Siirry uusimpaan kommenttiin

Nintendo Switch Lite, takuun kesto ja ehdot

Hei,

Kuinka pitkän takuun annatte tuotteelle Nintendo Switch Lite? Onko verkkokaupasta ostetulla tuotteella tämä täysi takuu ja voiko viallisen laitteen mahdollisesti tuoda huoltoon/vaihdettavaksi suoraan myymälään?
Aino Pitkänen Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Aino!

    Tuotteella on 12 kk takuu. Jos laitteen kanssa ilmenee ongelmia niin kannattaa ensin tutustua laitevalmistajan tukeen http://www.nintendo.fi/tuotetuki/. Tarvittaessa huoltoon toimittaminen onnistuu maahantuojan huollon kautta:
    Nintendo huolto‐ ja palvelukeskus
    service@bergsala.fi
    p. 020 163 0555
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Jos laite on ostettu DNA:lta, niin eikö silloin DNA ole oikea paikka huoltoon toimituksessa?

    PW
  • Tarkoittaako tämä käytännössä, että DNA ei ota vastaan virheellistä konsolia, mutta kauppaan kuuluu ostopäivästä alkaen 12kk oikeus bergsalan tuotetukeen.

    Olen lukenut Switch Liten ongelmista ja kokenut ongelmia alkuperäisen Switchin kanssa. Näin ollen haluaisin voida luottaa siihen, että jos konsoliin tulee käyttäjästä johtumattomia vikoja, sen voisi toimittaa helposti ja ilmaiseksi huollettavaksi/vaihdettavaksi. Lisäksi aiemmin ollessani yhteyksissä bergsalaan on asinointi ollut hidasta ja vaivalloista, joten arvostan siksi erityisen paljon asiointia myymälöissä.
    AP
  • Asiallinen kysymys. Jään seuraamaan, toivottavasti asiakaspalvelu vastaa pian.
    J P
  • Valitettavasti tämä tapa on yleistynyt, että myyjä ei ota vastuuta myymästään tuotteesta, vaan ehdottaa asiointia maahantuojan valtuuttaman huollon kanssa :-(
    Voi olla, että tuolloin avun saaminen on nopeampaa, mutta asiakkaalle jää todistamisvastuu takuun voimassaolosta.
    Takuuasiat tulee kuitenkin mielestäni hoitaa myyjälliikkeen kautta!
    PW
  • Nettikaupassa tuo on yleistä ja järkeenkäyvää, miksi tuotetta lähetetään edes takaisin jälleenmyyjälle ja sieltä sitten maahantuojalla, kun sen voi laittaa suoraan maahantuojalle. Verkkokaupoissa usein lukee kuka takuun hoitaa ja se firmahan sen hoitaa jokatapauksessa, vaikka myyjälle tuotteen lähettäisikin. Joten ei myyjä ota siitä takuusta vastuuta muutenkaan (Virhevastuu on erijuttu).

    Kivijalkaliikkeisiin voi varmaan kuitenkin viedä tuotteen, jos sen sieltä on ostanut?

    Samoin jos yrityksellä on kivijalkaliike ja verkkokauppa (kuten DNA), niin ei olevastaan tullut liikettä joka ei hyväksyisi liikkeeseen vientiä, vaikka olisi nettikaupasta ostettu?

    Viimeksi lähetin Asuksen reittittimen, niin jälleenmyyjän sivuilla sanottiin ,että tuotetuen ja takuun hoitaa Asus, sinne siis yhteyttä ja sieltä kerrottiin että verkkolaitteet hoitaakin Jälleenmyyjä, joten sinne lähetin lopulta laitteen. tuli yksipäivä enemmän odottamista ja yksi turhaan kirjoitettu sähköposti, kun ohjeet oli ristisriitaisia, mutta hoitui kuitenkin helposti.
    JJJ
  • Selvästi sanotaan Nintendon sivuilla:

    Takuu
    Jos Nintendo-tuotteesi ei toimi valmistusvirheen takia, sinulla on mahdollisuus palauttaa tuote jälleenmyyjälle, josta ostit sen saadaksesi sen toimitettavaksi huoltoon. Edellyttäen, että takuu on voimassa ja että sinulla on kuitti tallessa.
    JJJ

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.