Siirry uusimpaan kommenttiin

Nyt ei sähköpostini lähetä eikä saapuvia tule

Sähköpostini on dnainternet.net päätteinen ja ollut jo aikaisemmin vaikeuksia yhteyksien kanssa. Saapuvissa vaan ympyrä pyörii. Lähtevissä on taas sama juttu, ja sitten tulee tieto, että smtp.dnainternet.net aikakatkaistiin. Kyseessä on pöytäkone ja sähköpostini on tärkeä työkalu. Voitteko yhtään avata tätä ongelmaa? Sähköpostiohjelma on Mozilla Thunderbird.
kiitos

tuula k Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Tuula!

    Ihan ensin kannattaa kokeilla toimiiko sähköposti normaalisti suoraan Webamilin kautta käytettäessä. Webmailiin pääset kirjautumaan täältä https://webmail.dnainternet.net/.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Onko Thunderbird toiminut aikaisemmin tuossa koneessa?
    Oletko päivittänyt Thunderbirdin uusimpaan versioon? Uusi versio edellyttää muistaakseni suojatun yhteyden käyttöä.
    Käytätkö Thunderbirdiä suoraan DNA:n yhteydellä?
    PW
  • Siis pöytäkoneeseeni vaihdettiin kovalevy n. 1,5 vuotta sitten, samalla ATK-firma kehoitti vaihtamaan sähköpostiohjelman (kun oli vanha WindowsLiveMail) ja vaihdetiin tämä Thunderbird. Mielestäni toimi alussa ihan ok. Mutta sitten tuli näitä joko lähetys- tai vastaanotto-vaikeuksia. Yleensä saapuvat tulevat, mutta lähettäessä pitää esim. ottaa F-secure Freedom pois päältä, niin sitten saattaa lähetää. Mutta useinmiten silti jää pyörimään siihen, että smtp.dnainternet.net ei ota yhteyttä palvelimeen. Eli palvelinhan on Teidän ja näistä yhteyksistä yms. maksan Teille ihan sievoisen summan / kk. Thunderbird mielestäni aina ilmoittelee avatessani kuvakkeen, että päivittää uusimpaan versioonsa, eli automaattisesti.
    Siis mitä tuo kysymys tarkoittaa, käytänkö TB.tä suoraan DNa yhteydellä, juu kyllä käytän, työpöydän ikonista suoraan sähköpostiini jonka lopputunus on tuo dnainternet.net.

    tuula k
  • Tarkoittaa sitä, että sinulla voi olla toisen palveluntarjoajan yhteys käytössä, ja käytät sieltä DNA:n sähköpostia. Tuolloin on ollut ongelmia.
    Ilmeisesti syyllinen on tuo VPN! Sen olessä päällä, ei tunnisteta sinua suomalaisessa sähköpostipalvelussa. Muuta se VPN:n asetus Suomeen tai poista se kokonaan käytöstä. Katso toimiiko sitten.
    PW
  • Onnistuiko Thunderbirdin käyttöönotto ongelmitta: Oletko muuttanut siinä sähköpostitilisi suojatuksi?
    Käytätkö imap:a vai pop3:a?
    Tuosta sähköpostista en tiedä, mutta welhon sähköpostissa käytääjätunnus ei ole sähköpostiosoite.
    PW
  • DNAinternet-sähköposti
    Saapuvien sähköpostien asetukset
    IMAP palvelin: mail.dnainternet.net
    Portti: 993
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL
    Lähtevän sähköpostipalvelimen asetukset
    SMTP palvelin: smtp.dnainternet.net
    Portti: 465
    Tietoturvataso: SSL/TLS tai SSL
    PW

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.