Puhelimen palautus
Pystyykö äskettäin ostettua puhelinta palauttamaan takaisin myymälään? Puhelin ei vastannut ominaisuuksilta täysin odotuksia.
Seuraa viestiä
7
seuraajaa
Jos puhelin on hankittu liikkeestä, ei palauttaminen ole valitettavasti mahdollista. Vain etämyynnin tilauksilla on lain vaatima 14 vuorokauden peruutusoikeus mutta tällöinkin laitteeseen saa tutustua pintapuolisesti.
Laite on kuitenkin omaisuuttasi, joten voit myös tuon toki myydä eteenpäin jos puhelimessa vain ominaisuudet eivät ole mieleen
Jos pakkauksen sinetti on rikkottu niin laitetta ei voi välttämättä enää palauttaa.
Jos puhelimet on hankittu liikkeestä, ei palauttaminen ole valitettavasti mahdollista.
T. Kirsi
Lähtkökohtaisesti myymälästä hankittua puhelinta ei ole mahdollista palauttaa, vaan ostopäätös on sitova. Kun kyseessä on avaamaton paketti, voit kuitenkin halutessasi yrittää keskustella ja sopia kyseisessä liikkeessä, josko puhelimen palauttaminen tai esimerkiksi vaihto toiseen malliin onnistuisi. Tämän onnistumista emme kuitenkaan pysty lupaamaan.
Mikäli puhelinta on jouduttu huoltamaan saman vian vuoksi useampaan kertaan, voit osana reklamaatioprosessia vaatia laitteen vaihtamista tai kaupan purkamista. Ratkaisut näihin katsotaan kuitenkin aina tapauskohtaisesti yhdessä laitevalmistajan kanssa.
Puhelimen vaihtaminen toiseen ei ikävä kyllä ole mahdollista, mutta se kannattaa tosiaan toimittaa DNA Kauppaan josta se voidaan lähettää huoltoon.
Mikäli puhelin on ostettu DNA Kaupasta, käy kyseisessä myymälässä paikan päällä selvittämässä, onko puhelin mahdollista vaihtaa toisen väriseen.
Rahapalautus tehdään noin kahden viikon kuluessa siitä, kun tuote on palautunut DNA:lle.
Toimiiko näyttö paremmin ilman tuota panssarilasia vai esiintyykö sama ongelma myös paljaan lasin kanssa? Jos ongelma on näytönsuojalasissa, korjaantuu tämä lasin poistamalla tai vaihtamalla. Jos taas kosketusnäytön toimivuudessa on ongelmaa, tulee tätä selvittää tarvittaessa huollossa. Puhelimen palauttaminen ja kaupan peruminen tämän perusteella ei ole mahdollista.
On tämä maapallo kyllä huono paikka kun kaikki haluavat saada vaan rahaa ja sen takia kuluttajat joutuvat kärsimään huonoilla ostoksilla ja kalliilla hinnoilla!
Kävis ostamassa puhelimen dna liikkeestää toissapäivänä ja sanoin myyjälle että tärkein ominaisuus on että puhelimessa on nfc tuki. Myyjä sanoi että kyllä kyseisessä puhelimesssa on koska niin uusi malli. Kotona huomasin että mallissa ei ole nfc tukea. Onko mun millään mahdollista saada vaihdettua puhelinta koska luotin myyjään että osaisin myydä puhelimen niillä tarpeilla millä haluan mutta ei osannut
Miten palautan puhelinmyyntinä tapahtuneen puhelimen oston en ole avannut puhelimen pakettia
Mikäli kyse on liittymän PIN-koodista, niin kun näppäilet sen kolme kertaa väärin kysyy puhelin PUK-koodia. Tämän jälkeen pääset syöttämään uuden PIN-koodin.
Mikäli tarkoitit puhelimen omaa näytön suojakoodia, niin kannattaa tutustua laitteen valmistajan ohjeisiin jossa on neuvottu kuinka toimia tilanteessa.
Kiitos.
Kaikki puhelinten palautus- ja vaihtopyynnöt käsitellään DNA Kaupassa.
Olisithan siis joko yhteydessä DNA Kaupan asiakaspalveluun numerossa 044 033 8000 tai käy paikan päällä kaupassa josta laite ostettiin.
tilasin netistä itselleni uuden puhelimen, mutta en ole vielä varma haluanko pitää sen. Saako tuotteeseen tutustua pintapuolisesti kotona? Tarkennuksena vielä, että tarkoitus olisi ottaa puhelin pakkauksestaan, jotta tuntisin miltä se tuntuu kädessä sekä lukea mahdolliset käyttöohjeet läpi. Muoveja en aikonut poistaa puhelimesta enkä virtaa laittaa päälle laitteeseen.
Onnistuuko laitteen palautus tämän jälkeen?
Sinulla on mahdollisuus palauttaa etämyynnistä tilattu laite 14 vuorokauden peruutusoikeudella, mikäli laite on jälleenmyyntikelpoinen.
Matkapuhelimen käyttöönottona pidetään esimerkiksi virran kytkemistä laitteeseen, laitteen tai sen näytön suojakalvon poistamista, akun lataamista tai SIM-kortin asettamista päätelaitteeseen ja päätelaitteen käyttöä.
Kuinka palautuksen kanssa voi toimia, voinko jättää paketin vain hakematta postista vai kuinka toimia?
Paketti palautuu automaattisesti meille, mikäli jätät sen noutamatta. Halutessasi voit nopeuttaa palautusprosessia vastaanottamalla paketin ja lähettämällä sen takaisin meille näitä ohjeita noudattaen.
Ostin 15h sitten Tammiston myymälästä Sony XZ3 puhelimen. Kotona käyttöönottaessa puhelimen näytössä välähti muutama värijuova. Nyt juovia vilkkuu jatkuvasti ja käyttö on mahdotonta ilman hulluksi tulemista. Kai tämän pystyy vaihtamaan myymälässä? Naurettavaa jos 15h aikaa ostosta ja puhelin pitää lähettää huoltoon.
Sain uuden puhelimen tänään (IPhone xr) aukaisin sen ja olen kirjautunut Apple ID:lläni sisään jne mutta tässä esimerkiksi snapchatissa kuvaa kamera aivan liian läheltä ja koska olen kuvaaja ja käytän snapchatin kameraa, mietin olisiko puhelinta vielä mahdollista palauttaa tai esimerkiksi vaihtaa one plus 6? Vaikkakin hintaero xr ja one plus 6 on aika iso.
sitten kun maksettiin huomasin kotona olikin 229 eiroa kuulemma hinta voi vaihdella päivittäin en ymmärrä tätä.?
Kaikki panssarilasit eivät välttämättä tule esim. näyttöloven tai etukameran eteen. Toki jos lasi on vinoon asennettu tai muuten puutteellinen, niin siinä tapauksessa kannattaa käydä pyörähtämässä liikkeessä uudelleen.
Ostamani puhelin on viallinen ja myymäläsdä ovat yrittäneet korjata ja huoltoon lähetyksen jälkeenkään vika ei korjaannu, olenhan oikeutettu saamaan uuden vastaavan puhelimen tilalle? Nuori myyjä ei tahdo vaihtaa vaan vähättelee ongelmaa.
Normaalisti jos puhelin ei tule kuntoon muutamankaan huollon jälkeen, voit vaatia laitteen vaihtoa.
Pohdin äsken DNA- liikkeessä kahden puhelimen välillä ja nyt ostoksen jälkeen mietin, että valtsin sittenkin väärin mallin. Äsken ostettu puhelin on käyttämätön ja paketeissaan, voiko sen käydä liikkeessä vaihtamassa toiseen malliin ?
Jos et ole edes avannut myyntipakkausta niin palautuksen ja vaihdon pitäisi kyllä onnistua ongelmitta, asian saat varmistettua DNA Kaupasta paikan päällä.
No voihan harmi! Ikävä kuulla, että puhelin ei ole miellyttänyt. Aivan kaikkia puhelinmalleja ei valitettavasti liikkeissä ole esillä. Mikäli puhelin on otettu käyttöön, niin ikävä kyllä sitä ei ole mahdollista enää palauttaa. Tottakai jos puhelimessa on vikaa, niin kannattaa se viedä lähimpään DNA Kauppaan josta se saadaan toimitettua huoltoon. Löydät lähimmän liikkeen täältä.
Tässä yksittäistapauksessa myyjä on toiminut väärin , kun on omin lupinsa repinyt suojakalvon. Täällä julkisella foorumilla asia ei ratkea , vaan ota yhteyttä suoraan aspaan.
https://www.dna.fi/yhteystiedot
DNA Kaupasta ostettua puhelinta ei valitettavasti ole mahdollista palauttaa. Puhelimeen on mahdollista tutustua myymälässä ennen ostopäätöstä ja saat tarvittaessa myös apua DNA Kaupan myyjiltä, jos uusi puhelin ei tunnu toimivan kuten pitäisi.
Pahoittelut ongelmista uuden puhelimen kanssa. Mikäli laite on toimitettu huoltoon, hoituu huolto yleensä nimenomaan laitevaihtona, eli saat tilalle toisen vastaavaan puhelimen. Huoltoa emme pysty tämän tarkemmin kommentoimaan täällä tukisivustolla, vaan huoltoa koskevat asiat käsitellään aina paikan päällä kyseisessä DNA Kaupassa.
Päätöksen kaupan purkamisesta tekee tässä tapauksessa DNA Kauppa, joten käythän samassa liikkeessä selvittämässä asiaa. Jos laite on jo otettu käyttöön niin on mahdollista ettei sopimusta enää pureta.
Miten DNA perustelee tätä toimintatapaansa?
Ei tämä ole vain DNA:n toimintatapa , vaan koskee kaikkia kivijalkakauppoja. Se 14 vrk palautusoikeus on lakisääteisesti määritelty koskemaan vain etämyyntiä.
Jos pakkausta ei ole avattu , niin kyllä myyjä mielestäni voisi palautuksen hyväksyä , mutta mitään lakisääteistä pakkoa ei siihen ole. Sen sijaan jos pakkaus on avattu , niin myyjällä ei ole velvollisuutta ottaa palautusta vastaan paitsi jos tuote on viallinen.
Muissa kaupoissa en ole kohdannut vastaavaa, ettei kivijalkakaupassa ostettua tuotetta voisi palauttaa / perua kauppaa.
"Muissa kaupoissa en ole kohdannut vastaavaa, ettei kivijalkakaupassa ostettua tuotetta voisi palauttaa / perua kauppaa."
Mitään lakisääteistä velvoitetta kivijalkakaupoilla ei ole hyväksyä palautusta , vaan kyse on vapaaehtoisesta toiminnasta ja asiakaspalvelusta.
Kokemukseni mukaan ainakin kaikki puhelinoperaattorit toimivat samalla tavalla eli avattua pakettia ei hyväksytä tai ainakin myyjällä on oikeus periä arvonalennus.
Tilauksen peruminen onnistuu vielä.Tarkemmat ohjeet löydät osoitteesta https://www.dna.fi/verkkokauppaostamisen-tuki#tilauksen-peruminen
Toimitathan puhelimen DNA Kauppaan arvioitavaksi, kaikki laitteiden palautukset ja takuuasiat käsitellään sitä kautta.
Voit käydä myös DNA Kaupassa jossa asia saadaan hoidettua. Lähimmän liikkeen löydät täältä.
Samaa vaivaa S10e version kanssa, sivistyneissä myymälöissä (luetaan, ei DNA) moista ei tietenkään tapahdu.
"ASIAKASETU hintaaaaan" , kyllä!
Entä jos tuote olisi ostettu lapselle? Itse olen sentään aikuinen ja ymmärrän miten tärkeää kuulokkeiden kohtuullinen äänentaso kuulon/terveyden varjelemiseksi on. Tarvitsen kuulokkeita päivittäin, joten kyseessä on tärkeä ominaisuus.
Tänään puhelin simahti. Syystä x?
Sain sen avattua pari kertaa, mutta se aina sulki itsensä uudestaan. Olen nyt yrittänyt avata sitä ja enää ei tapahdu mitään.Olen ladannut puhelinta nyt ja siinä oli myös akkua käynnistyksien aikana. Mitään ei tapahdu.
Meneekö tämä takuun piikkiin? Saanko jonkunlaisen palautuksen?
Lähtökohtaisesti myymälästä hankittua puhelinta ei ole mahdollista palauttaa, vaan ostopäätös on sitova. Kun kyseessä on avaamaton paketti, voit kuitenkin halutessasi yrittää keskustella ja sopia kyseisessä liikkeessä, josko puhelimen palauttaminen tai esimerkiksi vaihto toiseen malliin onnistuisi. Tämän onnistumista emme kuitenkaan pysty lupaamaan.
Käy näyttämässä lasia DNA Kaupassa josta sen ostit niin tilanne saadaan selviteltyä, kiitos.
Päätöksen puhelimen vaihdosta tekee DNA Kauppa, joten käythän samassa liikkeessä selvittämässä asiaa. Jos laite on jo otettu käyttöön niin on mahdollista ettei sopimusta enää pureta, laitteen tulisi olla käyttämätön ja myyntikuntoinen palautusta varten.
Täällä tarkemmat ohjeet huoltoon: https://www.dna.fi/huolto