Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Puhelimen palautus

Pystyykö äskettäin ostettua puhelinta palauttamaan takaisin myymälään? Puhelin ei vastannut ominaisuuksilta täysin odotuksia.

Kommentit

  • Hei Elina!

    Jos puhelin on hankittu liikkeestä, ei palauttaminen ole valitettavasti mahdollista. Vain etämyynnin tilauksilla on lain vaatima 14 vuorokauden peruutusoikeus mutta tällöinkin laitteeseen saa tutustua pintapuolisesti.

    Laite on kuitenkin omaisuuttasi, joten voit myös tuon toki myydä eteenpäin jos puhelimessa vain ominaisuudet eivät ole mieleen
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Siis saako sen paketin sinettiä avata jos on tilanut netistä?
  • Hei Jonathan!

    Jos pakkauksen sinetti on rikkottu niin laitetta ei voi välttämättä enää palauttaa.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei, mitä voinko palauttaa myymälästä ostamani puhelimet? Ostin kaksi puhelinta hinta 179€ / kpl ja nyt myytte puhelinta 129€ / kpl.
  • Hei Janne,

    Jos puhelimet on hankittu liikkeestä, ei palauttaminen ole valitettavasti mahdollista.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Onnistuuko hintahyvitys?
  • Hei ostin puhelimen perjantaina, mutta nyt ostos kaduttaa, voiko avaamattoman puhelimen palauttaa?
    T. Kirsi
  • Hei Kirsi!

    Lähtkökohtaisesti myymälästä hankittua puhelinta ei ole mahdollista palauttaa, vaan ostopäätös on sitova. Kun kyseessä on avaamaton paketti, voit kuitenkin halutessasi yrittää keskustella ja sopia kyseisessä liikkeessä, josko puhelimen palauttaminen tai esimerkiksi vaihto toiseen malliin onnistuisi. Tämän onnistumista emme kuitenkaan pysty lupaamaan.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Onnistuuko puhelimen palautus siinä vaiheessa ku sitå saa viikoittain käyttää huollossa? Tai vaihtaa saman hintaisee toiseen
  • Hei Jere!

    Mikäli puhelinta on jouduttu huoltamaan saman vian vuoksi useampaan kertaan, voit osana reklamaatioprosessia vaatia laitteen vaihtamista tai kaupan purkamista. Ratkaisut näihin katsotaan kuitenkin aina tapauskohtaisesti yhdessä laitevalmistajan kanssa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Ostin 2 päivää sitten myymälästä Samsung Galaxy j3 (2017) ja tässä etukamera muuttuu ajoittain oranssiksi ja säteileväksi voinko palauttaa puhelimen ja vaihtaa sen honor 8 liteen niin että maksan välissä olevan summan joka on noin 30€
  • Hei Nea!

    Puhelimen vaihtaminen toiseen ei ikävä kyllä ole mahdollista, mutta se kannattaa tosiaan toimittaa DNA Kauppaan josta se voidaan lähettää huoltoon.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Minulle sanottiin kun ostin tämän puhelimen (Samsung Galaxy j3) että tässä on tosi tarkka etukamera tarkempi kuin honor 8 litessä kotona katsoin ja kamera on todella sumea ja epätarkka tunnen itseni todella huijatuksi
  • Tässä tapauksessa vaikuttaa, että puhelimen kamerassa on luultavasti jotakin vikaa joten kannattaa käydä näyttämässä laitetta liikkeessä.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Ostin eilen puhelimen, mutta sain väärän värisen puhelimen - saako sen käydä liikkeessä vaihtamassa?
  • Hei Essi!

    Mikäli puhelin on ostettu DNA Kaupasta, käy kyseisessä myymälässä paikan päällä selvittämässä, onko puhelin mahdollista vaihtaa toisen väriseen.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Tilasin ja ostin puhelimen dna kaupasta mutta palautin sen 14päivän sisällä en avannut kännykän pakettia. Miten nopeasti rahat palautuvat tilille?
  • Hei!

    Rahapalautus tehdään noin kahden viikon kuluessa siitä, kun tuote on palautunut DNA:lle.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mitä teen kun dna:lta ostettu puhelimeni heittelee ulos sovelluksista, eikä avaa näppäimistöä välillä ollenkaan? Takuutakin on vielä 1,5 vuotta jäljellä, että ei ole mikään kovin vanha puhelin tai malli.
  • Jos puhelimen uudelleenkäynnistyksestä ei ole apua, vaan puhelin jatkaa temppuilua, kannattaa se toimittaa huoltoon. Tämä onnistuu lähimmän DNA Kauppasi kautta.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moikka. Ostin tossa note 8 puhelimeeni panssari lasin. Kosketus näyttöä pitää painaa todella kovaa jotta jotain tapahtuu ja edgen kohdista ei toimi kun pitää. Voinko palauttaa tai muuttaa eri tuotteeseen?
  • Hei Robert!

    Toimiiko näyttö paremmin ilman tuota panssarilasia vai esiintyykö sama ongelma myös paljaan lasin kanssa? Jos ongelma on näytönsuojalasissa, korjaantuu tämä lasin poistamalla tai vaihtamalla. Jos taas kosketusnäytön toimivuudessa on ongelmaa, tulee tätä selvittää tarvittaessa huollossa. Puhelimen palauttaminen ja kaupan peruminen tämän perusteella ei ole mahdollista.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Puhelin on uusi ja ei ole mitään vikaa ilman suojaa. Tämä panssarilasi on todellinen farssi ostos kun heikontui näin paljon. Tällä puhelimella on mahdotonta kirjottaa kun ei tunnista kosketusta. Voinko palauttaa tämän kun en ole tyytyväinen? Kuitit löytyy..
  • Jo käyttöönotetun lisätarvikkeen palauttaminen ja kaupan peruminen ei ole mahdollista. Jos kyseessä on esimerkiksi viallinen tuote, voit toki selvittää asiaa paikan päällä kyseisessä myymälässä, josta olet tämän ostanut.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Moikka! Multa hajos honor 8 puhelin ja ostettiin mulle mate 10 lite huawein mallistosta. DNA liikkeessä mulle lupailtii yhtä hyvää kameraa kuin edellisessä puhelimessa mutta se on kellertävä eikä tarkenna yhtään hyvin+ kuva on sumeahko! Tunnen oloni petetyksi ku kummiski vasta ekaa päivää käytössä ja myyjät lupaili hyviä kamera ominaisuuksia... Luvattiin myös yhtä hyvää akunkestoa kuin edellisessä puhelimessa, mutta tässä on huonompi ja tyhjenee jo puolessa päivässä vaikka ekoja kertoja käytössä!:( Onko mahdollista saada enää rahoja takaisin, tuntuu vähän epäreilulta...
  • Hei, Minä ostin Huawei p smartin joka maksoi 250€... Nyt kun olen käyttänyt tätä jo jonkin aikaa huomasin, että tämä ei ole yhtään hyvä puhelin jos katsoo tuota hintaa. Tässä puhelimessa on monia näyttö ongelmia ja nyt minua harmittaa kun käytin parin vuoden viikko rahat tuohon puhelimeen ja se ei edes toimi kunnolla... Näyttö ongelmia ovat esim: kun näytön laittaa himmeämmälle niin näyttö menee pätkivästi himmeämmälle ja se on ärsyttävää ja nyt vähän aikaa sitten huomasin kosketusnäyttö ongelmia, että näyttö ei ota aina kosketusta... Haluaisin vaihtaa puhelimen eri puhelimeen DNA liikkeessä niin onko tämä mahdollista?
  • Hei Max! Valitettavasti puhelimen vaihtaminen toiseen malliin ei ole mahdollista, mutta jos puhelimessa on vikaa niin näiden huolto onnistuu DNA Kaupan kautta.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Olisiko puhelimeni huolto ilmainen jos on vielä takuuta jäljellä?
    On tämä maapallo kyllä huono paikka kun kaikki haluavat saada vaan rahaa ja sen takia kuluttajat joutuvat kärsimään huonoilla ostoksilla ja kalliilla hinnoilla!
  • Valitettavasti emme voi takuuseen tai huoltoon liittyviin asioihin ottaa asiakaspalvelussa tarkemmin kantaa. Jos vika kuitenkin menee takuun piiriin niin silloin huolto on tietenkin maksuton. Mahdollisiin kysymyksiin osataan vastata DNA Kaupassa tarkemmin.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Mä ostin pari päivää sitten p20 liten ja aivan paska puhelin jumittaa melkeen joka sovelluksessa. Pitäähän teidän ottaa puhelin vastaan ja purkaa osto sopimus  te lupailette puhelimista vaikka mitä mut paskaa jauhaatte että haisee.
  • Hei
    Kävis ostamassa puhelimen dna liikkeestää toissapäivänä ja sanoin myyjälle että tärkein ominaisuus on että puhelimessa on nfc tuki. Myyjä sanoi että kyllä kyseisessä puhelimesssa on koska niin uusi malli. Kotona huomasin että mallissa ei ole nfc tukea. Onko mun millään mahdollista saada vaihdettua puhelinta koska luotin myyjään että osaisin myydä puhelimen niillä tarpeilla millä haluan mutta ei osannut
  • Jos olet ostanut jonkin tuotteen tietyn ominaisuuden vuoksi eikä tätä ominaisuutta olekaan, kannattaa asiasta olla yhteydessä liikkeeseen joka puhelimen on myynytkin. Lähtökohtaisesti käyttöönotettua laitetta ei kuitenkaan ole mahdollista palauttaa ja liikkeessä on ollut aikaa tutustua laitteen ominaisuuksiin ennen ostopäätöksen tekemistä
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei
    Miten palautan puhelinmyyntinä tapahtuneen puhelimen oston en ole avannut puhelimen pakettia
  • Puhelimen palautusohjeen löydät osoitteesta https://www.dna.fi/verkkokauppaostamisen-tuki#tilauksen-peruminen kohdasta "Laitteen palauttaminen"
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi.En voi poistaa PIN-koodia puhelimesta. Voinko palauttaa sen tai se voidaan korjata?
  • Hei Zanna!

    Mikäli kyse on liittymän PIN-koodista, niin kun näppäilet sen kolme kertaa väärin kysyy puhelin PUK-koodia. Tämän jälkeen pääset syöttämään uuden PIN-koodin.

    Mikäli tarkoitit puhelimen omaa näytön suojakoodia, niin kannattaa tutustua laitteen valmistajan ohjeisiin jossa on neuvottu kuinka toimia tilanteessa.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Voiko kaupasta ostetun puhelimen palauttaa tai vaihtaa, jos ostajana on ollut kohta 80-vuotias ikäihminen, jolle lipevä myyjä provikat mielessä on myynyt 500 euron arvoisen älyluurin, joka on aivan liian vaikeaselkoinen tämän ikäiselle käyttäjälle. Sinetti on avattu koska samainen kauppias oli asentanut puhelimeen jotain turhaa appia, sun muuta, vissiin ihan varmistaakseen ettei luuria voi sääntöjen puitteissa palauttaa. Mutta selkeää ikäihmisen huijausta ja hyväksikäyttöä kun ilmassa on selkeästi, niin veikkaat, että tuollaista PR:ää ette kaipaa lisää?
    Kiitos. 

  • Hei Arska,

    Kaikki puhelinten palautus- ja vaihtopyynnöt käsitellään DNA Kaupassa.
    Olisithan siis joko yhteydessä DNA Kaupan asiakaspalveluun numerossa 044 033 8000 tai käy paikan päällä kaupassa josta laite ostettiin.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Ostin kaksi viikkoa sitten iphone 8 puhelimen myymälästä ja siinä on uudesta asti ollut sellainen vika,että henkilö jonka kanssa puhun,ei meinaa kuulla ääntäni.Tämä vika on todettu Apple tuen kanssa sekä teidän asiakaspalvelun kanssa.Vaihdatteko puhelimeni uuteen vai pitääkö se lähettää huoltoon mahdollisesti viikoiksi,jolloin olen ilman puhelinta,mikä ei taas tule kysymykseen ollenkaan.Puhelin on siis hyvin tarkka,missä kohtaa sitä pidän puhuessani.Minulla on kaikki palvelut teidän kautta,kuten laajakaista,tv-maksukanavat,reititin,puhelin,puhelinliittymä...
  • Hei, puhelin vaatii huoltoa, mikäli siinä on vikaa. DNA Kauppa vastaa huoltoon liittyvistä asioista, joten piipahdathan siellä paikan päällä.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei. Ostin Oneplus 6T puhelimen äskettäin ja puhelin ei vastannut ominaisuuksia mitä toivoin. Ostin sen myymälästä. 2pv sitten



  • Hei,
    tilasin netistä itselleni uuden puhelimen, mutta en ole vielä varma haluanko pitää sen. Saako tuotteeseen tutustua pintapuolisesti kotona? Tarkennuksena vielä, että tarkoitus olisi ottaa puhelin pakkauksestaan, jotta tuntisin miltä se tuntuu kädessä sekä lukea mahdolliset käyttöohjeet läpi. Muoveja en aikonut poistaa puhelimesta enkä virtaa laittaa päälle laitteeseen.

    Onnistuuko laitteen palautus tämän jälkeen?
  • Moi Marianne,

    Sinulla on mahdollisuus palauttaa etämyynnistä tilattu laite 14 vuorokauden peruutusoikeudella, mikäli laite on jälleenmyyntikelpoinen.

    Matkapuhelimen käyttöönottona pidetään esimerkiksi virran kytkemistä laitteeseen, laitteen tai sen näytön suojakalvon poistamista, akun lataamista tai SIM-kortin asettamista päätelaitteeseen ja päätelaitteen käyttöä.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Moi, ostin puhelimen dna kaupasta joka on käynyt kaksi kertaa huollossa eikä mitään löydy vaikka puhelimessa on tosiaan vikaa. Voiko kaupan purku olla millään mahdollista?
  • Hei Kasperi, tämä on asia josta sinun tarvitsee olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044 mahdollisen vian selvittämiseksi
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei, tilasin laitteen DNA:n nettikaupasta. Tuotteelle ei luvattu toimitusaikaa joten peruin tilauksen sähköpostilla vapaamuotoisesti. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että tuote on lähetetty minulle kaikesta huolimatta, tämä tapahtui saman päivän sisällä. Eli laite on matkalla minulle postin kautta.
    Kuinka palautuksen kanssa voi toimia, voinko jättää paketin vain hakematta postista vai kuinka toimia?
  • Hei Tomi!

    Paketti palautuu automaattisesti meille, mikäli jätät sen noutamatta. Halutessasi voit nopeuttaa palautusprosessia vastaanottamalla paketin ja lähettämällä sen takaisin meille näitä ohjeita noudattaen.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Moi,

    Ostin 15h sitten Tammiston myymälästä Sony XZ3 puhelimen. Kotona käyttöönottaessa puhelimen näytössä välähti muutama värijuova. Nyt juovia vilkkuu jatkuvasti ja käyttö on mahdotonta ilman hulluksi tulemista. Kai tämän pystyy vaihtamaan myymälässä? Naurettavaa jos 15h aikaa ostosta ja puhelin pitää lähettää huoltoon.
  • Riippuu laitevalmistajasta mikä heidän RMA käytäntönsä on, toimenpide on kuitenkin tilanteesta riippumatta sama, eli laite tarvitsee tuoda DNA Kauppaan nähtäväksi.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei!

    Sain uuden puhelimen tänään (IPhone xr) aukaisin sen ja olen kirjautunut Apple ID:lläni sisään jne mutta tässä esimerkiksi snapchatissa kuvaa kamera aivan liian läheltä ja koska olen kuvaaja ja käytän snapchatin kameraa, mietin olisiko puhelinta vielä mahdollista palauttaa tai esimerkiksi vaihtaa one plus 6? Vaikkakin hintaero xr ja one plus 6 on aika iso.
  • Ostettiin doro 8035 puhelin DNA liikkeestä ja hinta oli puhelimessa 219 euroa
    sitten kun maksettiin huomasin kotona olikin 229 eiroa kuulemma hinta voi vaihdella päivittäin en ymmärrä tätä.?
  • Ostin panssarilasin ja myyjä asensi sen Xiaomi Mi 8 puhelimeeni. Kotona huomasin, että panssarilasi ei täytä lovea kokonaan. Mitä minun pitäisi tehdä? Myyjä otti panssarilasin hyllystä puhelimeeni.
  • Hei Markus!

    Kaikki panssarilasit eivät välttämättä tule esim. näyttöloven tai etukameran eteen. Toki jos lasi on vinoon asennettu tai muuten puutteellinen, niin siinä tapauksessa kannattaa käydä pyörähtämässä liikkeessä uudelleen.
    DNA Ilkka palveluneuvoja

  • Ostamani puhelin on viallinen ja myymäläsdä ovat yrittäneet korjata ja huoltoon lähetyksen jälkeenkään vika ei korjaannu, olenhan oikeutettu saamaan uuden vastaavan puhelimen tilalle? Nuori myyjä ei tahdo vaihtaa vaan vähättelee ongelmaa.
  • Hei, harmi kuulla että ostamassasi puhelimessa on vikaa. DNA Kauppa hoitaa kaikki huoltoon ja laitevaihtoihin liittyvät asiat, näin etänä emme valitettavasti voi antaa minkäänlaisia huoltoarvioita, nämä tulee hoitaa aina DNA Kaupassa.
    Normaalisti jos puhelin ei tule kuntoon muutamankaan huollon jälkeen, voit vaatia laitteen vaihtoa.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Voinko palauttaa kuulokkeet joita on käytetty vähän
  • Palautusohjeet ovat samat tuotteen tyypistä riippumatta ja nämä riippuvat onko kyse etämyynnistä tai liikkeestä hankitusta laitteesta. Etämyynnin tilauksilla tilausvahvistuksen lopussa olevassa peruutuslomakkeessa on tarkemmat ohjeet
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei,

    Pohdin äsken DNA- liikkeessä kahden puhelimen välillä ja nyt ostoksen jälkeen mietin, että valtsin sittenkin väärin mallin. Äsken ostettu puhelin on käyttämätön ja paketeissaan, voiko sen käydä liikkeessä vaihtamassa toiseen malliin ?
  • Hei Sanni!

    Jos et ole edes avannut myyntipakkausta niin palautuksen ja vaihdon pitäisi kyllä onnistua ongelmitta, asian saat varmistettua DNA Kaupasta paikan päällä.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Ostin puhelimen jossa kamera ei vastaa odotuksia. Kaupassa en edes päässyt kokeilemaan tuotetta kun puhelinta ei ollu kokeiltavissa. Puhelin on lg q7 ja myynti videossaki kaikki näytti hyvälle mutta sitä tämä ei ole. Jos mitenkään on mahdollista niin voiko tätä vaihtaa olen ostanut tämän laitteen oulun Limingantullin pisteeltä. Puhelin on suoraan sanottuna vuosi sadan huijjaus. Puhelin on ollu jo nyt tuli kuuma. Onko tää puhelin vain rikki vai miks tää ei kunnolla toimi.puhelin kuumeni heti kun avasin.kamera on täyttä syöpää.
  • Hei Eetu!

    No voihan harmi! Ikävä kuulla, että puhelin ei ole miellyttänyt. Aivan kaikkia puhelinmalleja ei valitettavasti liikkeissä ole esillä. Mikäli puhelin on otettu käyttöön, niin ikävä kyllä sitä ei ole mahdollista enää palauttaa. Tottakai jos puhelimessa on vikaa, niin kannattaa se viedä lähimpään DNA Kauppaan josta se saadaan toimitettua huoltoon. Löydät lähimmän liikkeen täältä.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Ostin viikko sitten redistä Redmi 5 plus 13.4.19 puhelimen aloin kotona tutkimaan netistä ominaisuuksia en ollut yhtään tyytyväinen tunnin päästä menin takaisin yritin vaihtaa toiseen merkkiin paketti oli arvaamaton myyjä avasi paketin ja repäisi suojamuovin kännykän lasista ja sanoi vaihto ei onnistu kuitissa lukee vissiin nimi Olsen, tämä on teillä varmaan yleinen tapa
  • Vain etämyynnissä  (nettikauppa) on 14 pv palautusoikeus. Liikkeestä ostettuja tuotteita ei yleensä voi palauttaa / vaihtaa ellei myyjä vapaaehtoisesti jousta.
  • Mikä oikeus myyjällä on alkaa repimään suojamuovia puhelimesta eihän se ole dna:n omaisuutta,ihme touhua niin ja avaamaan pakettia
  • Juu se repiminen on outoa , koska asiakas omistaa tuotteen. Liikkeestä ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta eli vaihto on mahdollista vain myyjän suostumuksella , mutta velvollisuutta myyjällä ei ole.

    Tässä yksittäistapauksessa myyjä on toiminut väärin , kun on omin lupinsa repinyt suojakalvon. Täällä julkisella foorumilla asia ei ratkea , vaan ota yhteyttä suoraan aspaan.

    https://www.dna.fi/yhteystiedot​​​

  • Dna möi puhelinta hintaan 248€ 2viikkoa takaperin, ostin. sama puhelin verkkokaupassa 199€. Vituttaa ja raskaasti, paska dna.
  • Ostin puhelin eilen. Olen.avanut mutta en ole tyytyväinen. Onko.mahdolista vaihto tai palautus. Pitää paina monta kerta että tunnista mun sormin jälki.
  • Hei Inna!

    DNA Kaupasta ostettua puhelinta ei valitettavasti ole mahdollista palauttaa. Puhelimeen on mahdollista tutustua myymälässä ennen ostopäätöstä ja saat tarvittaessa myös apua DNA Kaupan myyjiltä, jos uusi puhelin ei tunnu toimivan kuten pitäisi.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Just myyjÄ sanoi että akku kestä pitkän.  Siis ei ole totta särki jälki ei pystyy kokeilla kaupassa.
  • Ostin 6.6.2019 DNA kaupasta (Kaari) apple iphone xr 128gb ja kun avasin paketin takaosassa oli outo iso läikkä lasin alla ja laite kuumeni. Puhelin vietiin korjaukseen. Onko oikeus vaihtaa uuteen puhelimeen, onko tehdasvika?? Outoa. On iso pettymys ja huono "maine" kaikille...Apple:lle ja DNA:lle! Jopa tapauksessa haluaisin saada uuden puhelimen,  ei korjattuna uuden.. Tuntuu huijaukselta.
  • Hei Lyba!

    Pahoittelut ongelmista uuden puhelimen kanssa. Mikäli laite on toimitettu huoltoon, hoituu huolto yleensä nimenomaan laitevaihtona, eli saat tilalle toisen vastaavaan puhelimen. Huoltoa emme pysty tämän tarkemmin kommentoimaan täällä tukisivustolla, vaan huoltoa koskevat asiat käsitellään aina paikan päällä kyseisessä DNA Kaupassa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Moi! Ostin eilen DNA liikkeestä puhelimen One plus 7 ja ennen ostoa, mietin pitkään, että ostsnko 7 vai 7pro ja päädyin sitten 7 ja nyt kun olen puhelinta jo vähän ehtinyt käyttää nii olen tullut toisiin ajatuksiin ja haluaisin sittenkin 7pro, onko puhelinta enää mitään mahdollisuutta palauttaa ja vaihtaa kalliimpaan malliin ja maksaa sen verran lisää, että 7pron hinta täyttyisi.

  • Hei Juulia!

    Päätöksen kaupan purkamisesta tekee tässä tapauksessa DNA Kauppa, joten käythän samassa liikkeessä selvittämässä asiaa. Jos laite on jo otettu käyttöön niin on mahdollista ettei sopimusta enää pureta.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Mielivaltaista pakkomyyntiä, kun puhelinta ei voi palauttaa, jos siihen ei ole tyytyväinen.
  • Outoa on, että kivijalkakaupasta ostettuja laitteita ei voi DNAlla palauttaa ja purkaa kauppaa.
    Miten DNA perustelee tätä toimintatapaansa?
  • Hmmmm...

    Ei tämä ole vain DNA:n toimintatapa , vaan koskee kaikkia kivijalkakauppoja. Se 14 vrk palautusoikeus on lakisääteisesti määritelty koskemaan vain etämyyntiä.

    Jos pakkausta ei ole avattu , niin kyllä myyjä mielestäni voisi palautuksen hyväksyä , mutta mitään lakisääteistä pakkoa ei siihen ole. Sen sijaan jos pakkaus on avattu , niin myyjällä ei ole velvollisuutta ottaa palautusta vastaan paitsi jos tuote on viallinen.
  • Kaupan purkuehdot täytyy myyjän kertoa selkeästi JO ostotilanteessa.

    Muissa kaupoissa en ole kohdannut vastaavaa, ettei kivijalkakaupassa ostettua tuotetta voisi palauttaa / perua kauppaa.


  • @ Arja Hakala
    "Muissa kaupoissa en ole kohdannut vastaavaa, ettei kivijalkakaupassa ostettua tuotetta voisi palauttaa / perua kauppaa."

    Mitään lakisääteistä velvoitetta kivijalkakaupoilla ei ole hyväksyä palautusta , vaan kyse on vapaaehtoisesta toiminnasta ja asiakaspalvelusta.

    Kokemukseni mukaan ainakin kaikki puhelinoperaattorit toimivat samalla tavalla eli avattua pakettia ei hyväksytä tai ainakin myyjällä on oikeus periä arvonalennus.
  • Tilasin iphone xs osamaksulla keskiviikkona ja se ei ole vielä tullut niin voiko tuotteen palauttaa tai tehdä uusi sopimus toiseen puhelimen ? ja jos pystyy nii onko se siitä tilaamasta hetkestä vai silloin kun tuote on saapunut.
  • Hei Bill!

    Tilauksen peruminen onnistuu vielä.Tarkemmat ohjeet löydät osoitteesta https://www.dna.fi/verkkokauppaostamisen-tuki#tilauksen-peruminen
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kysymys: Mitä rahoitusyhtiötä DNA käyttää?
  • Hei. Voinko palauttaa puhelimen joka meni rikki, ja se toimii jotenkin oudosti, (Honor 10) en muista kuinka kauan siitä on kun ostin puhelimen, mutta onko tämän puhelimen palauttaminen mahdollista ja onko puhelimen palauttaminen ollenkaan mahdollista, ja jos on, niin voisitteko kertoa kuinka kauan palautus aikaa on?
  • Moi Sisu,

    Toimitathan puhelimen ​DNA Kauppaan​​​ arvioitavaksi, kaikki laitteiden palautukset ja takuuasiat käsitellään sitä kautta.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Moikka! Ostin uuden puhelimen liikkeestänne ja mukaan panssarilasin. Lasi otti osumaa ja meni rikki. Panssarilasissa on 3kk screenor-laatutakuu. Otin yhteyttä screenoriin mutta vastausta en ole saanut. Pystyykö asiaa hoitamaan DNA-liikkeessä? Takuukuitit sun muut löytyy. Tilanne olisi kiireinen.
  • Hei Suski!

    Voit käydä myös DNA Kaupassa jossa asia saadaan hoidettua. Lähimmän liikkeen löydät täältä.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mitä paskaa tämä on? Ostin Samsung Galaxy S10 asiakasetuhintaan 929€ ja heti seuraavana päivänä hinta tippui 699€?! Ei sitten viitsinyt myyjä mainita asiasta?!?
  • Jere

    Samaa vaivaa S10e version kanssa, sivistyneissä myymälöissä (luetaan, ei DNA) moista ei tietenkään tapahdu.

    "ASIAKASETU hintaaaaan" , kyllä!
  • Miten pelkällä laitteen pintapiolisella tarkastelulla voi huomata, että puhelimessa tai tietokoneessa on vikaa jos laitteeseen ei voi kytkeä virtaa?
  • Hei! Ostin kahden vrk:n sisään myymälästä älypuhelimen lenkkeilyä ajatellen, tämä oli tiedossa kaupantekohetkellä. Halusin vedenkestävän puhelimen. Kotona huomasin, että musiikki/äänet kuuluvat minimivoluumilla aivan liian isolla ja mahdollisesti kuulolle haitallisena. Voluumi oli minimissä sekä kuulokkeissa että puhelimessa ja silti aivan liian kovalla, jopa korvakipua tunsin. Kokeilin eri asetuksia, luin puhelimen ohjeita, etsin netistä tietoa - yritin kaikkea, joten menin takaisin liikkeeseen. Ehdotin, voisiko tuotteen vaihtaa toiseen saman  (tai toisen) valmistajan selvästi kalliimpaan tuotteeseen, jota olisin voinut kokeilla myymälässä. Ehdotettiin ratkaisuksi vain asetuksen korjausta (mistä ei näköjään ollut apua) ja takuuhuoltoa. Eikö kauppaa olisi voinut purkaa ja sopia että olisin ottanut kalliimman tuotteen tilalle (toki olisin halunnut testata sen myymälässä ensin)? Ei kai DNA:lla ole oikeutta myydä tuotetta kuluttajalle, jos tämä kokee että kuulovaurion riski on olemassa, jos tuotteen käyttö jatkuu? Monissa videon- ja musiikintoistopalvelussa äänenvoimakkuus vaihtelee muutenkin eli riski yllättävästä liian kovasta äänestä on otettava huomioon, kun kyse on esimerkiksi kappaleiden automaattisesta toistosta. Koen, etten halua tuotetta edes käyttää, haikaillen katson vanhan puhelimen perään! Siinä ongelmaa ei ollut  ja olen ostanut aina saman valmistajan älypuhelimia. Olen todella pettynyt. Olisin kuitenkin säilynyt DNA:n asiakkaana enkä hankkinut puhelinta muualta. Kyllä kuluttajalla on oikeus odottaa, että kuulokevoimakkuutta on mahdollisuus säätää korville turvalliselle tasolle. Oletusarvona on, että kuulokkeita voi käyttää, jos kuulokkeiden käyttö kuuluu puhelimen ominaisuuksiin. Ei tullut ostohetkellä mieleenkään, että tällaista ongelmaa voisi puhelimissa olla. En ole koskaan tällaisesta aikaisemmin edes kuullut.

    Entä jos tuote olisi ostettu lapselle? Itse olen sentään aikuinen ja ymmärrän miten tärkeää kuulokkeiden kohtuullinen äänentaso kuulon/terveyden varjelemiseksi on. Tarvitsen kuulokkeita päivittäin, joten kyseessä on tärkeä ominaisuus.
    Anni
  • Voiko palauttaa puhelimen iphone xr jos se on avattu ja montako se palautus oikeus kestää
    Mehdi
  • Ostin Samsung Galaxy A40 teidän liikkeestänne tämän vuoden alussa. On kolmen vuoden takuu. (Puhelimen laatikkoa ei ole enää, mutta kuitti tallessa)
    Tänään puhelin simahti. Syystä x?
    Sain sen avattua pari kertaa, mutta se aina sulki itsensä uudestaan. Olen nyt yrittänyt avata sitä ja enää ei tapahdu mitään.Olen ladannut puhelinta nyt ja siinä oli myös akkua käynnistyksien aikana. Mitään ei tapahdu.

    Meneekö tämä takuun piikkiin? Saanko jonkunlaisen palautuksen?
    Laura Suutari
  • Moi ostin DNA kaupasta puhelimen lahjaksi 4,5h sitten koko pakettia ei ole avattu edes niin voinko palauttaa sen kun ei ole lahjan saajalle mieluinen puhelin?
    Marco
  • Moi Marco,

    Lähtökohtaisesti myymälästä hankittua puhelinta ei ole mahdollista palauttaa, vaan ostopäätös on sitova. Kun kyseessä on avaamaton paketti, voit kuitenkin halutessasi yrittää keskustella ja sopia kyseisessä liikkeessä, josko puhelimen palauttaminen tai esimerkiksi vaihto toiseen malliin onnistuisi. Tämän onnistumista emme kuitenkaan pysty lupaamaan.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Nykyään ahneuden kyllästämään aggressiiviseen mainontaan kuuluu myös ahneudella kyllästetty aggressivinen tapa myydä ihmisille pakolla vaikka mitä, ilman palautusoikeutta, olkoon tuote ehjä tai rikki. Pääasia että tuottoa tulee keinoja kaihtamatta!
    Laama
  • Heippa minulle ostettiin marraskuussa iphone 8 liikkeestä ja nyt maaliskuussa se on ruvennut temppuilemaan akun kanssa. Onko mahdollista saada uusi tilalle? Puhelin on ulkoisesti ehkä ei säröjä tai muuta ongelmaa ja onnistuuko palautus ilman puhelimen virallista ostajaa?
    Katariina
  • Hei Katariina, vialliset puhelimet huolletaan kuntoon takuuhuollossa joten tuo laite lähimpään DNA Kauppaan huoltoa varten
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Moi, ostin uuden puhelimen liikkeestä ja sen yhteydessä ostin puhelimeen panssarilasin. Panssarilasi on asennettu oikein puhelimeen, mutta sen kosketusherkkyys on erittäin heikko ja näyttöä joutuu painamaan voimalla ja useita kertoja, jotta halutut kuvakkeet saa aktivoitua. Voiko tuotteen käydä palauttamassa tai vaihtamassa uuteen panssarilasiin?
    Nikke
  • Moi Nikke,

    Käy näyttämässä lasia DNA Kaupassa josta sen ostit niin tilanne saadaan selviteltyä, kiitos.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • jäska  kanpin    dna kaupassa myi minulle  vanhemman  version  one  pöus pro kun  nimen omaan halusin ostaa 999 e   maksavan  puhelimen... muikin p0ro   8    899   euroa maksavan... minä kysyin  et      tuleeko alennusta 999 puhelöimesta jos   maksan käte8isellä   hän mumisi    että  alu  hinta 999   niin seillonhan se on 899      ja olikin tyytyvä8ine  mutku poääsin kotiin että olikin myynyt  minulle  halvemmän   huonomman  version kun nimenomaan sanoin ostavan   hienon 999  e  maksavan...l..... kylläö oli ovela jätkä  puhu vaan et otakon  5   g liittymän ja  otanko tietoturvan    ja otanko sen ja sen.. eli hämäytti   eikä mitenkään   ostaessani käteisellä    kehunut  en sain hienon puhelimen  vaan  jätkä huijas mulle halvemman puhelimen...... nyt kyllä men liikeeseen huomena  ja vaad8in että kaikki liittymäni dna olta poikkastaa välittömästi  tai  puhelin vaihtoon   en  muutes    pitkäaikasena asiakkaana kusekkaan  koskaan dna liikkeeseen päinkään  helvetin nuori jätkä oli täys  huijari
    raili karlsson
  • oileb  niin pettynyt koko    dna kauppaan koskaan  ei  silläläilla kohdeltu jopåa  pitänyt liittymänii  dana kaupassa koska   ollut hyvä palvelu  mut  nyt  tämä konna     ei saisi olla dna    komleksissa mukanakaan
    raili karlsson
  • Hei, ostin tänään Iphonen ja en olekkaan tyytyväinen väriin. Voiko puhelimen vaihtaa toiseen väriin?
    Henna
  • Hei Henna,

    Päätöksen puhelimen vaihdosta tekee DNA Kauppa, joten käythän samassa liikkeessä selvittämässä asiaa. Jos laite on jo otettu käyttöön niin on mahdollista ettei sopimusta enää pureta, laitteen tulisi olla käyttämätön ja myyntikuntoinen palautusta varten.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • miten voin lähettää mun läppärin huoltoon ku se ei enää toimi ja on ollu vissii 10kk!?!?
    Abdu
  • Hei Abdu!

    Täällä tarkemmat ohjeet huoltoon: https://www.dna.fi/huolto
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Ostin DNA kaupasta Applen laturia, mutta haluaisin palauttaa sitä ja en ole vielä avannut pakettia ollenkaan. Onnistuuko palautus?
    Miiri
  • Ostin Mi Redmi Note 8 pro puhelimen Turkulaiset DNA kaupasta. Asentaessani puhelinta virus ohjelma ilmoitti puhelimen sisältävän malwaren Mi peleissä ja poisti sen, siis ok. Mutta en halua valmistajan asentamalla haitakkeella. DNA kaupassa kerrottiin, että laitetta ei voi vaihtaa, koska haitakkeet uudessa puhelimessa on ihan ok. Onko todella näin ja jos näin on, suositan  kaikille DNA kaupan ohittamista jatkossa.
    Mika
  • Hei tilasin verkko kaupasta Honor X9 puhelimen Aukaisin paketin ja tutkin puhelinta tajusin että näyttö on aivan liian suuri minun käyttööni onko minulla oikeutta palauttaa puhelinta koska sinetti on aukaistu?
    Juha-Matti Matkala
  • Tilasin huawei y5p -puhelimen. Hain sen tänään postista ja avasin paketin sekä tutkin hieman puhelinta. Puhelin oli ihan erinlainen, kuin olin kuvitellut. Pystyykö puhelinta enää palauttaa?
    Irmeli

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.