Nokia TV
Ostin n. 2vk sitten DNA:lta Nokia UHD Android Smart TV UN55GV310I (2023), 55".
Vaihdoin Android tv:hen koska siihen saa ladattua paremmin eri ohjelmia.
Nyt siinä on ilmennyt pari ongelmaa ja kyllä harmittaa koko TV:n vaihto jos tätä ongelmaa ei saa ratkaistua.
Eli. Ongelma on YouTube videoiden toistossa sekä Twitchissä.
Kun katson YouTube videoita, niin ruutu ikään kuin jakautuu kahteen osaan.
Mukana liitteenä pieni video pätkä sekä kuva miten se tapahtuu YouTubessa.
Kun katson täsmälleen samaa videota samasta kohdasta vaikka puhelimella, tabletilla, läppärillä, pöytäkoneella, Samsung smart tv:llä, niin tuota outoa efektiä ei tapahdu. On erittäin häiritsevä ilmiö.
Se ei ole kokoaikaista.
Nyt jos nyt tällä sekunnilla istun katsomaan YouTubea niin saattaa viiruilla muutamissa videoissa ja sitten sekoilu yhtäkkiä loppuu.
Sama Twitchissä. Seuraan suoratoistoja paljon. Kuva tökkii välillä todella rajusti ja välillä jumii kokonaan (lähetys pitää bootata) ja sitten saattaa hetken päästä taas toimia.
Samaan aikaan se pyörii Samsung tv:ssä, puhelimessa jne jne jne aivan normaalisti
pätkimättä. Kokeilin koemielessä. Tökkiminen ja jumi tulee ainoastaan tässä Nokian TV:ssä.
En usko että nämä outoudet olisi ainakaan modeemissa (yhteydessä) koska toimii muissa laitteissa moitteetta. Yhteyteni on DNA kaapeli 400Mb.
Nokia Tv:stä olen tyhjentänyt välimuistin jne mitä neuvoi DNA:lla chatissa.
Modeemin olen sammuttanut ja bootannut kahteen ellen kolmeen kertaan.
Nämä ei ole auttaneet.
Neuvottiin olemaan yhteydessä Elcare HuoltoFI ja olinkin. Sieltä tuli lyhyt vastaus että ota yhteyttä Nokiaan. Nokialla taas ainoastaan maksullinen numero joten en todellakaan soittele kalliita laskuja TV:n takia.
Todella ikävä kuulla, että laitteessa on ilmennyt kuvailemaasi ongelmaa.
Nokian laitteiden huoltokumppani on tosiaan tuo Elcare ja sieltä pitäisi saada apua laitteessa ilmeneviin ongelmiin. Laittaisitko heille vielä nämä samaiset kuva- ja videomateriaalit koskien vikaa, sähköposti huoltoon on huolto.fi@elcare.com. Mikäli olit nämä jo toimittanut Elcarelle ja sieltä on ohjeistus ollut olla yhteydessä Nokiaan, tulisi toimia tämän ohjeistuksen mukaan. Kannattaa kurkata Nokian sivuilta, olisiko heille sähköpostia jonne saisit myös nämä materiaalit toimitettua.
Mikäli asia ei sitä kautta etene, laittaisitko meille sähköpostin liitteinä nämä kuvat- ja videot tuosta viasta osoitteeseen palvelu@dna.fi. Laitathan viestiin mukaan myös yhteystietosi sekä asiakastunnuksesi.
Tossa karvaita kokemuksia tosta firmasta,asiakkaiden kertomaa.
Itsellänikin oli telkkari tuolla 2 viikkoa saamassa valohoitoa.
Ei kuulemma vikaa löytynyt.Tuskin oli edes pakkaustakaan avattu.
Elcare (InfoCare) kokemuksia. | TechBBS
Streamview.com - Online-Shop
Nokia TV valmistus.StreamView.
Nokia-älytelevisioiden taustalla on yritys nimeltään StreamView – haastattelimme sen suomalaisjohtajaa: ”Tavoitteena nousta TOP5-televisiobrändiksi” | Mobiili.fi
Kiitos. Tuolla näkyi olevan paikka jonne sai kirjoitettua ongelman. Vastausta odotellen 😀
huollot on ulkoistettu tolle Elcarelle.
Näin myyjät ja valmistajat pesevät kätensä,
jos laitteeseen tulee jotakin vikaa.
Ottakaa vaan yhteyttä Elcaren huoltoon,
niin hommat hoituu,ja pitkät,vetelät p****t.💩🤓
Löytyykö OTA päivitysvalikko.
Onkohan laite samaa sarjaa Intiassa ja Kiinassa koottuna.
Puutteelisella ohjelmistolla varustettuna.
Nokia.Eletra.Finlux.Salora.Hisense.Procaster.
Kuluttaja lainsäädännön mukaisesti on myyjä vastuussa.
myymästään tuotteesta.
Myyjän velvollisuus on toimittaa laite huoltoon,vian ilmetessä.
Elcare jatkaa sitä samaa asiakkaiden kusetusta,
mihinkä edeltäjä Infocare jäi.Firman nimi vaihtui,
mutta samat paskat palvelut jäi.
Jos sillä ohjelmiston päivittää, takuu säilyy.
Juuri noin. Päivittäisin kun olisi päivitys.
Laitteiden valmistaja on Intiassa.Skyworth India Electronics.
Skyworth India electronics on taas kiinalaisen Skyworth yhtiön,
tytäryhtiö.
Että näin sekoitetaan koko paketti.
Ei ole sitten mikään ihme,jos joku ohjelmisto,
kusee,eikä kukaan ala sitä korjaamaan.
Kun suomessakin huoltohommat kusee,eikä kukaan ota vastuuta mistään.
Myyjä asiakas,huolto,myyjä asiakas huolto,myyjä asiakas,huolto..
Näin piiri pieni pyörii.
Ny ostin tilalle Doro Anroid-puhelimen ja apua on saanut nopeasti ja suomenkielellä.
Siispä varon jatkossa kaikkia tuotteita, joissa lukee NOKIA.
Eipä Markonkaan kannata tehdä mitään asialla, muuta kuin pitää laite ja toivoa toivoa jos joskus tulisi päivitys ongelmaan tai sitten palauttaa se TV jos vielä palautusaika voimassa. Ihan turhaa ja itsensä kiusaamista olla yhteyksissä noihin huoltoihin/maahantuojaan/myyjään, niillä ole mitään merkitystä loppupelissä.
Päivityksiä tunkee jatkuvasti.Milloin ohjelmistopäivitystä,
milloin kaikenmaailman turhia sovellutuspäivityksiä.
Televiso androidpohjainen Sony,päivityksistä ei tietoakaan.
Katsoin äsken telkkarin päivityksiä,luki vaan että kaikki on ajantasalla.
Itse olen muistaakseni kerran päivittänyt telkkarin ohjelmistot,
silloin,kun sen ostin reilut 3 vuotta takaperin.
Telkkarissa on jokin valikko,tiedä sitten päivittääkö toosa
itse itsensä automaattisesti,ei ainaskaan koskaan ilmoita,
mistään päivityksistä.
Android tv on eri käyttöjärjestelmä kuin puhelimien android. Toki niissä on paljon samaa , mutta on erojakin. Siksi sovellukset pitää räätälöidä kummallekin erikseen.
Android-puhelimia on todella paljon ja myös sovelluksia. Android tv sovelluksia on paljon vähemmän ja siksi softatalot eivät satsaa niihin kovin innokkaasti.
mistähän edes löytää itse tuohon Nokiaan mitään päivityksiä kun on niin uusi malli.
Käyttöjärjestelmäpäivitykset eivät tule GooglePlayn kautta, YouTubesta puhumattakaan, koska ne ovat aina jossakin määrin merkki- ja mallikohtaisia. Toisin kuin sovelluspäivitykset.
Android TV:ssä päivityksiä kannattaa ensisijaisesti hakea etusivun ylänurkassa olevan "Asetukset"-rattaan kautta. Asetukset -> Tietoja -> Järjestelmäpäivitys - ... Jos päivitystä ei tätä kautta löydy, sellaista ei luultavasti ole saatavilla sillä hetkellä.
Sony päivitykset.Ohjelmisto ajan tasalla.

Ohjelmistopäivitys Automaattinen ohjelmiston lataus.
Ohjelmiston päivitys verkon kautta automaattisesti.
Automaattinen ohjelmiston lataus / asennus päällä.
@ tossa nokian hommassa vaan pyöritellään ja pyöritellään asiaa.
Kun on asiakkaalle onnistuttu myymään vajaatoiminen laite,
niin palvelut loppuu siihen.Ei valmistaja,ei myyjä,ei huolto.
Kukaan ei ota vastuuta.Nokian yhteystietoja ei löydy mistään.
Saako ton nokia Tv,n asetukset täysin nollattua tehdasasetuksille,
sitten jos mahdollista,asentaa koko paketti uusiksi.
Auttaako se yleensä mitään,on taas erasia.
Tein tehdasasetuksien palautuksen. Tapahtui parikin "eri juttua" mitä ei ollut ensiasennuksen jälkeen.
Ensiksikin normaali TV:ssä yllä näkyvä juuri menevä ohjelman teksti muuttui kelta pohjaiseksi joka ihan hyvä asia. Nyt kun tv:n avaa, tulee Nokia logo, jonka perään Android TV logo. Näitäkään ei ollut aiemmin. Nyt vielä vähän aikaa tehdasasetuksien palautuksen jälkeen katsoneena näyttää että kaikki toimii johevammin ja paremmin. Nyt testiä viikonlopun yli ja palaan asiaan vaikka maanantaina että vieläkö niitä ongelmakohtia esiintyy. Mutta alku näyttää hyvältä. Sinällään outoa koska tein kaikki asetukset aivan samanlailla kuin ensimmäiselläkin kerralla.
Näin on ollut myös monissa modeemeissa tilanne.
Muutamaa youtube videota katsoin ja tuntui toimivan.
No sitten päätin kääntää HBO:n puolelle ja kappas, kävi videon osoittamalla tavalla. Ei käynnisty. Laitoin tv kanava puolelle,,,,ei käynnisty. Loppupelissä oli otettava virtapistoke seinästä hetkeksi ja laitettava takaisin ja sitten vasta alkoi taas toimimaan.
PERRRRRRRRRRRRke*e !!!
Rupeaa hermo menee tähän romuun ihan täysin.
On sitten ensimmäinen ja ihan viimeinen Nokia mikä meidän perheeseen tulee.
Nyt rupeaa näyttämään että ne youtube ym. muut ongelmat johtuu vain paskasta tv:stä. Joku ohjelmistovikahan tässä romussa on pakko olla. Ei näin paljon ongelmia ilmaantuisi muuten pienessä ajassa. TV:hän on aivan uusi.
Mikä on sitten lopputulos,niin on ihan arpapeliä.
Ennen kun lähetät laitteen huoltoon,niin seuraavat asiat.
Ota valokuvat,kun laite on virrattomana.
Suoraan edestäpäin.Sitten viistosti molemmilta suunnilta.
Laitteeseen virrat päälle,sitten sama homma,
Kuvat edestä ja molemmilta puolin viistosta.
Vielä pari kuvaa takapaneelista.
Näin sitten nähdään,montako naarmua näytöstä löytyy,
kun saat laitteen takaisin.Ton firman tumpeloasentajat osaa,
telkkareiden ja muiden näyttöjen naarmutukset suht hyvin.
Vielä kun laite on hyvin pakattu,niin kuvat vielä siitä pakkauksesta.
Kuka sitten laitteen hakee ja palauttaa,niin voi verrata,
mitä ovat saaneet rikottua kuljetuksessa.
Jos on laitteessa kiini maksukortinlukijan moduuli ja maksukortti,
niin ota se pois,onnistuvat kuitenkin sen kadottamaan.
Kun laite on sitten Elcaren huoltoon tuotu,
menee muutamapäivä,kun se on kirjautunut heidän järjestelmäänsä.
Kunnes tumpelo huoltomies käy sen sitten hakemassa varastonpuolelta,
omalle työpöydälleen.
Firman työtilanteesta johtuen voi yleensä varautua pariin viikkoon,
sitten kuljetukset päälle.
Että Lycka till ilman havuja perkele,että homma hoituu hyvin.
Saat laitteen täysin toimivana ja ehjänä takaisin.