Nokia TV

Ostin n. 2vk sitten DNA:lta Nokia UHD Android Smart TV UN55GV310I (2023), 55".

Vaihdoin Android tv:hen koska siihen saa ladattua paremmin eri ohjelmia.
Nyt siinä on ilmennyt pari ongelmaa ja kyllä harmittaa koko TV:n vaihto jos tätä ongelmaa ei saa ratkaistua.

Eli. Ongelma on YouTube videoiden toistossa sekä Twitchissä.

Kun katson YouTube videoita, niin ruutu ikään kuin jakautuu kahteen osaan.
Mukana liitteenä pieni video pätkä sekä kuva miten se tapahtuu YouTubessa.

Kun katson täsmälleen samaa videota samasta kohdasta vaikka puhelimella, tabletilla, läppärillä, pöytäkoneella, Samsung smart tv:llä, niin tuota outoa efektiä ei tapahdu. On erittäin häiritsevä ilmiö.
Se ei ole kokoaikaista.
Nyt jos nyt tällä sekunnilla istun katsomaan YouTubea niin saattaa viiruilla muutamissa videoissa ja sitten sekoilu yhtäkkiä loppuu.

Sama Twitchissä. Seuraan suoratoistoja paljon. Kuva tökkii välillä todella rajusti ja välillä jumii kokonaan (lähetys pitää bootata) ja sitten saattaa hetken päästä taas toimia.
Samaan aikaan se pyörii Samsung tv:ssä, puhelimessa jne jne jne aivan normaalisti
pätkimättä. Kokeilin koemielessä. Tökkiminen ja jumi tulee ainoastaan tässä Nokian TV:ssä.

En usko että nämä outoudet olisi ainakaan modeemissa (yhteydessä) koska toimii muissa laitteissa moitteetta. Yhteyteni on DNA kaapeli 400Mb.

Nokia Tv:stä olen tyhjentänyt välimuistin jne mitä neuvoi DNA:lla chatissa.
Modeemin olen sammuttanut ja bootannut kahteen ellen kolmeen kertaan.
Nämä ei ole auttaneet.

Neuvottiin olemaan yhteydessä Elcare HuoltoFI ja olinkin. Sieltä tuli lyhyt vastaus että ota yhteyttä Nokiaan. Nokialla taas ainoastaan maksullinen numero joten en todellakaan soittele kalliita laskuja TV:n takia. 

Marko Uusivuori

Kommentit

  • Moikka Marko!

    Todella ikävä kuulla, että laitteessa on ilmennyt kuvailemaasi ongelmaa.

    Nokian laitteiden huoltokumppani on tosiaan tuo Elcare ja sieltä pitäisi saada apua laitteessa ilmeneviin ongelmiin. Laittaisitko heille vielä nämä samaiset kuva- ja videomateriaalit koskien vikaa, sähköposti huoltoon on huolto.fi@elcare.com. Mikäli olit nämä jo toimittanut Elcarelle ja sieltä on ohjeistus ollut olla yhteydessä Nokiaan, tulisi toimia tämän ohjeistuksen mukaan. Kannattaa kurkata Nokian sivuilta, olisiko heille sähköpostia jonne saisit myös nämä materiaalit toimitettua.
    DNA Laura palveluasiantuntija
  • Samat liitteet meni myös sinne huoltoon. Mutta ei suinkaan oletus ole että asiakas maksaa kalliit puhelut saadakseen uuden laitteen toimimaan niin kuin kuuluu. Ei sinne Nokialle ole mitään sähköpostia. Jos löydätte sellaisen niin laittakaa se minullekin.
    Marko Uusivuori
  • Ei toki, sillä huollon pitäisi onnistua tuon Elcaren kautta. Olisitko sinne vielä uudelleen yhteydessä, sillä meilläkään ei ole Nokialle suoraan sähköpostia nimenomaan sen vuoksi että huollot hoitaa Elcare.

    Mikäli asia ei sitä kautta etene, laittaisitko meille sähköpostin liitteinä nämä kuvat- ja videot tuosta viasta osoitteeseen palvelu@dna.fi. Laitathan viestiin mukaan myös yhteystietosi sekä asiakastunnuksesi.
    DNA Laura palveluasiantuntija
  • Kannattaisi ehkä yrittää päivittää Nokia TV:n ohjelmisto.
    PW
  • Sitä kokeilin liki ensimmäisenä. Unohdin mainita. Ei ollut uutta päivitystä saatavilla.
    Marko Uusivuori
  • Nyt huomasin sellaisen että ensin pitää avata sovellus, esim se Twitch. Sitten pitää palata edelliseen näkymään. Mennä asetuksiin. Pakottaa sovelluksen eli tässä tapauksessa Twitchin lopetus. Tyhjentää Twitchin välimuisti ja kokeilla uudelleen. Sama homma Youtubessa. Silloin näkyy paremmin. Mutta tämä pitää tehdä joka ikinen kerta jos vaihtaa sovelluksien välillä. Ei varmuudella pitäisi joutua näin vaikeasti käyttämään sovelluksia että ne toimii.
    Marko Uusivuori
  • Toivottavasti et joudu lähettämääm laitettasi tonne Elcarelle huoltoon.
    Tossa karvaita kokemuksia tosta firmasta,asiakkaiden kertomaa.

    Itsellänikin oli telkkari tuolla 2 viikkoa saamassa valohoitoa.
    Ei kuulemma vikaa löytynyt.Tuskin oli edes pakkaustakaan avattu.

    Elcare (InfoCare) kokemuksia. | TechBBS
    Aqualung
  • Aqualung.....Itse epäilen että tämä ei ole vika, vaan tuossa tv:ssä ei vaan toimi nämä mainitsemani sovellukset niin kuin pitää, eli tv on laskettu markkinoille keskeneräisenä. On 2023 malli. Ei ole kunnolla testailtu jos ollenkaan että sovellukset pyörii hyvin. Ja mitään päivitystä ei ole tv:lle. Yhteyteni on 400Mb kaapeli joten live/streami pitäisi pyöriä nykimättä tai jumimatta. Tämä Elcare pesi kätensä asiassa ja ilmoitti vaan lyhyesti että ota yhteyttä Nokiaan. No en todella ota yhteyttä Nokian kalliiseen puhelinnumeroon. Harmi ettei siellä ole sähköpostia jonne voisi selittää ongelman ja he voisivat ehkä kehittää jonku päivityksen että toimisi ilman tuota kikkailua minkä aiemmin kommentissani mainitsin. 
    Marko Uusivuori
  • Aqualung
  • Aqualung..

    Kiitos. Tuolla näkyi olevan paikka jonne sai kirjoitettua ongelman. Vastausta odotellen 😀
    Marko Uusivuori
  • Aqualung.... Vähän päivitystä asiaan. StreamView vastasi että ovat laittaneet asian Elcarelle. Ei hyvää päivää. Elcarelta tuli viesti että pitäis lähetellä telkkari sinne huoltoon. Hoh Hoijaa. Mitenhän se ei nyt mee yhdellekään toimijalle jakeluun että pitäisi saada yhteyttä siihen tahoon, joka tekee päivitykset Nokia telkkareille ja kertoa ongelma, jotta saa päivityksen, joka poistaa ongelman. Tv ei ole rikki, vaan tuo on paska ominaisuus jota ei ole huomioitu kun tv on laskettu markkinoille. Itse en edelleekään soittele Nokian kalliiseen numeroon. Jos Elcare on valtuutettu Nokian huolto niin kyllä ne saavat Nokiaan yhteyden ja voivat kertoa ongelman sinne. 
    Marko Uusivuori
  • Se on tätäpäivää,kun kaikkien hilavitkuttimien,
    huollot on ulkoistettu tolle Elcarelle.
    Näin myyjät ja valmistajat pesevät kätensä,
    jos laitteeseen tulee jotakin vikaa.
    Ottakaa vaan yhteyttä Elcaren huoltoon,
    niin hommat hoituu,ja pitkät,vetelät  p****t.💩🤓

    Aqualung
  • Nyt ei kyllä enää jaksa näitten kanssa. Rupeaa jo huumori loppumaan. Elcarella tuntuu olevan lukutaidottomia ihmisiä kun selitän että homman saa kuntoon kun saa sinne yhteyttä, ketkä tekee päivityksiä Nokia televisioihin. Ja mitä/miten pitää päivittää että tv toimisi oikein, olen selittänyt moniin kertoihin. Kyllähän valtuutetun huollon sinne pitää yhteys saada missä tv:tä päivitetään. No Elcare vaan availee huoltoa tv:lle ja kyselee noudosta kahteen kolmeen kertaan, ennen kuin tänä aamuna sinne tuli joku lukemaan osaava joka laittoi että huolto perutaan. Mutta ei taaskaan sanaakaan onko ongelma välitetty eteenpäin oikeille tahoille. Eli siltä osalta homma jatkuuuuu, jatkuuuuu, jatkuuuuu........ Ei voi muuta sanoa kuin että älkää ostako tätä tv:tä koska ketään ei tunnu kiinnostavan tämän tv:n ongelmat tai niitten korjaaminen päivityksellä. Kaikki vaan pompottelee asiaa ees taas toisilleen.
    Marko Uusivuori
  • Onko mahdollista itse päivittää laitetta.
    Löytyykö OTA päivitysvalikko.

    Onkohan laite samaa sarjaa Intiassa ja Kiinassa koottuna.
    Puutteelisella ohjelmistolla varustettuna.
    Nokia.Eletra.Finlux.Salora.Hisense.Procaster.

    Kuluttaja lainsäädännön mukaisesti on myyjä vastuussa.
    myymästään tuotteesta.
    Myyjän velvollisuus on toimittaa laite huoltoon,vian ilmetessä.

    Elcare jatkaa sitä samaa asiakkaiden kusetusta,
    mihinkä edeltäjä Infocare jäi.Firman nimi vaihtui,
    mutta samat paskat palvelut jäi.

    Aqualung
  • Ei parane itse ruveta päivittelemään millään kikoilla uutta tv:tä koska takuu menisi. Ja kun tämä ei ole vika vaan ominaisuus niin se huoltoon lähettäminen on turhaa. Ongelma korjaantuisi päivityksellä mutta ei tunnu ketään kiinnostavan. Joskus ongelma korjaantuu sovelluksen uudelleen asennuksella mutta kun vanhaa ei saa edes  poistettua kun on tv:n "omia" ohjelmia. Kyllä on tämän suunnittelijalla ollu "hyvä" huumori.
    Marko Uusivuori
  • Kikoilla ei kannata päivittää laitetta, vaan laitteen valmistajan laitteelle tarkoittamalla päivityksellä. Uusi laite tulee harvoin uusimmalla ohjelmistolla, koska laitteen valmistuksen jälkeen on saattanut kulua niin paljon aikaa, että uusi ohjelmisto on julkaistu ennen ostoa.
    Jos sillä ohjelmiston päivittää, takuu säilyy.
    PW
  • PW.....

    Juuri noin. Päivittäisin kun olisi päivitys.
    Marko Uusivuori
  • Nokia televisioiden taustalla on Stream Wiev.

    Laitteiden valmistaja on Intiassa.Skyworth India Electronics.
    Skyworth India electronics on taas kiinalaisen Skyworth yhtiön,
    tytäryhtiö.

    Että näin sekoitetaan koko paketti.
    Ei ole sitten mikään ihme,jos joku ohjelmisto,
    kusee,eikä kukaan ala sitä korjaamaan.
    Kun suomessakin huoltohommat kusee,eikä kukaan ota vastuuta mistään.
    Myyjä asiakas,huolto,myyjä asiakas huolto,myyjä asiakas,huolto..
    Näin piiri pieni pyörii.



    Aqualung
  • Aqualung se on just noin.
    Marko Uusivuori
  • Aikoinan ostin NOKIA puhelimen (banaani).. Apua oli vaikea saada ja sekin Lontoon murteella.
    Ny ostin tilalle Doro Anroid-puhelimen ja apua on saanut nopeasti ja suomenkielellä.
    Siispä varon jatkossa kaikkia tuotteita, joissa lukee NOKIA.
    PW
  • Kannattaa myös varoa kaikkia tuotteita jossa DNA on mukana. Sehän ei saa mitään päivityksiä aikaan koskaan mihinkään. Hubi 1:selle tässä 3 vuotta odottanut päivitystä seuraavaan Androidiin ja eipä näy ei, vaikka iso herra niin lupasi aikoinaan.

    Eipä Markonkaan kannata tehdä mitään asialla, muuta kuin pitää laite ja toivoa toivoa jos joskus tulisi päivitys ongelmaan tai sitten palauttaa se TV jos vielä palautusaika voimassa. Ihan turhaa ja itsensä kiusaamista olla yhteyksissä noihin huoltoihin/maahantuojaan/myyjään, niillä ole mitään merkitystä loppupelissä.
    Jack
  • Tässä vielä malliksi mikä ongelma on. Toisessa "vikaa" nimisessä pätkässä katselen YouTube videota niin että en pakottanut ohjelman lopetusta enkä tyhjentänyt välimuistia. Tulos on tuo minkä näette. Niin raitaa niin raitaa. Sitten samaa videota eteenpäin "ei vikaa" pätkä kun välissä pakotin manuaalisesti ohjelman lopetuksen ja tyhjensin välimuistin. Ei mitään vikaa. Tuon siis joutuu tekemään joka ikinen kerta manuaalisesti asetuksissa eri sovellusten välillä jos haluaa että ne toimii oikein. Ja siis normaali kanavat/maksukanavat näkyy ihan normaalisti tekemättä mitään. Ongelma siis VAIN sovelluksissa. Tai siis siinä ettei TV tee tuota pakotusta ja välimuistin tyhjennystä itse automaattisesti vaan se pitää aina tehdä itse manuaalisesti. Ei varmuudella ole tarkoitettu että se toimisi niin. Tuohon olisi saatava se päivitys että tv tekee sen itse.
    Marko Uusivuori
  • Olisikohan KKV:stä (Kilpailu- ja kuluttajavirasto, www.kkv.fi) apua? Olen parikin kertaa onnistunut tekemällä ihan KKV:n ohjeiden mukaisen, virallisen reklamaation viallisesta laitteesta laitteen myyjälle. Kerran laitteen huolto oli ulkoistettu tässäkin ketjussa haukutulle InfoCarelle. Reklamaatio myyjälle sai vauhtia jopa siihen!
    Papparainen
  • Papparainen.... En tiedä mitä tässä tekee kuluttajavirastoilla kun tämä ei ole vika vaan ominaisuus. Joka siis korjautuisi helposti kun joku taho välittäisi tietoa niille jotka tekee päivitykset. Se tässä mättää kun tuntuu ettei ketään kiinnosta.
    Marko Uusivuori
  • Olet oikeassa! Se, että asiakas on tyytymätön ostamansa laitteen ominaisuuksiin, ei taida olla peruste vaatia kaupan purkua, korjausta tai korvausta. Reklamaatioita tehdessäni en turvautunut kuluttajaviranomaisiin. Noudatin vain heidän verkkosivuilla olevia ohjeitaan ja käytin heidän kaavakettaan.
    Papparainen
  • Siksi tuotteita ei kannata ostaa kivijalkakaupasta, vaan etänä, Jos tuote ei vastaa toiveita, sen voi palauttaa 14 vrk:n ajan (joissakin liikkeissä pidempikin aika). Aivan turha on odotella päivitysten korjaavan asian, jolloin palautusaika menee umpeen ja hermot menee ei toivottuja ominaisuuksia kirotessa.
    PW
  • Jack tuolla aikaisemmin varoittaa DNA:sta laitemyyjänä. Opperaattorit eivät halua ottaa vastuuta myymistään laitteista. Siitä on kohkattu täällä paljonkin tapauksessa Hubi. Olen kohdannut saman toisessa yhteydessä toisen operaattorin kanssa. Siksi: yhteydet operaattoorilta, laitteet laitekaupasta ja palvelut palveluntarjoajalta. Silloin jokainen myyjä on vastuussa juuri siitä, millä pääasiassa liikevaihtonsa hankkii.
    Papparainen
  • Tämäkin erikoista, että Android pohjaiseen puhelimeeni, tablettiin jne. tulee vähän väliä päivityksiä eri sovelluksille, esim you tubelle,  mutta tälle Android pohjaiselle Nokian tv:lle ei vaan tule. Päivityksien saatavuutta voi käydä itse katsomassa tv:n Google Play kaupasta niin kuin puhelimissakin tehdään mutta päivityksiä ei vaan ole. Ja ei myöskään tv:n ohjelmisto päivitystä.
    Marko Uusivuori
  • Onko NOKIAn Anroid TV:n päivitykset todella saatavissa Google Playsa? Eikö ne paremminkin löydy NOKIAn sivuilta ao. TV:n kohdalta tai TV:n asetuksista päivitysmahdollisuus (verkkokaapeli täytynee olla kiinni)?
    PW
  • Pitää paikkansa.Minulla on Samsung androidpohjaiset,tabletti ja kännykkä.
    Päivityksiä tunkee jatkuvasti.Milloin ohjelmistopäivitystä,
    milloin kaikenmaailman turhia sovellutuspäivityksiä.

    Televiso androidpohjainen Sony,päivityksistä ei tietoakaan.
    Katsoin äsken telkkarin päivityksiä,luki vaan että kaikki on ajantasalla.
    Itse olen muistaakseni kerran päivittänyt telkkarin ohjelmistot,
    silloin,kun sen ostin reilut 3 vuotta takaperin.

    Telkkarissa on jokin valikko,tiedä sitten päivittääkö toosa
    itse itsensä automaattisesti,ei ainaskaan koskaan ilmoita,
    mistään päivityksistä.
    Aqualung
  • PW... Itse asennetut sovellukset päivittyy Google Play kaupan kautta samanlailla kuin luurissakin. Ohjelmistopäivitys taas tulee Nokialta tai mistä lie, ei kukaan tunnu tietävän.
    Marko Uusivuori
  • @Marko Uusivuori


    Android tv on eri käyttöjärjestelmä kuin puhelimien android. Toki niissä on paljon samaa , mutta on erojakin. Siksi sovellukset pitää räätälöidä kummallekin erikseen.

    Android-puhelimia on todella paljon ja myös sovelluksia. Android tv sovelluksia on paljon vähemmän ja siksi softatalot eivät satsaa niihin kovin innokkaasti.
    Veikko
  • @Aqualung: Minulla on Sony KD-55AF8 -tv, vuosimallia 2018. Käyttöjärjestelmä on tällä hetkellä Android TV 9, uutena taisi olla 7. Päivityksiä on tullut noin kerran vuodessa, mutta ei aina Android TV -versioon. Uusin päivitys on syyskuulta 2022. Olen itse innokkaasti hakenut uudet softat Sonyn tuesta (https://www.sony.fi/electronics/support) ja asentanut asennusohjeen mukaisesti USB-muistitkulta. Sama päivitys on tullut tarjolle myöhemmin netin kautta. En usko, että päivitys voi tapahtua automaagisen huomaamattomasti! Asennettujen sovellusten päivityksiä tulee harva se päivä ja voivat hyvin asentua huomaamatta.
    Papparainen
  • Papparainen........
    mistähän edes löytää itse tuohon Nokiaan mitään päivityksiä kun on niin uusi malli.
    Marko Uusivuori
  • Papparainen
  • Papparainen.............Sama sivu jolla olen ollut jo "1000" kertaa. Ei ole päivityksiä yhtä ainutta. Ja kaikki tahot joihin olen ollut yhteydessä laittavat tuon saman sivun ja näin siirtävät ongelmaa vaan itseltään pois. Tuolta Nokian sivuilta ei löydy mitään minne ottaisi yhteyttä paitsi maksullinen puhelinnumero jonne en todellakaan soita ja maksa siitä että selittäisin niille vaillinaisena myyntiin lasketun tv:n ongelman. Ja se on todennäköisesti vielä lontoonkielinen joka ei kyllä taivu niin paljoa että edes voisi selittää. Jos löydätte jostain sähköpostiosoitteen Nokialle minne voi tälläisistä kirjoittaa niin laittakaa tänne. Itse en ole löytänyt. Tälläinen tuli mieleen kun se suurin ongelmahan on tuo YouTuben toiminta ja kun se on "esiasetettu" TV:n oma ohjelma jota ei voi poistaa ja uudelleen asentaa niin olisiko YouTube se oikea paikka jonne pitäis ruveta huutelemaan sitä päivitystä? Päivityksethän tulee sovelluksiin GooglePlay kaupan kautta niin kuin muissakin Android laitteissa. Että "huudanko" nyt oikeastaan väärille tohoille koko ajan 😀
    Marko Uusivuori
  • Ai niin ja tosiaan eilen illalla laitoin vielä kerran Stream Wieville pyyntöä että ottaisivat yhteyttä tahoon joka tekee tv:n päivityksiä että asia etenisi. Veikkaan että tulee vastaus "Olemme siirtäneet asian Elcarelle" 😀 :) 😀 :)
    Marko Uusivuori
  • TV valmistajien kiinnostus ohjelmistopäivityksiin loppuu, kun uusi malli julkaistaaan. TV:n takana olevassa arvokilvessä on varmaan valmistusajankohta, joka voi kertoa, että uutena ostettu tuote on kauan sitten valmistettu.
    PW
  • En tunne "Nokian" toimintatapoja ja päivityspolitiikkaa, koska en omista Nokia-merkkistä televisiota. Mainitsemani Sony sai uusimman käyttöjärjestelmäpäivityksen siis noin nelivuotiaana. Päivitys sisälsi Android TV:n tietoturvaa ja bugipäivityksiä, mutta ei uutta Android TV -versiota.

    Käyttöjärjestelmäpäivitykset eivät tule GooglePlayn kautta, YouTubesta puhumattakaan, koska ne ovat aina jossakin määrin merkki- ja mallikohtaisia. Toisin kuin sovelluspäivitykset.

    Android TV:ssä päivityksiä kannattaa ensisijaisesti hakea etusivun ylänurkassa olevan "Asetukset"-rattaan kautta. Asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys - ... Jos päivitystä ei tätä kautta löydy, sellaista ei luultavasti ole saatavilla sillä hetkellä.
    Papparainen
  • Sony päivitykset.Ohjelmisto ajan tasalla.
    Ohjelmistopäivitys Automaattinen ohjelmiston lataus.
    Ohjelmiston päivitys verkon kautta automaattisesti.
    Automaattinen ohjelmiston lataus / asennus päällä.

    @ tossa nokian hommassa vaan pyöritellään ja pyöritellään asiaa.
    Kun on asiakkaalle onnistuttu myymään vajaatoiminen laite,
    niin palvelut loppuu siihen.Ei valmistaja,ei myyjä,ei huolto.

    Kukaan ei ota vastuuta.Nokian yhteystietoja ei löydy mistään.
    Saako ton nokia Tv,n asetukset täysin nollattua tehdasasetuksille,
    sitten jos mahdollista,asentaa koko paketti uusiksi.
    Auttaako se yleensä mitään,on taas erasia.

    Aqualung
  • Pitänee kokeilla vielä tuo tehdasasetusten palautuskin mutta ihan villi veikkaus että tuskin auttaa kun se YouTube on tv:seen esiasennettu jota ei voi poistaa jotta sen voisi uudelleen asentaa. Päin vi**ua suunniteltu tv.
    Marko Uusivuori
  • Aqualung

    Tein tehdasasetuksien palautuksen. Tapahtui parikin "eri juttua" mitä ei ollut ensiasennuksen jälkeen.
    Ensiksikin normaali TV:ssä yllä näkyvä juuri menevä ohjelman teksti muuttui kelta pohjaiseksi joka ihan hyvä asia. Nyt kun tv:n avaa, tulee Nokia logo, jonka perään Android TV logo. Näitäkään ei ollut aiemmin. Nyt vielä vähän aikaa tehdasasetuksien palautuksen jälkeen katsoneena näyttää että kaikki toimii johevammin ja paremmin. Nyt testiä viikonlopun yli ja palaan asiaan vaikka maanantaina että vieläkö niitä ongelmakohtia esiintyy. Mutta alku näyttää hyvältä. Sinällään outoa koska tein kaikki asetukset aivan samanlailla kuin ensimmäiselläkin kerralla.
    Marko Uusivuori
  • Tehtaalla on jokin asia voinut jäädä keskeneräiseksi ja testin jälkeen TV suljettu väärin, jolloin käyttöjärjestelmän tehdasasetustaen palautua voi auttaa.
    Näin on ollut myös monissa modeemeissa tilanne.
    PW
  • Ilo oli ennenaikaista.

    Muutamaa youtube videota katsoin ja tuntui toimivan.
    No sitten päätin kääntää HBO:n puolelle ja kappas, kävi videon osoittamalla tavalla. Ei käynnisty. Laitoin tv kanava puolelle,,,,ei käynnisty. Loppupelissä oli otettava virtapistoke seinästä hetkeksi ja laitettava takaisin ja sitten vasta alkoi taas toimimaan.
    PERRRRRRRRRRRRke*e !!!
    Rupeaa hermo menee tähän romuun ihan täysin.
    On sitten ensimmäinen ja ihan viimeinen Nokia mikä meidän perheeseen tulee.

    Nyt rupeaa näyttämään että ne youtube ym. muut ongelmat johtuu vain paskasta tv:stä. Joku ohjelmistovikahan tässä romussa on pakko olla. Ei näin paljon ongelmia ilmaantuisi muuten pienessä ajassa. TV:hän on aivan uusi.

    Marko Uusivuori
  • TV lähtee Elcarelle. Palaan astialle.
    Marko Uusivuori
  • No hyvä,kun jotakin tapahtuu.
    Mikä on sitten lopputulos,niin on ihan arpapeliä.

    Ennen kun lähetät laitteen huoltoon,niin seuraavat asiat.
    Ota valokuvat,kun laite on virrattomana.
    Suoraan edestäpäin.Sitten viistosti molemmilta suunnilta.
    Laitteeseen virrat päälle,sitten sama homma,
    Kuvat edestä ja molemmilta puolin viistosta.

    Vielä pari kuvaa takapaneelista.
    Näin sitten nähdään,montako naarmua näytöstä löytyy,
    kun saat laitteen takaisin.Ton firman tumpeloasentajat osaa,
    telkkareiden ja muiden näyttöjen naarmutukset suht hyvin.

    Vielä kun laite on hyvin pakattu,niin kuvat vielä siitä pakkauksesta.
    Kuka sitten laitteen hakee ja palauttaa,niin voi verrata,
    mitä ovat saaneet rikottua kuljetuksessa.

    Jos on laitteessa kiini maksukortinlukijan moduuli ja maksukortti,
    niin ota se pois,onnistuvat kuitenkin sen kadottamaan.

    Kun laite on sitten Elcaren huoltoon tuotu,
    menee muutamapäivä,kun se on kirjautunut heidän järjestelmäänsä.
    Kunnes tumpelo huoltomies käy sen sitten hakemassa varastonpuolelta,
    omalle työpöydälleen.

    Firman työtilanteesta johtuen voi yleensä varautua pariin viikkoon,
    sitten kuljetukset päälle.

    Että Lycka till ilman havuja perkele,että homma hoituu hyvin.
    Saat laitteen täysin toimivana ja ehjänä takaisin.
    Aqualung

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.