Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Mokkulan päivitys!

Yritin päivittää mokkulaa. Päivityksen tarkistus epäonnistui, tyhjensin välimuistin ja resetoin mokkulan ja yritin uudelleen, Ei edellnkään onnistu. Missä vika?

Kommentit

  • Hei, täsmentäisitkö vielä minkä mokkulamallin päivityksestä on kyse? Löydät kaikki eri mokkulamallimme osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-mokkulat
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Mokkula on ZTE MF920V.
  • Saatko jotain virheilmoitusta, kun päivitys ei onnistu, vai mitä täsmälleen ottaen päivityksessä tapahtuu? Resetoithan mokkulan kunnolla, etkä vain käynnistänyt sitä uudelleen? Voit palauttaa mokkulan oletusasetuksille pitämällä Reset-painiketta pohjassa noin 15 sekuntia. Reset-nappi löytyy saman läpän alta, joka suojaa SIM-korttia.

    Eihän mokkulassa ole jo uusin versio? Uusi versio on: ZTE_DNA_MF920V_B08 (MF920V) ja ZTE_DNA_MF920V_B06 (MF920VA)
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Tein mokkulan resetoinnin uudelleen, ohjeittesi mukaan. Päivitys ei edelleenkään onnistu. Muodostaa yhteyttä päivityspalvelimelle ja ilmoittaa sitten " uuden version tarkistus epäonnistui".
    Laitteistoversio on MF 920V 1.0.0
    Ohjelmistoversio
    DD-DNAMF920VV1.0.0B06

  • Olisitko tässä tapauksessa puhelimitse asiakaspalveluumme 044 144 044 yhteydessä ongelman selvittämiseksi, kiitos!
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,

    MF920V ja MF920VA:n erottaa parhaiten laitteen takaosan tarrasta, mallinimestä. Ohjelmisto ei kerro onko malli MF920V vai MF920VA. Tässä tapauksessa voi siis olla että uusin versio on jo asennettu.
    Olli Kehityspäällikkö
  • Päivitysongelmia minullakin: Smart-TV ei toimi kunnolla, kun päivitykset ei pelaa. Yle Areena pätkiii, virheilmoitus katkaisee yhteyden ja kelaus on todella hidasta, jos aloitat ohjelman alusta. Mokkula on DNA Kotimokkula WLAN MF 286, hankittu vuosi sitten Smart-TV:n hankinnan yhteydessä Gigantista. Olen resetoinut jo parikin kertaa mokkulan ja etsin ohjeita kotimokkulan hallintasivulta, DNA:n tukisivulta, ohjekirjoista ym. enkä löytänyt. Nyt la 19.1.2019 olen jonottanut jo tunnin asiakaspalveluun! Eikö täällä mihinkään voi jättää edes soittopyyntöä?!!

    Laura
  • Hei Laura! Pisimmät jonot tällä hetkellä ovat 8 minuuttia, joten jos olet ollut tunnin jonossa niin tuo kuulostaa enemmänkin jumitilanteelta ja uudelleen soittaminen päästää sinut jonosta läpi normaalisti.

    Onko kyse nyt siis hitaasta yhteydestä jonka vuoksi Yle Areena pätkii vai otsikon mukaisesta ongelmasta ettei mokkulan päivitys onnistu?
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Nyt tuli 2 tuntia jonotusta ja mitta täyteen! Nauhalta tasaisin väliajoin kuuluva "vastaamme puheluusi mahdollisimman pian" alkaa todella ärsyttää! Onko tämä asiakaspalvelua? Miksi ette palkkaa lisää porukkaa asiakaspalveluun, jos jonossa on näin paljon asiakkaita, joilla on ongelmia teidän laitteiden ja ohjelmistojen kanssa? Asiakaspalvelua ei saa edes 2 tunnin jälkeen ja sitten siitä pitää vielä maksaa!
  • Jono on tällä hetkellä kaksi minuuttia ennen asiakaspalvelun sulkeutumista klo 16:30.

    Onko kyse nyt siis hitaasta yhteydestä jonka vuoksi Yle Areena pätkii vai otsikon mukaisesta ongelmasta ettei mokkulan päivitys onnistu?
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Telkkariin tulee ilmoitus "Ohjelmavirhe. Yritä myöhemmin uudelleen". Olen tarkistanut hallintasivulta, että automaattiset päivitykset on käytössä. Yritin myös palauttaa tehdasasetukset hallintasivulta ja käynnistää uudelleen. Sen jälkeen hallintasivu ei enää huolinut salasanaa, jonka olin juuri tänään vaihtanut hallintasivulla. Kokeilin myös alkuperäistä 1234 eikä sekään kelvannut. En enää uskalla kokeilla kumpaakaan, kun on enää 1 yritys jäljellä. Liian vaikeaksi menee...
  • Tehdasasetusten palautus palauttaa myös hallintasivun salasanan, eli tuo on oletuksena 1234 ja käyttäjätunnus admin.

    Kokeilisitko vielä kerran palauttaa mokkulan tehdasasetuksille, tee tämä kaksi kertaa peräkkäin.
    https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • En pääse hallintasivulle, koska siellä ei ole mahdollista kirjoittaa käyttäjätunnusta lainkaan. Vain pelkkää salasanaa kysytään eikä 1234 kelpaa.


  • Hei! Voisiko joku vastata edelliseen kysymykseeni, kiitos! En pääse palauttamaan tehdasasetuksille, koska oletussalasana 1234 ei kelpaa. Hallintasivun käyttäjätunnusta ei kysytä eikä pääse kirjoittamaan.
  • Hei Laura,
    tehdasasetuksille palauttaminen onnistuu vaikkei asetussivujen salasanaa tietäisikään. Tehdasasetuspainike eli reset-nappula löytyy SIM-korttiläpän alta, ja sitä pitää painaa 30 sekuntia kun mokkulassa on virrat päällä.

    Tehdassetuksena salasana asetussivuille on 1234. Lisätietoja mokkulasta ja esim. resetoinnistä löytyy täältä: https://www.dna.fi/dna-mokkula-4g-wlan-mf920v#asetukset
    Olli Kehityspäällikkö
  • Jos luit aiempia viestejäni, niin kerroin, että olen jo useita kertoja resetoinut (virrat päällä) mokkulan (DNA Kotimokkula WLAN MF 286) pienestä reiästä, joka on mokkulan päällä. Se ei auttanut. Olen myös etsinyt lisätietoja juuri tuolta DNA:n sivuilta, enkä löytänyt, joten yritin soittaa asiakaspalveluun huonolla menestyksellä (ks. ed.viestit). Varasin soittoajan juuri lauantaille, koska arkisin olen töissä ja harvoin kotona ennen klo 18. Jonotettuani 2 h luovutin. Nyt olen tämän chat-viestittelyn varassa ja toivon todellakin saavani apua vihdoin.
  • Olethan siis yrittänyt kirjautua hallintasivulle tietokoneen selaimella etkä jollain muulla laitteella? Jos mahdollista niin kannattaa koneelle kytkeä kiinteä yhteys mokkulasta, eli laittaa Ethernet-kaapeli mokkulasta koneeseen.

    Ongelman kanssa on hieman hankala ilman tarkempia tietoja auttaa. Et siis ole kertonut että onko itse yhteyden kanssa jotain ongelmia, onko yhteys siis hidas tms. tai ilmeneekö tuo mainitsena SmartTV-ongelma jotenkin muuten kuin Yle Areenan pätkimisenä.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Uusi smart TV ei suostu ottamaan yhteyttä mokkulasta, ilmoittaa salasanan olevan virheellinen, vaikka salasana oikein.
  • Minulla on DNA Matkamokkula 4G WLAN E5377Ts-32 eli mokkulassa on 32-bittinen teknologia. - Apple on siirtynyt 64-bittiseen teknologiaan, ja minulla on MacBook Pro, jossa on "mac OS Big Sur" -käyttöjärjestelmä, versio 11.2.1. Kun kytken mokkulan tietokoneeseen, tulee ilmoitus "Installer on päivitettävä. Tämä apin kehittäjän on päivitettävä appi, jotta se toimii tämän macOS-version kanssa". Mistä minä voin ladata päivityksen? Terveisin ka
    Kalevi Alanko
  • Hei! Ilmeisesti sinulla on tämä mokkula https://www.dna.fi/dna-matkamokkula-4g-wlan-e5377#ominaisuudet ? Mokkula on jo sen verran vanhemman mallinen, ettei siihen luultavasti ole enää tulossa päivityksiä.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Ei kait maccikään niin onneton ole ettei osaa 32 bit ohjelmia ajaa 64 bittisessä ympäristössä. Windowsilla tämä on ainakin onnistunut 15 vuotta. Taitaa olla kyse muusta yhteensopimattomuudesta nyt.

    Eikös tolla nettiin pääse kun ottaa yhteyden Wlanin kautta mokkulaan, eikä Usb:n (jos laite ei tunnistu sitä kautta).
    JJJ
  • Valitettavasti Mac on joissakin asioissa ehdoton. Voihan olla, että joku keksisi jonkin jipon, mutta periaatteessa Applen tuotteden kanssa kannattaa noudattaa protokollaa tai oikeastaan Apple edellyttääkin sitä. Todennäköisesti DNA:n tuki on oikeassa vastatessaan, että laite alkaa olla liian vanha uudelle ’ajurille’? Terveisin ka
    Kalevi Alanko
  • Luin nyt aloituksesi uudesta, tuo 32 mokkulan perässä ei tarkoita kyllä "32 bittisyyttä" ainakaan, jos niin päättelit. Se on Huawein tapa ilmoittaa versio. esim itselläni on B715s-23c ja Uudempi versio on "huawei b715-32c"

    No jokatapauksessa Wlanilla sitä voi käyttää kaikissa laitteissa. Ei ole mitään hyötyä käyttää sitä yhteysohjelmalla ja USB:n kautta. Tämä "Yhteysohjelma" on nyt ilmeisesti se joka ei toimi enää Macissäsi, onko se nyt sitten vanha Mobile partner vai DNA:n oma kikotus, näistä luulisi löytyvän 32/64 bit versiot, mutta ei varmaankaan kyse ole nyt siitä ollenkaan.
    Asetuksiakin pitäisi päästä muuttamaan Wlanin kautta.
    JJJ
  • Olet aivan oikeassa. Luku 32 tässä yhteydessä tarkoittaa sattumalta kahta eri asiaa; malliversiota ja bittisyyttä. - Kuten aiemmin ilmaisin, niin 32 -bittinen mokkulani ei enää toimi Mac’issani, kuten ennen. Ja, bittisyyttä ei modemissa saa muutettua. Mac’issani on uusin käyttöjärjestelmä, joka edellyttää mokkulalta 64 -bittisyytttä, jota sillä ei ole. - Joten. - Kyse on nyt ainoastaan siitä, että mokkulani ei enää toimi USB-kaapelin välityksellä tietokoneeni kanssa. Muuten se kyllä toimii. Terveisin ka
    Kalevi Alanko

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.