Puhelimen huolto

Tyttären joulukuussa ostettu puhelin ei mene päälle. Takuuta luonnollisesti on mutta mihin sen toimitan? Tärkeää olisi saada puhelin toimimaan,koska etäkoulunkäynnin ohjeita tulee paljon puhelimeen ja olemme nyt pimennossa asioista..

Kommentit

  • Moi! Suosittelemme, että huolto- ja takuuhuoltoasioissa olet ensisijaisesti yhteydessä oman laitevalmistajasi tukeen, jolloin takuuhuolto voidaan useimmiten järjestää ilman myymäkäyntiä. Valmistajien tukipalveluiden sekä valtuutettujen takuuhuoltojen yhteystietoja pidetään ajantasalla DNA:n julkisilla nettisivuilla osoitteessa www.dna.fi/huolto.

    Suurimpien valmistajien (Apple, Samsung, Huawei, Honor, OnePlus ja Nokia)  laitteiden huoltaminen onnistuu myös DNA Kauppojen kautta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Apua menee hermo dna.n asiakaspalveluun.
    Vein samsung puhelimen 11.03.2020 takuu huoltoa varten dna myymälään sieltä lähetetty ehkä Mobylife huoltoon (
    konkurssi) olen käynyt kysymässä myymälästä puhelintani,
    ei apua jonka jälkeen olen soittanut teidän asiakaspalveluun ei neuvoja eikä apua. Kertokaa puhelin numero josta löydän puhelimeni.Tämän jälkeen tulen todennäköisesti vaihtamaan operaattoria!
  • Hei Jorma!

    Ikävä kuulla, että huollon kanssa on ollut ongelmia! Näin julkisen tukisivuston kautta emme voi tätä tarkemmin tutkia. Pahoittelut, että asia ei ole aiemmilla kerroilla selvinnyt, mutta asia saadaan kyllä hoidettua asiakaspalvelumme kautta kuntoon.

    Tavoitat asiakaspalvelumme myös Oma DNA -sovelluksen chatin kautta. Lataa sovellus iOS-puhelimeen App Storesta tai Android-puhelimeen Google Play -kaupasta.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Ostin teiltä puhelimen (Samsung A40). Vein puhelimen huoltoon 6.4. Tänään on 13.5 eikä puhelimesta ole kuulunut mitään, vaikka olen soittanut Dna:lle useita kertoja. Aivan surkea esitys. Mitähän asiakas sanoisi, jos esim. auton huolto kestäisi kuusi viikkoa? Tilanne jatkuu...
  • Hei Kari!

    Koronatilanteen ja käyttämämme huoltoliikkeen vaihtumisen vuoksi huoltoajat ovat tällä hetkellä valitettavasti tavanomaista pidempiä. Miltä huollon tila näyttää, jos tarkistat tämän huoltoliikkeen sivuilta saamasi kuitin tiedoilla?
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei! Minun teiltä ostamani Nokia 7 Plus puhelin on alkanut reistailemaan ladatessa. Saa hakemalla hakea oikeeta asentoa jotta puhelin alkaisi lataamaan, ja kun oikea asento löytyy, saattaa lataus kestää vain muutaman kymmenen sekunnin, tai jos pidempään, niin puhelin käynnistyy itsestään uudelleen. Vain harvoin lataaminen onnistuu ongelmitta. Tämä ongelma vie aivan liian paljon aikaani päivästä kun saa taistella tuon latauksen kanssa. Olen puhdistanut latausportin pölystä, mutta se ei auttanut mitään. Takuukuitti on tallella, kuinkakohan kauan tuollaisen ongelman huoltaminen kestäisi?
  • Hei Lauri,

    Puhelin kannattaa toimittaa viipymättä DNA Kauppaan, huollon kesto voidaan arvioida paikan päällä.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei,

    Kiitos vastauksesta, tein niin. Helsingin Sanomatalon liike, josta puhelimen ostin reilu vuosi sitten, olikin kuitenkin lopetettu, joten menin puhelimen kanssa Kaivopihan liikkeeseen. Puhelinta ei siellä kuitenkaan otettu vastaan, vaan minun käskettiin mennä sen kanssa jonnekin mcare-nimiseen paikkaan ihan toiselle puolelle kaupunkia, osoitettakaan en saanut. Paikka on kuulemma auki vain ma-pe klo 11 - 14. Ihanko todella näin tämä toimii?
  • Jos huolto ei DNA Kaupan kautta onnistunut niin ohessa mcare huollon yhteystiedot, voit siis toimittaa puhelimen huoltoon suoraan heille.

    mcare Oy
    https://mcare.fi/yritys/yhteystiedot/
    puh: 0600 418 712

    Vaihtoehtoisesti voit tiedusella huoltoa Nokia puhelimelle tätä kautta:

    Nokia Mobile Care
    https://nokia.ebuilder.com/fi_FI/repair
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei, kiitos taas vastauksestasi. Tarkoitinkin juuri, että kuluttajaviranomaisten mukaan huollon pitää nimenomaan onnistua asioimalla myyjäyrityksessä eikä niin, että ostaja joutuu juoksemaan ympäri kaupunkia. Suora lainaus: "Takuunantaja on velvollinen huolehtimaan takuukorjauksista. Tavaran mahdollisesta siirrosta vastaa takuunantaja."

    Nythän näin ei tapahtunut. Mihin minun tulisi ottaa yhteyttä saadakseni takuukorjauksen hoidettua DNA-liikkeessä ilman näitä ylimääräisiä kiemuroita?
  • Mitä DNA Kaupasta tarkalleen oikein vastattiin huoltoon liittyen miksi se ei onnistu liikkeessä?
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Nyt en muista, että olisi kerrottu mitään syytä. Kaupassa katsottiin kuitti, tutkittiin puhelin, todettiin vika ja sanottiin, että minun on vietävä puhelin mcareen huoltoon.
  • Yleensä huolto onnistuu kyllä DNA Kaupan kautta, mutta tässä on mahdollisesti voinut olla sitten jotain tapauskohtaista miksi se ei ole nyt ollut mahdollista.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Miten minun siis tulee toimia, jotta saisin puhelimeni takuuhuollon hoidetuksi DNA Kaupan kautta? Voisitteko ystävällisesti selvittää asian Kaivopihan DNA Kaupan kanssa tai antaa minulle sellaisen Helgissä toimivan DNA Kaupan yhteystiedot, joka hoitaa asian?
  • Tätä kautta emme tarkemmin voi tuohon päätökseen ottaa kantaa vaan kaikki takuu- ja huoltoasiat hoidetaan DNA Kaupan kautta, joten asia selviää liikkeen kautta.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Saisinko kuitenkin tiedon, onko DNA Sanomatalon liiketoiminta (se on siis liike, josta ostin puhelimeni ja jota ei enää Sanomatalossa ole) siirtynyt DNA Kaivopihan myymälään vai minne?
  • Sanomatalon DNA Kauppa on tosiaan lopettanut, joten keskustan alueella palvelevat Kampin ja Kaivokadun liikkeet.😊
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Kiitos.
  • Hei, puhelimeni on ollut huollossa 6vko enkä näemmä ole ainoa jonka mielestä asiat ei ole mennyt ihan nappiin(aiemmat kommentit). Kohtuutonta hommaa sanon minä! Tolla periaatteella "tässä on nyt vähän koronaa ja konkkaan" voisin minäkin jättää laskut maksamatta ja voivotella että "tässä nyt vaan menee tämä aika mikä menee. En ota mitään vastuuta eikä minun tarvitse pitää kiinni omasta osuudestani sopimusta".
    Mulla on DNA määräaikainen puhelinliittymä ja vain yksi kysymys voinko purkaa liittymäsopimuksen vedoten siihen ettei DNA.n lupaama palvelu ole toteutunut ja olen ollut 6vko ilman sitä puhelinta minkä olen heiltä ostanut vuosi sitten? Haluan ja tulen vaihtamaan operaattoria.
    Heli
  • Hei Heli!

    Todella ikävä kuulla, että puhelimesi huolto on viivästynyt näinkin pahasti. Liittymän määräikaista sopimusta ei laitehuollon pitkän keston vuoksi voida purkaa, mutta muuta hyvitystä voimme tässä tilanteessa tottakai katsoa asiakaspalvelun puolella.

    Oletko tarkistanut huoltoliikkeen nettisivuilta, mikä huollon tilanne tällä hetkellä on tai saanut myymälästä arviota siitä, milloin puhelin olisi saatu kuntoon ja palautumassa?
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Olen ollut yhteydessä huoltoon viikko sitten ja sieltä sanottiin että viikko menee.. kävin kysymässä puhelinta liikkeestä eikä siellä ollu kellään mitään tietoa mistään.. ovatko edes ollu yhteydessä huoltoon.. en tiedä.. ite pitää kaikki hoitaa.. nyt soitan taas huoltoon..

    Aivan perseestä ettei määräaikaista saa tästä syystä purettua.. ku pääsen DNA.sta eroon niin paluuta ei ole. Eikä hyvää sanottavaa.. 🙁
    Heli
  • Oma puhelin lähti huoltoon kesäkuun alussa, sanottiin että 2vk menee. Kävin 2kk jälkeen kysymässä missä puhelin menee, kukaan ei osannut sanoa, voi olla suomessa tai euroopassa. Sanoivat että ei siinä nyt kahta viikkoa kauempaa mene. Nyt on mennyt kolme viikkoa eikä kuulu vieläkään. Viikko sitten ehti jo näkyä netissä luovutettuna mutta nyt se on taas jossain huollossa odottamassa jotain varaosaa. Jos sitä kerta tiedetään että näissä menee kuukausitolkulla aikaa niin miksi luvataan kahta viikkoa useaaan otteeseen? En olisi kesäkuun alussa todellakaan odottanut että menee yhden laitteen huollossa koko kesä. Nyt pitää sitten taas marssia liikkeeseen ja pyydellä toimituspaikan muutoksia kun muutto on ensi viikolla ja näköjään ei laite ole tulossa. Tässä vaiheessa olisi kyllä jo suotavaa saada uusi puhelin tilalle.
    Anni
  • Tämä ottaa nyt todella päähän 😡😡😡, puhelin turposi ja vein dna kauppaan 6.7. Lähettivät digiman huoltoon ja kuulema kestää 2-4 viikkoa? Soitin menneellä viikolla huoltoon? Kuulema ei vielä ole edes otettu huoltoon, mutta sitten kertoi kummenkin et odottavat lentokonetta Kiinasta? Kohta on kulunut 2 kk. Miten näin kauan on mennyt. Puhelimen myynyt dna kauppa ei ota kuulema kantaa asiaan.  ??????? Kysymys?????? Kai jokin vastuu teilläkin on asiasta. Elisasta soitti ja tarjosivat omia palveluita, täytyy todella nyt varmaan miettiä asiaa?
    Hannele Näveri
  • Hei! ostin puhelimeni dna kaupasta vuosi sitten, nyt on alkanut sammuilemaan itsestään, eikä google toimi kunnolla, vaan kirjoitettuani hakuun jotain, google ns käynnistyy uudelleen ja kirjoitukseni hakukentästä katoaa ennenkö olen kerennyt muutamaa kirjointa pidemmälle kirjoittaa. Kannattaako huoltoon vieminen, vai voiko näille asioille tehdä itse jotain?
    Emma
  • Hei Emma!

    Puhelimen sammuminen kuulostaa kyllä huolestuttavalta! Sammuuko puhelin siis kokonaan vai käynnistyykö se uudelleen?
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Käynnistyy uudelleen. on rasittavaa kun ihan yht äkkiä kesken kaiken alkaa sammuilemaan ja uudelleen käynnistymään
    Emma
  • Kuulostaa siltä, että puhelin olisi hyvä käyttää huollon tarkistuksessa. Huoltokumppanimme löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-huolto
    DNA Ida T palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.