Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mokkula AC762S pätkii

Moi.
AC762S mokkula käynnistyy uudelleen n. 90 s. välein.
Missä vika?
Marko Hyvönen Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Jep.
    Sama vika, tähän mennessä toiminut suht moitteettomasti
    Antti
  • Nyt aamulla täällä Salossa päin meillä sama ongelma. Netti tulee ja menee...
    LO
  • Kotkan suunnalla sama ongelma, AC762S mokkula käynnistyy uudelleen n.90s välein
    Pete
  • Sama ongelma täällä. Onko ongelmaan tullut vielä korjausta?
    Kalle
  • Sama juttu täällä Karttulassa (Kuopio)
    Harri
  • Kuin myös Hämeenlinnassa, eilisestä iltapäivästä lähtien 🙁 Luulis et asialle tehdään jo jotain
    Tate
  • Hei!

    Mitään yleistä vikaa ei ole tällä hetkellä tiedossa kyseisen mokkulan suhteen. Kannattaa alkuun kokeilla resetoida laite ja mikäli siitä ei ole apua niin vikaa on hyvä selvittää suoraan asiakaspalvelumme kautta.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Pakkohan siinä on olla, verkkoon liittyvä esim...
    Voisitteko hieman nähdä vaivaa ja todella tutkia kun yhtäkkiä näin monella on sama ongelma samanlaisessa laitteessa, eikä kehittaa vain soittamaan asiakaspalveluun josta ei tähän saa mitään apua! Kiitos etukäteen!
    Harri
  • Moikka,

    DNA:lla on tullut joitakin puheluita asiasta. Yritämme tällä hetkellä selvittää tilannetta .Laitetaan tännekin tietoa heti kun asiasta on tiedotettavaa.

    Pahoittelut tilanteesta
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Ilmestyy ruudulle teksti: "Ei internet-yhteyttä. Verkossa havaittiin muutos". Toivottavasti pikaisesti selviää vika. On hemmetin orpo olo kun pitäisi hommiakin tehdä ja yhteys pätkii.
    LO
  • Lohjalla sama  ongelma eilisesta iltapäivästä alkaen, mokkula käynnistyy uudestaan juurikin noin 30 sek välein...
    M-L T
  • Sama vika Seinäjoella. Menee hermo. Tajuuko DNA että täällä jengi säätelee omia asetuksia ja tuhlaa aikaa kun vika on kuitenkin verkossa?
    Antti Latvala
  • Jotain tarttis varmaan tehrä... Kohta vuorokausi mennyt ilman nettiä.
    LO
  • Sama vika Nurmijärvellä. Todella rasittavaa, kun netti päällä n. 90 s. Jatkunut eilisestä. Vian korjaamiseen ei auta yksittäisen käyttäjän soitto asiakaspalveluun, kun vika on näin laaja. DNA sivuille voisi laittaa infoa, kiitos!
    Sami
  • Joensuun suunnalla sama juttu, laite käynnistää itsensä uudelleen aina 1min 34s kohdalla.
    Jari
  • Mikkelissä sama vika
    Make
  • Mäntyharjussa sama vika ollut koko päivän. Voisiko Dna tutkia ja tiedottaa asiasta aktiivisemmin, kiitos!
    Helena
  • Sama juttu Punkalaitumella..... soitin ja sanottiin että mokkulassa vikaa ja kauppasivat heti uutta.
    T.erve
    t.erve
  • vika alkoi yöllä ennen kahta... siitä asti netti katkeillut koko ajan, myös tätä viestiä kirjoittaessa kolme kertaa netti poikki. alkaa nyppiin pikkuhiljaa!!
    t.erve
  • vika alkoi yöllä ennen kahta... siitä asti netti katkeillut koko ajan, myös tätä viestiä kirjoittaessa kolme kertaa netti poikki. alkaa nyppiin pikkuhiljaa!! Etsii verkko, yhdistetty ja sit taas poikki ja tota samaa rumbaa koko ajan.
    t.erve
  • Jos tämän takia joutuu mokkulan uusimaan, niin vaihtuu samalla myös operaattori 🙁
    Tate
  • Todellakin maanantaina vaihtamaan operaattoria. Iltaisin täällä meillä (Salon keskusta) 4G nopeus ollut 10 - 50 kt! Asiakaspalvelu toimii samalla nopeudella, jos silläkään. Ja nyt vielä tämä. Yli vuorokausi kulunut ja mitään ei tapahdu. Pitänee laittaa someen ja infota koko kansaa dnan avuttomasta toiminnasta. Kuka muuten korvaa menetetyn ansion. Dna luonnollisesti ainakin hyvittää tämän toimimattoman ajan laskussa.
    LO
  • Sama jatkuu... ei toimi kun hetken. Löytä verkon ja kohta heti yhteys katkee ja lähtee etsiin uudestaan.
    T.erve
    T.erve
  • Ei tätä ongelmaa oo näköjään haulukaan korjata...jos kyseessä olisi kiinteä verkko olis asia jo hoidettu 🙁 Ilmeisesti kyseessä on dna.n myyntikikka uusille mokkuloille
    Tate
  • Kokeilin resetoida mokkulan jos siitä olisi apua. Nyt toiminut melkein 8 minuuttia... jännitys tiivistyy...
    LO
  • Eipä ollut resetoinnista sen kauemmin apua. Taas katkeaa 1.34 minuutin kohdalla. Enpähän ainakaan uutta dnalta hanki. Se on varma. Puolitoista vuorokautta ja mitään ei tapahdu.
    LO
  • Imatralla vika jatkunut jo toista vuorokautta. Kuinka korjaus voi nykyaikana kestää näin kauan.
    PV
  • Mäntyharjussa yhteys pätki ajoittain perjantaina. Lauantaina koko päivän yhteys katkesi noin minuutin välein ja sama vika jatkuu edelleen, kyllä ketuttaa. Lauantaina asiakaspalvelusta epäili vikaa mokkulassa. Vaikea uskoa mokkulavikaan kun useammalla sama ongelma. Maanantaina mokkula vaihtoon!
    Helena
  • Tällänen viesti tuli operaattorilta.. . Sierra Wireless Aircard 762s -merkkisten mokkuloiden toiminnassa on havaittu ongelmia. Suosittelemme hankkimaan uuden mokkulan DNA Kaupasta tai puhelimitse: soitamme sinulle ensi viikon aikana. Ystävällisin terveisin, DNA
    T.erve
  • Kouvolassa pätkinyt viime yöstä lähtien noin 90 sekunnin välein, resetoinnista ei apua.Tuli äsken DNA:lta tekstari jossa suositeltiin hankkimaan uusi mokkula.Odottelen huomiseen ja jos vielä kiukuttelee saattaa mennä myös operaattori vaihtoon...

    Vesku
  • Dnan toiminta on törkeätä. Huomenna otan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen tämän tiimoilta. Ei todellakaan ole asiakkaan velvollisuus ostaa uutta mokkulaa jos vika on dnan päässä, kuten näyttää olevan. Surkeaa asiakaspalvelua ja välinpitämättömyyttä asiakkaista.
    LO
  • Hei,

    Mokkulan testaukset jatkuvat. Osalla asiakkaista Sierra Wirelessa AC762S mokkula ei yhdistä verkkoon.

    Moni kyseisen mokkulan omistaja on hankkinut laitteen vuosien 2012 tai 2013 aikana. Kyseinen laite on siten 5-6 vuotta vanha.

    Näin vanha laite vaikuttaa käyttökokemukseen todella paljon. Kyseessä on ensimmäisiä 4G laitteita markkinoilla eli 4G puoli on todella vanhentunutta teknologiaa.

    4G:n lisäksi myös WLAN (langaton sisäverkko) kaipaa kovasti päivitystä. Laitteessa on vain 2.4Ghz tuki ja muutama antennipari. Käytännössä WLAN verkon nopeus ja kuuluvuus ovat aika heikkoja.

    Esim tässä omassa kodissa Espoossa olen nyt testaillut tätä Sierra / Netgear mokkulaa ja nopeudet ovat maksimissaan 5-7 megaa vaikka tukiasemassa on tilaa ja signaalivoimakkuus on hyvä. Uudemmalla Kotimokkulalla saan omassa osoitteessa 35-40M... ero on siten aika huima. Todella vahvasti suosittelen uuden laitteen hankintaa.

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Kyllähän juttu on niin, että te olette tehneet joitain muutoksia verkossanne, muuten tämä joukkovikaantuminen ei ole mahdollista. Näin ollen teidän tulee palauttaa verkko niin, että teiltä hankittu laite toimii, tai vaihtoehtoisesti korvata laite ilmaiseksi toimivalla.
    Antti Latvala
  • Vikaa tutkitaan parhaillaan. Verkkomuutoksia ei ole tehty tällä viikolla eli verkkovika näyttäisi olevan toistaiseksi poissuljettu. Lisäksi vika ei koske kaikkia AC762S asiakkaita, vaan ainostaan osaa. Verkosta myös näemme että kaikki muut laitteet toimivat normaalisti.

    Valitettavasti tällä hetkellä en pysty antamaan muita tietoja.

    Riippumatta siitä toimiiko AC762S vai ei niin suosittelen laitteen vaihtoa. Uskallan luvata että 4G yhteysnopeus tulee paranemaan laitevaihdon myötä - Sen verran vanha laite kyseessä.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Pidättekö asiakkaita idiootteina? Samaan aikaan kautta Suomen alkanut vika ei voi olla käyttäjän laitevika, vaan operaattorin järjestelmästä johtuva. Operaattori vaihtoon ellei tule ilmaista korjausta tilanteeseen ja pian.
    PV
  • Vaihto käy jos ilman saa. Mulla varmaankin just noita ekoja mokkuloita ja jos tätä muutaman päivän pätkintää ei laske niin toiminut muuten lähes virheettä.
    T.erve
  • Kun otan sim-kortin pois, mokkula pysyy päällä normaalisti. Heti kun laitan kortin takaisin alkaa pätkimään.

    Tosin itse olen harkinnut uutta mokkulaa, mutta ei ole löytynyt sopivaa. Vaikka on vanha, tästä tekee loistavan tuo sierra telakka. En ole löytänyt vastaavaa missä olisi telakka

    Antti
  • Ei se tekniikka yhdessä päivässä vanhene käyttökelvottomaksi, ellei perjantaina tehty verkkoon jotain muutosta joka ei tue näitä vanhempia päätelaitteita. Itsellä on 2013 hankittu mokkula joka on toiminut tähän saakka moitteettomasti.

    Jännä juttu kun näin moneen laitteesseen tulee sama vika samana päivänä. Tasalaatuisia tuotteita. Ettei vaan valmistaja olisi ujuttanut mukaan bittijonoa joka ajaa alas näitä liian kauan toimineita laitteita, jotta kiinalaisessa teollisuudessa ratas rallattaisi. Ja tällaiset ominaisuudethan piilotetaan sen verran syvälle ytimeen ettei puhdas ohjelma-asennuskaan auta.

    Veikkaanpa ettei kenenkään laitteessa ole mitään fyysistä vikaa, mutta voiskohan meillä olla vaikkapa saman tuotantoerän prossut....  kuhan vaan aattelin.
    Jari
  • Yrittääkö dna selittää, että ympäri Suomea olevat mokkulat ovat samalla hetkellä vanhentuneet. Höpö höpö. Pitääkö dna asiakkaitaan idiootteina. Onneksi näyttää olevan tarpeeksi tyhjäpäistä sanahelinää dnalta asian eteenpäin viemiseksi.
    LO
  • Huomenna loppuu DNA liittymät meikäläisen kohdalla
    Raipe
  • Tämä ei tietysti ongelmista kärsiviä paljon lohduta, mutta Helsingissä ei ole (vielä) ollut semmoisia ongelmia kuin mitä monilla täällä on ollut.
    Itse tuotteena tuo Sierra Wireless on ollut kyllä oikein hyvä, Wifi-verkon kantavuus ja kuuluvuus on ollut ovat vähintään 25 Mbit luokkaa ympäri isoa huoneistoa, joten en kyllä näe syytä vaihtaa (tai ainakaan maksaa siitä).
    lahtinen
  • Mulla se ei enään lähde edes päälle koko mokkula. Jännä ku DNA lähetti viestin niin lakkas koko mylly toimimasta. Hiukan haiskahtaa rahastukselta tämä homma. Olis kiva tietää toimiiko muka jollain kyseinen mokkula. 
    juha
  • Sama Lahdessa. Tää on joka kerta samaa sutimista tän saman firman kanssa. Huomenna vaihdetaan modeemia ja palvelutarjoajaa.
    lauri
  • Nii ja itse olen Nivalassa
    juha
  • Nyt pelittänyt puoli tuntia katkeammatta...Ensin ei lähtenyt mokkula päällekkään, samutin koko hoidon myös telakasta virta pois, annoin olla noin vartin ilman virtaa ja uudelleen päälle. Ei löytänyt ip osoittetta verkon vianmääritys ja windousin korjaukset kehin, nyt pelittää, jännittää kuinka kauan 😀 :P
    Tate
  • No nyt tuntuu taas pysyvän verkossa Imatralla.
    PV
  • Meillä sama ongelma (Savonlinna), alkoi perjantaina. Laite ostettu 2014. Nyt olen seuraillut tunnin verran ja etsinyt netistä apuja, törmäsin tähän viestittelyyn. Noin 1,5 min pysyy päällä. Telakan sammutaminen ole auttanut.
    Malla
  • Hei,

    Ymmärrän erittäin hyvin että ilman nettiyhteyttä oleminen turhauttaa. Rehellisesti sanon että turhauttaa myös tässä päässä kun töitä on tehty koko viikonloppu ja vianmetsästys jatkuu edelleen.

    Moni tuntuu kovasti syyttävän verkkoa, mutta tällä hetkellä näyttää siltä, että verkossa ei ole mitään vikaa. Näemme verkon puolelta että ylivoimainen enemmistö AC762S laitteista toimii hyvin ja siirtää dataa normaalisti.

    Ainakin hetkellinen apu tuntuu olevan laitteen resetoiminen eli se mitä @LO ehdotti. Siten suosittelen kokeilemaan tätä:

    1) Paina pohjaan mokkulan päällä oleva WPS nappi + laitteen etukannen virtanappi
    2) Pidä pohjassa n. 3s
    3) Näytöltä kysytään "nollaa tehdasasetuksille" ja palkki alkaa vähentymään. Paina virtanappia ja hyväksy nollaus
    4) Laite käynnistyy uudelleen, hyväksy suomi valikkokieleksi painamalla virtanappia

    Olen aika montaa laitetta kokeillut ja laitteen toiminta resetin jälkeen tuntuu hieman vaihtelevan: netti lähtee kyllä aina toimimaan mutta mokkula saattaa sammuttaa itsensä esimerkiksi 20min tai 60min jälkeen.

    Tällä hetkellä voin valitettavasti vain toistaa mitä olen aiemmin sanonut: Jatkamme selvitystä koko ajan.


    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Tein tuon yllä mainitun resetoinnin ja nyt on yhteys pysynyt muutaman minuutin....
    Malla
  • Edelleen pelitää katkeilematta 😀
    Tate
  • Resetoinnin jälkeen n. 20 min kuluttua yhteys katkesi ja taas n. 90 sek päällä pätkiminen alkoi. Nyt muutaman resetoinnin olen tehnyt ja vaikuttaa siltä että yhteys pysyy vain n. 10min resetoinnin jälkeen ja pätkiminen alkaa.
    Malla
  • Ongelma ei rajoitu pelkästää tuohon yllämainittuun laitteeseen vaan itsellä oleva upouusi MF 286A aloitti eilen aamulla katkeilun.

    Testasin nopeustesti.com:lla niin latausnopeus 3.3Mbit/s, muttab käy aina hetkittäin kokonaan nollassa. Lähetysnopeus taas on aivan surkea 0.1 Mbit/s. Laitteeseen tai tietokoneeseen ei myöskään ennen vian ilmenemistä tehty mitään merkittäviä muutoksia.

    En siis usko että tämä vanhojen laitteiden syyttely pitää yhtään paikkaansa vaan vika on lähes varmasti teidän päässä.
    Carl
  • @Malla - tämä oli odotettua. Resetoinnin jälkeen laite palaa jonkun ajan kuluttua tilaan jossa se pitää resetoida.
    Olen tässä parin päivän aikana saanut käsiini muutaman laitteen joissa on ollut tämä ongelma. Laitteet ovat lopulta lähteneet toimimaan mutta tässä välissä olen tehnyt näille aika monta temppua. Saan vasta huomenna lisää viallaisia laitteita käsiini ja siten en nyt pääse varmentamaan mikä temppu (tai yhdistelmä) saa lopulta laitteen toimimaan.

    Jos jollakulla on intoa niin seuraavia asioita voi kokeilla.

    1) Resetoi laitteen niin että SIM-kortti ei ole laitteen sisälle. Poistuuko ongelma?

    2) Luo uuden yhteysprofiilin ja ottaa sen käyttöön
    * Nettiselaimella osoitteeseen dna.mokkula/
    * Salasana 12345 ja painaa kirjaudu
    * Lisäasetukset
    * 4G/3G
    * Yhteysasetukset
    * Lisää/muokkaa profiileja
    * Ylimmästä kohdasta New
    * Nimeksi vaikka testi
    * APN internet
    * Tallenna
    * Valitse profiilit kohdasta oletusprofiiliksi äsken luomasi profiili kuten testi
    * Paina tallenna
    * Nyt mokkula katkaisee yhteyden ja muodostaa sen uudestaan

    Alla kuva tilanteesta kun profiilin on luonut.

    Jos mokkula käynnistää itsensä ennenkuin yllä olevan ehtii tehdä niin kannattaa vaikka poistaa SIM-kortti laitteesta. Tällöin muutokset ehtii varmasti tehdä loppuun asti.


    HUOM: yllä oleva teksti on puhtaasti AC762S laitteeseen liittyvää ja siten yllä olevat keinot eivät ole ratkaisuja mahdollisiin muihin mokkulaongelmiin (esim MF286A)

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Tänä aamuna alkoi täällä Kouvolassa temppuilemaan.
    90sek. päällä jne.
    Ei auta ylläolevat temput.

    T:Sami
    Sami Järvinen
  • Sami - Kuinka pitkään laite pysyy pystyssä? Oliko tuolla profiilin lisäämisellä mitään merkitystä?
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Tehdasasetusten palauttaminen ilman SIMiä: Toimi noin 10min.

    Uuden profiilin luominen: Ei vaikutusta. 90sek. pysyi päällä.
    Sami Järvinen
  • Kiitos Sami!

    Huomenna jatkuu testailu.... päivitän tänne heti kun jotain uutta tietoa on saatavilla.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Tein myös nuo em kokeilut ja samat tulokset kuin Samilla.
    Malla
  • Mökillä Kuopiossa piti saada tehtyä koko viikonloppu töitä maanantain deadlineja varten. Jäipä tekemättä. Kokeiltiin kaikki nuo temput ja sitten loppui kärsivällisyys. Meillä tuo mokkula on ollut todella vähäisellä käytöllä - keskimäärin tunti tai pari kuukaudessa lähinnä mökillä. Tähän asti tuo on toiminut moitteettomasti ja riittävän ripeästi. Jotain hämärää tässä joukkoviassa kyllä on.
    EHU
  • Ihan samanlaista kuvattua ongelmaa täälläkin, Eura, Satakunta, mokka AC762S
    Kimmo Siltanen
  • Samoja ongelmia täälläkin eli pätkii n.2 min välein, nuo virheilmoitukset kyllä vittaa DNA:N yhteys ongelmiin ei asiakkaan laitteistoon.
    Jari
  • Minulla on Sierra Wireless -mokkula, valitettavasti en osaa sanoa sen tarkempaa mallia... Se alkoi katkeilla eilen katsoessani elokuvaa. Elokuvaa oli tullut n. 1 t nettiyhteyden toimiessa ihan normaalisti. Kuitenkin kun elokuvaa oli jäljellä n. 20 min, nettiyhteys alkoi katkeilla. Mokkula meni itsestään pois päältä ja päälle n. 30 sekunnin välein. Viimeisen 20 min aikana nettiyhteys katkesi kaksi kertaa. Sain kuitenkin onneksi katsottua elokuvan loppuun.
    Tänä aamuna tuo sama ongelma jatkui. Vika ei voi olla ainakaan mokkulan paikassa ikkunalaudalla, koska se on toiminut siinä hyvin aiemmin.
    Minulla on muutenkin viime aikoina nettiyhteys katkeillut – ei vain mokkula, vaan myös modeemi. Ei huvittaisi enää maksaa lähes 30 €:a laitteista, jotka vähän väliä katkaisevat nettiyhteyttä...
    Ennen kuin joku teistä kysyy, miksen laittanut sitten modeemia päälle elokuvaa katsoessani, vastaus on: vain mokkula on asennettu tv:n nettiyhteydeksi.
    Erika
  • Kyllä kun verkkoo skannaa jossainpäin mättää:
    1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  swi.hub
    2     *        *        *     Request timed out.
    3    32 ms    28 ms    27 ms  rai1-sr1.dnaip.fi
    4    45 ms    43 ms    33 ms  rai1-tr1.dnaip.fi
    5    36 ms    41 ms    40 ms  hel5-tr3.dnaip.fi
    6    45 ms    29 ms    35 ms  lah1-tr1.dnaip.fi
    7    46 ms    37 ms    31 ms  lah1-tr3.dnaip.fi
    8    33 ms    34 ms    34 ms  lah2-er1.dnaip.fi
    9     *        *        *     Request timed out.
    10     *        *        *     Request timed out.
    11     *        *        *     Request timed out.
    12     *        *     General failure.
    sekä välillä
    Default Gateway . . . . . . . . . : ::


    Jari
  • Laitteen ohjelmistossa näyttää olevan ongelma. Ongelma näyttää laajenevan ja siten AC762S saattaa lakata yllättäen toimimasta.

    DNA selvittää ongelmaa parhaillaan laitevalmistajan kanssa.

    Mikään ei tällä hetkellä viittaa vikaan verkossa.

    Mikäli sinulla on viallinen AC762S voit mennä DNA Kauppaan vaihtamaan laitteen uuteen kotimokkulaan. Saat uudesta laitteesta alennuksen kun jätät vanhan AC762S laitteen kauppaan.


    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Minulla on käytössäni tämä mokkula: https://www.dna.fi/dna-mokkula-4g-wlan-s
    Onko siinä huomattu olevan jotain vikaa? Mokkula on jo kerran vaihdettu uuteen, koska ensimmäinen oli ihan susi.
    Erika
  • @Erika - kyllä, kyseessä on vain ja ainostaan tuo mokkula.

    Jos mokkula toimii nyt hyvin niin mitään ei tarvitse tehdä. On mahdollista, että mokkula lakkaa toimimasta jossakin välissä. DNA selvittää ongelmaa parhaillaan valmistajan kanssa
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Miksi asiakas joutuu maksamaan mokkulan vaihdosta toimivaan?

    Katja
  • Sama kysymys mielessä kuin @Katjalla. Tähän asti toiminut hyvin ja nyt asiakkaan kustannuksella uuteen. Ei mene läpi.
    LO
  • Kahden menetetyn työpäivän jälkeen ostin tänään heti aamulla uuden, toimivan mokkulan (Dna 4G+ E5787s) 189 eur, en tosin Dna-kaupasta. Kysymys asiakaspalveluun: nyt tässä viestiketjussa luvattu alennus vaihdosta kun palauttaa viallisen. Saako hyvitystä viallisen palautuksesta dna-kauppaan, uuden mokkulan siis ehdin jo tänään ostaa ennen tulkintaanne (jota en jäänyt odottamaan yli 2 päivän netittömän ajan jälkeen).
    Helena
  • Kuinkahan suuresta alennuksesta on kyse....
    T.erve
  • Firmwaressa ei voi olla vikaa. Tämä vika täytyy olla DNA:n puolelta. Aivan mainio mokkula ollut tähän päivään asti, kunnes kaikilla ongelmia. Alennuksesta olisi kiva saada tarkempaa informaatiota mutta mieluummin tässä tapauksessa taitaa palveluntarjoaja vaihtua jos ongelmalle ei nyt saada aikaiseksi mitään.

    Terveisin, Kokkola.
    Tapsa
  • Odottelinkin jo tuohon viittaavaa MENE DNA KAUPPAAN OSTA UUSI !!.  Laite toiminut erinomaisesti näihin päiviin asti. Olisi kiva tietää paljonko AC762S hyvitetään maksoi aikoinaan 144 euroa ja sierra kotiasema 108 euroa eli ei mitään halpaa lystiä nuo laitteet. Jos Laitteen ohjelmistossa näyttää olevan ongelmia päivittäkää ohjelmisto mahdollisimman pikaisesti. Ihmettelen vaan mitenkä yhtäkkiä ohjelmistossa ongelmia. Kenenkähän vika ja kuka on korvaus/hyvitysvelvollinen. T: ICT-alan ammattilainen,Ohjelmoija etc etc

    Jari
  • Hei,

    Hyvitys on toistaiseksi 50€.

    Tällä forumilla on monia ihmisiä, jotka kertovat, että Mokkula ei lakannut toimimasta perjantaina vaan selkeästi myöhemmin (esim. sunnuntaiaamuna).  Nämä käyttäjäpalautteet toivottavasti kertovat, että vika ei ole alkanut kaikilla samaan aikaan.

    Verkon puolelta näemme, että tämän viestin kirjoitushetkellä (26.3 klo 15:45) ylivoimainen enemmistö käyttäjistä käyttää AC762S laitetta ilman ongelmia.

    Osa teistä varmasti työskentelee tietotekniikan ja softa/rautakehityksen kanssa. Jos ala on tuttu niin aika yleinen sääntö "tuotantoa ei päivitä koskaan viikonloppuisin" on tuttu. Myös täällä DNA:lla erilaisten päivitysten suhteen ollaan aika tarkkoja: Milloin niitä tehdään ja miten päivitykset dokumetoidaan. Kaikkein pahinta olisi tuoda päivityksiä asiakkaille esimerkiksi sunnuntaiaamuna, koska silloin ei ole kukaan töissä ja mahdollisiin ongelmatilanteisiin ei pystytä reagoimaan (myös asiakaspalvelu on kiinni). Kuitenkin aika moni kertoi, että laite lakkasi toimimasta sunnuntaina.

    Nämä yllä olevat syyt toivottavasti tukevat DNA:n virallista viestiä: Ongelma ei ole verkossa vaan vika on laitteessa.

    DNA tutkii aktiivisesti valmistajan kanssa mistä tämä ongelma johtuu. Tänään päivällä laitteesta saatiin hyvin logia ja logit on nyt toimitettu valmistajan tuotekehitykseen (Kaliforniassa).

    Henkilökohtaisena kommenttina voin sanoa että olen tehnyt erilaisten "operaattorilaitteiden" kanssa duunia siitä asti kun tietokoneisiin ilmestyi GPRS PCMCIA kortteja.... vuosia takana jo yli 15. Ja täytyy sanoa, että en ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa. Kerta se on ensimmäinen kaikessa....

    Päivittelen taas huomenna tilannetta....



    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • En vielä saanut vastausta siihen, että miksi asiakkaan pitäisi maksaa uuden mokkulan hankkimisesta, kun vika ei ole asiakkaissa? Täällä tosiaan perjantaista asti oltu tämän ongelman kanssa. Varmaan kuukausilasku pienenee myös, kun mokkulat ei toimi? Ei voida olettaa, että tyhjästä pitää maksaa!
    Katja
  • Ihme homma siltikin naapurilla juuri sama laite oulussa samat ongelmat kuin muillakin tässä ketjussa ilmenneet alkoi lauantaina 24.03.18. Vaihdoin omasta kaapista tilalle dovado 4gr+siihen Huawei E392 dna:n oman usb mokkulan(jotka on myös vanhoja laitteita) jolla verkko toimii. Kyllä tuo alkaa jo vaikkuttamaan dna:n omalta vialta ei näin paljon laitteita voi mennä käyttökelvottomaksi yhtä äkkiä mitä täälläkin on ilmoitettu ja paljonko olette saaneet soittojakin tuosta viasta?
    Pate66
  • Oletteko miettineet siellä DNAlla sellaista asiaa että kaikki ei ole löytänyt tätä keskustelua heti kun vika ilmeni ja kaikkihan ei nyt pääse sinne nettiin että voisi edes tutkia onko muilla samaa ongelmaa. Moni varmaan juurikin menee kauppaan ja ostaa uuden mokkulan ilman että kukaan kertoo tästä joukkohajoamisesta.
    juha
  • Samaa mietin nettilaskunosalta, kun yhteys pätkii. Jos esim kirjautuu johonkin palveluun tulee hyvinkin äkkiä serverin time out.
    Jari
  • Ongelma ilmeni vasta sunnuntaina, mutta ko. mokkulaa ei käytetty pe/la. Olen käynyt tällä sivulla seuraamassa ongelman ratkaisuyrityksiä, mutta täytyy omakin kommentti laittaa tänne, koska näyttää olevan epäilyksiä toimimattomien laitteiden määrästä.
    DNA myi laitteen vedoten nopeaan 4G:hen ja nyt täällä yrityksen edustajien toimesta vedotaan laitteen ikään (3v) ja hitauteen.
    Ei kuullosta IT-ammattilaiselta uskottavalta kertoa, että, koska vioista ei raportoitu samalla kellonlyömällä ne ovat hajonneet vanhuuttaan?
    Jari T.
  • Sama ongelma alkoi parikkalassa su 25.3 illalla ja jatkuu edelleen. Tähän asti mokkula (sierra 4g netgear..) toiminut moitteettomasti. Täällä vaihtuu myös huomenna mokkula ja nettiliittymän (+puhelin)tarjoaja. Sen verran kallis kapistus, en uutta samanlaista osta.
    Tuula H
  • Lauantaina lakkasi toimimasta Savonlinnassa.
    Anssi.T.
  • Itse huomasin vian tänään, kun aloitin etätyöpäivän kotona. Viikonloppuna en kiinnittänyt asiaan huomiota sillä kännykässä mobiilidata menee automaattisesti päälle, jos wifi ei toimi. Tähän saakka mokkula toiminut hyvin.  Itse tulen harkitsemaan firman vaihtoa, jos vaihdosta tulee maksaa.
    Arja
  • Lauantaina lakkasi mokkula toimimasta, keski-suomessa.Malli: Sierra wireless aircard 762s. Max. 2min päällä ja pätkiminen alkaa, päällä-pois-päällä-pois.
    Ennen tätä ei mitään ongelmaa..

    Ei voi kaikki kyseiset mokkulat hajota samaan aikaan, rahastuksen makua..


    Toni N
  • Nyt DNA pitää niellä pilleri. Ei ole todellakaan asiallista, että täällä on ongelmaa pyöritelty jo perjantaista, eikä teiltä ole tullut mitään viestiä asiakkaille. Kaikki ongelmaiset eivät tiedä tästä palstasta ja iso osa takkuaa edelleen ongelman kanssa, jos ei ole jo ostanut uutta laitetta. Myös ihmettelen, etten ole huomannut uutispalstoilla asiasta mitään, kun kysymyksessä on kuitenkin maanlaajuinen ongelma. Tulee väkisin mieleen, juuttuvatko hiihtohissit ym. palvelukatkon takia. Toimeen!
    Antti Latvala
  • Toivottavasti vika selviää pian. Ajattelin olla ostamatta uutta laitetta, minulla kun kuitenkin on modeemi käytössä. Jos uuden mokkulan olisi saanut veloituksetta, tilanne olisi toinen.
    Erika
  • "Keskustelun olevan erittäin vilkas emme lähetä ilmoitusta jokaisesta  uusista kommentista. Uusista kommenteista ilmoitetaan sen sijaan  tietyllä aikavälillä."
    Ei, ei. Nyt kun DNA saa kunnolla julkisuutta, niin tuokin ilmoitus sisältää useita kirjoitusvirheitä. Tuolla liikevaihdolla luulisi olevan varaa parempaan. Ei vakuuta millään tasolla.
    Antti Latvala
  • ​Ongelma hoidettu. Dna sai potkun takapuoleen ja uudet mokkulat ja liittymät tänään haettu toiselta operaattorilta. En tiedä hoitaako paremmin asiakassuhteitaan kuin dna. Se jää nähtäväksi, mutta kolme vuorokautta tällaisen asian jahkailuun dnan osalta riitti meidän perheelle. Toivottavasti mahdollisimman moni tekee saman.​​​
    LO
  • Kiteellä pätkiminen alkoi kyseisellä mokkulalla MA 26.3
    TM
  • Mynämäellä kyseinen vika huomattiin lauantaina ensimmäisen kerran. Mikäli ei ala pikkuhiljaa korjaantua niin pakko vaihtaa operaattoria. Nykyaikana ei ilman nettiä pärjää ja ei kaikkien laitteet vaan hajoa tuurilla samaan aikaan.
    Tuomas
  • Mulla kans ongelmaa ko mokkulan kanssa. Samaa saakutin pätkimistä mitä muillakin, alkoi lauantaina.  Mutta miettikääs nyt palstalaiset hiukan. Kaikki tuntuu syyttävän DNA:ta tässä. Jos tosiaan on niin että vika koskee vain yhtä mokkulatyyppiä niin en ensimmäiseksi lähtisi etsimään vikaa verkosta. Työskentelen IT-alalla ja varmuudella voin sanoa että teollisuuteen (tukiasemat) tehdään varmempaa koodia kuin kuluttajaelektroniikkaan (mokkulat).
    Operaattorin vastuulla on tietysti ottaa myyntiin laadukkaita laitteita.
    Vielä yksi asia: sanokaas yksikin muu suomalainen firma jonka tuotekehitysjohtaja vastailee tukipalstalla lähes reaaliaikaisesti koko viikonlopun ajan asiakkaiden ongelmiin ja ”kädet savessa” etsii ratkaisua. Elisa, Telia? ...Hardly.
    Uskon että ongelma ratkeaa pian enkä todellakaan vaihda operaattoria. 50€ hyvitys 5v vanhasta laitteesta on myös aika hyvä kädenojennus. Meanwhile: puhelimesta voi jakaa netin tietokoneelle. Tsemppiä DNA-tiimi!

    @DNA: oletteko tutkineet onko mokkulassa ehkä joku virus taikka johonkin vuorokausilaskuriin perustuva virhe taikka kesä/talviaikaan liittyvä bugi? Voiko mokkulan sisäistä kelloa ehkä kääntää eri aikaan?
    Mikko
  • same problem here in jakobstad
    raju
  • Samaa ongelmaa ollu täälläkin vkl. Eilen resetoin mokkulan, latasin täyteen ilman simkorttia ja laitoin vain 3g yhteyden päälle. Nyt 12 tuntia pysyny päällä. Voiko vika olla 4g yhteydes vai sattumalta alkanu toimiin 3g?
    Js
  • Kovasti tuntuu pätkivän ja eilen ei enää toiminut ollenkaan täällä Raisiossa. Viestiä tuli, että suositellaan ostamaan uus mokkula, MITÄ, ostamaan uus!!! Joo jos näin, vaihdan kyllä toiseen toimittajaan. Aivan rahastusta, sanon minä.
    Tuija
  • Vika jatkuu edelleen eli 1-2 min toimii ja sitten yhteys katkeaa. Käsittämätöntä toimintaa operaattorilta! Jotain infoa voisi tulla. Muutakin kuin että osta uusi mokkula!
    Tuula H
  • @Js - Olemme tässä päässä kokeilleet ja emme ole saaneet mokkuloita pysymään pystyssä 3G verkossa. Eli jos laite kaatuu 4G:ssä niin meillä omissa testeissä se on kaatunut myös 3G:ssä.

    Mutta toki kannattaa kokeilla jos tämä muitakin (väliaikaisesti) auttaisi.

    Mokkula käännetään 3G tilaan seuraavasti:

    • Nettiselaimella osoitteeseen dna.mokkula/
    • Salasana 12345 ja painaa kirjaudu
    • Klikkaa vasemmalta yliltä ikonia jossa on palkin kuvat ja valitsee oikealta vain 3G

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Eipä kestänyt 3g verkossa sen paremmin täälläkään.
    Tuula H
  • Hei,

    Ongelman selvittämistä on jatkettu ja jatketaan valmistajan kanssa käytännössä 24h/vrk.

    Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että viime yön aikana Netgear on saanut komentorivin kautta / AT kommennoilla korjattua ongelman nimeomaan laitteeseen. Tämä on kuitenkin yksittäistapaus ja työkalun käyttö edellyttää käytännössä insinöörin koulutusta. Siten tässä vaiheessa on mahdotonta luvata mitää korjausaikataulua.

    Toivon itsekin että voisin luvata jotain todella konkreettista. Hieman valoa näyttää tunnelin päässä olevan....

    Todella syvät pahoittelut että ratkaisua ei vielä ole saatavilla
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Pätkii 3g verkossakin n. 90s välein.
    Malla
  • Tampereella on yhteys pysynyt päällä 3G-tilassa melkein tunnin ilman yhtäkään pätkäisemistä.
    Katja
  • Minulla alkoi verkon katkeilu pe illan jälkeen ja jatkui su iltaan asti. Silloin otin mokkulan akun ja sim-kortin irti ja laitoin takaisin. Sen jälkeen on taas toiminut moitteettomasti. Satumaa ta ei...
    PV
  • Koitin samaa kans jo vkonloppuna kun PV eikä mitään vaikutusta. Edelleen tökkii...
    T.erve
  • Itse tein niin, että latasin mokkulaan virtaa ilman SIM-korttia ja samalla kävin vaihtamassa dna.mokkula-sivuilla tuon 3G:n vaihtoehdoksi. Vasta sen jälkeen laitoin SIM-kortin takaisin mokkulaan, ja nyt on sen jälkeen toiminut hienosti.
    Katja
  • Terveisiä Tampereelta. 

    Jaahas, että tällainen yhdessä yössä vanhemis -vika.

    Eiliseen iltaan asti laite toimi täydellisesti viisi vuotta. Tänään tiistaina aamukuudesta saakka jumittunut joka kerta yleensä ajassa 1.33, ajoittain 1.13 tai 1.23.

    Resetointi tarjosi yhden n. 8 minuutin pystyssä pysymisen. Sen jälkeen palasi 1.13, 1.23, 1.33 -kikkailuun.

    MITÄ te olette tehneet verkolle? Mikä bitti siellä on käännetty, että laitteet vanhenivat kerralla?  Nyt laitatte verkkonne ja nämä laitteet kuntoon ilman lisäkustannuksia asiakkaille. 

    Kiitos.
    Mika Pirhonen
  • Vika alkoi tänä aamuna, pätkii ja sammuilee itekseen, ei lähde virtanapista päälle
    Susanna
  • Täällä pätkimisen syy olikin pullahtanut akku. Vaihdoin sen ja nyt pelittää. 90 sekunnin välein tapahtunut uudelleen käynnistyminen loppui 😀 Samoja akku ongelmia näköjään ollut jo ainakin vuonna 2015.
    Kimmo Siltanen
  • Kyllä 4G kuuluu toimia 4G: nä.
    Anssi.T.
  • Hei,

    Tässä alla on nyt lisätitetoa missä mennään. Alla oleva tieto on tällä hetkellä osittain arvailua, ei vielä varmaa tietoa. Siten en uskalla luvata aikataulua.

    Valmistajalta tuli muutama minuutti sitten tieto että heillä olisi mahdollinen ratkaisu. Ratkaisu edellyttää laitteen päivitystä. Käytännössä tarkoittaa seuraavaa
    • Valmistaja tekee "yhden-klikkauksen-työkalun"
    • Käyttäjän pitää ladata tämä tämä työkalu dna:n nettisivulta
    • Paketti pitäisi olla niin pieni että sen pystyy helposti lataamaan muutamassa minuutissa
    • AC762S pitää kytkeä tietokoneen (windows) USB-kaapelilla
    • Käyttäjä ajaa päivityksen
    • Mokkula alkaa toimia
    Tätä työkalua ei siis ole vielä saatavilla vaan sen eteen tehdään aktiivisesti töitä
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Mitäs jos ajelette sitä päivitystä sieltä DNA:lta, kun olette sen sieltä saaneet toimimattomaksikin yhdellä klikkauksella, kait se klikkaus toimii toisinkin päin.
    Kiitos!
    Tuija
  • Ilmoltelkaa heti, kun ko. päivitys on saatavilla! Olette jo todennäköisesti nyt menettäneet asiakkaita.
    Anssi.T.
  • @VillePartanen

    Kiitos aktiivisesta kommunikoinnista ja ajan tasalla pitämisestä tänne päin.
    Harri
  • Loistavaa DNA! Jos ratkaisu on jo lähellä? Seurataan tilannetta.
    Jari
  • Saisko tarkennuksen mistä dna:n nettisivulta työkalu löytyy???
    Kirsi
  • DNA kaupalta olisi saanut uuden Mokkulan maksamalla vaivaiset 180e!!!! Jotta saa maksaa Dna:n verkon käytöstä.

    Toimimattomasta Sierrasta olisi maksettu hyvitystä naurettavat 50e. Kun myyjille sanoi ettei moinen kannata, niin sieltä ei edes asiakkaalle sanottu heippoja lähtiessä. Oikein kivaa palvelua!

    Näin se ei voi olla. Asiakkaan ei kuulu maksaa DNA:n ongelmista/ siitä ettei laitteelle ole toimitettu ajankohtaista päivitystä. Asiakkaat ovat jo kertaalleen ostaneet tämän Sierra Wireless 4g laitteen. Jos meillä olisikin 5g verkko, niin sitten ehkä. Mutta edelleen DNA:lla on 4g verkko ja asiakkailla itse maksetut 4g Mokkulat. Joten niiden kuuluu toimia tai asiakkaille ilmaiseksi korvaavat laitteet.

    Ainahan voi tietysti vaihtaa operaattoria.

    Ongelmaa odotellessa kännykästä Wi-Fi yhteyspiste päälle ja internetyhteyden jako usb:n kautta pöytäkoneelle. Uusia ohjeita odotellessa!

    Muille tiedoksi, että aiempi DNA:lta myyty (ennen tätä mokkulaa) ollut nettitikku toimii myös loistavasti. Ei tarvitse edes päivityksiä.




    Sp
  • Törkeää toimintaa DNA:lta. Suosittelen uhreille ryhmävalituksen tekemistä kuluttaja-asiamiehelle sekä operaattorin vaihtoa.
    Mikko
  • Jaa, eipä toimi saunalahden kortillakaan.
    Ensin turposi akku, nyt tämä ongelma.
    Mahtava laatutuote:(
    Pete
  • Kouvolan keskustassa alkoi ongelmat pe 23.3 kyseisellä mokkulalla. Sammuu 1.30 jälkeen itsestään.

    Kiitos kommunikoinnista Ville Partaselle. Vika näyttäisi tosiaan olevan Sierran laitteessa, ei DNA:n verkossa. Hyvä kun selvitätte tämän nopeasti, sillä haitta tästä kohdistuu kuitenkin käyttäjiin ja liittymäntarjoajaan, ei laitevalmistajaan.
    Aki
  • Tänään lopetti itselläkin toiminta. Olisihan tästä voinut edes varoittaa asiakkaita.
    Hyvitetäänhän netti laskussa vuorokaudet ilma toimivaa yhteyttä?
    Antti Mensio
  • Tänään 27.3 iltapäivällä alkoi sama rumba eli 1min33s kohdalla reboottaa. Myös kun manuaalisesti hakee ohjelmistopäivitystä niin jää jumiin. Liittyy jotenkin ohjelmistopäivityksen tarkistukseen. Paranoidi minä taas uskoo mokkulan ottavan yhteyttä rapakon taaksen ja sieltä on laitettu laite boikottiin --> Palveluna sitten tehdään korjauspaketti. Tietoturva alkoi mietityttämään tässä jutussa mitä dataa ja minne tässä lähtee laitteen tasolta.
    Niin ja laite on Saunalahden liittymässä tällä hetkellä eli ei suoranaisesti DNA verkkovika!
    Harri
  • Tänään 27.3. laite alkoi käynnistyä uudelleen 1min 33s välein. Epäilin mokkulan menneen rikki ja vaihdoin toiseen samanlaiseen. Sama juttu eli laite jumahti ja buuttasi 99 sekunnin välein! Hain naapurilta lainaksi Elisan SIM-kortin ja vika toistui ihan samana. Tämä osoittaa, että syy EI OLE DNAn verkossa vaan laitteen valmistajan ohjelmoinnissa. Laitoin mokkulan sim-kortin vanhaan älypuhelimeen, siitä nettijaon päälle ja kaikki toimii taas!

    Hannu
  • Turku 27.3. Sama ongelma kuin muillakin, pätkii minuutin välein, tänään alkoi iltapäivällä temppuilemaan.

    Lupasivat soitella DNA:lta viikolla. Uutta mokkulaa en aio tämän takia ostaa. Ei kaikki 762S malliset voi mennä rikki samanaikaisesti. Toivottavasti tulee joku päivitys pian että voi jatkaa töitä.
    Tomi
  • Moikka

    Tänään alkoi samat ongelmat tässäkin taloudessa. Mokkula buuttaa siinä 1min 33sek välein varsin johdonmukaisesti. Aiemmin mainitut toimenpiteet eivät juuri tilannetta muuttaneet. Ennen tätä iltaa ei laitteessa ole ollut mitään vikaa koskaan ja kyseinen laite on ollut käytössä niin kauan kun Mikkelissä on ollut toimiva 4G verkko DNA:lla.
    Janne K
  • Koitin ehdotettuja korjauksia. Ei vaikutusta. Pätkii edelleen.
    Tomi
  • Hei.
    Jos operaattorit tekee ohjelmistopäivityksen ja laite lakkaa toimimasta kyllä silloin vika on päivityksessä jotka tue ko mokkulaa eli ei se laite vika ole ei laite hajoa usealta yhtäaikaa ei laitetoimittaja mitään muutoksia ole voinut tehdä, loppuihan analogisetkin lähetyksen tv-kanavilla
    Kehitys kehittyy ja asiakas maksaa halusi tai ei
  • Täällä savon suunnalla alko sammuilu tänään illasta ja hermot menee kun ei toimi vaikka mitä koittaa! Itsellä on vielä kaksi samanlaista mokkulaa ja molemmissa alkoi vika yhtäaikaa!
    K jooseppi
  • Vaihdoin eilen 3g takas 4g ja nyt 15 tuntia toiminu. Heti resetoinin jälkeen 4g ei toiminut mut 3g toimi ja nyt toimiikin 4g. Saa nähdä kuinka pitkään toimii tällä kertaa.
    Js
  • Maanantaina kahden tunnin Skype puhelun jälkeen alkoi mokkulan temppuilu (onneksi vasta silloin). Viisi edellistä vuotta palvellut nöyrästi ja moitteettomasti.

    Huomenna kuitenkin on pakko marssia kauppaan ja hakea uusi jos siihen mennessä rohtoa rokkoon ole ilmaantunut. 


    Quale est iter facerent
  • Pääsiäispyhät tulee ja netti takkuilee yhä 🙁 Tässä alkaa tuleen jo rahallisestikkin tappiota...
    Jari
  • Hei täältä Ylläkseltä.

    Ei toimi ko. laite täälläkään. Ite olin laitteen ääressä eilen illalla ja nyt aamulla (27.3) aloin tutkimaan laitetta ku eipä eilen toiminu.
    Toki osasin odottaa ongelmia kun sain viestin DNA:lta 25.3. En tiä koska meillä alkanu tarkalleen katkomaan, mutta aika laaja ja mielenkiintoinen yhteensattuma.

    Toki olis ollu mukavaa saaha DNA:lta viesti esim. tähän viestiketjuun tai johonkin muuhun ainoastaan ko. laitetta koskevaan vikatiedotteeseen eikä pelkästään kehoitusta hankkimaan uusi laite.

    Mulle sama missä vika on, kuhan saatais korjattua.
    Ymmärrän että tekniikka kehittyy vauhdilla, mutta ei se kuluttajalle voi tarkoittaa että esim. uusi laite pitäs ostaa joka 3 vuosi.
    Toivottavasti joku tämän suuntanen tois muutosta ja vastuuta valmistajalle:

    "EU:ssa on alkanut lakivalmistelu, joka tähtää tuotteiden käyttöiän pidentämiseen ja parempaan korjattavuuteen. Vastassa ovat amerikkalaisten ja aasialaisten laitevalmistajien edut."
    Juha
  • Eilen vielä laite toimi moitteettomasti, mutta näemmä yön aikana siihen ilmestynyt samat viat mitä yllä mainittu moneen kertaan. Joukkohajoaminen kuulostaa hyvinkin erikoiselta, eikä ainakaan kannusta ostamaan uutta mokkulaa

    Paikka: Vantaa
    Laite: AC762s
    LP
  • Kyllä näitä ilmotuksia piisaa 😀
    ERR_NETWORK_CHANGED
    ERR_INTERNET_DISCONNECTED
    DNS_PROBE_STARTED
    DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET
    ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
    ERR_NAME_NOT_RESOLVED

    .....
    Sivuston tuki.dna.fi palvelimen IP-osoitetta ei löytynyt.
    Kokeile seuraavia toimenpiteitä:

    Tarkista yhteys.
    Tarkista välityspalvelimen, palomuurin ja nimipalvelun määritykset.
    Windowsin verkon diagnostiikkaa
    ERR_NAME_NOT_RESOLVED
    Jari
  • Jo aivan lähtökohtaisesti todella törkeää toimintaa operaattorin puolelta! Heti ollaan tyrkyttämässä uutta vehjettä. Onhan se nyt ollut dna:lla tiedossa, että kyseessä on heistä johtuva vika kun tälläisiä viestejä lähetetään. Ei ihmiset ole niin tyhmiä mitä luulette. Tuskinpa sierra wireless mokkulat on suunniteltu niin, että muutaman päivän sisään suuri osa lakkaa toimimasta. Itse äänestän ainakin jaloillani jollei dna:n puolelta tule hyvitystä asiasta. En todellakaan ole ostamassa uutta laitetta operaattorista johtuvista syistä! "Hei **** Sierra Wireless Aircard 762s -merkkisten mokkuloiden toiminnassa on havaittu ongelmia. Suosittelemme hankkimaan uuden mokkulan DNA Kaupasta tai puhelimitse: soitamme sinulle ensi viikon aikana. Ystävällisin terveisin, DNA on "
    Vesa
  • Ei toimi vaikka yllä jo mainittuja toimenpiteitä tehty moneen kertaan.
    Mokkulassa on päällä dna-logo ja olen sen dna:lta ostanut ko. yrityksen nettiyhteyttä varten.
    En nyt lähde ostamaan uutta laitetta jotta voisin tuota yhteyttä mistä myös maksan muutenkin käyttää.
    Dna:lta ei myöskään ole tullut mitään viestiä asiasta, tämän viestiketjun löysin eilen sattumalta kun aloin mokkulan pätkimistä ihmettelemään.
    Toivottavasti ongelma ratkeaa pikaisesti. Ymmärrän että dna:llakin on turhauduttu näihin viesteihin ja asiaa koitetaan varmasti ratkaista, mutta ei asiakkaiden väheksyminen (luettavissa rivien välistä) tunnu mukavalta. Tsemppiä kaikille osapuolille.
    Teisku
  • Ei ole AC762s ainoa... taannoin esim DNA Kotimokkulalla 4G+ WLAN MF286 oli samnkaltaista ongelmaa...
    Jari
  • Selvästi vika on mokkulassa koska ei toimi minkään suomalaisen operaattorin verkossa. Perskuta.

    "Tuskinpa sierra wireless mokkulat on suunniteltu niin, että muutaman päivän sisään suuri osa lakkaa toimimasta."
     ...Ei kai kukaan suunnittele näitä hajoamaan X päivänä, ellei ole wanha kunnon hehkulamppuhuijaus. Vahinkoja sattuu kyllä kaikille, jopa ameriikan vehkein tekijöille.

    Kyllä tästä saa DNA niin paljon bäädwilliä, että on vaikea uskoa tahallisuuteen heidän taholta. Ja kyllä tässä on operaattorit heittopussina, eiväthän ne voi mitenkään validoida laitevalmistajan firmiksiä kaikkien tulevaisuuden ongelmien varalta.

    Mikko
  • jee 😀 sain taas uuden virheilmoituksen 😀 ERR_CONNECTION_REFUSED
    Jari
  • Myös Juvalla pätkii sierra AC762C  ??  toinen päivä menossa
    Stig Puhjo
  • Sunnuntaista asti pätkinyt ja jatkuu edelleen. Tässä ei auta muu kuin uuden mokkulan ostoon. Samalla vaihtuu myös operaattori. Olisi luullut että korjaus saadaan tehtyä mutta ilmeisesti ei niin väliä. Ei tullut edes viestiä asiasta dna:lta. Löysin viestiketjun kun aloin etsiä häiriötiedotteita.
    Tuula H
  • Maanantaista asti sama vika, ei auta em. Toimet. Korjausta odotellessa. Onneksi liittymät toisella operaattorilla mutta dnan laite (oli) vielä käytössä.
    Samavika
  • Missä mennään DNA tämän osalta - pääsiäispyhät lähestyy ja mokkulalle olisi käyttöä.
    S.K
  • Päivitys saatu valmistajalta ja testattu ainakin DNA talolla toimivaksi.

    DNA.fi nettisivuja muokataan tässä ihan kohta ja paketti tulee jakoon. Laitan tähän linkin heti kun sivu valmiina.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Onnistuuko päivitys vaikka mokkula käynnistelee itseään puolentoista minuutin välein.
    Matias
  • Korjaus saatavilla:

    https://www.dna.fi/netgear

    Korjaus on kooltaan 50kt eli todella pieni. Siten se pitäisi pystyä lataamaan vaikka mokkula sammuttaa itsensä 1.5min jälkeen. Jos tuntuu siltä että 1.5min ei riitä niin kannattaa resetoida mokkula: tällöin mokkula pysyy pystyssä ainakin 10 minuuttia. Resetointi tapahtuu painamalla virta + WPS nappia (mokkulan päällä) samaan aikaan ja vahvistamalla resetointi virtanapilla.

    Pahoittelut DNA:n puolesta että korjauksen saaminen kesti muutaman päivän. Parhaamme täällä tehtiin ja työntunteja ei perjantain jälkeen laskettu. Toivottavasti moni kuitenkin ymmärtää, että tämä oli lopulta ihan puhtaasti laitevika ja siten korjaus edellytti päivitystä laitevalmistajalta.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Asensin päivityksen ja toimii normaalisti. Kiitos!
    T.
  • Asensin päivityksen ja taas toimii! Kiitos!
    Tomi
  • Kiitos!
    Ei tarvinnu vielä uutta hommata.
    Hyvä dna, vaikka en asiakas olekaan.
    Pete
  • Hienoa - kiitos!
    S.K
  • Päivitetty on ja toimii. Kiitos!
    Virusohjelma piti ottaa pois, ennenkuin ladattua ohjelmaa pääsi käskemään. Sitten se ei tunnistanut "modeemia", vaikka True Install oli suoritettu. Sammutin läppärin ja avasin niin asennuksen sai tehtyä.
    Malla
  • Ja uusi olisi pitänyt ostaa. Ammattitaidotonta asiakaspalvelua.  Jos auton vie korjatteelle ja korjaamo ehdottaa uuden auton ostoa, koska siinä on uudemmat renkaat. Koskaan en tule DNA asiakkaaksi
    Jarmo
  • Päivitetty ja toimii. Kiitos
    Stig Puhjo
  • Käytössäni on IPad ja iPhone. Ohjeessa puhutaan Windows tietokoneesta. Miten saan päivitettyä mokkulani?
    Niina M
  • Hei Niina!

    Päivitystä ei saa tehtyä kuin Windows tietokoneella, joten mikäli sinulla ei ole sellaista käytössä niin homma hoituu lähimmän DNA Kaupan kautta.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • "Windows ei voi käyttää määritettyä laitetta, polkua tai tiedostoa.
    Sinulla ei ehkä ole tarvittavia käyttöoikeuksia."
    Ei saa päivitettyä missähän vika? käytössä windows 7
    Mikko
  • Vähän nikotteli asennus, nyt pelittää. Toistaiseksi ei boottaillu. Kiitos DNA!
    Jari
  • Ite poistin virustorjunnat käytöst ja järjestelmän valvojana käynnistin ton päivityksen. Buuttasin koneen nyt netti pysyny 5minsaa ettei DC tullu. w 8.1 itellä
    Joni
  • Hei Mikko!

    Vaikuttaisi siltä, että sinulla ei ole järjestelmänvalvojan oikeuksia käyttötililläsi.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • "Itse tein niin, että latasin mokkulaan virtaa ilman SIM-korttia ja samalla kävin vaihtamassa dna.mokkula-sivuilla tuon 3G:n vaihtoehdoksi. Vasta sen jälkeen laitoin SIM-kortin takaisin mokkulaan, ja nyt on sen jälkeen toiminut hienosti"

    Kouvolassa auttoi 27.3 Katjan mainitsema mokkulan lataus ilman SIM-korttia, eli täällä alkoi mokkula toimimaan ilman päivitystä. Resetoinnilla ei ollut vaikutusta, kaatui sen jälkeen 1.33 kohdalla.
    Aki
  • Lisäys edelliseen

    En käynyt DNA:n sivuilla vaihtamassa 3G:ksi. 4G LTE koko ajan ollut päällä. Mitä mokkula tekee eri tavalla kun lataat ilman SIMmiä muutaman minuutin? Tämän jälkeen toiminut no problemos.
    Aki
  • Toiminut hyvin tähän saakka. Nyt jostain syystä akun lataus putosi nollaan ja laite alkoi pätkimään. Virtalähde ollut koko ajan kiinni. Mitään muutoksia, resetointeja tai päivityksiä ei ole tehty.
    Seppo
  • Sain asennettua päivityksen, piti viirustorjuntaa lisätä poikkeus.
    Nyt netti toiminu noin 15min pätkimättä.
    Mikko
  • Fixi toimii, kiitos. Huomatkaa Sierran omistajat, että koko laitetta ei tarvitse vaihtaa myyjän tyrkytyksestä huolimatta, jos akku on paisunut: uusi akku maksaa alle 20€ joten suosittelen.
    Antti Latvala
  • Sama ongelm ollut täällä. Päivitys onnistui ja nyt tuntuisi toimivan. Kiitos.
    Ville Ylitalo
  • Pikkuisen takaisin: nopeus ei ole kyllä häävi. Ennen näitä ongelmia sain samalla sijainnilla ja etäisyydellä 12Mbs, nyt jummaa viiteen. Pitäisi olla useita kymmeniä?
    Antti Latvala
  • Latausnopeus olematon.
    Anssi.T.
  • Termos;

    samojen ongelmien parissa olen täällä kamppaillut. DNA:n Sierran mokkula on boottaillut
    jatkuvasti viimeisen parin vuorokauden aikana. Web/nettiyhteyttä pystyy käyttämään hetkittäin sähköpostin lukemiseen. Lähes tulkoon muut asiat saa tällä hetkellä unohtaa.

    Pankkiasiatkin pitäis hoidella tässä kuukauden vaihteeseen mennessä (laskujen maksua ym). Ei tällainen toimimattomuus kyllä pidemmän päälle toimi.

    Koitin asentaa korjauspaketin pöytäkoneeseen, jossa on windows 8.1.
    Ajoin AC762S kriittisen päivityksen järjestelmävalvojana, poistin virustutkan käytöstä 
    (minulla on käytössä Avast virustorjunta). Ajurin ajamisen yhteydessä toistuu jatkuvasti ongelma; "Unable to find modem", "Port is currently in USE!!,Please check your modem!!"

    Kyseisen softan ajo myös kannettavassa tuotti saman ongelmanvyyhdin. Siellä on käytössä aviran virustutka ja win 8.1.

    Testailen tässä tällä paria juttua, ilmoittelen mikäli saan homman toimimaan, tämä
    mainitsemanne asia ei ainakaan täällä onnistu.
    Petri B
  • Kun painan start, kone herjaa että unable to find modem, mokkula on siis ohjeen mukaan piuhalla kiinni tietokoneessa. Painan "uudelleen" ja tulee teksti että port is currently in use!!please check your modem!! Mitähän tuo nyt meinaa...?
    Japa
  • Eli petri b, tismalleen sama ongelma mulla tuossa. Kerrothan jos keksit missä vika, tai ehkä dna osaa vastata?
    Japa
  • Käytössä Mac. Pitääkö minun mennä dna-kauppaan saadakseni päivitys?
    Anne
  • Haiskahtaa aika vahvasti "iltalypsyltä" tämä homma. Mokkula pelannut kuin junan vessa viimeiset 5-6 vuotta, mutta kieltäydyttyäni DNA:n puhelimitse tekemästä uudesta mokkulatarjouksesta kului tasan tunti siihen että mokkula alkoi pätkimään. Aika näyttää että meneekö mokkula vaihtoon vai ei, mutta sen tiedän, että seuraava mokkulani, sen koommin kuin puhelinliittymänikään ei tule missään olosuhteissa olemaan DNA:lta.
    Saukki
  • Anne;

    Kannattaa varmaan käydä siellä kaupan puolella (Macin käyttäjät).

    Olen käyttänyt rivikäyttäjänä DNA:n Langatonta mokkulaa yli viiden vuoden ajan. Ja tämä tilanne vaikuttaa olevan todella hankala, mitä nyt on ollut Sierra Wireless mokkulan kanssa viimeisen 2-3 päivän aikana. .

    Uskon että huomenna perjantaina tilanne ratkeaa. (BTW: en ole töissä DNA:lla).

    Selvittelen mokkulan kautta ongelmaa ..

    -PB
    Petri Bifeldt
  • Eipä onnistu päivitys. Herjaa: "Unable to find modem" Vaikka mokkula on usb:llä kiinni koneessa. Sit kun painaa "try again" sanoo: "port is currently in use!! please check your modem!!"
    Myöskään omatietokoneesta ei löydy "tru install" kuvaketta vaikka päivitys on ladattu.
    Vesa
  • @Vesa poistappa koko mokkula ja sit buuttaa kone ilman mokkulaa se asentaa sen uusiks ja kirjota sit toimiiko
    Joni
  • @Joni Sama homma. Sit kun etsii laitteistoon tehdyt muutokset herjaa, että ohjainohjelmistoa ei voitu asentaa :/
    Vesa
  • Laitoin mokkulan pois päältä ja annoin ladata akun täyteen. Nyt toimii taas.
    Seppo
  • Nyt kun mokkula tuli kuntoon päivityksellä, lakkasi Outlook lähettämästä sähköposteja. Ainakin melkoinen sattuma että tämä tapahtui heti päivityksen jälkeen, väittäisin että päivitys aiheutti ongelman.
    Matias
  • Petri B,
    Minusta tämä päivitys pitäisi saada nettiin myös Mac-käyttäjille. On kohtuutonta, että Mac-käyttäjät joutuvat lähtemään usean kilometrin päässä sijaitsevaan dna-myymälään. Elämme sentään vuotta 2018 ja nykyään on jo aika paljon Mac-käyttäjiä. Omassa perhe- ja ystäväpiirissä, ja se on laaja, ei enää kukaan käytä Windowsia.
    Anne
  • Mokkulassa fw 03.05.14.23
    Ei toimi vieläkään. Edelleen pätkii 1.5min välein.
    joo-o
  • Muistakaa viestintäviraston ohje ja lomake, jolla haetaan korvausta DNA:n mokkulan toimimattomuudesta sopimuksessa määritellyllä tavalla. Hakekaa myös korvaus välillisistä kustannuksista kuten ansionmenetyksestä tai laskujen viivästyskorot jne. Vaihdetaan joukolla palveluntarjoajaa ja pidetään kiusalla nää mokkulat jotta korvausajasta tulee mahdollisimman pitkä. DNAlle terveisiä kuluttajat äänestävät jaloillaan.
    Oikeuksistaan tietoinen Kuluttaja
  • Kriittisen päivityksen asennus ei onnistunut millään (kokeilin
    kolmella eri tietokoneella), ja en onnistunut monen tunnin
    työlläkään selättämään ongelmaa.

    Tehdasasetusten palautus mokkulaan ja homma toimii
    hyvin ainakin minulla!




    Petri Bifeldt
  • Saukki kirjoitti: "Haiskahtaa aika vahvasti "iltalypsyltä" tämä homma. Mokkula pelannut kuin junan vessa viimeiset 5-6 vuotta, mutta kieltäydyttyäni DNA:n puhelimitse tekemästä uudesta mokkulatarjouksesta kului tasan tunti siihen että mokkula alkoi pätkimään."

    Samoin. Mitään ongelmia ei ole ollut ja sitten maanantai-iltana alkoi tökkimään. Erona meillä se, että en edes vastannut dna-myynnin puheluihin. Huvittavaa oli se, että 

    Resetoinnilla olen saanut pysymään noin 10 min. Mac-käyttäjänä pitäisi ilmeisesti raahautua lähimpään myymälään päivittämään mokkulla. Mikäli myymälään saakka pitää lähteä, niin kyllä siinä vaiheessa tämä liittymä tulee irtisanottua, sillä pääsen nettiin älypuhelin (toisen operaattorin) yhteyspisteen kautta.
    Anne
  • Samoin mokkula toimi moitteettomasti siihen saakka kun DNAlta tuli puhelu jossa tarjottiin uutta mokkulaa 50e alennuksella. Kieltäydyin koska en nähnyt vaihtoon mitään tarvetta. Pian puhelun jälkeen mokkula alkoi pätkiä... aika outoa jos tämä sama on tapahtunut muillekin...
    Seppo
  • Hei,

    Netgear valmistajana ei tarjoa päivitysohjelmistoa MAC tietokoneille. DNA mielellään tämän tarjoaisi mutta valitettavasti mahdollisuutta tähän ei ole.

    Ohjelmistovika on mokkulassa. Jos AC762S vielä toimii, mutta mokkulaa ei ole päivitetty, AC762S laite tulee lopettamaan toimintansa seuraavan viikon aikana. DNA ei voi millään tavalla vaikuttaa vikaan, koska vika on puhtaasti valmistajan (Netgear) aiheuttama.

    Soitamme tällä hetkellä asiakkaita läpi ja kerromme, että AC762S laite tulee lopettamaan toiminnan jos sitä ei päivitä. Saman puhelun aikana suosittelemme uusimaan mokkulan, koska AC762S on laitteena vanha ja reilusti elinkaarensa päässä.


    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Kävin suosiolla dna myyntipisteessä päivityttämässä mokkulan kun ei tuntunut omalla koneella onnistuvan. Vielä en ole ehtinyt kokeilemaan mutta katotaan lähteekö pelaamaan.
    Japa
  • Mokkula Vika alkoi äskettäin. sammuu itse vajaassa 2 minuutissa.

    DNA Sierra vireless alkoi pätikiä yhteyttä tänään kitin päivitys ohjeitten mukaista korjauspäivitystä.
    olhjelman Start komennon jälkeen menee jumiin ja  väittää että USB on varattu.  
    No on se varrattu kun piuha on kiinni mokkulassa ja tietokoneessa.
    Soitin vikapäivistkseen ohjasivat jumbon DNA:han
     ja sanoivat että siellä saadaan päivitettyä mokkula.
    No menin Jumboon ja myyjä. "Tuo on vanha laite". "Ei takuuta".

    Olen ostanut DNA:lta  DNA Mokkulan.
    Mielenkiintoinen asia oli se että käytän siinä elisan liittymää.
    Myyjä oli sitä mieltä että en ole DNA:n asiakas.

    No minä olen sitä mieltä että en sitten ole DNA:n asiakas.
    Veijo
  • Ei onnistunut minullakaan päivitys: "Unable to find modem", "Port is currently in USE!, Please check your modem!"
    Erika
  • Kokeilin uudelleen, nyt päivitys onnistui.
    Erika
  • Muistakaa laittaa ajasta jolloin pätki ja oli toimimaton reklamaatio DNAlle ja kuluttaja-asiamiehelle kantelua viestintäviraston ohjein... 4 pv 80e ( korvaus 20e/ alkava vuorokausi, kun palvelu ei ole ollut käyttökelpoinen + ansionmenetys yrittäjällä esim. Tai laskujen viivästyskorot tai muu rahallisesti merkittävä haitta. Tekee jo näppärän summan. Pitkälti uusi mokkula maksettu jo... ja kilpaileva yhtiö tarjoaa edullisesti uuden liittymän mukana laitteen.
    Oikeuksistaan tietoinen Kuluttaja
  • Liikkeessä tehdyn päivityksen jälkeen yhteys toiminut nyt pätkimättä ja nopeasti 2h putkeen....Näyttäis auttaneen.
    Japa
  • Sain päivityksen vihdoin tehtyä työpaikan koneella. Kahdella omalla koneella ei onnistunut. (win7 ja win10) Nyt tuntuisi toimivan ja nopeammin kuin ennen. 14mb lataus. Ei ole vissiin koskaan ollut noin hätäinen! Toivotaan, että toimii jatkossakin!
    Kiitos DNA ja asian parissa työskennelleet henkilöt!
    Ymmärrän, että kyseessä on "hieman" monimutkaisempi asia kuin tiskikoneen täyttö. 
    Loppuviimein hoiditte asian hienosti. Jatkossa kuitenkin voisitte ensin perehtyä itse ongelmaan ennenkuin alatte tyrkyttämään automaattisesti asiakkaalle uusia laitteita.
    Jää vähän p**kan maku suuhun tuollaisista "mokkulassa on todettu ongelmia - osta uusi" -viesteistä.
    Vesa
  • Kemissäkin alkoi pätkimään viikolla ja mieheni soittokunta asiakaspalveluun;  siellä sanottiin vain, että teillä on niin vanha mokkula että ei sen vuoksi toimi (??!!) ja tyrkytettiin ylihintaista uutta mokkula tilalle. Nyt mokkula ei ote edes virtaa vastaan. Eli en saa mitään asetuksia ajettua siihen.
    Taitaa koko perheen dna-asiakkuudet siirtyä muualle heti, kun vain mahdollista...
    Tanja
  • REKLAMAATIO
    23.3 pysähtyi yllättäen mökin valvonta ja wifi kytkimet lämmittimen etäsäätöön. Vaimolle tuli viesti, että ostettava uusi mokkula DNAlta. Vaimo kävi ostamassa uuden Huawein. Ei kerrottu että korjausohjelma on saatavilla. Olen nyt 2 päivää yrittänyt saada kahden eri merkkisen wifi-kytkimen toimimaan uudessa mokkulassa. Hankalin oli ip-valvontakamera, joka toimi moitteetta 23.3. 2018 asti. Kolme kokonaista päivää olen uhrannut sen asentamiseen, nyt toimii. Verkkopiuhaa ei ole mökillä. Tuon sen vanhan mokkulan sinne dnalle päivitysajoon. Korvauksia tulen vaatimaan kuluttajasuojan ja oikeuden perusteella. Asia ei jää tähän.Todella sikamainen ja RÖYHKEÄ VEDÄTYS DNA:LTA. Ohjelmistokorjauksen takia ei tarvitse uusia laitteita hommata. Huawei on ehdottomasti korvattava, koska sen ostos oli turha. Laitteet ovat vaimon nimellä.
    Tyrmistynyt
  • Sekä hyvää että huonoa tässä tapauksessa.

    Hyvää on DNA:n hankkima korjaus valmistajalta ja ohje, joka toimi kun jonkin verran ymmärtää tietokoneista. Korjaus edellytti .NET -asennusta, mistä ohjeessa ei ollut mainintaa. Korjausohjelmat eivät käynnistyneet "itsekseen", piti etsiä kansiosta, mutta sen jälkeen meni kuten ohje kertoi. DNA:n kannattaa päivittää ohje, "peukalo keskellä kämmentä" -käyttäjä ei selviä nykyisellä.

    Huonoa on se aggressiivinen pakkomyynti, jolla nuorehko puhelinmyyjä myi uutta laitetta. Kaveri osasi puhua mutta ei kuunnella, ja vain myyminen kiinnosti. Ei hyvä.

    Uusi laite saattaa olla parempi ja nopeudet suurempia. Mittasin nopeuden päivityksen jälkeen: 28 Mbps molempiin suuntiin, kyllä silläkin pärjää 5G -laitteita odottaessa.
    YT
  • On totta että DNA:n reaktio tapaukseen tyrkyttämällä heti uutta laitetta ennen ongelman tutkimista ei ole ihan oikea, siinä mentiin pieleen. Jos kuitenkin käsitin oikein, ongelma mokkuloiden pätkimisessä ei johtunut DNA:sta ja kuitenkin loppujen lopuksi ongelmaan tarjottiin ratkaisu kohtalaisen nopeasti. Tosin itsekään en onnistunut päivitystä lataamaan omalla koneellani, mutta vietyäni laitteen DNA-kauppaan, homma kävi 5 minuutissa, ilmaiseksi ja ilman myyntipuheita uuden laitteen ostamisesta. Sen jälkeen mokkula toiminut jopa ehkä paremmin kun aiemmin. Joten alkureaktio palveluntarjoajalla ei ehkä ollut paras mahdollinen, mutta ainakin omalla kohdallani ongelma kuitenkin hoidettiin loppujen lopuksi ihan kivasti. Aion jatkaa asiakkaana jatkossakin.
    Japa
  • Hei.
    Pätkii melkein uus laite mf286a . Miten päivitän jos ei oo nettiä ja koskeeko tuo tätä laitetta? T. Vesa
    Vesa
  • Mahtavaa että DNA ja laitevalmistaja on pystynyt tukemaan näin vanhaa laitetta, joka on jo reilusti takuuajan ulkopuolella!

    Korjaus suorittaa muutaman AT komennon modeemissa, ennen sitä on modeemin kuitenkin autentikoitava isäntä, ja siksi korjaus onnistuu vain virallisella korjaustyökalulla.

    Jos korjauspäivitys ei havaitse modeemia, tai esimerkiksi kertoo että laite on varattu, on yksinkertaisinta kokeilla käynnistää modeemi uudelleen tai kokeilla toista tietokonetta. Ongelma johtuu todennäköisesti siitä että koneeseen on kytketty useita sarjaporttilaitteita, ja ne kannattaa irrottaa tai poistaa käytöstä korjauksen ajaksi. Ylimääräisiin sarjaporttilaitteisiin voi tutustua Windowsin laitehallinnassa.
    AP

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.