin toimivaa vanhaan ZTE-mokkulaani. Ja pienellä työllä sain myös kannettavani selaimet entiseen kuntoon.
    Miksi edustajanne epäasiallisin perustein tarjoaa vanhalle asiakkaalle tuollaista ongelmallista mokkulaa?
    Jyrki
  • Moi,
    Minun matkamokkulani alkoi ihan yllättäen kysellä pin-koodia. En saa tähän nyt yhteyttä mitenkään kirjoittaakseni tuota koodia. Ei hyväksi salasanaa vaikka laitan tämän tietokoneeseeni kiinni.
    Mokkula on Huawei E53771
    Vesa Toivanen
  • Perseestä! Paskaa myydään.
    Tästä häiriköinnistä en maksa. Huomenna tavataan.
    Heikki Sissala
  • Siis paskaa on vaihdettu uusien reititimien myötä.
    Huomenna tavataan asiakaspalvelussa.
    Heikki Sissala
  • Tämä on jo kolmas kerta kun vahvistan sähköpostiosoitteeni.
    Onko sana perse liika raaka?
    Heikki Sissala
  • Just saanut kokeiluun 10.3.2019 tuon Uuden Huawei mokkulan ja nyt yht äkkiä rupes heittämään Mobile Broadband sivustoa. Myyjä puhui mun "vanhasta" liittymästä, että kannattaa vaihtaa/päivittää netti nyt nopeempaa. Nyt aiempia keskusteluja lukenaana palautan tuon kokeilu laitteen takaisin ja palaan toimivaan hitaampaan liittymään. Ehkä tuo softa joskus saadaan toimimaan, mutta näyttää sille, ettei se tapahdu vuodessa tai kahdessa kun tieto ei edes yrityksen sisällä oteta tosissaan ennen kuin tarpeeksi moni äänestää jaloilla kilpailijalle. Tuolla asenteella on lyhyt matka nyky päivänä. Valitettavaa.
    Arska
  • Samalla lailla tuo Huawei minullekin tammikuussa tyrkytettiin. Kun heti seuraavana päivänä menin DNA-liikkeeseen sitä palauttamaan, sama nuorehko asiakaspalvelija käyttäytyi tosi ikävästi. Kovaäänisesti väitti tietävänsä, että asiakas on väärässä. Tilanne oli kiusallinen muiden vuoroaan odottavien asiakkaiden takia. Uhattuani irtisanoa muut neljä liittymäämme, ja huomattuaan, että myös lähiomaiseni oli taaempana seurannut tilannetta, asiakaspalvelijan käytös muuttui asiallisemmaksi, ja sain palautuksen ja sopimusasiat järjestykseen.

    Kerrottakoon nyt tässä, että itselläni on yli 30 vuoden työkokemus tietotekniikan parissa. Ihmettelen sitä, että tästä samasta ongelmasta on tässäkin ketjussa ollut jo nelisenkymmentä asiakaspalautetta, eikä DNA foorumin ohjeista tai vastauksista näytä olleen apua.



    Jyrki
  • Hei. Kirjoitin tänne jo aiemmin, eikä minun enää pitänyt palata tänne kommentoimaan tätä asiaa. Ymmärrän meitä kaikkia, myös DNA.ta. Totuus nyt vain on se, että jokin on mennyt vikaan, jos edelleenkin tälle palstalle tulee ikävää palautetta DNA.n palvelusta. Ehkä meillä on jokin syy antaa palautetta ja olla kiukkuisia siitä, että meillä on mennyt aikaa hukkaan ja kenties meille on kertynyt kuluja, mitä ei olisi tullut ilman uutta laitetta. Varmasti ollaan tosi tyhmiä kuluttajia, kun emme ole osanneet toimia siten kuin DNA on olettanut, mutta saako tyhmyydestä sakottaa? Ehkä vika on kuitenkin DNA.ssa. Ehkä uuden laitteen olisi pitänyt toimia samoin kuin vanhan, sitähän me kaikki oletimme, siis parempana versiona. Toivoisin DNA.n ottavan meidän kaikkien palautteen tosissaan ja myöntävän julkisesti, että myös he ovat tehneet virheitä. En oleta, että mitään korvauksia pitäisi maksaa, mutta anteeksi pyytäminen olisi paikallaan. Minulta sitä ei tarvitse pyytää, teen itsekin paljon virheitä.

    Unto
  • Unto kirjoitti hyvin. Itsekin olen tänne myös aiemmin ihmetellyt ko. laitteen toimimattomuutta. DNA myyjä sai laitteen toimimaan aluksi. Nyt päivittäin se pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Verkkoyhteys katkeilee jatkuvasti.
    On tunne että tämmöinen jätti suuri yhtiö viisveisaa käyttäjäkokemuksista ja palautteesta, tekee vaan mitä itse haluaa.
    Se vanha mokkula toimi vuosia moitteettomasti, Tämä ei.
    Olisi reilua antaa vaihtaa kuluitta takaisin vanhaan. Tai ainakin se anteeksi pyyntö, että nyt ei mennyt niinkuin strömsössä.  Montaa kertaa en enää laitetta raahaa kauppaan. Jos mitään järjkevää DNA ei vastaa meille. Aion äänestää jaloillani ja siirtyä jonkun muun asiakkaaksi.  Se on hyvin yksinkertaista.
    Anna K.
  • Nyt on jo viisi päivää yhteys takkuillut eikä asia korjaannu, vaikka katkaisen mokkulasta virran. Mitähän tässä nyt pitäisi tehdä?
    On aika kiusallista, kun pitäisi hoitaa asiat ajallaan eikä nettiyhteys toimi.

    Kaija Koo
  • 18.3.2019 olen ottanut käyttöön DNA mokkulan ja tämä Mobail Broadband -ongelma tullut joka laitteelle. Sain kampanjamokkulan 0€ ja harmittaa ihan sairaasti että menin toimivan laitteen vaihtamaan pois. Vaihtoonkin kului yli viikko, koska tappelin ensin asiakaspalvelun kanssa mikä SIM-kortti mihinkäkin laitteeseen tulee, olivat lähettäneen yhden liikaa minulle.

    Ja kaikkialla on teksti: Ota yhteys asiakaspalveluun, joka vastaa viesteihisi 2-3 vuorokauden kuluttua. Kivaa, mahtavaa olla DNA:n asiakas. Tämän sopimuksen päättyessä: Goodbye
    Kirsi
  • Hei,

    Kotimokkula B715 sekä Mokkula E5573Cs uudelleenohjaa selainta asetussivuilleen kahdessa tapauksessa:
    1) Kun laite otetaan käyttöön ja pitäisi vaihtaa tärkeimmät oletusasetukset
    2) Kun laitteelle on päivitys, eikä käyttäjä ole valinnut automaattisia päivityksiä ko. asetussivuilta

    Selailu palautuu normaaliksi, kun käyttäjä kirjautuu avautuvalle asetussivulle, käy läpi nopean ja helpon asetusavustajan tai päivittää laitteen jos näin ilmoitetaan.

    Oletussalasana kirjautumiseen on 1234

    Asetussivuille pääsee itse kirjoittamalla selaimen osoitekenttään: 192.168.1.1 tai dna.mokkula/

    Asetussivujen käyttöön tarvitaan tietokoneen tai mobiililaitteen selain.

    Jos asetussivuille kirjautumisen ja ohjeen mukaisten asetusten vaihdon sekä päivityksen jälkeen tapahtuu edelleen uudelleenohjausta, kannattaa kokeilla palauttaa laite tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-painiketta 30 sekunnin ajan ja tämän jälkeen vielä kirjautua asetussivuille. Samainen reset auttaa myös jos oletussalasana ei enää kelpaa.

    Uudelleenohjaus uusissa päivityksissä sekä ensimmäisessä käyttöönotossa on ensiarvoisen tärkeää kaikilla laitteilla, jotta asiakkaan tietoturva sekä palvelun laatu pysyvät kunnossa nyt ja tulevaisuudessa.

    Olemme toki pahoillamme, jos tämä pakottaminen ärsyttää. Ominaisuus mokkulassa on kuitenkin vain asiakkaan parasta ajatellen tehty, eikä ko. asetusmäärittely kestä kuin noin 2 minuuttia.

    Lisätietoja: https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-premium-b715#asetukset 

    Myös asiakaspalvelu auttaa miellään puhelimitse käymään asetusvalinta läpi: 044 144 044
    Olli Kehityspäällikkö
  • Dna on kyllä niin syvältä. Käyttämättömänä uusi dna-tv kun niin paljon ongelmia ettei huvita käyttää ja kauppaa ei pysty purkamaan. Kun tää sopimus päättyy ei enää ikinä dna:lta mitään‼️
    Eija
  • Kada će novi fw za b715?
    lemy

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.