Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Nettiyhteys 4G katkeaa 10-15 min käytön jälkeen

Moi! Kirjoitan erään henkilön puolesta joka ei itse ymmärrä näisä asioista. Tammikuussa ilmeisesti hän hankki tällaisen DNA 4G liittymän jonka mukana ZTE 4G modeemi. Yhteys toimi hyvin tähän asti, mutta kuukauden verran taakse päin, ellei enemmän, netti alkoi katkoa, ja nyt yhteys toimii 10-15 minuuttia, jonka jälkeen tietokoneilla ei pääse nettiin, ellei modeemista katkaise virtaa, jonka jälkeen yhteys toimii satunnaisesti taas 10 minuuttia, joskus pidempäänkin. Modeemi vaihdettiin uuteen, mutta yhteys katkoo aivan samalla tavalla, kaikissa tietokoneissa. Signaalin voimakkuus näyttää neljää palkkia, testattu eri tietokoneilla, myös WI-FI:llä, mutta yhteyttä ei vähän ajan päästä ole. Paikkakunta on Masku, jossa tämä ongelmatapaus on. Mikä mahtaa aiheuttaa tämän, joku selvästikin lyö pois päältä, enkä enää itse keksi mitä voisi kotikonsteilla tehdä.

Kommentit

  • Onko verkkokaapeli boksin LAN1- portissa ? Siinä taisi olla jotain ongelmaa aikaisemmin, joten kannattaa kokeilla liittää verkkokaapeli LAN2-LAN4 portiin. Alla olevassa ketjussa ongelmaa puidaan... luulin kyllä ongelman jo poistuneen viimeisen päivityksen jälkeen.

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusimman-mf286-paivityksen-jalkeen-yhteys-katkeaa-/
  • Sama ongelma vaikka koitin eri porteissa. Näyttää siltä, että muillakin ollut samaa vikaa. Kummallista kun ensimmäinen purkki toimi liki vuoden, kunnes vaiva iski.
  • Sama juttu. Joulukuussa ostettu Mokkula toimi kesään asti, jolloin 4 G pimeni, vain punainen valo. Kun töpselin otti pois ja laittoi takaisin, niin toimi tällä tyylillä syksyyn asti, kunnes 4 G ei enää toiminut. Kuusi viikkoa huollossa Gigantin ja DNA:n välillä, ei vikaa löydetty ja vielä olisivat tutkineet. Sain lopulta uuden, sama juttu. Ostin uuden sim-kortin, ei vaikutusta. Lopulta onnistuin yhtenä iltana saamaan 4 G vihreän valon palamaan, mutta seuraavana aamuna oli taas punainen. Nyt siis jo kaksi kuukautta maksettu turhaan nettiyhteydestä, jota ei ole.

  • Tuo edellä mainitsemani pätkimisongelma tais tulla vasta B09-version mukana elokuussa, vaikka minulla pätkimistä oli jo heinäkuussa edellisen version kanssa. Nyt minulla on uusin versio B10 ja sen kanssa on sellaista ongelmaa, että ei saa ip-numeroa dna- palvelimelta tai boksi hukkaa sen... sen huomaa, kun katsoo mokkulan hallinta sivulta Tilatiedot, niin minulla on joskus WAN IP -osoite/ tai WAN IPv6 -osoite tyhjä ja silloin ei pääse nettiin.

    No kannattaa kerätä hieman dataa, siis mokkulan versiotieto ja tietoa, että onko tehty jotain erityisasetuksia ja laittaa tiedot dna:lle, jotta voivat selvitellä ongelmaa.

    DNA vois kyllä parantaa hieman tiedotuksen kanssa... mahtaako jälleenmyyjät/asiakkaat edes tietää mitä ongelmia on ja millä niitä voi yrittää kiertää.
  • Hei
    Meidän taloyhtiössä Lahdessa Kiveriön alueella on DNA:n valokaapeli joka on pätkinyt eilen ja tänään. Toimii noin 20-30 min ja sen jälkeen heittää pihalle. Poika on ihan raivona koska pelailee jotain pelejä joista saa 7 päivän pelikiellon kun pelin katkaisee.
    Eikä tuo itsellekään mitään mukavaa ole.
  • DNA 4G verkko pätkii aivan törkeästi. Pakko vaihtaa palveluntarjoajaa sillä vastaukset ovat luokkaa "ota yhteyttä kun vika ilmenee". Eli silloin kun verkko ei toimi vai? Savumerkeillä?
    Ongelmaa ilmenee 15min välein tällä hetkellä. Yleensä toimii jopa tunnin putkeen ennen kuin katkeaa 1-5minuutiksi yhteys.
    Aivan naurettavaa toimintaa.
  • Hei Miska!

    Todella ikävä kuulla kroonisista ongelmista nettiyhteyden kanssa. Valitettavasti ainoa tapa selvittää, mistä ongelmat johtuvat ja mitä niille on voisi olla tehtävissä, on olla yhteyessä asiakaspalveluumme silloin kun tilanne on ajankohtainen. Parhaiten asiaa päästään selvittämään, kun soitat suoraan asiakapalveluumme numeroon 044 144 044. Ensiapuna kannattaa toki testata laitteen uudelleenkäynnistystä tai resetointia.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Itse kokeilin kaikki keinot kyseiseen vaivaan, mutta mistään ei ole apua ollut. Vanha purkki, tai uusi, yhteys käyttäytyy samalla tavalla. Jotain selvyyttä ois kiva saada kun en pysty mitenkään auttamaan liittymän omistajaa ongelmassa. Hän on jo kaksi kertaa käynyt Dna:lla, ja viimeksi sai uuden Modeemin.
  • Palveluneuvoja on ehdottanut soittaa yo.palvelunumeroon kun tilanne päällä, mutta asiakaspalvelu sulkeutuu kello 18. Ongelma senkun jatkuu täällä lahden Kiveriössä taloyhtiön kaapelin kautta ja en minä tätä kauan kattele. Vaihdan takaisin Elisaan.
  • Haha tässä joo tätä ongelmanratkaisun tasoa. "Oletko koittanut sammuttaa ja käynnistää laitteen uudelleen?"

    Asiaa on kuule selvitetty ja ongelma on teidän päässä. Laitteet (huom useat. Uudet ja vanhat. Kokeiltu kyllä kaikkia keinoja ja vähän eri luokkaa kuin uudelleenkäynnistys) ovat yhteydessä 4G -verkkoonne mutta siellä ei vaan data liiku. Johtuukohan ruuhkasta vai mistä jossa tapauksessa ehkä isona yrityksenä kannattaisi panostaa verkon laatuun, mutta tosiaan joku aiheuttaa siellä ongelmaa että yhteytenne pätkii toistuvasti. En ole ainut tämän ongelman kanssa. En ole myöskään ainut joka vaihtaa yhtiötä sellaiseen joka panostaa palveluihinsa ja asiakkaisiinsa.

    Ja itse tosiaan puhun tästä 4G -verkosta. Muilla näyttää olevan samoja ongelmia myös kaapelin kanssa. Mitäpä jos laittaisitte sinne tekniselle puolelle jotain tiedotetta että verkko yskii, ettekä vain kehota kaikkia soittamaan asiakaspalveluun jossa sitten kerrotaan että pitää sammuttaa ja käynnistää laite, ja jos tämä ei toimi niin täytyy vain odottaa sillä tämä on "väliaikainen" ongelma. Vuoden kestänyt jo tämä väliaikainen ongelma. En tiedä miksi vaihdan yhtiötä vasta nyt.
  • Tervetuloa joukkoon.

    Oma ratkaisu on käyttää toista reititintä jolla jakaa netti. Tällä on toiminut jo pari viikkoa ilman katkoja. Tosin eipä ole tarkoitus näin.

    Nythän asiakkaalle myydään pa.... ja kurkitaan nurkan takaa. Se että asiakas käy "vaihtamassa" laitteen myymälässä samanlaiseen ei korjaa ongelmaa. Kulujahan tästäkin syntyy mutta ei DNA:lle. Itse en tuohon hommaan lähde.

    Hiljalleen tekee mieli nosta kissa pöydälle tässä asiassa. Itse en halua maksaa laitteesta mikä on selkeästi viallinen. Oikeuttaako tämä jo sopimuksen purkuun?

    Vastaavaa toimivaa mallia kaipaava. 




  • Minulla katkesi nettiyhteys ja havainnoin seuraavaa:

    Boksin etusivulta, kun menee tilatietoihin niin huomaa että WAN IP -osoite kenttä oli tyhjä. LTE- taajuus oli muuttunut 800MHz.. minulla se on yleensä 1800MHz.

    Voisiko ongelma olla, että hetkellisten yhteysongelmien vuoksi boksi yrittää luoda yhteyttä uudelleen eri taajuuksilla, mutta ei aina elvy tilanteesta ? En tiedä auttaisko se, että pakottaa käyttämään jotain taajuutta ?
  • Itsellä ongelma ilmenee juuri siinä että kaikki näyttää muuten normaalilta mutta nettiin ei yhteyttä saa.
    Elikkä kännykkä ja kaikki 3 mobiililaajakaistaani joita olen prepaid-nettiliittymillä testaillut näyttävät olevan yhteydessä ja että dataa muka liikkuisi, mutta mihinkään palvelimeen ei yhteyttä saa.
    Hyvin kalliiksi tuli kun yritti DNA:lta saada toimivaa langatonta verkkoa toimimaan sillä tavalla millä sen vuonna 2017 pitäisi toimia.
    Ongelma ilmenee siis kaikilla laitteitta ja liittymillä saman aikaisesti riippumatta.
    Vuosia alalla töitä tehnyt IT-insinööri ystäväni on asetuksia ja laitteita tuumaillut ja hänen ratkaisu ongelmaan oli että vaihdan palveluntarjoajaa. Ja tällä ratkaisulla ongelmat lakkasivat 😀

    Vielä pitäisi puhelinnumero käydä siirtämässä kilpailijan liittymään. Inhottaa nimittäin välillä odottaa 5min sivun latautumista tai WhatsApp -viestin lähettämistä.
  • Minulla vastaavaa ongelmaa aiheuttaa itse modeemi, joka on juurikin DNA:lta ostettu Huawei E5186 ja takuu on tietenkin mennyt elokuussa. Modeemi saa käynnistyessään hienosti 4 pykälää 4G kuuluvuutta, mutta muutaman minuutin päästä kuuluvuus tippuu yhteen pykälään ja siinä se sitten melko tasaisesti pysyy välillä toki katkoen yhteyttä. Ongelma ei siis ole itse liittymässä vaan modeemissa.

  • Jannelle ja muille tiedoksi, modeemi on tuossakin tapauksessa ehjä, vaikka se tuota tekeekin. Tuo johtuu hertsien muutoksista, eli vaihtaa esim. nopeammasta 1800:sesta 800MHzille. Syy on se, että yhteys vaihtaa  jonnekkin kaempana olevassa tolpassa maaseutuverkkoon. Taajuus pitää lukita ja omien hermojen helpottamiseksi jatkossa, suosittelen antennin laittoa ja suuntausta ulos.
  • Mulla on aina ollut modeemi lukittuna 800MHz taajuudelle. Nyt modeemi on rikki ja syykin ehkä selvisi rikkoutumiseen. Siellä on kaikki komponentit peltihäkkien sisällä ja niistä heatpädit häkin kanteen. Osa pädeistä oli ohentunut liikaa ja ei johtanut enää lämpöä, jolloin oli päässyt ylikuumenemaan. Mulla tosiaan kyseinen modeemi ei enää toimi. Softa sekoilee. Ei voi lukita tietylle taajuudelle koska ei sitten löydä verkkoa koskaan. Ostin käytettynä toisen modeemin ja se on lukittu sekä toimii hyvin. Käytössä suunta-antenni.
  • Itselläni on Huawei b593s DNA:aan ohjelmalla ja on kyllä toiminut loistavasti uusimmalla päivityksellä. En halua sen paremmin kehua operaattoria, mutta itsellä ei ole valittamista ollut yhteyteen, taidan olla siinä suhteessa poikkeus, kun lukee näitä foorumeita.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.