Nettiliittymä vaihdettiin nopeampaan, nopeus hitaampi?
Moi, vaihdettiin tässä pari päivää sitten DNA 4G liittymästä(en ihan varma mistä) DNA 4G Nopea Rajattomaan, ja nettinopeus (lataus) on noin 0,99 mbps Ookla Speedtestin mukaan. Vanhalla liittymällä (hitaammalla sopimuksen mukaan) vauhti kulki siinä kolmen ja viiden paikkeilla.
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Jos ei ole modeemi vaihtunut samalla (ja taajuus esim sen mukana), samalla nopeudella ne toimii, joten olisiko vaan mittaus ajankohdassa eroa?
Syy hitaisiin nopeuksiin on tukiaseman kapasiteetin riittämättömyys.
Se että kerrotaan 5 Mbit/s latusnopeusen olevan riittävä kaikilla liittymätyypeillä (näin tullee olemaan myös 5G:n osalla), ei ole hyväksyttävää.
Operaattorin pitäisi määritellä hyväksyttävä nopeus liittymän maksiminopeuteen nähden, esim. 50 % maksiminopeudesta ja laajentaa verkkoaan, jos se ei täyty.
Tänään kävin taas mittailemassa yhdessä vuokratalossani 4G-nettiä ja 44/20 megaa tuli aamupäivällä. Illalla ei pysty katsomaan kunnolla edes tallenteita DNA TV-pilvestä (joka ei vie edes paljon kaistaa) kun netti heittelee jossain 0.5-5 megassa. Ei todellakaan auta vaikka pääsääntöisesti on yli 5 megaa, kun illalla ei toimi kunnolla ja ainakaan tietokonetta ei voi samaan aikaan käyttää, kun pilvitallenteita katsoo.
Ei pitäisi olla noin surkeasti asiat. Ja tuollakin on 2ulkoista suunta-antennia ym, että yritetty on, mutta tolpasta loppuu ruuhka-aikana vaan potku...
Todella harvalle on hyötyä yli 50 megasesta liittymästä, kun pääsääntöisesti on nopeus aina alle. DNA ei taida vaan myydä enää edes noita 50 megasia, vaan kaikki on jotain hyper nopeita lupausliittymiä... Tosin sekin on ihan sama jos hitaimmanliittymän hinta on mikä on ja halvempaa ei ole tarjolla.
Itsellä 50mbps liittymällä kyllä syntyisi harmaita hiuksia. Tällä hetkellä 300mbps on ihan hyvä raja, yleensä nopeus on jossai 200mbps hujakoilla.
Auttaako ensiapuna, jos käynnistät puhelimen uudelleen? Liittymätyypin vaihdosta tuon hidastelun ei pitäisi johtua, mutta jos yhteys ei edelleenkään lähde toimimaan liukkaammin, voidaan tilannetta selvittää tarkemmin asiakaspalvelumme vikapäivystyksessä numerossa 0800 300 500.
Samaa vikaa täälläkin... myyjä lupasi nopeamman ja halvemman liittymän (Huawein mokkula + supernetti 4G).
Halvempi on kyllä tullut ja se on ihan susi: dna:n omalla nopeusmittarilla 1/30 kun vanha oli jatkuvasti 80-90/jotakin.
Joten missäs viipyy se nopeampi liittymä, ilmeisesti niitä pitääkin olla kaksi??
Jo ensimmäisessä vaiheessa oli ongelmia, rekisteröinti ei meinannut toimia millään. Asiakaspalvelu vastasi silloin ja "paras" kommentti oli että "odotas vähän, ei se heti toimi täydellä nopeudella.." Voi luoja! Kauanko pitää odottaa??!?!??!
Ns. "Asiakaspalvelu" ei enää vastaa, laitettu viestiä moneen kertaan. Puhelinpalveluun on ihan turha soittaa.
Väsyttää tuommonen kusetusmeininki ja toisaalta v***tuttaa kun meni uskomaan tuohon myyjän lupaukseen... "meillä on uusi masto ihan siinä sun vieressä". Tuskinpa vain.
Onko tämä hyväksyttävä nopeus DNA:n mielestä 17:20 perjantai iltapäivänä???
Kuten aiemmin sanoin, väsyttää tuommoinen kusetus. Dna:lla vikaa haetaan aina muualta kuin omista vehkeistä. Asiakaspalvelun raukat ovat pihalla kuin tampoonin narut eikä "asiantuntijaa" kiinnosta senkään vertaa.
Kohta tulee viikko täyteen asiakaspalveluun laitetuista viesteistä eikä vastausta/yhteydenottoa ole kuulunut. Mutta en kyllä maksa laskuakaan, sen olen myös ilmoittanut laittamissani viesteissä.
Joten pieni veikkaus pystyyn, kumpaan reagoidaan nopeammin:
A) asiakaspalveluun menneisiin palautteisiin/yhteydenottopyyntöihin/vikailmoituksiin
B) maksamattomaan laskuun
"Huono, huonompi, dna"
Joten joku muu on samalla muuttunut, jos modeemi, niin kannattaa katsoa mitä taajuutta se käyttää ja vaikkei näkisikään mikä on mahdollinen toinen taajuus sallia niiden käyttö kuitenkin.
Nopeus on kuitenkin sama. On se kummallista että liittymät myydään eri hinnoilla ja eri nopeudeilla ja silti nopeus on sama? "Joo, mutta se Mbps on vain teoreettinen nopeus" Saa**na,Teoreettinen nopeus vois vaikka olla mitä ja hinta vaikka mitä mutta maksiminopeuksissa ei ole eroa??? "Vähän" harhaanjohtava???
Kerroin vain että asiakaspalvelusta otettiin yhteyttä sähköpostin kautta. Ja kun viestit tuntui kulkevan aika nopeaan (vastattiin jopa saman päivän aikana) niin kysyinpä sitten siitä myyjän kertomasta "uudesta mastosta". Ja siihen loppui vastaukset. He-he. Nyt on mennyt 4 päivää eikä vastausta ole tullut. Eli näin ollen tulkitsen että myyjä valehteli.
Sairasta ja surullista että kauppaa pitää tehdä noin räikeästi valehtelemalla. Väkisinkin tulee mieleen autokauppiaat menneiltä vuosikymmeniltä.
14.12. kirjoittamani viesti näkyy, 21.12 kirjoitettu ei näy.
Ja asiakaspalvelusta tuli viesti:
"
Täytyy kyllä myöntää, että nyt en osaa sanoa mitä tietoa myyjä on katsonut tuon uuden maston osalta, Iisalmen keskustan tukiasemamme kun otettu kaikki käyttöön vuonna 2016.
"
Päätän tämän keskustelun osaltani tähän.