Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Mobiilivarmenteen käyttöönotto vaatii verkkopankkitunnistautumisen. Puuttuuko oma pankkisi listalta

Varmistaaksemme uusien käyttäjien henkilöllisyyden mobiilivarmennetta rekisteröidessä käytämme pankkien yhteisesti käyttämää TUPAS-tunnistautumista. Jos et löydä omaa pankkiasi listalta, ole yhteydessä oman pankkisi asiakaspalveluun.

Takaisin usein kysyttyihin kysymyksiin.

Kommentit

  • Hei, listaltanne puuttuu kokonaan Nordea-pankki.

  • Hei Pirkko!

    OIethan siinä tapauksessa ohjeemme mukaisesti yhteydessä oman pankkisi asiakaspalveluun.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miksi, kyseessä on kuitenkin suuri pankki. Menee aika hankalaksi ottaa mobiilivarmenne käyttöön.

  • Miksi Danske ja Nordea ei mukana, itsellä nämä pankit, taitaa olla vielä suurimmat pankit???!!

  • Hei,

    Samat ihmetys täälläkin...käsittämätöntä, että suurimmat pankit eivät ole listalla!!!!!!!!

  • Eli mobiilivarmennetta ei nyt siis pysty ottamaan DNA liittymään, jos on esim Nordean asiakas. Pitääkö vaihtaa operaattoria, jos haluaa sen?

  • Mikäli oma pankkisi puutuu listalta, eikä mobiilivarmenteen rekisteröinti tämän vuoksi onnistu, suosittelemme olemaan asiasta yhteydessä omaan pankkiisi.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Minulla onkin sitten Nordea ja Danske Bank...eli en voi ottaa DNA:n mobiilivarmennetta.
    Taisi tulla aika lyhyt asiakkuus DNA:lla...

  • Heippa, tästä täällä arvotaan, niin selvitin asian itse. Eli syy on yksinkertaisesti se että nordealla ja danske bankilla ei ole mobiilivarmenne toistaiseksi käytössä ollenkaan, tästä johtuenhan sitä ei voi edes rekisteröidäkkään kyseisten pankkien palveluun. Logot kyllä ilmestyy kun rekisteröinti on pankilla ylipäätään mahdollsita, eli DNA:lla ei asiaan ole osuutta ollenkaan, koska voisivat toimittaa palvelun, mutta pankki ei voi 😀

  • Siis kyse on siitä, että DNAlle ei voi kirjautua mobiilivarmenteella....

  • Danske?

  • Näköjään tätä varmenetta ei saa minullekkaan DNA:lta koska ei löydy Danskea.
    Muilta operaattoreilta tämä onnistuu myös Dansken tupas tunnuksilla.
    Taidan vaihtaa operaattoria. Muilla muuten myös ilmainen eikä ole kk maksua.

    Kiitos tästä.

  • Miten pankki voi tarjota mobiilivarmenteen, kun eihän pankki tarjoa puhelinliittymiäkään? Ja miksi muilla mobiilivarmennetta tarjoavilla yrityksillä (Elisa, Sonera) voi tunnistautua sekä Nordealla, että Danskella. Käsittääkseni tunnistautuminen tehdään vain rekisteröintiä varten, jotta varmistutaan asiakkaan oikeellisuudesta, sekä tarkistetaan luottotiedot. Itse mobiilivarmennehan sijaitsee SIM kortilla, ja se on täysin palveluntarjoajan toteuttama. Joten jossain nyt mättää ja pahasti? Jos kahta Suomen suurinta pankkia ei voi käyttää tunnistautumiseen?

  • Nordea ??????

  • Palautteen antaminen on tehty todella hankalaksi kirjautumisten ja salasanojen vuoksi aivan kuin pelkäisitte kritiikkiä.

  • Hölmöä touhua , jos Nordean asiakkaita eivät dna:tä saa mobiilivarmennetta

  • Alkuperäinen asiani sivusi Lahden liikennettä ja siitä tiedottamista. DNA ja Nordea ovat oikeastaan tässä viattomia sivullisia. On se kumma, kun virkavaltaista hölmöyttä ei voi arvostella edes reilusti omalla nimellään ilman salasanoja ja pankkitunnuksia.

  • Hei Liisa!

    Kerrotko hieman tarkemmin mitä tarkoitat? Meille voit antaa palautetta suoraan osoitteessa https://www.dna.fi/yhteystiedot

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Kiitos, Ilkka, mutta viestini alkuperäiskohde oli Lahden kaupunki, jonka omituisuuksia kommentoidakseen olisi pitänyt monimutkaisesti kirjautua. On valitettavaa, että DNAn liittymä ja Nordea eivät pelaa yhdessä. Muuten DNA on asiassa sivullinen.

  • terve, olin hommaamassa tätä mobiili varmennetta juuri sen takia kun hävitin verkkopankkitunnukseni, mites nyt etenen?

  • Hei ihmettelijä!

    Olethan yhteydessä omaan pankkiisi mikäli verkkopankkitunnuksesi ovat kadonneet.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • En tiedä miten Lahdessa, mutta meillä jos on asiaa kaupungille, niin soitetaan kaupungin vaihteeseen, eikä dna:n asiakaspalveluun.

  • Nordea ei tue puhelinyritysten tunnistautumista koska tunnistautuminen on businesta heille ja puhelinfirmat, DNA mukaanluettuna, ovat heidän kilpailijoita.
    Danske Bankista en tiedä onko syy sama vai eikö heitä vai kiinnosta pienen maan kuten Suomen ongelmat.
    Eli jos haluatte ratkaisua tähän asiaan eli sitä että pankit eivät kilpaile heidän asiakkaiden kustannuksella niin ainut vaihtoehto on vaihtaa pankkia ja kertoa lähtösyy pankille. Minulla on vielä asuntolainaa Nordealla joten vaihtaminen on liian kivuliasta ennen kuin se on maksettu pois (tai haen uuden asuntolainan uutta asuntoa ostaessa).

  • Uskomatonta ettei danskebankin tunnuksilla saa mobiilivarmennetta. jepjep

  • Miten asiassa tulee edetä, kun yhteydenotto pankin asiakaspalveluun ei tuota muuta tulosta kuin ihmettelyä?
    Pankki ei siis ota askeltakaan siihen suuntaan, että asiaan olisi tulossa muutosta.

    Voiko tunnistautumisen tehdä DNA myymälässä?

    Ohjeet tyssäävät teilläkin siihen, että jos pankkisi ei ole listalla - ota yhteyttä pankin asiakaspalveluun.

  • Täytyykö vaihtaa vakuutusyhtiöö että pääsee oman pankin palveluihin ?

  • Voiko käyttöönoton varmennuksen hoitaa DNA -myymälässä ilman pankkitunnisteita?

  • Hei LHoo ja Anna-Leena!

    Valitettavasti tällä hetkellä henkilöllisyyden varmistamisen voi tehdä ainoastaan TUPAS-tunnistautumisen kautta. Mikäli tämä ei tällä hetkellä omilla verkkopankkitunnuksilla onnistu niin tulisi olla yhteydessä omaan pankkiin josta asia saadaan eteenpäin, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Elisalla riittää että henk.kohtaisesti käy elisa myyntipisteessä ja siten ei tarvitse mennä Nordean/Dansken kautta ollenkaan. Mutta se on Elisa se..

  • Hei mitä jos minulla ei ole pankki tunnusta eikä verkko pankkia? Miten voin tehdä mobiilivarmennetta?

  • Asia hoituu paikallisessa dna-kaupassa.

  • DNA Mobiilivarmenteen voi ottaa käyttöön DNA Asiakaspalvelussa ILMAN MIHINKÄÄN PANKKIIN LIITTYVIÄ TIETOJA, siis ajokortilla tms. Olen joutunut tämän tekemään aina kortin vaihtuessa, koska Nordea.

    Herätys myös tukipalstan DNA asiantuntijoille, oikeesti.

  • Nordealla on käytössä tunnuslukusovellus joka vastaa tupas tunnistautumista? Miksi sillä ei voi kirjautua?

  • Vastaan muuten omaan viestiini edellä, ettei onnistu enää asiakaspalvelussakaan henkilökortilla. On aika perse toimintaa, kun myydään vanhan toimivan (mobiilivarmenteen) tilalle uusi liittymä, eikä sanota myyntitapahtumassa, ettei onnistu Nordealla. Aspa sanoi, jotta Nordean kanssa on keskustelut meneillään, ota yhteyttä Nordeaan.
    Kaikkihan sen tietää, ettei se auta mitään, koska aspat näyttää nykyään olevan liki poikkeuksetta ongelmien eteenpäin delegoijia.

  • Puhelinnumerollesi ei voi rekisteröidä DNA Mobiilivarmennetta MITÄ V.....?

  • Hei NEM,ESIS, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, jotta voidaan tarkistaa että Mobiilivarmenne on sallittuna liittymällesi.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Paska liitymä tämä DNA tuli vaihingossa minulle iPad:n kauppa yhteyydessä.Olen täsmällen sama mieltä kun kaikki muut kommentit.Ettei Nordea tunnuksilla voi rekisteröidä ?????? Taidan vaihta takaisin Soneraan.Miksi DNA ei vastaa mikä on selitys?Ps.paikallisessa DNA pisteessä ei osattu auttaa,kyllä nyt DNA:n myyjillä on vähän kotityötä!!!!!

  • Eipä ole POP-pankin nappiakaan.
    Soitin myyntiin ja kysyin voivatko he aktivoida mobiilivarmenteen. Myynnin jamppa ei edes tiennyt mikä se on "...niin tarvitsetko puk koodin vai mitä. "....Mobiilivarmenne, enpä ole kuullutkaan... yhdistän asiakaspalveluun..." Asiakaspalvelussa vain vain pahoiteltiin ja sanottiin että voi voi
    Toinen toistaan kurjempia nämä operaattorit, kaikki on käyty läpi

  • Voisitteko lisätä POP Pankkien tunnistautumisnapin sivuillenne pikaisesti. Kiitos!

  • Mobiilivarmenteen pitäisi olla vaihtoehto pankkitunnuksille. Siksi on vaikeaa hyväksyä ajatusta, miksi pankkitunnukset tarvitaan aktivoimiseen eli hakea pankkitunnukset ja maksaa niistä pankille, vaikka tarkoitus on juuri on ettei tarvitse pankkitunnuksia ja maksaa palvelumaksuja. Toisilla operaattoreilla mobiilivarmenteen käyttöönottoon riittää, kun menee liikkeeseen ja todistaa henkilöllisyyden.

  • Ja minusta on outoa, että DNA ohjaa ottamaan yhteyttä omaan pankkiin, jos oman pankin tunnistautumisnappi puuttuu... Yksittäinen pankki ei voi nappia tänne lisätä, vaan DNA tekee sopimuksen pankin kanssa tunnistautumisnapista ja sen jälkeen lisää itse napin sivuilleen.

  • Hyviä uutisia Nordean asiakkaille! Mobiilivarmenteen käyttöönotto onnistuu nyt myös Nordean verkkopankkitunnuksilla tunnistautumalla. Sopimusneuvottelut Nordean kanssa viivästyivät valitettavalla tavalla, mutta onneksi tämä mahdollisuus saatiin nyt viimein myös heidän asiakkailleen. Pahoittelut vielä, että tässä kesti näin pitkään.

    Olemme pyytäneet olemaan yhteydessä omaan pankkiin, mikäli tunnistautuminen oman pankin tunnuksilla ei vielä ole ollut mahdollista, ja tämä on herättänyt jonkin verran kysymyksiä. Jos sopimusta jonkin pankin kanssa ei vielä ole saatu tehtyä, ei DNA ole yksipuolisesti voinut tunnistautumista mahdollistaa. Näissä tapauksissa olemme pyytäneet olemaan yhteydessä omaan pankkiin, jotta myös heidän päässään olisi tiedossa, kuinka toivotusta palvelusta on kyse.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • S-Pankki-tunnistautuminen ilmoittaa virheestä ja sitten tunnistautuminen ei onnistu.

  • Hei Topi!

    Antaako palvelu mitään tarkempaa virheilmoitusta?

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Jotain tämäntyylistä:

    "Ongelma pankissa"

  • Vaikuttaa siltä että vika on S-pankin päässä, suosittelen että testaat tunnistautumista myöhemmin uudelleen.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Ei toimi vieläkään. Sama virheilmoitus. Toivoisin että teidän päässänne aktivoiduttaisiin korjaamaan asia. DNA:n liikkeessä en saanut mobiilivarmennetta aktivoitua jostain käsittämättömästä syystä.

  • Saako asiakaspalvelusta mobiilivarmenne tunnukset, jos ei omista verkkopsnkkitunnuksia?

  • Mobiilivarmenteen käyttöönotto vaatii verkkopankkitunnistautumisen, eli käyttöönotto ei onnistu ilman niitä. Jos sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, saat ne olemalla yhteydessä omaan pankkiisi.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Olin hakemassa mobiili varmenteen mutta en pystynyt rekisteröytymään koska Ålandsbankkenin nappi puuttuu. Olin yhteydessä Ålandsbankkeniin koskien tätä asiaaa . Ilmoittivat että DNA, eikä pankki päättää kenen pankin nappi on listalla joten ystävällisesti ottakaa yhteyttä Ålandsbankkeniin ja järjestäkää heidän nappi listalle
    TG

  • Hei. Listalta puuttuu Pop Pankki. Olin sinne yhteydessä ja sieltä sanottiin, että on DNA:n päätäntävallan alla, että mitä pankkeja on listauksessa. Joten voisitteko lisätä Pop Pankin?

  • Hei!

    Kiitos palautteesta! Tällä hetkellä kyseisten pankkien tunnuksilla ei ikävä kyllä ole mahdollista tunnistautua. Sen takia onkin hyvä, että olette yhteydessä omaan pankkiin ja annatte palautetta myös heille palvelun tarpeellisuudesta.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Siis pankitko maksavat DNA:lle saadakseen nappinsa esille? Jos määrätyt pankit eivät ole olleet halukkaita maksamaan DNA:n määräämää summaa, asiakas ei voi käyttää DNA:n mobiilivarmennetta, vai?

  • Niin jotta että. Jos meillä on verkkopankkitunnukset niin mitä me enää teemme mobiilivarmenteilla, häh? Nämähän pitää olla toistensa veroiset ja korvaavat? Ei ymmärrys riitä, varsinkin kun mob.varm:lla on aika vähän käyttöä.
    Meinaan että juuri oli Ylen nettijutuissa kerrottu että operaattorit ihmettelevät kun asiakkaat eivät ota mob.varmenteita. Ei kai oteta jos se on näin turhauttavan vaikeata jopa mahdotonta. Peiliin katsomisen paikka, eikä sieltä kannata kysyä että ken on maassa kaunehin.

  • Koskahan tuo POP Pankki tulisi käytettäväksi mobiilivarmenne tilausten sivuillenne?

  • Samaa kyselen,itse käytän tiettyjä palveluita jonne tarvii mobiili varmenteen ja olen ollut yhteydessä omaan pankkiini (pop) ja sieltä pyydetäön olemaan teihin yhteydessä,hmmm kohta taidan olla yhteydessä muuhun operaattoriin.

  • POP-pankki puuttuu edelleen listalta. Se on kyllä varmuudella ollut siellä aikaisemmin, koska jo vuosia sitten olen rekisteröinyt mobiilivarmenteen käyttööni sen kautta, mutta nyt se on ollut jo pois useampia kuukausia... haluu sen takaisin.

  • Olin viime vuoden joulukuussa yhteydessä pop pankkiin ja sieltä tuli tälläinen vastaus:
    "Olen saanut tiedon, että meidän keskuspankki Bonum on marraskuun alussa lähettänyt sopimukset tunnistepalvelusta Dna:lle, mutta Dna:lta ei ole saatu vielä vastausta. Asia on vielä siis kesken."
    Eli tämä mobiilivarmenne on nyt sit dnan käsissä että saadaanko popille tätä ollenkaan!

  • Hei,
    liikkeessä meille juuri kerrottiin että varmenteen käyttöönotto pitää tehdä netissä. Ålandsbanken puuttuu listalta. Eikö siis todellakaan käyttöönottoa voi tehdä liikkessä kuten ainakin omassa Telian liittymässäni aikoinaan onnistui? Tässä on kyseessä poikani liittymä, pitääkö vaihtaa operaattoria että saamme hänelle mobiilivarmenteen? Ei ole toki ongelma.
  • Hei, jos oma pankkisi puuttuu listalta, niin valitettavasti mobiilivarmennetta ei saa rekisteröityä. Kannattaa tässä tapauksessa antaa palautetta omaan pankkiin.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • POP pankki puuttuu listalta vieläkin vaikka pankkiin on oltu yhteydessä? Mites täältä päästä joko olette hoitaneet oman osuutenne?
  • Siinä pari firmaa, jotka molemmat kertoo olevansa Suomen parhaimmistoa asiakaspalvelussa jappasee kuukausi tai jopa vuosi tolkulla yksinkertaisessa asiassa ja syyttelee toisiaan. En tiedä onko kysymys rahasta, periaateesta vai yksin kertaisesti siitä ettei oikeita henkilöitä saada saman pöydän ääreen, mutta hävetä saisitte molemmat, niin huonosti olette tämän DNA - POP Pankki välisen mobiilivarmenne asian hoitaneet!
  • Hei,
    Olisin ottamassa mobiilivarmennetta kahdelle teinillemme, heillä kun ei ole vielä nettipankkitunnuksia. Voisitteko ystävällisesti hoitaa neuvottelut POP-pankin kanssa siihen pisteeseen, että voitte lisätä pankin napin tunnistautumista varten? Mielellään melko nopeasti, sen verran kauan näyttää yllä olevan keskustelun perusteella teillä neuvottelut tuon pankin kanssa kestäneet. Tämä ei liene niin mullistava asia kummankaan osapuolen rahaliikenteessä, kyse kuitenkin asiakastyytyväisyydestä.
  • Voisiko sen POP-pankin laittaa jo tuonne niin saisi tämän varmenteen käyttöön.
  • Miksi Ålandsbanken puuttuu listalta edelleen?


  • Hyvät kanssakärsijät. Voisimmeko ajatella niin, että vaihtaisimme operaattorin sellaiseksi joka ei vaadi verkkopankkitunnuksia mokoman mobiilivarmenteen takia?

  • moi
  • moi taas
  • Vaihdoin liittymäni DNA:lle viime huhti-toukokuussa ja silloin halusin samalla mobiilivarmenteen sekä lähimaksuominaisuudet käyttööni. Minulle luvattiiin, että homma hoituu netissä muutamassa minuutissa itsepalveluna.
    No, eipä hoidu. Vieläkään en ole saanut kumpaakaan ominaisuutta toimimaan, koska DNA ei suostu tekemään diiliä Ålandsbankenin kanssa.

    Edellinen operaattorini Elisa sentään sai homman toimimaan parin kuukauden kuluessa uuteen SIM-korttiin vaihtamalla.

    Kuten Thorbjörn Gahmberg on jo 26.10.2016 selvittänyt, pallo on ainakin Ålandsbankenin kohdalla kokonaan DNA:n hallussa ja samoin taitaa olla muidenkin pankkien kanssa. 
    Mikä helvetti tässä nyt on niin vaikeaa? Miksi suuri ja omien puheidensa mukaan hyvä operaattori ei vaivaudu edes vastaamaan? Vaihtaisin heti takaisin Elisalle, mutta heidän 4G-yhteytensä ei toimi kotonani Helsingin Hietalahdessa.
    Täytynee taas vaihtaa operaattoria.

    Terveisin kohta täysin vittuuntunut ja pian entinen asiakas.


  • MOI
    kysyin juuri mobiilivarmenteesta ja menin asianomaiselle sivulle
    Kun kyseessä on henkilö jolla ei ole pankkitunnusta jolla
    hän pääsisi tekemään mobiilivarmenteen niin miten nyt ??? Eikö tällöin ole varmenteeseen mitään oikeutta ??? vai onko jokin muu tie ??
    Kyseessä on tässä vammainen henkilö ja tarvitsee tunnistetta vain mm vero, kanta jne asioiden hoitoon.
  • Hei Markku!

    Ikävä kyllä toistaiseksi mobiilivarmenteen käyttöönotto ei onnistu mikäli käytössä ei ole verkkopankkitunnuksia.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Missä Ålandsbanken???
  • Ålandsbanken?
  • Miksi pitää tunnistautua pankki tunnuksilla Telian nettisivuilla osoiteessa www.telia.fi on että jos sinulla ei ole pankki tunnuksia voit ottaa mobiili varmenteen käyttöön menemällä liikeeseen ja henkilö todistus  mukaan eräs kaverini jolla edun valvoja kävi Turussa DNA liikkeessä ja hänelle sanottiin vaan tylysti että pitää ottaa netin kautta miten hemmetissä se onnistuu ilman pankki tunnuksia tässäkin telia kilpailee ja saa parempaa palvelua ottakaa niin että mobiili varmenteen voi käydä ottamassa DNA- liikeessä kun vaan todistaa henkilölli syyden teillä  todella huonoa palvelua DNA:lla tässä Telia on parempi kun voi ottaa mobiili varmenteen Telian liikkeessä
  • Tööt
  • Ette voi katdoo mua
  • Siis vanha ongelma tämäkin on. DNA:lla on joku ideologinen asennevamma mobiilivarmenteen kanssa, ei sitä muuten voi käsittää. Elikkä joku on syvältä.
  • Koska pankkitunnuksilla tunnistautuminen tuottaa näin paljon ongelmia ja vastarintaa, ehdotan, että otatte käyttöön yhtenä vaihtoehtona myös tunnistautumisen sähköisellä henkilökortilla.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.