Puheluerittely
Moi.
Voitteko seikkaperäisesti neuvoa mistä Minun palveluni-sivun kautta löytyy puheluerittely päivämäärineen ja numeroineen? Olen nyt monta kertaa yrittänyt näitä kaivaa tuloksetta.
Kiitos
Voitteko seikkaperäisesti neuvoa mistä Minun palveluni-sivun kautta löytyy puheluerittely päivämäärineen ja numeroineen? Olen nyt monta kertaa yrittänyt näitä kaivaa tuloksetta.
Kiitos
Seuraa viestiä
0
seuraajaa
Löydät matkapuhelinliittymäsi laskujen peitetyt erittelyt kun menet laskuosioon ja valitset joko sivun vasemmasta laidasta maksajan nimen, tai avautuvasta sivusta maksajan asiakasnumeron
Sinulla on luultavasti jokin toinen näkymä nyt auki. Kannattaa tarkastaa vielä onko kohdassa Valitse maksajakohtainen näkymä valittavissa muita vaihtoehtoja.
Erittely ei kyllä aukea ao. ohjeella:
Löydät matkapuhelinliittymäsi laskujen peitetyt erittelyt kun menet laskuosioon ja valitset joko sivun vasemmasta laidasta maksajan nimen, tai avautuvasta sivusta maksajan asiakasnumeron
Ja mistä tämä toinen, oikea näkymä sitten löytyy? Maksajakohtainen näkymä? Missä?
Sinulla on luultavasti jokin toinen näkymä nyt auki. Kannattaa tarkastaa vielä onko kohdassa Valitse maksajakohtainen näkymä valittavissa muita vaihtoehtoja.
Vaikka mistä klikkaisi tai yrittäisi, niin erittelyä et saa.
Saisiko todella seikkaperäisen ohjeen, miten pitää toimia.
Kiitos!
Helpointa on olla esim. puhelimitse yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme neuvoa sinulle kohta kohdalta mistä löydät tiedot. Tarvittaessa erittely voidaan myös asiakaspalvelusta toimittaa sinulle sähköpostiin.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot
Sen jälkeen Klikkaa nimeäsi
saat ladattavan erittelyn
nimimerkki : hikeä pukkas mut aukes
Mahtaisiko olla palvelun nettisivujen päivityksen paikka selkeämmiksi? Muilla operaattoreilla ei ihan yhtä suuren vaivan takana ole erittelyt.
Mikäli tietoja ei Minun palvelustani löydy, niin voit toki olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkastaa tilanne.
Vaihe 1: Avaa nettiselaimella sivu https://www.dna.fi
Vaihe 2: Klikkaa oikealta ylhäältä "kirjaudu" ja syötä sähköpostiosoitteesi sekä salasanasi.
HoX! Kun olet kirjautunut, siinä oikealla ylhäällä ei enään lue "Kirjaudu", vaan siinäpä lukeekin oma nimesi (etunimi tai sukunimi).
Vaihe 3: Klikkaa nyt sieltä oikealta ylhäältä sitä omaa nimeäsi, ja valitse avautuvasta valikosta kohta "LIITTYMÄT & PALVELUT".
Vaihe 4: Valitse keskiosasta se liittymä, jonka puheluerittelyn haluat nähdä.
Vaihe 5: Valitse keskiosan alapäästä kohta "+Saldotiedot"
Vaihe 6: Klikkaa tekstin "Tarkastele kuluvan laskutuskauden saldotietoja." perässä näkyvää "Siirry" painiketta.
Vaihe 7: Klikkaa vasemmalta kohtaa "Laskut"
Vaihe 8: Klikkaa joko vasemmalla näkyvää nimeäsi tai keskellä näkyvää asiakasnumeroasi.
Vaihe 9: Rullaa sivua alaspäin, kunnes löydät laskurivin siltä ajanjaksolta, jonka tapahtumia haluat tarkastella. Klikkaa sitten sen rivin perässä näkyvää "Tapahtumat"-linkkiä.
Vaihe 10: Nyt sen laskurivin alapuolelle ilmestyy linkit, joissa toisessa on puhelinnumerosi, ja toisessa on nimesi. Klikkaa niistä jompaakumpaa, niin pääset siirtämään koneellesi puheluerittelyn PDF-muodossa. (voit avata sen suoraan tai tallentaa koneellesi myöhempää tarkastelua varten.
Onpa kyllä monen mutkan takana, olisikohan kehittelyn paikka...
"Niimpä, konkkaan vai myyntiin? "
Miten niin myyntiin? Mielestäni DNA on jo myyty aikaa sitten Telenorille ja on vain ajankysymys , kun tuotemerkkikin muuttuu.
Vika on parhailaan korjauksessa ja arvioitu korjaus on tällä hetkellä touko-kesäkuun vaihteessa. Pahoittelut aiheutuvasta häiriöstä!
www.dna.fi/yhteystiedot
En löydä myöskään erittelyjä 🙁
Onko tietoa milloin tämä korjaantuu?
Jos erittelyä ei siis löydy niin kannattaa vielä tarkistaa että reitti tämän löytymiseksi on ollut varmasti oikea, eli: Liittymät ja palvelut - valitse oikea puhelinliittymä - Muut toiminnot - "Siirry" - Sivupalkista "Laskut". Tarvittaessa kannattaa myös kokeilla vielä uudelleenkirjautua Minun palveluuni.
Jos erittely ei em. ohjeiden avulla löydy niin olettehan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että saamme ongelman tarkemaan selvitykseen ja voimme toimittaa erittelyn tarvittaessa sähköpostilla, kiitos.
https://www.dna.fi/yhteystiedot
Ettekö edes tiedä, miten palvelunne näkyy asiakkaille, miten sekaisin voi yrityksen tietojärjestelmät olla. Kokeilkaa edes itse virityksiänne, kuinka hyvin ne asiakkaan näkökulmasta toimii.
Näiden puheluerittelyjen lataamisessa ei ollut alkuperäisen omistajan aikana mitään ongelmaa.
Laskut-osiosta löytyy siis pdf-muotoinen lasku- ja myös tapahtumaerittely viimeisen 6 kk:n ajalta.
"
Kyllä
"
Mikäli halutaan tarkastella maksettuja laskuja tai puheluerittelyitä, pitää siirtyä maksajakohtaisiin laskuihin joko klikkaamalla asiakasnumeroa tai maksajan nimeä Laskut-tekstin alta.
"
Tällä hetkellä Laskut -otsikon alla näkyvässä listassa on laskuista näkyvissä eräpäivä jonka yläpuolella on tummanvihreä laatikko tekstillä maksettu ja oikeassa reunassa laskun summa, ainut laskukohtainen linkki vain avaa kyseisen laskun tarkemmat tiedot.
No, kyseisistä laskukohtaisista linkeistä avautuvista Laskutiedot -otsikoiden alta löytyy laskun numero, maksutapa, maksaja, viitenumero, (alkuperäinen) eräpäivä ja summa. niiden lisäksi vain yksi klikattava linkki, josta voi avata (ladata) pdf-laskun omalle koneelle.
Siellä ei ole mitään klikattavaa asiakasnumeroa, eikä sen enempää linkillä varustettua klikattavaa maksajan nimeä, sellainen on korkeintaan teidän tai IT-osastonne päiväunissa.
Laittakaa vaan nyt ne palvelut kuntoon älkääkä selitelkö.
Tässäpä vaihe vaiheelta kuinka itse löysin ne puheluerittelyt maaliskuussa 2021:
Vaihe 1: Avaa nettiselaimella sivu https://www.dna.fi
Vaihe 2: Klikkaa oikealta ylhäältä "kirjaudu" ja syötä sähköpostiosoitteesi sekä salasanasi.
HoX! Kun olet kirjautunut, siinä oikealla ylhäällä ei enään lue "Kirjaudu", vaan siinäpä lukeekin oma nimesi (etunimi tai sukunimi).
Vaihe 3: Klikkaa nyt sieltä oikealta ylhäältä sitä omaa nimeäsi, ja valitse avautuvasta valikosta kohta "LIITTYMÄT & PALVELUT".
Vaihe 4: Valitse keskiosasta se liittymä, jonka puheluerittelyn haluat nähdä.
Vaihe 5: Valitse keskiosan alapäästä kohta "+Saldotiedot"
Vaihe 6: Klikkaa tekstin "Tarkastele kuluvan laskutuskauden saldotietoja." perässä näkyvää "Siirry" painiketta.
Vaihe 7: Klikkaa vasemmalta kohtaa "Laskut"
Vaihe 8: Klikkaa joko vasemmalla näkyvää nimeäsi tai keskellä näkyvää asiakasnumeroasi.
Vaihe 9: Rullaa sivua alaspäin, kunnes löydät laskurivin siltä ajanjaksolta, jonka tapahtumia haluat tarkastella. Klikkaa sitten sen rivin perässä näkyvää "Tapahtumat"-linkkiä.
Vaihe 10: Nyt sen laskurivin alapuolelle ilmestyy linkit, joissa toisessa on puhelinnumerosi, ja toisessa on nimesi. Klikkaa niistä jompaakumpaa, niin pääset siirtämään koneellesi puheluerittelyn PDF-muodossa. (voit avata sen suoraan tai tallentaa koneellesi myöhempää tarkastelua varten.
Tapsa
Vaihe 1: Avaa nettiselaimella sivu https://www.dna.fi
Vaihe 2: Klikkaa oikealta ylhäältä "kirjaudu" ja syötä sähköpostiosoitteesi sekä salasanasi.
HoX! Kun olet kirjautunut, siinä oikealla ylhäällä ei enään lue "Kirjaudu", vaan siinäpä lukeekin oma nimesi (etunimi tai sukunimi).
Vaihe 3: Klikkaa nyt sieltä oikealta ylhäältä sitä omaa nimeäsi, ja valitse avautuvasta valikosta kohta "LIITTYMÄT & PALVELUT".
Vaihe 4: Valitse keskiosasta se liittymä, jonka puheluerittelyn haluat nähdä.
Vaihe 5: Valitse keskiosan alapäästä kohta "+Saldotiedot"
Vaihe 6: Klikkaa tekstin "Tarkastele kuluvan laskutuskauden saldotietoja." perässä näkyvää "Siirry" painiketta.
Vaihe 7: Klikkaa vasemmalta kohtaa "Laskut"
Vaihe 8: Klikkaa joko vasemmalla näkyvää nimeäsi tai keskellä näkyvää asiakasnumeroasi.
Vaihe 9: Rullaa sivua alaspäin, kunnes löydät laskurivin siltä ajanjaksolta, jonka tapahtumia haluat tarkastella. Klikkaa sitten sen rivin perässä näkyvää "Tapahtumat"-linkkiä.
Vaihe 10: Nyt sen laskurivin alapuolelle ilmestyy linkit, joissa toisessa on puhelinnumerosi, ja toisessa on nimesi. Klikkaa niistä jompaakumpaa, niin pääset siirtämään koneellesi puheluerittelyn PDF-muodossa. (voit avata sen suoraan tai tallentaa koneellesi myöhempää tarkastelua varten.
Miksi tuota tapahtumakohtaista erittelyä ei voi lähettää laskun mukana niinkun joskus fiksummat operaattorit teki taannoin. Ja muutoin on ollut helposti löydettävissä.
Ttapahtumaluettelossa on puheluiden kestot esitetty eri muodossa kun laskuerittelyssä (vertaa: 6,58 ja 00:06:35). Näiden pitäisi erittelyjen mukaan tarkoittaa samaa.
Puhelimeni lokin mukaan tuo täsmäsi tapahtumakohtaiseen erittelyyn.
Lisäksi miksi Laskuerittelystä puuttuu puheluiden päivämäärät ??
Siis ensin pitää kaivaa netin syövereistä tuo tapahtumakohtainen erittely. ja kun hyvällä onnella sen joskus löytää. niin itse laskuerittelyyn pitää käsin kopioida päivämäärät. Sitten stemmata että puheluiden kestot stemmaavat eri muodossa esitettyihin tietoihin.
Ja että ne täsmäävät puhelimen lokitietoihin.
Kuluttajasuojalain mukaan laskutiedot pitää olla helposti tarkastettavissa.
Täyttääkö esim. nämä asiat tuon ? Minulta meni ainakin puoli päivää kun ensin löysin tarvittavat liitteet.
tämä laskutusasia sen lisäksi että teiltä ei saa liitetiedostoina minkään sopimuksen tilausvahvistuksia eikä sopimusyhteenvetoja. yleiset sopimusehdot ja hinnastot kyllä tulevat, jotka on verkossakin. Mutta muut tulevat sähköpostin tekstikentässä ja ne pitää sitten sieltä erikseen kopioida tekstinkäsittelyohjelmaan, muokata (jolloin se ei ole enää alkuperäinen virallinen asiapaperi) ja sen jälkeen muuntaa pdf -muotoon, joka kelpaa edelleen lähetettäväksi tarvittaville tahoille ja myöhempää tarkoitusta varten.
Kaikki tämä ja saamani asiakaspalvelun taso vaikuttaa valintaani kun kilpailutan operaattorin seuraavan kerran ja puntaroin kannattavuutta jatkaa sopimusta teidän kanssanne.
Minä en valitse operaattorianikaan pelkästään palveluiden/tuotteiden hintatason mukaan, vaan nykyään jopa enemmän vaakakupissa painaa hyvä ja asiantunteva asiakaspalvelu, mikä on teidän kohdallanne kaukana terävimmästä kärjestä.
Olisko ryhtiliikkeen paikka.
Ja huom: nämä esille tuomani asiat on niitä yleisiä asioita, mihin vastaamatta jättämistä ei voi perustella että on yksilökohtaisia kysymyksiä.
Todella ikävä kuulla, että nämä asiat laskutuksen ja muun palvelun suhteen eivät ole toimineet aivan toivotulla tavalla. Kiitos palautteestasi laskuerittelyn suhteen. Mitään nopeaa muutosta tähän ei luultavasti ole tulossa, mutta nämä toiveet tottakai otetaan meillä huomioon laskuja ja itsepalvelukanavia kehitettäessä.
Kiitos palautteestasi myös tilausvahvistusten ja muiden dokumenttien osalta. Nämä on mahdollista saada tarpeen mukaan myös liitetiedostoina asiakaspalvelusta, mikäli alkuperäiset tiedostot eivät ole tallessa tai löydy itsepalvelusta.
Selvää näyttöä talon sisäisistä asiakaspalvelukoulutuksista ja edes näytetään että oltaisiin kiinnostuneita.
Ja ihan saisi asiakaspalvelusta alkuperäiset tiedostot pyytämällä joka kuukausi. hohhoijaa. No enpä taida jaksaa vaivautua. Mitenkäs vaan olisi, jos keksisitte niille paremman paikan löytää. että ei tarvitsisi asiakkaiden kanssa pelata peliä "missä laskun liite luuraa".
Vaan tällaisen vastauksen, todenmukaisen mutta harjaantumattoman, sain palveluneuvojalta.
"Laskujen erittelyt toimivat sillä tavalla kuin viestiketjussa sen kerrotte. Emme pysty tekemään siihen mitään muutoksia.
Tuomas
palveluneuvoja
DNA asiakaspalvelu"
Lisäksi kysyin sähköpostitse useaan helppoja kysymyksiä, niin tämä on siis vastaus kaikkinensa. voi voi.
Katsotaan mitä kuluttaja asiamies vastaa.
Nykylinjaukseen näköjään kuuluu tahallinen laskutustietojen piilottelu, jolle ei ole mitään muuta järkeenkäypää selitystä kuin asiakkaiden tarkoituksellinen ärsyttäminen.
Myöskään se mitä puhelinlaskuissa on laitesopimuksen kohdalla mainittu " laitesopimuksen jäljellä olevat maksut näet Oma DNA -sovelluksessa", ei pidä paikkansa. Siellä on korkeintaan kokonaishinta ja kuukausilyhennys + osamaksusopimuksen kesto. jäljellä olevat erät ja summat pitää itse laskea.
Ilmeisesti teillä ei tiedetä ollenkaan miten sopimukset asiakkaille näkyvät. Väitätte jotain sellaista, mikä ei pidä paikkaansa. joka asiassa.
Olen itse niin kyllästynyt, että olen päättänyt vaihtaa operaattoria.
kestihän tämä "hauskuus" teidän kanssanne noin 5 kk.
Ei vaan jaksa enää joka kuukausi kysellä, ja jos saa vastauksen niin se on ylimielinen ja tympeä, eikä pidä edes paikkaansa. ensimmäinen sanoo yhtä, toinen sitten aivan muuta. ja kolmas kumoaa kaksi edellistä.
En kaipaa vastaukseksi että kyse on käyttäjäkohtainen ettekä voi siksi vastata.
Kysyn onko tämä kovinkin tavanomaista DNA:ta ja siksikö ei laskussa ole mainittu ollenkaan näitä päivämääriä puhelutiedoissa, että vertaileminen olisi mahdollisimman hankalaa.
Olennaiset tiedot tarkastusta varten laskusta puuttuvat. Sitten kun vihdoin kaivamalla monen linkin takaa löytää puhelureittelyn, niin siinä olevat tiedot eivät pidäkään laskun puhelumerkintöjen kanssa paikkansa.
En ala kyselemään DNAn asiakaspalvelusta enää yhtään mitään. koska kuukausiin ei tullut vastauksia. Sitten kun kyselin uudelleen, niin tuli sähköposti, missä pyydettiin että "voisitteko kysyä uudelleen, ranskalaisilla viivoilla tai kysymys 1. 2. 3 jne, niin olisi helpompi vastata".
Että antakaa mun kaikki kestää.
Olen kyllä jo numeronsiirron tehnyt pois DNAlta mutta silti haluaisin tietää, että kuinka moni on huomannut näitä samoja virheitä laskutuksessa.
palvelunumero puhelu on lisäksi laskutettu helmikuussa ja nyt huhtikuussa uudelleen. Minun puhelulokini kertoo oikeat tiedot. ja ne muuten on aika hyvin täsmännytkin. puheluerittelyn aika on oikea. laskussa voi olla normipuheluissa 20 sekunnin tai puolen minuutinkin heitto. yrityspuheluissa 5 - 15 sekunnin heittoja.
minulle riitti.