Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Osamaksun loppulasku

Hei. Otin puhelimen osamaksulla. Onko mahdollista tilata asiakaspalvelusta loppulasku laitteelle heti? Vai onko pakollista maksaa ensimmäinen kuukausierä ensin ennen kuin loppulaskun voi tilata? Ja milloin laskut yleensä tulee?

Kommentit

  • Hei Emma!

    Voit tilata loppulaskun maksuaikasopimuksella hankitusta laitteesta milloin tahansa ja homma hoituu asiakaspalveuumme kautta.

    Maksuaikalaskut lähetetään tavanomaisesti kerran kuussa kuukauden loppupuoliskolla.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Kauankohan loppulaskun saamisessa yleensä kestää? Olen odotellut laskua jo pian 3 viikkoa. Tuleeko lasku sähköpostiin vai postin mukana?
  • Hei Laura!

    Loppulasku toimitetaan valitsemallasi laskutustavalla joko postitse, sähköpostiin tai e-laskuna verkkopankkiin. Lasku lähtee aina seuraavan kalenterikuukauden kuukausilaskutuksen aikataulussa eli nyt marraskuussa tilattu lasku lähetetään sinulle ensi kuun aikana.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Voiko laitteen/ puhelimen jäljellä olevan summan maksaa esim. vähän isommissa erissä. Kysyy Päivi
  • Hei Päivi!

    Ethän jaa asiakastietoja Tukisivustolle sillä kyseessä on julkinen keskustelupalsta, kiitos. Sähköpostiosoitteesi on piilotettu viestistäsi.

    Voit maksaa halutessasi myös normaalia kuukausierää suuremman summan maksuaikasopimukselle. Lisätietoa löydät sivuiltamme dna.fi/laskutus.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Moikka! DNA:lta tuli viesti sähköpostiin, jossa luki sopimuksen purkaminen 10päivän kuluttua ellei maksa laskuja siihen mennessä. En ollut huomannut viestiä sähköpostissa ja olin maksanut 2/3 laskuista dna:lle. ilmoitusviesti sopimuksen purkamisestakin oli kerennyt tulla ilman huomaamattani, joten kaatuiko tämä osamaksusopimus lopullisesti siihen vai voiko asiaan vielä vaikuttaa?
  • Hei Alisa!

    Otatko viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme niin selvitetään tämä. Kiitos!

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • mistä näkee laitteen loppuvelan?
  • Hei Seija!

    Löydät laskuttamattoman summan maksuaikalaskun ensimmäiseltä sivulta kohdasta "Sopimuksen jäljellä oleva laskuttamaton summa yhteensä". Tämä summa on kyseisen laitteen jäljellä oleva maksamaton summa. Jos haluat maksaa laitteen kerralla pois niin löydät ohjeet dna.fi/laskutus.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Elisalta voi tilata parilla klikkauksella loppulaskun osamaksu kaupasta ja lasku tulee parissa päivässä verkkopankkiin . Ei tarvi itse ynnäillä mitään eikä arvailla miten mikäkin lasku maksetaan . Just saying .
  • Olen lopettanut liitymät (puhelin ja laajakaistan,gsm/netti gsm) 04.2019. Toinen operaattori teki lopetus / vaihto ilmoituksen DNA:lle. Puhelin sekä laajakaista (4g) alkoivat toimia uudella operaattorilla hyvin. Vielä tulee DNA laajakaistan laskuja? (liittymät olivat toistaiseksi voimassa, 4g modeemi olikin 2v sopimuksella?)
    Kannattaa olla tarkkana kun tekee sopimuksia DNA;n myyjän kanssa!
    .DNA:lta soitettiin ja sovittiin 4g modeemin veloitettavasta loppulaskusta, jonka hyväksyin. Olen ollut usein yhteydessä DNA palveluun, liittyen lopettuihin palveluihin, vielä selvitys jatkuu...Ja 4 g modeemi liittymän 19,90/kk lasku tulee vieläkin, touko-kesäkuulta?

  • Hei Petteri! Toinen operaattori ei pysty lopettamaan laajakaistan tilaustasi puolestasi, tämä onnistuu vain matkapuhelinliittymillä joiden puhelinnumeron siirrät operaattorilta toiselle. Laajakaistapalvelut sekä kaikki lisäpalvelut tulee erikseen itse irtisanoa, kuten sopimukset normaalistikin
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • perhana,että osataan tietämätöntä pitää ikäänkuin pilkkanaan, ostin puhelimen osamaksulla, maksoin 1-maksun laskussa ja luulin,loppu-laskun puhelimesta onnistuvan,kun puhelimen laskussa on viite-numero,millä sitä lyhennetään. maksoin loppu-velan kyseisellä viitteellä, ja nyt sitten ei tunnu tulevan selkoa, missä maksu on,ja se ei jostain syystä kyseisellä viitteellä menny tähän puhelimen maksuun, mihin kuitenkin ,,,kyseisellä viitteellä,, maksan lyhennystä?  olen varmaan tunnin soitellut ja monta viestiä pannut, luvataan vastata huomenna,ehkä parin päivän kuluttua,, no, äkkiäkös se viikko menee,,,,kun ei kuulu mitään? jos maksan vaikka muihin liikkeisiin ,,,viitteellä, velan pois,on kyllä onnistunut?  miten voi olla nuin vaikeaa dna-kaupassa hoitaa kyseinen maksu puhelimen loppu-maksuun tai edes palauttaa raha,jotta voin maksaa uudestaan jollain ,,oikealla,, kuitilla? ja saada takuu-lapunkin ,kun ei tullut sekään? PITÄÄKÖ AINA OTTAA JOKU ASIAN-AJAJA ? ja en halua vastausta,,ota yhteyttä,, koska olen monta päivää sitten koko päivän hoidellut asiaa.
  • Ja olen antanut arkistointi tunnukset ym. Pitääkö pankin etsiä maksu ja palauttaa? Kun ei näy muuten onnistuvan.
  • Hei Pekka!

    Jos olet toimittanut meille asiakaspalveluun suorituksesi maksutiedot, löydämme kyllä suorituksen ja olemme tarvittaessa yhteydessä sinuun asiasta.

    Puhelin on tottakai mahdollista maksaa pois yhdellä kertaa ja tämä onnistuu tilaamalla asiakaspalvelusta loppulaskun. Ilman loppulaskua tehdyt liikasuoritukset kohdistuvat viitteen perusteella ennakoksi laskuillesi, eivätkä kuittaa suoraan puhelinta maksetuksi.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • no kai sen ymmärrän, olen tilannut loppu-laskun,, muttei ole vissiin edes lähtenyt,kun ei ole saapunut,, abaut 4 päivää sitten,,, kun saan loppulaskun, oli ajatuksena tällä summalla kuitata se? vai meneekö liian monimutkaiseksi? eihän tämä puhelimen viitenumerola olva maksu voi mennä puhlin-maksujen lyhennyksiin tulevaisuuteen, niissähän on aivan eri viite taas?kun saan maksama ,,,hukassa,, olevan summan takaisin,,jos löytyy,,niin kuittaan sen puhelimeen, ja saan tuon paskan puhelimen antaa vaikka mustalaisille, kunhan saan takuu-lapunkin siihen,,,
  • Ei kannata soittaa numeroon 044 144 044. Siellä joutuu kuuntelemaan tätä alvariinsa, halusi tai ei: "Meille on tullut paljon puheluita juuri nyt."
  • Ostin kivijalkakaupasta tuotteen osamaksulla, jonka erät ovat n. 10 € kuukaudessa 36 kuukauden maksuajalla. Voinko maksaa esim. 50 € tai enemmän kuukaudessa, jolloin minun ei tarvitsisi roikkua maksuissa kiinni 36 kuukautta?
  • Laitteesta on mahdollista tilata loppulasku siinä  vaiheessa, kun haluat maksaa loput erät kerralla pois. Valitettavasti laitetta ei kuitenkaan ole mahdollista maksaa pois sovittua suuremmissa kuukausierissä.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Omituista DNA-pelleilyä. Monet muut operaattorit antavat maksaa 36 kuukauden osamaksut suuremmissa erissä. Murta ei DNA. Minusta ei koskaan tule DNAn asiakasta. Ugh! Olen puhunut!
  • näin soon. kaikki on vaikeaa dna,,lla.  minullakaan ei pitänyt olla määrä-aikainen soppari, jotenkin vaan olivat vääntäneet sen sillee. kun siitä eroon pääsee,ei ikinä dna.  oli hirvee rulianssi saada tuo loppu-maksu tosiaan oikeen,maksu oli hukassa ja piti soitella sinne ja tänne. ennemmin vaikka prebaid,kun eroon pääsee,,huh.
  • Ida S sanoi: "Valitettavasti laitetta ei kuitenkaan ole mahdollista maksaa pois sovittua suuremmissa kuukausierissä."

    En ole tyytyväinen tuohon hampaattomaan kommenttiin, jota ei ole millään tavalla peruteltu. Haluan kunnolliset perustelut sille, miksi sitä ei voi maksaa suuremmissa erissä.
  • Tyttö tilasi myös loppulaskun ja yllätyksekseen se oli isompi kuin kyseisen puhelimen kokonaishinta. Ja puhelinta oli lyhennetty jo kaksi erää.Ja odotti laskua useamman viikon.
    Tämänkin jos olisi tiennyt,niin ei oltaisi sekaannuttu DNA:n asiakkaaksi.
  • Loppulaskun hinta ei ylitä laitteen alkuperäistä ostohintaa, tästä vähennetään myös maksetut erät. Laskusta kannattaa tarkistaa ettei tuo ole esim. samalla laskulla puhelinliittymän kanssa ja siksi isompi
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Miten voin netin kautta päästä ilmoittamaan ja perumaan aiheettoman tietoturvapaketin ja siitä tulleen laskun?
    Avopuolisolle tuli tammikuulta 2020 maksu 3:sta turvapaketista, vaikka hänellä ei ole ainuttakaan DNA:n liittymää.
    Puhelimella on toivotonta päästä läpi, vaikka kuinka odottaa!
  • Hei Matti!

    Turvapaketin tilaus ei siis vaadi esim. DNA liittymän tilausta koska kyseessä on laitteelle asennettava palvelu. Liittymä tai laite voi olla siis muualta kuin DNA:lta hankittu. Jos kyseessä on puolisosi nimissä oleva palvelu niin pyydäthän sopimusasiakasta olemaan meihin itse yhteydessä. Jos puhelinpalvelussa on ruuhkaa niin asiakaspalveluun voi olla yhteydessä myös esim. sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen kautta tai Oma DNA -sovelluksen chatissä.

    Voit ladata Oma DNA -sovelluksen iPhonelle App Storesta https://apps.apple.com/fi/app/oma-dna/id1445655346?l=fi tai Android-puhelimeen Google Play Kaupasta https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.omadna
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • aikaisemmin oli mahdollista omilta sivuilta nähdä loppulaskun summa ja tilata se parilla napin painalluksella. miksi se mahdollisuus on poistettu? myöskään laskun loppusummaa ei näe muuten kuin avaamalla laskun pdf tiedosto. miksi?
  • Hei!

    Loppulaskun tilaaminen onnistuu asiakaspalvelu kautta, aivan kuten tähän saakka.

    Kiitos palautteestasi tuon maksettujen laskujen summan suhteen. Oma DNA-sovellukse kautta näet summat suoraan kaikkien laskujen osalta.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Moikka,

    Miten dna:lla on näin huonosti hoidettu loppulaskun tilaaminen kun kilpailijoilla saa parilla napin painasulla. Sekä jäljellä olevan osamaksun määränkin selvittäminen on salapoliisi työtä kun oma dna sovelluksessa näkyy kokonais hinta sekä maksuaika sopimuksen alku sekä loppu pvm. Ja nuoli johonkin päin. Muttei  missään näy suoraan loppu summaa toisinkun kilpailijoilla. 
    Lasku erittelyssäkään näy muuta kuin lyhennys ja puhelin lasku....

    Jotenkin tuntuu että halutaan tehdä asioista asiakkaille vaikeaa ja monimutkaista. Eikä reilua ja rehellista asiakaspalvelu edellä. 





  • Hei Jesse!

    Oma DNA sovelluksessa ei vielä toistaiseksi ole näkyvillä tuota jäljellä olevaa summaa, mutta sovellusta kehitetään kyllä aktiivisesti! Laskulta näet jäljellä olevan summan joko heti laskun pääsivulta tai laitteen omalta sivulta laskuerittelyssä.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Kiitos vastauksesta.
  • Hei!

    Onko minun siis soitettava dna:lle jotta voin maksaa loppulaskun poissa? Onko tosiaan niin että en voi hoitaa asiaa netissä?
    Haluaisin kunnon perustelut miksi näin on, koska telialle voi maksaa loppusumman kunhan vain muuttaa summan laskuun ja telialta voi tilata loppulaskun netistä.
    Asiallisesti siis kysyn miksi dna on tehnyt asian niin vaikeaksi ja mikäli sinä et tiedä syytä tähän, voitko selvittää asian henkilöltä joka osaa vastata kysymykseen?
    Itellä herää epäilys että dna yrittää sitoa näin asiakkaitaan kun monet eivät jaksa odottaa asiakaspalvelussa monia minuutteja että saisi loppulaskun joka tulee vasta useiden viikkojen päästä ja parhaimmassa tapauksessa sulla ei enää olekaan sitä rahaa minkä olit varannut laitteen loppulaskuun.
    Olen tilannut teiltä useita puhelimia, tietokoneita ja tabletteja mutta edelleen loppulaskun saaminen on lapsen kengissä niin jatkossa ostan omat älylaitteeni kilpailevista yrityksistä


  • Hei! Loppulaskun tilaus onnistuu tosiaan olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Valitettavasti meillä tätä ei ole mahdollista tilata itse esim. Minun Palvelusta.

    Mikäli et tahdo soittaa asiakaspalveluumme, voit lähettää viestin Oma DNA -sovelluksen viestipalvelussa. Sovelluksen saat ladattua puhelimesi sovelluskaupasta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Sanottiin teidän liikkeessä että voi itse tilata loppulaskun netin kautta. Ei tainnut ihan pätevä myyjä olla. Suosittelen päivittämään nämä teidän nettisivut nykypäivään. Esim Elisan sivut on vimpan päälle ja siksi myös tykkään heidän asiakkaana olla, kun homma toimii ja voin itse hoitaa asiani netin kautta.
  • Hei Tommi!

    Loppulaskun tilaaminen onnistuu Oma DNA -sovelluksen kautta. Saat ladattua sen linkin kautta. 😊

    https://www.dna.fi/oma-dna-sovellus
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Dear DNA Ilkka,

    Loppulaskun tilaaminen sovelluksessa ei lohduta pätkääkään, jos te kykenemättömät, Suomen surkeinta asiakaspalvelua tarjoavat DNA:laiset ette osaa toimittaa sitä laskua asiakkaalle. Toimintanne on ala-arvoista ja hävettävää. Se lasku pitää tulla asiakkaalle heti, viimeistään seuraavana päivänä tilauksesta. En ymmärrä, miksi syydän tuhansia euroja vuodessa kaltaiseenne räpeltelijäyritykseen, kun mikään luvattu ei toimi kanssanne? Liittymän mukana piti tulla lahjakortti, mitä en koskaan saanut, nyt minut pakotettiin maksamaan kuukausilyhennys laitteesta, josta tilasin loppulaskun yli viikkoa eräpäivää ennen, laitteen tämän hetkistä loppuhintaa ei enää näytetä sovelluksesta, joten varmaan huijaatte tämänkin suorituksen omaan taskuun... Eipä taida jaksaa enää tällasta, on niitä onneks muitakin operaattoreita.
  • Hei JP!

    Mikäli sinulle on jo ehditty lähettää kuukausittainen lasku, ei tätä voida enää ottaa mukaan loppulaskuun, jotta vältymme tuplaveloituksilta. Loppulaskun tilattuasi jäljellä olevat kuukausierät veloitetaan seuraavan kuun laskutuksessa kokonaisuudessaan ja tässä on huomioitu kaikki aiemmin laskutetut erät, joten päällekäistä laskutusta ei pääse syntymään. Tuosta jo saamastasi erälaskusta näet myös suoraan vielä laskuttamatta olevan osuuden eli käytännössä tuon loppulaskun summan tämän laitteen osalta.

    Mikäli jokin lahjakortti tai muu luvattu etu jää puuttumaan, tulisi tästä olla viipymättä yhteydessä meille asiakaspalveluun, niin saamme hoidettua asian kuntoon. Pahoittelut, mikäli tämän suhteen on aiemmin ollut jonkinlaista ongelmaa.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • tilasin  loppulaskun  vain  honor 50  suojakotelon  ja  panssarilasin  yht summa  46€ niin tulin  loppusumma  puhelimesta  yht  436€ jota  en  pysty  maksamaan  . oon  eläkkeellä   tarvitsen  rahaa  muihin  laskuihin kuten  vuokraan . Olen  tehnyt  kuluttaja  asiamiehelle  ilmoituksen  ja  pyytänyt  tämä  sopimus  puretaan  laitetaan  puhelin osamaksuun niinkuin  se  oli  edelleen  siellä  ollutkin  ja  näistä  muista  laitetaan loppulasku . Joka  paikkaan  olen  viestiä  laittanut  Dna  Asiakaspalvelija  sanoo  että  vanhemmat  laskut  pitää  maksaa  pois  kokonaisuudessa  näihin  ei  ole  rahaa  olen  näitä  maksanut  vain  32€  ekan  erän 10.73€   toisen  laskun   jonka  eräpäivä  on  28.12  niin  maksan   silloin  kun  eläke  tulee.  .Suurempi  lasku  pitäisi  purkaa. Tein  virheen  Toivoisin  että  tää  voittaisiin  purkaa. Olen pahoillani  kun tein tyhmästi.
    jaana Herva
  • Hei Jaana!

    DNA:n tukisivusto on julkinen keskustelupalsta, joten emme täällä voi käsitellä laskuasioita.Tässä tapauksessa kannattaa olla nyt yhteydessä uudelleen puhelinpalveluumme numerossa 044 144 044 jonka kautta asiaan saadaan varmasti selvyys. ☺️
    DNA Ilkka palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.