Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Palautetta DNA:n liittymistä

Hei.

Olen ollut erittäin tyytyväinen DNA:n liittymävalikoimaan muihin operaattoreihin verrattuna.

Haluan antaa palautetta liittymistänne teille. Mielestäni nykyinen liittymätarjonta teillä on paras mitä on operaattorikentällä. Mini Data on loistava liittymä, ruotsalaisella operaattorilla sitä ei enää ole lainkaan, ja toinen kilpailija tarjoaa enää vain puhemahdollisuuden ilman nettiä. DNA:n liittymä sopiikin vähäiseen käyttään, moni tuttu sitä käyttää, kun saa tosiaan perushyvän netin uutistenlukuun ja kevyeen someiluun. Koska eivät puhu paljon, paketoidut liittymät ovat kalliit, ja nettiäkin menee 500 Mt kk. Toivoisin että DNA pitää näistä liittymistä.

On myös erittäin hyvä, että nopeammalle datalle on käytön mukaan 21 Mbps. Sellaistakaan liittymää ei ole muualla enää, joten toivoisin tästäkin DNA:n pitävän, vaikkakin liittymä saisi olla jo 4G-verkossa. Paketoidut liittymät ovat hyvät, itselläni Superpaketti 200, tosi halpa kokonaiskustannus ja hyvä hintalaatusuhde. Tuo 2M-älypaketti 500 min / 500 sms on mielestäni kuitenkin hieman kallis sisältöönsä nähden ja saisi olla 19.90 € kk.

Kaiken rajattomat liittymät ovat myös hyviä tarvitseville ja olenkin todella tyytyväinen operaattorini liittymätarjontaan myös mobiilikaistan puolella. Muualla halvin on 50M 21.90 €, kun DNA tarjoaa 10M/10M 14.90 €. Pitäkää ihmeessä siitä liittymästä. Tutulla on tämä käytössä, tosi hyvä perustalouteen, jossa ei aina striimailla. Dataa kuitenkin viime kuussa 200 Gt. Kaksi aikuista ja lapsi taloudessa. Palvelee hyvin laitekantaa ja on joskus jopa 100% käytössäkin. On tärkeää pitää tämäkin liittymä, koska kun muualla ei ole, asiakkaita saa näin, vaikka tuovatkin vberraten vähemmän rahaa. Monelle 10M on kuitenkin RIITTÄVÄ nopeus ja kaikki tietämäni liittymän käyttäjät ovat tyytyväisiä DNA:han kun ei tarvitse maksaa enempiä.

Jokaiselle jotakin, tokikaan kaikkia on mahdotonta miellyttää, mutta nykytarjonta on paras kun muiden operaattoreiden tarjontaa katselee. Pitäkää näistä hyvistä liittymistä kiinni, niin asiakkaita tulee varmasti!!!

Kiitos hyvästä tarjonnasta!

Kommentit

  • "Mini Data on loistava liittymä, ruotsalaisella operaattorilla sitä ei  enää ole lainkaan, ja toinen kilpailija tarjoaa enää vain  puhemahdollisuuden ilman nettiä."

    Kyllä se toinen operaattori tarjoaa myös Mini Dataa vastaavaa liittymää 1Mbit/s netillä. Hinta tosin on kalliimpi.


  • Mutta siinä kuukausimaksu on enää x 2, meillä halutaan perusliittymän jossa ei tarvitse maksaa somedatasta yli 5 eur kk. Nettipuhelutkin toimii ihan OK 0.25M.

    Kolmella perusliittymällä suuri ero, maksatko 15 € vai 30 €.
  • Hei ja kiitos palautteestasi!

    Todella hienoa kuulla, että liittymävalikoimastamme on löytynyt juuri sopivat vaihtoehdot teidän talouteenne ja että olet ollut tyytyväinen palveluiden toimintaan. Liittymävalikoimaa toki kehitetään koko ajan ja esimerkiksi EU-roaminghinnoittelun muutosten myötä lanseeraamme uusia liittymätyyppejä, mutta yritetään pitää vaihtoehdot jatkossakin yhtä houkuttelevina ja edullisina.

    Aurinkoista kesää!
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kiitoksia, on ilo olla asiakas ja kohta siirtyy lisää liittymiä teille, kun suvusta muutama kyllästyi siihen että Telia ei anna päivittää vanhojen liittymien ominaisuuksia, niin siirtävät huomenna teille - kolmeen mini dataan kun puhelinmyyjänne lupasi soittaa uudestaan silloin.

    On onnistunut liittymätarjonta teillä, hyvä että tulee myös EU-liittymä vaihtoehtoja.
  • olen ollut elisan asikas kauan,mutta nyt olen hankkinut DNA mobiililaajakaistan,aluksi 50mb,mutta nyt sitten ns. teholiittymän 150mb/s rajaton

    aluksi päivän kaksi näytti ihan ok:ta,siinä koko ajan 60mb vauhtia ja oikeastaan keskiarvo 90-100,ei siis ähellekkään 150mb,mutta olen tyytyväinen koska hinta ihan kilpailukykyinen.
    tänään sitten meni murskaksi oikein kunnolla..nyt yli tunnin vaikeaa päästä edes 5mb vauhtiin,toistan 5mb!
    oikeastaan tasaista 3-4mb,oikeastaan 3mb vauhtia. nyt jo pari tuntia..
    siis 150mb liittymällä!!!

    tälläistä se on suomessa... myydään mitä vaan ja luvataan hirveen suurella skaalalla esim ,tämä 150 luvataan 5-150 vauhtiin pystyvän...hmm
    3-4mb on niin surkea että missä maassa tahansa oikeus olisi paukkunut ja korvaus.

    elisa muuten on tasaisempi.100mb elisa harvoin meni alle 10mb
    harkitsen tarkaan nyt mitä teen.

    kyllä mielestäni 150mb netin pitää pystyä koko ajan yli 50mb nopeuteen.
    nopeus on periaate,sillä sitä myydään siitä maksan, eli sitä haluan myös.

    DNA, laittakaas lisää kapasiteettia,sitä ei suomessa paljon ole vaikka muut muuta sanoo ja että mobiilidata kasvaa..
    tottakai se kasvaa kun ihmiset kuten minä siirtyy kinteästä laajakaistasta mobiili vastaavaan.
    kun ns. huippu saavutetaan,pysyy se aika tasaisena,koska suomessa käyttäjä määrä ei kasva oikeastaan mihinkään.

    jos ostaa 150mb netin pitää mielestäni 24t tulla väh. 50mb koko ajan,koko ajan siis,.ei mitään 3-4mb,siinä esim netflix on jo täpärällä,FHD:sta ei kannata edes haaveilla,puhumattakaan 4K:sta
    Sd 480 laatuun tippuu ja alle.

    taitaa elisa kutsua....

    kapasiteettia DNA!

    p.s. kannattaa muuten tsekata mitä mobiililaajakaistaa on asuinpaikallasi,se on tärkeää jos ihmiset käyttävät esim DNA:a valitse joku muu operaatori.
    täällä ehkä on noita dna käyttäjiä aika paljon,ehkä siski elisa olisi parempi.

    testaillaan..

    hyvää jatkoa kaikille ja lämpimämpää kesää.

    p.s. 2
    en halua,mitään yhteydenottoja tms. tai selityksiä,vaan haluan yli 50mb jatkuvaa nopeutta. VÄHINTÄÄN
    kiitos


  • Hei jr!

    Nopeuden vaihtelu kuuluu mobiiliverkossa jo lähtökohtaisesti palvelun ominaisuuksiin. Tokikaan nopeuden vaihtelun ei soisi olevan aivan noin radikaalia ja 4G-verkossa nopeuden tulisi pysyä päälle 5 M tason.

    Yhteyden toimivuus riippuu operaattorin lisäksi hyvin monesta asiasta. Lopulliseen toimivuuteen vaikuttaa käyttöosoitteen verkon vahvuuden lisäksi esimerkiksi se, millaisessa tilassa yhteyttä käytetään ja millainen päätelaite on käytössä. Myös säätila tai muut käytössä olevat laitteet voivat vaikuttaa toimintaan. Näin ollen operaattorin on hankala taata mitään kovin tiukasti rajattua vaihteluväliä liittymälle, mutta tietyt minimitasot sekä tavanomainen nopeus on liittymille toki määritelty.

    Mikäli yhteys ei toimi toivotulla tavalla, suosittelen olemaan yhteydessä suoraa asiakaspalveluumme. Tuota kautta voidaan tarkemmin selvittää, miten yhteys on toiminut ja mitä tilanten parantamiseksi olisi tehtävissä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Lainaus dna:n liittymätarjonnasta:
    " Rajaton 100 Mbit/s 4G-netti, ei datakattoa
    Puhelut ja viestit käytön mukaan kotimaassa ja EU/ETA-alueella
    Mukana 10 Gt/kk EU-datapaketti"

    Mitä tarkoittaa kohta Puhelut ja liittymät käytön mukaan? Tässä ei ole mainittu niille mitään hintaa eikä mainittu sitä, sisältyvätkö ne johonkin pakettiin.  

     
  • Hei Peikko,

    Kotimaan hinta on se liittymätyyppikohtainen yksikköhinta soitetuista puheluista, lähetetyistä viesteistä ja tiedonsiirrosta, jonka asiakas maksaa matkaviestinnästä kotimaassa. Käyttö- ja matkustusmäärästä riippuen kotimaan hinnan lisäksi voidaan veloittaa EU-perusmaksua tai EU-lisämaksua.

    Rajaton -liittymässä kaikki puhelut ja tekstiviestit sisältyvät liittymän hintaan.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • DNA Nopea 4G Jämpti
     EU-dataMaksa  puheluista ja viesteistä jämptisti käytön mukaan. Mukana tuhti 10 Gt  EU-datapaketti. Huippunopean ja rajattoman 4G-netin maksiminopeus 100  Mbit/s.

    Rajaton 100 Mbit/s 4G-netti, ei datakattoa
    Puhelut ja viestit käytön mukaan kotimaassa ja EU/ETA-alueella
    Mukana 10 Gt/kk EU-datapaketti"Rajaton 100 Mbit/s 4G-netti, ei datakattoa
    Puhelut ja viestit käytön mukaan kotimaassa ja EU/ETA-alueella
    Mukana 10 Gt/kk EU-datapaketti"

    Tuossa ei mainita mitään edes kotimaan puhelujen tai tekstiviestien yksikköhinnoista tai niiden kuulumisesta pakettiin. Hanna-Marin vastaus on yhtä tyhjän kanssa, ei mitään lisätietoa.

  • Olen erittäin tyytymätön DNA:n palveluun. Otin muuton yhteydessä kotiini mokkulan, jonka piti puhelinmyyjän mukaan toimia 50 megalla. Hyvä, jos 3 megaa oli käytännössä. Mokkulan hinta oli 180 euroa + liittymä. Liittymän sain purettua kesken sopimuskauden monen yhteydenoton jälkeen, mutta tuo turha mokkula jäi minulle. Maksoin sen pois kesäkuussa kokonaan, ettei minun enää tarvitse olla DNA:n kanssa missään tekemisissä ja unohdinkin sen jo kokonaan kunnes sähköpostiini tipahti viiden euron viivästysmaksu, koska en ollut kesäkuussa maksanut aivan päivälleen tuosta huijatusta mokkulasta kuukausimaksua. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sanoin, että vähintä mitä voitte tehdä on poistaa tuo viiden euron perintä. Sainkin todella tympeän naisen vastauksen, etteivät he pysty asialle tekemään mitään.

    Annatteko mitään koulutusta asiakaspalvelijoillenne? Keskusteltuani usean ystäväni kanssa selvisi, että kaikilla on ollut ongelmia DNA:n asiakaspalvelun kanssa eikä kukaan enää halua olla missään tekemisissä ko. firman kanssa. Olen nyt irtisanonut vanhempien liittymät ja lasteni liittymät lopetan heti kun mahdollista.

    En halua tähän vastaukseksi, että minun kuuluu maksaa viisi euroa, vaan jonkinlaista selitystä, miksi ette ota takaisin 180 euron mokkulaa, joka ei toimi alueellani, kun olette sen toimimattomuuden myöntäneet ja liittymänkin irtisanoneet sillä perusteella.

  • Onpa harmillista kun hyvä liittymä lähti EU-uudistuksen myötä.

    Superälypaketti 4G 200.

    50M/50M, 200 min, 200 sms - 24,50 € kk.

    Onneksi on vielä sellainen, jemmassa, oli juuri hyvä hinta - edullisesti 4G:lle ilman turhaa ylimääräistä nopeutta ja puhetta/viestejä satunnaiseen käyttöön + nettiä koneelle rajattomasti.

    Uudempi on kalliimpi noin 4 eur ja 100M on liian tuhti, toisaalta ei tarvetta EU-datalle.
  • PARASTA PALVELUA MITÄ OLEN KOSKAAN DNA,LTA SAANUT.(HELI KIVISTÖ) ASIAKASPALVELU  10 +++++++++
  • Olen ollut Dna:n asiakkaana vuosia. Tähän asti kaikki on toiminut hienosti. Kerran hairahduin saunalahden asiakkaaksi, mutta se ei kestänyt kauaa. Asiakaspalvelu ja myyntipuhelut ovat sujuneet hyvin, yleensä olen jotain aina ostanutkin puheluiden yhteydessä.

    Miehelläni on Elisan netti- sekä pari puhelinliittymää jotka toimii vaihtelevasti. Minun dna-ylistyspuheiden jälkeen tulimme siihen tulokseen, että voisimme vaihtaa mieheni elisan liittymät dna:ksi. Soitin Dna:lle ja pyysin tästä nettipaketista tarjousta sähköpostiini. Innokas myyjä sanoi että kannattaa tilata paketti siinä puhelun yhteydessä, koska pelkästä tarjouksesta ei saa niin paljon tietoa paketista. Kuulemma tilauspapereista näkyy selkeämmin mitä nettipaketti pitää sisällään. Yritin sanoa, että nykyisestä Elisan netin irtisanomisajasta en tiedä, niin mielummin ottaisin tarjouksen että voisimme vertailla hintoja ja suunnitella. Pitkän puhelun yhteydessä myyjä totesi että vaikka tilaisin tuotteen niin vuorokaudessa tilaus ei lähde mihinkään ja voin ottaa sähköpostilla yhteyttä suoraan häneen jos jokin asia vielä askarruttaa. Sillon sen tilauksenkin voi vielä perua. No, luovutin ja tilasin paketin. Ymmärrän että varmaankin provikat oli myyjällä mielessä ja sen takia minun "täytyi" ottaa paketti. Myyjä lähetti tekstarilla yhteystietonsa, että voin ottaa häneen suoraan yhteyttä jos tulee kysymyksiä mieleen. Siinä samana iltanahan tuli monta asiaa, ja tilauspapereissa näkyi epäkohtia johon halusin vastauksen.
    Laitoin seuraavana päivänä myyjälle viestin etten halua pakettia koska emme voi sanoa nykyistä liittymäämme vasta kun lokakuun puolivälissä, enkä halua maksaa toisesta liittymästä samaan aikaan. Nyt on kolme päivää kulunut viestin lähetyksestä, enkä ole vieläkään saanut myyjältä vastausta. Matkahuollosta tuli eilen viesti että paketti on laitettu matkaan. Soitin asiakaspalveluun mistä sanottiin että ainoa keino peruuttaa tilaus onnistuu niin, etten joko a) käy noutamassa pakettia ollenkaan, tai b) lähetän paketin saman tien takaisin.

    Nyt on pakko ihmetellä, että miksi tämä meni näin hankalaksi?? Ottaa päähän ihan kunnolla, että olen ylistänyt Dna:ta isoon ääneen usealle eri henkilölle ja sitten tehdään yksinkertainen asia näin hankalaksi. Olen kokenut muiden operaattoreiden puhelinmyyjät usein ahdistaviksi, ja puheluissa kuuluu läpi provikannälkäisyys ja siitä syystä olenkin tykännyt Dna:sta koska tätä en ole ennen kokenut. Paitsi nyt.  

    Nyt siis paketti on tulossa matkahuollon kautta, tilauspaperit ovet sähköpostissani.
    Saas nähdä tuleeko tästä jotain laskua vielä..
    Jätän paketin noutamatta koska en halua nähdä turhaa vaivaa tämän takia.

    Nyt meni dna:lla pahasti pieleen.
    Pitää laittaa tosiaan harkintaan, että kannattaako sittenkään vaihtaa nettiliittymää.


  • On varmaankin parasta olla koskaan tilaamatta mitään tällaisessa puhelinkeskustelussa.
  • Siirsimme kolme DNA liittymää Elisalle. Meillä oli yhdessä liittymässä jokin laitekytkös ja sen irtisanominen olikin vaikeaksi tehty. Minun olisi itse pitänyt muistaa irtisanoa uuden liittymän kitkemisen jälkeen sekä laitesopimus että jokin keinotekoinen liittymä mikä on kuulemma pakko luoda tällaisessa tapauksessa. Etukäteen tämä ei onnistunut. Tietysti unohdin asian ja nyt tuli lasku dna 4 g teho liittymästä 29.90€. Tämä liittymä ei siis minulla ollenkaan käytössä kun oli ns. keinotekoinen. Ymmärrän kyllä, että oma moka kun en muistanut itse asiaa MUTTA ei kai tuollaisiin leikkiliittymiin sitä kalleinta liittymää tarvitsisi pistää? Kun tiedossa DNA:lla kuitenkin on ettei se käyttöön ole tulossa, eihän siihen lähetetty edes SIM korttia! Maksan kyllä loput laitteesta ja tuon liittymämaksunkin, mutta en varmasti enää DNA:ta meidän kuudelle liittymälle edes ajattele. 

  • Oli erittäin hyvä tarjous. Mutta ei ollut koskaan näin huonot palvelut. Asiakaspalvelijat ERITTÄIN EPÄKOHTELIAT. Olen ulkomaalainen, yrittäjä, teen kovat työt ja maksan verot. Mutta näin huonosti minua ei koskaan ja ei kukkaan ei palvelut...  Oikeasti olen sokissa epäkohteliaisuudestanne. Ja teidän tarjous lähetän perseeseen.
  • Hei.

    Palautetta liittymistä.

    DNA 4G 10M/10M saisi olla suoraan esillä sivustolla, kuulemma asiakaspalvelusta saa ja jälleenmyyjiltä.

    Mini Datan 256 kbps saisi olla 384 kbps samaan hintaan.

    Lisäksi toivoisin edullista 4G-liittymää Äly 21M tilalle esim. Äly 10M 4G-nopeudella samaan hintaan tai 14,90 euroa.

    Itse en käytä EU-dataa tai puhe/viestipaketteja, joten suurin osa paketeista ovat ylimitoitettuja tarpeisiini myös hinnan osalta. Vastaavasti 1M-paketti olisi sopiva 100 min ja 100 sms, mutta liian hidas netti tulee ongelmaksi. 21M Äly olisi sopiva, mutta se ei toimi 4G-verkossa, joka alueellani on nopeampi kuin 3G.

    Kiitos.
  • Olin jo tovin miettinyt liittymän vaihtoa, koska entinen oli uudessa asunnossa huono (pätki ja kuuluvuus heikko). Vierailtuani Puuvillan DNA liikkeessä kuulin, etttä Telian asiakkaille oli huikea etu ja tartuin tilaisuuteen. Tämä kannatti! Tahdonkin kiittää tätä kautta myyjää (Matti nimeltään) tarjouksen esittämisestä.
  • Hei Katariina!

    Mukava kuulla, että homma hoitui kuntoon! Kiitokset palautteesta, viedään terveisiä eteenpäin!
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mitä mieltä olette uusista DNA-liittymistä?

    Mielestäni suppeampi valikoima nyt.

    1M-liittymiä 2 kpl, 100M liittymiä 2 kpl, 300M-liittymiä 1 kpl ja yksi Puhe ilman nettiä. Aiemminhan sillä 4,90 eurolla sai puheen ja viestien lisäksi myös hitaahkon netin. Miksi hinta ei ole halvempi, kun liittymästä poistui netti?

    1M on nykyaikaan todella hidas, saisi olla edes 2M tai 10M. Laittakaa väliin edes yksi 4G-liittymä 10M-nopeudella.

    Yksinkertainen valikoima on kyllä jees, ettei ole kymmeniä liittymiä valittavana, siinä olette onnistuneet. Mutta tosiaan nopeudet ovat liian erottelevia. 4G:ssä muutenkin ei saa koskaan maksimit eli 100M voi olla 44M ja tämän on saanut aiemmin 50M-profiililla vähemmällä hinnalla ja nopeushukalla.
  • Minä laskin 1 liittymä 300 Mbit/s, 3 liittymää 100 Mbit/s, 3 liittymää 1 Mbit/s ja yksi ilman internettiä.

    Yksikertaista on, mutta vähän liiankin yksinkertaista. Väliin mahtuisi hyvin se 10 Mbit/s vaihtoehtokin.

    Lisäksi 1 Mbit/s sekä netitön liittymät ovat aivan liian kalliita ominaisuuksiinsa nähden.
  • Niinpäs olikin, kolme liittymää 1M ja kolme liittymää 100M.

    Omalle kohdalle ei ole mitään erityisen hyvää liittymää nyt DNA:lla.

    Minulla on antiikkinen 50M-liittymä, jossa ei EU-dataa. Kun en sitä tarvitse.

    19,90 eur kk tarjoushintaan.

    Aiemmista sopi Äly 21M, jos se toimisi 4G-verkossa. Hyvä kun toiveita kuunneltiin, mutta en ehkä olisi ajatellut, että jatkossa 4G on joko 1M, 100M tai 300M.

    MInulla ei ole mihin vaihtaa, jos haluaisin nykyaikaistaa liittymääni. Nykyinenkin liittymä 50M on liian nopea omaan tarpeeseen, sillä maksan vain laskuja, surffailen blogeissa ja kuuntelen musiikkia/katselen videoita. Näissäkin peruslaatu riittäisi.

    Vaikka minulla on 50 megan yhteys, en keksi mitä tehdä sillä.

    Nytkin data on muutama kt sek, koska en tee mitään rasittavaa.
  • Niin haluaisin kysyä että millä
    nopeudella Mini Data oikein tulee siis
    Nyt kun en ole varma että onko kaikki
    Netistä löytyvät tarjoukset edes nyt siis
    Ajankohtaisia  Eli tälläistä hintaa tuolla
    oli 4:90 ja tilaa kohdassa taasen 8:80 ?
  • Mini Data on 0.25M/0.25M eli 256 kbps molempiin suuntiin.

    4,90 maksoi ainakin, 8,80 hinta voi viitata ensimmäisen kuukauden maksuun, joka sisältää 3,90 euron avaus maksun.

    256 kbps on aika hidas... ei juurikaan sovellu surffailua pidemmälle ja sekin hitaasti. En tiedä myydäänkö enää, hinnastossa ei ainakaan ole !

    1M Jämpti 4G 12,90 eurolla DNA:lla jo neljä kertaa nopeampi liittymä ja sillä surffailee jo kohtuuvauhdilla ja musiikkia soi verkosta sekä videot SD-laadulla YouTubesta yhdessä paikassa kerrallaan.
  • Palautteena todettakoon,  että saattaisin ollakin asiakkaanne, jos liittymätarjontanne olisi muista erottuva ja sekä liittymien hinta asettuisi myös houkuttelevammaksi  (nyt kalliimpi operaattori kuin kilpailijat).
    Tuli äskettäin käytyä laite asioilla yhdessä myymälässänne ja samalla tuli keskusteltua liittymistä. Tarpeiden mukaan tarjottiin vastaavantyyppistä liittymää kuin mitä nyt käytän toisella operaattorilla, hinta tosin oli peräti 5 €/kk kalliimpi kuin nyt käytössä oleva! Perusteluna hinnalle esitettiin mm. sitä, että DNA:n verkko on todettu (vain yhden konsulttiyrityksen "tutkimus") nopeammaksi kuin kilpailijoiden. Mutta kun asuu ns. yhteisverkon alueella, niin tämäkin perustelu tuntuu aika ontolta ja oudolta, sillä Telia ja DNA ovat yhdessä verkon rakentaneet ja käyttävät siten samoja tukiasemia eli suuria eroja verkon kattavuudessa ja nopeudessa yhteisverkon alueella ei pitäisi olla.
    Jos DNA haluaa jotenkin erottua sillä nopeudella, niin tuokaa se esille eri tavalla liittymä tarjonnassa sekä myös hinnoissa. Ja eihän tällöin pitäisi ainakaan korostaa tarjonnassa 1 Mbit/s liittymiä?! Aika ristiriitaista ja erikoista, jos haluaa erottua verkon toimivuudella.
    Liittymä jäi ja jää myös jatkossa siirtämättä - hinta ratkaisi.
  • Kehitysehdotus DNA:n nettisivuille:
    1) sivuilla voisi jossain alareunassa tai yhteystiedoissa olla "anna palautetta"-linkki
    2) "Etkö löydä etsimääsi?" osiossa voisi olla "DNA yrityksenä", "Sijoittajat" tai "DNA Oyj" tms linkki, josta pääsisi DNA pörssiyrityksen sivuille.
  • @Mikko2

    "Kehitysehdotus DNA:n nettisivuille:
    1) sivuilla voisi jossain alareunassa tai yhteystiedoissa olla "anna palautetta"-linkki "

    Semmoinen on jo DNA:n yhteystietosivulla , kun rullaa sivua vähän alaspäin. Kirjeen kuva ja teksti "Lähetä meille viesti".

    Ota yhteyttä​​​


  • No niinpä onkin. Hyvä juttu. Ehkä siinä voisi olla vielä yksi laatikko "Muu palaute/kehitysehdotus". Esim. tälläinen jonka minä lähetin: ei liittynyt DNA palveluihin (vaan nettisivuihin). Eli voisi heittää idean, johon ei kaipaa vastausta ja DNA kehitysosasto voi sitten hakea niistä itselleen hommia jos haluaa.
  • Itiksen myymälänne ”aulaemäntä” on aivan loistavan hurmaava persoona. Pitäkää kiinni!
  • Ei toimi dna liittymä pohjois-lapissa esim. Nuorgam
  • Dna:n liittymät käyttävät Lapissa Yhteisverkkoa. Dna yrittää maskeerata Yhteisverkon Dna:ksi, mutta fuskaus ei mene läpi kaikista puhelimista. Pahaksi onneksi verkon maskeeraus saa osan puhelimista pudottamaan yhteyden pois automaattista verkonvalintaa käytettäessä.

    Avaa puhelimesi valikosta verkon käsivalinta. Jos valintaa Dna ei löydy, valitse FI Yhteisverkko, FI 36 tai 244 36.

    Mikäli puhelin ei löydä kumpaakaan, Dna tai Yhteisverkko, on toki mahdollista, että olet kuuluvuusalueen ulkopuolella. Tarkasta verkon toimivuus sijainnissasi kuuluvuusaluekartalta.
  • Hei,
    olen saanut sähköpostiini tarjouksia, jotka kaipaavat hieman selvitystä. Mutta en halua soittaa teille ja teidän tarjouksissa ei ole mahdollisuutta laittaa sähköpostilla kyselyä itselle sopivasta ..... Jos tänäpäivänä ihminen ei voi valita muuta keinoa kuin soittaa teille tai teidän pakkosyöttöä puhelinmyynnillä niin heikot ovat keinot.
    Siis toive, että voin laittaa jollekulle toiveen mitä haluan, mitä maksaa, mitkä ovat maksuehdot, tilausehdot jne.... Ja alla olevaan: taas et voi HYI OLKOON
  • Hei Taina!

    Liittymävalikoimamme löydät myös nettikaupastamme https://www.dna.fi/puhe ja tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköisesti https://www.dna.fi/yhteystiedot löytyvän Lähetä meille viesti -lomakkeen kauttaan. Nämä viestit käsitellään kuten sähköpostiviestit.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Suosittelen DNA Jämpti 1M -liittymää.

    Kotona kiinteä laajakaista 50M/10M kaapelimodeemitoteutuksella 19,90 euroa kuukaudessa, mukaan Google Musiikin kuunteluun 320K MP3 -tilassa tämä Jämpti Xiaomi-puhelimessa, toimii kuin rasvattu ja hinta kohdillaan.

    9,90 eurolla kuukaudessa rajaton 1M/1M 4G, 4 Gt EU/ETA, muu käytön mukaan 0,07 € min/kpl eli en maksa turhasta, kun puhun napakasti ja viestin satunnaisesti. Lasku viime kuussa 11,65 euroa... mahtava liittymä ja toimii hyvin netti.

    Vasteaika lähes kiinteän tasolla, ei rajoituksia, hyvin voi käyttää aikatauluihin, musiikin suoratoistoon ja silloin tällöin katson videoita peruslaadulla - kaikki toimii. Kotona maksimin mukaan, kun kiinteä. Miksi hommata mukaan nopeampaa?

    Todella tyytyväinen DNA:n verkon toimivuuteen ja hyvä kun minua kuunneltiin aiemmin, 1M ja 4G on hunajaa 😀 Kiinteän veroinen perusnetti puhelinta kohtuullisesti käyttävälle eli en istu YouTubessa tai Netflixissä kaiken aikaa.
  • Hei.

    Näyttää siltä, että mokkulaliittymiä uudistettiin. Mielestäni muutos on epäedullinen heille, joilla ei ole muuta kuin mokulamahdollisuutta kotona.

    Tarjonnasta tuli kopio eräästä E-alkuisesta operaattorista, jossa normalihinnaltaan halvin 4G reitittimeen on 29,90 euron 150M. Loput on 300M ja 600M.

    Ne on jo liian isot peruskäyttöön ottaen huomioon sen, että nopeus 4G:ssä on jaettu eikä toteudu maksimien mukaan edes 50 megan profiilissa jota ei enää siis myydä. T-alkuisella 150M on sentään normaalisti 24,90 euroa.

    Toki dna:n etu on vielä tiskin alta saatava 10M/10M 4G 14,90 eurolla.

    Pitäkää nyt edes siitä kiinni, tuntuu että hinnasto nykyään eri toimijoiden kesken on identtinen niin ominaisuuksiltaan kuin hinnoiltaan...
  • Hei!

    Vihdoinkin nettimme toimii tänään 19.9.2018, kiitos.
    Asiakaspalvelustanne ei tosin ollut mitään apua kolmeen viikkoon ja seitsemään puhelinsoittoon kunnes Leo vastasi kahdeksanteen puheluumme ja hän otti asian hoitaakseen.
     Leo oli ensimmäinen, joka soitti meille takaisin ja kertoi tilanteen. Nettiyhteys alkoi toimimaan heti seuraavana päivänä.
    Muut asiakaspalvelijat lupasivat soittaa mutta mitään ei kuulunut koskaan.

    Alun perin piti netin nopeus vain nostaa 10:stä megasta 100:aan megaan. Joku teillä meni pieleen.

    Suurkiitos Leolle!

    Terveisin
    Anneli


  • Nyt tulee kritiikkiä. Ärsyttää niin suunnattomasti tämä asiakkaiden pitäminen määräaikaisilla sopimuksilla. Olen tässä jo useaan otteeseen halunnut poistua DNA:n asiakkaista, mutta aina tulee vastaan sama ongelma; olen tehnyt määräaikaisen sopimuksen. Kaupittelijanne soittavat aina juuri ennen kuin määräaikaisuus on päättymässä ja tarjoavat tietenkin liittymää, josta löytyy mahdollisimman pitkä määräaikaisuus. Ja aina sitä menee halpaan. Viime kesänä minulle soitti DNA:n asiakaspalvelija juuri kun määräaikaisuuteni oli loppumassa ja tuputti uutta liittymää. Olin kiireinen, mutta asiakaspalvelija ei luovuttanut tuputtamistaan, ja lopulta olinkin hyväksynyt liittymän vaihdon. Olin siinä uskossa, että määräaikaisuuteni jatkuu vuodella, mutta nyt kun kävin tarkistamassa tilanteen, joiduin ikäväkseni huomaamaan, että olen jumissa tällä liittymällä vuoteen 2020 asti. Älkää ikinä ottako DNA:ta, mikäli haluatte säilyttää vapautenna valita oman liittymänne.
    Tyytymätön
  • Hyvät DNA:n työntekijät olen ollut erittäin tyytyväinen operaattoriin.

    Hyvää joulua ja menestystä uudelle vuodelle 2019.

    Ystävällisin terveisin
    Kristian Lindholm
    Kristian Lindholm
  • Ajattelin kokeilla millainen liittymä DNA'lla on ja vaihdoin Telian liittymästä DNA'n liittymään. Ainoa ero mitä huomasin on, että Telian liittymällä laskut pyörivät 20-30€ maissa kun taas DNA'lla sain noin 130€ laskun. Kyseessä on siis liittymä jonka teidän myyntineuvottelija ehdotti minun käytön perusteen mukaan, laadussa ei ollut valittamista, laatu oli sama.

    5 kertaisesta hinnasta johtuen suosittelen toista teleoperaattoria.
    Mika Koski
  • Hei Mika! Laskun erittelystä voit aina tarkistaa mistä ylimääräiset kulut liittymän kiinteän kuukausimaksun päälle ovat syntyneet.
    Esimerkiksi soitot palvelunumeroihin eivät ikinä kuulu pakettihintaan.

    Tarvittaessa epäselvissä laskutilanteissa kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme, autamme mielellämme laskun tulkinnassa.

    www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ylimääräiset kulut huomioon ottaen olen saanut täysin samalla käytöllä noin 20-30€ laskun Telian liittymällä. Tähän otan huomioon esimerkiksi soitot palvelunumeroihin sekä ulkomaan puhelut sekä mahdolliset kulut jotka menevät yli pakettihinnan. Eli näin lyhyesti, ainoa ero mitä huomasin on, että Telian liittymällä laskut pyörivät 20-30€ maissa kun taas DNA'lta sain noin 130€ laskun.

    Se että tullaan palautepalstalle siirtämään vastuu asiasta asiakkaan harteille ei hirveästi kerro hyvästä asiakaspalvelusta, kiitoksia kuitenkin vastauksesta ja toivon että asia voidaan jättää tähän.
    Mika Koski
  • Selvitämme kyllä mielellään mistä isompi lasku on syntynyt. Näin julkisen keskustelupalstan kautta emme asiaa voi tarkemmin tutkia, mutta asiaan saadaan varmasti selvyys kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme. Samalla voidaan katsoa myös jotakin toista liittymätyyppiä mikäli tähän on tarve. Kiitos!
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Katsotaanpa, kauanko tämä saa olla täällä.

    Tein vuonna 2003 laajakaistasopimuksen Oulun Puhelin Osakeyhtiön, nykyisen DNA:n kanssa. Sopimukseen sisältyi myös päätelaite, joka oli operaattorin omaisuutta. Jossakin vaiheessa sitä päivitettiin tekniikan kehittyessä. Vuonna 2007 OPOY sulautettiin DNA:han ja siitä tuli kirje, että tämä ei aiheuta toimia asiakkaalta. Mitään muuta sopimusta en ole koskaan allekirjoittanut.

    DNA:n päätelaite kuoli lokakuussa 2018. Ei toipunut sähkökatkoksesta. Soitin DNA:n vikapäivystykseen ja sieltä kehotettiin viemään laite DNA -liikkeeseen. Liikkeessä todettiin, että heillä ei ole enää tarjolla tuohon liittymään sopivaa laitetta. Antoivat kuitenkin 4G -mokkulan tilapäiseksi asian selvittämisen ajaksi. Siitä tehtiin määräaikainen sopimus joka luvattiin purkaa, kun kiinteämpi ratkaisu saadaan aikaan. Se ratkaisu venyi ja venyi.

    Jossakin vaiheessa joulukuussa heräsin huomaamaan, että tuon alkuperäisen laajakaistasopimuksen maksut laukkasivat yhä. Olin maksanutkin niitä siihen asti. Kun reklamoin asiasta, minulle sanottiin, että minun olisi pitänyt sanoa liittymä kijallisesti irti itse. Kun sanoin, että ettehän te ole pystyneet toimittamaan palvelua kun teidän päätelaite on rikkoutunut, tuli väite, että se on minun vuonna 2007 tehdyn sopimuksen mukaan ja että minun olisi pitänyt pitää yllä edellytyksiä palvelun toimittamiseen ja että näin ollen laskut ovat aiheellisia.

    Pyysin nähtäväkseni vuonna 2007 allekirjoittamani sopimuksen, jossa sanotaan päätelaitteen muuttuneen minun omaisuudekseni. DNA ilmoitti, että heillä ei ole tallessa niin vanhoja paperisopimuksia mutta se riittää kun he sanovat asian olevan niin.

    Jos olisin tehnyt sopimuksen aikoinaan yksityishenkilönä, tässä ei olisi minkäänlaista ongelmaa. Tein sen kuitenkin yritykseni nimissä joten minulla ei ole asiassa minkäänlaista kuluttajasuojaa. Ja tähän perustuu DNA:n härski rahastus asiassa. Maksut kuulema juoksevat edelleen koska en ole irtisanonut sopimusta. Jos irtisanoisin sen, osoittaisin olevani väärässä tässä.

    Sonera kytki talomme valokuituun marraskuussa 2018. Tein laajakaistasopimuksen sinne ja palautin edellä mainitun 4G -mokkulan DNA -liikkeeseen. Tässäkään ei meinattu millään mennä sopimuksen mukaan. Kun tein sen kaksivuotisen sopimuksen tilapäisratkaisusta, minulle luvattiin, että se puretaan kun saadaan ratkaisu alkuperäiseen ongelmaan. Jossain vaiheessa purku sitten onnistui, ihme ja kumma.

    Kuluttajasuoja on tänä päivänä aika hyvä. Tämän vuoksi lypsylehmäksi on otettu pienyrittäjä, jolla ei ole resursseja alkaa taistelemaan ison operaattorin lakimiesarmeijaa vastaan. On erikoista, jos vastapuoli ei pysty esittämään allekirjoittamaani sopimusta ja väittää sellaisen kuitenkin olevan ja sitovan minua. Minua ei kovin paljon jännitä, mitä käräjäoikeus tästä päättää, jos sinne asti joudutaan.

    Markku Koivurova
  • Hei Markku,

    Todella ikävä kuulla epäselvyyksistä sopimuksesi suhteen, pahoittelut.

    Olisithan asian tiimoilta yhteydessä yritysasiakaspalveluumme niin katsotaan tilannetta vielä tarkemmin, kiitos.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei Hanna-Mari

    Olen viestitellyt yritysasiakaspalvelunne kanssa tästä paljon. Siellä pidetään jääräpäisesti kiinni teidän versiosta tapahtumista ja lopulta minulle ilmoitettiin, että asia on loppuun käsitelty. Kyllä pallo on nyt teillä.

    Markku Koivurova
    Markku Koivurova
  • Täyttä paskaa kun puheaika loppunut netti ei toimi teidän mainostuksesta huolimatta siis tarkoitan ettei pysty lataamaan lisää piheaikaa
    Heikki Houttu
  • Dna:lle
    Olette yrityksenä lähteneet tukemaan pride-viikkoa ja sen takana olevaa poliittista genderideologiaa. Olen pettynyt valinnastanne enkä ole ainut. Ihmettelen miksi yrityksen on oltava mukana poliittisessa toiminnassa. Toivon tervettä harkintaa niille jotka näistä asioista päättävät. Asiakkana en voi hyväksyä tällaista toimintaa
    Sinikka Torvikoski
  • Lähes kaikki yritykset tukevat prideä.

    Annan palautetta edelleen DNA:lle liittymistä.

    Liittymävalikoima supistui. DNA Puhe lähti ja tilalle tuli 6,90 euron DNA Puhe Plus. onko pakko nostaa hintoja koko ajan. Missä elämä kallis, DNA halpa??

    Pitäkää edullisuudesta kiinni, hinnankorotuksille seis!
    Asiakas 1M
  • Joko taas!!!!!! Minne on kadonnut DNA Puhe? En todellakaan rupea maksamaan mitään ylimääräistä netistä kun käytän edelleen Nokia 3310 vanhaa luuria enkä aio ottaakaan mitään älypuhelimia käyttöön. Ennen lähden hautaan. Laittakaa nyt se Puhe ihan meille puhelu ja tekstaaja - asiakkaille takaisin ja hinta 4,90 niinkuin oli sovittu. Eikö teillä ole mitään häpyä näitten asioitten kanssa, törkeää.
    Suuttunut savolainen
  • 3,90 taitaa vielä olla olemassa Globatel Perus tms.

    On kyllä törkeää tuollainen, nettiin pakotetaan.
    Asiakas 1M
  • Mikä ihmeen juttu tää DNA asiakastyytyväisyyskysely on ! Jatkuvasti pätkäsee avoimen nettin sivun - tulee "päälle" pitää sulkea sivu,kun kyselyyn en montaa kertaa halua vastata. ELI EN ole nyt tyytyväinen !
    eepi
  • Hei Eepi!

    Kuulostaa siltä, että kyseessä on huijaussivusto. Sulje sivu viipymättä, äläkä missään nimessä anna omia tietojasi tähän kyselyyn. Lisäksi kannattaa vielä poistaa historiatiedot selaimesta.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Soitin asiakaspalveluun saadakseni apua tv kortin toimintaan. Tämä ongelmani ei kiinnostanut asiakasneuvojaa pätkän vertaa vaan puhe kääntyi puhelinliittymiini, jotka olisi pitänyt vaihtaa heti dna:lle, tarjousta tuli jos jonkinmoista. Kun ilmaisin selvästi, etten ole kiinnostunut nyt liittymäasioista vaan tv kortin toimimattomuudesta, hän totesi vaan ettei hän sille mitään voi ettei kortti toimi. Lähetti sentään vikailmoituksen puhelinnumeron tekstiviestinä. Törkeää palvelua.
    Arja Saarinen
  • Meillä sanottiin irti DNA:n pakkopäivitetty DNA 4G Perus Plus. 13,90 oli neljä vuotta vuodesta 2016... maksettiin ilolla! Tänä kesänä se ilo vietiin ja kolmen euron korotus. Vastineeksi 16,90 euron hinnalle 4G sentään pomppasi 10 megasta 21 megaan. Sain heille talokaistan kautta, 9,90 eurolla pysyvästi hinnoitellun ja rajattoman, E-operaattorin 50M 4G:n. Toimii heillä 35-45 Mbps ja kaikki skulaa. Samalla vaihdettiin neljä vuotta vanha DNA Modeemi 4G+-aikaan ja toimivuus sen kuin parani ja hinnassa säästävät €7. Samalla nautin tuplalaajakaistaan päivittämisestä €0-hinnalla edelleen, kiinteästä kaistasta, mutta sen nopeus nousi kympistä 50 megaan. Minulle maksavat 9,90 kk ja minä Elisalle. Kaikki voittavat. DNA halusi jättää asiakkaan samalla hinnalla ja nopeudella, mutta 24 kk määräaika ei innostanut. Sanottiin irti ja hyvä niin. Ilman kahleita nyt edullisesti.
    Asiakas 1M
  • Hei,
    DNA toimi aivan hyvin mutta en silti suosittele kenellekään.
    Jo toisen kerran liittymän ottamisen jälkeen tuli sähköpostia, että "nostamme hintaa...", joten vaihdoin pois ja pysyn jatkossa kaukana.
    Kaikille, jotka harkitsevat, varoituksena: Seuratkaa liittymänne hintaa ja varautukaa siihen, että nuo nostavat sitä jatkuvasti. Älkää uskoko siihen, mitä hinnastossa sanotaan, koska operaattorilla on oikeus muuttaa hinnoittelua.

    Tuomas H

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.