mokkulan asetusten salasana

Moikka,

omaan suht vanhan dna mokkulan, jossa on liikkuva laajakaista. Käytin sen juuri liikkeessä, jossa sanottiin, että sen pitäisi toimia 4G:nä, kuten liittymäkin on, mutta jostain syystä se automaattisesti yhdistää 3G verkkoon. Sain ohjeeksi pakottaa mokkulan 4G-asetuksiin, mutta en pääse kirjautumaan sisään. Käsitin, että default salasana olisi admin mokkulan asetuksiin pääsemiseksi? Tästä kuitenkin tulee ilmoitus "incorrect password". Mikä neuvoksi?

Kommentit

  • Hei! Mikä mokkula täsmälleen on kyseessä? Löydät kaikki mokkulat ohjeineen osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-mokkulat
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • MF80
  • https://www.dna.fi/fi/dna-mokkula-mf80

    Kyseinen mokkula tukee 3G sekä DC -verkkoa (Dual Carrier). 4G DC enimmäisnopeus 42 Mbit/s. Tuotetta ei voi pakottaa 4G DC -verkkoon. Kyseiseen verkkoon pakotus on sama asia kuin 3G-verkkoon pakotus.

    Tarkista, että mokkulan ja tietokoneen välinen yhteys on päällä. Kirjoita nettiselaimen osoitekenttään http://dna.mokkula

    Kirjoita salasana 1234 ja paina ok. Valitse ulkoverkkoyhteys > aseta yhdistämistavaksi manuaalinen > paina käytä

    Odota, että yhteys internetiin katkeaa ja valitse asetukset > 3G asetukset > Verkon valinta ja tästä vain 3G.

    Kytke ulkoverkkoyhteys takaisin: asetukset > ulkoverkkoyhteys > aseta yhdistämistavaksi tarvittaessa > paina käytä.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Taitaa olla tuo hallintasalasana oletuksena 1234 ainakin ohjeen mukaan.

    https://www.dna.fi/documents/15182/18521/DNA_Finland_MF80_k%C3%A4ytt%C3%B6opas.pdf/89d2bac2-a1bf-418f-927e-c4c807046902
  • Jees, kiitän tästä. Pakotus onnistui, tosin vehje sanoo verkon olevan edelleen 3G, mutta olkoon. Pääasia, että linja toimii.
  • DNA. Älkää kutsuko 3G DC, eli Dual Carrier verkkoa 4G:ksi. Sillä ei ole mitään tekemistä 4G.n kanssa. Yhä tuo väärä, ihmisiä harhaanjohtava nimitys elää.
  • Koti mokkulani ehdottaa uutta päivitystä laitteeseeni Kotimokkula 4G WLAN B593S
    Mutta ei hyväksy salasanaa Admin tai 1234 miten voin kirjautua ja päivittää Wlanin tai mokkulan?
  • Jos oletustunnukset eivät kelpaa, palauta mokkula tehdasasetuksille eli oletusasetuksiin jolloin myös tunnukset palautuvat oletuksiin.

    https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-b593s
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • tietokone herjaa mokkulan salasanaa heikoksi???????????
  • Vieläkö uudestaan ?????????
  • Miksi dna operaattori vaatii aina silloin  tällöin kesken hyvän ohjelman kirjoittamaan 4g mokkulaan salasanan mikä tämän ohjelman keskeytyksen syynä on haluan asiakkaana tämän tietää    terv jp dnan asiakas
  • Kuinka saan sähköpostin ,uusi tietokone uusi dna mokkula ja vanha anvian sähköposti ,sähköposti kyllä lähtee mutta ei tule ja en näe niitä.
  • VASTAUS EDELLISEEN MENI VÄHÄN OHI KUN PUHELIMEEN TULEE SÄHKÖPOSTI MUTTEI TÄHÄN UUTEEN TIETOKONEESEEN
  • Sain viestin, että mokkula  DNA-Mokkula-CDDBFF pitäisi päivittää. ei onnistunut, koska  mokkulan takana oleva salasana ei käynyt. Miten päivitän mokkulani.
  • Kauanko pitää istua  odottamassa ohjetta?
  • Hei Helena!

    Mokkulan hallintasivun salasana ei siis ole sama kuin mokkulasta itsestään löytyvä langattoman verkon oletussalasana. Oman mokkulasi hallintasivun oletussalasanan ja päivitysohjeet löydät täältä: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat. Resetoithan mokkulan tarvittaessa tehdasasetuksille jos kirjautumisen tai päivityksen kanssa ilmenee ongelmia.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Mikään salasana ei kelpaa

  • Jos olet jossain vaiheessa ehtinyt vaihtaa langattoman verkon salasanan, saat palautettua tuon kyseisessä kuvassa näkyvän alkuperäisen salasanan nollaamalla mokkulan tehdasasetuksille painamalla laitteen reset-nappia pohjassa yli 30 sekuntia.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • moi, mulla on DNA-mokkula 5G-FF7Q1F kun avaan jotain kotisivua näytölle ilmestyy Mobile Broadband sovelluksen ilmoitus. Kun kirjoitan reitittimen salasanan joka on mokkulan takakannessa se ei hyväksy sitä.         mitäs nyt?
  • Hei kari!

    Ethän jaa asiakas tai yhteystietoja tukisivustolle sillä kyseessä on julkinen keskustelupalsta, kiitos.

    Mokkulan hallintasivun salasana ei ole siis sama kuin esim. langattoman verkon salasana, joka yleensä lukee itse laitteessa. Oman mokkulasi hallintasivun oletustunnukset voit tarkistaa täältä: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Varmaan sama kuin tuolla: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mobile-broadband-3ec7/ ohjeet löytyy sieltä myös
  • Tilasin puhelimella uuden laiteliittymän riistakameraan ja en saa sitä aktivoitua sille vanhalle kortille mikä on kamerassa. Siihen kameran kortille pitäisi saada uusi puhelin numero. Kun yritän aktivoida niin ei hyväksy tilausnumeroa, mitä pitäisi tehdä.
  • Hei Aake!

    Jos aktivointi ei jostain syystä onnistu niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • MOI!!

    Gigantin myyjä sai huijattua minulle DNA koimokkulan 5G yhteydellä. Asentelim mokkulan kotiini ja nyt kun yrittää kotikoneella käyttää nettiä, niin yhteys kyselee salasanaa... Mokkulan takana irtonaisessa läpyskässä (joka oteteaan irti anteneiden edestä) oleva salasana ei kuulemma kelpaa! Mikä on oikea salasana ja mistä se löytyy?

  • Hei Jari!

    Oliko kyse nyt langattoman verkon salasanasta? Missä vaiheessa tuo kysely tarkalleen ottaen tulee?
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Minulla vanha mokkula MF910 4G, näyttää kuitenkin että olen 3G:ssä. Maksan kuitenkin 4G nopeudesta. Asiakaspalvelun ohjeiden mukaan en saanut pakotettua mokkulaa 4G:hen. No, eipä hätää. Kytkös DNA:n kanssa loppuu tammikuussa 2019.
  • Onko liittymäsi varmasti 4G liittymä ja olethan DNA:n 4G verkon alueella?
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Tuplakaista 4G. Sopimusta tehtäessä (puhelinmyyjä) tarkisti ja olen 4G verkon alueella. Puhelimessa kyllä näkyy 4G nopeus.
  • Kannattaa kokeilla käyttää mokkulaa vielä virrattomana, mutta mikäli siitä ei ole apua niin otathan uudelleen yhteyttä asiakaspalveluumme.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Virrattomana??? Selvennä vähän!
  • Sammuta siis laitteesta virrat hetkeksi aikaa (n. minuutti) laitteen virtapainikkeesta. Tarkemmat ohjeet löydät tarvittaessa täältä: https://www.dna.fi/dna-mokkula-4g-wlan-mf910.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Laitoin modeemini tehdasasetuksiin ja nyt mikään salasana ei käy mokkulaan yhdistämiseen. Eli verkkojen yhteinen salasana joka näkyy modeemin takana.
    Kyseessä on huawei B715s-23c. Kuinka saan tai näen oikean salasanan?
  • Hei Oskari!

    Mikäli olet resetoinut laitteen, niin siihen pitäisi kyllä palautua kaikki oletusasetukset. Kokeilethan vielä kun mokkula on päällä, niin painaa reset/palauta-painiketta 30 sekunnin ajan esim. teräväkärkisellä kynällä kunnes mokkulan merkkivalo alkaa vilkkua.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Tein kaikki mainitsemat asiat ja menin ohjeet läpi. Tulos Vitutus..

    En tiedä mikä meni väärin.. ohjeissa sanoo että appin lataamisella voi vaihtaa salasanat ym. Mutta kun yritin ladata appin niin se halusi niin monelle asialle luvan, kuten kameralleni?!? Huawei vaikuttaa kyllä erittäin kyseenalaiselta, Joten poistin appin.

    Selaimen kautta ei päästä kirjautumaan, ensin näillä ei tapahtunut mitään http://dna.mokkula tai http://192.168.1.1 mutta kun tajusin oikeat numerot pääsin oikealle sivulle mutta sitten admin ja 1234 antoi tuloksen "Virheellinen käyttäjänimi tai salasana.
    Yritä uudelleen."

    Kokeilin oletusasetuksiin palauttamista, sama lopputulos.

    Miksi??! E5573C



  • Olitko siis kokeillut palauttaa tehdasasetukset resetoimalla mokkulan? Voit palauttaa mokkulan oletusasetuksille pitämällä Reset-painiketta pohjassa noin 15 sekuntia. Reset-nappi löytyy takakannen alta. Huomaathan, että laitteen pitää olla päällä, jotta tehdasasetusten palauttaminen onnistuu.

    Mikäli hallintasivulle kirjautuminen ei onnistu resetoinnin jälkeenkään niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että pääsemme selvittämään tilannetta tarkemmin, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Kyllä, tein kaiken oikein. En haluaisi soittaa, teillä ei ole chat. Melkein haluaisin palauttaa ja ostaa toisen.
  • Jos et halua olla puhelimitse yhteydessä niin voit laittaa meille myös viestiä sähköisissä kanavissa. Chatin ja yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot. Chat-kuvake näkyy sivuston oikeassa laidassa kun palvelu on saatavilla.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Gigantin myyjä möi minulle uuden DNA-mokkulan, muuten toimii hyvin mutta kun puhelimilla yritetään avata jotain kotisivua näytölle ilmestyy Mobile Broadband sovelluksen ilmoitus. Kun kirjoitan reitittimen salasanan joka on mokkulan takakannessa se ei hyväksy sitä. Eikä sitä toistakaan salasanaa hyväksy. 
    Eli nyt ei sitten kotona enää pysty millään puhelimella avaamaan sivuja. Ja moni asia jää puolitiehen. Mistä taiomme tuon salasanan?
  • Minä voin neuvoa dna:n asiantuntijoita, jotka eivät osanneet kertoa minulle mikä on pääkäyttäjän salasana (admin password) että se on 12345. Löytyy akun alta laitteesta. 
    Koskee vanhan mokkulan sim-kortin avaamista.

    Nimimerkki "seniori asiakas"
  • DNA huawei mokkula Wi-Fi ei hyväksy salasanaa vaan MAC kone pyytää WPA2 salasanaa. Mikä se on?
  • Hei Alisa!

    WPA2 on tuo mokkulan wifi-verkon salasana, jonka löydät tarrasta laitteen takaa/alta. Jos olet jossain vaiheessa vaihtanut salasanan, saat palautettua alkuperäisen salasanan käyttöön resetoimalla mokkulan tehdasasetuksille. Käyttöoppaan löydät tarvittaessa osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-mokkulat
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Wi-Fi verkko vaatii WPA2 salasanan.Mistä löytyy
  • Sama vika. Sagem-modeemi kaipaa salasanaa wpa2-wifiin. Oletus 1234 ei nätä kelpaavan, eikä myöskaan pakkauksen pitempi numerosarja. Toisin kuin laitteen ohjekirjasessa sanotaan, laitteen pohjassa ei ole mitään tarraa. Edellinen mideemi toimi ihab hyvin, mutta nyt pitäisi illa 5g calokuitu nopedella 200M, ellen taloyhtioliuttymä. Miten tästä edetään lauantaina eteenpäin, vikailmoituspuh. ei ota puheluita.
  • Modemin jalustassa ulkopuolella om wifi salasana. Vikapalvelu 0800300500 on auki 7/24.
    Voit myös kokeilla modeemin päällä olevaa WPS nappi ja antaa tietokoneen yhdistää siihen.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.