Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Ruutu+ hubin kautta

Eipä näy mitään vaikka nettiyhteys ok ja kanavatkin uudelleen viritelty! MIKÄ MÄTTÄÄ???

Kommentit

  • Ja katsot iptv kanavien kautta. Yli 630 kanavanumerot.
  • Sama juttu, mullakaan ei näy Ruutu + vaikka kanavat on viritelty ja yritän katsoa IPTV:n kanavien kautta. Mikä mättää?
  • Mulla alkoi toimimaan kun otin hubista virtajohdon irti noin 15 sekunniksi...sit johto kiinni ja hubi käynnistyi, kysyi osto pin-koodia ja sen jälkeen alkoi toimia!

  • Hei Markku!

    Kiitos avusta. Nyt toimii.
  • Hyvä hyvä!
  • Virtajohdon ulkoiluttaminen auttaa usein hubin ongelmiin.
  • Ruutu+ ei näy hubin kautta, virtajohtokin pariin kertaan irti, mutta ei apua???
  • Vikapalvelu numerossa 0800 300 500 auttaa kellon ympäri, jos kotikonstit eivät auta.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei !
    Asensin eilen uuden tv-hubin, ei näy ruutu+ palvelut , ei auttanut hubin buuttauskaan.

    Terv. Hh
  • Vikapalvelu aivan tukossa, mitä jos joku sieltä vikaväestä vastailisi tänne netin puolelle...
  • Hei haloo Dna !!!!!#!

    Miten helkkarissa teihin saa yhteyden, vikapalvelu ei vastaa, netissä ei kukaan Dnan palveluneuvoja vastaa....
    Uuden laitteen palvelut eivät edelleenkään toimi !!!!!!!!!!!

    Onko "tunkkinne" palautus ainoa konsti...
  • Voisitteko vastata minkä takia tätä DNA hub-laitetta joutuu buuttaamaan niin useasti?  Usein kysyy myös tätä nelinumeroista koodia. Mitä järkeä tässä on?
  • Hei Heikki!

    Täällä tukisivustolla voimme auttaa vain yleisellä tasolla, joten vikatilanteissa ei meistä välttämättä oikein apua ole. Jos mainitut vinkit eivät korjaa ongelmaa, ei auta muu kuin olla yhteydessä vikapalveluumme numeroon 0800 300 500. Ruuhkaisina aikoina linjalla joutuu jonottamaan, mutta läpi pääsee kyllä, kunhan vain jatkaa jonottamista.Pahoittelut tämän vuoksi aiheutuvasta vaivasta.

    Vinkkejä pulamtilanteiden varalle löydät myös osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi-mahdollisia-pulmatilanteita 

    Hei Nicke!

    Millaisissa yhteyksissä olet joutunut buuttaamaan laitetta ja kuinka usein tätä tapahtuu? Osto-PIN-koodia käytetään varmentamaan maksullisten palvelujen tilaus DNA TV-hubissa.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei! Buuttaamisen olen ainakin joutunut tekemään kahdesti kun tilaamani kanavat eivät ole näkyneet.
  • Tänään joutunut pistoketta irroittamaann 10-15 kertaa ja useamman kerran PIN koodia lyömään. Useasti ei Pin kelpaa ekalla kerralla.
  • Hei !

    Sain apua, nyt toimii..
  • Siis toivoton värkki 🙁 Kun vaihtaa kanavan niin joka toinen kerta kysyy osto-pin koodia ja kun sen lyö niin puolestaan jää jumittamaan eikä tapahdu mitään. Ideoita?
    Mitenkähän softan tai päivityksen saisi ladattua uudelleen?
    Onko ainoa konsti todellakin aina napata sähköjohto irti seinästä?? Menee kanavan vaihto aika hankalaksi... ja tietty kk-maksu rullaa koko ajan...
  • Kannattaisi palauttaa tehdasarvoihin Androidin asetuksista.
  • Sain apua vikapalvelusta. Jonkun aikaa meni selvitellessä vikaa, mutta nyt toimii ruutu+ ja viasat ja kaikki normi kanavat. Hubin asetuksista piti laite nollata ja kaikki sovellukset poistettiin. Virtajohto irti vähäksi aikaa, pin koodin syöttö ja sen jälkeen kaikki ok!
  • Isällä on ollu tuo antenni hubi+kovalevy käytössä muutaman viikon mut Nelosen maksukanavia (ruutu+ jne) ei pysty tallentaa sillä ollenkaan. Pystyykö niitä mitenkään tai minnekkään tallentaa?? Ennen tuota hubi touhuu pysty
  • Ei pysty enään tallentamaan, kun eivät tule enään antenniverkosta. Ennen kuin aktivoivat IPTV kanavien tallennus tallennuksen.

  • Hubin taustajärjestelmässä oli viikonlopun aikana vika, josta aiheutti PIN-koodin kyselyitä tai sen että PIN-koodia ei heti hyväksytty. Vika korjattu eilisen aikana, ja nyt ongelmaa ei pitäisi enää olla.
    DNA Henri
  • Vaan kyllä vain vika edelleen oli eilen alkuilllasta. Josko tänään parempi tuuri jo. Hermot menee ihan just moiseen 🙁
  • @Jussi

    Oletko jo päivittänyt hubin?
  • Eilen ennenkuin pin-hässäkkä alkoi.
  • Päivitys tuli tänään kello 10.
  • Näin asennat päivityksen:

    1.Paina kaukosäätimen äänenvoimakkuus- ja kanvanvaihdonpainikkeiden välistä löytyvää Android-painiketta siirtyäksesi Android TV -kotinäkymään.
    2.Valitse avautuvasta valikosta viimeisenä löytyvä  Asetukset (rattaan kuvake) ja paina OK.
    3.Valitse avautuvasta valikosta "Laite"-riviltä viimeisenä löytyvä Tietoja ja paina OK.
    4.Valitse valikon ensimmäisenä löytyvä Järjestelmäpäivitys ja paina OK.
    5.Valitse Tarkista päivitykset ja paina OK.
    6.Laitteen löytäessä päivityksen sinulle ehdotetaan uusimman päivityksen asentamista. Valitse OK.
    7.Päivityksen lataus alkaa. Pidä laite päällä kunnes päivitys on valmistunut
  • Kiitos avusta. Päivitys ajettiin vaan ei auttanut.  Vikanumerosta kerrottiin että huomenna taas uusi korjauspäivitys tulossa. Katsotaan kumpi tulee ensin maailmanloppu vai tv-kuva. Vielä ei ole kertakaan päästy niin pitkälle että näkyisi tv-kuva miltään kanavalta. Kellään tarvetta verkkopainolle?
  • @Jussi

    Voitko vielä tarkentaa millainen ongelma on kyseessä? PIN-koodi ei toimi vai mikä on tarkalleen ongelma?
    DNA Henri
  • Kun  pin-koodi on lyöty ja yrittää alkaa katsoa tv:tä esim. painamalla oranssia tv-nappulaa värkki ilmoittaa että istuntovanhentunut ja lyötävä uudelleen pin. Ja kun sen on tehnyt ja painaa oranssia, kysyy taas pin-koodia ja ikiliikkuja on keksitty.
  • Kannattaa palauttaa tehdasasetuksiin.
  • Kaikkien vikapäivitysten jälkeen vaati tosiaan vielä tuon tehdasasetusten palauttamisen ja koko asennus sen jälkeen alusta. Kun vielä saisi ostetut kanavat näkymään. Ehkä joskus... eli taas tänään treffit vikapalvelun kanssa ellei yö auttanut.
  • Minulla ei näy maksukanavat aina startin jälkeen. Mitä jos painat virtanappia pitkään ja sammutat laitteen ja sitten uudelleen päälle. Onkohan kanavien valtuutuksen kunnossa ja näkyykö tilattu paketti minun dna palvelussa.
  • Edelleen ongelmia!!!! Laite asennettu isälleni pari viikkoa sitten ja nyt itselle, molemmat antenniverkossa. Kirosanoja monta ja ei yhtään hubi-tunnelmaa. PIN-koodi pitänyt laittaa useasti, katkaista virrat ja silti ruutu-kanavat eivät näy kun vaihtuivat ohjelmapaikoille 680- eteenpäin. Asennukset ok, viimeisin ohjelmaversio, internet ok, yhteydet/piuhat ok, oikeat sopimukset. Ja ei oo edes vaikein laite jota olen asentanut!!!!!!!! Ollaan käytetty 1h 20 min kolmen puhelun jonotusmaksuihin + asian selvittely. Ei huvita soitella ja suututtaa kun edes tämä mainostettu nettipalvelukaan ei toimi. En pääse netin kautta yksityiseen asiakaspalveluunkaan kun sopimukset eivät ole nimissäni 🙁
  • Oletko palauttanut tehdasarvoille laitteen. Välillä pitää myös sähköpistoketta irroittaa, jotta laite saa nettisignaalin.
  • ^ Toi sähköpistokkeen irrottaminen on kyllä ohje vialliselle laitteelle. Ei sillä etteikö se saata auttaa, mutta ei se yleinen jatkuva ratkaisu ole mihinkään.
  • Eli mitäpä jos menet sen oman laitteesi taas vaihtamaan tai mietit jotain muuta ratkaisua ongelmaan. Ei kaikilla ole samaa ongelmaa.
  • No niin. Isäni laitteella kaikki tämä on tehty ja kokeiltu. Kotiin laite asennettiin pari tuntia sitten ja en ole palauttanut tehdasasetuksia. Jos tämä on tapa käyttää laitetta niin kyseessä on virhe eikä ominaisuus. Virheen korjaa palvelun toimittaja.
    Teen töitä erilaisten järjestelmien ja laitteiden käyttöönoton parissa ja tällaisia tuotteita ei otettaisi edes tuontantokäyttöön virheiden suuren määrän vuoksi 😉
  • Virtajohdon irroittaminen on nykyaikaisten laitteiden ensimmäinen korjaustapa. Auttaa yllättävän moniin tapauksiin ja on auttanut minulle ja tutuilleni hubin kanssa. Yllättävän monta risaa laitetta on siis liikenteessä. Saat sinäkin yrittää keksiä ratkaisuja, en estä.
  • @Minna

    Toimivatko Areena, ruutu ja katsomo apit.
  • "Virtajohdon irroittaminen on nykyaikaisten laitteiden ensimmäinen korjaustapa. "

    Ei ole - tai omasta mielestäsi voi olla, mutta ei se tee siitä universaalisti oikeaa ratkaisua. Käyttöjärjestelmällisellä koneilla erityisesti. Se voi ja yleensä aiheuttaa lisää ongelmia.


    Täällä ei ole niin paljoa käyttökokemuksia kertovia tai yleensäkään riittävää trafiikkia koko saitilla, että mitään yleistä johtopäätöstä voisi laitteen toiminnasta tehdä. Yleensäkin ihmiset kirjoittelevat vioista eivät jos laitteet toimii.

    Minä en ole DNAn laitteiden korjaaja enkä muutenkaan tehnyt laitetta tai vaikuttanut sen toimintaan. Joten hoida ongelma DNAn kanssa kuntoon tai kärsi. Täällä joka ketjuun mussuttaminen ei auta, valitettavasti.

    Itse Minnan ongelmaan taas minulla ei ole mitään tuotavaa. Esimerkiksi voisin kertoa, että mulla ei ole laitteen kanssa ollut mitään isoja tai jatkuvia ongelmia. Mutta se ei korjaa mitään, ei todista että jollain muulla olisi samoin.

    Minnalle taas vinkkinä, että tämä on yleinen lässytypalsta eli DNA ei reagoi korjauspyyntöihin tai osaa/pysty asiassa auttaa. Ainoa keino saada jotain supportia on vikapalvelu, sekin heikko Hubi-keisseissä.
  • @Minna

    Näkyvätkö kanavat kannykän, tietokoneen tai tabletin dnatv sovelluksessa.
  • Niillä taas ei ole mitään tekemistä Hubin DNA TV applikaation kanssa.
  • Kotona ei ole DNA-tv palvelua lisänä, isälläni on muttei omista edes älypuhelinta. Mutta toki tarkistin ja areenalta ohjelmat näkyvät. En siis asennusta tehdessä yhdistänyt Android-laitteen tietoa kun langaton nettiyhteys (on toimiva kummassakin paikassa) toimii hyvällä nopeudella/yhteydellä.
    Palautetta on laitettu DNA:n fb-sivujen kautta ja kävin pitkän keskustelun sitä kautta.
    Maanantaina jatkuu mussutus asiakaspalvelun kanssa, huoh...
  • Ruutu applikaatiota käyttämällä, pystyy katsomaan ruutu+ lähetyksiä, jos netti toimii, jos DNA ei saa kanavia näkymään.

    Netin kautta voi tehdä jonkinlaisen tarkastuksen.
    Sitä kautta pystyy näkemään onko tilaus edes voimassa ja näkyykö kanavat edes netti dna sovellusten kautta.
  • @Minna

    Oletko pyytänyt DNAta valtuuttamaan kanavat uudelleen.
  • DNA tarkisti viime viikolla, että sopimukset on voimassa - onhanne vasta hankittu juuri sen vuoksi kumpaankin talouteen, ettei kortinlukijaan kautta voi enää katsoa osaa maksukanavista. Todennäköisesti käyn huomenna isäni luona ja kokeilen tehdasasetusten palauttamista vielä kerran, irroitin johdot vielä kerran ja tarkistan netin vielä kerran. En vain pysty hoitamaan hommaa viikoittain ja isäni ei osaa/opi tätä hommaa
  • Valtuuttaminen ei tarkoita että sopimukset ovat kunnossa vaan että lähettävät laitteisiin valtuutustiedot uudelleen. Kerran jouduin pyytämään hubilleni, kun oli vaan teksti ettei katseluoikeutta.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.