Rossija-kanavien ohjelmatiedot

Miksi Rossija-kanavien (470, 471) ohjelmatiedot eivät enää näy ohjelmisto-oppaassa? Lähetysten nimien paikalla on nykyään vain sarja kysymysmerkkejä eli ??????? . Kaikkien muiden kanavien ohjelmatiedot kyllä näkyvät ohjelmisto-oppaassa. Digiboksini on HDThunder 5520. Noita puuttuvia tietoja tarvitsisin äänityksien etukäteen ohjelmoimiseen.

Terveisin Juhani
Juhani Saarilahti Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Juhani!

    Yleistä vikaa ohjelmatiedoissa ei ko. kanavalla ole tiedossa. Ovatko ohjelmatiedot siis aikaisemmin näkyneet normaalisti? Ohjelmatiedot ovat siis kyrillisillä kirjaimilla, joten jos laite ei jostain syystä tunnista näitä niin ongelma saattaisi olla tässä.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Ohjelmatiedot ovat aikaisemmin (kuukausia sitten) näkyneet normaalisti ja käännettyinä suomeksi, joten silloin välissä on täytynyt olla (DNA:n hallinnoima?) käännösohjelma, pelkkä oma laitteeni (digiboksi) ei tähän pysty.
    Vilkaisu monien muiden kanavien (Rai Uno, RTL, TV Monde, kaikki Ruotsin kanavat jne.) ohjelmatietoihin osoittaa, että niitä ei yleensä ole käännetty suomeksi, joten ilmeisesti tuo välissä ollut Rossija-kanavien käännöstoiminta on jotenkin pudonnut pois. Kiinnostaisikin tietää, miten nämä käännökset Venäjältä saatujen, alkuperäisten kyrilliikalla toimitettujen ohjelmatietojen käännökset tuotetaan. Vaikka en venäjän kieltä osaakaan, minulle tosin riittäisi, että ohjelmatiedot tulisivat venäjän kielisinäkin, pystyisin niistä tunnistamaan musiikkiohjelmat, joita sieltä etsin.
    Juhani Saarilahti
  • Epäilen että, tv-yhtiö välittää ohjelmatiedot kyrillisin kirjaimin mutta jostain syystä niitä ei saada välitettyä perille saakka siten että, ne näkyisivät vastaanottajalle joko kyrillisin kirjaimin kuten lähettäjä tarkoittanut mutta ei myöskään länsimaisin kirjaimin joten ne näkyy kysymysmerkkeinä. Yleensä kysymysmerkin korjaama kirjaan tai merkki kertoo ettei sitä jostain päätelaite tunnista.

    Ongelma saattaa olla kaapeli-tv yhtiön päässä ne ei saa vastaanotettu merkkejä oikein alunperinkään satelliitista tai sitten ne muuttuu kysymysmerkeiksi välitettäessä signaali asiakkaille.

    Mutta en sanoisi ettei tuo ongelma olisi ratkaistavissa sijaitsee ongelma missäpäin välitysketjua tahansa.
    telaketju
  • Telaketju, kiitos kommentista. Välitysketjua olen itsekin epäillyt, ja juuri siksi olin DNA:lle viestinyt olevani kiinnostunut kyseisten ohjelmatietojen tuottamisprosessista. Pyydän nyt tällä vastauksellani DNA:ta selvittämään ko. prosessin. Selvityksen tuloksena virheen syy ja korjaustapa saattavat hyvinkin selvitä.
    Juhani
  • Pyytäisi tässä tapauksessa olemaan yhteydessä asiakaspalvelun vikapäivystykseen numeroo 0800 300 500 asiakaspalvelun aukioloaikoina eli esimerkiksi huomenna lauantaina klo 9 - 16.30, niin saamme tämän laitetietojen kera tarkempaan selvitykseen. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • En tiedä, mihin jo lähettämäni vastaus ylläolevaan DNAn neuvoon katosi, mutta kerron sen nyt uudestaan: Koska kyse on DNAn sisäisestä asiasta, kehotan asiakastukea ja asiakaspalvelua selvittämään ongelman keskenään. Lisävinkkinä ilmoitan, että kyse ei ole millään tavalla laitteistostani, koska tarkistaessani tänään ohjelmatietoja täysin riippumattomalla laitteistolla (eri taloyhtiö ja asunto sekä eri TV-koje) tulos on täysin sama eli Rossija-kanavien ohjelmatietojen paikalla on pelkkä sarja kysymysmerkkejä. DNA voi varmaan todeta tämän itsekin.

    Juhani
    Juhani
  • Tässä kuva Rossija-kanavien puuttuvista tiedoista. Juhani

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.