Roon ARC ei toimi

Hei,

Käytössäni on DNA Rajaton 5G 400M -netti. Reitittimen päivitykset ovat ajan tasalla. Nettiasetukset on asetettu oletusarvojen mukaisesti.

Olen yrittänyt asettaa Roon-musiikkisovelluksessa Roon Coreeni paikallista kuunteluporttia (local listening port) Roon ARC -sovellusta varten. Porttia käytetään yhteyden muodostamiseen Roon- ja Roon ARC -sovellusten välillä. Alla oleva häiriöviesti ilmestyy kuitenkin Roon-sovelluksessa joka kerta, kun yritän asettaa porttia.

"Roon ARC was unable to securely access your Roon Core"

"Diagnostics data for Roon Support
{
"connectivity": {"status":"NetworkError","status_code":504,"error":"error: Error: ETIMEDOUT, response code: undefined, body: undefined connected? undefined"},
"external_ip": {"actual_external_ip":"176.aaa.bbb.ccc","router_external_ip":"null"},
"natpmp_autoconfig": {"status":"NotFound"},
"upnp_autoconfig": {"server_ip":"192.168.1.1","found_upnp":true,"error":"Did not find UPnP service with WANIPConnection on network"}
}"

Roon-foorumeilta olen lukenut ohjeita kyseiseen ongelmaan. Olen yrittänyt laittaa netin palomuurin hetkeksi pois päältä, mutta tästä ei ollut apua. Olen tarkistanut myös, että UPnP-tila on päällä. NAT-tilana on valittuna "Suppilo". Koitin kertaalleen myös portinsiirtoa Roon-foorumeiden ohjeiden mukaisesti, mutta ongelma ei ratkennut.

Osaisikohan joku DNA-asiantuntijoista auttaa ongelmani kanssa?

Ystävällisin terveisin,
Anton Nostolahti
Anton Nostolahti

Kommentit

  • Moikka! Pahoittelut vastauksen viivästymisestä, mainitsit että käytössäsi on DNA Rajaton 5G 400M -liittymä. Kyseessä on puhelinliittymä jota ei suositella käytettäväksi reitittimessä. Puhelinliittymissä IP osoite on aina NAT takana ja palvelimen pyörittäminen ei tämän vuoksi välttämättä onnistu.

    Mobiililaajakaistoissa on vastaavasti mahdollisuus vaihtaa APN osoite muotoon julkinen.dna.fi jolloin myös IP osoite on julkinen, tämä voisi olla syyllinen näihin yhteysongelmiin.

    Mobiililaajakaistat: https://www.dna.fi/nettimukaan
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Moi!

    Olin näköjään kirjoittanut alkuperäiseen viestiini tuon nettiliittymän nimen väärin. Käytössäni oleva netti on todellisuudessa siis DNA Netti 5G - 400M. Olen ymmärtänyt, että kyseessä ei ole puhelinliittymä.

    Vaikuttaako tämä tieto asiaan?
    Anton
  • Kokeile sitten vaihtaa tuo APN mokkulan asetuksista muotoon julkinen.dna.fi jos tuo auttaisi asiaan

    Ohjeet löytyvät mokkuloiden tukisivulta: https://www.dna.fi/tuki-mokkulat
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Ok, kiitos vastauksesta! Testaan myöhemmin illalla ja palaan asiaan.
    Anton
  • Vaihdon tuon APN:n ja nyt sain homman toimimaan portinsiirron avulla. Kiitokset avusta!
    Anton

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.