Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Myyntipalvelu vai asiakaspalvelu?

Olen ehkä "tavallistakin tyhmempi" mutta minun on vaikea hahmottaa MITKÄ ASIAT KUULUVAT myyntipalveluun ja mitkä taas asiakaspalveluun ???
Mitä eroa näillä on? Mikä hoidettava asia kuuluu toiselle ja mikä taas toiselle? Voisitteko selventää sitä kumpaan "kuuluu" milloinkin soittaa.
( ja tämä olisi tietenkin syytä lukea netissä, kun etsii minne pitää ottaa yhteyttä - eikä vain vastauksena tällä palstalla )

Onko esimerkiksi "vanhan asiakkaan" netti tai puhelin liittymän MUUTOKSET asiakaspalvelua vai myyntipalvelua, kun siinä kuitenkin on tuotteen/palvelun myymisestä/ostamisesta kyse ???
Vai eikö palvelu/tuote muutoksia pidetä myyntinä?
Onko myyntipalvelu tarkoitettu vain kokonaan UUSIEN käyttäjien / palvelujen / tuotteiden ostajille - vai mikä ero tässä on?

Kommentit

  • Hei!

    Pähkinänkuoressa: asiakaspalvelussa hoidetaan kaikkia asiakkuuteen liittyviää, niin asiakaspalvelullisia kuin myynnillisiäkin asioita, ja myyntipalvelussa ainoastaan myyntiä.

    Myyntipalvelussa ei hoideta esimerkiksi laskutukseen tai esimerkiksi palveluiden toimimattomuuteen liittyviä asioita, mutta uusien palveluiden hankkiminen ja tilausten päivittäminen toki onnistuu myyntipalvelun kautta niin uusille kuin vanhoillekin asiakkaille Vanhana asiakkaana kannattaa kuitenkin yleensä olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun, jotta uusia palveluita tilatessa voidaan samalla katsoa kuntoon tilanne myös vanhojen palveluiden osalta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kiitos vastauksesta.
    Asiakaspalvelu siis auttaa abaut asiassa kuin asiassa ja myyntipalvelu taas erityisesti uuden ostamisessa, mutta myös vaihtamisessa/päivittämisessä.

    >Vanhana asiakkaana kannattaa kuitenkin yleensä olla yhteydessä suoraan  asiakaspalveluun, jotta uusia palveluita tilatessa voidaan samalla  katsoa kuntoon tilanne myös vanhojen palveluiden osalta<
    Tarkoittaako tämä sitä, ettei myyntipalvelussa nähdä mitä asiakkaalla on jo olemassa DNAn tai Welhon kautta?
  • Myyntipalvelu toki näkee myös asiakkuuden kokonaisuutena, ja myös sitä kautta onnistuu tarkistaa, että kaikki palvelut ovat ajantasalla. :-)
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ymmärtäisin tämän nyt niin, että vain sillä on merkitystä onko "ihan muuta asiaa" tyyliin laskutus, ongelmat toimivuudessa jne, silloin voi hoitaa asiaa VAIN asiakaspalvelussa - mutta kaikki ostot ja päivitykset taas onnistuu kummassa numerossa tahansa.


  • Olisin kysynyt, mihin asti minun nykyinen sopimukseni "puhua rajattomasti" kestää?

    Siitä huolimatta puhelinlaskuni ovat huolestuttavan suuret!!!!!!!!

    Pirjo Turunen
    xxxxxxxx
  • Hei Pirjo,

    alkuun muistutan että kyseessä on julkinen keskustelufoorumi joten ethän liitä viestiisi asiaka- tai henkilötietojasi, kiitos.

    Sopimuksen määräajan tai mahdollisen kampanja-ajan voit näppärästi tarkastaa viimeisimmältä laskulta.
    Voit olla asiasta myös yhteydessä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös
    Facebookissa​​​
    Twitterissä​​​
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • DNA voisi kouluttaa myyjänsä asiakaspalvelijoiksi, eikä palkata epäasiallista nuorisoa töihin. Pitäisi miettiä mitä asiakkaalle voi sanoa ja mitä ei,ainakin jos meinaa saada jotain myytyä. Mikä on sopimatonta ja sopivaa käytöstä asiakaspalvevelussa sitä voisi miettiä DNA liike Lahti Holman myyjä, joka oli töissä 4.8.
  • Samassa Holman myymälässä myyjä väitti asiakaspuhelinpalvelun olevan auki 24/7 vaikka se on auki vain klo 21 asti. Jouduin soittelemaan asiakaspalveluun moneen otteeseen ja jonottamaan myymälässä yhteensä 2 tuntia selvittääkseni, miksi minulla ei näkyneet tietyt sarjat tilaamassani CMore-paketissa. Asiaa vatvottiin moneen otteeseen, selvisi mm. että Dna oli kirjannut sp-osoitteeni väärin johonkin kohtaan (mutta se ei ollut palvelun toimimattomuuden syy), sitten epäiltiin etten ole aktivoinut palvelua yms yms. Lopulta sain kuitenkin ITSE netistä muiden kokemuksia kaivamalla selville, ettei DNA:n CMore-paketti olekaan sama kuin varsinainen CMore-paketti eli siihen ei kuulukaan kaikki samat sarjat. Kuitenkin minulle sanottiin Dna:ssä palvelun tilatessani ja myös koko ajan kun asiaa selvittelin, että "kyllä kaikki kuuluu pakettiin"! Sitten lopulta pitkin hampain myyjä Dna:n liikkeessä myönsi, että "kaikki sarjat ei kuulu, mutta on muuten hyvin monipuolinen palvelu"! Just joo, päätin lopettaa kyseisen huijauspalvelun. Hyvitystä pitää yrittää, taas, hakea asiakaspalvelun kautta (mikä on maksullinen ). Taidanpa vaihtaa operaattoria!
  • Hei,

    Matkustamme Tokioon, myyttekö väliaikaista halvempaa liittymää siellä käytettäväksi parin viikon ajaksi. Lähinnä tarve Japanissa google mapsin käyttö, whatsupin käyttö siellä ja Suomeen. Ei niinkään puhelujen käyttö..

    Terv. Minna Järvinen

  • Olen hankkinut android tv-boksin, mutta boksissa ei ole dna-tv sovellusta saatavilla, miten saan kopioitua sovelluksen muistitikulle ja aennettua sen
    tv-boksiin.
    Terv. Aaro Latvala
    Aaro Latvala
  • Hei. Sain tekstiviestin DNA:lta jossa pyydettiin antamaan palautetta äsken saamastani palvelusta DNA kaupan kanssa. En ole ollut missään tekemisessä kaupan kanssa, joten mitä teen?
    T. JP.Lahtinen
    Jukka-Pekka Lahtinen
  • Kyseessä vaikuttaisi olevan virheellisesti lähetetty viesti, sillä yhteydenottoja on tullut muiltakin asiasta, eli tästä ei kannata huolestua. Pahoittelut asiasta koituvasta vaivasta!
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei!
    Minulla on DNA-liittymä, puhelin on Honor Huawei, jonka kautta olen saanut yhteyden Bluetoothina kautta käyttämääni iPadiin!
    Nyt olen hankkinut HP-kannettavan tietokoneen, johon yritän yhteyttä puhelinmen Wi-Fin kautta. Onhelmana on se, että kikirjuatumisen yhteydessä kysytään verkon Suojausavainta ?
    Eli mikä se on ja mistä saan, että pääsen tekemään asetukset ja käyttämään tietokonetta.
    Kokeilin jo puhelinmen salasanaa, ei hyväksynyt...

    Sirpa Karhu
  • Hei, verkon suojausavain on langattoman verkon salasana. Tämä näkyy yleensä puhelimen asetuksissa sieltä mistä puhelimen netin jako eli hotspotti laitetaan päälle.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Voisi kouluttaa puhelinmyyjät soittamaan viimeistään klo 19.00, ei enää klo 20.30,......aika törkeää minun mielestäni häiritä ihmisiä noin myöhään!
    Matti Heinonen
  • Hei, Mylly, Raisio
    Olin perunut DNA TV liittymän jossa 2 simkorttia (mokkula, tabletti, matkanetti sopimus, joka päättyi sopimuksen vaihdon johdosta) vaihtaessani Hubia mutta päätinkin etten ota hubia ja kerroin sen asiakaspalvelijalle ja otan takaisin vanhan liittymän. Kyseisessä myymälässä hän sanoi ettei sitä saa tablettiin  enään samalla simkortilla voimaan kun se on jo lopetettu ja oli myymässä jo uutta simkorttia, onneksi en ottanut. Soitin asiakaspalveluun ja siellä ne sanoivat että kyllä vanhan voi palauttaa (ihmettelinkin kun myyjä sanoi ettei voi) samanlaisena takaisin vanhalle simkortille. Pitäisi varmaan valistaa asiakaspalvelijoita ja muutenkin kyseinen palvelija oli jo sen oloinen että halusi päästä eroon minusta, siksi varmaan kyselinkin ihan pahuttani vähän tyhmiäkin.

    Marja-Leena

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.